Ennen kuin hakeudut tutkimuksiin, muista tämä

AlienIndie

Ennen kuin hakeudut tutkittavaksi transsukupuolisuutesi vuoksi, muista että yhteiskunta jossa elämme, on lähinnä Natsi-Saksa Light, ei mikään sellainen kuin poliitikkojen mainospuheissa, jossa "kaikista välitetään" jne. Viranomasten tehtävä ei täällä ole kunnioittaa ihmisten oikeuksia ja vapauksia. "Ihmisoikeuksien julistukset", perustuslain takaama "yhdenvertaisuus" jne. ovat puhdas vitsi, joita voidaan rikkoa huoletta joutumatta mihinkään vastuuseen. Tutkimuksissa sinun täytyy valehdella, että elät normaalimpaa elämää kuin se tyyppi joka edustaa jokaisessa tilastossa keskiarvoa, tai muuten on käytännössä 100% varmaa että et saa diagnoosia, ja jos sen saatkin, niin ainakaan henkilötunnuksen muutoksesta tai leikkauksesta on turha haaeilla. Minkäännäköinen minkäännäköisestä mielenterveysongelmasta, yksinäisyydestä, välivuoden pitämisestä jne. mainitseminen tietää kuolemantuomiota.

Ylläpito voisi laittaa tämän stickyksi. Tämä on todennäköisesti tärkein asia mitä tänne palstalle voi ylipäätään kirjoittaa.

115

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlienIndie

      Toisessa ketjussa:

      "Suomessa transsukupuolisia hoitavat hormonipoliklinikat pyrkivät mahdollismman pieneen annostukseen jotta vältettäisiin haitalliset sivuvaikutukset. Mikäli veren estrogeenipitoisuus nousee riittävän suureksi pienemmännäkin annostuksella, siitä ei ole haittaa feminisaatiolle. Amerikkalaisessa tutkimuksessa on todettu että riittävä feminisaatio saavutetaan kun veren estrogeeenipitoisuus ylittää 0,8 nmol/l. Ainakin HYKS:n Naistenklinikan hormonipolilla on otettu kanta että 0,2 nmol/l taso riittää (naisten hormonikorvaushoidon alaraja) ja sen vuoksi on ilmeisesti käytetty pienempää annostusta. Estrogeenin puoliintumisaika verenkierrossa on lyhyt joten jos lääkkeen ottaa vain kerran vuorokaudessa, estrogeenitaso ehtii laskemaan välillä lähes nollaan. "

      Elikkä siis on yleisesti tiedossa, että Suomen tavassa hoitaa transsukupuolisuutta EI noudateta tieteellisten tutkimusten antamaa osviittaa vaan mennään miten sattuu antaen omien konservatiivisten arvojen ja epätieteellisten uskomusten tulla tielle. Tämä ei ole millään tavalla kiistanalainen toteamus, vaan täyttä todellisuutta.

      • RktOsA

        Ei kannata tehdä yleistyksiä sen pohjalta jos itse et ole feminisoitunut riittävästi. Yleisesti ottaen toi suomalainen annostus näyttää riittävän hienosti. Jos ei feminisoidu niin syynä on pikemminkin huono vaste tai epäsuotuisat lähtökohdat kuin riittämätön annostus.

        Kuka ottaa lääkkeen vain kerran vuorokaudessa?

        Ei esim depressio, työttömyys tms ole esteitä millekään. Joidenkin mielenterveysongelmien hoitoa voidaan edellyttää, mutta eikö ne muka ole hyvä saada reilaan?

        Joidenkin kohdalla hoitoon on tullut asiattomia pysähdyksiä tai mutkia. Niiden kanssa on syytä tehdä jotain muuta kuin kitistä täällä.


      • AlienIndie
        RktOsA kirjoitti:

        Ei kannata tehdä yleistyksiä sen pohjalta jos itse et ole feminisoitunut riittävästi. Yleisesti ottaen toi suomalainen annostus näyttää riittävän hienosti. Jos ei feminisoidu niin syynä on pikemminkin huono vaste tai epäsuotuisat lähtökohdat kuin riittämätön annostus.

        Kuka ottaa lääkkeen vain kerran vuorokaudessa?

        Ei esim depressio, työttömyys tms ole esteitä millekään. Joidenkin mielenterveysongelmien hoitoa voidaan edellyttää, mutta eikö ne muka ole hyvä saada reilaan?

        Joidenkin kohdalla hoitoon on tullut asiattomia pysähdyksiä tai mutkia. Niiden kanssa on syytä tehdä jotain muuta kuin kitistä täällä.

        Missäköhän olen tuosta valittanut? Minulla oli keskimääräistä huomattavastikin paremmat lähtökohdat joten niiden kanssa ei ole MINULLA ollut mitään ongelmaa. Mutta kun täällä ei tunnuta uskovan sitä että hoitojärjestelmä ei perustu tieteeseen, niin luulisi että sitten ainakin uskotaan, kun tuollaisen tosiasian pamauttaa pöytään. Jotain muuta sorsitaan siinä että annetaan (hänen tarpeisiin) liian pieni hormoni annos, minua sorsitaan taas siinä että epätieteellisin perustein kieltäydytään leikkaamasta, ja mm. siinä että reseptit pitää uusia säännöllisin väliajoin koska ihmiset eivät omista omia kehojaan vaan valtio ja koska minä en uskalla soittaa minnekään kuin hengen hädässä on uusiminen jäänyt ja nyt sit ollaan 3 viikkoo ilman.


      • AlienIndie
        RktOsA kirjoitti:

        Ei kannata tehdä yleistyksiä sen pohjalta jos itse et ole feminisoitunut riittävästi. Yleisesti ottaen toi suomalainen annostus näyttää riittävän hienosti. Jos ei feminisoidu niin syynä on pikemminkin huono vaste tai epäsuotuisat lähtökohdat kuin riittämätön annostus.

        Kuka ottaa lääkkeen vain kerran vuorokaudessa?

        Ei esim depressio, työttömyys tms ole esteitä millekään. Joidenkin mielenterveysongelmien hoitoa voidaan edellyttää, mutta eikö ne muka ole hyvä saada reilaan?

        Joidenkin kohdalla hoitoon on tullut asiattomia pysähdyksiä tai mutkia. Niiden kanssa on syytä tehdä jotain muuta kuin kitistä täällä.

        "
        Ei esim depressio, työttömyys tms ole esteitä millekään. Joidenkin mielenterveysongelmien hoitoa voidaan edellyttää, mutta eikö ne muka ole hyvä saada reilaan?

        Joidenkin kohdalla hoitoon on tullut asiattomia pysähdyksiä tai mutkia. Niiden kanssa on syytä tehdä jotain muuta kuin kitistä täällä. "

        Joo, ja mä OLENKIN sanonut niille että voin mennä terapiaan JOS saan samaan aikaan hoitoa transsukupuolisuuteen kuten muutkin, mutta en niin, että terapiassa pitää odotella määrittelemättömän pituinen aika ilman mitään tietoa tulevasta. Eivät olleet yhteistyöhaluisia.


      • ..............
        AlienIndie kirjoitti:

        Missäköhän olen tuosta valittanut? Minulla oli keskimääräistä huomattavastikin paremmat lähtökohdat joten niiden kanssa ei ole MINULLA ollut mitään ongelmaa. Mutta kun täällä ei tunnuta uskovan sitä että hoitojärjestelmä ei perustu tieteeseen, niin luulisi että sitten ainakin uskotaan, kun tuollaisen tosiasian pamauttaa pöytään. Jotain muuta sorsitaan siinä että annetaan (hänen tarpeisiin) liian pieni hormoni annos, minua sorsitaan taas siinä että epätieteellisin perustein kieltäydytään leikkaamasta, ja mm. siinä että reseptit pitää uusia säännöllisin väliajoin koska ihmiset eivät omista omia kehojaan vaan valtio ja koska minä en uskalla soittaa minnekään kuin hengen hädässä on uusiminen jäänyt ja nyt sit ollaan 3 viikkoo ilman.

        Muuta johonkin sellaiseen maahan jossa voit ostaa hormoonisi ilman reseptiä. Eipähän tarvitse valittaa reseptien uusinnasta.


      • .........
        AlienIndie kirjoitti:

        "
        Ei esim depressio, työttömyys tms ole esteitä millekään. Joidenkin mielenterveysongelmien hoitoa voidaan edellyttää, mutta eikö ne muka ole hyvä saada reilaan?

        Joidenkin kohdalla hoitoon on tullut asiattomia pysähdyksiä tai mutkia. Niiden kanssa on syytä tehdä jotain muuta kuin kitistä täällä. "

        Joo, ja mä OLENKIN sanonut niille että voin mennä terapiaan JOS saan samaan aikaan hoitoa transsukupuolisuuteen kuten muutkin, mutta en niin, että terapiassa pitää odotella määrittelemättömän pituinen aika ilman mitään tietoa tulevasta. Eivät olleet yhteistyöhaluisia.

        Ei muutkaan saa terapiaa samaan aikaan tukimusten kanssa. Transtutkimukset pistetään poikki siksi ajaksi kun ollaan terapiassa. Vasta sitten kun terapia on käyty onnistuneesti läpi, voidaan jatkaa tansprosessia. Terapian pituus riippuu itsestäsi.


      • AlienIndie
        .............. kirjoitti:

        Muuta johonkin sellaiseen maahan jossa voit ostaa hormoonisi ilman reseptiä. Eipähän tarvitse valittaa reseptien uusinnasta.

        Muuttaisinkin jos minulla olisi joku ystävä joka muuttaa mukana tai varmuus siitä että sen maan ihmiset ovat täysin erilaisia ja paljon lämpimämpiä ja miellyttävämpiä kuin suomen. Toistaiseksi en ole vakuuttunut siitä että kansojen välillä olisi merkittävää eroa käyttäytymisessä.


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Ei muutkaan saa terapiaa samaan aikaan tukimusten kanssa. Transtutkimukset pistetään poikki siksi ajaksi kun ollaan terapiassa. Vasta sitten kun terapia on käyty onnistuneesti läpi, voidaan jatkaa tansprosessia. Terapian pituus riippuu itsestäsi.

        Vastahan äsken sanottiin ettei ketään muuta ole passitettu mihinkään terapiaan pelkästään työttömyyden tai yksinäisyyden tasoisten asioiden perusteella.


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Ei muutkaan saa terapiaa samaan aikaan tukimusten kanssa. Transtutkimukset pistetään poikki siksi ajaksi kun ollaan terapiassa. Vasta sitten kun terapia on käyty onnistuneesti läpi, voidaan jatkaa tansprosessia. Terapian pituus riippuu itsestäsi.

        "Terapian pituus riippuu itsestäsi. "

        Eikä muuten riipu kun on "vähintään vuoden kestoinen" "ylimääräinen koeaika" määrätty.

        Mainitsepa ykskin toinen tapaus jolle olisi vastaavaa annettu? Ja vielä "työttömyys yksinäisyys" tasoisin perustein?


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Vastahan äsken sanottiin ettei ketään muuta ole passitettu mihinkään terapiaan pelkästään työttömyyden tai yksinäisyyden tasoisten asioiden perusteella.

        Ja jos mä nyt oikeasti olisin raiskauksen uhri niin voi hellanlettas kun kaikki ymmärtäisi... kyllä oltaisiin "Mengeletär"-banderollien kanssa eduskuntatalolla marssimassa jos raiskauksen uhrilta olisi evätty raiskaustraumojen aiheuttaman työkyvyttömyyden ja sosiaalisten tilanteiden pelon perusteella transsukupuolisuushoidot...!


      • ..........
        AlienIndie kirjoitti:

        Muuttaisinkin jos minulla olisi joku ystävä joka muuttaa mukana tai varmuus siitä että sen maan ihmiset ovat täysin erilaisia ja paljon lämpimämpiä ja miellyttävämpiä kuin suomen. Toistaiseksi en ole vakuuttunut siitä että kansojen välillä olisi merkittävää eroa käyttäytymisessä.

        Etkö jo tuossa iässä pärjää omillasi? Pitääkö saada joku äidinkorvike mukaan palvelemaan sinua?

        Olen todennut että toisten ihmisten käyttäytymiseen pystyy vaikuttamaan omilla toimillaan. Jos on itse inhottava, kukaan ei halua olla ystäväsi.


      • .........
        AlienIndie kirjoitti:

        "Terapian pituus riippuu itsestäsi. "

        Eikä muuten riipu kun on "vähintään vuoden kestoinen" "ylimääräinen koeaika" määrätty.

        Mainitsepa ykskin toinen tapaus jolle olisi vastaavaa annettu? Ja vielä "työttömyys yksinäisyys" tasoisin perustein?

        Terapia-istunnot ovat aina pitkäkestoisia. Jos terapia loppuu lyhyeen, on todettu ettei se alunperinkään ollut tarpeen. Ilmeisesti sinulla on todettu että tarvitaan ainakin aluksi vähintään vuoden jakso pahan traumatisoitumisen vuoksi.


      • AlienIndie
        .......... kirjoitti:

        Etkö jo tuossa iässä pärjää omillasi? Pitääkö saada joku äidinkorvike mukaan palvelemaan sinua?

        Olen todennut että toisten ihmisten käyttäytymiseen pystyy vaikuttamaan omilla toimillaan. Jos on itse inhottava, kukaan ei halua olla ystäväsi.

        Jos "äidinkorvike" tarkoittaa emotionaalista tukea, turvaverkkoa joka mahdollistaa rohkean yrittämisen... siis asioita joita aikuinen ihminen voi odotta omilta vanhemmiltaankin... niin kyllä, tarvitsen, kuka ei tarvitsisi? Kuka lähtee yrittämään ensi kertaa akrobaatin taitojaan jos alhaalla ei ole minkäänlaista turvaverkkoa?

        "
        Olen todennut että toisten ihmisten käyttäytymiseen pystyy vaikuttamaan omilla toimillaan. Jos on itse inhottava, kukaan ei halua olla ystäväsi."

        Vaan kun ei ole näin. Okei, jos "inhottavuudeksi" määritellään vaikkapa iso nenä, ja kaikki mikä ei kohdistu itseen on lähtökohtaisesti määritelty samantekeväksi, niin sitten sanomasi pätee. Mutta yleensä asia kuitenkin on niin että ne "porukan kingit" jotka avoimesti kovistelevat ja solvaavat porukan ulkopuolisia / yhteisiä uhreja ovat suosittuja, ja nimenomaan tämän käytöksensä takia. Ja varmin tapa päätyä tällaisten uhriksi on osoittaa merkkejä siitä että on jotain muuta kuin heidänlaisensa apinaihminen.


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Terapia-istunnot ovat aina pitkäkestoisia. Jos terapia loppuu lyhyeen, on todettu ettei se alunperinkään ollut tarpeen. Ilmeisesti sinulla on todettu että tarvitaan ainakin aluksi vähintään vuoden jakso pahan traumatisoitumisen vuoksi.

