http://www.nutritionexpress.com/article index/authors/showarticle.aspx?id=264
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2267548/Why-exercise-BEFORE-breakfast--youll-burn-20-cent-body-fat.html
Joidenkin tutkimusten mukaan kofeiini ja harjoittelu ennen aamupalaa auttaa polttamaan rasvaa. On varmasti toisenlaisiakin näkemyksiä asiasta. Ja kaikki ei sovi kaikille.
Itse laihduin noin 20 kiloa marraskuusta 2011 toukokuuhun 2013, 95 kilosta 75 kiloon, toki söin yleensäkin järkevämmin ja liikuin muutenkin, mutta uskon, että aamupalattomista lenkeistä, joita ennen otin kofeiinitabletteja, joita saa apteekista reseptivapaasti, oli apua. Tein tällaisia lenkkejä yleensä 3-4 päivänä viikossa.
Otin 250-300mg kofeiinia ja 0,75-1l vettä (ehkäisee lihaskatoa), odotin puoli tuntia, että lääke alkoi vaikuttaa ja sauvakävelin 45 minuutista tuntiin. Lenkin jälkeen join lisää vettä ja söin aamupalan. Minulta kysyttiin, onko tuo varmasti terveellistä. Vastasin, että ylipainokaan ei ole terveellistä
Kofeiini ja harjoittelu ennen aamiasta voi polttaa rasvaa
4
96
Vastaukset
- 11+1
Tuohon on olemassa myös tutkimuksia, joissa tyhjällä vatsalla tehdyn aamuaerobisen merkitys ei olekaan niin suuri.
http://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/
Eli jos ei halua aamulenkkeillä, rasvanpolton ja laihtumisen kannalta ei ole pakko, eikä aamulenkki merkittävästi lisää rasvan palamista pitkällä aikavälillä. Mutta jos tykkää lenkkeillä aamulla, se ei ole myöskään mitenkään haitallista. Kaikki liikkuminen on eteenpäin.
Jos itse pystyisin harrastamaan liikuntaa aamuisin, menisin puntille.On totta, että asiasta on erilaisia näkemyksiä. Usein tieteessä käydään vilkasta keskustelua ja osa tutkimuksista puhuu yhtä, osa toista. Luulen, että jos ihminen kompensoi aamupalan lykkäämistä syömällä enemmän myöhemmin, olisi parempi aloittaa päivä liikunnan sijaan aterialla.
Varmasti voi laihtua myös ilman aamulenkkeilyäkin. Aamulenkkeilyssä lihaskato on hieman harmillinen puoli, en pidä sitä kuitenkaan kovin merkittävänä haittana ja olen ehkäissyt sitä juomalla ja joskus myös ottamalla haaraketjuisia aminohappoja (BCAA). Lihastohtori vaikuttaa oikein hyvältä tieteen popularisointihankkeelta. :)- 1+4
jmmikkonen kirjoitti:
On totta, että asiasta on erilaisia näkemyksiä. Usein tieteessä käydään vilkasta keskustelua ja osa tutkimuksista puhuu yhtä, osa toista. Luulen, että jos ihminen kompensoi aamupalan lykkäämistä syömällä enemmän myöhemmin, olisi parempi aloittaa päivä liikunnan sijaan aterialla.
Varmasti voi laihtua myös ilman aamulenkkeilyäkin. Aamulenkkeilyssä lihaskato on hieman harmillinen puoli, en pidä sitä kuitenkaan kovin merkittävänä haittana ja olen ehkäissyt sitä juomalla ja joskus myös ottamalla haaraketjuisia aminohappoja (BCAA). Lihastohtori vaikuttaa oikein hyvältä tieteen popularisointihankkeelta. :)Linkkasin tuon blogin kun siinä oli niitä lähteitä tutkimuksiin.
- diplomiliikkuja
Ei kannata kuilottaa, normaalia kotiruokaa ja lenkkeilyä niin homma ok. Ei kannata käydä lenkillä tyhjällä mahalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36339274Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1057698Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315720Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214238Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi603594Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523367Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D702824- 262572
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182301En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122174