Ok, eli jos on perusturvan varassa, eli käytännössä kuukauden tulot koostuu kolmikosta peruspäiväraha/työmarkkinatuki asumistuki toimeentulotuki, niin siinä ei paljoakaan säästämistä ole.
Mutta aina on mahdollista säästää euro sieltä ja toinen täältä. Kun kaupassa ottaa vaikkapa sen appetit-vihannessekoituksen sijasta pirkka-vihannessekoituksen, säästyy pari kymmentä senttiä ja maasta löydetyn purkin kun palauttaa pullokoneeseen, se on 15 senttiä ja niin edelleen. Hyvin nuuka ihminen ja tarkka kuluttaja pystyy säästämään ajan kanssa ihan noteerattavia summia. Pelkästään askin mallua päivässä polttava toimeentulotuen saaja säästää tupakoinnin lopettamalla 170 euroa kuussa. Säästetty euro on ansaittu euro.
Kuitenkin, mahdolliset säästöt estävät toimeentulotuen saamisen. Säästäminen ei kannata, koska jos sinulla on säästöjä, katsotaan ettet tarvitse toimeentulotukea, ennen kuin ne on käytetty. Tilille siis ei ole järkevä säästää, koska silloin toimeentulotuen saaja menettää rahaa ja säästön hyöty menee kokonaisuudessaan hukkaan, ja vähennetyn kulutuksen vuoksi suorastaan menettää rahaa.
Jos säästät sukanvarteen käteisenä rahaa, inflaatio syö sen. 4% inflaatio vuodessa tarkoittaa, että menetät tuhannen euron säästöstä vuoden aikana 40 euroa. Se on rahan haaskausta, siinä menettää jo aika monta 20-senttistä, jotka on onnistunut säästämään ostamalla parikymmentä senttiä halvemman tuotteen tai palauttamalla löydetyn putelin kauppaan. Mitä isompi säästö, sitä enemmän rahaa menettää inflaation myötä.
Kultaa tietysti voi ostaa pieninä laattoina. Pitää vain huomioida, että kullan hinta on nyt huipussaan ja sijoitusriski on, sen hinta saattaa romahtaa ja se tuntuu kovempaa kuin mikään odotettavissa oleva inflaatio. Lisäksi kullalla on eri osto- ja myyntihinta yksityiselle. Tämäkään ei siis kovin järkevä vaihtoehto.
Eli kysymys siis kuuluu, miten toimeentulotukea saava voi säästää menettämättä rahaa inflaatioon?
Niille jotka sanovat, että saa liikaa toimeentulotukea jos siitä jää rahaa säästöön, niin todettakoon että rahaa voi kuluttaa ihan tavanomaiseen elämiseen vaikka 3000e kuussa, jos maksaa liikaa ja on muutenkin huono rahankäyttäjä ja esimerkiksi syö enemmän ja ostaa vaikka joka päivä limunaatia janojuomaksi, oluesta, tupakista tms. puhumattakaan. Toimeentulotuen määrä, kuukauden elämiseen jäävät tulot on lakisääteisiä, siihen ei vaikuta henkilön rahankäytön taitaminen ja taitamattomuus ja oli se kuukausitulo paljon tai vähän, niin se on mikä on ja sillä on tultava toimeen. Se ei ole mielestäni synti, jos on terveellä tavalla nuuka ja kykenee pienistäkin tuloista säästämään. Itse asiassa se oli minun lapsuudessani ja kotikasvatuksessani hyve. Pahe oli olla mustasukkainen toisten säästöistä.
Miten toimeentulotuesta säästetään?
33
597
Vastaukset
- tilillä 1, 24 e
Ri mitenkään voi säästää, kun ei saa perustarpeitakaan ostettua. Meillä säästetään ruuasta, ei osteta suomalaista ruokaa lainkaan, ei vihanneksia eikä hedelmiä ei lihaa.. Pääruoka meillä on puurot ja vellit. Sitten tilanteen mukaan kerran viikossa herkutellaan joko makaroonilla tai jauhelihalla jos on tarkouksesas, muuten ei.
Vaatteet ostetaan kirppareilta jos ostetaan...harrastukset lopetettiin, ja kavereiden synttäreillä käynti ja omien pitäminen. Perhepiireissä pidetään kaurapuuroa syödään ja jos on varaa jokainen saa teetä.
Missään emme käy, ollaan aina kotona, kun ei ole kunnon ulkoiluvaatteita eikä rahaa mennä mihinkään.
Nyt kauhulla odotetaan maaliskuuta, kun hallitus taas leikkaa köyhien tuloja ja etuuksia, sitten ei ole varaa kaurapuuroonkaan.- Kyllästyttää
Kärsitte vakavasta vitamiinien puutostilasta tuolla menolla. Peruna porkkana kaali ja appelsiini nyt halpaa! En tajua näitä valittajia jotka ei muuta popsi kuin puuroa ja makaroonia. Tiedä sitten ovatko aitoja vai provoja.
- Inflaatio ei haittaa
Vaihtoehtoja on aika vähän. Koska näkyvää varallisuutta ei saa olla, täytyy säästyneet rahat pitää käteisenä. Loppujen lopuksihan 40 euroa on pieni hinta siitä, että saat sossusta tonnin verran lisää rahaa vuoden aikana. Siinä ei suinkaan tule tappiota vaan 960 euron voitto.
Toinen vaihtoehto on käyttää bulvaania, mutta luotettavan sellaisen löytäminen on vaikeaa.- saituri
Olen itse miettinyt monesti hopeadollareiden ostamista, hopean hinta heittelee voimakkaasti, mutta pitkällä aikavälillä tuntuu olevan tasaisessa kasvussa ja suuret tappiot ovat epätodennäköisiä.
Tosin se riski hopeassa nyt ainakin on, että hinta painuu alas pitkäksi aikaa, eikä olisi mukavaa, että sijoitukset ovat sellaisessa tilassa, ettei niitä voisi ilman tappioita (inflaatiokorjattuna) realisoida esim. 10 vuoteen. - Pankkiiri Rankka
saituri kirjoitti:
Olen itse miettinyt monesti hopeadollareiden ostamista, hopean hinta heittelee voimakkaasti, mutta pitkällä aikavälillä tuntuu olevan tasaisessa kasvussa ja suuret tappiot ovat epätodennäköisiä.
Tosin se riski hopeassa nyt ainakin on, että hinta painuu alas pitkäksi aikaa, eikä olisi mukavaa, että sijoitukset ovat sellaisessa tilassa, ettei niitä voisi ilman tappioita (inflaatiokorjattuna) realisoida esim. 10 vuoteen.Osa hopeisiin, osa kultaan. Jos on tilaa (vaikka joku mummola tms maalla ja siellä vanha heinälato, sinne sitten ruostumatonta, haponkestävää, alumiinia, kuparia (romumetallina). Sitten vielä joku vuoden 60 mopo sinne latoon ja pari putkiradiota. Heti kun tulee nousukausi, romumetallit ja mopot myyntiin, sitten latoon säilykkeitä seuraavaa lamaa tai todellista romahdusta silmälläpitäen.
- pienet tulot ja meno
Itse ostan kirpputorilta myytävää tavaraa. Jos siis kirppikseltä löytää jonkun halutun tuotteen, joka on myynnissä edullisesti, niin ostan sen ja pistän sen uudelleen myyntiin netissä tai omalla kirppispöydällä. Sillä tavalla siis sijoitan rahan ja saan siitä pientä tuottoa.
Koska käytettävää rahaa on vähän, niin tämä ostamiseni on hyvin pienimuotoista ja siinä on aina riski, että onkin arvioinut tuotteen hinnan yläkanttiin tai että tuotteessa onkin jokin arvoa alentava vika, joka on jäänyt huomaamatta.
Itse uskon kyllä ihan sukanvarteen säästämiseenkin. Liikun kävellen/fillarilla, noukin tölkit ja pullot talteen, teen itse ruoat edullisista raaka-aineista (lähinnä peruna, porkkana, kaali, kaurahiutaleet, 4-viljan hiutaleet, itseleivottua leipää, jauhelihaa tai halpoja ruhonosia, itse poimitut marjat ja sienet). Tällä tavalla saa rahaa säästöön ja on varaa ottaa vastaan myös osa-aikaisia töitä tai lyhytaikaisia sijaisuuksia. Omalla alallani kokoaikainen työllistyminen on vaikeaa, joten siksi tyydyn noihin pätkähommiin.- Jokota
Olen kotihoidontuella (n. 500e/kk) ja teen tuota samaa. Osaan hyvin halutut lastenvaatemerkit ja ostan niitä kirppareilta. Lapseni käyttää niitä hetken ja sitten vaan myyntiin nettiin hinnalla, jossa on aina 2-5e voittoa. Hyvin toimii, lisäksi myyn työssäkäyntiaikana ostamiani naistenvaatteita, joita minulla on aivan liikaa. Kuukaudessa saan nettimyynneistä 150-400e extraa :)
Haluaisin vähentää taloutemme tavaramäärän 2/3 osaan nykyisestä ja nettimyynti on auttanut kovasti tässä. Isommat tavarat pitää kesällä mennä kirpparille myymään.
- Itse myös säästän
Olisi paljonkin ohjeita kerrottavana, mutta ne monet vinkit ovat monien tiedossa kuitenkin ja sitä en tiedä miten moni noudattaa tarkkaa ja suunnitelmallista säästämisä näistä työttömyysrahoistaan, epäilen ettei siihen monikaa pysty ja pelkkä ajatuskin että jotain voisi jäädä säästöö, on niin kaukaista.
Aluksi sanoisin että auto vie rahoistasi melko suuren osan, eli jos vain mahdollista niin auto pois(liikennepoisto) ja liikut vain jalkaisin tai pyörällä.
Kaikki lehtitilaukset jos niitä on niin ne tulee ehdottomasti lopettaa. Postimyynnistä ostaminen tulee myöskin lopettaa ja siirtyä ainoastaan käteisellä ostamiseen.
Valmista ruuat itse kaikki ja osta isoja tarjouksesta eriä tarvikkeita, tee pakkaseen suuria ruokaeriä kerralla.
Pullojen kerämiseen en oikein lähtisi, sillä pullojen kerääjiä ei katsota oikein hyvällä ja heidät leimataa hyvin nopeaan juopoiksia yms yms eli siihen en alkaisi alkuunkaan.
Monia vinkkejä tosiaan olisi ja se että miten säästynyttä rahaa voisi hyödyntää on kaupanteko. Ostat halvalla tavaroita huutokaupoista, yms ja alat niitä myymään sitten netissä kohtuullisella voitolla ja tulot tietenkin pitää ohjata jonkun toisen ihmisen tilille joka ei elä tukien varassa, näin alat kartuttamaan säästöjäsi melko hyvin mutta vaatii todella yrittämistä ja sinnikkyyttä sekä mieletöntä itsekuria.
Säästäminen pienistä rahoista on todella vaikeaa, mutta voin sanoa että se kyllä onnistuu :) On hieno tunne kun rahaa alkaa kertymään ja nuukuus palkitaan. Ruuasta voi säästää paljon, mutta terveellisesti tulee pyrkiä syömään kuitenkin.
Kaikki vaatteet ja huonekalut tulee yrittää ostaa aina kirppareilta jos mahdollista.
Tässä alkuun muutamia perusvinkkejä säästämiseen :)- saituri
Halvalla ostaminen ja kallilla myyminen olisi toki erinomainen tapa pistää raha poikimaan. Viinaa Virosta hakemalla ja kotimaassa kalliilla myymällä moni puolituttu tekee ekstraa. Itselläni on se kirous, että olen tavattoman huono kauppamies. Jos osaisin myydä, niin työnsaantikaan ei olisi ongelma, myyjäksi pääsee provisiopalkalla helposti, tulosvastuu karsii sillä alalla kyllä jyvät akanoista. :)
- voittoa vähän
saituri kirjoitti:
Halvalla ostaminen ja kallilla myyminen olisi toki erinomainen tapa pistää raha poikimaan. Viinaa Virosta hakemalla ja kotimaassa kalliilla myymällä moni puolituttu tekee ekstraa. Itselläni on se kirous, että olen tavattoman huono kauppamies. Jos osaisin myydä, niin työnsaantikaan ei olisi ongelma, myyjäksi pääsee provisiopalkalla helposti, tulosvastuu karsii sillä alalla kyllä jyvät akanoista. :)
Joo, itse kierrän myös kirppareita, ja ostan halvalla, sitten myyn kalliilla... tai tuplahinnalla, sillä lailla saa edes vähän lisää. Nyt on muutama tavara taas tuossa odottamassa, yhteshinta kirpparilta oli noin 13 e ja nyt myyn ne noin 25 hintaan... nostan jokaisen tuotteet hintaa... kyllä tämä kannataa vähän.
- kuoli sitten pois
Miten tehdään kun omistamamme hevonen, vihdoin viimmein oppi olemaan syömättä,.......
- Näin on
"Jos säästät sukanvarteen käteisenä rahaa, inflaatio syö sen. 4% inflaatio vuodessa tarkoittaa, että menetät tuhannen euron säästöstä vuoden aikana 40 euroa."
Inflaatio ei ole neljää prosenttia vaan ollut pitkään alle kaksi prosenttia. Eikä köyhällä mitään tonnia ole säästössä, hyvä jos muutama satanen.- köyhä poika
Harvalla on mitään. Tavallisempaa on se että tt-tuki riittää 2 tai 3 viikkoa vaikka kituutetaan ja ostetaan halpaa ruokaa eikä mitään muuta sitten ostetakaan, vaatteet lahjoituksina sukulaisilta. Jos pesukone on, ei osteta uutta kun vanha menee, pestään sitten vaikka 10 litran ämpärissä. Ollaan viikko ilman rahaa ennen kuin tulee seuraava ttt, niitä rahattomia viikkoja tulee jatkuvasti.
En ymmärrä miksi edes pitäisi yrittää säästää, vaikka tienaisi miljoonan vuodessa. Haisemaan vaan, eihän täältä kukaan mitään saa mukaansa kun lähtö tulee.
Matteuksen evankeliumista:
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
6:22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. >> Jakeen lisätiedot
6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa. - Laiska jätkä
köyhä poika kirjoitti:
Harvalla on mitään. Tavallisempaa on se että tt-tuki riittää 2 tai 3 viikkoa vaikka kituutetaan ja ostetaan halpaa ruokaa eikä mitään muuta sitten ostetakaan, vaatteet lahjoituksina sukulaisilta. Jos pesukone on, ei osteta uutta kun vanha menee, pestään sitten vaikka 10 litran ämpärissä. Ollaan viikko ilman rahaa ennen kuin tulee seuraava ttt, niitä rahattomia viikkoja tulee jatkuvasti.
En ymmärrä miksi edes pitäisi yrittää säästää, vaikka tienaisi miljoonan vuodessa. Haisemaan vaan, eihän täältä kukaan mitään saa mukaansa kun lähtö tulee.
Matteuksen evankeliumista:
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
6:22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
6:29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. >> Jakeen lisätiedot
6:30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa.> En ymmärrä miksi edes pitäisi yrittää säästää, vaikka tienaisi miljoonan vuodessa.
Sitten kun on tarpeeksi säästänyt, ei tarvitse enää tienata. Minusta on kiva katsella pakkasaamuna kun köyhemmät lähtevät töihin tienaamaan sitä miljoonaa, jonka ovat jo käyttäneet.
- ..........
On jaksettava tutkia tarjouksia ja ostettava alennuksista.
Päivä kerrallaan eläminen ei ole mahdollista, ainakin kuukausi eteenpäin, että on jäätävä tietty summa ruokaan, kaikilla ei ole vippipaikkoja.
Tietty kun ei polta eikä juo olutta, pärjää helpommin.
Terveellä tavalla nuuka kun elää suu säkkiä myöten, olen tosin kuullut ihmisistä jotka todella ovat säästäneet perustulostakin. Ja kammoavat pienenkään riskin ottamista kun tarvitsisivat lainaa. Se on lähinnä ärsyttävää.
