Lopultakin uskalsin tehdä sen jatkolle helpotti. Vuosien kaltoin kohtelu ja katkeruus pappeja janyhtä piispaakin kohtaan sai jäädä. He joutuvat elämään itsensä kanssa lopun ikää, ja tekojensa.
Huomasin koko kirkon touhun tähtäävän papiston parempaan asemaan. Kuinka vähän he lopulta auttavat ja miten paljon siinä samalla tekevät pahaa jansyövät,kuormasta. Silmäni aukenivat kun piispa ummisti silmänsä työpaikkakiusaamiselle kuin AKT:n johto.
Samalla allekirjoitin tämän aloitteen. Suosittelen etenkin aloitteen allekirjoittamista.
Muistakaahan tämä:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/707
Erosin kirkosta
5
145
Vastaukset
- siunausta elämääsi
Kyllä kirkonmiehillä on suuret palkat. itse erosin ajat sitten: kuulun helluntaisurakuntaan. Ainakin meilläpäin järjestetän vähävaraisille ruokailua ja jaetaan elintarvikkeita, joita saadaan paikallisista kaupoista.
Niin ei Jumalaan uskominen ole seurakunnasta kiinni. - ty65g
Erosin n. 10v. sitten
- noup
Kansalaisaloitteen sisältö ei ole mielestäni ihan loppuun asti ajateltu, joten en allekirjoita.
Olen miettinyt kirkosta eroamista tässä jo parin vuoden ajan. Itselläni syynä eropohdintoihin on se, että en ole uskossa. En koe hyötyväni oikeastaan millään tavoin kirkkoon kuulumisesta, mutta jotenkin se eroaminen tuntuu kuitenkin niin lopulliselta...
Erosin samalla minuutilla kun täytin 18 vuotta, aiemmin kun se ei ollut mahdollista tässä "sivistysvaltiossa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043