Laitoin kysymyksen jo mitsupuolelle, mutta asiantuntijat taitaa löytyäkin täältä. Eli, tarkoitus olisi hommata noin 5vuotias Pajero. Autolla tullaan vetämään säännöllisesti n. 1.500 kilon kärryä. Traktoriteitä ja välillä polven syvyisessä lumessa. Kumpi laatikko sopii tarkoitukseen paremmin? Tai selviääkö automaatti ollenkaan? Asiallisia vastauksia ja mielellään omia kokemuksia. Kiitos.
Automaatti vai manuaali?
5
648
Vastaukset
- ----
tossa polvensyvyisessä lumessa on ihan sama kumpi laatiiko siinä on,koska auto ei etene kyseissä hangessa kun kovanvauhdin ansiosta.
- No jaa'a
Riippuu onko lumi vastasatanutta ja pehmeää, vai onko se kovettunutta pakkaslunta, tai onko se kenties märkää ja raskasta.
Riippuu myös renkaista ja siitä onko lumen alla jäätä.
Aloittajalle, hyvä palsta kysellä ko. autosta on esim tämä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/
Offipalsta on myös hyvä paikka piipahtaa.
- Hei hei
Kysymyshän ei ole siitä pääseekö lumessa vai ei, on päässyt tähänkin asti. Nyt on vain auto menossa vaihtoon ja Pajero kiinnostaisi. Ne on vain melkein kaikki automaatilla ja mietityttää selviääkö automaatti vaativissa olosuhteissa vai onko jo soratie niille maastoajoa?
Kiitos linkistä, pitänee pyörähtää siellä kysymässä.- ilves94
Terve!
Minulla on ollut 2,5 TDIC manuaali pajero, ja ny on 3.0 V6 bensa automaatti pajero, vm-91.
Itse asun täällä inarissa, ja kuljen täällä mettäreiteillä / lumessa, se tosiaan riippuu paljon renkaista ja muistakin asioista, kuten joku tuossa jo sanoikin.
Automaattikin kyllä menee tuolla maastossa hyvin, ei tartte vaihdella itse vaihteita kokoajan, ja se "ryömii" kokoajan eteenpäin, eli tässä ainakin parempi mitä manuaali. Tämä on taas kyllä makuasia, siitä ollaan montaa eri mieltä..
Itse tällä bensapallerolla olen vetänyt isompaa ja raskaampaa kärryä (montaa kelkkaa, yms. n. 300- 2200 kg välillä olevia kärryjä) Ja kyllä tämä automaatti sen hoitaa, mutta suosittelen ottamaan ylivaihteen pois päältä vetäessä, jos sellainen löytyy. Pidentää huomattavasti laatikon ikää! Ja kohtuullinen nopeus tietenkin..
- 13+20
Enpä tiedä miten Mitsun automaatti kestää raskaampia vetohommia pidemmän päälle. Ehkä Pajerossa kestääkin. Moni automaatti ei kyllä kestäisi. Tosin manuaalissakin tulisi sitten se japanilainen kytkin. Jenkkiautomaatti ainakin kestää. Se onko manuaali vai automaatti parempi maastossa on sitten vain kuskista kiinni. Siihen ei ole mitään yleisesti hyväksyttä vastausta, muuten kuin että makuasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja2195472NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1325044Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku274861Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1232075- 4041807
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a891667Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova221639Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann131541- 931323
Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3791290