Ompelen itse vaatteita, säästän huomattavasti. - freebie88
Itse säästän rahana ja jemmaan tarjousruokia, varsinkin hyvin säilyvää. Myös lapsille olen saanut ilmaiseksi vaatteita niin että on pariksi vuodeksi eteenpäin. Pesen ja lajittelen pusseihin joihin päälle kirjoitan tussilla koot joten käyn ns shoppailemassa omassa kaapissa. Vanhat myyn tietenkin ja kaikki on voittoa koska ilmaiseksi ollaan saatu ne alunperinkin.
Teen pimeitä töitä aina kun mahdollisuus tulee eli sekin puhdasta voittoa.
Käytän myös kaikki ilmaiset palvelut diakonian ruokaostokortit, eu ruuat, ruuanjaot, reklamoin firmoja herkkään, tilaan ilmaisnäytteet, osallistun kilpailuihin, käytän kirjastoa jne jne. Käännän vessaparut yleisistä vessoista, junissa varsinkin on tosi isot teollisuusrullat. Ostan siis tilaan myös ulkomailta halpaa tavaraa viikoittain esim lastenvaatteita trikoot ja kestovaipat on alle 2e kpl, shortsit 1,49e hinnat sis postikulut. Sitten kerään niitä pikkuhiljaa kasan ja myyn netissä ja mitkä ei netissä mene myyn kirppareilla. Saan voittoa noin 3e per tuote paitsi shortseista joten ihan kivasti tulee ylimääräistä. EU:N ulkopuolelta tilatessa pitää vaan olla tarkkana että tilaa vaan vähän ettei tule tullimaksuja, itse kierrän sen niin että tilaan pari eri kertaa viikossa jotta tulevat pieneinä erinä.
Kesällä tarkoitus mennä Tallinnaan, en jaksa viinarallia sieltä, itsekään en juo mutta anopille tuon pullon ainakin. Ostan sieltä halpaa jos löytyy vaatteita, makkaraa jotain tällaista ja myyn täällä, makkara tulee kyllä omalle ukolle :D
Koko ajan keksin lisämahdollisuuksia tienata, joko tavaraa tai rahaa, ruokaa. Netin lahjoitetaan ja annetaan palstat on hyviä, olen hakenut paljon ilmaista kamaa kirpparilla myytäväksi, vuodessa teen noin kaksi-3 kaikella myynnillä ja ilmaisilla jutuilla mitä saadaan.
Ei oikeasti kannata oikeissa töissä käydä kun pimeänä tienaa hyvin, pimeillä ns keikkahommilla, käytetyn tavaran myynnillä, ruokajaossa seisomalla ja erilaisina lahjakortteina mitä saa eri järjestöiltä. Lasten takia käydään lomilla että näkevät muutakin kuin kotipitäjän.
Toivon että muutkin rupeaisivat tienaamaan näin, helpolla saat ylimääräistä. Ihan turhaan keräätte pulloja kun esim jotain Atriaa tai Saarioista reklamoimalla saatte esim 10e lahjakortin jolla voitte valita mitä tahansa heidän tuotettaan suoraan kaupasta. Esim hei tuotteenne oli pettymys, kinkkia ei ollut tarpeeksi tai muuta vastaavaa, 10e saa jo vaikka mitä. Taivas vaan on rajana miten voitte saada ilmaista tavaraa ja ruokaa. Rikkaita on nämä firmat joten ei muutamat feikkireklamaatiot paljoa heillä tunnu mutta köyhää perhettä ne auttaa kummasti!!
Mitä en saa myydyksi annan hyväntekeväisyyteen, vielä köyhemmille- freebie88
Siis vuodessa teen noin kaksi- kolme tonnia. Tähän sis netissä ilmaiseksi saadut esim huonekalut jotka myyn eteenpäin
- Veronmaksaja!
Muistattehan sitten ilmoittaa yritystoimintanne myös kelaan, sossuun, verottajalle jne... "harmaa talous, musta tulevaisuus"
- freebie88
En todellakaan ilmoita. Miksi maksaisin veroja kun Ystävämme Käteinen kumppaneineen vie miljardit pois maasta laittomasti!! En aio osallistua rahanhankintaan heille, totta kai kanssa-köyhää autan ja teen myös vapaaehtoistyötä ajan mukaan mitä nyt ehtii perheeltä ja bisneksiltä. Rakastan Suomea mutta en valtaapitäjiä, kommari en kuitenkaan ole. On todettu myös että ns harmaatalous piristää ja tuo hyvinvointia, kuitenkaan en suurrikollinen ole ne löytyy hallituksesta ja isoista yrityksistä jotka saavat naurettavia valtiontukia ja lahjuksia.
