Eläinten tappaminen huvin vuoksi

3+11

Alkuun sanottakoon että olen teurastaja ja harrastanut myös metsästystä sekä kalastusta. Eläinten tappaminen ei tuota minulle ongelmia. Syön lihaa, kalaa jne.

Silti en hyväksy eläinten tappamista huvin vuoksi enkä varsinkaan kärsimyksen tuottamista niille. Esim. pienriistan metsästys pitäisi mielestäni kieltää kokonaan jos ei joku sitä ruoakseen oikeasti TARVITSE. Toinen on elinkeino mutta Suomessa ei juuri kukaan taida enää elääkseen metsästellä lukuunottamatta ehkä jotain Saamelaisia tms. Heille se sallittakoon.

Sen sijaan muiölta, eli huvikseen ampuvilta pitäisi pienriistan metsästys kieltää kokonaan. Suurpetoja taasen pitäisi metsästää huomattavasti enemmän kui nykyään.

Olen sitä mieltä että kaikki karhut ja sudet saisi hävittää Suomen metsistä tykkänään. Niitä ei ekosysteemimme tarvitse ja vaikka kaikki tavattaessa ammuttaisiinkin, tulee rajojen yli koko ajan lisää niin etteivät ne koskaan pääse loppumaan. Ne ovat vaaraksi ihmisille. Toinen on, että hirviä saa kyllä metsästää kanotjen kurissa pitämiseksi.

Mutta pienriistan metsästys ja huvin vuoksi tappaminen pitäisi kieltää.

Olen tappanut kirveellä sikoja ja lekalla sekä pulttipistoolilla nautoja, olenhan teurastaja. Olen samoten nähnyt kun vellihousu-kissantappajat ovat panneet pieneen häkkiin kissan ja ammuskelleet sitä häkkiin päin kun ei ole miestä katsoa elukkaa silmiin ja tappaa se nopeasti, ammattitaitoisesti sekä kivuttomasti. Samaten olen nähnyt kun pistetään kissanpoikia pussiin ja kaasutetaan tai paiskitaan portaisiin ja mieli tekisi eläinten rääkkääjiä opettaa oikein "isän kädellä" mutta siitä kun joutuu vankilaan.

Eläinten rääkkääjät ovat raukkoja, pelkurimaisia vellihousuja. Oikea teurastaja tappaa tarpeen, työn tai muun oikean syyn takia kivuttomasti ja ammattitaitoisesti samalla kunnioittaen eläintä ilman tarpeetonta mesoamista ja tuskan tuottamista.

11

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri näin

Juu liha on hyvää ja metsästäminen hieno harrastus. Me monet palstalaiset omataan aika samat mielipiteet kanssasi. Eläimen liha kuuluu pöytään kun on nälkä mutta kiduttaa ei saa.

• hyvää riistaa

Niin sitä pienriistaa metsästetään niin kuin hirviäkin, kaikki kuuluu metsästykseen. Rusakkopaisti, tai teeri on kyllä hyvää lihaa.

• pum ja pam

Kävin aikoinaan kolmen päivän riistankäsittely kurssin sitä silmälläpiten, että olisin laajentunut metsästämiäni lajeja piensriistasta myös kauriisiin. Totesin käsittelyn ja lihan talteenoton niin paljon ammattitaitoa vaativaksi, että päätin pysyä linnustuksessa jatkossakin.

• kuolema_korjaa
      • voiko_olla_typerämpää

Uhkauksesi on rekisteröity ja poliisille ilmoitettu.

Pääsysi epäiltyjen ja kuulusteltavien kärkijoukkoon on taattu, mikäli linkkisi henkilö kohtaa elämässään jotakin ilkivaltaa.

• kuolema.korjasi
      • pwojifpwopow4

Hyvä!

Niin pitikin tehdä.

Kysehän oli vastuuttoman henkilön harjoittamasta eläinrääkkäyksestä.

• Anonyymi

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että kun omaa "humaaniuttasi" korostat, niin kai teit näistä tosirääkkäyksistä ilmiannon nimineen ja todisteineen poliisille ja eläinsuojeluiomoituksen? Ihan turha korostaa kuinka muut sitä ja tätä - ei tee yhtään sinun tappamisestasi hyväksyttävämpää, jos muut näin kuvaamallasi tavalla kiduttavat eikä varainkaa jos todellakin katsoit vaan vierestä???!!!

• Anonyymi

nykyisten vihervasemmistolaisten agendaan kuuluu kaksinaismoralismi jonka mukaan muiden ,ei vihervasemmistolaisten pitäisi elää ilman että vihervasemmistolaiset itse noudattaisivat näkemyksiän.

• Anonyymi

Täytyykö tähän taas yrittää jotain muka fiksua poliittista kommentoida, ja ap tuskin on mikään vihervasemmistolainen muutenkaan. Tässä ei ole kysymys muutenkaan politiikasta, vaan lakien noudattamisesta, moraalista ja etiikasta, joten mene poliittista trollaustasi harjotitamaan jonnekin politiikan palstalle

• Anonyymi

Pedofilia on sallittu jos poliisi ei kuole.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe