Miksi suomalaiset lahjoittavat niin paljon rahaa Israelin tueksi?
Olen tänään puhelimessa keskustellut erään Suomessa toimivan Israelia tukevan järjestön asoita hoitavan henkilön kanssa. Hän kertoi avoimesti toiminnasta ja kertoi millaisia summia heille lahjoitetaan. Summat ovat kertakaikkiaan YLLÄTTÄVÄN suuria.
Ensinnäkin: olen luullut, että suomalaiset lahjoittavat hyväntekeväisyyteen "ropoja". Tyyliin 3 euron tai 5 euron summia. Sisäpiiriläisemme mukaan keskimääräinen lahjoitussumma on 50 euroa. Mukana yllättävän paljon yli 100 euron kertalahjoituksia suomalaisilta yksityishenkilöiltä!
Kysyin, luuleeko joku avun menevän oikeasti siihen tarkoitukseen kuin naiivi lahjoittaja saattaa kuvitella. Nainen kieltäytyi vastaamasta.
Kysyin miksi järjestön johtajat Israelissa tienaavat satoja tuhansia euroja vuodessa? Onko tämä merkki Jumalan järjestöstä? Nainen kieltäytyi vastaamasta ja pyysi, etten soittaisi hänelle enää tai tulisi soittamaan hänen ovikelloaan. Ongin julkisista lähteistä hänen kotisoitteensa.
Uskotko sinä, että lahjoitukset menevät oikeasti Raamatuntyöhön?SIis ihan oikeasti???
Haittaisiko sinua, jos Israelin tukijärjestön johtaja tienaisi miljoona dollaria vuodessa ja hänen kahdeksan lähintä johtajaansa 200 000 dollaria per naama vuodessa?
Vaikka kyseiset palkat olisivat murunen sadan miljoonan dollarin vuotuisesta summasta, haittaisiko sinua, että lahjoittamillasi varoilla joku ajaa Ferrarilla?
Vai onko nyt niin, että joku asuu Monacossa ja makailee huvipurtensa kannella ja nauraa matkalla pankkiin, kun nostaa Israelin pankkitililleen tulevat satojen tuhansien eurojen lahjoitukset Maltan pankkitililleen, ja jatkaa bikinipeppuisten tyttöjen kanssa ilanviettoa...
Elämä on!
Miksi suomalaiset lahjoittavat juutalaisille?
36
157
Vastaukset
- rikoo
Venäjälle, Kreikkaan ja Viroonko sen rahan pitäisi mennä. Juutalaiset eivät sentään ole vaatineet suomalaisilta yhtään mitään kahdeksasta luovutetusta huolimatta. Virossa ja Venäjällä suomalaisviha ja suomalaisten turistien höynäyttäminen kukoistaa.
SE ON HIENOA KUN LAHJOITETAAN ISRAELIIN
HYVÄ HIENOA KIITOS JUMALALLE HALLELUJAA!!
Suomen valtion tuki meneekin pelkästään hamasin taskuun.
Tiedoksi vain veron maksajille.- onhan se
totuusonvoittaja kirjoitti:
SE ON HIENOA KUN LAHJOITETAAN ISRAELIIN
HYVÄ HIENOA KIITOS JUMALALLE HALLELUJAA!!
Suomen valtion tuki meneekin pelkästään hamasin taskuun.
Tiedoksi vain veron maksajille.Kyllä Malmön ja Kreikan juutalaisia on autettava.
- miks on
onhan se kirjoitti:
Kyllä Malmön ja Kreikan juutalaisia on autettava.
Balkanin sosialisti juutalaiset ei ole sen enempää Suomen ystäviä kuin Ruotsin sossutkaan. Esimerkiksi sodan aikana Bruno Kreisky majaili "ruotsalaisten veljiensä" luona ja ahkerasti mustamaalasi suomalaisia natseiksi samaan aikaan kun neuvostoliittolaiset partisaanit raiskasivat suomalaisia lapsia ja leikkasivat näiltä "aktin" jälkeen kurkut auki.
- rth wrth wrth rthrt
onhan se kirjoitti:
Kyllä Malmön ja Kreikan juutalaisia on autettava.
