Onko näin, että jos uskova ihminen ja sit uskovia ihmisiä vihaava ihminen kohtaavat.Niin tunteeko tämä uskomaton ihminen inhoa tätä uskovaa ihmistä kohtaan, vaikka ei tietäisi että toinen on kristitty?
Koska s.aatana vihaa Jeesusta seuraavia. Ja eikö uskova ihminen tunne sen hengessään, niin että tuntee tarvetta vaikka rukoilla tai jotain muuta?
Mulla asuu naapureina ihmisiä jotka selvästi inhoaa uskonjuttuja, ja automaattisesti mielessäni nopeasti kiitin Jeesusta kun jouduin liian lähelle erästä tälläistä miestä. Se ukko puheli naapurin ovella ja livahti nopasti sisälle kun jouduin menee siihen sillai...liian lähelle.
Mutta ymmärtääkö nämä uskomattomat ihmiset sitä itse, jos he tuntevat vihaa uskovaa ihmistä kohtaan? Tai ymmärtääks ne minkä takia tuntevat inhoa jotakuta kohtaan?
Kiitos asiallisista vastauksista :)
Henkivaltojen taistelusta
17
98
Vastaukset
- Jeesus On Herra
Uskovat eivät vihaa toisiaan.
Mutta eri henkiset ihmiset kyllä.
Saa'tana, joka on valehtelija ja valheiden isä, vihaa Totuutta.
Asiat eivät aina ole niinpäin kuin itse ensin kuvittelee. Kannattaa katsoa ja kuunnella, mistä todella on kysymys. - kristitty849
Niin en tarkottanut että uskovat vihaa toisiaan, vaan ihmiset, jotka eivät ole uskossa ja inhoavat uskovia ihmisiä. Eli heitä hallitsee saatana.
- kristitty849
Eräs uskova veli kerran kertoi, että töissä ollessaan nurkan takaa tuli työkaveri joka oli jonkulainen saatananpalvoja, ja tää uskova tyyppi eka säikähti sitä toista.
No sit hän rukoili ja kun he taas kohtas, tällä toisella naama väänty inhosta. Mut se työntekijä ei ite tainnu sitä käsittää että se irvisti tälle uskovalle. - Jeesus On Herra
No, eivät kaikki ei-uskovat vihaa uskovia.
Silloin, kun ilmenee tuollaista käytöstä, että ei-uskova, ilman aiheellista syytä, todella osoittaa inhoaan, esim. ilmeillään uskovaa kohtaan, on mahd. kysymys jo nk. henkivalloista.
- hellari...
Olen kuullut joskus uskoontulleilta ihmisiltä todistuksia, että heitä jostain käsittämättömastä syystä raivostutti uskovaiset ennen uskoontuloa. Kyllähän uskovassa ja ukomattomassa on eri henki, jotka voat ristiriidassa keskenään. Voi olla että ihmisinä juttuun tullaan, siis sielun tasolla jopa voidaan olla ystäviäkin, mutta on se jokin sisimmässä, joka ei vain natsaa.
- kristitty849
Juu...Nämä mun naapurit on niin kovia Jumalanpilkkaajia...
Ja koska itse tiedän mitä mieltä he ovat uskovista ja uskosta muutenkin niin ehkä vähän jännitän heidän kohtaamista tuolla pihoilla ja rapuissa...
Mutta itse hengessä olen kokenut jotain ja mielessäni joudun rukoilemaan.
Oon kyllä muutaman kerran kokenut elämässäni pahan olemassaolon ja tiedän millasta se on...Olen myös joutunut pyytämään Pyhän Hengen läsnäoloa kun rupeen nukkumaan koska en halua että s.aatana pääsee yllättämään. Ja nyt oon joka ilta saanut nukahtaa turvallisesti :)
Toinen naapureista on erästä uskovaa ihmistä joskus kiusannut ja ärsyttänyt kun olivat opiskelemassa ja tää naapuri on kyllä juuri sellainen josta näkee että siinä on jonkunlaista pahuutta. Tietysti toivon että Herra varjelee näiltä ihmisiltä kun itse oon aika alkuvaiheessa uskontiellä... kristitty849 kirjoitti:
Juu...Nämä mun naapurit on niin kovia Jumalanpilkkaajia...
Ja koska itse tiedän mitä mieltä he ovat uskovista ja uskosta muutenkin niin ehkä vähän jännitän heidän kohtaamista tuolla pihoilla ja rapuissa...
Mutta itse hengessä olen kokenut jotain ja mielessäni joudun rukoilemaan.
Oon kyllä muutaman kerran kokenut elämässäni pahan olemassaolon ja tiedän millasta se on...Olen myös joutunut pyytämään Pyhän Hengen läsnäoloa kun rupeen nukkumaan koska en halua että s.aatana pääsee yllättämään. Ja nyt oon joka ilta saanut nukahtaa turvallisesti :)
Toinen naapureista on erästä uskovaa ihmistä joskus kiusannut ja ärsyttänyt kun olivat opiskelemassa ja tää naapuri on kyllä juuri sellainen josta näkee että siinä on jonkunlaista pahuutta. Tietysti toivon että Herra varjelee näiltä ihmisiltä kun itse oon aika alkuvaiheessa uskontiellä...>>>Oon kyllä muutaman kerran kokenut elämässäni pahan olemassaolon ja tiedän millasta se on...
- Jeesus On Herra
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Oon kyllä muutaman kerran kokenut elämässäni pahan olemassaolon ja tiedän millasta se on...
Jospa se kauhu johtuikin synnintunnostasi, sillä koit ja näit hengessäsi itsesi?
Rukoilit ja koit Pyhän Hengen läsnäolon ja tätä seurasi oman itsesi havaitseminen, Jumalan edessä. Olen itse kokenut myös vastaavaa, rukouksessa.
Olen myös joissain muissa tilanteissa kokenut kauhun.
Se kokemasi "henkivalta" olit sinä (myös minä) syntinen, itse!
Tätä seurasi hengessäsi (/mme) Pyhän Hengen lohdutus ja rauha, Jeesuksen sovitustyön tähden.
. Jeesus On Herra kirjoitti:
Jospa se kauhu johtuikin synnintunnostasi, sillä koit ja näit hengessäsi itsesi?
Rukoilit ja koit Pyhän Hengen läsnäolon ja tätä seurasi oman itsesi havaitseminen, Jumalan edessä. Olen itse kokenut myös vastaavaa, rukouksessa.
Tätä seurasi hengessäsi (/mme) Pyhän Hengen lohdutus ja rauha, Jeesuksen sovitustyön tähden.
.>>>Jospa se kauhu johtuikin synnintunnostasi, sillä koit ja näit hengessäsi itsesi? Rukoilit ja koit Pyhän Hengen läsnäolon ja tätä seurasi oman itsesi havaitseminen, Jumalan edessä. Olen itse kokenut myös vastaavaa, rukouksessa.
Jeesus On Herra kirjoitti:
.>>>Se kokemasi "henkivalta" olit sinä (myös minä) syntinen, itse!
- kristitty849
Kiitos "jumalan-pete". Oli hyvin mielenkiintoista lukea..Itse olen aina tarkkaillut ehkä vähän liikaakin ihmisten ilmeitä ja oon aina ollut jotenkin herkkä vaistoamaan tunnetiloja. Ja teen sitä vieläkin..Vaikka ei tietenkää johdu siitä että olisin samanlaisen armolahjan saanut...Niin olen kans kokenut ihan pahan henkivallan eikä se ole johtunut omasta syntisyydestä. Ja kun rukoilin ja kerroin rehellisesti että pelottaa nukahtaa pimeässä, ni olen sen jälkeen saanut aina olla Pyhän Hengen läsnäolossa. Koko huonekkin on aina kirkastunut kun siellä on Pyhä Henki.
Itseäni rupes kyl tosi paljon kiinnostamaan tuo mitä kerroit. En tiedä vielä minkä armolahjan olen saanut mutta esirukoilijan lahjaa voisi pyytää. :)>>>En tiedä vielä minkä armolahjan olen saanut mutta esirukoilijan lahjaa voisi pyytää. :)
jumalan_pete kirjoitti:
>>>En tiedä vielä minkä armolahjan olen saanut mutta esirukoilijan lahjaa voisi pyytää. :)
Pieni korjaus:
" ...jätä se minkä voit todeta Jumalan sanaan nojaten harhaksi"
piti tietenkin olla,
" ...jätä POIS se minkä voit todeta Jumalan sanaan nojaten harhaksi".
Tämän foorumin palstaterroristit, floodaajat, häiriköt ja israelfanittajat joskus lähettävät pahoja henkivaltoja kotiini mutta Jeesuksen Kristuksen nimessä nämä Pulsa Denura kirousloitsut palaavat takaisin lähettäjän omaan nilkkaan.
Kyllä JÄMPTI on NIIN!
HYVÄ!- Soffiina
Itselläni on epäilys, ettet ole keiden tahansa okkultistien ja hihhuleiden uhri, vaan nimenomaan näiden palstojen romanien. Tiedän heidän puuhasteluistaan jonkin verran.
Ja tämä ei sitten ole rasismia vaan faktaa.
Normaali ihmiset eivät ole juurikaan henkivaltojen kanssa tekemisissä. Jostakin syystä henkivallat näyttävät pitävän otteessaan helluntailais-karismaattisia uskovaisia.
"Normaalit ihmiset" ovat myöskin tekemisissä henkivaltojen kanssa. Niitä on joka paikassa, yhä enenivin määrin, sillä Jeesus ennusti että lopu aikoina "tähdet putoavat taivaalta".
Nämä putamiset johtuvat mm. siitä, että antikristillisten rivit ovat vahvistuneet väärän evankeliumin voittoisan leviämisen takia, sekä voiman palvonnan kautta (jolloin kundaliinihenki saa valtuuden nostaa päätään), joka nousee esille erityisesti äärikarismaattisuudessa, ja kaikkialla siellä missä Pyhää Henkeä (Jumalan voimavaikutusta) julistetaan Jumalaksi ja palvonnan kohteeksi kahden muun Jumalan kanssa. Heistä on kuitenkin vain Isä Jumala, kuten Jeesuskin asian ilmaisi rukouksessaan:
"... YKSIN olet totinen Jumala..." (Joh.17:3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906