Onko mustamakkara sama kuin verimakkara?

Ihmisiäkinkatoaa

" VT:n aikainen verensyönti kielto on yhä edelleen voimassa Uudessa Liitossa. "

http://www.kotipetripaavola.com/Raamattujatatuoinnit.html

Pitääkö lainattu lause paikkansa? Olen ymmärtänyt että tampereella myytävä mustamakkaram yksi ainesosa on veri. Sitähän ei tiedä minkä eläimen verta siinä olisi käytetty.

9

2593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomonosovin-L-L

On se voimassa ja kyse on sianverestä. Kiihkouskovaisten mukaan tosin tämä veri "poistuu" / "katoaa" tuotetta paistaessa :O

• ei verta ...

Apostolien teot:
      15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
      ...
      15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      15:29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

Kyllä veren syöminen kielletään selvästi Uudessa testamentissa. Luulisi, että pakanoille olisi ollut paljon muutakin kiellettävää uskoontulon alussa, mutta jos opinalkeisiin liittyi veren karttaminen.

• K- 31

Ketään ei pakoteta Taivaan iloista nauttimaan. Moni on sanonut haluavansa helevettiin juhlimaan. Luulevat siellä olevan baarin ja siellä ilmaisen viinatarjoilun. Voiko typerämpää olla? Kuvittelevat että helevetti olisi ilon ja juhlan paikka.

http://www.youtube.com/watch?v=e5ggW36dSBs

Huom! Kommenttini eivät liity tämän videolla esiintyvän miehen " esitykseen ". Alle 31 vuotiaille en suosittele katsomaan tätä touhua. Mennään taivaaseen.

• ceasefire

Koitetaan laihduttaa. Haastan jokaisen tämän lukevan laihduttamaan 4 kiloa kahden viikon aikana Jos painoa on vähintään sen verran liikaa. Itsekin aloitan laihtumaan.

Painoa mulla nyt 94,9kg.

Ok, eli muutan ton haasteen siten että 3 viikossa otetaan pois 5 kg.

Haaste alkaa mulla nyt ja sulla sitten kun luet tämän.

• Kallis Veri Jeesukse
    • Uskollinen läpi yön

" Kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, syö verta, mitä tahansa, sitä ihmistä vastaan, joka verta syö, minä käännän kasvoni ja hävitän hänet kansastansa.

Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.

Sentähden minä olen sanonut israelilaisille: Älköön kukaan teistä syökö verta; älköön myöskään muukalainen, joka asuu teidän keskellänne, syökö verta.

Ja kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, saa pyydystetyksi syötävän metsäeläimen tai linnun, hän vuodattakoon sen veren maahan ja peittäköön multaan.

Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön. "

3. Mooses 17: 10 - 14

• ritu/penni

Voi hyvänen aika sentään. Ettekö vieläkään ymmärrä! "ei ihmistä pahaksi tee mikä menee suusta sisään ja lopuksi ulostuu! Vaan se meidät saastuttaa mikä tulee "sydämmestä" pahat ajatukset ja kaikki se muu joka sieltä ulos tulee!" . Siis. Jos tuntuu että on hyväksi syödä kasviksia..syö niitä..äläkä tuomitse toista joka syö myös lihaa. Eikö henki ole enemmän kuin ruumis? Jeesus oli pääsiäisaterialla..ja vaikka siellä ei sanota. .He söivät leipää..viiniä..ja lammasta. Raamattu on annettu meille! Sieluille ja hengelle!. Elämä..Tämä fyysinen rajoittunut elämä.. Voi jospa voisin näyttää sinulle..miten elämä alkaa vasta kun tämä fyysinen päättyy. Me olemme kuin Luojan kasvitarha..Hän on kuin puutarhuri joka hoivaa kasvejaan..tulee tauteja..tulee tuholaisia...Hän tekee kaikkensa jotta meidätkin voitaisiin koulia Hänen luokseen. Ne taudit ei ole meidän syytä...ne tuholaiset ei ole meidän syytä..tämä mitä kerron on symboliikkaa..Symboliikkaa on myös Raamattu. jumalan Sana.

• vampyyri veripalttu

Veren syöminen on kielletty koska veri=elämä. Tätähän tampesterilaiset mustanmakkaran ystävät eivät ymmärrä ja p6rk6l6 onkin siten vahvasti läsnä heidän elämässään. Sääliksi käy tuota sakkia!

• Sydän on Herran huon

Veren syönti mainitaan Ramatussa UT:n puolella.

Olen tainnut syödä uskovana verilettua. Siitä on sen verran kauan etten ole varma. Asian tajuttuani en ole verisiä lettuja syönyt. Mistä sitä tietää vaikka ihmisverta olisi joskus ollut veriletuissa.

http://www.youtube.com/watch?v=9G8_w_2MvnY

Huom! Lettujen nopea vauhti ettei rehtisi ajatella mitä siinä ollaan tekemässä ja hyväksyvää musiikkia soi taustalla kuin snaoen tästä tulee kauhistuttava annos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe