narsisti ja kissahiirileikki?

veera 34

onko kokemuksia muilla? onko se ominaispiirre kaikille ?

itse olen puoli vuotta sitten eronnut miehestä jonka kanssa yritin kaikkea lähes 5v.
normaaliin suhteeseen ei päästy koskaan.
kun viimeisen kerran tein päätökseni,romahdin täysin.
oma tyhmyys ja sinisilmäisyys on päällimmäiset mistä olen puoli vuotta terapiassa selvitellyt päätäni.
kuitenkin tiedostan omat haluni elämältä ja olen tehnyt kovasti töitä oman itseni suhteen,mutta kuulisin ja lukisin kanssaihmisten kokemuksia mielelläni.
sairaan ja terveen suhteen eron olen myös oppinut tästä.
lahjat,rakkauden osoitukset,viestit ja s.postit ei enää merkitse mitään mitä tulee exältä koska ymmärrän mikä niillä on tarkoitus..

15

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epätoivooo

Itse olen kolme vuotta leikkinyt kissa-hiirileikkiä yhden aika selvän narskun kanssa. Kunnon suhteeseen ei päästä koska mies ottaa tasaisin väliajoin etäisyyttä, olemalla julma ja ilkeä tai vaan välinpitämätön. Sitten olen taas masilman ihanin nainen..hetken. Ai niin tää oli se Knödel.Alan ehkä kokkailemaan näitä kotonakin..ja pleittaamaan. en kelpaa hänelle kunnolla, koska en ole täydellinen. Mutta eipä ole kukaan muukasn ollut. Hän on omasta mielestään luojan lahja naisille vaikka loppujen lopuksi en saa häneltä mitään. Loukkauksia toistensa jälkern ja itsetunnon kolhuja. Läheisyyteen hän ei pysty. Milloin opin ja siirryn eteenpäin..

• Anteeksi kuinka...?

"en kelpaa hänelle kunnolla, koska en ole täydellinen."

Anteeksi kuinka...? Mitä!

Olet varmaan oikeassa tuossa, että et ole täydellinen, eikä kukaan muukaan ole ollut. Mutta sitten. Että ihan siksikö et kelpaa? Mitä ihmettä tarkoitat tuolla?

Annatko yleensä miesystäviesi arvioida ja määritellä itsesi? Oikeastaan ei ollenkaan harvinainen piirre, eikä sekään, että antaa toistenkin miesystävien määritellä omat kumppaninsa. Mutta hyvin ikävä piirre.

Sinulla täytyy olla erittäin huono itsetunto. Millä mandaatilla mokoma mies arvottaa toisia? Vaikka uskon, että olet itsestäsi tehnyt perusarvion, joka ei ole hyvä ja sitten narsisti tuli sen ikään kuin vain toteamaan sinun mielestäsi...

Tuohon asti on periaatteessa sinun oma asiasi, miten määrittelet itsesi ja kenen annat antaa siunauksen päätelmillesi, mutta se jatko...

"Mutta eipä ole kukaan muukasn ollut. "

Mihin perustat tuon? Tuo tänne se narsisti niin höyhennän senkin. Perustan narsistihöyhentämön, jos tämä tilanne siitä paranisi. Narsisteissa on pölypalloja yhtäpaljon kuin muissakin ihmisissä.

• 10+15

Ei se ole mikään kissahiirileikki. Se on seksuualista hyväksikäyttöä, tai jotain muuta, mitä sinulla on hänelle antaa. Minun narsulla on kotivaimo, 2 rakastajaa ja oli minut. Minusta piti tulla kotivaimo, mutta kyllästyin katsomaan näitä "kissahiiri"(kännipanoja) ja jätin hänet.

Jos narsku ei käytä seksuaalisesti hyväkseen, niin sitten kelpaat siivoamaan sen kämppää tai pesemään sen pyykit.

Jätä se, ja kerää itsesi kasaan. Se sekstaa kaikkien muidenkin kanssa. Voit saada taudit sun muut.

• veera 34

kerron vielä omastani jotain..
      suhde alkoi ja päättyi kymmenen kertaa 5vuoden ajan.
      aina kun olin sanonut että nyt lähdetään eri suuntiin etsimään jotain sopivimpia kumppaneita,se oli hänelle sitten ihan tuskaa.
      ahdistelua,viestejä,rakkauden tunnustuksia kuinka olen ainoa elämän rakkaus yms..
      eroamispäätökseeni oli aina syy hänen tunteettomuus,välinpitämättömyys,oma maailmansa joka oli ihan tuskaa minulle.
      masentui,joi ahdistumiseensa ja sitten petti,henkisesti ja fyysisesti.
      aina suhteenseen paluun jälkeen ihanuutta ja palvontaa ja mukana olemista kesti noin kaksi kuukautta kunnes mies muuttui ihan täysin.. joka helvetin kerta sama juttu.
      mitään ei myönnä eikä ole koskaan myöntänyt, kaikki syy oli minussa. onneksi nyt viimeien kerran ja eron jälkeen olen muualta kuullut,miten asiat on.ja meni..
      ymmärrys on toisaalta että sairaus se on jonkunlainen tämäkin eikä normaalia mutta tunnekoukussa elin aika pitkään kunnes nyt on pää selvinnyt todellisuudelle.
      kokemuksena rankka ja kamala. hälytyskelloni kyllä jo tutustumisvaiheessa soi usein mutta.. tulipahan kaikki kortit käännettyä.
      vaikkakin itse joutui aika pohjalle tässä virrassa.
      parempaan kuitenkin on tie nyt edessä ja usko on vahva että jonain päivänä tulee jotain oikeaa eteeni.
      voimia vaan muillekin saman kokeneille.

• narskun logiikkaa..

Narskun kanssa vuosikymmeniä kestänyttä kissa ja hiiri-leikkiä. Nyt kun pitäisi erota vuosia jo kissa ja hiiri-leikkiä. Käsittämätöntä!
        Ja en ollut koskaan edes ykkösstatistin roolissa, vaan aina kakkosstatistina, että ei luulis olevan niin paljoa motiiviakaan eikä intressejä silyttää itselleen täysin mitään merkkaamattomia ihmissuhteita.
        Haluaa vain kiusata hengiltä uhrinsa. Outoa logiikkaa. Ensin narsku tulee kertomaan että haluaa erota, ja ei ole koskaan rakastanut, tai edes halunnut elää minun kanssani, ja että jos olisin toisenlainen, niin..,janparempia hänelle löytyy,, jne.. mutta miksi nyt ei päästä eroon, ja eroa korrektisti niinkuin muutkin ihmiset, kun on eronsa kerran ottanut. En pane vastaan, kenenkään ei ole pakko olla suhteessa, jossa ei halua olla. Ja itse tehnyt eropäätöksen ja laittanut sen käytäntöön. Ei edes varoitellut ennakkoon. En ymmärrä... miksi minua nyt pitää enää kiusata... ja syytellä nyt ulkopuolisille, jotka ei tunne asiaa, minua jättäjäksi ja eron käytäntöönpanijaksi ja eroa halunneeksi osapuoleksi. Ja minullekin tuli päin naamaa kertomaan että sinä sitä erota halusit ja itse olet sitä halunnut. Erikoista on touhu, aivan hullun meininkiä.

• 12+19

Ymmärrän sinua niin täysin. Minulla soi myös hälytyskellot narskuni kanssa. Varsinin muutaman kerran kun olin yhteydessä hänen eksiinsä, joilla ei ollut mitään käsitystä koko tilanteesta. Hän ei tiennyt että juttelin kaikkien kolmen kanssa ja hän oli elänyt parisuhteessa niiden kaikkien kanssa! Kahden kanssa vakavemmin ja kolmas oli pelkkää seksiä. Lisäksi hän saalisti Lady Moonissa valkea kauluspaita päällä 20-vuotiaita täysin pihalla olevia nuoria naisia, joita raahasi kotiimme minun ollessa työmatkoilla. Leikki toimitusjohtajaa, jolla rahaa piisaa. Hän oli myös patologinen valehtelija ja syyllisti kaikesta tekemisistään muita. Ei myöskään kantanut mitään vastuuta itsensä suojaamisesta, tartutti menemään, mitä ikinä saikin. Narsismin lisäksi hänellä oli selkeä alkoholismi. Eniten tykkäsi puuhata holtittomasti kännissä. Ja kun känniputket menivät ylitse, niin pääsi aina "hoitoon" muutamaksi viikoksi jonkun naisen luokse.

Minä koitin auttaa häntä ihan viimeiseen saakka. Nostin aina uudelleen ja uudelleen lenkkipolulle. Koitin saada aamulla ylös ja töihin. Jonkin verran alkoholi väheni, mutta lopulta sekin vei aina voiton.

Jätin hänet ja edelleenkin häneltä tulee rakkauden tunnustuksia ja pyyntöjä palata kotiin. Sitä virhettä en koskaan enää tekisi!

• Jumalistes

En myöskään ymmärrä tätä ollaan/ei olla, kylmää/lämmintä-vaihtelua. Kokoajan narsku hokee että pitää erota kun en ole hänelle tarpeeksi hyvä mutta kun erotaan, alkaa kohta taas pyörimään ympärillä. Ja osaa silloin olla niin ihana että otan hänet takaisin. No ihanuutta kestää kerta kerralta lyhyemmän aikaa. Kun yhtenä päivänä olen maailman ihanin ja suhteemme läheisin ja ainutlaatuisin ikinä, seuraavana päivänä kun soitan, olen täysin merkityksetön ja narsku ei tajua miksi edes pidän yhteyttä ja juoksen hänen perässään?! Nöyryytys ennen kaikkea. Pahinta on, että oma pää menee niin sekaisin..miten olen voinut lukea jotain tilannetta ja ihmistä niin väärin?

• 2+11=?
        Jumalistes kirjoitti:

En myöskään ymmärrä tätä ollaan/ei olla, kylmää/lämmintä-vaihtelua. Kokoajan narsku hokee että pitää erota kun en ole hänelle tarpeeksi hyvä mutta kun erotaan, alkaa kohta taas pyörimään ympärillä. Ja osaa silloin olla niin ihana että otan hänet takaisin. No ihanuutta kestää kerta kerralta lyhyemmän aikaa. Kun yhtenä päivänä olen maailman ihanin ja suhteemme läheisin ja ainutlaatuisin ikinä, seuraavana päivänä kun soitan, olen täysin merkityksetön ja narsku ei tajua miksi edes pidän yhteyttä ja juoksen hänen perässään?! Nöyryytys ennen kaikkea. Pahinta on, että oma pää menee niin sekaisin..miten olen voinut lukea jotain tilannetta ja ihmistä niin väärin?

Kannattaa lukea tämä: Kaksoisside - vakava ansa

http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/pia-kaulio/__new_page_-171272/

• Iina4

Exäni palaa aina tietyin väliajoin yhteyksiin, kun nykyinen suhde kariutuu. Mielenkiintoisin tilanne oli silloin, kun hän oli joutunut toisen samanluonteisen ihmisen pauloihin ja hänelle lopulta selvisi kumppanin teot. Hän sai ns. maistaa omaa lääkettään mm. pettämistä, viestien jakelua, haukkumista ja alistamista jne. Karmeinta tilanteessa oli se, että hän silloinkin voitti. Hän sai kaikki ihmiset uskomaan, että oli viaton uhri. Sitä hän esittikin.

• "Exäni palaa aina tietyin väliajoin yhteyksiin, kun nykyinen suhde kariutuu"

Niin tuo voi olla yksi syy, miksi narsistit ilmoittavat itsestään entisille, mutta olen ymmärtänyt että he saattavat ottaa yhteyttä entisiinsä myös silloin, kun ovat juuri löytäneet "uuden" lähteen tunteakseen itsensä jalomieliseksi, että täytyyhän sitä entistä surkeaakin huomioida/tehdä sekin onnelliseksi...

Myös luulen että saattavat lähetellä entisilleen spostia, tekstareita juurkin ennen uuden tapaamista tai heti sen jälkeen ihan pelkästään jännittävyyden tai seksuaalisen kiihottumisen lisäämiseksi, myös mitätöidäkseen kumppaninsa arvoa...(läsnäoleva typerä nainen ei tiedä luulee mukamas olevansa tärkeä yms.)

