Sarjan viimeinen jakso...

Miami

Oliko muiden mielestä Metsoloiden viimeinen jakso hieman typerä? Sarjan päähenkilöihin kuuluvaa Erkki Metsolaa ei näkynyt laisinkaan ja ko. jaksossa muisteltiin entisiä sota-aikoja...

Viimeisessä jaksossa olisi mielellään halunnut nähdä kuinka Urjassa/Hoikassa elämä jatkuu jne...

Mielipiteitä?

9

4738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkii

Jatkoa huippusarjalle!

• juu jaa

Onko tietoa milloinka tuo viimeinen jakso on kuvattu? Tietysti se on noin puolisen vuotta myöhemmin kuin edellinen juhannusjakso. Mietin vain miksi Erkkiä ja Jaakkoa ei olla saatu mukaan jaksoon. Olen aina vihannut tuollaisia ohjelmia joissa puhutaan jostain henkilöstä kuin se olisi mukana jaksossa, mutta ei vilahda ruudussa ollenkaan (=ei ole mukana kuvauksissa).

Toinen mikä häiritsi tuossa jaksossa oli Riitan tytär Leena. Juhannusjakso sijoittui 1993 juhannukseen ja "Muistojen joulu" taas jouluun 1996. Eli 3,5v aikaa. Leena ei kuitenkaan ollut kasvanut yhtään. Leena syntyi muistaakseni keväällä 1988 eli olisi tuona jouluna ollut jo 8v.

• muistojen joulua

Minä taas sain sen käsityksen että Erkki ja Riitta meni kimppaan juhannuksen 1993 ja muistojen joulu 1996 jaksojen välissä ja tämä lapsi tässä muistojen joulu jaksossa olisi siis Erkin ja Riitan yhteinen lapsi.

• joannakii

Niin se vauva, Erkki Juniori onkin. Vaikutti joulujaksossa syksyllä 1996 syntyneeltä. Mutta Leena on siis Riitan ja Einon tyttö ja tosiaan oli jo 8-vuotias tuossa vaiheessa. Ehkä hieman nuoremmalta vaikutti, mutta ei mua ainakaan häirinnyt tuossa ihanassa joulujaksossa mikään. Pahempi olisi ollut, jos olisi tehty salkkarimainen näyttelijänvaihdos johonkin vanhempaan tyttöön.

Mun käsittääkseni Erkin näyttelijä ainakaan ei ole halunnut palata sarjaan ja siksi puuttui tuosta jaksosta. En ole nyt tarkistanut noita kuvausvuosia, mutta olisiko juhannusjakson kuvauksen ja joulujakson kuvauksen välissä voinut mennä pitempäänkin kuin puolisen vuotta? Jaakon näyttelijästä en tiedä, mutta hänellähän on ollut kovasti muitakin töitä koko ajan, olisiko ne syynä. Harmi, ettei heitä nähty, mutta mun mielestä jakso toimi kyllä noinkin.

Voi apua, taidan joutua katsomaan joulujakson ja ehkä pari muutakin tänään. :P Näin käy aina kun ajattelee Metsoloita tai puhuu/kirjoittaa niistä... ja joulukin vielä lähestyy. Kunpa löytäisi sen Metsolan tunnelman itsellensäkin... :)

• maaria95

on kiva jakso

• mxk

No oli se teennäinen. Annikki on aina uskottava, samaten Jaana.

• Anonyymi

Ja Antti

• Anonyymi

Voi kyynel !
      Siis puhutteko nyt joulujaksosta vai sarjan viimeisestä?
      Joulujaksohan tapahtui sarjan loputtua vai kuvattiinko se kuitenkin ennen koko sarjan viimeistä jaksoa ?
      Kim Floor olio ainakin tuossa viimeisessä ilman vaimoaan - siis erosivatko vai eikö vaimo ja lapset enää halunneet tulla Suomeen?
      Täytyy varmaan kaivaa ne jaksot joltain nauhalta vielä.

• Anonyymi

Kyllä tämä muistojen joulu oli paljon aneemisempi ja tyhjempi joulutunnelmaltaan, kuin se toinen joulu. Kun koko perhe oli koolla Leppävaarassa.
      Tässä viimeisessä, osa näyttelijöistäkin puuttui.
      Olisipa ollut kiva nähdä se Antin ja Annikin rivitalokotikin kirkonkylällä ja elämää siellä. Oliko se sama rivitalo asunto, jossa asuivat, ensin Erkki ja Helena ja sitten Eeva ja Stig? Ikääntyminen ja autottomuus se vaan pakotti tämän vanhan parinkin muuttamaan Leppävaaran talosta sinne kylän keskustaan. Kuten monet muutkin eläköityneet pienviljelijät. Mutta varmasti Leppävaaraan palattiin vielä aina kesäisin. Se talo taisi jäädä sellaiseksi kakkoskodiksi koko suvulle.
      Ehkä Jaana ei toteuttanutkaan ideaansa, tehdä talosta Kainuulaista perinneruoka paikkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      314
      2861
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      55
      2640
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1430
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1275
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      148
      1234
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70