Elämä ilman Jumalaa olisi synkkää

Minä vain

Kun mietin niin elämä ilman Jumalaa ja mahdollisuutta turvata Häneen olisi sellaista johon en ainakaan itse pystyisi. En usko että elämä voi olla oikeasti onnellista ilman Jumalaa.

18

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen samaa mieltä

Kyllähän se pohjan kaikelle antaa. Ehkä nuorena, kun on terve, uhkuu elinvoimaa, kuolema on kaukana jossain, niin voi nauttia ihan vain sen kummempaa pysähtymsitä, mutta entäs kun ikä kuluu, fysiikka rapistuu, elämä koettelee ja kuolemakin lähestyy, niin heikoilla ihminen on.
      Meillä uskovaisilla vain polku kirkastuu kirkastumistaan kun päivät ja vuodet kuluvat. Ei tarvitse murheellisena ajatella vanhuutta ja kuolemaa.

• ...

''Meillä uskovaisilla vain polku kirkastuu kirkastumistaan kun päivät ja vuodet kuluvat. Ei tarvitse murheellisena ajatella vanhuutta ja kuolemaa.''
        Itsepetos on petoksista pahin.

• "Meillä uskovaisilla vain polku kirkastuu kirkastumistaan kun päivät ja vuodet kuluvat. Ei tarvitse murheellisena ajatella vanhuutta ja kuolemaa. "

Niin niin, sinun oma kuolemankulttisi muiden joukossa.

• atheist283

Jos onnellisuus edellyttää aivotoiminnan laskemista minimiin, niin olen mieluummin onneton.

• Minä en ole sinä. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Siis se, että kaikki eivät tarvitse jumalia kainalosauvoikseen.

• Kokeile edes!

"Kun mietin niin elämä ilman Jumalaa ja mahdollisuutta turvata Häneen olisi sellaista johon en ainakaan itse pystyisi. En usko että elämä voi olla oikeasti onnellista ilman Jumalaa."

Kannattaa kokeilla, tiedä vaikka pystyisitkin. Elämässä voi hakea turvaa muustakin kuin uskonnoista.

• be-a-liar
    • Mutta hyvät ihmiset.

Me kaikki elämme ilman jumalaa.

Jotkut vain eivät tiedä sitä.

• 72861

Ei vaan Jumala toimii niiden kanssa jotka uskovat häneen ja rukoilevat häntä.

• 72861 kirjoitti:

Ei vaan Jumala toimii niiden kanssa jotka uskovat häneen ja rukoilevat häntä.

Ei jumalat toimi.

Jos ne toimisivat, meiillä olisi luotettavia havaintoja niistä.

Ihmisen psyyke toimii ja luo harhoja yliluonnollisesta.

• Kyllästynyt

Minusta taas elämä kristinuskon Jumalan kanssa olisi kestämätöntä. Kun tiedostaisi koko ajan, että on ikuinen kärsimys jonne niin moni joutuu. Sen asian kanssa ei rauhaa löytyisi sillä, että itse ei helvettiin tarvitse mennä. Jos Jumala olisi olemassa, ei olisi toivoa. Olisi vain kauhea julma todellisuus, jota kuolemansa jälkeen niin moni joutuisi kestämään...

Minun on vaikea uskoa, että joku oikeasti voisi olla onnellinen uskoessaan Jumalaan...

• >>>En usko että elämä voi olla oikeasti onnellista ilman Jumalaa.

• Usko vaatisi niin valtaisaa älyllistä epärehellisyyttä itseltäni, etten usko (heh) pystyväni olemaan onnellinen moisessa tilassa.

Mielenkiintoista muuten, että kun olen useammankin sukulaiseni elämän viimeisiä vuosia ja päiviä päässyt seuraamaan, niin eipä tule mieleen yhtäkään, joka olisi turvannut jumaliin loppuvaiheissakaan (ainakaan niin kauan, kun pystyivät vielä kommunikoimaan). Sen sijaan olivat kiinnostuneempia siitä, mitä jälkeensä jättävät ja halusivat viettää aikaa heille rakkaiden ihmisten kanssa.

Minusta siinä on lähtemisessä tyyliä.

• >>Elämä ilman Jumalaa olisi synkkää

• ....................

En voi muiden puolesta puhua, mutta olen itse aina ollut onnellinen ilman yhteenkään jumalaan uskomista... Onhan minulla ollut esim. mukavat vanhemmat, ystäviä ja rakas avomieheni. Näiden lisäksi on ollut mahdollisuus harrastuksiin ja opiskeluun. En minä muuta tarvitse.

• zyrt

" En usko että elämä voi olla oikeasti onnellista ilman Jumalaa."

Ilmeisesti olet sitten onneton, koska jumalista ei vieläkään ole mitään havaintoa

• Elä mieluummin!

"Elämä ilman Jumalaa olisi synkkää"

Mutta sinähän joudut "elämään" kaiken aikaa ilman Jumalaa.

• "Kun mietin niin elämä ilman Jumalaa ja mahdollisuutta turvata Häneen olisi sellaista johon en ainakaan itse pystyisi. En usko että elämä voi olla oikeasti onnellista ilman Jumalaa."

Se on sinun ongelmasi. Minulla ei esimerkiksi tuollaista ongelmaa ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      35
      5732
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      77
      3383
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3151
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      315
      2715
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2252
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2201
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      25
      1470
    8. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1381
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      49
      1379
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1283
    Aihe