Juu talaisten johtaja Y I T Z HA K S H A M I R kirjoittaa artikkelin Ter ror jossa toteaa mm. -J u u t a l a i n e n moraali ja juu talaiset tavat eivät saa olla esteenä ter rorin käytölle osana sodankäyntiä ara beja vastaan
Usan presidentin Tru manin painostuksesta Eng lanti taipuu sallimaan 100 000 juu talaisen pakolaisen siirtämiseksi Euroopasta Pale stiinaan.
Sii onistinen terroristiorganisaatio I R G U N tekee pommi-iskun Englannin suurlähetystöön Roomaan.
YK suosittaa komitean perustamista, komitea suosittaa Pale stiinan jakamista.
Juu talaiset terroristit lähettävät kirjepommin Englannin kapinettiministeriöön.
Juu talainen terroristiorganisaatio I R G U N hirttää kaksi englantilaista kersanttia ja miinoittaa heidän ruumiinsa.
Juu talainen terroristiorganisaatio I R G U N lähettää pommipaketin Englannin sotatoimistoon, pommi räjähtää postin lajittelussa Lontoossa haavoittaen kahta.
Sii onistien lob baamisen tuloksena YK päättää Pale stiinan jaosta, yli puolet Pale stiinasta muodostaisi tulevan juu talaisvaltion ja Jeru salemista tulisi kansainvälinen kaupunki.
Juu talaisesta kuorma-autosta heitetään pommi ara bien linja-autoon, 6 ara bia kuolee ja 30 haavoittuu; aseistautuneet juuta laisterroristit murhavat myös 12 ara bia rantakylässä lähellä Hai faa.
Juu talaisen ter roristiorganisaation I R G U N Z v a i L e u m i murhaa 18 pale stiinalaista ja haavoittaa 60 Jeru salemissa, Jaf fassa ja Lyd dassa.
Jeru salemissa pommit heitettiin torialueelle lähellä Dam askuksen porttia; Jaf fassa pommit heitettiin ara bialaisten kahvilaan; Lyd dassa ara bit mur hattiin kra naateilla ja automaattia seilla.
Sii onistisen ter roristijärjestön H A G A N A H hyökkää ara bikylään lähellä Sa fadaa, rä jäyttäen kaksi taloa, raunioista kaivetaan 10 pale stiinalaisen r uumiit joista 5 oli lapsia.
Dam ascus Ga te in Jeru salem, juu talaiset I R G U N ter roristit heittävät kra naatin taksiin mur haten kaksi englantilaista konstaapelia ja 11 ara bia, 32 haavoittuu.
Juu talaiset ter roristijärjestöt P A L M A C H ja C A R M E L B R I C A D E tekevät iskun Ba lad al She ikh kylään mur haten yli 60 pale stiinalaista.
Juu talainen ter roristior ganisaatio H A G A N A H tekee isku kylään Mo unt Car melin lähellä mur haten 17 ja haa voittaen 33 pale stiina laista.
Vapaaehtoisia muista ara bimaista alkaa saapua puolustamaan pale stiina laisia ja ara bikyliä, mutta joutuvat alakynteen, koska siionistit ovat paremmin aseistautuneita ja järjestäytyneitä.
Englannin armeijan uniformuun pukeutunut H A G A N A H juu talaister roristi Jaf fan keskustaan ja rä jäyttää S E R A I N, arabien kansa lliskomitean käyttämän entisen Tur kin hal lituksen talon, mur haten 40 ja haa voittaen 98.
H A G A N A H juu talaister roristit rä jäy ttävät pom min ara bien omistamassa SE MI RASIS hotellissa, mur haten 20 mm. Es panjan kon sulin VI SCO UNT DE TA PIA NIN
Jaf fa Gate in Je rusa lem 17 Pa les tiinan ar abia kuolee pom mi rä jähdyksessä.
Z ionistit rä jäyttävät kolme pal estiinalaisten omistamaa rakennusta. Ensimmäisessä rakennuksessa olleet 8 lasta iältään 18 kk-12 vuotta kuolevat.
Z ionisti j uu talainen S T E R N. G A N G ter ro ristiryhmä ajaa rä jähtein lastatun armeijan kuorma-auton pa lesti inalaisten omistamaan 7-kerroksiseen Salam asuin- ja liikekiinteistöön Ha ifassa.
Räjähdyksessä kuolee 11 arabia ja 3 armenialaista sekä 23 loukkaantuu.
Stern Gang terroristijärjestön 4 jäsentä ajaa kaksi räjähtein lastattua kuorma-autoa asuntola-alueelle Iraq-kadulle Haifassa, räjähdyksessä kuolee 17 ja 100 saa vammoja.
Juutalainen maanalainen terroristiorganisaatio I R G U N valtaa Acre vankilan ja ottaa haltuunsa suuren osan Jaffan kaupungista.
Zionistit miinoittavat jo toisen kerran kuukauden sisällä Cairo-Haifa Expressin, lähellä Benyaminia, elektronisesti räjäytetty maamiina tappaa 40 ja haavoittaa 60.
Juutalaiset terroristijärjestöt IRGUN ZVAIN LEUMI (MENACHEM BEGINin johdolla), STERN GANG ja PALMACH valloittavat Deir Yassin arabikylän murhaten 254 aseetonta siviiliä, joista useammat naisia ja lapsia.
Juutalaisterroristit vievät vanhemmat palestiinalaiset miehet ja nuoret naiset panttivangeiksi Jerusalemin juutalaiskortteleihin, jossa juutalaiset murhaavat ampumalla 20 vankia.
TÄSTÄ ALKAA MILJOONAN PALESTIINALAISEN JOUKKOPAKO - Ksaisky
miks on kirjoitti:
Balkanin sosialisti juutalaiset ei ole sen enempää Suomen ystäviä kuin Ruotsin sossutkaan. Esimerkiksi sodan aikana Bruno Kreisky majaili "ruotsalaisten veljiensä" luona ja ahkerasti mustamaalasi suomalaisia natseiksi samaan aikaan kun neuvostoliittolaiset partisaanit raiskasivat suomalaisia lapsia ja leikkasivat näiltä "aktin" jälkeen kurkut auki.
oli PLO:n käsikassara levittämään valheita terrorijärjestön puolesta.
- J.Mäkinen
Ksaisky kirjoitti:
oli PLO:n käsikassara levittämään valheita terrorijärjestön puolesta.
Äläpä taas valehtele. Itävallan "fuhreri" oli Sharonin hyvä kaveri ja Israelin vahva tukija.
- PAKKOVEROTUS
Tuskinpa ne kateudesta vihreän Aloittajan pussukoista on ne eurot ?
ootpas kade.
Ei mua haittaa.
Enempi haittaa verorahojen kylväminen EU:hun,
se ei oo nääs VAPAAEHTOISTA.- mistä rahaa?
Minun on vaikea ymmärtää, että jollain olisi niin paljon ylimääräistä, että siitä voisi antaa hyväntekeväisyyteen. Minua ei ole koskaan vielä siunattu tilanteella, että olisin voinut lahjoittaa vaikkapa 100 euroa jonnekin. Minulle 100 euroa on suuri summa ja kahden viikon ruokabudjetti. Elän palkasta palkkaan, tilini saldo nollassa ennen palkkapäivää. Tienaan nettona alle 1000 euroa kuukaudessa.
Jos minä lahjoittaisin, joutuisin sen takia paastoamaan muutaman viikon, mutta minulla ei olekaan peruskoulun opettajan palkkaa, josta lohkeaa helposti kolmenumeroinen eurosumma Israeliin eikä sen antaminen tunnu missään. - et sinä määrää
mistä rahaa? kirjoitti:
Minun on vaikea ymmärtää, että jollain olisi niin paljon ylimääräistä, että siitä voisi antaa hyväntekeväisyyteen. Minua ei ole koskaan vielä siunattu tilanteella, että olisin voinut lahjoittaa vaikkapa 100 euroa jonnekin. Minulle 100 euroa on suuri summa ja kahden viikon ruokabudjetti. Elän palkasta palkkaan, tilini saldo nollassa ennen palkkapäivää. Tienaan nettona alle 1000 euroa kuukaudessa.
Jos minä lahjoittaisin, joutuisin sen takia paastoamaan muutaman viikon, mutta minulla ei olekaan peruskoulun opettajan palkkaa, josta lohkeaa helposti kolmenumeroinen eurosumma Israeliin eikä sen antaminen tunnu missään.Jokainen saa lahjoittaa rahansa sinne minne itse halua.
- mistä rahaa?
et sinä määrää kirjoitti:
Jokainen saa lahjoittaa rahansa sinne minne itse halua.
Tiedän. Yksityishenkilöltä yli 600 euron kertalahjoitus.
Wow.
Kertakaikkiaan WOW.
Yli 600 euroa on paljon rahaa lahjoitettuna hyväntekeväisyyteen eli tässä tapauksessa Israeliin. Mutta onko nyt tosiaan niin, että ongelmat täällä koti-Suomessa on ensin hoidossa? Kukaan ei Suomessa ole ilman työtä tai rahaa? Kaikilla on Suomessa riittävästi kaikkea? Onhan?
Koska vasta sitten, kun "kotipesä" on hoidossa, on sopiva alkaa pärskiä sitä rahaa Israeliin. - antinassukka
mistä rahaa? kirjoitti:
Wow.
Kertakaikkiaan WOW.
Yli 600 euroa on paljon rahaa lahjoitettuna hyväntekeväisyyteen eli tässä tapauksessa Israeliin. Mutta onko nyt tosiaan niin, että ongelmat täällä koti-Suomessa on ensin hoidossa? Kukaan ei Suomessa ole ilman työtä tai rahaa? Kaikilla on Suomessa riittävästi kaikkea? Onhan?
Koska vasta sitten, kun "kotipesä" on hoidossa, on sopiva alkaa pärskiä sitä rahaa Israeliin.Sinähän voit aloittaa suomalaisten lisäholhoamisen antamalla mahtikäskyn,jossa määrittelet tarkoin,mihin,miten kansalaiset saavat omia varojaan käyttää. Niinhän,jooko. ;)
- sepä juuri
mistä rahaa? kirjoitti:
Wow.
Kertakaikkiaan WOW.
Koska vasta sitten, kun "kotipesä" on hoidossa, on sopiva alkaa pärskiä sitä rahaa Israeliin.Suomalaiset on siinä mielessä juutalaisia, että molemmat ovat muiden potkimaa orjakansaa. Juutalaiset ovat ainoastaan kunnon teurastuksen jälkeen todella katkaisseet orjuuden kahleet. Suomalaisilta " oikea exodus" tai aliyah on vielä tekemättä.
- 8+34
sepä juuri kirjoitti:
Suomalaiset on siinä mielessä juutalaisia, että molemmat ovat muiden potkimaa orjakansaa. Juutalaiset ovat ainoastaan kunnon teurastuksen jälkeen todella katkaisseet orjuuden kahleet. Suomalaisilta " oikea exodus" tai aliyah on vielä tekemättä.
Alija? Minne? Volgan mutkaanko suomalaisten pitäisi se exoduksensa tehdä? Miksi? EU:sta olisi tietysti päästävä eroon,mutta ei nyt helkkarissa Venäjälle lähdetä..
- he he he
8+34 kirjoitti:
Alija? Minne? Volgan mutkaanko suomalaisten pitäisi se exoduksensa tehdä? Miksi? EU:sta olisi tietysti päästävä eroon,mutta ei nyt helkkarissa Venäjälle lähdetä..
Sinähän olet muun heimosi tavoin ollut lähinnä suomalaisten rahojen vastaanottavana osapuolena. Kerrohan lisää "menestyvästä" kenkäkaupasta. Pääsemmä taas nauramaan Turun Schlomo Topelius pikku Mooseksi satupsalmeille.
- 17+2
Lahkojen saarnamiehet matkustavat ja elävät mukavasti ulkomailla, siihen ne menevät.
Lekottelevat auringossa ja uivat altailla ja täällä kerrotaan, että niin niin moni tuli taas uskoon.- mistä rahaa?
Tietysti kerrotaan, että rahahanat pysyvät auki.
Jos jokaisella on oikeus käyttää rahojaan kuten haluavat, niin yhtä lailla minulla on oikeus kysellä, miksi ihmeessä joku lahjoittaa satoja euroja Israeliin? Ihan oikeasti. Kuka siellä rahaa tarvii, ja mihin?
Rehellisyyden nimissä säälin jokaista, joka antaa yhdenkin euron Israelin hyväksi, mutta minulla on siihen oikeus, yhtä lailla kun jokaisella on oikeus lahjoittaa vaikka yli 600 euroa Israeliin. (Lahjoitettu kertasumma on muuten yli 90 % minun koko kuukauden nettopalkastani). - 10+16
mistä rahaa? kirjoitti:
Tietysti kerrotaan, että rahahanat pysyvät auki.
Jos jokaisella on oikeus käyttää rahojaan kuten haluavat, niin yhtä lailla minulla on oikeus kysellä, miksi ihmeessä joku lahjoittaa satoja euroja Israeliin? Ihan oikeasti. Kuka siellä rahaa tarvii, ja mihin?
Rehellisyyden nimissä säälin jokaista, joka antaa yhdenkin euron Israelin hyväksi, mutta minulla on siihen oikeus, yhtä lailla kun jokaisella on oikeus lahjoittaa vaikka yli 600 euroa Israeliin. (Lahjoitettu kertasumma on muuten yli 90 % minun koko kuukauden nettopalkastani).Sinähän voit puuttua asiaan sinulle Valtakunnankansliasta suoduin valtuuksin? ;)
- bää
joo enempi vain juutalaisille. sitä mieltä olen, olletikkin nyt kun muu maailma on kääntämässä selän juutalais valtiolle.
- niih nooh
Kuka on kääntämässä? Te muslimit ja muut kehitysmaiden asukitko. ha ha
- kourmeeta joo
Jokainen on vapaa antamaan omat rahansa mihin keräykseen haluaa.
ei kaiva minun napaa ollenkaan,
itte oon tyytyväinen kun alle tonnin eläkkeellä
pysyn lämpösenä kaurapuuron ääressä pakkasella...- mistä rahaa?
Joo, mutta meneekö se raha ihan oikeasti siihen, mihin luvataan? Ihan oikeasti?
- 7+10
mistä rahaa? kirjoitti:
Voipi mennäkin,tai sitten voipi olla menemättä. Mistä tuon tietäisi.
- bää
mistä rahaa? kirjoitti:
riippuu mitä kautta avustuksen annat. punasen ristin kautta välistä ottavat rahansa monet eri ihmiset. annetaan mitä jäljelle jää. uskovien kautta apu menee varmimmin perille, koska niissä tahoja, jotka tekevät hyväntahdon eleenä avustustyönsä. ei kuitenkaan niistäkään kaikki.esim. itse annan "ruokkikaa nälkäiset järjestölle" avustukset.
- he he he
bää kirjoitti:
riippuu mitä kautta avustuksen annat. punasen ristin kautta välistä ottavat rahansa monet eri ihmiset. annetaan mitä jäljelle jää. uskovien kautta apu menee varmimmin perille, koska niissä tahoja, jotka tekevät hyväntahdon eleenä avustustyönsä. ei kuitenkaan niistäkään kaikki.esim. itse annan "ruokkikaa nälkäiset järjestölle" avustukset.
Israelin läpensä mädät viranomaisetko ei uskovaisten lahjoituksista "vedä välistä". Nooh näkehään sen jo kirjoitustaidosta miten tyhmä olet.
- Punainen risti
bää kirjoitti:
on ollut antisemitistinen liike ja on sitä edelleenkin kun ottaa huomioon kaikki nämä sotahistorioiden aiheuttamat siviiliuhrit.
Milloin kansainvälinen punainen risti on ollut auttamassa israelilaisia sodan ja terrorien uhreja.
Heille on ollut enempi tärkeämpää auttaa niiden aiheuttajia.
Punainen puolikuu, joka on arabien vastaava järjestö oli paljon aikaisemmin hyväksytty kuuluvaksi kansainväliseen järjestöön, mutta punainen Daavidin tähti, joka on vastaa kuin missä tahansa oleva punainen risti, hyväksyttiin pitkin hampain paljon myöhemmin.
Eli täällä eurooppalaisessa maailmassa elää sitkeästi tämä antisemitismi ja median tuottama valhe. - oi veoi
Punainen risti kirjoitti:
on ollut antisemitistinen liike ja on sitä edelleenkin kun ottaa huomioon kaikki nämä sotahistorioiden aiheuttamat siviiliuhrit.
Milloin kansainvälinen punainen risti on ollut auttamassa israelilaisia sodan ja terrorien uhreja.
Heille on ollut enempi tärkeämpää auttaa niiden aiheuttajia.
Punainen puolikuu, joka on arabien vastaava järjestö oli paljon aikaisemmin hyväksytty kuuluvaksi kansainväliseen järjestöön, mutta punainen Daavidin tähti, joka on vastaa kuin missä tahansa oleva punainen risti, hyväksyttiin pitkin hampain paljon myöhemmin.
Eli täällä eurooppalaisessa maailmassa elää sitkeästi tämä antisemitismi ja median tuottama valhe.Kaikki on niin antisemitististä. Ollaan me niin vainottuja. Tsaariakaan ei perheineen päivineen ammuttu kellariin. Oi voi.
- suo-maalainen
Rahat menevät....
Päästään kertomaan palestiinalaisille, kuinka Herra Jeesus tulee taivaan pilvissä kapinallisten kanssa ratsastaen ja silloin otetaan vallat ja hallitukset ja päästään hallitsemaan rautaisella otteella Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Olen kyllä nähnyt kuvia siitäkin kuinka Muhammad ratsastaa taivaan pilvissä joukkoinenn, joten voi tulla sota siitä, että kumpi sieltä tulee.
Fantsua maailmaa.- ei mene
Rahat menee Israelin sossun kautta lähinnä laiskojen ja tyhmien ortodoksijuutalaisten taskuihin.
- suo-maalainen
Tässä on yksi kuva... toivottavasti aukeaa..
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Muhammad_1514.jpg - siinäpä se
Suomalaiset on aina olleet tyhmää kansaa ja juutalaiset taitavia Shylockeja. Eipä amerikkalaiset ole sen viisaampia.
- jeeeeee 65
Suomalaiset? Juutalaiset? Jenkit? Ja kaikki täysin homogeenista massaa?
- kaikki tyhmää
jeeeeee 65 kirjoitti:
Suomalaiset? Juutalaiset? Jenkit? Ja kaikki täysin homogeenista massaa?
Tyhmää sakkia ovat. Kyllä minua ainakin naurattaisi jos olisin joku sisäsiittoinen rabbi jostain Jemenistä ja vetäisin hihhuleiden rahoittamaan kahdentuhannen dollarin arvoista sosialiturvaa jostain Haifan sossusta.
- Hyvä tukea Israelia
paljon suomalaisten sillä Jeesus on sen kansan Herra ja Kuningas vaikka vielä on juutalaiset laajastikin tuntematta Jeesusta mutta yhä enemmän tuntevat. Israelilla on tuentarvetta sillä vastaanottaa monia maahanmuuttajia ja samalla joutuu pitämään puolustuskykyä suuresti sitä vastaan jo monesti hyökänneitä Lähi-idän kansoja ja islamin voimistuminen on lisännyt terroria ja aseellista uhkaa Israelia kohtaan. Jokainen ymmärtää islamin radikalisoitumisen Israelia vastaan Iranissa ja Egyptissä, vaikka siellä armeija on vallan jälleen ottanut ja estää jihdistien villitystä tehokkaasti. Aseellista uhkaa on tuotu Israelin pohjoisrajalle ja paljon on ohjuksia siellä Hizbollahilla, ja nyt suora yhteys Syyrian ja Irakin kautta Iraniin maitse. Onneksi Hamas on asetoimituksien suhteen blokattu meren suhteen, ja ilman sitä sen myös ohjukset täyttäisivät ja viha on suurta tuolla alueella vaikka itse ovat sitä terroria yksipuolisesti harjoittamassa ja Israel joutuu tekemään terrori-iskujen tähden sitä puolustussotaa.
- joku vetää välistä
Olen lahjoittanut Israelin keräyksiin rahaa mutta ärsyttää, että joku tai jotkut vetävät välistä reippaasti. KYllä jokaine palkkansa on ansainnut mutta kohtuus kaikessa.
- kak2
Vai pitaisiko rahat lahjoittaa Punaiselle puolikuull,joka toimiikin yhdessa punaisen ristin kanssa. Oletko varma, ettei niita varoja mene terroriin??
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.304602- 343346
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833144- 102208
- 271760
- 1601751
- 121748
- 1011267
- 1371097
Mua ei ole rengastettu, vaikka asunkin jonkun kanssa
Siihen on esteitä. Sinä taas olet rengastettu yksilö. En jaa aviovuodetta kenenkään kanssa, enkä mitään muutakaan.14954