Perustan luulemiseni osittain mm.tähän

"He ovat juuri saaneet yliannoksen Narsistista Lähdettä ja kokevat olevansa jalomielisiä ja suurenmoisia ja ihanteellisia ja täydellisiä. Jalomielisyyden näyttäminen on keikarointia hänen moitteettomilla jumalisilla ansioillaan. Se on mahtavuuden osoitus. Sinä olet tässä näytelmässä merkityksetön lavaste, pelkkä vastaanottaja, kun narsisti on ihastunut Väärään Itseensä ylitsevuotavasti ja itsetietoisesti."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

• sekavin ajatuksin?
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Exäni palaa aina tietyin väliajoin yhteyksiin, kun nykyinen suhde kariutuu"

Niin tuo voi olla yksi syy, miksi narsistit ilmoittavat itsestään entisille, mutta olen ymmärtänyt että he saattavat ottaa yhteyttä entisiinsä myös silloin, kun ovat juuri löytäneet "uuden" lähteen tunteakseen itsensä jalomieliseksi, että täytyyhän sitä entistä surkeaakin huomioida/tehdä sekin onnelliseksi...

Myös luulen että saattavat lähetellä entisilleen spostia, tekstareita juurkin ennen uuden tapaamista tai heti sen jälkeen ihan pelkästään jännittävyyden tai seksuaalisen kiihottumisen lisäämiseksi, myös mitätöidäkseen kumppaninsa arvoa...(läsnäoleva typerä nainen ei tiedä luulee mukamas olevansa tärkeä yms.)

Perustan luulemiseni osittain mm.tähän

"He ovat juuri saaneet yliannoksen Narsistista Lähdettä ja kokevat olevansa jalomielisiä ja suurenmoisia ja ihanteellisia ja täydellisiä. Jalomielisyyden näyttäminen on keikarointia hänen moitteettomilla jumalisilla ansioillaan. Se on mahtavuuden osoitus. Sinä olet tässä näytelmässä merkityksetön lavaste, pelkkä vastaanottaja, kun narsisti on ihastunut Väärään Itseensä ylitsevuotavasti ja itsetietoisesti."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

Mistä voisi johtua se, kun sanoi, etpäs tiedä missä kävin ikäänkuin leuhkiakseen, kuinka taitava pettäjänä oli, vaikka oli kiinni jäänyt jo aiemmin? Tiesinhän minä ja monet muutkin kenen luona kävi, lapsensa ja kaikki suhteensa, mutta hän vain kuvitteli elävänsä, jossain jännittävässä salasuhteessa. Olisiko narsismia vai jotain muuta kieroutunutta käytöstapaa?
        Ja ne kaikki lausahdukset, mitä yllättäen kuulin. Ensin otin ne itseeni, että ovat minulle tarkoitettu esim. moitteeksi, mutta myöhemmin tajusin, että moittikin salasuhdettaan. Ajattelinkin, miten voin olla noin epäonnistunut, vaikkapa lasten kasvatuksessa. Kaikenlaisia lipsahduksia, kuten se on sun poikas, pane se siivoamaan tai kun me riidellään koko ajan, niin tultaisiin paremmin toimeen, jos erottais tai niitä maatuska- ja muumilaukkuvertauksia, sillä tavoin ilmaistuna, että näyttäisin joltakin vanhalta naiselta. Kuuluuko tuollainen myös narsistisuuteen vai onko kyse jostakin muusta vakavammasta sairaudesta? Kumppanin mitätöinnistä jos olisi kyse, niin voisiko olla sitten kaksoiselämästä niin sekaisin, että mollaa tavallaan väärää henkilöä?

• Jonnatfeikkaa

Olen sitä mieltä että oikea narsistin uhri ei narskusta eron jälkeen,tai oikeestaan sen aikanakaan,ole narskun exien kans yhteyksissä. Sitä uhrin häpeää ja itseinhoa ei voi kuvata, mutta varmaa on että kehenkään ei nujerrettu uhri yhteyttä ota noin heppoisesti. Näyttää siltä että uhrin lähipiiri kattaa sukulaiset, ne vanhat kaverit joita narsku ei ole onnistunut uhria vastaan puhumaan sekä mahdolliset uudet,esim.tukiryhmän kautta tulleet ystävät.

• "Olen sitä mieltä että oikea narsistin uhri ei narskusta eron jälkeen,tai oikeestaan sen aikanakaan,ole narskun exien kans yhteyksissä."

Niin, tuollaisessa saattaa olla motiivina myös se, että exien kautta yritetään saada tietoja "sen narsistin" elämästä jos sattuu se narsisti vielä on exiensa kanssa aktiivisesti tekemisissä, syystä ettei kumpikaan halua/kykene yhteydenpitoa lopettamaan, kun ännäni sanoja lainatakseni exänkin seksin tarpeesta pitää huolehtia...

Täälläkin on joistain tarinoista havaittavissa sekin että ns. uhrin roolin omaksunut saattaakin olla se aktiivisempi osapuoli yhteydenpidossa tyyliin "kunnei se narsisti vastaa puheluihin...

Välttämättä se ettei ota yhteyttä exiin ei kieli uhrin häpeästä ja itseinhosta vaan sen tiedon sisäistemistä ettei se ole viisasta syystä, että sillä tavalla saattaa ikäänkuin antaa sitä lähdettä edelleen narsistille jos ja kun asia menee hänen tietoonsa...

Mikäs sen mukavampaa narsistista kuin kuvitelma, että "kaikki naiset" puhuvat hänestä, ännäni jopa joskus lausui ääneen tuollaisen vision, että hän järjestäisi sellaisen tapaamisen jossa "te kaikki naiset" saisitte puhua hänestä...tuolloin en vielä tiennyt mitä tuon vision taustalla saattaa piillä...luulin sitä vitsiksi....

Nykyään voisin ajatella niinkin, että narsisti voisi olla jopa mielissään että ns. uhrit puhuisivat hänestä/haukkuisivat häntä keskenään reality elämässäkin...mikä tarkoittaa huomiota=lähde...

"Ensisijainen Narsistinen Lähde (ENL) on huomio - sekä julkisesti (kuuluisuus, pahamaineisuus, julkisuus hyvässä tai pahassa) että yksityisesti (palvonta, ihailu, suosio, pelko, vastemielisyys). On tärkeä ymmärtää että mikä tahansa huomio - positiivinen tai negatiivinen - on Ensisijainen Narsistinen Lähde. Pahamaineisuus on yhtä hyvä kuin positiivinen kuuluisuus."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

• veera 34

näin puolen vuoden Oman nousukautensa jälkeen tajuaa ja ymmärtää monta asiaa paljon paremmin.
      ja on helpotus olla tässä ja ymmärtää että normaaleja suhteitakin voi rakentaa.
      yhteyttä en pidä enää ikinä mitenkään koska ymmärsin ja näin mitä se tuottaa..
      ja huomiota hän on yrittänyt vaan kerjätä minulta eron jälkeenkin ja uskomattomia tarinoita on sadellut..
      voi kun tietäisi tämä hänen uusi kumppaninsakin kaikki. joka sattuu vielä oleen tuttukin.
      en voi enkä halua kertoa mitään. se pitää itse nähdä tässä tapauksessa.
      aikaisemipien erojen jälkeen hän piinasi enemmän ja ahdisteli koska ei ollut uutta löytänyt mutta nyt kun on uusi niin jätti minut toivottavasti lopullisesti rauhaan ja saan elää omaa elämääni eteenpäin.
      kaikkea hyvää silti toivon exälle ja muuttumistakin koska ongelmat kun kasvaa niin henkinen terveys ja ehkä muukin terveys voi pian pettää kokonaan.
      koko elämänsä jos pelaa valheella niin ihmettelen kuinka pitkään ihminen itse sitä mahtaa kestää ennen kuin romahtaa!!??
      mä olen nyt onnellinen vaikka matka tähän pisteeseen on ollut todella pitkä.
      kiitos terapian.. ja koen olevani vahva selvittyäni tästä.

• 7+9

"Olen sitä mieltä että oikea narsistin uhri ei narskusta eron jälkeen,tai oikeestaan sen aikanakaan,ole narskun exien kans yhteyksissä."

Halusin jutella hänen kuvioista. Juttelin yhden kerran ja selvitin, kuka mitäkin tietää. Tiesikö he minusta ja, miten minä sain tietää heistä. Kysyin myös millaista kolmoiselämää hän oli elänyt. Minulla on itsellä nyt helpompaa, kun ei tarvitse miettiä, mitä oikeasti tapahtui. Kyllä näitä asioita voi puhua exien kanssa. Tässä tapauksessa he eivät olleet exiä, vaan tosiaan rinnakkaissuhteita. Ystävystyin jopa yhden exän kanssa ja me ihmeteltiin yhdessä narskun valheita, miten oli molemmille valehdellut menemisensä ja tulemisensa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1194
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      860
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      623
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      46
      554
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe