http://www.talouselama.fi/uutiset/tausta sdpn erkki tuomioja antoi luvan kaupitella rautaruukkia ruotsalaisille jo aikoja sitten/a2227806
Tuomioja halusi myydä Rautaruukin 15 v sitten
2
62
Vastaukset
- Vanha jäärä
Ihmeellistä ruotsikiimaa hältäkin. Ainut oikea tapa olisi myydä avoimella kilpailulla johon kaikki tarjoukset olisi katottu. Mutta tässähän ei ole mitään muuta takana kuin salamyhkäisesti myydä Ruotsille ja näin lisätä hurrien valtaa Suomen talouselämässä. On tämä touhuu kun demarit pitää ruotsin puolta omien kansalaisten kustannuksella.. Jos esim.Saksasta olisi ollut ostaja niin melkoisella varmuudella tuotantoo olis kehitetty yms. Samoin Venäjä tms. maa. Siinä on vissi ero kun myydään ruotsalaisille tai muille, hurrit tappaa toimiminan ja muut haluaa kehittää sitä. Liiketaloudellisesti on järjentötä ostaa tehtaat ja sulkea ne, ellei kyseeseen tule monopolifirma jota hurrien firma ei ole. Miettikää eikö ole ihmeellistä.?
- Vanha jäärä
Ihmetyttää tää kuvio jossa hurrit lopetta tuotannon Suomessa,ostettuaan suomalaisen firman, muuta valtiot kehittää tuotantoa ostamisaan firmoissa.? Ihan perusinfona yleensä toinen firma ostetaan tähtäimenä lisätä tai laajentaa tuotantoa ; Kaikki mitä nyt tehdään, vähentää Suomen bruttokansantuotetta ja lisää kulutusveroja. Ruotsalaisten firmojen ostamien ja lopettamien firmojen luku on pitkä. Alkaa Ovakosta Imatralta jatkuu Kemijärven sellutehtaaseen jatkuen Rautaruukkiin. Kiinnostaa tietää meneekö malmi jatkojalostukseen Ruotsiin entä Kemijärvi, viedäänkö puut nyt Ruotsinpuolelle jatkojalostukseen..? Epäisänmaallista toimintaa jos niin on, joku haluaa Suomesta alkutuotannomaan nk.Baanaanivaltion se ei tiedä hyvää suomenkansaalaisille..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268