Tavan kansa kärsii jo tarpeeksi tässäkin maassa, maksa sinä vaikka ylimääräisiä veroja jos todella uskot että se sinua hyödyttää, minä pidän huolen omistani, en nuoleskele IsoaVeljeä!! Autan myös muita menestymään pienellä vaivalla ja miten saa lähes kaiken ilmaiseksi. Suomi verottaa verottamisen päälle, maamme on yksi maailman kalleimmista. Samaan aikaan vanhukset kituu shaisse vaipat jaloissa päiviä vanhainkodeissa, vammaiset riistolaitoksissa, lapset homekouluissa ja asunnottomat muiden nurkissa ja hostelleissa, työttömät orjapalkoilla 9e per päivä orjapaikoissa ja tätä rataa..
Lastensairaalaa ei ole muka varaa valtion kustantaa mutta Kreikan juutalaisomisteista pankkia on varaa tukea !!! Itse olen lahjoittanut lastensairaalallekin, se rakennakoon ilman valtiota. Ja miten kävi lasten reumasairaalalle, sekin lopetettiin muka rahojen puutteessa. Ei ole totta, Suomessa ja valtiolla on rahaa mutta onko se ihmisten vika kun työpaikat viedään ulkomaille tai lopetetaan tai että palkat on hyvin pienet nähden maan hintatasoon ja vuokriin jne
Silloin kansan tulee tehdä jotain. Katsokaapa Ukrainaa, Egyptiä, Kreikkaa, porukka mellakoi kun ovat saaneet tarpeekseen, Suomen lampaat menee vaikka jonossa teuraaksi. Mene vain jos haluat itse aion pitää puoleni ja otan kaiken minkä ilmaiseksi saan ja vielä vähän lisää!! Ja nauran niin tehdessä - komppaan
freebie88 kirjoitti:
En todellakaan ilmoita. Miksi maksaisin veroja kun Ystävämme Käteinen kumppaneineen vie miljardit pois maasta laittomasti!! En aio osallistua rahanhankintaan heille, totta kai kanssa-köyhää autan ja teen myös vapaaehtoistyötä ajan mukaan mitä nyt ehtii perheeltä ja bisneksiltä. Rakastan Suomea mutta en valtaapitäjiä, kommari en kuitenkaan ole. On todettu myös että ns harmaatalous piristää ja tuo hyvinvointia, kuitenkaan en suurrikollinen ole ne löytyy hallituksesta ja isoista yrityksistä jotka saavat naurettavia valtiontukia ja lahjuksia.
Tavan kansa kärsii jo tarpeeksi tässäkin maassa, maksa sinä vaikka ylimääräisiä veroja jos todella uskot että se sinua hyödyttää, minä pidän huolen omistani, en nuoleskele IsoaVeljeä!! Autan myös muita menestymään pienellä vaivalla ja miten saa lähes kaiken ilmaiseksi. Suomi verottaa verottamisen päälle, maamme on yksi maailman kalleimmista. Samaan aikaan vanhukset kituu shaisse vaipat jaloissa päiviä vanhainkodeissa, vammaiset riistolaitoksissa, lapset homekouluissa ja asunnottomat muiden nurkissa ja hostelleissa, työttömät orjapalkoilla 9e per päivä orjapaikoissa ja tätä rataa..
Lastensairaalaa ei ole muka varaa valtion kustantaa mutta Kreikan juutalaisomisteista pankkia on varaa tukea !!! Itse olen lahjoittanut lastensairaalallekin, se rakennakoon ilman valtiota. Ja miten kävi lasten reumasairaalalle, sekin lopetettiin muka rahojen puutteessa. Ei ole totta, Suomessa ja valtiolla on rahaa mutta onko se ihmisten vika kun työpaikat viedään ulkomaille tai lopetetaan tai että palkat on hyvin pienet nähden maan hintatasoon ja vuokriin jne
Silloin kansan tulee tehdä jotain. Katsokaapa Ukrainaa, Egyptiä, Kreikkaa, porukka mellakoi kun ovat saaneet tarpeekseen, Suomen lampaat menee vaikka jonossa teuraaksi. Mene vain jos haluat itse aion pitää puoleni ja otan kaiken minkä ilmaiseksi saan ja vielä vähän lisää!! Ja nauran niin tehdessäJuurikin näin :)
- freebie88
Veroja ei mene ekasta 8100e muistaakseni, kuitenkin kyse lähes nappikaupasta joten pimeesti vaan tienaamaan
- Kuin yrittäjä :))
Sinulle "freebie88" sinuna en olisi jaellut täällä ihan kaikkea noita vinkkejä? Miksi ohjata muitakin samoille apajille, etsikööt itse ylimääräiset euronsa. Minä teen melkein samoin juuri kuin sinä ja kohtalaisesti tässä tullaan toimeen, mutta en todellakaa suosittele tätä touhua vaan aina olisi parempi kun olisi töitä ja että rahat riittäisivät moniin asioihin. Tämä nuukuus ja jatkuva lisärahan hankinta kun vie voimat niin fyysisesti kuin henkisestikkin.
Mutta onhan se makeeta kun saa ostettua tavaraa halvalla ja myytyä sitä netissä voitolla, joskus lähettämisessä on oikeaa työn tohinaa kun pitää tavaraa pakata postiin :) Ennätys lienee että vein postiin asiakkaiden tilauksia 7 kpl kerralla ja tunsin pientä ylpeyttä itsestäni ja aivan kuin olisin ollut "yrittäjä" joka farmarilla kuljettaa paketteja kiireisenä :)) - Pieni vinkki
Mutta se on "yritystoimintaa" ja jos te-keskuksen kantturat saa selville, niin hupsista vain, kun työtönrahat loppuukin juoksemasta...
- freebie88
Pieni vinkki kirjoitti:
Mutta se on "yritystoimintaa" ja jos te-keskuksen kantturat saa selville, niin hupsista vain, kun työtönrahat loppuukin juoksemasta...
En ole te-keskuksen kirjoilla vaan saan työkyvyttömyys eläkettä kelalta 755e plus varmalta 75e kk. Kelan eläke sis lapsikorotukset jne.. Eläkkeen syy on toinen käsi meni onnettomuudessa eikä toimi kunnolla..
Eli ei me nälkään olla kuolemassa muutenkaan, ei siis saada esim toimeentulotukea kun on pari satkua liian isot tulot joten hommaan näitä lisätuloja ihan ilman stressiä tyyliin lisää elantoa perheelle
Ei mua haittaa jakaa vinkkejä muille, kukaan teistä tuskin asuu samoilla kulmilla jossa tavaroita myyn.
Jos joku tykkää tienata niin vapaasti nämä tiedot löytyy netistä ilman muakin ja mun ns vinkkejä - pientä bisnestä
Pieni vinkki kirjoitti:
Tavanomaisen kotiirtaimiston myynti pienessä mittakaavassa ei ole yritystoimintaa Itse teen bisnestä ostamalla muumimukeja ja myymällä joitakin vuosia myöhemmin (tietty käyttämättöminä). Esim 2006 jouumuki maksoi n 12 euroa . nyt arvo on noin 100 euroa. 2007 tuli raijoitettu erikoiserä joka muistaakseni myytiin 39 euron hintaan, nyt niistä saisi ainakin 500. Silloin ei valitettavasti ollut rahaa, harmittaa kyllä.
Harrastan myös dyykkausta erityisesti kuukauden lopussa löytyy muuttokuormia joita voi myydä kirppikaella.Tölkkien ja pullojen keräys on myös ihan tuottavaa, niistä saan kuukaudessa noin 30 euroa.
Kanikonttorin panttihuutokaupasta voi myös saada halvalla hopeaa ym jota sitten voi myydä eteenpäin.
Hyvä säästökeino on myös omien vihannesten ja juuresten viljeleminen. Säästyneillä rahoilla voi sitten ostaa kultaa tai jotain.
- Kauppamiäs.
""Ei mua haittaa jakaa vinkkejä muille, kukaan teistä tuskin asuu samoilla kulmilla jossa tavaroita myyn"" Mutta kun me olemma netin ansiosta kaikki saman "pöydän" äärellä tekemässä kauppaa.
- freebie88
Joo no ei mun bisneksiä ole kukaan häirinnyt ja kuten sanoin itsepalvelukirppareilla myyn näitä tavaroita myös. En todellakaan usko että kovin monella on tasan samat tavarat ja hinnat kuin minulla. Sitä paitsi myyn myös käytettyä tavaraa jotka olen saanut ilmaiseksi, niillä teen kuitenkin määrällisesti enemmän rahaa, koska a. en ole mitään niistä maksanut ja b. niitä minulla on eniten! Kuitenkin porukka haluaa usein nimenomaan ostaa käytettyä tavaraa netsitä sekä kirppareilta
- huomena heinäsoppaa
Meil on putjetti, ruokaan käytämme 8 henkinen perhe 1 e per päivä. Sillä on saatava 8:lle ihmiselle ruoka päivässä. Muuhun ei ole varaa.
Hetelmiä ei osteta, vaan karuapuuroa syömme joka päivä, ryynit puolitamme jotta saamme monta puuroa.- :) :)
Heh, no tuo teidän syömänne puuro on todella KARUA, jos hiutaleetkin pitää puolittaa.
- Hahhaa mikä provo
Mihinkäs lapsilisät ja muut tuet sitten menee? Laitappa tulot ja menot tänne niin mietitään porukalla miten saatais teidän tilanne paranemaan
- Myykää tietokoneenne
niin saatte rahaa!
- jtnsss
Meillä on ne muutamat kuut jotka syövät paljon. No ensinäkään tällä hetkellä me saadaan se 20 sähköt ja terveyskeskus. Syy miksi haetaan on lasten tapaamisen matkakulut joita on 160 ja sen yli kuukaudessa. Muuten en moista summaa edes hakisi joka kuu, koska noita sähköjä ei meille tule joka kuukausi maksuun.
No meillä olisi tällä hetkellä noin puolet vuodessa sitä aikaa, kuin emme tarvitse tuota etuutta. Etäsisäkin heijaa noita tapaamisia eteenpäin risan auton takia, joten niitä tapaamiskulujakaan ei tule joka kuu tuolla määrällä.
Silti meillä on kuukausia jotka imevät noiden säästökuukausien varat. Vakuutukset kaks kertaa vuodessa, sossu huomioi 5 euroa kuukausi, ei koko summaa maksun koittaessa. Vaatteet, lapsille talvivaatteet luistimet,sukset yms. kouluun. Vaikka löytyisi kirpparilta, niin silti nykyhinnoilla saman kuun tulot ei riitä. Kesää lähestyessä, sandaalit,lenkkarit,kumpparit,saevehkeet,sorthit,lakit...
Vai istutaanko neljän seinän sisällä koko kesä ja talvi.
Revin irti tililtä joka kuu käteistä 200 euroa ja osan käytän. Osa jää säästöön. Noita säästöjä käytän noina menokuukausina, ja jos vaikka pesukone hajoaa tai tarvitsen töiden takia autoa, käytän niitä siihen. Tällä hetkellä meillä ei ole autoa, mutta ei ole töitäkään. En uskalla säästää kotiini 500 enempää, vakuutukset korvaavat kyllä tulipalon aikana koneet, mutta eivät käteistä. Joten jätän toimeentulotuen hakematta 3 kuukautta vuodessa, koska emme tarvitse sitä enempää.
Mutta vuoden aikana tuo 3 kuukautta on käytössä joka päivä, vaikka omien kulutustottumuksiemme takia olemme säästäneet sitä joka ikinen päivä.
Silti joku toinen maksaa vuokraa joka kuu 50 euroa enempi, kuin me. Tai perheessä on allergioita tai sairauksia, jotka vievät sen saman rahan mitä me saamme säästämällä.
Ei sitä aina säädellä taitamattomuudella tai osaamisella, menot ja tulot vain eivät ole kaikilla samat, kuin minulla ja sinulla. - perusasioita
Tili tyhjäks heti kun rahat tulee niin ei jää epäselvyyttä tulisko toimeen vähemmällä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822