        Joo mutta se on uhrin syyllistämistä rikoksen uhriksi joutumisestaan... sama kuin raiskatulle naiselle annettaisiin oikeudessa tuomio "epäsiveellisyyden levittämisestä" tai millä paskaverukkeella niitä ikinä onkaan annettu...

        Oikeasti sinne terapiaan (tarkemmin sanottuna "uudelleenkoulutukseen") kuuluisivat vakavasti persoonallisuushäiriöiset, kuten tämä puuterin aktiiviporukka.


      • Logiikka hoi
        AlienIndie kirjoitti:

        Joo mutta se on uhrin syyllistämistä rikoksen uhriksi joutumisestaan... sama kuin raiskatulle naiselle annettaisiin oikeudessa tuomio "epäsiveellisyyden levittämisestä" tai millä paskaverukkeella niitä ikinä onkaan annettu...

        Oikeasti sinne terapiaan (tarkemmin sanottuna "uudelleenkoulutukseen") kuuluisivat vakavasti persoonallisuushäiriöiset, kuten tämä puuterin aktiiviporukka.

        Ei, vaan se on sama asia kuin jos raiskattu nainen saisi käydä terapiassa tarpeeksi pitkään jotta olo helpottuisi.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Joo mutta se on uhrin syyllistämistä rikoksen uhriksi joutumisestaan... sama kuin raiskatulle naiselle annettaisiin oikeudessa tuomio "epäsiveellisyyden levittämisestä" tai millä paskaverukkeella niitä ikinä onkaan annettu...

        Oikeasti sinne terapiaan (tarkemmin sanottuna "uudelleenkoulutukseen") kuuluisivat vakavasti persoonallisuushäiriöiset, kuten tämä puuterin aktiiviporukka.

        Mielenkiintoista tekopyhyyttä on kyllä se, että psykopatia ei ole este transhoidoille, mutta psykopaatin uhriksi joutuminen on...


      • AlienInde
        Logiikka hoi kirjoitti:

        Ei, vaan se on sama asia kuin jos raiskattu nainen saisi käydä terapiassa tarpeeksi pitkään jotta olo helpottuisi.

        Ja ennen kuin terapia on suoritettu, häneltä olisi kaikki kansalaisoikeudet riistetty muka hänen omaa etuaan ajatellen?

        Siihenhän tämä minun tilanteeni vertautuu. En saa päättää mitä teen omalla kehollani, en saa hoitaa mitään asioita ilman äitini apua koska valtio ei anna minulle henkilöllisyystodistusta oikealla sukupuolellani...


      • Logiikka hoi?
        AlienInde kirjoitti:

        Ja ennen kuin terapia on suoritettu, häneltä olisi kaikki kansalaisoikeudet riistetty muka hänen omaa etuaan ajatellen?

        Siihenhän tämä minun tilanteeni vertautuu. En saa päättää mitä teen omalla kehollani, en saa hoitaa mitään asioita ilman äitini apua koska valtio ei anna minulle henkilöllisyystodistusta oikealla sukupuolellani...

        Myönsit siis olevasi väärässä?


      • AlienIndie
        Logiikka hoi? kirjoitti:

        Myönsit siis olevasi väärässä?

        No joo ja en. Kansalaisoikeuksien riisto joiden palauttamisen ehtona on terapian käyminen kuvaa tilannettani toki paremmin kuin oikeuden tuomio. Mutta yhtä kaikki minua on kohdeltu asiattomasti.


      • Logiikka hoi
        AlienIndie kirjoitti:

        No joo ja en. Kansalaisoikeuksien riisto joiden palauttamisen ehtona on terapian käyminen kuvaa tilannettani toki paremmin kuin oikeuden tuomio. Mutta yhtä kaikki minua on kohdeltu asiattomasti.

        Kaikki joutuu olemaan jonkin aikaa väärän sp:n henkilöpapereilla, osa sua pidempäänkin. Jos niiden kanssa tulee jatkuvasti ongelmia, niin saahan sairaalasta paperin jossa asia selitetään. Et ole tässä mitenkään erikoinen.

        Muistaakseni olet sanonut että et vaan halua hankkia ajan tasalla olevia papereita.

        Sulta ei ole riistetty kansalaisoikeuksia.

        Ja kehollasi saat tehdä ihan mitä haluat.


      • AlienIndie
        Logiikka hoi kirjoitti:

        Kaikki joutuu olemaan jonkin aikaa väärän sp:n henkilöpapereilla, osa sua pidempäänkin. Jos niiden kanssa tulee jatkuvasti ongelmia, niin saahan sairaalasta paperin jossa asia selitetään. Et ole tässä mitenkään erikoinen.

        Muistaakseni olet sanonut että et vaan halua hankkia ajan tasalla olevia papereita.

        Sulta ei ole riistetty kansalaisoikeuksia.

        Ja kehollasi saat tehdä ihan mitä haluat.

        "Kaikki joutuu olemaan jonkin aikaa väärän sp:n henkilöpapereilla, osa sua pidempäänkin"

        Mistähän syystä kukaan joutuisi olemaan 3,5 vuotta?

        "Muistaakseni olet sanonut että et vaan halua hankkia ajan tasalla olevia papereita."

        En hanki sellaista jossa väitetään minua mieheksi, koska minulle kuuluu naisen paperit. Milläs ajattelit että sen sukupuolimerkinnän saa piilotettua siitä?

        "
        Sulta ei ole riistetty kansalaisoikeuksia."

        Juu ei tietenkään. On ihan normaalia että jokainen 24-vuotias tarvitsee äitinsä apua puhelinliittymän avaamisessa, ja että äiti joutuu asioimaan hänen puolestaan pankissa, ja että hän ei voi vastaanottaa kirjattuja kirjeitä lainkaan.

        "
        Ja kehollasi saat tehdä ihan mitä haluat. "

        Kuten leikkauttaa kivekseni pois?


      • Logiikka hoi
        AlienIndie kirjoitti:

        "Kaikki joutuu olemaan jonkin aikaa väärän sp:n henkilöpapereilla, osa sua pidempäänkin"

        Mistähän syystä kukaan joutuisi olemaan 3,5 vuotta?

        "Muistaakseni olet sanonut että et vaan halua hankkia ajan tasalla olevia papereita."

        En hanki sellaista jossa väitetään minua mieheksi, koska minulle kuuluu naisen paperit. Milläs ajattelit että sen sukupuolimerkinnän saa piilotettua siitä?

        "
        Sulta ei ole riistetty kansalaisoikeuksia."

        Juu ei tietenkään. On ihan normaalia että jokainen 24-vuotias tarvitsee äitinsä apua puhelinliittymän avaamisessa, ja että äiti joutuu asioimaan hänen puolestaan pankissa, ja että hän ei voi vastaanottaa kirjattuja kirjeitä lainkaan.

        "
        Ja kehollasi saat tehdä ihan mitä haluat. "

        Kuten leikkauttaa kivekseni pois?

        M. O. T.


      • AlienIndie
        Logiikka hoi kirjoitti:

        M. O. T.

        Eli?


      • AlienIndie
        Logiikka hoi kirjoitti:

        M. O. T.

        Kerro toki miten voin saada naisen henkilöpaperit (tai henkilöpaperit joissa ei ole sukupuolimerkintää) ilman transHutkimusyksikön psykiatrin lupaa? Kerro toki miten voin saada kivekseni leikattua irti muualla kuin hämärällä kujalla ilman transHutkimusyksikön psykiatrin lupaa?


      • ...........
        AlienIndie kirjoitti:

        Jos "äidinkorvike" tarkoittaa emotionaalista tukea, turvaverkkoa joka mahdollistaa rohkean yrittämisen... siis asioita joita aikuinen ihminen voi odotta omilta vanhemmiltaankin... niin kyllä, tarvitsen, kuka ei tarvitsisi? Kuka lähtee yrittämään ensi kertaa akrobaatin taitojaan jos alhaalla ei ole minkäänlaista turvaverkkoa?

        "
        Olen todennut että toisten ihmisten käyttäytymiseen pystyy vaikuttamaan omilla toimillaan. Jos on itse inhottava, kukaan ei halua olla ystäväsi."

        Vaan kun ei ole näin. Okei, jos "inhottavuudeksi" määritellään vaikkapa iso nenä, ja kaikki mikä ei kohdistu itseen on lähtökohtaisesti määritelty samantekeväksi, niin sitten sanomasi pätee. Mutta yleensä asia kuitenkin on niin että ne "porukan kingit" jotka avoimesti kovistelevat ja solvaavat porukan ulkopuolisia / yhteisiä uhreja ovat suosittuja, ja nimenomaan tämän käytöksensä takia. Ja varmin tapa päätyä tällaisten uhriksi on osoittaa merkkejä siitä että on jotain muuta kuin heidänlaisensa apinaihminen.

        Tähän ihmettelyyni vaikuttanee se että olen itse muuttanut omilleni parikymppisenä (niinkin myöhään) ja mennyt naimisiin 21 vuotiaana (kun muutakaan vaihtoehtoa en kokenut olevan transhoitojen puuttuessa). Vanhempiini en ole koskaan tukeutunut omilleen muuton jälkeen, olen pärjännyt oikein hyvin muutenkin. Muutama vuosi naimisiin menon jälkeen muutimme kauas toiselle paikkakunnalle työn perässä ja vierailutkin vanhempien luona olivat melko harvinaisia (matka). Omat lapseni ovat muuttaneet omilleen suunnilleen samassa iässä, perheen perustaminen on tapahtunut hieman vanhempana kuten nykyisin on tapana (opiskellaan ensin). Siksi minusta tuntuu oudolta että joku on vielä iässäsi niin sidoksissa vanhempiinsa tai vanhempien sijaisiin ettei pysty elämään itsenäistä elämää.


      • AlienIndie
        ........... kirjoitti:

        Tähän ihmettelyyni vaikuttanee se että olen itse muuttanut omilleni parikymppisenä (niinkin myöhään) ja mennyt naimisiin 21 vuotiaana (kun muutakaan vaihtoehtoa en kokenut olevan transhoitojen puuttuessa). Vanhempiini en ole koskaan tukeutunut omilleen muuton jälkeen, olen pärjännyt oikein hyvin muutenkin. Muutama vuosi naimisiin menon jälkeen muutimme kauas toiselle paikkakunnalle työn perässä ja vierailutkin vanhempien luona olivat melko harvinaisia (matka). Omat lapseni ovat muuttaneet omilleen suunnilleen samassa iässä, perheen perustaminen on tapahtunut hieman vanhempana kuten nykyisin on tapana (opiskellaan ensin). Siksi minusta tuntuu oudolta että joku on vielä iässäsi niin sidoksissa vanhempiinsa tai vanhempien sijaisiin ettei pysty elämään itsenäistä elämää.

        Ei kukaan muukaan täällä elä mitään "itsenäistä elämää", jos sillä tarkoitetaa että pitää elää vain itselleen. Paitsi jotkut psykopaatit ehkä.

        Jos mä olisin päässyt asumaan omilleni 17-18-vuotiaana olisin saanut oikein hyvin hoidettua kaikki asiani, koska siihen aikaan luulin että minulla oli ystäviä ja sain niistä energiaa. Ja se olisi ollut minusta todella kivaa. Nyt pääsin asumaan yksin vasta siinä vaiheessa kun entiset "ystävät" olivat jo puukottaneet minua selkään mikä loi vanhemmilleni harhakäsityksen siitä että en "pysty" huolehtimaan omista asioistani. Arvaa onko kivaa kun sua kohdellaan kuin kehitysvammaista vaikka olet moneen kertaan selittänyt että sulla vain ei ole energiaa koska elämäsi on emotionaalisesti tyhjää?


      • AlienIndie
        ........... kirjoitti:

        Tähän ihmettelyyni vaikuttanee se että olen itse muuttanut omilleni parikymppisenä (niinkin myöhään) ja mennyt naimisiin 21 vuotiaana (kun muutakaan vaihtoehtoa en kokenut olevan transhoitojen puuttuessa). Vanhempiini en ole koskaan tukeutunut omilleen muuton jälkeen, olen pärjännyt oikein hyvin muutenkin. Muutama vuosi naimisiin menon jälkeen muutimme kauas toiselle paikkakunnalle työn perässä ja vierailutkin vanhempien luona olivat melko harvinaisia (matka). Omat lapseni ovat muuttaneet omilleen suunnilleen samassa iässä, perheen perustaminen on tapahtunut hieman vanhempana kuten nykyisin on tapana (opiskellaan ensin). Siksi minusta tuntuu oudolta että joku on vielä iässäsi niin sidoksissa vanhempiinsa tai vanhempien sijaisiin ettei pysty elämään itsenäistä elämää.

        Tuskin sinäkään sitä perhettä perustit jonkun sellaisen kanssa, joka ei merkinnyt sinulle mitään, vai kuinka?


      • de5e54drtd
        AlienIndie kirjoitti:

        Kerro toki miten voin saada naisen henkilöpaperit (tai henkilöpaperit joissa ei ole sukupuolimerkintää) ilman transHutkimusyksikön psykiatrin lupaa? Kerro toki miten voin saada kivekseni leikattua irti muualla kuin hämärällä kujalla ilman transHutkimusyksikön psykiatrin lupaa?

        Kukaan ei ole kiinnostunut siitä onko hetun tunnusosassa pariton vai parillinen "sukupuolinumero". Ei edes passin sukupuolikirjaimesta. Riittää kun kuva vastaa edessä seisovan ihmisen naamataulua ja etunimi on edes suunnilleen sukupuolenomainen. Enemmän asiakaspalvelijat ihmettelevät sitä että aikuisen ihmisen asioita hoitaa hänen vanhempansa ja herää helposti epäilys että kyseessä on vajaavaltainen henkilö ja haetusta palvelusta voidaan mahdollisesti kieltäytyä.

        Orkiektomiaan pääsee myös ilman transtutkimusyksikön psykiatrin lupaa. Leikkaava lääkäri voi kylläkin epäillä perusteita ilman todistusta mutta eiköhän löydy suostuvainen lääkärikin. Koska sinulla on reseptit hormooneille ja antiandrogeeneille, kyseinen toimenpide ei ole edes tarpeen ja se voi myös haitata tulevaa mahdollista SRS:ää.


      • AlieenIndie
        de5e54drtd kirjoitti:

        Kukaan ei ole kiinnostunut siitä onko hetun tunnusosassa pariton vai parillinen "sukupuolinumero". Ei edes passin sukupuolikirjaimesta. Riittää kun kuva vastaa edessä seisovan ihmisen naamataulua ja etunimi on edes suunnilleen sukupuolenomainen. Enemmän asiakaspalvelijat ihmettelevät sitä että aikuisen ihmisen asioita hoitaa hänen vanhempansa ja herää helposti epäilys että kyseessä on vajaavaltainen henkilö ja haetusta palvelusta voidaan mahdollisesti kieltäytyä.

        Orkiektomiaan pääsee myös ilman transtutkimusyksikön psykiatrin lupaa. Leikkaava lääkäri voi kylläkin epäillä perusteita ilman todistusta mutta eiköhän löydy suostuvainen lääkärikin. Koska sinulla on reseptit hormooneille ja antiandrogeeneille, kyseinen toimenpide ei ole edes tarpeen ja se voi myös haitata tulevaa mahdollista SRS:ää.

        Hyvä yritys saada asiani näyttämään siltä kuin ne olisivat sittenkin ihan hyvin. Mutta ei mene läpi.

        Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?

        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa?


      • Logiikka hoi
        AlieenIndie kirjoitti:

        Hyvä yritys saada asiani näyttämään siltä kuin ne olisivat sittenkin ihan hyvin. Mutta ei mene läpi.

        Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?

        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa?

        "Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?"

        Koska mediassa ajateltiin että se voisi olla ihmisistä jännää. Halusitko sinä ennen kaikkea lehteen, vai asioida ilman ongelmia? Asiointia ei vaikeuta henkilöpapereiden sukupuolimerkintä kuten de5jne kertoikin.

        Onhan toki monta terveydenhuolto tai valtio tai julkinen valta muuten kohdellut epäreilusti, mutta harvalle tulee mieleen niin huonoa ideaa kuin sulle, että jättää sen vuoksi henkilöpaperit päivittämättä ja hankaloittaa niin pelkästään omaa (no tapauksessasi myös vanhempiesi) elämää.


      • AlienIndie
        Logiikka hoi kirjoitti:

        "Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?"

        Koska mediassa ajateltiin että se voisi olla ihmisistä jännää. Halusitko sinä ennen kaikkea lehteen, vai asioida ilman ongelmia? Asiointia ei vaikeuta henkilöpapereiden sukupuolimerkintä kuten de5jne kertoikin.

        Onhan toki monta terveydenhuolto tai valtio tai julkinen valta muuten kohdellut epäreilusti, mutta harvalle tulee mieleen niin huonoa ideaa kuin sulle, että jättää sen vuoksi henkilöpaperit päivittämättä ja hankaloittaa niin pelkästään omaa (no tapauksessasi myös vanhempiesi) elämää.

        Voi olla että idea on huono mutta osoittaapa ainakin vahvaa kunniakäsitystä. Suurimmalla osalla ihmisistähän ei kunniaa ole.


      • AlienIndie
        AlieenIndie kirjoitti:

        Hyvä yritys saada asiani näyttämään siltä kuin ne olisivat sittenkin ihan hyvin. Mutta ei mene läpi.

        Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?

        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa?

        "
        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa? "

        Tähän ei näköjään halunnut kukaan vastata. Ilmeisesti IRRATIONAALISUUS on hyväksyttävää muilta, mutta ei minulta?


      • *_*

        Mun viimeisin estrogeenin määrä oli 0,25 Nmol/l ja riittänyt erittäin hyvin feminisoimiseen, suhteessa mun ikään. Tosin mun vaste on myöskin ollut hyvä. Kun otin 4x 2mg, se aiheutti turhaa rintojen arkuutta. Nyt kun määrä on 2x 3mg niin kokoa tuli jopa hieman lisää.


      • AlienIndie
        *_* kirjoitti:

        Mun viimeisin estrogeenin määrä oli 0,25 Nmol/l ja riittänyt erittäin hyvin feminisoimiseen, suhteessa mun ikään. Tosin mun vaste on myöskin ollut hyvä. Kun otin 4x 2mg, se aiheutti turhaa rintojen arkuutta. Nyt kun määrä on 2x 3mg niin kokoa tuli jopa hieman lisää.

        Ja sehän se onkin vitun tärkeää että on isot rinnat, vai mitä? Ei voi olla onnellisuutta ilman niitä. _b

        Ihmiset on perkeleen älykkäitä. Kyllä huomaa että on joku jumala omaksi kuvakseen luonut.


      • Logiikka hoi
        AlienIndie kirjoitti:

        Ja sehän se onkin vitun tärkeää että on isot rinnat, vai mitä? Ei voi olla onnellisuutta ilman niitä. _b

        Ihmiset on perkeleen älykkäitä. Kyllä huomaa että on joku jumala omaksi kuvakseen luonut.

        Ehkä Alien ei ole toivoton tapaus. Hän selvästi ymmärtää toisinaan erehtyneensä. Tosin siinä missä joku muu sanoisi "Ai, taisin olla väärässä [tässä tapauksessa riittävän lääkityksen suhteen] - olipa mukava kuulla, kiitos tiedosta!" hän alkaa vittuilla ja vaihtaa puheenaihetta. Mutta ainesta on!


      • .........
        AlienIndie kirjoitti:

        Ei kukaan muukaan täällä elä mitään "itsenäistä elämää", jos sillä tarkoitetaa että pitää elää vain itselleen. Paitsi jotkut psykopaatit ehkä.

        Jos mä olisin päässyt asumaan omilleni 17-18-vuotiaana olisin saanut oikein hyvin hoidettua kaikki asiani, koska siihen aikaan luulin että minulla oli ystäviä ja sain niistä energiaa. Ja se olisi ollut minusta todella kivaa. Nyt pääsin asumaan yksin vasta siinä vaiheessa kun entiset "ystävät" olivat jo puukottaneet minua selkään mikä loi vanhemmilleni harhakäsityksen siitä että en "pysty" huolehtimaan omista asioistani. Arvaa onko kivaa kun sua kohdellaan kuin kehitysvammaista vaikka olet moneen kertaan selittänyt että sulla vain ei ole energiaa koska elämäsi on emotionaalisesti tyhjää?

        Tarkoitin kuten yleensä muutenkin itsenäisellä elämällä että on muuttanut pois kota ja elää omassa asunnossa sekä hoitaa itse omat asiansa.


      • ..........
        AlieenIndie kirjoitti:

        Hyvä yritys saada asiani näyttämään siltä kuin ne olisivat sittenkin ihan hyvin. Mutta ei mene läpi.

        Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?

        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa?

        "Miksi se sitten oli niin iso juttu täälläkin kun se joku australialainen sai ensimmäisenä maassaan muulla kuin mies/nainen-sukupuolimerkinnällä olevan passin?"

        Järkevä transsukupuolinen ihminen ei halua tuollaisia erillisiä merkintöjä joka paljastaa esimerkiksi passintarkastajalle että edessä seisoo joku kummajainen sukupuolten välistä. Sen vuoksi halutaan Suomen väestötietojärjestelmästäkin pois merkintä transsukupuolisuudesta. Ehkäpä jotkut transvestiitit haluaisi sen X merkinnän että voisivat miehinä matkustaa naiseksi pukeutuneena.


      • ...........
        AlienIndie kirjoitti:

        "
        Miksi suurin osa transsukupuolisista kuitenkin kokee tarvitsevansa SRS:ää onnellisuuteen ja ovat valmiita jopa maksamaan siitä 10 000 e ulkomailla jos suomessa ei saa tai jäjen pelätään olevan huonoa? "

        Tähän ei näköjään halunnut kukaan vastata. Ilmeisesti IRRATIONAALISUUS on hyväksyttävää muilta, mutta ei minulta?

        Eihän täällä kukaan päivystä koko aikaa että voisi vastata jokaiseen viestiisi välittömästi (kirjoitit tämän valitusviestisi 22 minuuttia alkuperäisen jälkeen).

        SRS:ää halutaan yleensä sen vuoksi että halutaan olla mahdollisimman lähellä todellista sukupuoltaan myös fyysisesti ja elääkseen sen jälkeen onnellisempana. Jos jollakin on rahaa, miksi sitä ei voisi käyttää saadakseen parempaa ja laadukkaampaa palvelua.


      • kljklhjk
        *_* kirjoitti:

        Mun viimeisin estrogeenin määrä oli 0,25 Nmol/l ja riittänyt erittäin hyvin feminisoimiseen, suhteessa mun ikään. Tosin mun vaste on myöskin ollut hyvä. Kun otin 4x 2mg, se aiheutti turhaa rintojen arkuutta. Nyt kun määrä on 2x 3mg niin kokoa tuli jopa hieman lisää.

        Tulikohan tuossa virhe ja tarkoitit että nyt käytät 2 x 2 mg. 8 mg vuorokaudessa on todellakin yläkanttiin ja sitä ei suositella kuin poikkeuksellisesti alkuvaiheen feminisaatio käynnistämiseen. Yleisin annostus on 4-6 mg vuorokaudessa.


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Tarkoitin kuten yleensä muutenkin itsenäisellä elämällä että on muuttanut pois kota ja elää omassa asunnossa sekä hoitaa itse omat asiansa.

        Enköhän sen tekisi oikein mielelläni. Ei vain ole annettu mahdollisuutta. Minulla kun ei ole mitään aikomusta päätyä seuraavaksi Alan Turingiksi - ihmiseksi joka auttoi maansa voittoon sodassa ja jonka samainen maa sitten tuomitsi vankilaan homoseksuaalisuudesta. Minulla ei ole mitään halua kokea niitä "hienoja" fiiliksiä mitä sellaisesta seuraa.


      • Anonyymi
        AlienIndie kirjoitti:

        Vastahan äsken sanottiin ettei ketään muuta ole passitettu mihinkään terapiaan pelkästään työttömyyden tai yksinäisyyden tasoisten asioiden perusteella.

        Ihannetilannehan on että terapian avulla hoksaat ettet tarvitsekaan mitään hormonihoitoja tms.
        Luulet olevasi oikeassa ja muut väärässä mutta, entä jos väärässä oletkin sinä?


      • Anonyymi
        AlienIndie kirjoitti:

        "Kaikki joutuu olemaan jonkin aikaa väärän sp:n henkilöpapereilla, osa sua pidempäänkin"

        Mistähän syystä kukaan joutuisi olemaan 3,5 vuotta?

        "Muistaakseni olet sanonut että et vaan halua hankkia ajan tasalla olevia papereita."

        En hanki sellaista jossa väitetään minua mieheksi, koska minulle kuuluu naisen paperit. Milläs ajattelit että sen sukupuolimerkinnän saa piilotettua siitä?

        "
        Sulta ei ole riistetty kansalaisoikeuksia."

        Juu ei tietenkään. On ihan normaalia että jokainen 24-vuotias tarvitsee äitinsä apua puhelinliittymän avaamisessa, ja että äiti joutuu asioimaan hänen puolestaan pankissa, ja että hän ei voi vastaanottaa kirjattuja kirjeitä lainkaan.

        "
        Ja kehollasi saat tehdä ihan mitä haluat. "

        Kuten leikkauttaa kivekseni pois?

        Naurettavan pikkumaista.
        Käytä niitä omia papereitasi vaan, tuo on lapsellista uhriutumista.


    • gfkubucg

      Kyllä minä olen diagnoosin saanut, hetu muutettu ja leikkaukset tehty, vaikka ennen tutkimuksiin hakeutumista oli masennusta ja todettiin kaksisuuntainen. Rehellisesti myös kerroin asiasta ja että olin hakenut apua ongelmiini ja hoitanut itseni kuntoon. Hyvin kaikki meni, joten ei ongelmat diagnoosia estä kunhan ne on hoidettu eivätkä haittaa arkea. Töissä olen myös ollut koko ajan. Ilmeisesti sinun kohdallasi ei diagnoosin saaminen ole auttanut muihin ongelmiisi ja olet ollut haluton hoitamaan niitä kuntoon, joten ei ihme että olet jäänyt paikoillesi junnaamaan. Ymmärtääkseni sinulla ei ole haluakaan hoitaa asioitasi paremmalle tolalle ja kaikki syy sinun surkeaan tilanteesesi löytyy muista kuin itsestäsi.

      • AlienIndie

        " Ymmärtääkseni sinulla ei ole haluakaan hoitaa asioitasi paremmalle tolalle ja kaikki syy sinun surkeaan tilanteesesi löytyy muista kuin itsestäsi. "

        Eli juutalaisen pitää uskoa että syy sille miksi natsit vainosivat häntä pitää uskoa että syy löytyy hänestä itsestään eikä natseissa ole mitään vikaa?


      • AlienIndie

        "Töissä olen myös ollut koko ajan. Ilmeisesti sinun kohdallasi ei diagnoosin saaminen ole auttanut muihin ongelmiisi ja olet ollut haluton hoitamaan niitä kuntoon, joten ei ihme että olet jäänyt paikoillesi junnaamaan. "

        Onko todellinen ongelma sillä joka uskoo oikeaa vääräksi ja väärää oikeaksi ja elää tyytyväisesti väärin tehden vai sillä joka tiedostaa oikean ja väärän eron ja sekoaa muiden ihmisten huolettomasta väärin toimimisesta?

        Mä veikkaan että ei sullakaan tämä ns. mielenterveys kovin reilassa olisi jos olisit elänyt juutalaisena 30-luvun Saksassa.


      • Koeta nyt palata
        AlienIndie kirjoitti:

        "Töissä olen myös ollut koko ajan. Ilmeisesti sinun kohdallasi ei diagnoosin saaminen ole auttanut muihin ongelmiisi ja olet ollut haluton hoitamaan niitä kuntoon, joten ei ihme että olet jäänyt paikoillesi junnaamaan. "

        Onko todellinen ongelma sillä joka uskoo oikeaa vääräksi ja väärää oikeaksi ja elää tyytyväisesti väärin tehden vai sillä joka tiedostaa oikean ja väärän eron ja sekoaa muiden ihmisten huolettomasta väärin toimimisesta?

        Mä veikkaan että ei sullakaan tämä ns. mielenterveys kovin reilassa olisi jos olisit elänyt juutalaisena 30-luvun Saksassa.

        maan pinnalle noista omista sfääreistäsi. Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna ja ihan täysijärkisenä. Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin mutta sinä olet siitä erikoinen poikkeus ettei sulla mene mikään hyvin ja johtuu vain sinusta itsestäsi. Äläkä viitsi jauhaa että vika on kaikissa muissa ettei sun pää kestä tätä elämää. Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois.


      • AlienIndie
        Koeta nyt palata kirjoitti:

        maan pinnalle noista omista sfääreistäsi. Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna ja ihan täysijärkisenä. Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin mutta sinä olet siitä erikoinen poikkeus ettei sulla mene mikään hyvin ja johtuu vain sinusta itsestäsi. Äläkä viitsi jauhaa että vika on kaikissa muissa ettei sun pää kestä tätä elämää. Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois.

        " Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. "

        Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole.

        " Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna"

        Selviytyy NIMENOMAAN siksi, että kaikilla ympärillä menee huonosti. On täysin eri asia olla samassa veneessä kaikkien kanssa kuin yksin sorron ja vainon kohteena kun muilla menee hyvin. On tieteellisesti todistettu tämä.

        "Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin "

        No nimenomaan. Täysin ansaitsemattomasti.

        "Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois. "

        Tai sitten minunlaiseni karsivat muut pois. On sellaistakin nähty.

        Kusipäisyyskö on vahvuuden tae?


      • AlienIndie
        Koeta nyt palata kirjoitti:

        maan pinnalle noista omista sfääreistäsi. Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna ja ihan täysijärkisenä. Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin mutta sinä olet siitä erikoinen poikkeus ettei sulla mene mikään hyvin ja johtuu vain sinusta itsestäsi. Äläkä viitsi jauhaa että vika on kaikissa muissa ettei sun pää kestä tätä elämää. Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois.

        Kyllähän minäkin "selviydyn" kunhan äiti hoitaa asiani, mutta turha minulta on odottaa energiaa tai motivaatiota minkään tekemiseen. Ihmisen täytyy olla joko psykopaatti tai retardi voidakseen olla energinen ja motivoitunut tällaisessa yhteiskunnassa. Tämä on fakta, ei uskomus/mielipide.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        " Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. "

        Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole.

        " Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna"

        Selviytyy NIMENOMAAN siksi, että kaikilla ympärillä menee huonosti. On täysin eri asia olla samassa veneessä kaikkien kanssa kuin yksin sorron ja vainon kohteena kun muilla menee hyvin. On tieteellisesti todistettu tämä.

        "Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin "

        No nimenomaan. Täysin ansaitsemattomasti.

        "Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois. "

        Tai sitten minunlaiseni karsivat muut pois. On sellaistakin nähty.

        Kusipäisyyskö on vahvuuden tae?

        Toisessa ketjussa juuri äsken:

        ""Ennenmuinoin sai lääkärit ja vanhemmatkin päätää inter-lapsen sukupuolesta mutta ei enään tänäpäivänä!!"

        Ei pidä paikkaansa! Vielä tänä päivänäkin Suomessa lääkärit ja vanhemmat (painostuksen alla) päättävät intersukupuolisen lapsen sukupuolen heti syntymän jälkeen. Leikkaukset pyritään tekemään mahdollisimman pian. Vain eräässä pohjois-suomalaisessa yliopistollisessa keskussairaalassa pyritään välttämään tällaisia päätöksiä. "

        Että sillein.


      • s1o11a12
        AlienIndie kirjoitti:

        " Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. "

        Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole.

        " Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna"

        Selviytyy NIMENOMAAN siksi, että kaikilla ympärillä menee huonosti. On täysin eri asia olla samassa veneessä kaikkien kanssa kuin yksin sorron ja vainon kohteena kun muilla menee hyvin. On tieteellisesti todistettu tämä.

        "Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin "

        No nimenomaan. Täysin ansaitsemattomasti.

        "Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois. "

        Tai sitten minunlaiseni karsivat muut pois. On sellaistakin nähty.

        Kusipäisyyskö on vahvuuden tae?

        Ei kyllä kovin moni muu kuin sinä pidä tätä yhteiskuntaa erityisen vihamielisenä vaikka kuuluisi johonkin noista mainitsemistasi vähemmistöistä. Aspergerhan on monella ts:llä, älä jaksa siihen vedota. Se tuntemani tyyppi jolla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko on mukava ja aktiivinen ihminen.

        Kannattaa miettiä Kyösti Pöystin sanoja (vapaa siteeraus): Et sä ole liian herkkä tähän julmaan maailmaan, sä olet liian kusipäinen tähän usein ihan siedettävään maailmaan.


      • AlienIndie
        s1o11a12 kirjoitti:

        Ei kyllä kovin moni muu kuin sinä pidä tätä yhteiskuntaa erityisen vihamielisenä vaikka kuuluisi johonkin noista mainitsemistasi vähemmistöistä. Aspergerhan on monella ts:llä, älä jaksa siihen vedota. Se tuntemani tyyppi jolla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko on mukava ja aktiivinen ihminen.

        Kannattaa miettiä Kyösti Pöystin sanoja (vapaa siteeraus): Et sä ole liian herkkä tähän julmaan maailmaan, sä olet liian kusipäinen tähän usein ihan siedettävään maailmaan.

        "Aspergerhan on monella ts:llä, älä jaksa siihen vedota."

        Joten? Heillä on helppoa kun on kaksi tilaa päällä samaan aikaan vai?

        Enpä ole muuten mitään tilastoa nähnyt tuon väitteen tueksi että olisi ts:illä yleisempää.

        "Kannattaa miettiä Kyösti Pöystin sanoja"

        Ei kannata, kyseinen tyyppi on elämäänsä kyllästynyt kyynikko.


      • AlienIndie
        s1o11a12 kirjoitti:

        Ei kyllä kovin moni muu kuin sinä pidä tätä yhteiskuntaa erityisen vihamielisenä vaikka kuuluisi johonkin noista mainitsemistasi vähemmistöistä. Aspergerhan on monella ts:llä, älä jaksa siihen vedota. Se tuntemani tyyppi jolla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko on mukava ja aktiivinen ihminen.

        Kannattaa miettiä Kyösti Pöystin sanoja (vapaa siteeraus): Et sä ole liian herkkä tähän julmaan maailmaan, sä olet liian kusipäinen tähän usein ihan siedettävään maailmaan.

        "Ei kyllä kovin moni muu kuin sinä pidä tätä yhteiskuntaa erityisen vihamielisenä vaikka kuuluisi johonkin noista mainitsemistasi vähemmistöistä."

        Kuten sanoin, totta kai ihmisellä on mukavaa näköisessään yhteiskunnassa. Suomalaiset on jaettavissa kolmeen ryhmään: ne 64% joiden mielestä tutkitusti omaa moraalia ei saa asettaa lain edelle - massoittain hidasälyisiä Knight Templareita joiden mielestä ihmistä saa kohdella kuin natsiupseeria yhden lainrikkomuksen jälkeen; juopot ja narkkarit jotka eivät ole koskaan erityisemmin mistään välittäneetkään ja joille aineet tuovat onnen - se porukka joka olisi kuollut kivikaudella alta aikayksikön, ja älä väitä ettei näitä olisi maa pullollaan; ja sitten on muutama psykopaatti siellä täällä kuten misaki jotka häikäilemättömästi käyttävät hyväkseen ensimmäisen ryhmän dogmatismia ja vamistavat että saavat aina syöstyä tuhoon ne kenestä eivät satu pitämään jonkin porsaanreiän avulla. Niitä jotka eivät kuulu mihinkään näistä ryhmistä, niitä joiden oikeasti pitäisi olla kaiken johdossa, on todella vähän, sen myönnän enkä ole koskaan kiistänytkään.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Kyllähän minäkin "selviydyn" kunhan äiti hoitaa asiani, mutta turha minulta on odottaa energiaa tai motivaatiota minkään tekemiseen. Ihmisen täytyy olla joko psykopaatti tai retardi voidakseen olla energinen ja motivoitunut tällaisessa yhteiskunnassa. Tämä on fakta, ei uskomus/mielipide.

        Perustelut miinukselle? Turha vedota siihen että on jotenkin outoa ja väärin että äiti hoitaa 24-vuotiaan lapsensa asioita. Kuten sanoin, ne transsukupuoliset joiden vanhemmat heidät hylkäävät saavat yleensä transpiireistä vastaavasti elinikäisiä ystäviä, ja yleensä muillakin ihmisillä on niitä. Jos minullakin olisi aina tukena olevia ystäviä joiden kanssa jaetaan samat surut samat ilot ja sama kohtalo kyllä minäkin jaksaisin arjessa.


      • AlienIndie
        s1o11a12 kirjoitti:

        Ei kyllä kovin moni muu kuin sinä pidä tätä yhteiskuntaa erityisen vihamielisenä vaikka kuuluisi johonkin noista mainitsemistasi vähemmistöistä. Aspergerhan on monella ts:llä, älä jaksa siihen vedota. Se tuntemani tyyppi jolla on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko on mukava ja aktiivinen ihminen.

        Kannattaa miettiä Kyösti Pöystin sanoja (vapaa siteeraus): Et sä ole liian herkkä tähän julmaan maailmaan, sä olet liian kusipäinen tähän usein ihan siedettävään maailmaan.

        Miksi muuten vastasit viestiin jossa nimenomaan edeltävältä kirjoitajalta kysyin, että kusipäisyyskö on vahvuuden tae? Koska sitähän näkemystä hän tuossa näytti kannattavan. Hän on vahva, kun uskaltaa nauraa avoimesti minunlaisilleni ja nimitellä heikoiksi ja luusereiksi.


      • hullu erakko
        AlienIndie kirjoitti:

        " Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. "

        Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole.

        " Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna"

        Selviytyy NIMENOMAAN siksi, että kaikilla ympärillä menee huonosti. On täysin eri asia olla samassa veneessä kaikkien kanssa kuin yksin sorron ja vainon kohteena kun muilla menee hyvin. On tieteellisesti todistettu tämä.

        "Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin "

        No nimenomaan. Täysin ansaitsemattomasti.

        "Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois. "

        Tai sitten minunlaiseni karsivat muut pois. On sellaistakin nähty.

        Kusipäisyyskö on vahvuuden tae?

        "Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole."

        Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita.
        Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole.

        Ja voisitko jo lopettaa tuon joukkotuhonnalla uhkailun.


      • AlienIndie
        hullu erakko kirjoitti:

        "Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole."

        Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita.
        Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole.

        Ja voisitko jo lopettaa tuon joukkotuhonnalla uhkailun.

        "Ja voisitko jo lopettaa tuon joukkotuhonnalla uhkailun. "

        Ei joukkotuhonta ole pahempi kuin yksilötuhonta. Lopetan sitten kun te lopetatte minua yksilötuhonnalla uhkailun.


      • AlienIndie
        hullu erakko kirjoitti:

        "Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole."

        Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita.
        Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole.

        Ja voisitko jo lopettaa tuon joukkotuhonnalla uhkailun.

        "Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita."

        Ai että ihan SEN TAKIA menee hyvin?

        "Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole. "

        Ei niin - tämä on pahempi. Kuten sanottu, kymmenen psykopaattia yksissä tuumin toimiessaan kykenee henkisellä väkivallalla aiheuttamaan yhdelle tarkoin valitulle uhrille kärsimykset jotka ylittävät koko kolmannessa valtakunnassa ei-henkilökohtaisin ja nopean kuoleman jokaiselle tuovin menetelmin aiheutetun kärsimyksen yhteenlaskettuna. Suomen valtio katsoo tätä toimintaa läpi sormien ties mihin resurssivajeisiin ja väärin ymmärrettyihin yksilönvapauksiin vedoten, ja siis voidaan sanoa että Suomen valtio on sitoutunut aatteeseen joka on hirviömäisempi kuin natsiaate.


      • esri8trv089hj
        AlienIndie kirjoitti:

        "Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita."

        Ai että ihan SEN TAKIA menee hyvin?

        "Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole. "

        Ei niin - tämä on pahempi. Kuten sanottu, kymmenen psykopaattia yksissä tuumin toimiessaan kykenee henkisellä väkivallalla aiheuttamaan yhdelle tarkoin valitulle uhrille kärsimykset jotka ylittävät koko kolmannessa valtakunnassa ei-henkilökohtaisin ja nopean kuoleman jokaiselle tuovin menetelmin aiheutetun kärsimyksen yhteenlaskettuna. Suomen valtio katsoo tätä toimintaa läpi sormien ties mihin resurssivajeisiin ja väärin ymmärrettyihin yksilönvapauksiin vedoten, ja siis voidaan sanoa että Suomen valtio on sitoutunut aatteeseen joka on hirviömäisempi kuin natsiaate.

        Ei sen takia vaan siitä huolimatta.

        "Ei niin - tämä on pahempi. Kuten sanottu, kymmenen psykopaattia yksissä tuumin toimiessaan kykenee henkisellä väkivallalla aiheuttamaan yhdelle tarkoin valitulle uhrille kärsimykset jotka ylittävät koko kolmannessa valtakunnassa ei-henkilökohtaisin ja nopean kuoleman jokaiselle tuovin menetelmin aiheutetun kärsimyksen yhteenlaskettuna. Suomen valtio katsoo tätä toimintaa läpi sormien ties mihin resurssivajeisiin ja väärin ymmärrettyihin yksilönvapauksiin vedoten, ja siis voidaan sanoa että Suomen valtio on sitoutunut aatteeseen joka on hirviömäisempi kuin natsiaate."

        Kasvata selkäranka.


      • AlienIndie
        esri8trv089hj kirjoitti:

        Ei sen takia vaan siitä huolimatta.

        "Ei niin - tämä on pahempi. Kuten sanottu, kymmenen psykopaattia yksissä tuumin toimiessaan kykenee henkisellä väkivallalla aiheuttamaan yhdelle tarkoin valitulle uhrille kärsimykset jotka ylittävät koko kolmannessa valtakunnassa ei-henkilökohtaisin ja nopean kuoleman jokaiselle tuovin menetelmin aiheutetun kärsimyksen yhteenlaskettuna. Suomen valtio katsoo tätä toimintaa läpi sormien ties mihin resurssivajeisiin ja väärin ymmärrettyihin yksilönvapauksiin vedoten, ja siis voidaan sanoa että Suomen valtio on sitoutunut aatteeseen joka on hirviömäisempi kuin natsiaate."

        Kasvata selkäranka.

        "Kasvata selkäranka. "

        Sanoisitko samaa keskitysleireiltä selvinneille tai keskitysleireillä kuolleiden omaisille?

        Omaatko minkäänlaista empatiakykyä? Et ilmeisesti.


      • yföigvög
        AlienIndie kirjoitti:

        "Kasvata selkäranka. "

        Sanoisitko samaa keskitysleireiltä selvinneille tai keskitysleireillä kuolleiden omaisille?

        Omaatko minkäänlaista empatiakykyä? Et ilmeisesti.

        Miksi ann oit itsellesi plussan?


      • paholaisrousku
        AlienIndie kirjoitti:

        "Kasvata selkäranka. "

        Sanoisitko samaa keskitysleireiltä selvinneille tai keskitysleireillä kuolleiden omaisille?

        Omaatko minkäänlaista empatiakykyä? Et ilmeisesti.

        Keskitysleiriltä selviäminen edellyttää jonkinlaisen selkärangan löytymistä.

        "Omaatko minkäänlaista empatiakykyä? Et ilmeisesti."

        Omaatko itse empatiakykyä? Et todellakaan.


      • AlienIndie
        paholaisrousku kirjoitti:

        Keskitysleiriltä selviäminen edellyttää jonkinlaisen selkärangan löytymistä.

        "Omaatko minkäänlaista empatiakykyä? Et ilmeisesti."

        Omaatko itse empatiakykyä? Et todellakaan.

        Eihän edellytä jos sen jälkeen käyttää kuukausia tai vuosia sen itkemiseen miten kauhea ja traumatisoiva kokemus se oli.

        Päätellen siitä että en toivo pahaa viattomille kuten useimmat ihmiset enkä vähättele kenenkään kokemia kärsimyksiä omaan aika vahvan empatian. Sen että omaan jonkinlaisen empatian voi päätellä myös siitä että en ole psykopaatti. Sen voi päätellä siitä että tunteitani on mahdollista loukata ja minut on mahdollista saada itkemään ja raivoamaan pahoilla sanoilla. Psykopaatille on sellaista tilaa mahdotonta aiheuttaa. Toivonkin että olisin psykopaatti, koska he ovat vahvoja, mutta en voi sellaiseksi muuttua.


      • AlienIndie
        yföigvög kirjoitti:

        Miksi ann oit itsellesi plussan?

        Koska saan jatkuvasti miinuksia.

        Mikset kysy mieluummin miksi puuterilaiset toimivat kuten toimivat minua kohtaan. Vastaushan on tietysti selvä: koska he ovat psykopaatteja vailla minkäänlaista empatiakykyä tai syyllisyyden tuntoa. Mutta on se silti kysymisen arvoinen kysymys. Enemmän kuin tuo minkä kysyit.


      • 78tf7gyuo
        AlienIndie kirjoitti:

        Eihän edellytä jos sen jälkeen käyttää kuukausia tai vuosia sen itkemiseen miten kauhea ja traumatisoiva kokemus se oli.

        Päätellen siitä että en toivo pahaa viattomille kuten useimmat ihmiset enkä vähättele kenenkään kokemia kärsimyksiä omaan aika vahvan empatian. Sen että omaan jonkinlaisen empatian voi päätellä myös siitä että en ole psykopaatti. Sen voi päätellä siitä että tunteitani on mahdollista loukata ja minut on mahdollista saada itkemään ja raivoamaan pahoilla sanoilla. Psykopaatille on sellaista tilaa mahdotonta aiheuttaa. Toivonkin että olisin psykopaatti, koska he ovat vahvoja, mutta en voi sellaiseksi muuttua.

        "en toivo pahaa viattomille"

        Tämä nyt ei sinulta paljoa vaadi kun pidät lähes kaikkia muita kuin itseäsi täysinä hirviöinä.


      • Ei pelkoa
        AlienIndie kirjoitti:

        " Me ei eletä missään 30-luvun Saksassa etkä sinä ole mikään juutalainen. "

        Mutta me eletää sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiville, aspergereille, transsukupuolisille ja monille muille vähemmistöille joista moneen minä kuulun syvästi vihamielisessä yhteiskunnassa. Ei se niin kauhean kaukana noista ajoista ole.

        " Kumma kyllä tässä maailmassa moni selviytyy todella surkeissa oloissa Suomeen verrattuna"

        Selviytyy NIMENOMAAN siksi, että kaikilla ympärillä menee huonosti. On täysin eri asia olla samassa veneessä kaikkien kanssa kuin yksin sorron ja vainon kohteena kun muilla menee hyvin. On tieteellisesti todistettu tämä.

        "Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin "

        No nimenomaan. Täysin ansaitsemattomasti.

        "Olet yksinkertaisesti heikko ja sinunlaisesi karsitaan pois. "

        Tai sitten minunlaiseni karsivat muut pois. On sellaistakin nähty.

        Kusipäisyyskö on vahvuuden tae?

        Sinunlaisiasi ei tarvitse karsia pois, sinä karsiudut ihan itseksesi ja todennäköisesti vielä melko nopeasti.


      • AlienIndie
        78tf7gyuo kirjoitti:

        "en toivo pahaa viattomille"

        Tämä nyt ei sinulta paljoa vaadi kun pidät lähes kaikkia muita kuin itseäsi täysinä hirviöinä.

        Vain niitä jotka ovat osallistuneet minun tai jonkun muun viattoman rääkkäämiseen tai hiljaa hyväksyneet sen.


      • joku psykopaatti
        AlienIndie kirjoitti:

        Koska saan jatkuvasti miinuksia.

        Mikset kysy mieluummin miksi puuterilaiset toimivat kuten toimivat minua kohtaan. Vastaushan on tietysti selvä: koska he ovat psykopaatteja vailla minkäänlaista empatiakykyä tai syyllisyyden tuntoa. Mutta on se silti kysymisen arvoinen kysymys. Enemmän kuin tuo minkä kysyit.

        "koska he ovat psykopaatteja vailla minkäänlaista empatiakykyä tai syyllisyyden tuntoa"

        Ei vaan koska olet itseensä rakastunut elämäntapapummi joka pitää itseään puolijumalana ja toisia saastana.


      • AlienIndie
        joku psykopaatti kirjoitti:

        "koska he ovat psykopaatteja vailla minkäänlaista empatiakykyä tai syyllisyyden tuntoa"

        Ei vaan koska olet itseensä rakastunut elämäntapapummi joka pitää itseään puolijumalana ja toisia saastana.

        Enpä tuonut sellaista näkemystä esille kertaakaan ennen 2011 puoliväliä.

        "Elämäntapapummi" ei ehkä ole osuva sana kuvaamaan ihmistä, jolla olisi halu työskennellä hyvän yhteiskunnan eteen, mutta ei kykyä työskennellä hänen naamalleen sylkevässä yhteiskunnassa. Jonka moraali ei anna myöten toivoa pelkkää hyvää Hitler-klooneille.


      • !!!
        AlienIndie kirjoitti:

        " Ymmärtääkseni sinulla ei ole haluakaan hoitaa asioitasi paremmalle tolalle ja kaikki syy sinun surkeaan tilanteesesi löytyy muista kuin itsestäsi. "

        Eli juutalaisen pitää uskoa että syy sille miksi natsit vainosivat häntä pitää uskoa että syy löytyy hänestä itsestään eikä natseissa ole mitään vikaa?

        Natsikortti lyöty pöytään.


      • AlienIndie
        !!! kirjoitti:

        Natsikortti lyöty pöytään.

        Tässä yhteydessä se on ihan asiallista, koska minua kohdellaan yhtä huonosti kuin juutalaista kohdeltiin natsi-saksassa. Ja itse asiassa vieläkin huonommin, koska edes kaikki muut transsukupuoliset eivä ole samassa veneessä, vaan osa viilettää pahojenkin persoonallisuushäiriöiden kanssa läpi. Fakta on se että pintapuolisesti vähäpätöisen näköiset teot voivat olla ja usein ovatkin mittavasti törkeämpiä rikoksia kuin tuhansien tai miljoonien ihmisten surmaaminen, jos ne kohdistetaan vain yhteen yksilöön ilman että tämä on millään lailla itse "karmallaan" vaikuttanut kohtaloonsa. Kenenkään ei tarvinnut ainakaan natsisaksassa miettiä "mikä MINUSSA on vikana, kun kaikki vaan hakkaa ja potkii MINUA???"...


      • suiciderisk
        AlienIndie kirjoitti:

        "Minä olen sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä kärsivä panromanttinen aseksuaali transnainen. Minulla menee silti melko hyvin koska en syytä kaikista ongelmistani muita."

        Ai että ihan SEN TAKIA menee hyvin?

        "Vaikkei Suomi olekaan mikään maanpäällinen paratiisi niin ei tämä 30-luvun Saksakaan ole. "

        Ei niin - tämä on pahempi. Kuten sanottu, kymmenen psykopaattia yksissä tuumin toimiessaan kykenee henkisellä väkivallalla aiheuttamaan yhdelle tarkoin valitulle uhrille kärsimykset jotka ylittävät koko kolmannessa valtakunnassa ei-henkilökohtaisin ja nopean kuoleman jokaiselle tuovin menetelmin aiheutetun kärsimyksen yhteenlaskettuna. Suomen valtio katsoo tätä toimintaa läpi sormien ties mihin resurssivajeisiin ja väärin ymmärrettyihin yksilönvapauksiin vedoten, ja siis voidaan sanoa että Suomen valtio on sitoutunut aatteeseen joka on hirviömäisempi kuin natsiaate.

        Osoitteessa http://www.madinamerica.com
        katsokaa video Use transgender teens´ chosen names to reduce suicide risk?
        Videolle ei ole suoraa linkkiä Youtuben tapaan, vaan täytyy mennä etusivun alalaitaan.

        Onko valtion tavoitteena ajaa transut itsemurhaan?


      • uytruyiui
        suiciderisk kirjoitti:

        Osoitteessa http://www.madinamerica.com
        katsokaa video Use transgender teens´ chosen names to reduce suicide risk?
        Videolle ei ole suoraa linkkiä Youtuben tapaan, vaan täytyy mennä etusivun alalaitaan.

        Onko valtion tavoitteena ajaa transut itsemurhaan?

        Tilanne on täällä erilainen.


      • Anonyymi
        AlienIndie kirjoitti:

        Toisessa ketjussa juuri äsken:

        ""Ennenmuinoin sai lääkärit ja vanhemmatkin päätää inter-lapsen sukupuolesta mutta ei enään tänäpäivänä!!"

        Ei pidä paikkaansa! Vielä tänä päivänäkin Suomessa lääkärit ja vanhemmat (painostuksen alla) päättävät intersukupuolisen lapsen sukupuolen heti syntymän jälkeen. Leikkaukset pyritään tekemään mahdollisimman pian. Vain eräässä pohjois-suomalaisessa yliopistollisessa keskussairaalassa pyritään välttämään tällaisia päätöksiä. "

        Että sillein.

        Hienoa että lapsille annetaan mahdollisuus normaaliin elämään noissa äärimmäisen harvinaisissa tapauksissa.
        Lääkärit toimivat oikein (paitsi siellä eräässä pohjois-suomalaisessa keskussairaalassa).


    • AlienIndie

      Ja tähän ketjuun on minusta turha postailla mitään "mulla meni ainakin ihna hyvin" anekdootteja. Koska eivät ne hyödytä ketään. On ihan sama saako tutkimuksissa false negativen 100 vai 1 tyyppi, riski on joka tapauksessa olemassa. Eli valehtelu kannattaa, koska siinä ei mitään ainakaan häviä

      • VOAR

        Itse koen oikeudekseni kommentoida tahan ketjuun etta hyvin on elama mennyt vaikka hormonipolilla ovatkin mielestasi maaranneet minulle liian pienen annostuksen (ainakin sinun mukaasi). Eli mina olen se henkilo jolle tuo aiemmin esittamasi kommentti\vastaus toisesta ketjusta esitettiin.

        Olen kylla feminisoitunut hyvin. Rinnat ovat kasvaneet ja tuntuu etta kasvavat vielakin ehka, karvoitus on heikentynyt koko vartalossa, iho pehmennyt, rasva muokannut kehoa vielakin naisellisemmaksi jne. Toisessa ketjussa jo kerroinkin kylla etta olen ollut alkujaankin erittain feminiininen eli lahtokohtani olivat hyvat (ei ole tarkoitus itsekehuskella). Ihmettelin vaan kuinka esim yksi ystavani oli saanut reseptin suuremmalle estrogeenimaaralle ja olen myos lukenut netista etta monet ottavat suurempaa annostusta kuin mina. Saisin varmaan kylla tuon annostuksen muutettua suuremmaksi ihan vaan soittamalla hormonipolille mutten ole viitsinyt kun asun ulkomailla. Aiemmin jo vaihdoin laakkeen progynovasta zumenoniin ilman mitaan ongelmia.

        Yhteiskunnasta voin sanoa myos taman mukavan asian (jos tama nyt yhteiskuntaan liittyy). Menin muslimivaltiossa naimisiin muslimimiehen kanssa jolloin tietysti tarvitsin esteettomyystodistukset ym. tanne. Soitin kirkkoherranvirastoon vai mista ne nyt saakaan kirkon taholta ja siella oikein asiallinen ja mukava nainen vastasi. Selitin etta tarvitsen esteettomyystodistuksen seka virkatodistuksen silla olen menossa naimisiin ulkomailla. Tati sitten etsi tietojani siella ja kun ne loysi sanoin etta olisiko mahdollista saada ne niin ettei vanhat tietoni nay ollenkaan kun olen muslimivaltiossa menossa naimisiin niin ei tulisi mitaan ongelmia. Nainen sanoi etta odotas niin katsotaan ja sitten hanellekkin asia selvisi etta miksi paperit nain haluan. Han sanoi etta yrittaa tehda parhaansa kun he eivat siella voi tietoja muuttaa ja etta soittaa minulle huomenna. No huomenna sitten samainen nainen soitti ja erittain ystavallisesti kertoi etta oli onnistunut eika vanhoista tiedoistani nay mitaan kyseisissa papereissa ja etta pistaa ne postiin tanaan. Paperit tulivat nopeasti ja olivat juuri toivotun mukaiset. Nainen myos sanoi etta oli ensimmainen kerta kun tammoinen tulee eteen hanen tai tyokavereidensa uralla etta oli mielenkiintoinen tapaus jo siksikin etta nyt tulevaisuudessa tietaa miten toimia jos vastaavaa tulee eteen. Eli ei kaikki valtion\kirkon virastot nyt niin hirveita ole :'D

        Nykyaan elan mieheni kanssa siina samaisessa muslimivaltiossa missa avioiduimmekin enka ole kohdannut mitaan ongelmia. Avioliiton solmiminen kavi kuin kenella tahansa parilla eli lapi menin ihan ulkonaollisestikkin eika virkailijoille tullut mieleenkaan etta tapauksessa olisi jotain hamaraa ja paperinikin jo kertoivat ainoastaan nykyisen hetuni, nimeni seka sukupuoleni.

        Aina olen myos transpolilla saanut asiallista kohtelua ja hommani ovat edenneet mutkitta. Ikina en ole valehdellut tutkimuksissa vaan niihin hmmm 17 vuoden iassa paastyani kerroin jopa hullut haaveeni kuten rikkaan miehen loytaminen ja muutto ulkomaille pois suomesta :'D Nykyaan ihan naurattaa kaikki mita sinne silloin puhuin. Eli olisiko sinussa kuitenkin jotain vikaa eika meissa muissa?

        Hatasesti kirjotin eli toivottavasti teksti on ymmarrettavaa seka asiani kayvat hyvin ilmi.


      • AlienIndie
        VOAR kirjoitti:

        Itse koen oikeudekseni kommentoida tahan ketjuun etta hyvin on elama mennyt vaikka hormonipolilla ovatkin mielestasi maaranneet minulle liian pienen annostuksen (ainakin sinun mukaasi). Eli mina olen se henkilo jolle tuo aiemmin esittamasi kommentti\vastaus toisesta ketjusta esitettiin.

        Olen kylla feminisoitunut hyvin. Rinnat ovat kasvaneet ja tuntuu etta kasvavat vielakin ehka, karvoitus on heikentynyt koko vartalossa, iho pehmennyt, rasva muokannut kehoa vielakin naisellisemmaksi jne. Toisessa ketjussa jo kerroinkin kylla etta olen ollut alkujaankin erittain feminiininen eli lahtokohtani olivat hyvat (ei ole tarkoitus itsekehuskella). Ihmettelin vaan kuinka esim yksi ystavani oli saanut reseptin suuremmalle estrogeenimaaralle ja olen myos lukenut netista etta monet ottavat suurempaa annostusta kuin mina. Saisin varmaan kylla tuon annostuksen muutettua suuremmaksi ihan vaan soittamalla hormonipolille mutten ole viitsinyt kun asun ulkomailla. Aiemmin jo vaihdoin laakkeen progynovasta zumenoniin ilman mitaan ongelmia.

        Yhteiskunnasta voin sanoa myos taman mukavan asian (jos tama nyt yhteiskuntaan liittyy). Menin muslimivaltiossa naimisiin muslimimiehen kanssa jolloin tietysti tarvitsin esteettomyystodistukset ym. tanne. Soitin kirkkoherranvirastoon vai mista ne nyt saakaan kirkon taholta ja siella oikein asiallinen ja mukava nainen vastasi. Selitin etta tarvitsen esteettomyystodistuksen seka virkatodistuksen silla olen menossa naimisiin ulkomailla. Tati sitten etsi tietojani siella ja kun ne loysi sanoin etta olisiko mahdollista saada ne niin ettei vanhat tietoni nay ollenkaan kun olen muslimivaltiossa menossa naimisiin niin ei tulisi mitaan ongelmia. Nainen sanoi etta odotas niin katsotaan ja sitten hanellekkin asia selvisi etta miksi paperit nain haluan. Han sanoi etta yrittaa tehda parhaansa kun he eivat siella voi tietoja muuttaa ja etta soittaa minulle huomenna. No huomenna sitten samainen nainen soitti ja erittain ystavallisesti kertoi etta oli onnistunut eika vanhoista tiedoistani nay mitaan kyseisissa papereissa ja etta pistaa ne postiin tanaan. Paperit tulivat nopeasti ja olivat juuri toivotun mukaiset. Nainen myos sanoi etta oli ensimmainen kerta kun tammoinen tulee eteen hanen tai tyokavereidensa uralla etta oli mielenkiintoinen tapaus jo siksikin etta nyt tulevaisuudessa tietaa miten toimia jos vastaavaa tulee eteen. Eli ei kaikki valtion\kirkon virastot nyt niin hirveita ole :'D

        Nykyaan elan mieheni kanssa siina samaisessa muslimivaltiossa missa avioiduimmekin enka ole kohdannut mitaan ongelmia. Avioliiton solmiminen kavi kuin kenella tahansa parilla eli lapi menin ihan ulkonaollisestikkin eika virkailijoille tullut mieleenkaan etta tapauksessa olisi jotain hamaraa ja paperinikin jo kertoivat ainoastaan nykyisen hetuni, nimeni seka sukupuoleni.

        Aina olen myos transpolilla saanut asiallista kohtelua ja hommani ovat edenneet mutkitta. Ikina en ole valehdellut tutkimuksissa vaan niihin hmmm 17 vuoden iassa paastyani kerroin jopa hullut haaveeni kuten rikkaan miehen loytaminen ja muutto ulkomaille pois suomesta :'D Nykyaan ihan naurattaa kaikki mita sinne silloin puhuin. Eli olisiko sinussa kuitenkin jotain vikaa eika meissa muissa?

        Hatasesti kirjotin eli toivottavasti teksti on ymmarrettavaa seka asiani kayvat hyvin ilmi.

        Se että olet naimisissa muslimin kanssa ja hauat asua muslimimaassa kertoo omista älynlahjoistasi (kompetenssistasi osallistua kriittisiin ja analyyttisiin keskusteluihin kuten tämä) aivan tarpeeksi.


      • VOAR
        VOAR kirjoitti:

        Itse koen oikeudekseni kommentoida tahan ketjuun etta hyvin on elama mennyt vaikka hormonipolilla ovatkin mielestasi maaranneet minulle liian pienen annostuksen (ainakin sinun mukaasi). Eli mina olen se henkilo jolle tuo aiemmin esittamasi kommentti\vastaus toisesta ketjusta esitettiin.

        Olen kylla feminisoitunut hyvin. Rinnat ovat kasvaneet ja tuntuu etta kasvavat vielakin ehka, karvoitus on heikentynyt koko vartalossa, iho pehmennyt, rasva muokannut kehoa vielakin naisellisemmaksi jne. Toisessa ketjussa jo kerroinkin kylla etta olen ollut alkujaankin erittain feminiininen eli lahtokohtani olivat hyvat (ei ole tarkoitus itsekehuskella). Ihmettelin vaan kuinka esim yksi ystavani oli saanut reseptin suuremmalle estrogeenimaaralle ja olen myos lukenut netista etta monet ottavat suurempaa annostusta kuin mina. Saisin varmaan kylla tuon annostuksen muutettua suuremmaksi ihan vaan soittamalla hormonipolille mutten ole viitsinyt kun asun ulkomailla. Aiemmin jo vaihdoin laakkeen progynovasta zumenoniin ilman mitaan ongelmia.

        Yhteiskunnasta voin sanoa myos taman mukavan asian (jos tama nyt yhteiskuntaan liittyy). Menin muslimivaltiossa naimisiin muslimimiehen kanssa jolloin tietysti tarvitsin esteettomyystodistukset ym. tanne. Soitin kirkkoherranvirastoon vai mista ne nyt saakaan kirkon taholta ja siella oikein asiallinen ja mukava nainen vastasi. Selitin etta tarvitsen esteettomyystodistuksen seka virkatodistuksen silla olen menossa naimisiin ulkomailla. Tati sitten etsi tietojani siella ja kun ne loysi sanoin etta olisiko mahdollista saada ne niin ettei vanhat tietoni nay ollenkaan kun olen muslimivaltiossa menossa naimisiin niin ei tulisi mitaan ongelmia. Nainen sanoi etta odotas niin katsotaan ja sitten hanellekkin asia selvisi etta miksi paperit nain haluan. Han sanoi etta yrittaa tehda parhaansa kun he eivat siella voi tietoja muuttaa ja etta soittaa minulle huomenna. No huomenna sitten samainen nainen soitti ja erittain ystavallisesti kertoi etta oli onnistunut eika vanhoista tiedoistani nay mitaan kyseisissa papereissa ja etta pistaa ne postiin tanaan. Paperit tulivat nopeasti ja olivat juuri toivotun mukaiset. Nainen myos sanoi etta oli ensimmainen kerta kun tammoinen tulee eteen hanen tai tyokavereidensa uralla etta oli mielenkiintoinen tapaus jo siksikin etta nyt tulevaisuudessa tietaa miten toimia jos vastaavaa tulee eteen. Eli ei kaikki valtion\kirkon virastot nyt niin hirveita ole :'D

        Nykyaan elan mieheni kanssa siina samaisessa muslimivaltiossa missa avioiduimmekin enka ole kohdannut mitaan ongelmia. Avioliiton solmiminen kavi kuin kenella tahansa parilla eli lapi menin ihan ulkonaollisestikkin eika virkailijoille tullut mieleenkaan etta tapauksessa olisi jotain hamaraa ja paperinikin jo kertoivat ainoastaan nykyisen hetuni, nimeni seka sukupuoleni.

        Aina olen myos transpolilla saanut asiallista kohtelua ja hommani ovat edenneet mutkitta. Ikina en ole valehdellut tutkimuksissa vaan niihin hmmm 17 vuoden iassa paastyani kerroin jopa hullut haaveeni kuten rikkaan miehen loytaminen ja muutto ulkomaille pois suomesta :'D Nykyaan ihan naurattaa kaikki mita sinne silloin puhuin. Eli olisiko sinussa kuitenkin jotain vikaa eika meissa muissa?

        Hatasesti kirjotin eli toivottavasti teksti on ymmarrettavaa seka asiani kayvat hyvin ilmi.

        Lisattakoon viela etta tassa minun asumassani seka monessa muussa lahi-idan maassa transnainen saa menna nimisiin miehen kanssa aivan normaalisti edellyttaen etta on kaynyt lapi sukupuolenkorjausleikkauksen. Tasta voittekin paatella mika minulle aiheutti "huolta" tai mahdollisia ongelmia aviliittoa solmittaessa.


      • VOAR
        AlienIndie kirjoitti:

        Se että olet naimisissa muslimin kanssa ja hauat asua muslimimaassa kertoo omista älynlahjoistasi (kompetenssistasi osallistua kriittisiin ja analyyttisiin keskusteluihin kuten tämä) aivan tarpeeksi.

        No en olisi sinun kriittiseen tai analyyttiseen keskusteluun osallistunutkaan ellet olisi vetanyt minulle osoitettua kommenttia toisesta ketjusta mukaan tai arvioinut minun hormoniannostukseni suuruutta.


      • VOAR
        AlienIndie kirjoitti:

        Se että olet naimisissa muslimin kanssa ja hauat asua muslimimaassa kertoo omista älynlahjoistasi (kompetenssistasi osallistua kriittisiin ja analyyttisiin keskusteluihin kuten tämä) aivan tarpeeksi.

        Ja sellainen viela tuli mieleen etta etko osannut muuhun tarttua kuin mieheni muslimiuteen (joka ei muuten kerro miehestani tai edes minusta mitaan sinulle kun et ole meita koskaan tavannut) ja asuinmaani valtauskontoon? Yritat aina kanssani menna sielta mista aita on matalin vai olenko tosiaan mielestasi niin tyhma ettei kommenttini sinulle ole oikeutettuja kunnon vastauksiin? Jos nain tosiaan on niin sitten olkoon. Sehan ei kuitenkaa ole kuin sinun mielipiteesi minusta tai alyllisista lahjoistani. Ja tama sinun mielipiteesi ei kylla maailmaani hetkauta suuntaan eika toiseen :'D


      • AlienIndie
        VOAR kirjoitti:

        Ja sellainen viela tuli mieleen etta etko osannut muuhun tarttua kuin mieheni muslimiuteen (joka ei muuten kerro miehestani tai edes minusta mitaan sinulle kun et ole meita koskaan tavannut) ja asuinmaani valtauskontoon? Yritat aina kanssani menna sielta mista aita on matalin vai olenko tosiaan mielestasi niin tyhma ettei kommenttini sinulle ole oikeutettuja kunnon vastauksiin? Jos nain tosiaan on niin sitten olkoon. Sehan ei kuitenkaa ole kuin sinun mielipiteesi minusta tai alyllisista lahjoistani. Ja tama sinun mielipiteesi ei kylla maailmaani hetkauta suuntaan eika toiseen :'D

        Ei, kommentoin sitä ainoastaan siksi, että sinä katsoit olevasi asemassa toteamaan minulle yksikantaan " Eli olisiko sinussa kuitenkin jotain vikaa eika meissa muissa?". Jos olisit vaivautunut keskustelemaan kanssani asiallisesti ilman syyttelyä ei minunkaan olisi tarvinnut etsiä mitään takertumisen aihetta sinusta.


      • VOAR
        AlienIndie kirjoitti:

        Ei, kommentoin sitä ainoastaan siksi, että sinä katsoit olevasi asemassa toteamaan minulle yksikantaan " Eli olisiko sinussa kuitenkin jotain vikaa eika meissa muissa?". Jos olisit vaivautunut keskustelemaan kanssani asiallisesti ilman syyttelyä ei minunkaan olisi tarvinnut etsiä mitään takertumisen aihetta sinusta.

        Pahoittelen toteamustani mutta tarkoitukseni oli myos kysya etta miksi koet etta vain muissa on vikaa muttei sinussa? En voi kasittaa tata ajatusta ja haluaisinkin kuulla miksi nain koet. Ja voisitko ystavallisesti vastata niin etta minakin ymmarran. En tieda kaikkia fiineja sivistyssanoja joita kaytat eli muokkaa tekstisi myos vaha-alyisemmalle sopivaksi kiitos. En vittuile vaan pyydan tata tosissani.


      • AlienIndie
        VOAR kirjoitti:

        Pahoittelen toteamustani mutta tarkoitukseni oli myos kysya etta miksi koet etta vain muissa on vikaa muttei sinussa? En voi kasittaa tata ajatusta ja haluaisinkin kuulla miksi nain koet. Ja voisitko ystavallisesti vastata niin etta minakin ymmarran. En tieda kaikkia fiineja sivistyssanoja joita kaytat eli muokkaa tekstisi myos vaha-alyisemmalle sopivaksi kiitos. En vittuile vaan pyydan tata tosissani.

        Koska nuorempana pidin ihmisistä ja halusin olla heidän seurassaan ja halusin tehdä maailmasta paremman paikan kaikille. En ehkä ollut hyvä small talkissa ja muussa pinnallisessa paskassa mutta kukaan ei voi väittää ettei rinnassani olisi sykkinyt kultainen sydän. On todella vaikea käsittää, miksi ihmiset ovat aina kokeneet pakottavaa tarvetta syrjiä tai haukkua minua. Siinähän se onkin - jos kyse olisi itsestäni, muttaisin itseäni, mutta kun ei ole mitään mitä voisi muuttaa parempaan suuntaan.

        Voisin tietysti ryhtyä kusipääksi, koska kusipäitä arvostetaan ja kusipäät ovat suosittuja. Mutta siinäkin tarvittaisiin sitä pinnallista viehätysvoimaa jota minulla ei ole.


      • VOAR
        AlienIndie kirjoitti:

        Koska nuorempana pidin ihmisistä ja halusin olla heidän seurassaan ja halusin tehdä maailmasta paremman paikan kaikille. En ehkä ollut hyvä small talkissa ja muussa pinnallisessa paskassa mutta kukaan ei voi väittää ettei rinnassani olisi sykkinyt kultainen sydän. On todella vaikea käsittää, miksi ihmiset ovat aina kokeneet pakottavaa tarvetta syrjiä tai haukkua minua. Siinähän se onkin - jos kyse olisi itsestäni, muttaisin itseäni, mutta kun ei ole mitään mitä voisi muuttaa parempaan suuntaan.

        Voisin tietysti ryhtyä kusipääksi, koska kusipäitä arvostetaan ja kusipäät ovat suosittuja. Mutta siinäkin tarvittaisiin sitä pinnallista viehätysvoimaa jota minulla ei ole.

        Itse en kylla arvosta kusipaita ja hakeuduin heidan laheisyydestaan\seurastaan kauas pois. Toisessa kommentissasi sanoit ettei sinulle ole annettu mitaan hoitoja 6 vuoteen? Miten tama on mahdollista ja milla tata perustellaan. Olen kasittanyt etta olet kuitenkin hormoneilla? Miksi muut hoitosi ovat evatty? Sosiaalistentilanteidenpelkosi takia vai onko siihen muitakin syita annettu?

        Asiasta poiketen. Mietin etta onko minun yhta kirjoitustani miinustettu ja alienindien plussattu sen takia etta kommenteissa on nakynyt muslimius? Jos nain on niin aika surullista etta jotkut kokevat oikeudekseen tuomita ihmisia uskonnon perusteella tai minua sen perusteella etta olen muslimin kanssa naimisissa. Rasismia ja pahansuopaisuutta kokee aina valilla kun on miehekseen muslimin valinnut. Hassua on se etta mina en maarittele miestani muslimiudun perusteella tms. En kerro siis ihmisille olevani naimisissa muslimin kanssa vaan ihan miehen kanssa :'D ei se muslimius miesta pahenna tai paranna. Eika sen pitaisi olla paamaaritelma ihmisessa vai moniko teista kertoo ihmisille olevansa naimisissa kristityn kanssa heti kun jonkun tapaa? Jos syyna taas ei ollut muslimius vaan joku muu seikka (jota en viesteista kasita) niin sitten ei mitaan.


      • AlienIndie
        VOAR kirjoitti:

        Itse en kylla arvosta kusipaita ja hakeuduin heidan laheisyydestaan\seurastaan kauas pois. Toisessa kommentissasi sanoit ettei sinulle ole annettu mitaan hoitoja 6 vuoteen? Miten tama on mahdollista ja milla tata perustellaan. Olen kasittanyt etta olet kuitenkin hormoneilla? Miksi muut hoitosi ovat evatty? Sosiaalistentilanteidenpelkosi takia vai onko siihen muitakin syita annettu?

        Asiasta poiketen. Mietin etta onko minun yhta kirjoitustani miinustettu ja alienindien plussattu sen takia etta kommenteissa on nakynyt muslimius? Jos nain on niin aika surullista etta jotkut kokevat oikeudekseen tuomita ihmisia uskonnon perusteella tai minua sen perusteella etta olen muslimin kanssa naimisissa. Rasismia ja pahansuopaisuutta kokee aina valilla kun on miehekseen muslimin valinnut. Hassua on se etta mina en maarittele miestani muslimiudun perusteella tms. En kerro siis ihmisille olevani naimisissa muslimin kanssa vaan ihan miehen kanssa :'D ei se muslimius miesta pahenna tai paranna. Eika sen pitaisi olla paamaaritelma ihmisessa vai moniko teista kertoo ihmisille olevansa naimisissa kristityn kanssa heti kun jonkun tapaa? Jos syyna taas ei ollut muslimius vaan joku muu seikka (jota en viesteista kasita) niin sitten ei mitaan.

        "Toisessa kommentissasi sanoit ettei sinulle ole annettu mitaan hoitoja 6 vuoteen? "

        Tosielämänkoevuoden jälkeen on mennyt ensin vuosi sen takia hukkaan kun "tieto ei kulkenut" ja minulle ei oltu muistettu merkitä uutta aikaa lääkärin vaihtuessa, tajusin vasta joskus 4kk jälkeeen tiedustella mikä kestää ja uuden ajan sitten sai 8kk päähän. Sen jälkeen 1,5 vuotta on mennyt niin ettei ole mitään tietoa tulevasta, kun siellä ei oltu yhteistyöhaluisia vaan minut poistettiin koko klinikan kirjoilta. Ei onneksi ihan kuutta vuotta mutta eiköhän se sinnekin tätä menoa veny.

        "Olen kasittanyt etta olet kuitenkin hormoneilla? "

        Joo.

        "Sosiaalistentilanteidenpelkosi takia vai onko siihen muitakin syita annettu?"

        Virallinen syy on yksinäisyys ja toimettomuus. Se ei ole kuulemma "normaalia elämää". No eihän se varmaan ole joo mutta ei siitä voi tehdä sitä päätelmää että tilanteeni olisi parempi jos hoitoja ei olisi koskaan aloitettukaan, kuten he ilmeisesti tekevät. Ei kukaan muu ole joutunut millekään vuoden mittaiselle "ylimääräiselle koeajalle" jolle minut haluttiin pakottaa, jonka jälkeen vasta EHKÄ (huom, ehkä) suvaitaan tunnustaa sukupuoleni juridisesti.

        "aika surullista etta jotkut kokevat oikeudekseen tuomita ihmisia uskonnon perusteella tai minua sen perusteella etta olen muslimin kanssa naimisissa. "

        On se surullista kyllä että nimenomaan transihmiset kokevat olevansa oikeutettuja rasismiin ja syrjintään. Muiden osalta en jaksa hirveästi enää yllättyä.


      • VOAR
        AlienIndie kirjoitti:

        "Toisessa kommentissasi sanoit ettei sinulle ole annettu mitaan hoitoja 6 vuoteen? "

        Tosielämänkoevuoden jälkeen on mennyt ensin vuosi sen takia hukkaan kun "tieto ei kulkenut" ja minulle ei oltu muistettu merkitä uutta aikaa lääkärin vaihtuessa, tajusin vasta joskus 4kk jälkeeen tiedustella mikä kestää ja uuden ajan sitten sai 8kk päähän. Sen jälkeen 1,5 vuotta on mennyt niin ettei ole mitään tietoa tulevasta, kun siellä ei oltu yhteistyöhaluisia vaan minut poistettiin koko klinikan kirjoilta. Ei onneksi ihan kuutta vuotta mutta eiköhän se sinnekin tätä menoa veny.

        "Olen kasittanyt etta olet kuitenkin hormoneilla? "

        Joo.

        "Sosiaalistentilanteidenpelkosi takia vai onko siihen muitakin syita annettu?"

        Virallinen syy on yksinäisyys ja toimettomuus. Se ei ole kuulemma "normaalia elämää". No eihän se varmaan ole joo mutta ei siitä voi tehdä sitä päätelmää että tilanteeni olisi parempi jos hoitoja ei olisi koskaan aloitettukaan, kuten he ilmeisesti tekevät. Ei kukaan muu ole joutunut millekään vuoden mittaiselle "ylimääräiselle koeajalle" jolle minut haluttiin pakottaa, jonka jälkeen vasta EHKÄ (huom, ehkä) suvaitaan tunnustaa sukupuoleni juridisesti.

        "aika surullista etta jotkut kokevat oikeudekseen tuomita ihmisia uskonnon perusteella tai minua sen perusteella etta olen muslimin kanssa naimisissa. "

        On se surullista kyllä että nimenomaan transihmiset kokevat olevansa oikeutettuja rasismiin ja syrjintään. Muiden osalta en jaksa hirveästi enää yllättyä.

        No aika levaperaiselta kuulostaa tuo toiminta etta unohdetaan uusi aika varata ym. Minulle kavi niin etta transpolilla unohdin kaynnin 2 kertaa ihan inhimillisista syista. Ekalla kerralla olin ulkomailla lomalla aika piti peruuttaa mutta unohtu ja toisella kerralla ei ollut kalenteri tapaamisessa mukana niin uuden ajan merkinta jai vaan paperilapulle ja sinnehan se unohtu lompakkoon pyorimaan. En muista sitten koska mutta loppuvaiheilla se laakari tapaamisessa kysyi napakasti etta eiko sua kiinnosta naa hoidot? menin hamilleni ja vastasin etta anteeks kuinka? Niin kun oot jattany kaks kertaa tulematta! Sanoin etta aa nii mulla on elama tan ulkopuolellaki ja iha inhimillisesti unohtu. Asia jai siihe ja jotai se kai raapusti etta en sitte tiia oliko tan luetun perusteella parempi etta nain sanoin etta on elama :'D kun silloin ajattelin etta no nyt se vihaa mua haha.

        Hormonipolilla on koko homma ollu vaha levaperasta munki kohdalla. Musta alko jossain vaiheessa tuntua etta ainaku sinne soitin nii hoitaja kirjotti jollee keltaselle posted lapulle mun asian ja latkas sen jollee taululle ja siita se tippuki jonku rollin valii ja aina sai olla soittelemassa uudestaa samasta asiasta. Oli kylla vaha hoitajasta kiinni joka vastas. Joskus homma toimi valilla ei. Haukuinki koko lafkan aidilleni (on lahihoitaja muttei kyseisessa laitoksessa tai meilaihdessa ylipaataan) moneen otteeseen. Ja soittoaikojen kanssa oli kans ongelmia. Ekalla kerralla hoitaja sano etta joo varataas sulle soittoaika laakarille. Olin et ok (eka kerta ku soittoaikatsydeemi mulle tuli tutuks). No hoitaja varas kuulemma ajan ja sano et paivanjatkot heippa. Sitte jain sinne etta nii oisko joku aikaki pitany olla vai oonko kasittany tan jotenki vaari. No laakari soitti ku olen toissa eli en paassy vastaamaa. Sitte soitin uudellee et saisko soittoaja ja sain no nyt se anto ajanki (helpotti asiaa). Soitto meni hyvin ja sain asian hoidettua. No sitte ku joskus soitin sinne jostai iha muusta ku niitte puolelta ei asia taas toiminu nii hoitaja alko syytella etta joo taalta sun tiedoista naan etta et oo ennenkaa esim vastannu soittoaikoihi oikee vittumaisel aanel. Mina siihen etta nii jos sielta annettas ensikertalaiselle se aikaki eika vaa sanota et juu laakari soittaa sitte heippa ja maiskis. No sitte se oli hetke hiljaa ja rupes jotai muuta marisee etta no sitte ois pitany heti huomenna soittaa siihe halvatu transpuhelimee. Olin etta teijan mokan takiako mun pitaa herata kukonlaulu aikaa soittelee jonnee teida puhelimee joka on paivassa puol tuntii auki joskus puol seittamalta aamulla. Etta mulla on muutaki tekemista siihe aikaa ku kytata kelloo etta joko saa soittaa. No taas alko valitus jostain muusta. Rupes kylla kirjaimellisesti kaami palaa mutta onneks kuitenki on kaikki asiat aina hoitunu eika ulkomaillekkaa muutto aiheuttanu sen suurempia ongelmia ku sita varte englanni kielisia resepteja kyselin. Eiku valehtelin jouduin niista resepteista soittaa 4 kertaa ennenku hoitu.

        Ja juu minakaan en yllaty enaan oikeen ns. kantavaeston syrjinnasta, ennakkoluuloista tai olettamuksista missaan kohtaa vaikka aina se arsyttaa. Mutta se etta ihmiset jotka parjaavat itselleen ymmarrysta ja oikeuksia lukeutuvat itse samaan sakkiin sitten kun kyse onkin jostain heille vieraasta tai oudosta nii se kylla pistaa ihmetyttamaan. Miksi transihmiset olisivat oikeutettuja tasavertaisuuteen valtavaeston kanssa jos heidan mielestaan muut vahemmistot (muslimeja on kylla maailmalla enemman kuin suomessa kristittyja tai edes asukkaita) saa sortaa ja jaotella pelkkien luulojen ja olettamusten perusteella


      • Perustelut plussille
        VOAR kirjoitti:

        Itse en kylla arvosta kusipaita ja hakeuduin heidan laheisyydestaan\seurastaan kauas pois. Toisessa kommentissasi sanoit ettei sinulle ole annettu mitaan hoitoja 6 vuoteen? Miten tama on mahdollista ja milla tata perustellaan. Olen kasittanyt etta olet kuitenkin hormoneilla? Miksi muut hoitosi ovat evatty? Sosiaalistentilanteidenpelkosi takia vai onko siihen muitakin syita annettu?

        Asiasta poiketen. Mietin etta onko minun yhta kirjoitustani miinustettu ja alienindien plussattu sen takia etta kommenteissa on nakynyt muslimius? Jos nain on niin aika surullista etta jotkut kokevat oikeudekseen tuomita ihmisia uskonnon perusteella tai minua sen perusteella etta olen muslimin kanssa naimisissa. Rasismia ja pahansuopaisuutta kokee aina valilla kun on miehekseen muslimin valinnut. Hassua on se etta mina en maarittele miestani muslimiudun perusteella tms. En kerro siis ihmisille olevani naimisissa muslimin kanssa vaan ihan miehen kanssa :'D ei se muslimius miesta pahenna tai paranna. Eika sen pitaisi olla paamaaritelma ihmisessa vai moniko teista kertoo ihmisille olevansa naimisissa kristityn kanssa heti kun jonkun tapaa? Jos syyna taas ei ollut muslimius vaan joku muu seikka (jota en viesteista kasita) niin sitten ei mitaan.

        Hei VOAR, Alien laittaa itse plussaa omille viesteilleen ja miinusta muille sisällöstä riippumatta. Onhan hän kyllä islamkammoiseksikin tässä osoittautunut. Tuskin kukaan muu on sun viestiäsi miinustanut.


      • AlienIndie
        Perustelut plussille kirjoitti:

        Hei VOAR, Alien laittaa itse plussaa omille viesteilleen ja miinusta muille sisällöstä riippumatta. Onhan hän kyllä islamkammoiseksikin tässä osoittautunut. Tuskin kukaan muu on sun viestiäsi miinustanut.

        Kyllä se ihan sisällöstä riippuu. Minun viestini saavat kategorisesti miinusta vaikka niissä peräänkuulutettaisiin humanismia, kenenkään muun viestit eivät saa vaikka niissä toivottaisiin toisinajattelijoiden sulkemista mielisairaaloihin ja kaikkien jammusetien vapauttamista vankilasta. Yhtään sellaista viestiä en ole miinustanut jossa on keskusteltu asiallisesti kanssani uhkalemisen ja humanisminvastaisen agendan mainostamisen sijaan.


      • Turha toiminto
        AlienIndie kirjoitti:

        Kyllä se ihan sisällöstä riippuu. Minun viestini saavat kategorisesti miinusta vaikka niissä peräänkuulutettaisiin humanismia, kenenkään muun viestit eivät saa vaikka niissä toivottaisiin toisinajattelijoiden sulkemista mielisairaaloihin ja kaikkien jammusetien vapauttamista vankilasta. Yhtään sellaista viestiä en ole miinustanut jossa on keskusteltu asiallisesti kanssani uhkalemisen ja humanisminvastaisen agendan mainostamisen sijaan.

        Tällä palstalla saisi peukutukset poistaa kokonaan käytöstä.


      • AlienIndie
        Turha toiminto kirjoitti:

        Tällä palstalla saisi peukutukset poistaa kokonaan käytöstä.

        No niin saisi, kun niitä väärinkäytetään ilmaisemaan sitä pitääkö kirjoittajan persoonallisuudesta eikä viestin sisältöön liittyen.


    • AlienIndie

      Kokeilkaapa itse elää 5 vuotta ilman yhtä ainutta ystävää, niin että ainoat ihmiset joita tapaatte ovat omat vanhempanne ja niitäkin vain 2 kuukauden välein. Kokeilkaa elää se aika täysin tekemättä mitään, sisällä istuen, ihimsten idioottimaisuutta netistä seuraten. Kokeilkaa miltä tuntuu kun ei ole mitään toivoa tilanteen selättämisestä ja asioiden paranemisesta. Tämä kaikki VASTEN TAHTOANNE, siten että ette ole sitä ihmistyyppiä jota pelit kiinnostaa enemmän kuin ihmiset tai kalja enemmän kuin koulu, vaan oikeastaan täysin päinvastaista. Kokeilkaa miltä tuntuu kun sinut kymmenen kertaa itsemurhaa yrittämään ajaneet ihmiset saavat juosta vapaana ja nauttia elämästään. Sen jälkeen tulkaa sanomaan että elämme kuitenkin ihan kohtuullisen humaanissa yhteiskunnassa jossa ihmisistä ainakin jollain tavalla välitetään.

      • AlienIndie

        Ai niin ja kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisestä tutkimuskäynnistä kuluneen 4,5 vuotta ilman että hoitojen saaminen päätökseen olisi edes näköpiirissä? Kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisen lähetteen hylätyn? Kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisestä lähetteestä kuluneen täydet 6 !!! vuotta ilman että hoitojen saaminen päätökseen olisi edes näköpiirissä? Tämä on tilanne minulla. Yrittäkäähän väittää että en muka olisi suomen KAIKISTA HUONOIMMIN KOHDELTU TRANSSUKUPUOLINEN!?


      • Turhaa itket

        Ei irtoa säälipisteitä.


      • AlienIndie
        Turhaa itket kirjoitti:

        Ei irtoa säälipisteitä.

        Eli et kykene empatiaan. No sitä on ehkä tässä vaiheessa turha enää tiedottaa. Vaikka ymmärrän kyllä että se saa sinut tuntemaan itsesi kingiksi.


      • AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

        Ai niin ja kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisestä tutkimuskäynnistä kuluneen 4,5 vuotta ilman että hoitojen saaminen päätökseen olisi edes näköpiirissä? Kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisen lähetteen hylätyn? Kuinka monella transsukupuolisella tiedätte ensimmäisestä lähetteestä kuluneen täydet 6 !!! vuotta ilman että hoitojen saaminen päätökseen olisi edes näköpiirissä? Tämä on tilanne minulla. Yrittäkäähän väittää että en muka olisi suomen KAIKISTA HUONOIMMIN KOHDELTU TRANSSUKUPUOLINEN!?

        Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa pysyä järjissään? Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa rakastaa ihmisiä tai vannoa minkäänlaisen moraalin nimeen? Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa omata toivoa paremmasta? Kuka VITTU tällaisen jälkeen pystyy olemaan energinen ja iloinen ihminen jota kiinnostaa harrastukset ja työt ja uusiin ihmisiin tutustuminen?

        Eiköhän ole vittu niin että minä olen keskimääräistä vahvempi, 90% olisi tässä vaiheessa jo täysiä rappioalkoholisteja tai junan pyörien pinnoitetta.


      • Huono yritys
        AlienIndie kirjoitti:

        Eli et kykene empatiaan. No sitä on ehkä tässä vaiheessa turha enää tiedottaa. Vaikka ymmärrän kyllä että se saa sinut tuntemaan itsesi kingiksi.

        Ei tipu vieläkään


      • Väärin meni
        AlienIndie kirjoitti:

        Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa pysyä järjissään? Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa rakastaa ihmisiä tai vannoa minkäänlaisen moraalin nimeen? Kuka VITTU tällaisen jälkeen jaksaa omata toivoa paremmasta? Kuka VITTU tällaisen jälkeen pystyy olemaan energinen ja iloinen ihminen jota kiinnostaa harrastukset ja työt ja uusiin ihmisiin tutustuminen?

        Eiköhän ole vittu niin että minä olen keskimääräistä vahvempi, 90% olisi tässä vaiheessa jo täysiä rappioalkoholisteja tai junan pyörien pinnoitetta.

        Ei vahva ihminen käyttäytyisi kun sinä. Ennemminkin kyse on heikon epätoivoisesta räpistelystä ja viimeisistä yrityksistä pitää itseään jotenkin pinnalla.


      • AlienIndie
        Väärin meni kirjoitti:

        Ei vahva ihminen käyttäytyisi kun sinä. Ennemminkin kyse on heikon epätoivoisesta räpistelystä ja viimeisistä yrityksistä pitää itseään jotenkin pinnalla.

        Niin, vahva murtuu kerrasta, heikko taipuu tähän tapaan kuin minä.


      • vieteri
        AlienIndie kirjoitti:

        Niin, vahva murtuu kerrasta, heikko taipuu tähän tapaan kuin minä.

        Luulet että kova ja vahva ovat sama asia. Eivät ne ole.


      • AlienIndie
        vieteri kirjoitti:

        Luulet että kova ja vahva ovat sama asia. Eivät ne ole.

        Ja itse luulet että vahva on sama kuin julma. Eivät nekään ole sama.


      • nksnsssgh
        AlienIndie kirjoitti:

        Ja itse luulet että vahva on sama kuin julma. Eivät nekään ole sama.

        Mistä sinä tuon julman tähän pieraisit? Mutta olet oikeassa, eivät ne ole, eivätkä ne edes liity toisiinsa.

        Mielestäsi saatan olla kusipää, julma ja tunteeton, en ole. Tai no okei kusipää olen kyllä ja ärsytettynä myös julma, mutta niin olet sinäkin. Mutta tunteeton en ole.

        Sitkeä on vahva koska se ei murru eikä taitu, vaan palaa muootonsa vaikka välillä taipuisikin.


      • AlienIndie
        nksnsssgh kirjoitti:

        Mistä sinä tuon julman tähän pieraisit? Mutta olet oikeassa, eivät ne ole, eivätkä ne edes liity toisiinsa.

        Mielestäsi saatan olla kusipää, julma ja tunteeton, en ole. Tai no okei kusipää olen kyllä ja ärsytettynä myös julma, mutta niin olet sinäkin. Mutta tunteeton en ole.

        Sitkeä on vahva koska se ei murru eikä taitu, vaan palaa muootonsa vaikka välillä taipuisikin.

        Tuossa yllä joku väitti että hänen vahvuutensa todistaa se, että hän uskaltaa vittuilla minulle ja "polkea heikompiaan".


    • AlienIndie

      Se on todella mielenekiintoista että tällaista tekstiä tulee itseään naiseksi väittäviltä. Senhän kyllä vielä jotenkin ymmärtää että MIES viihtyy sotatannerta muistuttavan elämän keskellä, mutta naisen pitäisi kaivata lämpöä ja rauhaa. Meneehän siinä ulkonäkökin aivan sekaisin jos jatkuvasti pitää stressata, kiirehtiä ja tapella. Joten alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että se tyyppi joka täällä yhtenään väittää että suurin osa transnaisista näyttää mieheltä on kuin onkin täysin oikeassa...

      • Niinpä.

        "Se on todella mielenekiintoista että tällaista tekstiä tulee itseään naiseksi väittäviltä. Senhän kyllä vielä jotenkin ymmärtää että MIES viihtyy sotatannerta muistuttavan elämän keskellä, mutta naisen pitäisi kaivata lämpöä ja rauhaa."

        Tätä minäkin olen ihetellyt kun olen lukenut väkivaltaista kostonhimoa pursuavia viestejäsi.


      • AlienIndie
        Niinpä. kirjoitti:

        "Se on todella mielenekiintoista että tällaista tekstiä tulee itseään naiseksi väittäviltä. Senhän kyllä vielä jotenkin ymmärtää että MIES viihtyy sotatannerta muistuttavan elämän keskellä, mutta naisen pitäisi kaivata lämpöä ja rauhaa."

        Tätä minäkin olen ihetellyt kun olen lukenut väkivaltaista kostonhimoa pursuavia viestejäsi.

        Väkivaltaista kostonhimoa.... vaiko sittenkin pyrkimystä saavuttaa sisäinen rauha tuhoamalla ulkoiset uhkat?

        Vaihtoehtohan on että elämme kaikki yhteiskunnassa jossa saamme jatkuvasti pelätä kanssaihmisiämme, kun sairaimmatkin murhaajat ja raiskaajat kulkevat vapaana.

        Ilmeisesti se on sinun käsityksesi "sivistyksestä"....


      • Jumalsoturi9000
        AlienIndie kirjoitti:

        Väkivaltaista kostonhimoa.... vaiko sittenkin pyrkimystä saavuttaa sisäinen rauha tuhoamalla ulkoiset uhkat?

        Vaihtoehtohan on että elämme kaikki yhteiskunnassa jossa saamme jatkuvasti pelätä kanssaihmisiämme, kun sairaimmatkin murhaajat ja raiskaajat kulkevat vapaana.

        Ilmeisesti se on sinun käsityksesi "sivistyksestä"....

        "Väkivaltaista kostonhimoa.... vaiko sittenkin pyrkimystä saavuttaa sisäinen rauha tuhoamalla ulkoiset uhkat?"

        Väkivaltaista kostonhimoa. Ei mitään muuta.

        "Vaihtoehtohan on että elämme kaikki yhteiskunnassa jossa saamme jatkuvasti pelätä kanssaihmisiämme, kun sairaimmatkin murhaajat ja raiskaajat kulkevat vapaana."

        Me elämme nyt historian vähiten väkivaltaista aikaa.

        "Ilmeisesti se on sinun käsityksesi "sivistyksestä"...."

        Oliuvatko noitavainot ja holokausti sitten sinusta sivistyksen huipentuma?


    • AlienIndie

      "Väkivaltaista kostonhimoa. Ei mitään muuta."

      Kumman yleistä sellainen vaan on vakavien rikosten uhrien keskuudessa. Sattumaltako syntyjään häiriintyneiden ja vakavien rikosten uhreiksi päätyvien joukot menevät päällekkäin niin vahvasti? Sen sijaan että uskoisit todennäköisimpään ja tieteellisimpään selitykseen, että väkivaltainen kostonhimo syntyy vääryyden kohteeksi joutumisesta ja että se on oikeutettua, uskot epätieteelliseen ja kaukaahaettuun selitykseen, johonkin ylimaalliseen kohtaloon joka on määrännyt että tietyt yksilöt sekä syntyvät väkivaltaisia ajatuksia omaavina että päätyvät vakavien rikosten uhreiksi.

      "Me elämme nyt historian vähiten väkivaltaista aikaa."

      Silti väkivaltaa on vielä. Meinaatko että nyt on kaikki voitava tehty ja nyt jos vielä väkivaltaa tapahtuu niin se tulee sitten suoraan keeneistä?

      "Oliuvatko noitavainot ja holokausti sitten sinusta sivistyksen huipentuma?"

      Yhtä sivistymätöntä touhua oli silloin ja on nyt. Valtio on avoimesti ottanut sen kannan että "sananvapauden" nojalla saa loukata toisten tunteita ja "markkinatalouden" nimessä saa ajaa toisia ihmisiä taloudelliseen ahdinkoon.

      • Jumalsoturi9000

        "Kumman yleistä sellainen vaan on vakavien rikosten uhrien keskuudessa. Sattumaltako syntyjään häiriintyneiden ja vakavien rikosten uhreiksi päätyvien joukot menevät päällekkäin niin vahvasti? Sen sijaan että uskoisit todennäköisimpään ja tieteellisimpään selitykseen, että väkivaltainen kostonhimo syntyy vääryyden kohteeksi joutumisesta ja että se on oikeutettua, uskot epätieteelliseen ja kaukaahaettuun selitykseen, johonkin ylimaalliseen kohtaloon joka on määrännyt että tietyt yksilöt sekä syntyvät väkivaltaisia ajatuksia omaavina että päätyvät vakavien rikosten uhreiksi."

        Se ei tee siitä yhtään sen hyväksyttävämpää. Ainoa tilanne jossa väkivalta on hyväksyttävissä on itsepuolustus tai toisen puolustaminen, ja silloinkin vain jos tilanteesta ei selviä puhumalla tai juoksemalla.

        "Silti väkivaltaa on vielä. Meinaatko että nyt on kaikki voitava tehty ja nyt jos vielä väkivaltaa tapahtuu niin se tulee sitten suoraan keeneistä?"

        Ei sitä väkivaltaa ainakaan väkivallalla lopeteta.

        "Valtio on avoimesti ottanut sen kannan että "sananvapauden" nojalla saa loukata toisten tunteita."

        Sinun pitäisi olla iloinen siitä, sillä sinun kirjoittelusi tällä palstalla on varmasti loukannut melko monien tunteita.


    • AlienIndie

      Miksi uskotte siihen että kapitalismi on välttämätön koska kukaan ihminen ei tee mitään toisen eteen jos a) joku ei pakota b) siitä ei saa henkilökohtaista hyötyä, mutta ETTE usko siihen, ettei ketää yhteiskunnan päättäjiä oikeasti kiinnosta kansan asiat ja yhteiskunta sen seurauksena EI ole suunniteltu maksimoimaan kaikkien onnellisuus? En tajua. Minä en sentään ole väittänyt että ne yhteiskunnan päättäjät on syntyneet piittaamattomiksi, vaan lähinnä että heidät on opetettu siihen, te väitätte että kapitalismi on välttämätön ihmisluonnon luontaisen itsekkyyden takia, eli teidän ideanne ovat paljon radikaalimpia kuin minun.

      • Jumalsoturi9000

        En ole koskaan väittänyt noin.


      • AlienIndie
        Jumalsoturi9000 kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt noin.

        Moni täällä on.


    • AlienIndie

      Äsken oli että 82% suomalaisista pitää hyvänä juttuna sitä että lääkärit velvoitetaan hoitamaan akuutteja sairastapauksia myös vapaa-ajallaan. Te minulle vastailleet kuulutte ilmeisesti siihen osuuteen joiden mielestä se on todella törkeä yksilönvapauksien loukkaus. Jos kerran kenelläkään puuterilaisella ei ollut "mitään velvollisuutta" ryhtyä minulle seuranpitäjäksi edes tilapäisesti muuttoni jälkeen vaikka hyvin tiesi ettei minulla ole ketään muutakaan ja saatan tappaa itseni jos joudun juuttumaan yksikseni nysväämään asuntooni ilman mitään oikeaa elämää.

      • oindknikfn

        miten meni?


      • Miksi_kaivella
        oindknikfn kirjoitti:

        miten meni?

        Miksi ihmeessä kaivoit tämän vanhan Alienin ketjun esiin, eikö aamuyöllä ollut muuta tekemistä? Ketju olisi ansainnut häviämisen arkiston syövereihin.

        Etkö tunne Alienia ja hänen kohtaloaan näiden kirjoitusten jälkeen?


      • KokemuksistaLukenut

        Indiehän on tysin terveen ja itsetietoisen oloinen nuori nainen. Hieman äkkipikainen mutta ymmärtäähän sen katkeruuden kun on tuolla tavoin kohdeltu. Annettu hoidot ja sitten kieltäydytty antamasta niitä. Tuolaistahan se toiminta niillä on eikö ole. Moni on sanonut ihan samaa kuin Indie. Sen yrittävät kiistää ainoastaan ne jotka ovat saanet joilla on kaikki mennyt sujuvasti eivätkä lammasmaisuuttaan uskalla vaatia muutosta. Kaikille systeemi ei sovi. Suomessa vain on tapana että kaikki väärinkäytös hyväksytään koska ollaan lammasmaisia eivkä osata asettua toisten asemaan ja sitten haukutaan niitä jotka rohkeasti sanovat että ei käy koska ihmisellä on itsetunto ja oikeuksia.


      • juytgtyfuygfytfuy
        KokemuksistaLukenut kirjoitti:

        Indiehän on tysin terveen ja itsetietoisen oloinen nuori nainen. Hieman äkkipikainen mutta ymmärtäähän sen katkeruuden kun on tuolla tavoin kohdeltu. Annettu hoidot ja sitten kieltäydytty antamasta niitä. Tuolaistahan se toiminta niillä on eikö ole. Moni on sanonut ihan samaa kuin Indie. Sen yrittävät kiistää ainoastaan ne jotka ovat saanet joilla on kaikki mennyt sujuvasti eivätkä lammasmaisuuttaan uskalla vaatia muutosta. Kaikille systeemi ei sovi. Suomessa vain on tapana että kaikki väärinkäytös hyväksytään koska ollaan lammasmaisia eivkä osata asettua toisten asemaan ja sitten haukutaan niitä jotka rohkeasti sanovat että ei käy koska ihmisellä on itsetunto ja oikeuksia.

        Myöhemmät tapahtumat osoittivat ettei ainakaan psyykkinen terveys ollut kunnossa, mutta nyt hän lienee tyytyväinen hyvässä hoidossa.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe