Aina, kun saarnaaja kieltää sanomansa arvostelun tai kokouksessa tapahtuvien merkkien koettelemisen, on kysymyksessä Jumalan Sanan vastainen toiminta. Poikkeuksetta aina, siis ihan aina, sillä Raamatussa Pyhä Henki kehottaa arvostelemaan kaiken.
1. Kor. 14:29
Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot
1. Tess. 5:21
mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on
Eksytykset ovat saaneet sijaa, kun uskovaisia on peloteltu mm "Pyhän Hengen pilkkaan lankeamisen vaarasta" jos he koettelevat ja arvostelevat kokouksessa kuulemaansa ja näkemäänsä. Aivan kuin uskovaiset olisivat pelottelun keskellä unohtaneet, että Jumala itse on kehottanut heitä koettelemaan ja arvostelemaan kaikkea.
Toinen eksytyksen peruspilari on se, mitä Jeesus asiasta opetti.
Matt. 22:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa".
Uskovainenkin voidaan eksyttää, jos hän luopuu Sanan kehotuksesta arvostella ja koetella kuulemaansa, ei tutki pyhiä Kirjoituksia eikä tunne Jumalan voimaa, se on Jeesusta itseään. Jeesus on Jumalan voima ja Hänen evankeliuminsa pelastus kaikille, jotka sen uskossa vastaanottavat (Rm. 1:16, 1.Kor.1:24).
Ajassamme vaaditaan ryhtiä ja rohkeutta seisoa Jeesuksen raittiin evankeliumin puolella. Monet ovat luopuneet totuudesta, katsoen paremmaksi mielistellä ihmisiä ja etsiä heidän mielisuosiota ja kunniaa, kuin Jumalan kunniaa.
Neuvo eksytysten tunnistamiseksi !
150
744
Vastaukset
- sulla niitä riittää
Jeesuksen on mielikuvitusystäväsi
- Kunhan neuvon
Pitäis sanoa, että
'Jeesus (ei Jeesuksen) on mielikuvitusystäväsi'.
Aivan tästä aloituxesta saat vain
Ja Turun Weijo saa vain ------------------------------------ omasta aloituxesta kuka ja ketkä ovat exyttäjiä ja varottajia totuudessa ja valossa..- vai jos niin!
Kuten sinä savonarola olet harhaoppinen eksyttäjä!
vai jos niin! kirjoitti:
Kuten sinä savonarola olet harhaoppinen eksyttäjä!
Niin on trolli, sun rehellinen mielipide ja sulla on tietysti oikeus pitää sellaisena vaikka sä vastaat kerran siitä tuomarin edessä . Muuten sillä ei ole mikään Taivaallinen merkitys . Mutta olen kovasti huolissaan susta rakas trolli joka muistutat kovasti uskonnollisesta trollisesta. Pysy vaan piilossa ja huuda pusikoista nin paljon kun jaxat,,,,,, jos saat nautinnon siitä sun syntisestä mielialasta..
- vai jos niin!
savonarola kirjoitti:
Niin on trolli, sun rehellinen mielipide ja sulla on tietysti oikeus pitää sellaisena vaikka sä vastaat kerran siitä tuomarin edessä . Muuten sillä ei ole mikään Taivaallinen merkitys . Mutta olen kovasti huolissaan susta rakas trolli joka muistutat kovasti uskonnollisesta trollisesta. Pysy vaan piilossa ja huuda pusikoista nin paljon kun jaxat,,,,,, jos saat nautinnon siitä sun syntisestä mielialasta..
Kovinpa lyhyt on savonarolan muisti. Taidat sairastaa alzheimerin tautia, kun et muista sitäkään mitä eilen sinulle kirjoitin, siitä että olen ollut uskossa jo kauan aikaa. En ole siis mikään uskonnollinen - kuten sinä olet - enkä trolli. Taas sinulta tuli nimittelyn ja valheen syntiä, kun jälleen kerran vääristelet kirjoituksiani.Niin eihän harhaoppista ja hänen jullistustansa saisi sinun mielestäsi arvostella, mutta minä teen niin, koksa Jumalan Sana kehoittaa tutkimaan onko opetus Herrasta vai eikö. Ja kun se ei pohjaudu Jumalan Sanan totuuteen, niin se on silloin harhaoppista opetusta. Sinähän täällä jatkuvasti koetat opettaa harhaoppiasi. Kun sinä et ole koskaan ottanut Jeesusta pealstajana vastaan elämääsi, niin sinä koetat luikerella uskonnollisuuden nimellä taivaaseen. Se ei kuitenkaan onnistu, sillä vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta on taivaaseen pääsy! Ensin on pyydettävä Hänet elämäänsä ja tunnustettava synnit Hänelle ja pyydettävä Hänen verensä pseua, etä nimi kirjoitettaisiin elämän kirjaan ja saisi puhtaat valkeat vaatteet. Sitten on tunnustettava ja hyljättävä syntinsä ja tehtävä täyttä totta myöskin niiden kanssa, joita vstaan on sanoin ja teoin rikkonut soviteltava ja pyydettävä anteeksi heiltä tekojaan! Sen jälkeen on tunnustettava suullansa Jeesus Herrakseen eikö silloin ole vaikeaa kertoa uskoontulostaankaan, kun sen on kokenut. Sinä et ssitä kerro koska et ole kokenut uskoontuloa koskaan!
Minusta ei tarvitse olla huolissani, ole itsestäsi huolissasi jatkaessasi tuota haureellista rakateluhuuteluasikin! See on todella hukuttava synti muitten ohella! Tee parannus! kun vielä on mahdollista! En nikkiydy, koksa se ei ole tarpeen! vai jos niin! kirjoitti:
Kovinpa lyhyt on savonarolan muisti. Taidat sairastaa alzheimerin tautia, kun et muista sitäkään mitä eilen sinulle kirjoitin, siitä että olen ollut uskossa jo kauan aikaa. En ole siis mikään uskonnollinen - kuten sinä olet - enkä trolli. Taas sinulta tuli nimittelyn ja valheen syntiä, kun jälleen kerran vääristelet kirjoituksiani.Niin eihän harhaoppista ja hänen jullistustansa saisi sinun mielestäsi arvostella, mutta minä teen niin, koksa Jumalan Sana kehoittaa tutkimaan onko opetus Herrasta vai eikö. Ja kun se ei pohjaudu Jumalan Sanan totuuteen, niin se on silloin harhaoppista opetusta. Sinähän täällä jatkuvasti koetat opettaa harhaoppiasi. Kun sinä et ole koskaan ottanut Jeesusta pealstajana vastaan elämääsi, niin sinä koetat luikerella uskonnollisuuden nimellä taivaaseen. Se ei kuitenkaan onnistu, sillä vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta on taivaaseen pääsy! Ensin on pyydettävä Hänet elämäänsä ja tunnustettava synnit Hänelle ja pyydettävä Hänen verensä pseua, etä nimi kirjoitettaisiin elämän kirjaan ja saisi puhtaat valkeat vaatteet. Sitten on tunnustettava ja hyljättävä syntinsä ja tehtävä täyttä totta myöskin niiden kanssa, joita vstaan on sanoin ja teoin rikkonut soviteltava ja pyydettävä anteeksi heiltä tekojaan! Sen jälkeen on tunnustettava suullansa Jeesus Herrakseen eikö silloin ole vaikeaa kertoa uskoontulostaankaan, kun sen on kokenut. Sinä et ssitä kerro koska et ole kokenut uskoontuloa koskaan!
Minusta ei tarvitse olla huolissani, ole itsestäsi huolissasi jatkaessasi tuota haureellista rakateluhuuteluasikin! See on todella hukuttava synti muitten ohella! Tee parannus! kun vielä on mahdollista! En nikkiydy, koksa se ei ole tarpeen!Niinpä niin , sinäpä sen sanoit ettei se ole tarpeen tulla valoon ja nikkytyä. Rakas ,, olen huolissaan susta... ja tähkäpää....
- vai jos niin!
savonarola kirjoitti:
Niinpä niin , sinäpä sen sanoit ettei se ole tarpeen tulla valoon ja nikkytyä. Rakas ,, olen huolissaan susta... ja tähkäpää....
En ole sanonut, ettei ole tarpeen tulla valoon, jos on pimeydessä vaeltamasaa, mutta kun on valkeudessa, niin miten sitä enä valoisampaan voisi tulla? Ei mitenkään, sillä Jumala itse on valon ja valkeuden lähde ja kun on Hänen valossaan, niin eipä sitä enää voisi parennin valosa ola ja vaeltaa! Sinä savonarola kun et itse vaella valkeudessa, niin koetat vängätä valheellisesti taaskin kirjoituksiani kumoon! Nikkiytyminen ei ole valkeuteen tulemista. Se nikkiytyy kuka tahtoo ja kuka ei tahdo niin olkoon nikkiytymättä. Suomen laki ei sellaiseen velvoita. Vai oniko sulla sellainen luulo savonaroola asiasta?
Kuten sanoin niin minusta ja tähkäpäästä ei tarvitse olla huolissaan ja et sinä tosiasiassa olekaan, vaan siitä olet huolisssasi, kun sinun harhaoppisi kumotaan kerta toisensa jälkeen ja tehdään tiettäväksi mitä harhaisuutta sinä julistat! Itse et tee parannusta, syntielämästäsi, mutta farisealaisesti huudat täällä synnistä. Et kuitenkaan nimeä edes mitään syntejä joissa muka uskovat elävät! Alahan nyt laatia listaa niistä!
Ja vieläkin minä varoitan sinua tuosta haureudellisuussa rakkaudesta lääpöttämästä. Etkö tajua, että haureus on syntiä ja se hukuttaa ihan yhtä varmasti kuin valheellisuutesikin! Sinä et tunne mitään oikeaa Jumalallista rakkautta ja haureudessasi koetat huudella muitten jälkeen. Jos sinulla himot noin kovasti polttaa, niin mene tyydyttämään himojasi maksullisten naisten tai miesten kanssa! Minä olen Kristuksessa enkä elä missään synnin harjoittamisessa eikä siihen edes haluakaan ole, koska minä tahdon elää Herrassani.
- jaikalii
Yleensä eksytyksistä jatkuvasti ja kovasti varottavat ihmiset ovat eksyttäjiä.
Sitten yleensä ne, jotka kieltävät itsensä ja opetuksensa ja toimintansa arvostelun eivätkä hyväksy Sanalla koettelemista, ovat eksyttäjiä. Yleensä oikea Jumalan palvelija jättää nämä (herran haltuun) ja julistaa Kristusta Jeesusta. Siitä tunnemme eksyttäjän ja oikean palvelijan.
En viittää keheenkään määrättyyn ihmiseen enkä tarkoita ketään yksilöä tässä viestissä. Puhun yleistäen "yleensä".- 9+19
"Yleensä eksytyksistä jatkuvasti ja kovasti varottavat ihmiset ovat eksyttäjiä."
Ai sinä olet sitä mieltä, että ei tule koetella, vaan jättää asiat Herran haltuun? Ihan hyvä, mutta ei ole raamatullinen mielipide. - jaikalii
9+19 kirjoitti:
"Yleensä eksytyksistä jatkuvasti ja kovasti varottavat ihmiset ovat eksyttäjiä."
Ai sinä olet sitä mieltä, että ei tule koetella, vaan jättää asiat Herran haltuun? Ihan hyvä, mutta ei ole raamatullinen mielipide.Yleensä eksytyksistä jatkuvasti ja kovasti varottavat ihmiset ovat eksyttäjiä.
Tämä on käytännössä koettua ja havaittua. Oli se sitten raamatullista tai vähemmän raamatullista mielipidettä, mutta näin se käytäntö vain on. Yleensä nämä varottajat ovat ulkopuolella kaikkie kristillisten yhteisjöjen ja kaikki, presis kaikki, jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan ovat eksyttäjiä.
Pyhän Hengen vallassa oleva ihminen keskittyy Kristukseen Jeesukseen ja ja Hänen seuraamiseensa ja palvelemiseensa. Se taas vie uskovan kiinnostumaan sielujen pelastuksesta. Silloin ei ole kovin paljon aikaa eksytyksille. Ihmisille on paljon tärkeämpää kertoa oikeasta pelastukseen vievästä Tiestä kuin osoittaa heille harhateitä. Ihmisten ei tarvitse tietää kuin Yksi Tie. Kun he pysyvät tällä Tiellä, niin he pelastuvat.
Kerron voimakkaasti liioitellun esimerkin asian havainnollistamiseksi:
Jos sinä tiedät kaiken tuhannesta eksytyksestä mutta et tiedä mitään Jeesuksesta Kristuksesta, sinä menet kadotukseen.
Jos sinä et tiedä etkä tunne yhtään eksytystä mutta sinä tunnet Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena pelastajana, sinä pelastut.
Ihminen ei pelastu tuntemalla eksyttäjiä ja eksytyksiä. Ihminen pelastuu tuntemalla Jeesuksen Kristuksen ja uskomalla Häneen. Siksi julistakaamme ja osoittakaamme tätä Tietä kanssamatkaajillemme. Silloin he tulevat kerran perille. - SUSIKO - vai lammas?
Sinä se olet eksyttäjä isolla E:llä, kun olet aina eksyttäjiä suojelemassa.
Jeesus käskee valvomaan ja varomaan, ettei kukaan meitä eksytä.
Hyvä Paimen tahtoo, että lampaita varoitetaan kaikista susista, aina.
Sinulla on antikristillisen pahan paimenen elkeet, jaikal, suden elkeet. - 9+19
jaikalii kirjoitti:
Tämä on käytännössä koettua ja havaittua. Oli se sitten raamatullista tai vähemmän raamatullista mielipidettä, mutta näin se käytäntö vain on. Yleensä nämä varottajat ovat ulkopuolella kaikkie kristillisten yhteisjöjen ja kaikki, presis kaikki, jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan ovat eksyttäjiä.
Pyhän Hengen vallassa oleva ihminen keskittyy Kristukseen Jeesukseen ja ja Hänen seuraamiseensa ja palvelemiseensa. Se taas vie uskovan kiinnostumaan sielujen pelastuksesta. Silloin ei ole kovin paljon aikaa eksytyksille. Ihmisille on paljon tärkeämpää kertoa oikeasta pelastukseen vievästä Tiestä kuin osoittaa heille harhateitä. Ihmisten ei tarvitse tietää kuin Yksi Tie. Kun he pysyvät tällä Tiellä, niin he pelastuvat.
Jos sinä tiedät kaiken tuhannesta eksytyksestä mutta et tiedä mitään Jeesuksesta Kristuksesta, sinä menet kadotukseen.
Jos sinä et tiedä etkä tunne yhtään eksytystä mutta sinä tunnet Herran Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena pelastajana, sinä pelastut.
Ihminen ei pelastu tuntemalla eksyttäjiä ja eksytyksiä. Ihminen pelastuu tuntemalla Jeesuksen Kristuksen ja uskomalla Häneen. Siksi julistakaamme ja osoittakaamme tätä Tietä kanssamatkaajillemme. Silloin he tulevat kerran perille.Mutta kaikki tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Raamatussa käsketään koetella kaikki ja nyt viimeisinä päivinä on paljon eksyttäjiä, joten ei kannata vastustaa niitä, jotka tuovat totuuden esille näistä susista.
- eksytys on vanginnut
9+19 kirjoitti:
Mutta kaikki tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Raamatussa käsketään koetella kaikki ja nyt viimeisinä päivinä on paljon eksyttäjiä, joten ei kannata vastustaa niitä, jotka tuovat totuuden esille näistä susista.
Eksytyksen henki on vanginnut suuren osan kristittyjä niin, ettei heillä ole enää hengellistä aistia, kykyä tai ymmärrystä totuuden ja valheen erottamiseen.
Heille menee täydestä niin hinnit kuin herzogit ja koivistot. Eksytyksen henki estää heitä nostamasta sormenpäätäkään vastustamaan vääriä profeettoja.
Sellaisten paatuneitten joukkoon näyttää myös nimim. jaikal kuuluvan. - jaikalii
9+19 kirjoitti:
Mutta kaikki tämä ei poista sitä tosiasiaa, että Raamatussa käsketään koetella kaikki ja nyt viimeisinä päivinä on paljon eksyttäjiä, joten ei kannata vastustaa niitä, jotka tuovat totuuden esille näistä susista.
Minä en puhu terveestä koettelemisesta. Sellaistakin esiintyy ja on tervetullutta. Terve koetteleminen tapahtuu hengellisten Raamattua tuntevien ihmisten taholta yleensä ja toivottavasti serakunnan sisällä. Minä puhun epäterveestä koettelemisesta jolloin koettelija on itse eksyttäjä mutta ei sitä ymmärrä. Olen tällaisia ihmisiä kohdannut jonkin verran matkan varrella, niin tiedän mistä puhun, "Hedelmistään puuu tunnetaan", kuten tiedämme jo Sanasta. Hedelmät ja aika paljastaa puun ellei tervehenkinen rohkea koettelija sitä tee.
- jaikalii
SUSIKO - vai lammas? kirjoitti:
Sinä se olet eksyttäjä isolla E:llä, kun olet aina eksyttäjiä suojelemassa.
Jeesus käskee valvomaan ja varomaan, ettei kukaan meitä eksytä.
Hyvä Paimen tahtoo, että lampaita varoitetaan kaikista susista, aina.
Sinulla on antikristillisen pahan paimenen elkeet, jaikal, suden elkeet.>>>Hyvä Paimen tahtoo, että lampaita varoitetaan kaikista susista, aina.
- Olet itse eksyttäjä?
jaikalii kirjoitti:
Minä en puhu terveestä koettelemisesta. Sellaistakin esiintyy ja on tervetullutta. Terve koetteleminen tapahtuu hengellisten Raamattua tuntevien ihmisten taholta yleensä ja toivottavasti serakunnan sisällä. Minä puhun epäterveestä koettelemisesta jolloin koettelija on itse eksyttäjä mutta ei sitä ymmärrä. Olen tällaisia ihmisiä kohdannut jonkin verran matkan varrella, niin tiedän mistä puhun, "Hedelmistään puuu tunnetaan", kuten tiedämme jo Sanasta. Hedelmät ja aika paljastaa puun ellei tervehenkinen rohkea koettelija sitä tee.
Alatko nyt pyörtää puhettasi. Oletkin yhtäkkiä kovasti eksyttäjien koettelemisen kannalla. Tervehenkisyydestä ei sellaisen pitäisi mitään puhua, joka palstalla kaikin keinoin vastustaa ilmiselvien eksyttäjien paljastamista.
Ovelia ovat saa-tanan juonet. Ovelia ovat myös sen juoksupoikien selitykset. Ajassamme vilisee vihollisen asialla olevia vääriä profeettoja ja ihmemiehiä. Valheen kahleisiin sidotut uskovat ovat noita susia kilvan suojaamassa.
Totuutta rakastava Jeesuksen seuraaja iloitsee kaikista Sanan kehotuksista ja varoituksista, "ettei saat.ana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat". 2.Kor.2:11 - Olet valheen vanki
jaikalii kirjoitti:
>>>Hyvä Paimen tahtoo, että lampaita varoitetaan kaikista susista, aina.
Todellisuudessa et halua kenenkään varoittavan yhtäkään lammasta.
Todisteena on se itsepintainen vastustus, jolla olet estämässä varoituksia kaikkein julmimmista susista, susista, jotka ovat jokaisen valveilla olevan kristityn tunnistettavissa.
Sinun ainoa varoituksen kohteesi ovat ne rohkeat lähimmäiset, jotka asettuvat varoittamaan omia lähimmäisiään vääristä profeetoista. Jokainen palstaa vähänkään pidempään seurannut tuntee asian.
Sinun varjeluksesi kohteena - ja vangitsijanasi - ovat julmat karismaattiset kaatajahenget, ne sudet, jotka eivät Jeesuksen opetuslapsia säästä.
Mene itseesi jaikal. Ole rehellinen totuuden edessä. Se kannattaa. - jaikalii
Olet itse eksyttäjä? kirjoitti:
Alatko nyt pyörtää puhettasi. Oletkin yhtäkkiä kovasti eksyttäjien koettelemisen kannalla. Tervehenkisyydestä ei sellaisen pitäisi mitään puhua, joka palstalla kaikin keinoin vastustaa ilmiselvien eksyttäjien paljastamista.
Ovelia ovat saa-tanan juonet. Ovelia ovat myös sen juoksupoikien selitykset. Ajassamme vilisee vihollisen asialla olevia vääriä profeettoja ja ihmemiehiä. Valheen kahleisiin sidotut uskovat ovat noita susia kilvan suojaamassa.
Totuutta rakastava Jeesuksen seuraaja iloitsee kaikista Sanan kehotuksista ja varoituksista, "ettei saat.ana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat". 2.Kor.2:11>>>Oletkin yhtäkkiä kovasti eksyttäjien koettelemisen kannalla.
- jaikalii
Olet valheen vanki kirjoitti:
Todellisuudessa et halua kenenkään varoittavan yhtäkään lammasta.
Todisteena on se itsepintainen vastustus, jolla olet estämässä varoituksia kaikkein julmimmista susista, susista, jotka ovat jokaisen valveilla olevan kristityn tunnistettavissa.
Sinun ainoa varoituksen kohteesi ovat ne rohkeat lähimmäiset, jotka asettuvat varoittamaan omia lähimmäisiään vääristä profeetoista. Jokainen palstaa vähänkään pidempään seurannut tuntee asian.
Sinun varjeluksesi kohteena - ja vangitsijanasi - ovat julmat karismaattiset kaatajahenget, ne sudet, jotka eivät Jeesuksen opetuslapsia säästä.
Mene itseesi jaikal. Ole rehellinen totuuden edessä. Se kannattaa.>>>Sinun varjeluksesi kohteena - ja vangitsijanasi - ovat julmat karismaattiset kaatajahenget, ne sudet, jotka eivät Jeesuksen opetuslapsia säästä.
- Tässä sinulle paimen
jaikalii kirjoitti:
>>>Oletkin yhtäkkiä kovasti eksyttäjien koettelemisen kannalla.
http://www.youtube.com/watch?v=2D_TjBXAe-g
Sinulla on paimenet ja sudet sekaisin jaikal. Video esittää paimenesi. - NÄITÄ sinä suojelet
jaikalii kirjoitti:
>>>Sinun varjeluksesi kohteena - ja vangitsijanasi - ovat julmat karismaattiset kaatajahenget, ne sudet, jotka eivät Jeesuksen opetuslapsia säästä.
- "hyvä" paimenesi
jaikalii kirjoitti:
>>>Sinun varjeluksesi kohteena - ja vangitsijanasi - ovat julmat karismaattiset kaatajahenget, ne sudet, jotka eivät Jeesuksen opetuslapsia säästä.
esittelee lampailleen temppuja, katsele ja tunnista henkesi, jaikal.
http://www.youtube.com/watch?v=2D_TjBXAe-g - Benny-paimen jyrää!!
jaikalii kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q
ja jaikal riemuitsee "paimenen" äänestä ja karisman huumasta.
Go, go, Benny, you shepherd of the lambs, iloitsee jaikal. - Matador Benny
Tässä sinulle paimen kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=2D_TjBXAe-g
Sinulla on paimenet ja sudet sekaisin jaikal. Video esittää paimenesi.Benny se huitoo punaisella vaatteella kuin härkätaistelija. Hauskan näköistä vaikka toisaalta surettaa.
- ~~tähkäpää~~
Benny-paimen jyrää!! kirjoitti:
Go, go, Benny, you shepherd of the lambs, iloitsee jaikal.Tämäkö on sitä evankeliumia, hyvää sanomaa ja ilosanomaa, jota meitä uskovia on kehoitettu julistamaan?
Miksi sitten toisella suupielellä arvostellaan Ojareksia, kun itse kaiken päivää kylvetään täällä tällaista?
Minä en ymmärrä, enkä käsitä tätä toimintatapaa.
Se on sama,kuin varoittaisin lapsiani koskemasta käärmeeseen, koska se puree ja samalla jakelisin heidän käsiinsä käärmeitä. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tämäkö on sitä evankeliumia, hyvää sanomaa ja ilosanomaa, jota meitä uskovia on kehoitettu julistamaan?
Miksi sitten toisella suupielellä arvostellaan Ojareksia, kun itse kaiken päivää kylvetään täällä tällaista?
Se on sama,kuin varoittaisin lapsiani koskemasta käärmeeseen, koska se puree ja samalla jakelisin heidän käsiinsä käärmeitä.Mielestäni nuo Benny Hinnin videot ovat paikallaan tässä yhteydessä varoittamaan ihmisiä eksytyksestä. Hinn suorastaan pilkkaa Jumalaa noissa videoissa. Benny Hinn on osa helluntailais-karismaattista kenttää. Samansuuntaista toimintaa esiintyy myös Suomen helluntaiherätyksen piirissä, pienistä helluntaiyhteisöistä puhumattakaan.
Ojarkesia on lupa arvostella, koska hehän päättävät mitä ohjelmia Tv7 esittää ja Tv7:n hedelmä ei oleollut hyvää. Käsittääkseni videot on laitettu tänne esimerkkinä siitä, millaista on eksytys. Tuskimpa videoiden lähettäjä on tarkoittanut sitä, että tällaista esimerkkiä tulisi seurata joka seurakunnassa.- 3+3
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tämäkö on sitä evankeliumia, hyvää sanomaa ja ilosanomaa, jota meitä uskovia on kehoitettu julistamaan?
Se on sama,kuin varoittaisin lapsiani koskemasta käärmeeseen, koska se puree ja samalla jakelisin heidän käsiinsä käärmeitä."Tämäkö on sitä evankeliumia, hyvää sanomaa ja ilosanomaa, jota meitä uskovia on kehoitettu julistamaan?
"
Tämä sinun viestisikö on sitten sitä evankeliumia ja ilosanomaa? 3+3 kirjoitti:
"Tämäkö on sitä evankeliumia, hyvää sanomaa ja ilosanomaa, jota meitä uskovia on kehoitettu julistamaan?
"
Tämä sinun viestisikö on sitten sitä evankeliumia ja ilosanomaa?Jaikalin mielestä eksyttäjistä varoittavat ovat eksyttäjiä. Siis eksyttäjien määrä lisääntyy vaan tällä palstalla.
Kenellä teillä on sitten oikea oppi?
En ole vakuuttunut oikein kenestäkään.- _greeeeen
jaikalii kirjoitti:
Kyllä Jaikal kirjoittaa asiaa. Hyvin usein tälläkin palstalla näkee, miten toinen henkilö repii toista erittäin rumasti ja sellaisessa hengessä, joka ei tosiaankaan kuvasta mitään hyvää. Sitten tämä repijä kysyy silmät kirkkaina, että eikö kaikki pidä koetella...
Tervehenkisen koettelun erottaa kyllä aika nopeasti 'koettelusta', jonka päämääränä on vain alentaa, nolata, repiä, hajottaa jne.. Tervehenkinen koettelija kysyy, haluaa tietää, etsii vastauksia, esittää raamatullisia perusteita jne., eikä keskity pelkkään omasta mielestään lähtevien negatiivisten mielipiteidensä jakamiseen. _greeeeen kirjoitti:
Kyllä Jaikal kirjoittaa asiaa. Hyvin usein tälläkin palstalla näkee, miten toinen henkilö repii toista erittäin rumasti ja sellaisessa hengessä, joka ei tosiaankaan kuvasta mitään hyvää. Sitten tämä repijä kysyy silmät kirkkaina, että eikö kaikki pidä koetella...
Tervehenkisen koettelun erottaa kyllä aika nopeasti 'koettelusta', jonka päämääränä on vain alentaa, nolata, repiä, hajottaa jne.. Tervehenkinen koettelija kysyy, haluaa tietää, etsii vastauksia, esittää raamatullisia perusteita jne., eikä keskity pelkkään omasta mielestään lähtevien negatiivisten mielipiteidensä jakamiseen.Armo on asia joka tuntuu unohtuvan teiltä kaikilta.
- miksi leikit tulella
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Se on sama,kuin varoittaisin lapsiani koskemasta käärmeeseen, koska se puree ja samalla jakelisin heidän käsiinsä käärmeitä."Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan."
Sananlaskut 24:11-12.
Ylistyksen huuma ja kaatokarisman hehku on eksyttänyt jo miljoonia ihmisiä.
Lisääkö uhreja sinä haluat hoippuen surmapaikalle vietäväksi?
Ymmärrä tähkäpää varoituksen sana. Sielumme vartioitsija kyllä tietää ja näkee, missä kukin menee. Ollaan varuillamme ja varoitetaan omia veljiämme ja sisariamme. Varoittaminen kuuluu sille, joka näkee uhkaavan vaaran. - asdfasdfasdfasdfds
9+19 kirjoitti:
Ai sinä olet sitä mieltä, että ei tule koetella, vaan jättää asiat Herran haltuun? Ihan hyvä, mutta ei ole raamatullinen mielipide.Jos nyt vauvakristitty arvostelee kasvanutta kristittiyä on se vähän arveluttavaa...
- Messiah-Benny
Go, go, Benny, you shepherd of the lambs, iloitsee jaikal.Amen, halleluja. Benny Messiah.
Palkkasi olet jo saanut tässä ajassa. Olet saanut näiden ihmisten kunnioitusta, joita riepottelet häpeilemättömästi. - LiesAndWonders
Go, go, Benny, you shepherd of the lambs, iloitsee jaikal.Wilkerson exposes Hinn.
www.youtube.com/watch?v=P7UIWRcib_g - VOI, että...
jaikalii kirjoitti:
Ihminen ei pelastu tuntemalla eksyttäjiä ja eksytyksiä. Ihminen pelastuu tuntemalla Jeesuksen Kristuksen ja uskomalla Häneen. Siksi julistakaamme ja osoittakaamme tätä Tietä kanssamatkaajillemme. Silloin he tulevat kerran perille."Vaikka sinulla olisi kaikki tieto ja kaikki usko....., mutta sinulla ei olisi rakkautta...."
Jukka.finlandilla on olevinaan tietoa ja uskoa, mutta rakkaus häneltä puuttuu ja siksi hän ei ole mitään.
Häntä on varoitettu vuosien mittaan usein tuosta toisten arvostelemisesta ja rakkaudettomuudesta, mutta hän ei ole kuullu. Hän on sulkenut korvansa ja silmänsä totuudelta. Hän niittää kylvöään ja se niitto on raskas. - KIITOS JAIKAL
jaikalii kirjoitti:
Kiitos jailal. Kiitos, että jaksat taistella oikeuden ja totuuden puolesta. Mistä saat voiman tuoda totuuaa kaiken tuon syyttämisen keskellä, jota joudut sietämään vuodesta toiseen? Tiedän, vain Jumala voi voimistaa omansa tuohon taisteluun. Kiitos vieläkin.
- LiesAndWonders
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Se on sama,kuin varoittaisin lapsiani koskemasta käärmeeseen, koska se puree ja samalla jakelisin heidän käsiinsä käärmeitä.Esille nostetuissa tuubiklipeissä näytetään se puoli, joka tv-ohjelmista yleensä jätetään näyttämättä. Ettekö kestä katsella koko totuutta jumaloimistanne tevankelistoista?
- valhe vie kuolemaan
KIITOS JAIKAL kirjoitti:
Kiitos jailal. Kiitos, että jaksat taistella oikeuden ja totuuden puolesta. Mistä saat voiman tuoda totuuaa kaiken tuon syyttämisen keskellä, jota joudut sietämään vuodesta toiseen? Tiedän, vain Jumala voi voimistaa omansa tuohon taisteluun. Kiitos vieläkin.
Jaikal taistelee Hinn- ja Bentley-eksytyksen puolesta - näet sen itsekin!
Velhouden henget saavat häneltä suosion. Totuuden Henkeä hän ei tunne.
Voit olla täydellisen varma siitä, että Jumala EI velhouteen ketään voimista. - Käännös oik.päin
jaikalii kirjoitti:
>>>Oletkin yhtäkkiä kovasti eksyttäjien koettelemisen kannalla.
Palaa oikeaan marssijärjestykseen.
Susiksi muuttuneet paimenet ovat käyneet lauman eli lampaiden kimppuun. Ei lampaat käy koskaan heitä ruokkivan paimenen kimppuun eikä myöskään susienkaan kimppuun. Vai oletko nähnyt lampaan, joka hyökkää suden kimppuun?
VT ja UT varottaa teistä, vääristä opettajista ja profeetoista.
Jumala olkoon tuomarimme. - Henttu
mazdels kirjoitti:
Mielestäni nuo Benny Hinnin videot ovat paikallaan tässä yhteydessä varoittamaan ihmisiä eksytyksestä. Hinn suorastaan pilkkaa Jumalaa noissa videoissa. Benny Hinn on osa helluntailais-karismaattista kenttää. Samansuuntaista toimintaa esiintyy myös Suomen helluntaiherätyksen piirissä, pienistä helluntaiyhteisöistä puhumattakaan.
Ojarkesia on lupa arvostella, koska hehän päättävät mitä ohjelmia Tv7 esittää ja Tv7:n hedelmä ei oleollut hyvää. Käsittääkseni videot on laitettu tänne esimerkkinä siitä, millaista on eksytys. Tuskimpa videoiden lähettäjä on tarkoittanut sitä, että tällaista esimerkkiä tulisi seurata joka seurakunnassa.Aamen!
miksi leikit tulella kirjoitti:
"Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan."
Sananlaskut 24:11-12.
Ylistyksen huuma ja kaatokarisman hehku on eksyttänyt jo miljoonia ihmisiä.
Lisääkö uhreja sinä haluat hoippuen surmapaikalle vietäväksi?
Ymmärrä tähkäpää varoituksen sana. Sielumme vartioitsija kyllä tietää ja näkee, missä kukin menee. Ollaan varuillamme ja varoitetaan omia veljiämme ja sisariamme. Varoittaminen kuuluu sille, joka näkee uhkaavan vaaran.>>Ylistyksen huuma ja kaatokarisman hehku on eksyttänyt jo miljoonia ihmisiä.
- siitäseviisaustulee
Tiivistettynä, raha ja omaisuus sekä omaisesi ovat tyhjänpäiväisiä, turha heille mitään säästää, jos et heti anna miljardia rahaa.
Itsekkyys eli on yksi näistä Kuninkaista yksi, joka vie sukusi Danten helvetin palavaan järveen. Koko sukusi. - puljou
VAIN uskovainen voidaan eksyttää.
Jumalatonta ja "maailmaa" ei tarvitse eksyttää.- metsästä suonsilmään
Niin, onhan maailman ihmiset toki eksyksissä mutta susi-paimenet voivat viedä heidät metsästä upottavaan suohon. Heillä on pelastuksenriemu kun luulevat olevansa oikealla polulla ja susihukkanen lupaa enkeleitä matkalle ja kultaset hampaat.
Ja kun taas "maistetaan kärpässientä" niin saadaan ihania hallusinaatioita, joita luullaan Pyhän Hengen teoiksi. Pikkasen kramppaa ja pää voi kolahtaa kantoon mutta se on pientä sen rinnalla kun saa tuntea hurmosta ja voi päästä DH:n kanssa astraalimatkalle. Lysti loppuu lyhyeen, kun jalka osuu upottavaan suonsilmäkkeeseen eikä sieltä ole paluuta vaan suo imaisee sisäänsä.
Mielestäni ihmisen ei kannattaisi koskaan mennä kenekään käsien alle rukoiltavaksi. Esirukouspyynnön voi esittää seurakunnassa ja siitä voidaan rukoilla yhdessä ja Jumala kuulee rukouksen ilman käsien päälle panemistakin.. Erityisesti kannattaa varoa sellaisia rukoustilanteita, joissa esiintyy kaatumista ja muuta karismaattista epäjärjestystä. Kun ei mene mukaan näihin rukousjonoihin, näin ei pääse edes vahingossa eksytystä ja väärää henkeä tulemaan rukoiltavaan.
Kävin itse pari vuotta sitten helluntaiseurakunnan rukousilloissa ja pyysin esirukousta. Pastori tuli viereeni, alkoi rukoilemaan ja laittoi kätensä olkapäälleni ja vaihtaen välillä pääni päälle. Ihmettelin sitä, miksi hän koko ajan "tärisytti" käsiään ihoani vasten rukoillessaan. Aivan kuin kädet olisivat olleet "levottomat". Seuraavalla kerralla sama toistui, mutta kolmannella kerralla kielsin pastoria tulemasta lähelleni ja siunaamasta "käsien alla". Koin tilanteen hyvin epämukavana, ehkäpä juuri tuon "täristämisen" takia. Lopetinkin sitten käynnit kokonaan. Onko tuo kertomani"täristäminen" miten yleistä nykyään? Mainittakoon vielä, että kysymyksessä oli Helluntaikirkon pastori.- kartan käsien alle m
Olen samaa mieltä. En mene ainakaan kenenkään tuntemattoman käsien alle siunausta saamaan, tuttujenkin kanssa on niin ja näin. Eihän koskaan tiedä, mistä kukin on käynyt siunausta saamassa.
Pitkään olen ihmetellyt niitä rukousjonoja. Yleensä niissä vielä on samat ihmiset. Saahan sitä rukoiltvaksi mennä mutta ihmettelen silti. Luulen, ettei monikaan ole selvillä mikä vaara siinä piilee. Siksi on hyvä joskus varoittaa eksytyksistä vaikka Jeesus onkin julistuksen pääasia. kartan käsien alle m kirjoitti:
Olen samaa mieltä. En mene ainakaan kenenkään tuntemattoman käsien alle siunausta saamaan, tuttujenkin kanssa on niin ja näin. Eihän koskaan tiedä, mistä kukin on käynyt siunausta saamassa.
Pitkään olen ihmetellyt niitä rukousjonoja. Yleensä niissä vielä on samat ihmiset. Saahan sitä rukoiltvaksi mennä mutta ihmettelen silti. Luulen, ettei monikaan ole selvillä mikä vaara siinä piilee. Siksi on hyvä joskus varoittaa eksytyksistä vaikka Jeesus onkin julistuksen pääasia.Ei mulle tulis mieleen alkaa haukkua ihmistä joka hyväntahtoisesti rukoilee puolestani. Mazdels haukkuu ihmistä joka on yrittänyt häntä auttaa. Turhaa touhua sikäli sillä tuota vihaa ja halveksuntaa ja arvosteluhenkeä hänestä ei saa millään.
Mazdels vain myrkyttää.
Jospa pappi oli vanhuuttaan tai sairauttaan tärisevä???
Sellaiselle tärinälle ihminen ei voi mitään ja on äärimmäisen kohtuutonta sitä vaatia.
Mazdels on mahdoton.
- profetta
Jeesus sanoo,jos minä Jumalan Pyhän Hengen voimalla ajan,,,,,...... Pyhä Henki on voima, ei Poika Jeesus Kristus. Ps. Eikö vain jukka finland.
Våårin Pyhällä Hengellä on Voima ei sinulla ja Jumalan Pyhä Henki käyttaa sua sinä et pysty käyttää Pyhä Henki niin kuin joku työkalu... Vaikka karismaattiset näin kyllä opettaa niin kuin okulttismissa on tapana opettaa ihmisille voimista..
savonarola kirjoitti:
Våårin Pyhällä Hengellä on Voima ei sinulla ja Jumalan Pyhä Henki käyttaa sua sinä et pysty käyttää Pyhä Henki niin kuin joku työkalu... Vaikka karismaattiset näin kyllä opettaa niin kuin okulttismissa on tapana opettaa ihmisille voimista..
vÅÅrinhän se on... Savis opettele kirjoittamaan.
- paasivirta?
sarisusannass73 kirjoitti:
Pidän Savista huijarina. Hän osaa kyllä puhua ja kirjoittaa suomea oikein.
Hän on trolli nro 1. - Ole laupias
Sä olet kovasydäminen ja paha ihminen, kertomasi mukaan hoitoalalla ja uskosta luopunut ateisti. Näinhän sä olet palstalla sanonut ehkä noin pari vuotta sitten, kun mä luin palstaa vielä ahkerasti.
Helppo sanoa huonosti suomen kieltä kirjoittavalle lukihäiriöiselle, että "opettele kirjoittamaan". Savonarolahan on kertonut olevansa lukihäiriöinen. Pitäisihän nyt jokaisen huomata se hänen kirjoituksistaan ilman hänen tunnustustakin. paasivirta? kirjoitti:
Pidän Savista huijarina. Hän osaa kyllä puhua ja kirjoittaa suomea oikein.
Hän on trolli nro 1.pidä vaan senkin trolli ..
sari .. Näin kyllä jälkeenpäin että meni hiukan pieleen mutta kumminkin onnex olet viisas ihminen niin että tajusit sen : )Ole laupias kirjoitti:
Sä olet kovasydäminen ja paha ihminen, kertomasi mukaan hoitoalalla ja uskosta luopunut ateisti. Näinhän sä olet palstalla sanonut ehkä noin pari vuotta sitten, kun mä luin palstaa vielä ahkerasti.
Helppo sanoa huonosti suomen kieltä kirjoittavalle lukihäiriöiselle, että "opettele kirjoittamaan". Savonarolahan on kertonut olevansa lukihäiriöinen. Pitäisihän nyt jokaisen huomata se hänen kirjoituksistaan ilman hänen tunnustustakin.Minä en ole kovasydäminen.
En ole ateisti vaan agnostikko.
Teen FYYSISTÄ työtä henkilökohtaisena avustajana.
Sinultakin puuttuu ARMO.sarisusannass73 kirjoitti:
Minä en ole kovasydäminen.
En ole ateisti vaan agnostikko.
Teen FYYSISTÄ työtä henkilökohtaisena avustajana.
Sinultakin puuttuu ARMO.PS. Joka ikisessä viestissään savis tuomitsee jonkun ja minä taas tuomitsen kaikki tuomitsijat, jostia sinä taidat olla pahimmasta päästä.
Mitä sulle armo merkitsee?sarisusannass73 kirjoitti:
PS. Joka ikisessä viestissään savis tuomitsee jonkun ja minä taas tuomitsen kaikki tuomitsijat, jostia sinä taidat olla pahimmasta päästä.
Mitä sulle armo merkitsee?Armo merkitsee ,, niin kuin apostolit sen ilmaisee kun he ovat Uudestisyntyneitä täysin muttuneita ---> ennen me olimme pahansuopuisia kaikkissa pahoissa ja synnissä aikeissa..
- vai nos niin!
savonarola kirjoitti:
Armo merkitsee ,, niin kuin apostolit sen ilmaisee kun he ovat Uudestisyntyneitä täysin muttuneita ---> ennen me olimme pahansuopuisia kaikkissa pahoissa ja synnissä aikeissa..
Jumalan armo merkitsee sitä, että Jeesus tuli tänne maailmaan ottaakseen pois maailman synnin. Jumalan armon kautta sellainen ihminen, joka tulee Jeesuksen luokse syntejään katuen ja tunnustaen ne ja pyytää Jeesuksen veren puhdistusta saa kokea Jumalan armon, kun hänensyntinsä pyyhitään pois ja ne heitetään armon mereen, jostaniitä ei ole lupa naarata. Jumala on ne totaalisesti unohtanut! Uudestisyntyneetkään ihmiset eivät ole täydellisiä, mutta Jumala katsoo heitä Jeesuksen veren kautta ja he ovat Hänen omiaan. Ennen vaelsimme synnib teitä, mutta kun saimme vastaan ottaa pelastuksen Jeesuskessa on halumme elää Hänessä. Jos ei niin tällainen ihmine ei ole koskaan kokenut uskoontuloa tai on luopunut elävästä uskosta. Vaikka nimi voi olla missä kirjoissa tahansa, mniin sillä ei ole mitään merkitystä, vain sillä on merkitystä, että nimi löytyy Elämän kirjasta taivaassa!
- *jukka.finland
http://www.saarna.net/puhuja.php?id=paavohiltunen
Jos linkki aukeaa niin voitte -mikäli tahdotte- kuunnella alla mainittuja raamattutunteja. Niissä kerrotaan aikamme eksytyksistä. Suosittelen myös Matti Pyykkösen r-tuntien kuuntelemista. Eräässä aikaisemmassa aloituksessa Mohikaanin oli laittanut hyvän linkin Mauri Viksténin opetukseen.
Toronton ristiretki
New age osa 1
New age osa 2
Steinerlaisuudesta Menestysteologiaan - 01
Steinerlaisuudesta Menestysteologiaan - 02
Paneudun viikonlopun aikana saamiini vastauksiin. Niitä näytti olevan tähän mennessä kolmisenkymmentä.- Totiseksi vetää
Kuuntelin tuon 'toronton ristiretki' ja ekan osan 'new age' opetuksesta. Miksi näistä harhaopeista ei kerrota, opeteta ja varoiteta seurakunnassa? Aamulla jatkan kuuntelemista. Kiitos linkeistä.
Totiseksi vetää kirjoitti:
Kuuntelin tuon 'toronton ristiretki' ja ekan osan 'new age' opetuksesta. Miksi näistä harhaopeista ei kerrota, opeteta ja varoiteta seurakunnassa? Aamulla jatkan kuuntelemista. Kiitos linkeistä.
Helluntaiseurakunnissa ei harhaopeista varoiteta, koska ne ovat osa kansainvälistä helluntailiikettä nykyisin.
Kiva Finland kun sinäkin kuvailet vain noita eksyttäjiä. Sitä olet itsekkin ja sitähän te olette kirjoitustenne mukaan kaikki.
Kellään ei ole sitä oikeaa oppia, täydellistä sellaista.J.F...Aloituksessasi kehoitetaan koetella kaikkea.
No minä kun olen vain tällainen uskomaton maalaistollo ja ajattelen järjellä asiat niin tuo helluntailaisten usein kuultu klisee siitä miten ei saisi tavoitella ihmisten suosiota ja ihmisiltä tulevaa kunniaa on eräänlainen riidanhaaste.
Kyllä jumala on luonut meidät sellaisiksi että meille merkitsee toisen ihmisen sanat.
Jos sitä taipumusta pyrkii kitkemään jumalan nimiin, kuten neuvot niin mitä tästä tukahduttamisesta seuraa?
Tietenkin ahdistusta jos ei muuta.
Suurin Raamatun käsky on rakastaa lähimmäistä kuten itseä.
Mutta sinä saarnaat jotta riidelkää vain ihmisten kanssa jumala palkitsee, vain jumalalla on väliä.
Ei ihmisten mielipiteillä.
Itse olet sellainen äkkiväärä, tuomitseva ihminen, Jukka Finland.
Vaikka sulla ei ois varaa kun menneisyyttäsi ajattelee.
Sellaiseksi ihminen tulee kun lakkaa välittämästä toisten ihmisten mielipiteistä. Sinä arvostat vain omia juttujasi ja muita vähätttelet.
Kuvittelet olevasi joku jumalan sankari ja jumalan olevan mielipiteittesi takana - onhan sinulla raamattu..
Mutta olet alkanut lukea sitä etsien sieltä tukea omalle kaunallasi ihmisiä vastaan.
Olet alkanut kasvaa kieroon.
Siellä raamatussa kehotetaan rakastamaan-ei arvostelemaan muita, kuten sinä aloituksessasi teet.
Nyt olen koetellut sinut ja oppisi ja havainnut : ei ollut hyvää, vaan toisten arvostelua ja elämälle vierasta opetusta tavasta jolla tulee kohdella muita.
Zero points.- Huuli pyöreänä :O
J.F...Aloituksessasi kehoitetaan koetella kaikkea.
No minä kun olen vain tällainen uskomaton maalaistollo ja ajattelen järjellä asiat niin tuo helluntailaisten usein kuultu klisee siitä miten ei saisi tavoitella ihmisten suosiota ja ihmisiltä tulevaa kunniaa on eräänlainen riidanhaaste.
Kyllä jumala on luonut meidät sellaisiksi että meille merkitsee toisen ihmisen sanat.
Jos sitä taipumusta pyrkii kitkemään jumalan nimiin, kuten neuvot niin mitä tästä tukahduttamisesta seuraa?
Mutta sinä saarnaat jotta riidelkää vain ihmisten kanssa jumala palkitsee, vain jumalalla on väliä.
Sellaiseksi ihminen tulee kun lakkaa välittämästä toisten ihmisten mielipiteistä. Sinä arvostat vain omia juttujasi ja muita vähätttelet.
Kuvittelet olevasi joku jumalan sankari ja jumalan olevan mielipiteittesi takana - onhan sinulla raamattu..
Mutta olet alkanut lukea sitä etsien sieltä tukea omalle kaunallasi ihmisiä vastaan.
Siellä raamatussa kehotetaan rakastamaan-ei arvostelemaan muita, kuten sinä aloituksessasi teet.
Nyt olen koetellut sinut ja oppisi ja havainnut : ei ollut hyvää, vaan toisten arvostelua ja elämälle vierasta opetusta tavasta jolla tulee kohdella muita.
Zero points."Siellä raamatussa kehotetaan rakastamaan-ei arvostelemaan muita, kuten sinä aloituksessasi teet"
Mitä sitten tarkoittaa alotukseen lainatut raamatunkohdat? Niissä mun mielestä kehotetaan arvostelemaan kaikkea? Huuli pyöreänä :O kirjoitti:
"Siellä raamatussa kehotetaan rakastamaan-ei arvostelemaan muita, kuten sinä aloituksessasi teet"
Mitä sitten tarkoittaa alotukseen lainatut raamatunkohdat? Niissä mun mielestä kehotetaan arvostelemaan kaikkea?Ja pitämään se mikä hyvää on. Minulle ei jukan puheista jää koskaan mitään hyvää käteen. En silti pidä siitä että häntäkään arvostellaan, sillä hän myös kuuluu armon piiriin.
Tuota kysymystäsi olen miettinyt monta päivää ja vaikka en haluaisi niin mieleeni nousee se seikka että raamattu on tässä kohtaa ristiriitainen.- koetellaan
J.F...Aloituksessasi kehoitetaan koetella kaikkea.
Zero points.Eikö näissä saarnoissa puhu Paavo Hiltunen, eikä Jukka ??miksi Jukkaa arvostellaan.
- 2 + 8
Ja pitämään se mikä hyvää on. Minulle ei jukan puheista jää koskaan mitään hyvää käteen. En silti pidä siitä että häntäkään arvostellaan, sillä hän myös kuuluu armon piiriin.
Tuota kysymystäsi olen miettinyt monta päivää ja vaikka en haluaisi niin mieleeni nousee se seikka että raamattu on tässä kohtaa ristiriitainen.Mitä häh?
" En silti pidä siitä että häntäkään arvostellaan, sillä hän myös kuuluu armon piiriin".
Etkös sä ylempänä ITSE arvostele jukka.finlandia aika rankasti? Ja nyt sä et "pidä siitä että häntä arvostellaan".
Oot hauska ... feikki. koetellaan kirjoitti:
Eikö näissä saarnoissa puhu Paavo Hiltunen, eikä Jukka ??miksi Jukkaa arvostellaan.
Terve nimimerkki "koetellaan".
Tällä foorumilla minua arvostellaan ja koetellaan - ja itsehän olen kehoittanut tekemään niin kaikkien kohdalla, itseäni pois sulkematta. Tottakai kuulun heihin jota saa ja pitää arvostella.
Sitä kummeksun, kun laittaessani palstalle jonkun raamatunpaikan, esim. Jumala on rakastanut maailmaa, niin kirjoitukseni miinustetaan - silloinkin, kun siinä on vain raamatunpaikka (ei yhtäkään lisäsanaa "omasta päästäni").
- ei hellari
Oikein hyvää ja raitista opetusta Jukka! Kiitos! Kyllä Raamatun mukaan pitää koetella kaikkijulistus ja toiminta! Se ei ole väärin, mutta jos koetetaan kieltää tutkimasta, niin silloin mennään jo pahasti metsään ja harhaan! Jo siinä selviää, että puhujalla ei ole "puhtaat jauhot pussissa".
- on näin
Kaksi eri asiaa koetella ja tuomita.
- Pitää koetella
on näin kirjoitti:
Kaksi eri asiaa koetella ja tuomita.
Jep, on kaksi eri asiaa koetella ja tuomita. Ei mun mielestä aloittaja tuomitse ketään ainakaan nimeltä vaan arvostelee niitä, jotka kieltää koettelemasta puheitaan.
Jukka itse ei ole myöskään koettelun ulkopuolella.
Hän vienyt uskon niin pitkälle ettei se ole enää inhimillistä. Hänen jumalansa on ankara joten jukkakin on ankara.
Kun vielä olin uskossa ja kerroin ihmeestä jonka olin kokenut niin yhtä usein kun siitä kerroin niin yhtä usein jukka kommentoi"Sinä arvostat lahjaa -et lahjan antajaa."
Olin uskossa ja nuo sanat piirtyivät sydämeeni ja ahdistuin ja tulin täyteen syyllisyydentuntoa.
Unohdin itseni ja oletin jukan olevan oikeassa.
Kun sitten minut tuomittiin tällä palstalla muidenkin toimesta ja sanottiin ihmeeni olevan saatanasta niin luovuin uskosta.
Ihan sama uskonko vai enkö... jumala ei minua kuitenkaan hyväksy!!! Näin tunsin ja ajattelin kaiken sen hengellisen väkivallan seurauksena.
Enkä tänäänkään usko että hellarit ovat siitä mihinkään muuttuneet. Hellarit tai muutkaan kiihkouskovaiset.
Siirryin luterilaisten vaikutuspiiriin, ja nykyisin ymmärrän että Jukan uhriuttava puhe oli vastoin kaikkea armoa.
Minun jumalani on armollisempi kuin jukan. Hän HALUAA että iloitsen lahjastani rauhassa ilman että joku tulee siihen häiritsemään ja ivaamaan että jumala unohtui.
Ihmisiksi on meidät luotu. Ihminen saa iloita lahjoista. Tämä on armoa joka jukalta puuttuu.
Mitä olette mieltä? Onko Jumala armollinen?
Kenties pelastaa eksyttäjätkin, ja rakastaa heitä?
Armon varassa
Sari Susanna- Variksenmarja
Kun Jumala antaa lahjan, oli se mikä tahansa, siis puhun yllätyslahjasta tai lahjasta, jonka saa kun sitä on pyytänyt niin johan on kummallista, ettei siitä saisi iloita. Totta kai Jumala haluaa lapsensa siitä iloitsevan kuten vanhempi antaessaan lapselleen lahjan. Kun lahjasta iloitsee niin tuleehan siitä kunnia lahjan antajalle ja se osoittaa saajan kiitollista mieltä.
Jos ei arvosta lahjaa niin sehän osoittaa, ettei arvosta lahjan antajaa.
Olen melko uusi näilllä palstoilla, mutta tuntuu siltä, ettei täällä kannata olla niiden, jotka ovat uskossan nuoria. Täällä on kaikkea mahdollista ja mahdotonta sekametelisoppaa, ettei ole tosikaan. Ei ihme, jos pääsi on mennyt (?) pyörälle kaikkien erilaisten ohjeiden myötä. Kannattaa pitäytyä Raamatun perusopissa ja välttää kaikenlaisia väittelyitä ja ihmeiden tekijöitä. Jumalan sanan tunteminen on tärkeää, ei muiden mielipiteet, ne voi olla mitä tahansa. Variksenmarja kirjoitti:
Kun Jumala antaa lahjan, oli se mikä tahansa, siis puhun yllätyslahjasta tai lahjasta, jonka saa kun sitä on pyytänyt niin johan on kummallista, ettei siitä saisi iloita. Totta kai Jumala haluaa lapsensa siitä iloitsevan kuten vanhempi antaessaan lapselleen lahjan. Kun lahjasta iloitsee niin tuleehan siitä kunnia lahjan antajalle ja se osoittaa saajan kiitollista mieltä.
Jos ei arvosta lahjaa niin sehän osoittaa, ettei arvosta lahjan antajaa.
Olen melko uusi näilllä palstoilla, mutta tuntuu siltä, ettei täällä kannata olla niiden, jotka ovat uskossan nuoria. Täällä on kaikkea mahdollista ja mahdotonta sekametelisoppaa, ettei ole tosikaan. Ei ihme, jos pääsi on mennyt (?) pyörälle kaikkien erilaisten ohjeiden myötä. Kannattaa pitäytyä Raamatun perusopissa ja välttää kaikenlaisia väittelyitä ja ihmeiden tekijöitä. Jumalan sanan tunteminen on tärkeää, ei muiden mielipiteet, ne voi olla mitä tahansa.Kyllä täällä palstalla kannattaa käydä niidenkin, jotka ovat "uskossaan nuoria". Tämä on kuitenkin vapaa keskustelupalsta helluntailaisuudesta, jossa kaikkien ääni tulee kuulluksi. Tältä palstalta saa tasapuolista tietoa helluntailaisuudesta, jota ei saa esim Helluntaiherätyksen Netmission -keskustelupalstalta. Kun lukee tätä palstaa, monet asiat eivät tule aivan yllätyksenä vasta uskoontulleille helluntaiseurakunnassa.
- Variksenmarja
mazdels kirjoitti:
Kyllä täällä palstalla kannattaa käydä niidenkin, jotka ovat "uskossaan nuoria". Tämä on kuitenkin vapaa keskustelupalsta helluntailaisuudesta, jossa kaikkien ääni tulee kuulluksi. Tältä palstalta saa tasapuolista tietoa helluntailaisuudesta, jota ei saa esim Helluntaiherätyksen Netmission -keskustelupalstalta. Kun lukee tätä palstaa, monet asiat eivät tule aivan yllätyksenä vasta uskoontulleille helluntaiseurakunnassa.
En ole hellari, mutta oikeudenmukaisuuden nimessä sanon, että suotta te koko helluntalaisuutta alennatte. Tuntuu tylsältä lukea sellaista soopaa.
Variksenmarja kirjoitti:
En ole hellari, mutta oikeudenmukaisuuden nimessä sanon, että suotta te koko helluntalaisuutta alennatte. Tuntuu tylsältä lukea sellaista soopaa.
Valitettavasti lähes kaikki kristinuskon harhaopettajat tulevat juuri kansainvälisestä helluntailiikkeestä, joten arvostelu koskee tavallaan helluntailaisuutta, vaikka sitä onkin varmaan tylsää lukea. Suomen Helluntaiherätyskin on tuonut myös oman eksyttäjänsä, Marko Selkomaan areenoille.
mazdels kirjoitti:
Valitettavasti lähes kaikki kristinuskon harhaopettajat tulevat juuri kansainvälisestä helluntailiikkeestä, joten arvostelu koskee tavallaan helluntailaisuutta, vaikka sitä onkin varmaan tylsää lukea. Suomen Helluntaiherätyskin on tuonut myös oman eksyttäjänsä, Marko Selkomaan areenoille.
Mazdels, viestisi kuvastaa hyvin ajatusmaailmaasi. Sinä ulkoistat ongelmasi-katkeruuden ja ylpeyden-helluntaiseurakuntaan liittyväksi.
Ikäänkuin luterilaisuus olisi jotenkin täydellinen lahko.
Kirjoitat:"KAIKKI kristinuskon harhaopettajat tulevat juuri kansainvälisestä helluntailiikkeestä"
Mikä on valhe. Kyllä siellä luterilaistenkin leiristä löytyy vaikka mitä.
Kerran luin kirkkokuulolla-palstalta kuinka pappi sanoi miehelle joka kysyi että onko syntiä kun on ollut yli 50 naista kenen kanssa on ollut, ja pappi vastasi että täysin Raamatun mukaista .."Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi."
Samaan tapaan ne lut.kirkon naispapit opettavat ihan yleisesti.
Sinä ummistat silmäsi oman lahkosi vääryyksiltä ja harhaopeilta.
Kaikki harhaopettajat ei tule pelkästään helluntailiikkeestä.sarisusannass73 kirjoitti:
Mazdels, viestisi kuvastaa hyvin ajatusmaailmaasi. Sinä ulkoistat ongelmasi-katkeruuden ja ylpeyden-helluntaiseurakuntaan liittyväksi.
Ikäänkuin luterilaisuus olisi jotenkin täydellinen lahko.
Kirjoitat:"KAIKKI kristinuskon harhaopettajat tulevat juuri kansainvälisestä helluntailiikkeestä"
Mikä on valhe. Kyllä siellä luterilaistenkin leiristä löytyy vaikka mitä.
Kerran luin kirkkokuulolla-palstalta kuinka pappi sanoi miehelle joka kysyi että onko syntiä kun on ollut yli 50 naista kenen kanssa on ollut, ja pappi vastasi että täysin Raamatun mukaista .."Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi."
Samaan tapaan ne lut.kirkon naispapit opettavat ihan yleisesti.
Sinä ummistat silmäsi oman lahkosi vääryyksiltä ja harhaopeilta.
Kaikki harhaopettajat ei tule pelkästään helluntailiikkeestä.En väitä, että luterilainen kirkko olisi täydellinen, enkä varsinkaan sitä, että luterilainen kirkko olisi lahko. Luterilaisessa kirkossa olisi paljon parantamisen varaa, mutta en kirjoita siitä täällä, koska luterilaisuudelle on oma keskustelualueensa. Täällä keskustellaan helluntailaisuuteen liittyvistä asioista, vai mitä Sari Susanna?
En ummista silmiäni vääryyksiltä ja harhaopeilta, esiintyi ne sitten kristillisissä seurakunnissa tai muualla. Tällä palstalla kirjoitan kuitenkin helluntailaisuuteen liittyvistä asioista.
Suosittelen Sari Susannaa kuitenkin jatkamaan käyntejä siellä Nummelan Kotikirkossa. Jos vaikka löytäisit avun sieltä.mazdels kirjoitti:
En väitä, että luterilainen kirkko olisi täydellinen, enkä varsinkaan sitä, että luterilainen kirkko olisi lahko. Luterilaisessa kirkossa olisi paljon parantamisen varaa, mutta en kirjoita siitä täällä, koska luterilaisuudelle on oma keskustelualueensa. Täällä keskustellaan helluntailaisuuteen liittyvistä asioista, vai mitä Sari Susanna?
En ummista silmiäni vääryyksiltä ja harhaopeilta, esiintyi ne sitten kristillisissä seurakunnissa tai muualla. Tällä palstalla kirjoitan kuitenkin helluntailaisuuteen liittyvistä asioista.
Suosittelen Sari Susannaa kuitenkin jatkamaan käyntejä siellä Nummelan Kotikirkossa. Jos vaikka löytäisit avun sieltä.En tarvitse apua kiitos vain.
- Voi-huuto !
En tarvitse apua kiitos vain.
Voi, voi, voi. Tarvitset apua, paljon apua.
- ei missään hyvää
Jukka on siirtynyt jo aiemmin petripaavolan parjausleiriin. Ei ole enää raitista kuten oli ennen. Sieltä ei tule muuta kuin "harhaoppia": se on harhaoppinen ja tuo ja tuo ... Olet Jukka jo kuin savonarola ja Rea.
Sarisusannalla hyvää sanaa.- KysynKunEnTiedä?
Parjaako Petri Paavola? Jos parjaa niin missä ja ketä? Liittyykö jukka.finland Petri Paavolan toimintaan tai toisin päin?
- Sääli teitä.
Surkeita ootte arvostelijoina.
- VAROKAA
jukka.finlandin on usein tavannut täällä arvostelemasta uskovaisia. Hän arvostelee, antaa tuomioita, ei kuuntele arvostelemaansa henkilöä. Hän hajoittaa seurakuntaa pukeutuen valkeuden vaatteeseen.
Näin on. Siinä jukka on oikeasa että kaikki pitää koetella ja täytyy pitää se mikä hyvää on.
Hän itse ei ole koettelun ulkopuolella.
Myrkkymarjoja on hänen puheensa.
- yksi arvosteltu
Jukka.f, olen yksi ihminen, joka on joutunut sinun arvostelusi kohteeksi. Syytit, haukuit ja väitit asioita, jotka eivät pitäneet, tai pidä paikkaansa kohdallani. Et toiminut Raamatun mukaisesta arvostellessasi, vaan toimit lihasi mukaan saaden paljon pahaa aikaan. Lopetat kirjoittelemisen kokonaan, koska et kykene näkemään edes omaa syntiäsi, etkä siedä sitä, että sinua arvostellaan. Olet jatkanut kauan ja kun tuo synti kääntyy päällsesi, se hukuttaa. Tee parannus ja ole hiljaa.
Tuo olis voinut olla mun kirjoittama.
Hyvä kun sanoit, vaikka tuskin jukka opikseen ottaa. Onko paatunut ja ylpeä ?- Kaiken kokenut
Tuo olis voinut olla mun kirjoittama.
Hyvä kun sanoit, vaikka tuskin jukka opikseen ottaa. Onko paatunut ja ylpeä ?Eiköhän jukka ole ensimmäisiä tällä palstalla kirjoittaneita ihmisiä. Otti ystävällisesti vastaan muita kirjoittajia, mutta huomattuaan ihmisen ajatusmaailmassa olevan jotakikaan, joka poikkesi hänen ajatuksistaan, alkoikin syyttämisen. Kavereita hänellä oli aina. Hyvä ja kiitos veli kaikui noiden veljesten suusta, mutta aina vain toisiaan kohtaan. Mitä enemmän nuo veljekset saivat nolattu kirjoittajia, sitä enemmän he kiittelivät toisiaan. Henkeä he eivät saaneet sammutettua.
Kaiken kokenut kirjoitti:
Eiköhän jukka ole ensimmäisiä tällä palstalla kirjoittaneita ihmisiä. Otti ystävällisesti vastaan muita kirjoittajia, mutta huomattuaan ihmisen ajatusmaailmassa olevan jotakikaan, joka poikkesi hänen ajatuksistaan, alkoikin syyttämisen. Kavereita hänellä oli aina. Hyvä ja kiitos veli kaikui noiden veljesten suusta, mutta aina vain toisiaan kohtaan. Mitä enemmän nuo veljekset saivat nolattu kirjoittajia, sitä enemmän he kiittelivät toisiaan. Henkeä he eivät saaneet sammutettua.
Mulla on ihan sama kokemus tilanteesta. Varsinkin Frihet oli hänen puolellaan ja kiitteli vääryyksistä joita tekivät minua kohtaan. Oli muitakin, ja kaikki tuntuivat olevan hänen kavereitaan ja yksittäisiä kirjoittajia vastaan.
Täällä kirjoitti pitkään nimmarit"jukan asianajaja"ja "jukan ystävä"... he antautuivat jukan palveltavaksi siinä määrin että aloin epäilemään että he olivat jukan kynästä ne tekstit.
Ja jukka vain hämmensi soppaa käymällä sotaa tiettyjä nimmareita kohtaan, ja sai monet mukaan siihen leikkiin.
Muutamia kirjoituksia jotka oli todella raatelevia jättivät jäljen.
Huomasin että jukan taktiikkana oli saada uskottavuus pois vastapuolelta vetoamalla toisen huonoihin -keksittyihin-puoliin, ja aina jumalan nimissä.
Hän on tuottanut monta uskonnon uhria. Surullista kyllä.- KAKSI MUURIA
Mulla on ihan sama kokemus tilanteesta. Varsinkin Frihet oli hänen puolellaan ja kiitteli vääryyksistä joita tekivät minua kohtaan. Oli muitakin, ja kaikki tuntuivat olevan hänen kavereitaan ja yksittäisiä kirjoittajia vastaan.
Täällä kirjoitti pitkään nimmarit"jukan asianajaja"ja "jukan ystävä"... he antautuivat jukan palveltavaksi siinä määrin että aloin epäilemään että he olivat jukan kynästä ne tekstit.
Ja jukka vain hämmensi soppaa käymällä sotaa tiettyjä nimmareita kohtaan, ja sai monet mukaan siihen leikkiin.
Muutamia kirjoituksia jotka oli todella raatelevia jättivät jäljen.
Huomasin että jukan taktiikkana oli saada uskottavuus pois vastapuolelta vetoamalla toisen huonoihin -keksittyihin-puoliin, ja aina jumalan nimissä.
Hän on tuottanut monta uskonnon uhria. Surullista kyllä.Tuo on kyllä KAMALAA. Yksittäisiä kirjoittajia vastaan nouseva lahkohenki säikäyttää monet. LAHKOHENKI ON kamala henki. Se järjestää muurin, jonka sisälle ahtaa uhrinsa ja tuo uhri kidutetaan vaikka loppuun saakka, jos hän ei ymmärrä lähteä muurin sisältä pakoon. Lahkohenki ei kyselle oikeudenmukaisuutta, ei armahda vaan piinaa ja kiusaa.
Seuratkaapa vaikka jaikalin ja greeenin kirjoituksia. He eivät tuomitse, eivät hauku, vaan puhuvat totuutta ja juuri heidät on ajettu muurin sisään, mutta he kestävät. Heidän uskonsa on vahva. Lähtekää te, joiden usko ei vielä kestä totuudessa pois muuriympyrästä ennen kuin joudutte loukatuksi. Jättäkää väärän muurin rakentajat. KAKSI MUURIA kirjoitti:
Tuo on kyllä KAMALAA. Yksittäisiä kirjoittajia vastaan nouseva lahkohenki säikäyttää monet. LAHKOHENKI ON kamala henki. Se järjestää muurin, jonka sisälle ahtaa uhrinsa ja tuo uhri kidutetaan vaikka loppuun saakka, jos hän ei ymmärrä lähteä muurin sisältä pakoon. Lahkohenki ei kyselle oikeudenmukaisuutta, ei armahda vaan piinaa ja kiusaa.
Seuratkaapa vaikka jaikalin ja greeenin kirjoituksia. He eivät tuomitse, eivät hauku, vaan puhuvat totuutta ja juuri heidät on ajettu muurin sisään, mutta he kestävät. Heidän uskonsa on vahva. Lähtekää te, joiden usko ei vielä kestä totuudessa pois muuriympyrästä ennen kuin joudutte loukatuksi. Jättäkää väärän muurin rakentajat.Olen samaa mieltä greenistä ja jaikalista. He ovat kovin kärsivällisä ja ihailen heitä siitä.
- Valhe on muurisi
KAKSI MUURIA kirjoitti:
Tuo on kyllä KAMALAA. Yksittäisiä kirjoittajia vastaan nouseva lahkohenki säikäyttää monet. LAHKOHENKI ON kamala henki. Se järjestää muurin, jonka sisälle ahtaa uhrinsa ja tuo uhri kidutetaan vaikka loppuun saakka, jos hän ei ymmärrä lähteä muurin sisältä pakoon. Lahkohenki ei kyselle oikeudenmukaisuutta, ei armahda vaan piinaa ja kiusaa.
Seuratkaapa vaikka jaikalin ja greeenin kirjoituksia. He eivät tuomitse, eivät hauku, vaan puhuvat totuutta ja juuri heidät on ajettu muurin sisään, mutta he kestävät. Heidän uskonsa on vahva. Lähtekää te, joiden usko ei vielä kestä totuudessa pois muuriympyrästä ennen kuin joudutte loukatuksi. Jättäkää väärän muurin rakentajat.Voi sinua herttaista höpönassua. SINULLE tässä vapautta halutaan tuoda!
Elät sokeudessa, karismaattisen eksytyshengen vankina. Siihen vankeuteen vie se pimeydestä nouseva kundaliinihenki, joka summittain kaataa ihmisiä Hinnin, Koiviston, Selkomaan ynnä muiden "rukousjonoissa".
Jumalan lapsi rakastaa Kristuksen Henkeä, sitä Totuuden Henkeä, jossa on voima yli kaikkien riivaajavoimien. Siinä Hengessä koetaan vapaus. Sitä Henkeä tarvitsee jokainen, joka haluaa seurata Jeesusta ja pysyä erossa karismaattisen eksytyksen valheista. Valhe on muurisi kirjoitti:
Voi sinua herttaista höpönassua. SINULLE tässä vapautta halutaan tuoda!
Elät sokeudessa, karismaattisen eksytyshengen vankina. Siihen vankeuteen vie se pimeydestä nouseva kundaliinihenki, joka summittain kaataa ihmisiä Hinnin, Koiviston, Selkomaan ynnä muiden "rukousjonoissa".
Jumalan lapsi rakastaa Kristuksen Henkeä, sitä Totuuden Henkeä, jossa on voima yli kaikkien riivaajavoimien. Siinä Hengessä koetaan vapaus. Sitä Henkeä tarvitsee jokainen, joka haluaa seurata Jeesusta ja pysyä erossa karismaattisen eksytyksen valheista.>>Voi sinua herttaista höpönassua. SINULLE tässä vapautta halutaan tuoda!
- onko väliäkään?
jukka.finland kirjoitti:
>>Voi sinua herttaista höpönassua. SINULLE tässä vapautta halutaan tuoda!
Ketä tässä yritetään vapauttaa? Nimmri kaksi muuria vai sarisusanna. Viestistä ei saa selvää kenelle se on osoitettu.
- Pysytään asiassa
Hyvä aloitus, jukka.finlandilta. Valitettavasti keskustelijat hyökkäävät hänen henkilöönsä.
- Pysytään asiassa
Pysytään asiassa. Aloituksessa on aihetta, mutta aloittajan tuntevat tietävät, että hän ei itse noudata aloituksen asiaa henkien arvostelemisesta. Uskonnon uhreja synnytetään siten, miten finland synnyttää. Järjestetään hyvä veli järjestö rinnalle ja yhdessä syytetään ja soimataan ja tehdään kaikkea sitä, mita JEESUS KIELSI TEKEMÄSTÄ.
Kun tuollaisen järjestön hampaisiin joutuu, seuraamus voi olla todella traakinen. Uskossa kasvaneet tunnistavat heti mistä hengestä järjestö toimii, mutta entäs he, jotka vasta lähtivät uskontielle.
- mielipideeksytkseen
Murto-osaan vähenisi syytösten ja arvostelun määrä jos pysyttäisiin asiassa.
esim. käskikö Jesus punnitsemaan kaikki mikä näyttää lähimmäisen mielessä liikkuvan?
Ehkä tuo lähimmäinen juuri sen vuoksi on mitä on koska minun mieleni on mitä on???? - T.Kai....
Hei. Meidän seurakunnassa alkoi kolme miestä tutkia eksytyksiä. Sitä he jatkoivat vuodesta toiseen. Heidän kehityksensä hengellisessä kasvussa pysähtyi kokonaan. Kaikki nuo kolme miestä ovat silminnähden ahdistuneita ja onnettomia kavereita, mutta ovat ikään kuin vankina. Etsivät eksytyksiä netistä ja muualta, eivätkä näyttäisi enää tajuavan omaa tilaansa.
He ovat kerinnet antamaan paljon tuomioita muista ihmisistä. Eksytykseksi sanovat milloin mitäkin asiaa. Rukoilkaa näiden kaikkien puolesta, esim jukka.finlandin ja muiden, jotka ovat tuohon ansaan astuneet. Raamatun Jumala ei ikinä käske omiensa etsiä eksytyksiä. Hän käskee julistaa ilosanomaa. Sellaiselle ihmiselle, joka on eksynyt väärällä tielle pitää julistaa totuutta, ottaa kaksi tai useampi mukaan, mutta jos tuo ei kuule, pitää hänet hyljätä. Haukkumaan ei saa alkaa. Syytöksiä ei pidä tehdä, ei koskaan.- T.Kai....
Lisään vielä. Yski noista miehistä pyrkii takaisin Kristuksen luokse. Hän yrittää tehdä parannusta ja jättää eksyttäjien etsimisen. Vaikeaa se on. Hän on kertonut, että hän joutui kokonaan hukkaan. Menetti kokonaan sen valon, jonka oli kerinnyt ennen lankeamistaan eksytysten etsimiseen saada. Hänen kamppailuaan seuranneensa voin sanoa, että on todella vaarallista poiketa Sanan tieltä eksyttäjien eksytys tielle. Hän kertoo menneensä mukaan tuohon toimintaan hakeakseen jännitystä ja mielenkiintoa, jota aluksi oli kuulemma saanut. Oli joutunut huomaamaan itse, miten tuo jännitys ja mielenkiinto muuttui elämään kyllästymiseksi.
- ~~tähkäpää~~
Olen nähnyt ihan samanlaisia kohtaloita ja siksi olen suruissani niiden ihmistenpuolesta, jotka vihollinen saa
pois Kristukseen katselemisesta tällä verukkeella, joka
on myöskin eräänlainen eksytys.
Kirjoitat:
>>"Heidän kehityksensä hengellisessä kasvussa pysähtyi kokonaan." T.Kai.... kirjoitti:
Lisään vielä. Yski noista miehistä pyrkii takaisin Kristuksen luokse. Hän yrittää tehdä parannusta ja jättää eksyttäjien etsimisen. Vaikeaa se on. Hän on kertonut, että hän joutui kokonaan hukkaan. Menetti kokonaan sen valon, jonka oli kerinnyt ennen lankeamistaan eksytysten etsimiseen saada. Hänen kamppailuaan seuranneensa voin sanoa, että on todella vaarallista poiketa Sanan tieltä eksyttäjien eksytys tielle. Hän kertoo menneensä mukaan tuohon toimintaan hakeakseen jännitystä ja mielenkiintoa, jota aluksi oli kuulemma saanut. Oli joutunut huomaamaan itse, miten tuo jännitys ja mielenkiinto muuttui elämään kyllästymiseksi.
Jos seurakunnassa tai Suomen kristillisessä kentässä yleensäkään kukaan ei paljasta eksytyksiä, seurakunnan ja uskovien on mahdollista ajautua yhä syvemmälle harhaoppeihin. Tähän pätee hyvin sanonta; "Jos annat :pahalle pikkusormen, se vie koko käden".
Tämän päivän helluntailiikkeessä on paljon näitä henkilöitä, jotka pyrkivät kieltämään kaiken arvostelun, olipa opetus ja muu mitä hyvänsä. Ristin Voittokin paljastaa harhaopetuksen vain silloin, kun kokee sen uhkana Helluntaikirkon johtamalle Helluntaiherätykselle, kuten Hertzogin tapaus. Ristin Voitossakin on tutkimatta Selkomaan opetukset, joista Rea Aalto eilen kirjoitti. Samat asiat saatetaan tuomita jonkun muun tekeminä, mutta kun näiden tekijä on Helluntaiherätyksen evankelista, hänen annetaan touhuta vapaasti. Onneksi kuitenkin löytyy vielä näitä harhaopeista varoittajiakin.- T.Kai....
mazdels kirjoitti:
Jos seurakunnassa tai Suomen kristillisessä kentässä yleensäkään kukaan ei paljasta eksytyksiä, seurakunnan ja uskovien on mahdollista ajautua yhä syvemmälle harhaoppeihin. Tähän pätee hyvin sanonta; "Jos annat :pahalle pikkusormen, se vie koko käden".
Tämän päivän helluntailiikkeessä on paljon näitä henkilöitä, jotka pyrkivät kieltämään kaiken arvostelun, olipa opetus ja muu mitä hyvänsä. Ristin Voittokin paljastaa harhaopetuksen vain silloin, kun kokee sen uhkana Helluntaikirkon johtamalle Helluntaiherätykselle, kuten Hertzogin tapaus. Ristin Voitossakin on tutkimatta Selkomaan opetukset, joista Rea Aalto eilen kirjoitti. Samat asiat saatetaan tuomita jonkun muun tekeminä, mutta kun näiden tekijä on Helluntaiherätyksen evankelista, hänen annetaan touhuta vapaasti. Onneksi kuitenkin löytyy vielä näitä harhaopeista varoittajiakin.Meidän tulee JULISTAA Jeesuksen oppeja eksyttäjien keskellä. Eksyttäjien etsimisestä on tullut suurelle osaa ns. uskovaisia, pääasiallinen tehtävä ja nuo kun ovat usein vielä ihmisiä, joilla itsellään ei ole käsitystä Jumalan toimintaan, ovat he saaneet seurakunnan hajoamisen aikaiseksi. Jokainen, joka saa Sanan kirkkaan valon seurakseen, tietää missä eksytykset ovat ja näin jokainen Jeesuksen kasvatti osaa jättää eksytykset. Turha siinä ihmisvoimin on häärätä ja neuvoa toisia. Mitä se on saanut aikaiseksi? Vain seurakunnan hajoamisen.
Jeesus ei käske etsiä eksytyksiä, vaan käskee syödä Jumalan Sanaa. - Tuhonvoimat
T.Kai.... kirjoitti:
Meidän tulee JULISTAA Jeesuksen oppeja eksyttäjien keskellä. Eksyttäjien etsimisestä on tullut suurelle osaa ns. uskovaisia, pääasiallinen tehtävä ja nuo kun ovat usein vielä ihmisiä, joilla itsellään ei ole käsitystä Jumalan toimintaan, ovat he saaneet seurakunnan hajoamisen aikaiseksi. Jokainen, joka saa Sanan kirkkaan valon seurakseen, tietää missä eksytykset ovat ja näin jokainen Jeesuksen kasvatti osaa jättää eksytykset. Turha siinä ihmisvoimin on häärätä ja neuvoa toisia. Mitä se on saanut aikaiseksi? Vain seurakunnan hajoamisen.
Jeesus ei käske etsiä eksytyksiä, vaan käskee syödä Jumalan Sanaa.Rea Aallolla on pitkä lista eksyttäjistä. Hän vain tietää mikä on puhdas oppi ja jos ei usko häntä, on eksyttäjä. Tähkäpää on itse langennut samaan. Hän tietää mikä on Jumalan tahto ja jos poikkeaa siitä hänen tietämästään tahdosta, on eksyttjäjä. Mohikaani suorastaan vihaa toisenlaisen kasteen saaneita, sillä vain hänen kasteensa on oikea. Hän tyrmää kaiken, mitä muun kasteen saaneet kertovat. Voi teitä mihin olette ajautuneet. Tästä palstasta olette tehneet lahkopalstan, jolla ilosanoman sijaan kaikuu lähimmäisen halveksiminen, joka on MERKKI LAHKOHENGESTÄ.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olen nähnyt ihan samanlaisia kohtaloita ja siksi olen suruissani niiden ihmistenpuolesta, jotka vihollinen saa
pois Kristukseen katselemisesta tällä verukkeella, joka
on myöskin eräänlainen eksytys.
Kirjoitat:
>>"Heidän kehityksensä hengellisessä kasvussa pysähtyi kokonaan."Älä vaan huomaa sun synti vaan kehoita itseäsi katsoa vain Kristusta ja ubohda sybtisi kadotuxeen asti. Sitä vihollinen haluaa ja hujjaa sua..
- ~~tähkäpää~~
savonarola kirjoitti:
Älä vaan huomaa sun synti vaan kehoita itseäsi katsoa vain Kristusta ja ubohda sybtisi kadotuxeen asti. Sitä vihollinen haluaa ja hujjaa sua..
Jeesus Kristus on minun, kuten Sinunkin syntimme sovittanut ristinpuulla ja hankkinut meille anteeksiantamuksen, joten ei minulla, eikä myöskään Sinulla ole oikeutta kaivella Hänen anteeksiantamiaan syntejä, näin Jumalan Sana sanoo.
Minkä Hän on anteeksiantanut, sitä Sinä tai minä emme voi keneltäkään pidättää, joten olkaamme varovaisia kajoamaan Krituksen täytettyyn työhän.
Ja muista aina, että millä tuomiolla Sinä muita tuomitset, sillä Sinut itsesi tuomitaan.
Tämän kaiken sanon Sinulle vain siksi, ettet saattaisi itseäsi anteeksiantamattomuuden tilaan ja näin hankkisi itsellesikin anteeksiantamattomuuden. - ???kysymyksiä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Jeesus Kristus on minun, kuten Sinunkin syntimme sovittanut ristinpuulla ja hankkinut meille anteeksiantamuksen, joten ei minulla, eikä myöskään Sinulla ole oikeutta kaivella Hänen anteeksiantamiaan syntejä, näin Jumalan Sana sanoo.
Minkä Hän on anteeksiantanut, sitä Sinä tai minä emme voi keneltäkään pidättää, joten olkaamme varovaisia kajoamaan Krituksen täytettyyn työhän.
Ja muista aina, että millä tuomiolla Sinä muita tuomitset, sillä Sinut itsesi tuomitaan.
Tämän kaiken sanon Sinulle vain siksi, ettet saattaisi itseäsi anteeksiantamattomuuden tilaan ja näin hankkisi itsellesikin anteeksiantamattomuuden.Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?
???kysymyksiä kirjoitti:
Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?
Olen tässä ketjussa puhunut armon puuttumisesta ihmisillä mutta tähkis on poikkeus. Hänellä on armo, itseään kohtaan mikä on terveellistä, sekä mikä ihailtavaa niin myös muita kohtaan.
Tuosta mitä sinä nimmari kysymyksiä kirjoitit niin eihän kukaan synnittömäksi muutu, vaan syntiä tehdään hautaan asti.
Siksi juuri sitä armoa tarvitaan. Sinä puhut täydellisestä ihmisestä jollainen ei yksikään ole.
Raamattua lukeneena sanon että vain Jeesus vaikuttaa täydelliseltä.
Hän armahti ja tuomitsi vain lakia opettavat fariseukset.- Raamattu opettaa
Olen tässä ketjussa puhunut armon puuttumisesta ihmisillä mutta tähkis on poikkeus. Hänellä on armo, itseään kohtaan mikä on terveellistä, sekä mikä ihailtavaa niin myös muita kohtaan.
Tuosta mitä sinä nimmari kysymyksiä kirjoitit niin eihän kukaan synnittömäksi muutu, vaan syntiä tehdään hautaan asti.
Siksi juuri sitä armoa tarvitaan. Sinä puhut täydellisestä ihmisestä jollainen ei yksikään ole.
Raamattua lukeneena sanon että vain Jeesus vaikuttaa täydelliseltä.
Hän armahti ja tuomitsi vain lakia opettavat fariseukset.Et ole päässyt sisälle elämään. Ilman uudestisyntymistä ihminen ei käsitä synti ja synnittömyyskysymystä. Uudestisyntymättömyyden merkki on synnin puolustaminen.
Raamattu opettaa kirjoitti:
Et ole päässyt sisälle elämään. Ilman uudestisyntymistä ihminen ei käsitä synti ja synnittömyyskysymystä. Uudestisyntymättömyyden merkki on synnin puolustaminen.
Armo käsitteenä on ajatus siitä että annetaan anteeksi ne synnit. Ei se ole sitä että suhtaudutaan syntiin välinpitämättömästi. Ankaruus syntien edessä omalla tai muiden kohdalla oli fariseusten ominaisuus, jota Jeesus ei heissä hyväksynyt.
- Raamattu opettaa
Armo käsitteenä on ajatus siitä että annetaan anteeksi ne synnit. Ei se ole sitä että suhtaudutaan syntiin välinpitämättömästi. Ankaruus syntien edessä omalla tai muiden kohdalla oli fariseusten ominaisuus, jota Jeesus ei heissä hyväksynyt.
Uudestisyntynyt ihminen ei koskaan kyseenalaista syntiä, eikä väitä synnin olevan anteeksiantamisen seurauksena sallittua. Uudestisyntynyt on vapautettu orjuudesta.
Sinä opetat kanssasisariesi kanssa Raamatun vastaisuutta. Teitä on suuri joukko, jotka ette menneet Jeesusta seuraamalla Jumalan valtakuntaan ja te olette täällä opettamassa muita samaan, mitä itse teette ja olette.
Väittelemään en ala kanssasi, sillä jos sitä alkaisin, ei se väittely koskaan loppuisi, eikä hedelmää syntyisi. Sinun suhteesi on muututtava henkilökohtaiseksi suhteeksi Jeesukseen. Jätä pois heidän puolustamisensa, jotka ovat saaneet sinut uskomaan synnin oikeutukseen. Teitä on suuri joukko ja te halvennatte pientä joukkoa, joka on vapaa synninorjuudesta. - ~~tähkäpää~~
???kysymyksiä kirjoitti:
Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?
Saat vastauksen kysymyksiisi Jumalan Sanasta, jos totuudessa niihin vastausta etsit?!
Minun vastaukseni on tässä:
Niinkuin on hanki valkoinen
kirkkaimman auringon alla.
Puhdistuu tunto ihmisen
armolle antautumalla.
Jokainen kunniaton,
pois kirjoista taivahan pyyhitty on.
Kun kaikki synnit on anteeksi annettu,
Jeesuksen Ristin tähden.
Niinkuin on taivas ääretön,
loputon aaltojen tarmo.
Rakkauden lähde ehtymätön,
ikuinen Jumalan armo.
Kaiken Hän tietää viisaudessaan
ja kuitenkin valmis on unohtamaan.
Jeesuksen Ristin tähden.
Niinkuin on metsä hiljainen,
sylissä yön avaruuden,
Vaiti on kaiku syytösten,
huoneissa sydämen uuden.
Poissa on paino menneisyyden,
käy armahdus ylitse ymmärryksen.
Kun kaikki synnit on anteeksi annettu
Jeesuksen Ristin tähden.
Sanat: Lasse Heikkilä Raamattu opettaa kirjoitti:
Uudestisyntynyt ihminen ei koskaan kyseenalaista syntiä, eikä väitä synnin olevan anteeksiantamisen seurauksena sallittua. Uudestisyntynyt on vapautettu orjuudesta.
Sinä opetat kanssasisariesi kanssa Raamatun vastaisuutta. Teitä on suuri joukko, jotka ette menneet Jeesusta seuraamalla Jumalan valtakuntaan ja te olette täällä opettamassa muita samaan, mitä itse teette ja olette.
Väittelemään en ala kanssasi, sillä jos sitä alkaisin, ei se väittely koskaan loppuisi, eikä hedelmää syntyisi. Sinun suhteesi on muututtava henkilökohtaiseksi suhteeksi Jeesukseen. Jätä pois heidän puolustamisensa, jotka ovat saaneet sinut uskomaan synnin oikeutukseen. Teitä on suuri joukko ja te halvennatte pientä joukkoa, joka on vapaa synninorjuudesta.Ja sinusta se suurin joukko menee helvettiin ilman sun myötätuntoa. Eikö tuo ajattelutapa ole hieman ahdasmielinen ja moraaliton?
Suhtaudut välinpitämättömästi toisen tuskaan.
Ja meistä ei kumpikaan ole edes vihjannut että synti olisi sallittua.
Ja kukaan ei ole vapaa synnin orjuudesta, sikäli kirjoituksesi menee ihan harakoille.
Vai väitätkö olevasi itse synnitön ja siis täydellinen?
Sinä kärsit itse tuosta ettet armahda itseäsi.- ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Saat vastauksen kysymyksiisi Jumalan Sanasta, jos totuudessa niihin vastausta etsit?!
Puhdistuu tunto ihmisen
armolle antautumalla.
Jokainen kunniaton,
Jeesuksen Ristin tähden.
loputon aaltojen tarmo.
ikuinen Jumalan armo.
Jeesuksen Ristin tähden.
sylissä yön avaruuden,
huoneissa sydämen uuden.
Jeesuksen Ristin tähden.
Sanat: Lasse HeikkiläTämä viestini vastauksena nimimerkille: - ???kysymyksiä -
5.2.2014 08:33 - ~~tähkäpää~~
Ja sinusta se suurin joukko menee helvettiin ilman sun myötätuntoa. Eikö tuo ajattelutapa ole hieman ahdasmielinen ja moraaliton?
Suhtaudut välinpitämättömästi toisen tuskaan.
Ja meistä ei kumpikaan ole edes vihjannut että synti olisi sallittua.
Ja kukaan ei ole vapaa synnin orjuudesta, sikäli kirjoituksesi menee ihan harakoille.
Vai väitätkö olevasi itse synnitön ja siis täydellinen?
Sinä kärsit itse tuosta ettet armahda itseäsi.Sinulla on Sari Susanna paljon tietoa Jumalan Sanan totuuksista!
Jeesus itse sanoi, että kuka teistä on synnitön,
heittäköön ensimmäisen kiven.
Tämä kertoo mielestäni käänteisesti myöskin siitä,
että vain sellainen ihminen joka olettaa olevansa
itse täydellinen ja synnitön, on valmis heittelemään
muita kivillä, mutta se joka tietää oman heikkoutensa
ja joutuu sen vuoksi turvaamaan Jumalan armoon, ei
uskalla osoitella ja kaivella muiden syntejä ja rikkomuksia, koska tietää, että ilman Jumalan armoa olisi itsekin
tuhon oma.
Haluaisin Sinut suojata näiltä uskovien toisiaan kohtaan heittämiltä kiviltä, mutta täällä se on täysin mahdotonta,
joten voin vain nöyrästi kiittää Sinua siitä, että tulet
rinnalleni ja olet valmis seisomaan vapaaehtoisesti
tässä kivisateessa. Kiitos! - Armo ja Totuus
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Puhdistuu tunto ihmisen
armolle antautumalla.
Jokainen kunniaton,
Jeesuksen Ristin tähden.
loputon aaltojen tarmo.
ikuinen Jumalan armo.
Jeesuksen Ristin tähden.
sylissä yön avaruuden,
huoneissa sydämen uuden.
Jeesuksen Ristin tähden.
Sanat: Lasse HeikkiläSinulla tähkäpää on Armon ja Totuuden paikalla armo ja runoratsu.
Runojen voimalla ei kukaan pelastu kuten ei tyhjillä loitsuillakaan.
Meidän täytyy uskossa ojentautua Jumalan Sanan mukaan ja varoa
kevytmielisten runoratsujen petollisia houkutuksia kuin pahinta ruttoa.
Sinun valintasi "on tässä", niin kirjoitit. Siis runohaaveitten virvatulissa.
PS.
Etkö sittenkin voisi vaihtaa valintasi siihen, minkä jätit runojesi alle:
"Saat vastauksen kysymyksiisi Jumalan Sanasta, jos
totuudessa niihin vastausta etsit?!" Niin, punnitse asiaa! - vai jos niin!
savonarola kirjoitti:
Älä vaan huomaa sun synti vaan kehoita itseäsi katsoa vain Kristusta ja ubohda sybtisi kadotuxeen asti. Sitä vihollinen haluaa ja hujjaa sua..
Tähkäpään ja savnarolan ero on siinä, että tähkäpää on ottanut Jeesuksen vstaan omana Vapahtajanaan ja ssaanut kaikki syntinsä anteeksi Hänen verensä kautta. Tähkäpää myöskin tunnustaa uskonsa ihmisten edessä ja voi kertoa uskoontulostaan jasiitä mitä Jeesus hänelle merkitsee. Sitä vastoin savonarola luulottelee olevansa synnitön, mutta ei ole koskaan ottanut peastusta vstaan Jeesuksessa Kristusksessa, vaan koetaa omien tekojensa ja harhaoppisuutensa voimin päästä taivaaseen. Se ei kuitenkaan onnistu, silla vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta on peklastus ja Häne verensä puhdistaa kaikesta synnistä.
- Vielä tähkäpäälle
Armo ja Totuus kirjoitti:
Sinulla tähkäpää on Armon ja Totuuden paikalla armo ja runoratsu.
PS.
totuudessa niihin vastausta etsit?!" Niin, punnitse asiaa!"Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?"
Ylläolevan kysymyksen teki sinulle nimim. ???kysymyksiä 5.2.2014 08:33
Tarjoamasi vastaus, uskonnollinen runo, ei kestä Sanalla koettelemista.
Runot ja laulut voivat olla liikuttavia ja kauniita, mutta totuutta niissä ei ole.
Meidän ei tule rakentaa elämäämme sellaisen varaan, mikä on lopulta vain puuta, heinää ja olkia. Jumalan sana yksin kestää, siinä on pelastuksemme. Eikä riitä pelkkä sanan kuuleminen, on oltava myös sanan tekijä. Tässä me olemme jokainen kilvoittelija samalla viivalla.
"Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne." Jaak.1:22
Matt.7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Iloista Runebergin päivää ja kevään odotusta! vai jos niin! kirjoitti:
Tähkäpään ja savnarolan ero on siinä, että tähkäpää on ottanut Jeesuksen vstaan omana Vapahtajanaan ja ssaanut kaikki syntinsä anteeksi Hänen verensä kautta. Tähkäpää myöskin tunnustaa uskonsa ihmisten edessä ja voi kertoa uskoontulostaan jasiitä mitä Jeesus hänelle merkitsee. Sitä vastoin savonarola luulottelee olevansa synnitön, mutta ei ole koskaan ottanut peastusta vstaan Jeesuksessa Kristusksessa, vaan koetaa omien tekojensa ja harhaoppisuutensa voimin päästä taivaaseen. Se ei kuitenkaan onnistu, silla vain ja ainoastaan Jeesuksen kautta on peklastus ja Häne verensä puhdistaa kaikesta synnistä.
Tämä selittää kaiken sitten mix raivoat minua kohtaan ,, kun tunnustat raivokarrismaattista tähkäpää täysin..
Tuhonvoimat kirjoitti:
Rea Aallolla on pitkä lista eksyttäjistä. Hän vain tietää mikä on puhdas oppi ja jos ei usko häntä, on eksyttäjä. Tähkäpää on itse langennut samaan. Hän tietää mikä on Jumalan tahto ja jos poikkeaa siitä hänen tietämästään tahdosta, on eksyttjäjä. Mohikaani suorastaan vihaa toisenlaisen kasteen saaneita, sillä vain hänen kasteensa on oikea. Hän tyrmää kaiken, mitä muun kasteen saaneet kertovat. Voi teitä mihin olette ajautuneet. Tästä palstasta olette tehneet lahkopalstan, jolla ilosanoman sijaan kaikuu lähimmäisen halveksiminen, joka on MERKKI LAHKOHENGESTÄ.
SIIS KETKÄ KARTAT SITTEN ,,,, KIKKI NUO VAI EI KETÄÄN?
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,- ~~tähkäpää~~
Vielä tähkäpäälle kirjoitti:
"Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?"
Runot ja laulut voivat olla liikuttavia ja kauniita, mutta totuutta niissä ei ole.
Meidän ei tule rakentaa elämäämme sellaisen varaan, mikä on lopulta vain puuta, heinää ja olkia. Jumalan sana yksin kestää, siinä on pelastuksemme. Eikä riitä pelkkä sanan kuuleminen, on oltava myös sanan tekijä. Tässä me olemme jokainen kilvoittelija samalla viivalla.
"Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne." Jaak.1:22
Matt.7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Iloista Runebergin päivää ja kevään odotusta!>>"Tarjoamasi vastaus, uskonnollinen runo, ei kestä Sanalla koettelemista.">"Niinkuin on hanki valkoinen
Puhdistuu tunto ihmisen
armolle antautumalla.">"Jokainen kunniaton,
Jeesuksen Ristin tähden.">"Niinkuin on taivas ääretön,
loputon aaltojen tarmo.
ikuinen Jumalan armo.">"Kaiken Hän tietää viisaudessaan
Jeesuksen Ristin tähden.">"Niinkuin on metsä hiljainen,
sylissä yön avaruuden,
huoneissa sydämen uuden.
Jeesuksen Ristin tähden." - Uskonnollisuus/USKO
Vielä tähkäpäälle kirjoitti:
"Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?"
Iloista Runebergin päivää ja kevään odotusta!Nimimerkki vielä tähkäpäälle antaa kaikille ajattelemisen aihetta. Uskonnollisuus on uskon sijasta vallanut tämänkin paltan. Tähkäpää ei ole ainoa uskonnollisuutta edustava, vaan suurin osa tämän palstan "kauniita kirjoituksia" kirjoittelevista jakaa hänen kanssaan saman tilan.
- Väärät ratsut!
Armo ja Totuus kirjoitti:
Sinulla tähkäpää on Armon ja Totuuden paikalla armo ja runoratsu.
PS.
totuudessa niihin vastausta etsit?!" Niin, punnitse asiaa!Niinpä. Lauluilla ja runoilla he pyrkivät pyhitykseen. Jumalan Sana ei ylitä heissä laulujen ja runojen "totuutta." Eivät he siitä välitä, että laulu- ja runoratsut ovat ihmismielen keksintöä.
- Raam. sananlasku
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>"Tarjoamasi vastaus, uskonnollinen runo, ei kestä Sanalla koettelemista.">"Niinkuin on hanki valkoinen
Puhdistuu tunto ihmisen
loputon aaltojen tarmo.
sylissä yön avaruuden,
huoneissa sydämen uuden.
Jeesuksen Ristin tähden."Missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
- vai jos niin!
savonarola kirjoitti:
SIIS KETKÄ KARTAT SITTEN ,,,, KIKKI NUO VAI EI KETÄÄN?
2. Tim. 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,Niinpä sinuakin pitää varoittaa harhaoppiesi levittämisestä savonarola! Tuo mainitsemasi Raamatun kohta "harhaoppista karta" koskee myöskin sinun harhaoppiesi karttamista. Varoittaa kyllä tulee, jottei vielä Jumalan Sanaa tuntemattomat eksyisi harhaoppisen julistuksesi pauloihin. Sinä itse et halua, että sinun oppejasi arvostellaan ja niistä varoitetaan, mutta minä vastustan harhaoppista julistusta teki sen sitten kuka hyvänsä. Tiedän että sinä taas olet vihainen kun luet tekstiäni, mutta pysy nyt kerrankin totuudessa äläkä ala valheellisesti kirjoittaaa täyttä valhetta, kuten aina teet sille, joka vastustaa sinun harhaisia oppejasi ja sitä julistusta, jota sinä julistat.
- vai jos niin!
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Tämän kaiken sanon Sinulle vain siksi, ettet saattaisi itseäsi anteeksiantamattomuuden tilaan ja näin hankkisi itsellesikin anteeksiantamattomuuden.Oikein kirjoitit jälleen kerrantähkäpää. Ei me muututa itsemme katselemisella, vaan kun nostamme katseemme Kristukseen niin me saamme muuttua Hänen kuvansa kaltaisuuteen. Kun Jeesus on sovittanut syntimme ja pessyt meidät verellään, niin totisesti me olemme silloin valkeudessa ja Herran armo on meidän osanamme. Kiitos Jum,alalle, että on vielä niitä ihmisiä, jotka tahtovat seistä Jumalan Sanan pohjalla. Tänä aikana on valtavasti kaikenlaisia eksyttäjiä, joita tämä palsta vilisemällä vilisee.
- vai jos niin!
savonarola kirjoitti:
Tämä selittää kaiken sitten mix raivoat minua kohtaan ,, kun tunnustat raivokarrismaattista tähkäpää täysin..
En minä raivoa sinua vastaan, vaan sinä raivoat minua vastaan savonarola. Minä pujhun totuuden sinun opettamastasi harhaopista. Sinä et sitä kärsi kuulla, koska sinua ei opetuksesi saisi arvostella vaan kumarrella sinun harhaoppiasi, mutta minä en niin tee. Varoitan siitä koko elämäni ajan! Ja en puolusta tähkävaan iloitsen siitä, että on vielä raittiita uskovia Jumalan Sanan pohjalla ollen!
- JÄRKYTTÄVÄÄ
Raam. sananlasku kirjoitti:
Missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.
Kirjoittaja lainasi raamatunpaikkaa. Eikö helluntailaiset pelkää edes miinustaa Jumalan Sanaa?
JÄRKYTTÄVÄÄ kirjoitti:
Kirjoittaja lainasi raamatunpaikkaa. Eikö helluntailaiset pelkää edes miinustaa Jumalan Sanaa?
Tuomitseva ihminen löytää raamatusta tuomion sanoja. Nyt tällä kertaa joku löysi korvasyyhyynsä paikan jossa sanotaan toista tyhmäksi.
Kyllä siellä on sanomaa myös rakkaudesta ja armosta jos joku niitä sieltä HALUAA löytää.- "sara"
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>"Tarjoamasi vastaus, uskonnollinen runo, ei kestä Sanalla koettelemista.">"Niinkuin on hanki valkoinen
Puhdistuu tunto ihmisen
loputon aaltojen tarmo.
sylissä yön avaruuden,
huoneissa sydämen uuden.
Jeesuksen Ristin tähden."Kiitokset Tähkis näistä runoista ja laulun säkeistä, ne kaikki kirkastavat Jeesuksen sovitustyötä niin ihanasti. Meillä kristityillä on niin syvällisiä lauluja Jeesuksesta ja Hänen armostaan, ja varsinkin vanhemmille ihmisille, jotka eivät enää näe kunnolla, ovat virret ja laulut suoraa rukousta Jumalalle. Eikä totisesti niissä mitään pahaa ole !
- nickiltämainitut
vai jos niin! kirjoitti:
Kirjoittaja "vai jos niin", on mahd. vastoin Tähkiksen omaa tekoa, nostanut Tähkäpään eräänlaiseen antikristuksen asemaan, erehtymättömäksi messiaaksi, samalla julmasti tuomiten toisen, nimeltämainitsemansa uskovan, jonka puolesta Kristus on kuollut.
Hänen itse asiansa saattaa olla oikea, mutta tekonsa väärä.
Oikeaoppisessa farisealaisuudessaan kirjoittaja on jo aikaa sitten kadottanut oman sielunsa.
Kaikkea hyvää savonlevolaxille, vaikka myös sinunkin oppisi ovat päin männikköä ja vahvasti uskonkin sinun olevan muuan tunnettu nettitrolli, herra Nipa. - vai jos niin!
nickiltämainitut kirjoitti:
Kirjoittaja "vai jos niin", on mahd. vastoin Tähkiksen omaa tekoa, nostanut Tähkäpään eräänlaiseen antikristuksen asemaan, erehtymättömäksi messiaaksi, samalla julmasti tuomiten toisen, nimeltämainitsemansa uskovan, jonka puolesta Kristus on kuollut.
Hänen itse asiansa saattaa olla oikea, mutta tekonsa väärä.
Oikeaoppisessa farisealaisuudessaan kirjoittaja on jo aikaa sitten kadottanut oman sielunsa.
Kaikkea hyvää savonlevolaxille, vaikka myös sinunkin oppisi ovat päin männikköä ja vahvasti uskonkin sinun olevan muuan tunnettu nettitrolli, herra Nipa.En ole todellakaan nostanut tähkäpäätä millekään jalustalle enkä nostanut mihinkään asemaan. Jeesus on ainut joka nostaa johonkin asemaan uudestisyntyneen uskovaisen. Se on Hänen lapsekseen ja kanssaperijäkseen. Minä en sitä tee enkä sodi Jumalan Sanaa vastaan! Joten täysin huuhaata kirjoitat. En ole missään kohden sanonut, että tähkäpää olisi erehtymäton, enkä sitä ole itsekään, ja en nostanut messiaaksikaan. Sillä ainut Messias on Jeesus Kristus! Hänessä minä elän ja olen ja Kristus on minussa. Jolla Poika on on elämä, mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle ei ole elämää näkevä! Minä todellakin elän Kristuksen seurassa ja julistan Hänen sovintoverensä kautta tapahtuvaa uudestisyntymistä ja syntien anteeksi saamista. Tunnustan Hänet julkisesti Herrakseni. Ja olln elänyt rikkaan ja vauhdikkaan elämän Hänen yhteydessään.
En ole myöskään tuominnut savonarolaa, vaan tuonut esiin sen, että harhaoppia ei tule julistaa. Minä en ole tuomari, vain Jumalalla on siihen oikeus! Sanoohan Raamattu selvästi älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.Mieleenikään ei tule tuomita toista ihmistä, mutta koetan ohjata Jumalan Sanan pohjalle ja omistamaan omakohtaisen uskon Jeesuksessa Kristuksessa ja pyytämään HHerralta Hänen verensä puhdistusta kaikista synneitä, että nimi kirjoitettaisiin Elämän kirjaan. Tuon esiin sen, että uskonnollisuus ei pelasta ketään, vaan omakohtainen usko Kristukseen ja suun tunnustus. Silloin voi kertoa myöskin uskoontulokokemuksensa.Kristus on kuollut kaikkien ihmisten puoilesta, mutta Jumala on antanut vapaan tahdon ihmiselle ottaako vastaan pelastuksen Jeesuksen kautta vai eikö! Jumala kutsuu kuitenkin ihmistä pelastukseen, sillä kahdesti jopa kolmesti Jumala kutuss ihmistä. näin Raamattu sen sanoo, vaikken sanatarkasti sitä lausetta tänne kirjoitakaan!
Minä en ole myöskään sanonut olevai oikeaoppinen, vaan sen, että minä tahdon pysyä kaikessa Jumalan Sanan pohjalla. Ja varoitan harhaoppisesta opetuksesta. Se ei ole farisealaisuutta eikä oikeaoppisuutta, vaan Jumalan Sanan anta´ma ohje uskovaiselle! Jeesus ei ketään heitä pois tyköänä, joten en ole seiluanikaan kardottanut, vaan elän Herrassa ja en ole koskaan uskoontuloniu jälkeen edes ajatellut luopuvani Hänen yhteydestään. Jeesus on minulle rakas ja Hän johtaa minua rakkaudessaan!
- Tämä on hyvä aloitus
Jukka.finland puuttuu aloituksessaan mitä ajankohtaisimpaan asiaan:
"Ajassamme vaaditaan ryhtiä ja rohkeutta seisoa Jeesuksen raittiin evankeliumin puolella. Monet ovat luopuneet totuudesta, katsoen paremmaksi mielistellä ihmisiä ja etsiä heidän mielisuosiota ja kunniaa, kuin Jumalan kunniaa."
Palstalla tarvitaan lisää Jukka.f:n kaltaisia kirjoittajia, jotka vilpittömästi haluavat, että evankeliumin puhdas totuus ja raitis Jumalan sana pidettäisiin esillä.
Nyt tarvitaan kokosydämistä uskon kuuliaisuutta Jeesusta kohtaan. Monenlaista eksyttäjää on liikkeellä, myös helluntailaisuuden piirissä. - "sara"
Tähkis, ja sarisusanna73, te olette ymmärtäneet syvällisesti sovituksen ja armon sanoman.Kiitos oli lohduttavaa lukea kirjoituksianne."
Sinulle joku kirjoitti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tähkäpää, antaako Jeesus anteeksi aina uudelleen ja uudelleen samat syntiteot? Saako ihminen jatkaa parantumattomassa tilassa loputtomasti? Eikö kirous kohtaakkaan heitä, jotka eivät tee muuta kuin pyytelevät anteeksi, mutta eivät koskaan tee parannusta? Miksi Jeesus kirosi viikunapuun, joka ei kasvattanut hedelmää?- ~~tähkäpää~~
Kiitos "sara" rohkaisustasi!
On ollut ihanaa nähdä, miten paljon Sarisusanna73:lla on tietoa ja ymmärystä Jumalan Sanasta ja vaikka hän itse on joskus sanonut, että ei kykene luottamaan täysin Jumalan olemassaoloon, mielestäni tämä kaikki kuitenkin kertoo siitä, että koska Jumala on hänet omakseen kerran kutsunut ja kirkastanut hänelle sanaansa ja kun Sanan mukaan Jumala ei kutsumustansa kadu, tämä tieto elää voimakkaana edelleenkin hänessä.
En usko, että Sarisusanna73 panee pahakseen, jos muistamme häntä rukouksin, että hän saisi uutta voimaa
ja löytäisi rinnnalleen konkreettisesti arkielämänsä keskellä jonkun, joka lähtisi häntä rohkaisemaan ja tukemaan, että hän voisi ottaa uudelleen kompanssiinsa suunna kohden Kristusta.
Siunausta ja Taivaallisen Isän läsnäoloa myöskin "Sara" Sinun elämääsi! - Vielä tätäkin
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kiitos "sara" rohkaisustasi!
On ollut ihanaa nähdä, miten paljon Sarisusanna73:lla on tietoa ja ymmärystä Jumalan Sanasta ja vaikka hän itse on joskus sanonut, että ei kykene luottamaan täysin Jumalan olemassaoloon, mielestäni tämä kaikki kuitenkin kertoo siitä, että koska Jumala on hänet omakseen kerran kutsunut ja kirkastanut hänelle sanaansa ja kun Sanan mukaan Jumala ei kutsumustansa kadu, tämä tieto elää voimakkaana edelleenkin hänessä.
En usko, että Sarisusanna73 panee pahakseen, jos muistamme häntä rukouksin, että hän saisi uutta voimaa
ja löytäisi rinnnalleen konkreettisesti arkielämänsä keskellä jonkun, joka lähtisi häntä rohkaisemaan ja tukemaan, että hän voisi ottaa uudelleen kompanssiinsa suunna kohden Kristusta.
Siunausta ja Taivaallisen Isän läsnäoloa myöskin "Sara" Sinun elämääsi!Toisiaan he kiittelevät ja helpotuksen saavat ihmisviisaudesta. Jumalan Sanan totuuden he hylkäävät ja ihmisorjuudessa pysyvät. Kiitokset kaikuvat samanmielisille, mutta totuus Sanassa ei kiitosta saa.
- Sarisusanna73:lle
Jos tuo "sara"lle laittamani viesti loukkaa Sinua ja koet sen keskusteluna Sinun ohitsesi, kerrothan siitä, niin pyydän sen poistoa ylläpidolta.
Terveisin: tähkäpää Joopa joo unohda synnin ja exytysten jopa voi harhautaa jopa valitut ,, tee vaan niinkuin tähkis ,, katse Jeesuxeen sinisilmien kanssa ja unohda kaikki muut opetuxet. Tähkixen opetuskarismaattista karrikkolle ajo vie jokainen ihan varmasti kohti kadotuxen.
Se on nimittäin tuo nopea ruoka joka Raamattu kertoo vertauxessa miten siemenen putoa kovan maahan ja kohtaa tulen joka on niin polttava että huuletkin rahkoilee ja ainoa mitä siitä seuraa että ihminen huutaa hurmiossa fire fire...- vai jos niin!
Vaikka cvastaat sarisusannalle, niin en voi jälleen kerran olla oikaisematta sinun harhaoppista julistustasi savonarola. Syytät valheelliseesti muita esim. minua ja tähkäpäätä. Etkö millään käsitä, että valhe hukuttaa ja kadottaa ihmisen kadotukseen. Sillä valhe on syntiä ja synti ei taivaaseen koskaan pääse.
Paholainen lähettää kaikenkaltaisia eksytyksiä, mukaan lukien sinun harhaoppisuutesi savonarola, jotka pukeutuvat jumalisuuden kaapuun, mutta ovat sisältä raatelevia susia. Tällaiset ihmiset eivät ole koskaan kokeneet uudestisyntymistä tai ovat totaalisesti luopuneet Herran yhteydestä. Sinäkin paasaat synnistä täällä jatkuvasti, etkä noudata Raamatun neuvoa siinäkäänasiassa, että pitää mennä varoittamaan synnissä elävää kahden kesken (toki uskonnollinen ihminen ei oikein pysyt tähänkään, sillä hänhän itse ei ole Jumalan lapsi, eikä näin ollen voi oikeaasti näin toimiakaan). Olen pyytäönytsinulta lista siitä, missä synneissä uskovat elävät, mutta et ole kertaakaan sitä tehnyt. Jos kerran joku elää jossain synnissä, niin totta ihmeessä on edes laadittava syntilista kaikkien nähtäville! Eikö tämän sano jo maalaisjärkikin?
Tähkäpää sanoo ihan oikein, että tulee nostaa katse Kristukseen, sillä Häntä katselemalla me muutumme Hänen kuvansa kaltaiseksi. Muut opetukset tulevat siinä ojhessa eikä niitä unohdeta. Tärkeää on vaan nostaa katse Pelastuksemme Päämieheen Jeesukseen Kristukseen! Ei tähkäpää opeta mitää karismaattista opetusta, vaan hän sanoo asiat niin kuin Raamatussa kerrotaan ja opetetaan. Sinä savonarola vaaan pullikoit aina totuutta vastaan! Tähkäpään opetukset eivät vie kadotukseen, mutta sinun oharhaoppiesi seuraaminen vie! Ja näkeehän sen edelleen selvästi, ettet sinä kunnioita Jeesusta, vaan jälleen kerran pilkkaat Häntä! Sillä pilkkaamista tuo sinun väännöksesi Jeesuksen nimessä on!
Tuolla vertauksella ja tähkäpään kirjoituksella ei ole mitään yhtymäkohtaa! Koetat vaan mustamaalata häntäkin, kun ei kuuntele sinun harhaoppista opetustasi. Siinä tekee tähkäpää todella oikein. On todella suurta armoa, että saa pysyä terveessä ja raittiissa Jumalan Sanan pohjalla olevassa opetuskessa!
- Soffiina
Neuvo exytyxien tuntemiseen:
Tutustu teologiaan. Netistä löytyy aineistoa nimellä "harhaopit".
Mitkään tämän päivän eksytykset eivät ole 500 vuotta nuorempia. Kaikki ovat vanhojen toistoa. Eksytykset eivät lähde Raamatusta, vaan samaten siitä, että eksyttäjät tuntevat nämä vanhat harhaopit ja ovat ottaneet ne uusiokäyttöönsä, kuten on tapahtunut useat eri kerrat kirkkohistorian aikana.
Tietenkin sikäli voi havaita eräänlaisia eksytyksiä, jos ne perustuvat selkeästi Raamatusta löytyvän Jumalan sanan vastaisuuksiin.
.- KTS (Ei kirj.)
Juuri näin kuten Soffiina sannoo.
Nää harhat on uudelleenlämmitettyjä muumioita joita muumiot yrittävät herätellä henkiin.
Ihmeellisiä neuvoja antavat nuo kaxikkopari vai jos niin ja tähkis. Aivan kun pitäis unohtaa oman syntisyyden ja ylistää Herra. Niinkö Raamattu opettaa?
- NäinRaamattuOpettaa
Se mistä sinä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi luet.
NäinRaamattuOpettaa kirjoitti:
Se mistä sinä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi luet.
Ja myöskin jos et varoita noista kaxikoista niin sinuun luetaan saman tuomion sinun kohdalla !!!
Ja mitä sinä olet tuomittamassa minua ???- Kutsu Muksesi
savonarola kirjoitti:
Ja myöskin jos et varoita noista kaxikoista niin sinuun luetaan saman tuomion sinun kohdalla !!!
Ja mitä sinä olet tuomittamassa minua ???Mikä on sinun kutsumuksesi savonarola?
Kutsu Muksesi kirjoitti:
Mikä on sinun kutsumuksesi savonarola?
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tuossa näet mun kutsumus..- kasteessako
savonarola kirjoitti:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Tuossa näet mun kutsumus..Uudestisyntyykö ihminen kasteessa?
kasteessako kirjoitti:
Uudestisyntyykö ihminen kasteessa?
Siinä näet kenen kanssa Hän on maailman loppuun asti ---> 20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." Teroitetaan PITÄMÄÄN TUOSSA JAESSA.. MUTTA OIKEIN SANOI JUKKA KAUAS OLET ALUNPERÄ-AIHEISTA
Kiitos mielipiteistänne tämän aloituksen alla. Toiset vastauksista ovat tosin poikenneet kauas varsinaisesta aloituksen aiheesta "koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä hyvää on" ja "kaksi tai kolme profetoikoon ja muut arvostelkoon".
Olen iloinen siitä, että minua itseäni ja kirjoituksiani arvosteltiin ja koeteltiin joidenkin kommenteissa. Jokaisen uskovan tulee olla valmis siihen, että häntä koetellaan ja hänen elämässään kasvavia hedelmiä arvioidaan. "Hedelmistäänhän puu tunnetaan".
Olen iloinen myös teistä, jotka olette antaneet minulle tukenne, kehoittaessani uskovia arvostelemaan ja koetelemaan kaikkea kokouksissa kuulemaansa ja näkemäänsä sekä kirjoista lukemaansa.
Mitä joihinkin minulle esitettyihin kysymyksiin ja arvioihin tämän aloituksen alla tulee, niin vastaan veljemme Duo-shengin sanoin: "Veljet, jos ihmiset luottavat meihin, meillä ei ole tarvetta selitellä; jos ihmiset eivät luota meihin, meidän ei kannata selitellä".
Olen illan torkku ja aamun virkku - on siis aika toivottaa omasta puolestani jokaiselle lukijalle "hyvää yötä, Jeesus myötä"
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1182141Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1771706Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551404- 551188
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661175Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821