Menisikö vanhoillislestadiolainen ristille puolestani?

Vasta sitten jotenkin uskoisin vanhoillislestadiolaisen minulle antamaan synninpäästöön, jos hän menisi ristille kuolemaan vuokseni.

69

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan ruoska

Eihän sellainen ole sopivaa, "epäuskoisen" vuoksi uhrautua, hehän kirkastavat omaa seurakuntaa eikä Kristusta.

• Totta tosiaan, mutta ajattelepa kuinka monen epäuskoisen vuoksi Jeesus kuoli.

• Kuinkas sattuikaan?
        Devoit kirjoitti:

Totta tosiaan, mutta ajattelepa kuinka monen epäuskoisen vuoksi Jeesus kuoli.

"Asko A.
        1.2.2014 17:20
        0
        Sulje
        Eli Kristus puhdisti sinut verellään? Miten sitten Jeesus rakasti niin paljon syntisiä että jopa kuoli heidän edestään? Sinunkin. Kuolisitko sinä jonkun syntisen puolesta että hän saisi elää?"

Aihe ja kirjoitustyyli samanlaiset, mistähän johtunee?
        Kyseisestä aiheesta jauhoi eilen nimim. Asko A. raamattupalstalla.

• etsivä-xx
        Devoit kirjoitti:

Totta tosiaan, mutta ajattelepa kuinka monen epäuskoisen vuoksi Jeesus kuoli.

Ajattelepa Devoit että Paavalikin kuoli ristillä ja Pietari mutta kukaan heistä ei esittänyt että heidän pitäsi kuolla ristillä meidän pelastuksemme takia. Oletko Devoit oleenkaan kristitty kun tällaisia pakanallisia tekstejäsi tänne latelet. Anteeksi Devoit kovat sanani mutta pakko sanoa koska minulle ainakin jossakin kulkee raja. Sinun ei ole pakko uskoa niin kuin vanhoillislestadioalisuudessa tulkitaan mutta esittämäsi vaatimus on käsittämätön.

Olen sikäli nyt ihmeissäni koska minä olen tähän menessä suhtutunut sinuun positiivisesti. Ei edes Iisakkia loppujen lopuksi uhrattu. Meillä ei ole sellainen Jumala. Ei Pietaria, Paavalia tai kaikia kristittyjen vainoissa surmattuja elävältä ristillä poltettuja lapsiakaan uhrattu Jumalan vaatimuksesta vaan ihmisten pahuuden ja Saatanan toiminnan tähden. Eivät noitavainot eikä kerettiläisten polttaminen kuten Hussin polttaminen kirkolliskokouksen aikaan ollut teko Jumallalle. Marttyytikuolema Jumalan sanna julistamisen vuoksi ei ole meidän vanhurskautemme perusta ei näiden marttyyrien pelastuksen syy vaan heidän uskonsa.

• etsivä-xx kirjoitti:

Ajattelepa Devoit että Paavalikin kuoli ristillä ja Pietari mutta kukaan heistä ei esittänyt että heidän pitäsi kuolla ristillä meidän pelastuksemme takia. Oletko Devoit oleenkaan kristitty kun tällaisia pakanallisia tekstejäsi tänne latelet. Anteeksi Devoit kovat sanani mutta pakko sanoa koska minulle ainakin jossakin kulkee raja. Sinun ei ole pakko uskoa niin kuin vanhoillislestadioalisuudessa tulkitaan mutta esittämäsi vaatimus on käsittämätön.

Olen sikäli nyt ihmeissäni koska minä olen tähän menessä suhtutunut sinuun positiivisesti. Ei edes Iisakkia loppujen lopuksi uhrattu. Meillä ei ole sellainen Jumala. Ei Pietaria, Paavalia tai kaikia kristittyjen vainoissa surmattuja elävältä ristillä poltettuja lapsiakaan uhrattu Jumalan vaatimuksesta vaan ihmisten pahuuden ja Saatanan toiminnan tähden. Eivät noitavainot eikä kerettiläisten polttaminen kuten Hussin polttaminen kirkolliskokouksen aikaan ollut teko Jumallalle. Marttyytikuolema Jumalan sanna julistamisen vuoksi ei ole meidän vanhurskautemme perusta ei näiden marttyyrien pelastuksen syy vaan heidän uskonsa.

Älä ota aloitustani liiian tosikkomaisesti etsivä-xx, ravistelin vain ihmisiä ajattelemaan entä jos...

Ei se riittäisi vaikka jokainen vl ripustettaisiin ristille, yhtään syntiä sillä ei anteeksi annettaisi. Vain Jeesuksen uhri on riittävä.

Ajattelepa miten syntinen vl voi julistaa toisen syntejä anteeksi, ei mitenkään.

• Kuinkas sattuikaan? kirjoitti:

"Asko A.
        1.2.2014 17:20
        0
        Sulje
        Eli Kristus puhdisti sinut verellään? Miten sitten Jeesus rakasti niin paljon syntisiä että jopa kuoli heidän edestään? Sinunkin. Kuolisitko sinä jonkun syntisen puolesta että hän saisi elää?"

Aihe ja kirjoitustyyli samanlaiset, mistähän johtunee?
        Kyseisestä aiheesta jauhoi eilen nimim. Asko A. raamattupalstalla.

Käythän sinäkin tällä palstalla, Asko A on ilmeisesti saanut vaikutteita aloituksestani. Viisas mies näköjään, enkä pane ollenkaan pahakseni jos hän on lainannut ideaani.

• Löytyy kyllä
        Devoit kirjoitti:

Älä ota aloitustani liiian tosikkomaisesti etsivä-xx, ravistelin vain ihmisiä ajattelemaan entä jos...

Ei se riittäisi vaikka jokainen vl ripustettaisiin ristille, yhtään syntiä sillä ei anteeksi annettaisi. Vain Jeesuksen uhri on riittävä.

Ajattelepa miten syntinen vl voi julistaa toisen syntejä anteeksi, ei mitenkään.

"Ajattelepa miten syntinen vl voi julistaa toisen syntejä anteeksi, ei mitenkään"

Siinäpä se salaisuus onkin ja siihen salaisuuteen Raamattu antaa selvän vastauksen.
        Vihje: Vastaus ei aukea ajattelemalla, vaan siihen tarvitaan tieto! Ymmärryksestakin onkyllä apua,.
        Osta uusi Raamattu Devoit, jotta saat ne puuttuvat sivut takaisin ja voit löytää kysymykseesi vastauksen.

Toki autamme sinua etsimisessä, mutta Jumala odottaa sinulta nöyryyttä, jotta Hän sallii sinun ymmärtää ja uskoa se.

• Löytyy kyllä kirjoitti:

"Ajattelepa miten syntinen vl voi julistaa toisen syntejä anteeksi, ei mitenkään"

Siinäpä se salaisuus onkin ja siihen salaisuuteen Raamattu antaa selvän vastauksen.
        Vihje: Vastaus ei aukea ajattelemalla, vaan siihen tarvitaan tieto! Ymmärryksestakin onkyllä apua,.
        Osta uusi Raamattu Devoit, jotta saat ne puuttuvat sivut takaisin ja voit löytää kysymykseesi vastauksen.

Toki autamme sinua etsimisessä, mutta Jumala odottaa sinulta nöyryyttä, jotta Hän sallii sinun ymmärtää ja uskoa se.

Olisit nyt voinut laittaa näkyviin sen "Raamatun antaman selvän vastauksen" :-)

• Löytyy kyllä
        Devoit kirjoitti:

Olisit nyt voinut laittaa näkyviin sen "Raamatun antaman selvän vastauksen" :-)

Antaa, antaa vastauksen! Tästä pääset alkuun 1. Kor. 1:21

Sanon vielä, että käännös 1938.kertoo asian paremmin kuin uudempi käännös.

Mutta silloin kuin haluat oikeasti vastauksen, niin älä laita noita hymynäämoja, sillä tulkitsen ne halventaviksi ja sellaisella mielellä kyselevälle en halua vastata.
        Ja vaikka vastaisin, Jumala voi sulkea Sanansa niin, että siitä ei saa kukaan mitään selvää.

• Löytyy kyllä kirjoitti:

Antaa, antaa vastauksen! Tästä pääset alkuun 1. Kor. 1:21

Sanon vielä, että käännös 1938.kertoo asian paremmin kuin uudempi käännös.

Mutta silloin kuin haluat oikeasti vastauksen, niin älä laita noita hymynäämoja, sillä tulkitsen ne halventaviksi ja sellaisella mielellä kyselevälle en halua vastata.
        Ja vaikka vastaisin, Jumala voi sulkea Sanansa niin, että siitä ei saa kukaan mitään selvää.

#1Kor. 1:21
        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat#

Tämä ei kyllä lestadilaisuuden oikeellisuudesta todista yhtään mitään, vaan kertoo rististä, joka on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat..

• pääkaupungin vl-mies
        Devoit kirjoitti:

#1Kor. 1:21
        Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat#

Tämä ei kyllä lestadilaisuuden oikeellisuudesta todista yhtään mitään, vaan kertoo rististä, joka on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat..

Mutta siinä lukee "Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hallutuksen kautta pelastaa" eli eivät ne sanomat itsestään saarnaannu vaan uskovaiset ihmiset niitä saarnaavat.

mm. Paavali ja Pietari olivat tällaisia Jeesuksen Kristuksen evankeliumin ja ylösnousemuksen "hullutuksen" saarnamiehiä. He olivat siis sinun mielestäsi valehtelijoita?

• Voi sinua

Voi sinua Devoit!
      Vielä vuosi sitten kirjoituksissasi oli jotakin asiaa!

Ihmisen ristinkuolema ei pelasta sinua eikä minua.
      Vain Jeesuksen ristinkuolema mahdollistaa meille armahduksen Jumalan edessä.
      Etsi ja rukoile Devoiti sen armahduksen löytämistä.

• Kärjistän siksi että se panisi ajattelemaan, hymistelyä on aivan liikaa.

Raamatun mukaan olen armahduksen löytänyt, huom huom!

• Raamattu esiin
        Devoit kirjoitti:

Kärjistän siksi että se panisi ajattelemaan, hymistelyä on aivan liikaa.

Raamatun mukaan olen armahduksen löytänyt, huom huom!

Turha ja typerä on kärjistyksesi. Oletko itse valmis kuolemaan kenen tahansa lähimmäisen vuoksi, myös vanhoillislestadiolaisen lähimmäisesi vuoksi?

Kun et ole, turha on sellaisia otsikoita nostaa esiin muistakaan.

• Raamattu esiin kirjoitti:

Turha ja typerä on kärjistyksesi. Oletko itse valmis kuolemaan kenen tahansa lähimmäisen vuoksi, myös vanhoillislestadiolaisen lähimmäisesi vuoksi?

Kun et ole, turha on sellaisia otsikoita nostaa esiin muistakaan.

# Oletko itse valmis kuolemaan kenen tahansa lähimmäisen vuoksi, myös vanhoillislestadiolaisen lähimmäisesi vuoksi?#

Kysypä tuo Jeesukselta, hän oli valmis kuolemaan sinunkin vuoksesi, siksipä hänellä on myös oikeus antaa syntisi anteeksi. Siinä aloitukseni pointti olikin, se ei ollut typerä aloitus.

Sinä eikä kukaan muukaan lestadiolainen mene kuolemaan kenenkään puolesta, siksipä heillä ei ole myöskään valtuuksia antaa muita kuin heitä itseään kohtaan tehtyjä syntejä anteeksi.

• sivusta, ei lest.
        Devoit kirjoitti:

# Oletko itse valmis kuolemaan kenen tahansa lähimmäisen vuoksi, myös vanhoillislestadiolaisen lähimmäisesi vuoksi?#

Kysypä tuo Jeesukselta, hän oli valmis kuolemaan sinunkin vuoksesi, siksipä hänellä on myös oikeus antaa syntisi anteeksi. Siinä aloitukseni pointti olikin, se ei ollut typerä aloitus.

Sinä eikä kukaan muukaan lestadiolainen mene kuolemaan kenenkään puolesta, siksipä heillä ei ole myöskään valtuuksia antaa muita kuin heitä itseään kohtaan tehtyjä syntejä anteeksi.

Sinähän se tässä vaadit, että jonkun lestadiolaisen ihmisen tulisi kiivetä ristille kuolemaan sinun vuoksesi.

Käännät oman vaativan ja nurjan asenteesi nyt lestadiolaisen syyksi. Jos olet kokenut jonkun lestadiolaisen VAATIVAN sinulta jotakin, sinulla itselläsi on ongelma. Uskossasi et myöskään näytä olevan vapaa vaan kireä ja rauhaton.

Jumala antaa syntejä anteeksi mutta lähettää palvelijansa julistamaan niitä anteeksi. Sinulle se ei kelpaa, koska näet sen oman uskosi arvosteluna, mitä se ei ole. Omassatunnossasi olet rauhaton ja itse asiassa muita syyttävä. Ei kukaan lestadiolainen sinua syytä, sielunvihollinen sinua on kietoo, kiusaa ja syyttää. Ja nyt käännät tämän asetelman ylösalaisin: lestadiolaisuus ja lestadiolainen onkin syynä huonoon oloosi.

Voi Devoit-parka sinua, herää jo. Kuinka monta vuosikymmentä aiot piehtaroida tälläkin palstalla huonossa olossasi? Havahdu.

• Näköjään
        sivusta, ei lest. kirjoitti:

Sinähän se tässä vaadit, että jonkun lestadiolaisen ihmisen tulisi kiivetä ristille kuolemaan sinun vuoksesi.

Käännät oman vaativan ja nurjan asenteesi nyt lestadiolaisen syyksi. Jos olet kokenut jonkun lestadiolaisen VAATIVAN sinulta jotakin, sinulla itselläsi on ongelma. Uskossasi et myöskään näytä olevan vapaa vaan kireä ja rauhaton.

Jumala antaa syntejä anteeksi mutta lähettää palvelijansa julistamaan niitä anteeksi. Sinulle se ei kelpaa, koska näet sen oman uskosi arvosteluna, mitä se ei ole. Omassatunnossasi olet rauhaton ja itse asiassa muita syyttävä. Ei kukaan lestadiolainen sinua syytä, sielunvihollinen sinua on kietoo, kiusaa ja syyttää. Ja nyt käännät tämän asetelman ylösalaisin: lestadiolaisuus ja lestadiolainen onkin syynä huonoon oloosi.

Voi Devoit-parka sinua, herää jo. Kuinka monta vuosikymmentä aiot piehtaroida tälläkin palstalla huonossa olossasi? Havahdu.

vanhoillislestadilainen valehteli kun väitti ettei ole vanhoillislestadiolainen.

• :(.:(.
        Näköjään kirjoitti:

vanhoillislestadilainen valehteli kun väitti ettei ole vanhoillislestadiolainen.

Nytkö helluntailahkon mellu puolustaa Devoitia :(

;)

• sivusta, ei lest. kirjoitti:

#Jumala antaa syntejä anteeksi mutta lähettää palvelijansa julistamaan niitä anteeksi.#

Raamattu ei tunne tuollaista käytäntöä. Raamattu lupaa synnit anteeksi jokaiselle joka USKOO Jeesukseen.

Apostolien teot:
        10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• Noinkohan ?
        Devoit kirjoitti:

>>siksipä heillä ei ole myöskään valtuuksia antaa muita kuin heitä itseään kohtaan tehtyjä syntejä anteeksi.

• Noinkohan ? kirjoitti:

>>siksipä heillä ei ole myöskään valtuuksia antaa muita kuin heitä itseään kohtaan tehtyjä syntejä anteeksi.

Jos kiipeät jonkun syntien takia ristille kuolemaan, voisin uskoa että annat ko henkilön synnit sillä tavalla anteeksi.

Et näköjään ymmärrä uskon merkitystä syntien anteeksi antajana. Eikä mikä tahansa uskominen auta. Ei esim "uskominen synnit anteeksi", se on taikauskoa.

• Riittääkö usko?
        Devoit kirjoitti:

#Jumala antaa syntejä anteeksi mutta lähettää palvelijansa julistamaan niitä anteeksi.#

Raamattu ei tunne tuollaista käytäntöä. Raamattu lupaa synnit anteeksi jokaiselle joka USKOO Jeesukseen.

Apostolien teot:
        10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

1.Johanneksen kirje:
        1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Miksikäs se tuhlaajapoika palasi isän kotiin?

Eikös tuhlaajapojalle riittänyt, että hän USKOI isän olevan kotona ja uskoo itse Jeesukseen siellä missä sattuukin olemaan?

Miksi tuhlaajapoika puettiin? Kallis puku päälle? Jos kerran pelkkä usko Jeesukseen riittää?

("Voi sinua")

• keskusteluja seur.
        Devoit kirjoitti:

Apostolien teot:

1.Johanneksen kirje:

Näin Paavali Pisidian Antiokian synagoogassa:

Ap.t. 13:

38 (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,

tätä ei Devoitin Raamatussa lue

• keskusteluja seur. kirjoitti:

Näin Paavali Pisidian Antiokian synagoogassa:

Ap.t. 13:

38 (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,

tätä ei Devoitin Raamatussa lue

Jeesus julistaa synnit anteeksi, ei syntinen ihminen. Jos ihminen sen tekee hän on valehtelija.

• Riittääkö usko? kirjoitti:

Eikös tuhlaajapojalle riittänyt, että hän USKOI isän olevan kotona ja uskoo itse Jeesukseen siellä missä sattuukin olemaan?

Miksi tuhlaajapoika puettiin? Kallis puku päälle? Jos kerran pelkkä usko Jeesukseen riittää?

("Voi sinua")

Älä tuo tuhlaajapoikiasi tänne kun Raamattu sanoo että usko Jeesukseen ja hänen kuolleista nousemiseensa riittää, usko täytyy myös suullansa tunnustaa.

• älä usko minuun
        Devoit kirjoitti:

Jos kiipeät jonkun syntien takia ristille kuolemaan, voisin uskoa että annat ko henkilön synnit sillä tavalla anteeksi.

Et näköjään ymmärrä uskon merkitystä syntien anteeksi antajana. Eikä mikä tahansa uskominen auta. Ei esim "uskominen synnit anteeksi", se on taikauskoa.

Devoit, ei sinun pidäkään uskoa, että minä armahdan sinut.
        Sinun tulee uskoa, että Jeesus on sovittanut sinun syntisi....ja...
        Sinun tulee vain hakea velkakirjaasi Pyhän Hengen kuittaus maksusta!
        Kuolemalla ei ole lupa avata sellaista velkakirjaa, joka on Jeesuksen verellä kuitattu maksetuksi.

"Voi sinua"

• älä usko minuun kirjoitti:

Devoit, ei sinun pidäkään uskoa, että minä armahdan sinut.
        Sinun tulee vain hakea velkakirjaasi Pyhän Hengen kuittaus maksusta!
        Kuolemalla ei ole lupa avata sellaista velkakirjaa, joka on Jeesuksen verellä kuitattu maksetuksi.

"Voi sinua"

#Devoit, ei sinun pidäkään uskoa, että minä armahdan sinut.
        Sinun tulee vain hakea velkakirjaasi Pyhän Hengen kuittaus maksusta! #

Olen samaa mieltä ja se kuittaus tulee kun uskon että Jeesus on kuollut puolestani ja Jumala on hänet kuolleista herättänyt. Jos luulee saavansa ihmiseltä kuittauksen, on vakavasti harhassa.

Mielestäni saisit voivotella itseäsi ja lahkoasi.

• Ei tule kuittia
        Devoit kirjoitti:

#Devoit, ei sinun pidäkään uskoa, että minä armahdan sinut.
        Sinun tulee vain hakea velkakirjaasi Pyhän Hengen kuittaus maksusta! #

Olen samaa mieltä ja se kuittaus tulee kun uskon että Jeesus on kuollut puolestani ja Jumala on hänet kuolleista herättänyt. Jos luulee saavansa ihmiseltä kuittauksen, on vakavasti harhassa.

Mielestäni saisit voivotella itseäsi ja lahkoasi.

>>kuittaus tulee kun uskon

• Ei tule kuittia kirjoitti:

Voin iloksesi ilmoittaa että minulla on tuo verimerkki, Kristus verellään on lunastanut minutkin ja minä USKOLLA vastaan otan sen.

Mark. 14:24
        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

Rinnakkaisviitteet
        2Moos. 24:8 Niin Mooses otti veren ja vihmoi sitä kansan päälle ja sanoi: "Katso, tämä on sen liiton veri, jonka Herra on tehnyt teidän kanssanne kaikkien näiden sanojen perusteella."
        Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Sak. 9:11 Ja myös sinun vankisi minä sinun liittosi veren tähden päästän pois vedettömästä kuopasta.
        Hebr. 8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        Hebr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        Hebr. 13:20 Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

• Ei tule kuittia kirjoitti:

#Raamattu kyllä puhuu toisin. Siellä oli ovipielessä verinen merkki!
        Puuttuuko sinulta nuo sivut? #

2.Mooseksen kirja:
        12:23 Sillä Herra kulkee rankaisemassa egyptiläisiä; mutta kun Herra näkee veren ovenpäällisessä ja molemmissa pihtipielissä, menee hän sen oven ohi eikä salli tuhoojan tulla teidän taloihinne teitä vitsauksella lyömään

Ei puutu ja minä olen merkinnyt pihtipieleni Kristuksen sovitusverellä, että voit olla voivottelematta puolestani.

Sinulla ei ole kuin syntiseltä ihmiseltä saatu valhe turvanasi, joten voi sinnuu.

Raamattu kyllä puhuu toisin. Siellä oli ovipielessä verinen merkki!
        Puuttuuko sinulta nuo sivut?

• Riittääkö usko? kirjoitti:

("Voi sinua")

Tuhlaaja poikahan on vertaus.

Kumpi vapahtava Isä mielestäsi on, Jumala vain Jeesus.

Kes.

• Ehtijä.
        Näköjään kirjoitti:

Tiesitkö näköjään, että on myös muita uskonsuuntia, jotka uskovat joissain asioissa samankaltaisesti, kuin vanhoillislestadiolaiset. On ihmisiä, jotka uskovat, että synninpäästöön tarvitaan toinen uskovainen, mutta eivät vaadi sen olevan vanhoillislestadiolaien. Meillä kävi koululla aikoinaan joku evankelista, joka neuvoi ihan, kuin vanhoillislestadiolaiset, että sisälle Jumalan valtakuntaan käydään niin, että täytyy ensin löytää seurakunta, jossa sanaa puhtaasti julistetaan. Siellä sitten uskosta osallinen saarnaa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
        Luulin, että tämä evankelista on vanhoillislestadiolainen ja ihmettelin, että milloinkas ne ovat ruvenneet evankelioimaan. Hehän ovat niitä, jotka yleensä arastelevat puhua uskostaan muille. No sitten selvisi, että tämä evankelista kuuluu vapaa-seurakuntaan. Hän kertoi omasta henkilökohtaisesta uskostaan ja siitä, kuinka hän parannuksen armon saatuaan halusi jättää kaiken syntielämän ja sellaisenkin pois, jonka hän koki, ettei ole hänelle hyväksi. Hän luopui televisiosta, maailmallisesta musiikista ja hän halusi Jumalan kädenjäljen näkyvän hänessä paremmin. Hän ei enää halunnut meikata, eikä käyttää korvakoruja...
        Kun tutustuin vapaa-seurakuntaan tarkemmin, niin selvisi, että he antavat jokaiselle jäsenelle omantunnon vapauden. Joku voi kokea jonkin asian itelleen huonoksi, ja toinen ei. Mutta vanhoillislestadiolaisuudessa halutaan pitää yhteisestä opetuksesta kiinni.
        Halusin käydä tutustumassa vapaa-seurakuntien toimintaan, sekä muutaman rauhanyhdistyksen toimintaan. Erot olivat näin ulkopuolisena aikamoiset.
        Vapaa-seurakuntien toiminnassa oli monennäköistä ihmistä. Jotku olivat tälläytyneet enemmän, jotku vähemmän. Myös seurakunnissa oli eroja. Jossain soitettiin tanssimusiikkia, toisessa taas rauhallisempaa.
        Rauhanyhdistyksillä taas meno oli samankaltaista. Virrenveisuuta, sitten pitkähkö seurapuhe ja sitten taas virrenveisuuta. Ja kellään ei näkynyt korvakoruja, meikkejä tms. Myös lasten määrä oli huomattavasti suurempi.

• Vl-uskovainen.
        Devoit kirjoitti:

Älä tuo tuhlaajapoikiasi tänne kun Raamattu sanoo että usko Jeesukseen ja hänen kuolleista nousemiseensa riittää, usko täytyy myös suullansa tunnustaa.

Ota rakas Devoit raamattu kokonaisena, äläkä vain sitä, mikä miellyttää eniten sinua. Oletko tosiaan sitä mieltä, että voit rakentaa uskosi mieluisimpien raamatunkohtien varaan. Voi sinua! Kuule, jos kaikki toimisivat näin, raamatun pohjalta olisi muodostunut jos jonkinlaisia uskomuksia. Ja näin on tapahtunutkin. Jotkuthan haluavat kiistää koko Jeesuksen ristinkuoleman, mutta käyttävät silti raamattua. Joidenkin mielestä Paavali puhui omiaan, joidenkin mielestä Jeesus...
        Mutta kuule, raamattu on kirjoitettu kokonaan meille uskovaisille. Yhtään kohtaa ei sovi jättää pois!

• umpimähkä
        Kesitas kirjoitti:

Tuhlaaja poikahan on vertaus.

Kumpi vapahtava Isä mielestäsi on, Jumala vain Jeesus.

Kes.

Ei tainnu jätkä tietää???

• Keneltä
        umpimähkä kirjoitti:

Ei tainnu jätkä tietää???

Kesitas kysyy?

• keskusteluja seur.
        Devoit kirjoitti:

Jeesus julistaa synnit anteeksi, ei syntinen ihminen. Jos ihminen sen tekee hän on valehtelija.

Paavali, joka tuossa puhuu ja julistaa kuulijoilleen syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä, on mielestäsi siis valehtelija?

Ohhoh.

• keskusteluja seur. kirjoitti:

Paavali, joka tuossa puhuu ja julistaa kuulijoilleen syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä, on mielestäsi siis valehtelija?

Ohhoh.

Kuulepas keskusteluja seurannut, kuka julisti Sykarin kaivolla syntiselle naiselle hänen syntinsä anteeksi? Tarvitsiko Jeesus siihen jonkun syntisen ihmisen välikappaleeksi? Ei tarvinnut, eikä tarvi tänäkään päivänä.

Otetaanpas lainaamasi Raamatunkohtaa seuraava lausekin mukaan.

"13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla."

Taas tulee ilmi että pitää uskoa Jeesukseen, sen jälkeen Jeesus julistaa synnit anteeksi annetuiksi. Raamattu ei kertakaikkiaan tunne vilkutteluparannusta jossa joku syntinen antaa toiselle syntiselle synnit anteeksi "Te otatte valheen toinen toisenne huulilta".

• Keneltä kirjoitti:

Kesitas kysyy?

Vastaa vaikka Sinä?

Kysyin siltä, joka otti vertauksen esille.

Kes.

• Isä antaa anteeksi
        Kesitas kirjoitti:

Vastaa vaikka Sinä?

Kysyin siltä, joka otti vertauksen esille.

Kes.

Tuhlaajapoika-vertauksessa isä armahtaa poikaansa ja antaa pojalleen anteeksi.
        Se oli siis vertaus.

Vertaus merkitse, että Jumala on anteeksiantajana.

Selitys:
        Uskovaisella isällä on valtuudet armahtaa poika synneistä Jeesuksen lupauksen ja ansion tähden niin, että taivaallinen Isä ei lue pojan rikkomuksia hänelle synniksi.

("Voi sinua")

• Isä antaa anteeksi kirjoitti:

Se oli siis vertaus.

Selitys:
        Uskovaisella isällä on valtuudet armahtaa poika synneistä Jeesuksen lupauksen ja ansion tähden niin, että taivaallinen Isä ei lue pojan rikkomuksia hänelle synniksi.

("Voi sinua")

Voi minua,,, vai voiko?

Se oli siis vertaus.

Selitys:

("Voi sinua")
        Et oikein ymmärtänyt mitä kysyin; Kumpi vapahtava Isä mielestäsi on, Jumala vain Jeesus.
        Unohdit, tai et tiedä, että Jeesus kertoi vertauksen, ei eksaktia kontekisia paikallisesta elämästä.
        Tilanne oli käytännössä kuvitelma, joka on hermeneuttisesti seuraava; verrata?
        Mihin Jeesus siis vertasi?
        Vertauksen tarkoitus on tuoda julki Hänen rooli,, eri ajassa.
        Jeesushan selitti pari vertausta Publikaaneille ja muille. Eli paikalla oli ”luusereita juutalaisen näkemyksen mukaan”.
        Vertaus on myös asia, joka voidaan nostaa tähän päivään ja kokea sen omaksi.
        Vertauksessa Isänä oli luonnollisesti Isä, joka ESITTI Jeesusta. Vanhempi veli oli taas kuulia, eli ad hoc (nyt) se on Sinä ( myös minä heikkona), koska kysyt sitä.
        Vapahtaja, Isä on Jeesus. Jumala ei vapahda UT;n aikaan ketään, eikä ennen sitäkään ilman uhria ja Temppeliä.
        Tuo tulee tietää, ennekuin Jumalan armahtamista julistaa.
        Taas poika, joka oli ns. tuhlaaja, oli seurakuntalainen, joka kuittasi itsensä ulos seurakunnasta, kävi maailmassa ja Jeesus otti Hänet käytännössä katumattomana takaisin. Mielenkiintoista on myös se, että Poika halusi käytännössä heti Vahnemmistoon.
        Tässä on myös kyläläisillä oma rooli, se on seurakunnan rooli.
        He olisivat tappaneet pojan ilman Isän ( Jeesuksen ) antamaa sinettisormusta.
        Jeesus taas puki (Isä) uudelleen Pyhiin vaatteisiin.
        Muutama lause tukemaan armoa, jonka Jeesus antaa palaajalle.
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Joh. 10:27
        Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ilm. 3:20
        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

Sitten kirjoitat; Uskova Isän antaa synnit katuvalle pojalle anteeksi?? Missä se vertauksessa ilmenee??
        Onkohan se niitä VL juttuja?
        Toisaalta, minkä synnin HÄN TEKI?
        Kerrotko sen, tunnethan juutalaisen historian.
        MINKÄ SYNNIN HÄN TEKI?
        Kes.

• pääkaupungin vl-mies
        Kesitas kirjoitti:

Voi minua,,, vai voiko?

Se oli siis vertaus.

Selitys:

("Voi sinua")
        Et oikein ymmärtänyt mitä kysyin; Kumpi vapahtava Isä mielestäsi on, Jumala vain Jeesus.
        Unohdit, tai et tiedä, että Jeesus kertoi vertauksen, ei eksaktia kontekisia paikallisesta elämästä.
        Jeesushan selitti pari vertausta Publikaaneille ja muille. Eli paikalla oli ”luusereita juutalaisen näkemyksen mukaan”.
        Vertauksessa Isänä oli luonnollisesti Isä, joka ESITTI Jeesusta. Vanhempi veli oli taas kuulia, eli ad hoc (nyt) se on Sinä ( myös minä heikkona), koska kysyt sitä.
        Vapahtaja, Isä on Jeesus. Jumala ei vapahda UT;n aikaan ketään, eikä ennen sitäkään ilman uhria ja Temppeliä.
        Taas poika, joka oli ns. tuhlaaja, oli seurakuntalainen, joka kuittasi itsensä ulos seurakunnasta, kävi maailmassa ja Jeesus otti Hänet käytännössä katumattomana takaisin. Mielenkiintoista on myös se, että Poika halusi käytännössä heti Vahnemmistoon.
        Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

Sitten kirjoitat; Uskova Isän antaa synnit katuvalle pojalle anteeksi?? Missä se vertauksessa ilmenee??
        MINKÄ SYNNIN HÄN TEKI?
        Kes.

Käyt keskustelua tuossa yllä jonkun toisen kanssa. Osallistun tähän mielenkiinnota vain parin ajatuksen verran, kun huomasin sinun kysyvän viestisi lopussa "minkä synnin hän (tuhlaajapoika) teki?

Pohdin tämän kertomuksen (vertauksen) perusteella synnistä, että

-- tuhlaajapoika itse sanoo tehneensä syntiä taivasta ja isää vastaan eli syntiä on tapahtunut
        - UT:n kirjoittamisen aikaisessa kulttuurissa on täytynyt olla tavatonta vaatia omaa perintöosaansa isän vielä eläessä. Mielestäni tämä aspeksi halutaan välittää tässä vertauksessa (röyhkeys, ahneus, kunnioituksen puute, Herran pelon puute)
        - tuhlaajapoika hukkasi omaisuutensa porttojen parissa (siveetön elämä)

Kuulen mielelläni sinunkin mielipiteesi

• Isä armahtaa
        Kesitas kirjoitti:

Voi minua,,, vai voiko?

Se oli siis vertaus.

Selitys:

("Voi sinua")

MINKÄ SYNNIN HÄN TEKI?
        Kes.

Uskon päämäärä on Jumalan asuinsija eli taivas.
        Jeesus on portti taivaaseen.(="tulevat minun kauttani")
        Jumala antaa Jeesuksen päästää Jumalan valitut tästä portista taivaaseen.

Kuka armahtaa ihmisen?
        Jumala armaahtaa ne ihmiset, jotka tulevat Jeesuksen kautta sisälle isän huoneeseen.

On tärkeää Jeesuksen sovitus ristillä, koska se mahdollisti ihmisen mennä Jumalan tykö. Muutoin Tie, portti ja yhteys oli suljettu ikuisesti.

Aikojen lopussa Jeesus erottelee ne ihmiset, jotka eivät menneen Hänen kauttansa lammashuoneeseen. Tämäkin on vertaus siitä, mistä tie kulkee taivaaseen. Jumala ei armahda hirren välistä lammashuneeseen menijöitä.

Jeesus pesee portilla lampaansa, jolloin Jumala armahtaa lupauksensa mukaisesti puhtaat lampaat. Jesuksen armo ja rakkaus on siinä, että hän pesee portilla lampaansa omalla sovintoverellään. Huomaa myös, että ihminen itse saa valita, meneekö hän pesun kautta lammashuoneeseen.
        Älä kysy, missä tuo on noin sanottu!

Jeesuksella on todella valta pestä lampaansa niin puhtaaksi, että että Isä armahtaa.
        Jeesus vielä itse opetti pyytämään isältä, "anna meille miedän syntimme anteeksi".
        Huomaa, miten pyyntö tehdään Isälle, vaikka Jeesus itse toimii puhdistajana.
        Toisaaalla Jeesus toteaa, "jotka ("lampaat") sinä Isä minulle annoit".

Jeesus ei tullut maanpäälle tehdäkseen omissa nimissään pelastuksen, vaan toteuttamaan ISÄN tahdon.

Tuhlaajapoika-vertauksessa myös isä armahti poikaansa. Kuvainnollisesti voi sanoa, että isä pesi /amahti pojan Jeeuksen verellä Jumalalle kelpaavaksi. Puku on kuva tuosta puhtaudesta.

("Voi sinua")

• pääkaupungin vl-mies kirjoitti:

Käyt keskustelua tuossa yllä jonkun toisen kanssa. Osallistun tähän mielenkiinnota vain parin ajatuksen verran, kun huomasin sinun kysyvän viestisi lopussa "minkä synnin hän (tuhlaajapoika) teki?

Pohdin tämän kertomuksen (vertauksen) perusteella synnistä, että

-- tuhlaajapoika itse sanoo tehneensä syntiä taivasta ja isää vastaan eli syntiä on tapahtunut
        - UT:n kirjoittamisen aikaisessa kulttuurissa on täytynyt olla tavatonta vaatia omaa perintöosaansa isän vielä eläessä. Mielestäni tämä aspeksi halutaan välittää tässä vertauksessa (röyhkeys, ahneus, kunnioituksen puute, Herran pelon puute)
        - tuhlaajapoika hukkasi omaisuutensa porttojen parissa (siveetön elämä)

Kuulen mielelläni sinunkin mielipiteesi

Pääkaupunki kirjoitti kaiken olennaisen, joten sanon vain, Amen.

Jos nostaa tähän päivään, ad hoc, on tuo portto vertausesi sitä, että nauttii muka Jeesuksen sovitustyöstä, tuntematta ja tunnustamatta Häntä.

Hienoa, että tunnet konteksin, kuka sanoi, miksi sanoi, kenelle sanoi, siinä paikassa.

Mahtavaa.

Kes.

• Isä armahtaa kirjoitti:

Uskon päämäärä on Jumalan asuinsija eli taivas.
        Jeesus on portti taivaaseen.(="tulevat minun kauttani")
        Jumala antaa Jeesuksen päästää Jumalan valitut tästä portista taivaaseen.

Kuka armahtaa ihmisen?
        Jumala armaahtaa ne ihmiset, jotka tulevat Jeesuksen kautta sisälle isän huoneeseen.

On tärkeää Jeesuksen sovitus ristillä, koska se mahdollisti ihmisen mennä Jumalan tykö. Muutoin Tie, portti ja yhteys oli suljettu ikuisesti.

Aikojen lopussa Jeesus erottelee ne ihmiset, jotka eivät menneen Hänen kauttansa lammashuoneeseen. Tämäkin on vertaus siitä, mistä tie kulkee taivaaseen. Jumala ei armahda hirren välistä lammashuneeseen menijöitä.

Jeesus pesee portilla lampaansa, jolloin Jumala armahtaa lupauksensa mukaisesti puhtaat lampaat. Jesuksen armo ja rakkaus on siinä, että hän pesee portilla lampaansa omalla sovintoverellään. Huomaa myös, että ihminen itse saa valita, meneekö hän pesun kautta lammashuoneeseen.
        Älä kysy, missä tuo on noin sanottu!

Jeesuksella on todella valta pestä lampaansa niin puhtaaksi, että että Isä armahtaa.
        Jeesus vielä itse opetti pyytämään isältä, "anna meille miedän syntimme anteeksi".
        Huomaa, miten pyyntö tehdään Isälle, vaikka Jeesus itse toimii puhdistajana.
        Toisaaalla Jeesus toteaa, "jotka ("lampaat") sinä Isä minulle annoit".

Jeesus ei tullut maanpäälle tehdäkseen omissa nimissään pelastuksen, vaan toteuttamaan ISÄN tahdon.

Tuhlaajapoika-vertauksessa myös isä armahti poikaansa. Kuvainnollisesti voi sanoa, että isä pesi /amahti pojan Jeeuksen verellä Jumalalle kelpaavaksi. Puku on kuva tuosta puhtaudesta.

("Voi sinua")

Uskon päämäärä on Jumalan asuinsija eli taivas.** Näin on, mutta ei Kristityllä.
        Kristitty tulee sanasta Kristos (antikin Kreikkaa) ja tarkoittaa Kristusen, Jeesuksen seuraajaa.
        Tunnustaa Hänet kaikkivaltiaaksi Herraksi.
        Muslimeilla, Jehovan todistajilla on Taivas ja Jumala, kuten ortodoksi juutalaislakin.
        Käännöstä näistä kutsutaan parannukseksi, jonka Paavali ja jokainen opetuslapsi koki ja teki.
        Jumala ei armahda ketään, mutta ottaa eteensä kaikki Jeesuksen tuomat, uudestisyntyneet kristityt.
        Voi Sinua.
        Missä ilmenee, että ihminen menee Taivaaseen, missä se on?
        Ikuinen elämä kristityllä on Ilm 21, luvun mukaan Uusi Jerusalem, Israelissa.
        Lue, siletä se löytyy, kolme enimmäistä jaetta.
        Jeesus pesee ainoastaan he, Matt 10;33, 34. "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        >>Jeesus pesee portilla lampaansa, jolloin Jumala armahtaa lupauksensa mukaisesti puhtaat lampaat. ** Jeesus on pessyt omansa jo 2000v sitten.
        Älä lisäile. Sitä ei ole sanottu muualla kun VL saarnoissa, tietämättömyyttä.
        Toistan, Isä ei armahda. Lue armahdus ristillä työstäjän osalla, VAIN JEESUS armahtaa.
        Mitä mieltä ole siitä, kun Jeesus sanoo useamman kerran; - Minulle on annettu Kaikki Valta Taivaassa ja Maan päällä.
        Etkö usko Raamattua, Löytyy mm Matteuksesta 16 ja 28 luku.
        >>Tuhlaajapoika-vertauksessa myös isä armahti poikaansa. Kuvainnollisesti voi sanoa, että isä pesi /amahti pojan Jeeuksen verellä Jumalalle kelpaavaksi. Puku on kuva tuosta puhtaudesta. *** Oliko Jeesus jo vuodattanut verensä??? Mieti nyt vähän?
        Siihen meni lähes vuosi aikaa.
        ("Voi sinua")
        Kes.

• Isä armahtaa
        Kesitas kirjoitti:

Uskon päämäärä on Jumalan asuinsija eli taivas.** Näin on, mutta ei Kristityllä.
        Kristitty tulee sanasta Kristos (antikin Kreikkaa) ja tarkoittaa Kristusen, Jeesuksen seuraajaa.
        Tunnustaa Hänet kaikkivaltiaaksi Herraksi.
        Muslimeilla, Jehovan todistajilla on Taivas ja Jumala, kuten ortodoksi juutalaislakin.
        Käännöstä näistä kutsutaan parannukseksi, jonka Paavali ja jokainen opetuslapsi koki ja teki.
        Jumala ei armahda ketään, mutta ottaa eteensä kaikki Jeesuksen tuomat, uudestisyntyneet kristityt.
        Voi Sinua.
        Missä ilmenee, että ihminen menee Taivaaseen, missä se on?
        Ikuinen elämä kristityllä on Ilm 21, luvun mukaan Uusi Jerusalem, Israelissa.
        Lue, siletä se löytyy, kolme enimmäistä jaetta.
        Jeesus pesee ainoastaan he, Matt 10;33, 34. "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
        >>Jeesus pesee portilla lampaansa, jolloin Jumala armahtaa lupauksensa mukaisesti puhtaat lampaat. ** Jeesus on pessyt omansa jo 2000v sitten.
        Älä lisäile. Sitä ei ole sanottu muualla kun VL saarnoissa, tietämättömyyttä.
        Toistan, Isä ei armahda. Lue armahdus ristillä työstäjän osalla, VAIN JEESUS armahtaa.
        Mitä mieltä ole siitä, kun Jeesus sanoo useamman kerran; - Minulle on annettu Kaikki Valta Taivaassa ja Maan päällä.
        Etkö usko Raamattua, Löytyy mm Matteuksesta 16 ja 28 luku.
        >>Tuhlaajapoika-vertauksessa myös isä armahti poikaansa. Kuvainnollisesti voi sanoa, että isä pesi /amahti pojan Jeeuksen verellä Jumalalle kelpaavaksi. Puku on kuva tuosta puhtaudesta. *** Oliko Jeesus jo vuodattanut verensä??? Mieti nyt vähän?
        Siihen meni lähes vuosi aikaa.
        ("Voi sinua")
        Kes.

Kesitas:
        >>Toistan, Isä ei armahda. Lue armahdus ristillä ryöstäjän osalla, VAIN JEESUS armahtaa>Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan

• Isä armahtaa kirjoitti:

Kesitas:
        >>Toistan, Isä ei armahda. Lue armahdus ristillä ryöstäjän osalla, VAIN JEESUS armahtaa>Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan

Lue nyt vähän, KENELLE Hän sanoi?

Elätkö Vanhan Liiton aikaa? Missä Temppelissä uhraat, ketä uhraat, missä on esirippu?
        Voe Sinuu

Minä elän Kristuksen Uudessa Liitossa, jossa ei tarvitse uhrata.

Kes.

• Nea Katajala

Kuulehan sinä Devoitin uskon moittija, sillä voisin sanoa sinulle samaa "voi sinnuu". Et ole ymmärtänyt uskon syvintä olemusta ja Kristuksen sisäistä tuntemusta, sillä Raamattu sanoo yksiselitteisesti uskon Jeesukseen Kristukseen antavan synnit anteeksi, niinkuin Devoit kirjoitti: (luepa tarkasti)

"Apostolien teot:

Keskitypä kohtiin "Joka uskoo minuun, SAA SYNNIT ANTEEKSI (ei synninpäästön, vaan) HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA.

ja

" saisivat USKOMALLA MINUUN SYNNIT ANTEEKSI "

USKO ei teot, siinä se!

• etsivä-xx

Nea ei lue koko lukua vaan irrallisia jakeita häneltä jää paljon ymmärtämättä.

Apt 10.
        Pietarin puhe Corneliuksen kodissa
        34 Pietari rupesi puhumaan

Kyse on peitarin puheesta jota ennen Cornelius on rukoillut Jumalaa ja hänelle on enkeli sanonut että pyydä Pietari paikalle.

4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
        5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.

Pietarin puheesta:
        36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra. [1. Kor. 8:6; Ef. 2:14; Kol. 1:20]
        37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa* sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. [Ks. selitystä Luuk. 1:5.][ Luuk. 4:14 | Ap. t. 1:5 ]
        38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. [Luuk. 4:18, Luuk. 5:17, Luuk. 6:19]
        39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, [Ap. t. 1:21,22 | Ap. t. 5:30]
        40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
        41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. [Luuk. 24:36-43]
        42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, Ap. t. 17:31, Ap. t. 24:25]

Pietari oli lähetetty saarnaamaan. Vaikka Pietarin puheen mukaan kuulijat olivat jo kuuleet Jeesuksesta. Ja Corneliukselle oli ilmestynyt enkeli, vaan ei hän siitä enkeliltä suoraan kuullut evankeliumia vaan tarvittiin Pietarin saarna.

Voi poloista Neaa:

"Joka uskoo minuun, SAA SYNNIT ANTEEKSI (ei synninpäästön, vaan) HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."

Jeesuksen nimessä = hänen nimensä kautta

Vaan kun Neea sei osaa suomea ei mahda mitään.

" SAA SYNNIT ANTEEKSI "

"saat uskoa Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi"

Tässä Jeesuksen niemessä ja veressä on kaikki synnit anteeksi

1. Kor. 6:11
        Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta. [Ap. t. 22:16; 1. Kor. 1:2; Tit. 3:5]

Ef. 1:7
        Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]
        8 tulla runsaana osaksemme ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä. [Kol. 1:9]
        9 Hän on ilmaissut meille tahtonsa salaisuuden, sen Kristusta koskevan suunnitelman, jonka hän oli nähnyt hyväksi tehdä [Room. 16:25,

• toimi k. kemppainen
        etsivä-xx kirjoitti:

Nea ei lue koko lukua vaan irrallisia jakeita häneltä jää paljon ymmärtämättä.

Apt 10.
        Pietarin puhe Corneliuksen kodissa
        34 Pietari rupesi puhumaan

Kyse on peitarin puheesta jota ennen Cornelius on rukoillut Jumalaa ja hänelle on enkeli sanonut että pyydä Pietari paikalle.

4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
        5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.

Pietarin puheesta:
        36 Hän lähetti Israelin kansalle sanansa, ilmoitti hyvän sanoman rauhasta, jonka Jeesus Kristus on tuonut -- hän, joka on kaikkien Herra. [1. Kor. 8:6; Ef. 2:14; Kol. 1:20]
        37 "Te tiedätte, mitä on tapahtunut ensin Galileassa ja sitten kaikkialla Juudeassa* sen jälkeen kun Johannes saarnasi ja kastoi. [Ks. selitystä Luuk. 1:5.][ Luuk. 4:14 | Ap. t. 1:5 ]
        38 Te olette kuulleet Jeesuksesta, nasaretilaisesta, jonka Jumala voiteli Pyhällä Hengellä ja voimalla. Hän kulki ympäri maata, teki hyvää ja paransi kaikki jotka olivat joutuneet Paholaisen valtaan, sillä Jumala oli hänen kanssaan. [Luuk. 4:18, Luuk. 5:17, Luuk. 6:19]
        39 Tämän me voimme vahvistaa todeksi, kaiken tämän, minkä hän teki Juudean maassa ja Jerusalemissa. Hänet he ripustivat ristinpuulle ja surmasivat, [Ap. t. 1:21,22 | Ap. t. 5:30]
        40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä --
        41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. [Luuk. 24:36-43]
        42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, Ap. t. 17:31, Ap. t. 24:25]

Pietari oli lähetetty saarnaamaan. Vaikka Pietarin puheen mukaan kuulijat olivat jo kuuleet Jeesuksesta. Ja Corneliukselle oli ilmestynyt enkeli, vaan ei hän siitä enkeliltä suoraan kuullut evankeliumia vaan tarvittiin Pietarin saarna.

Voi poloista Neaa:

"Joka uskoo minuun, SAA SYNNIT ANTEEKSI (ei synninpäästön, vaan) HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA."

Jeesuksen nimessä = hänen nimensä kautta

Vaan kun Neea sei osaa suomea ei mahda mitään.

" SAA SYNNIT ANTEEKSI "

"saat uskoa Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi"

Tässä Jeesuksen niemessä ja veressä on kaikki synnit anteeksi

1. Kor. 6:11
        Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta. [Ap. t. 22:16; 1. Kor. 1:2; Tit. 3:5]

Ef. 1:7
        Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]
        8 tulla runsaana osaksemme ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä. [Kol. 1:9]
        9 Hän on ilmaissut meille tahtonsa salaisuuden, sen Kristusta koskevan suunnitelman, jonka hän oli nähnyt hyväksi tehdä [Room. 16:25,

Tarkoittaako etsivä-xx, että 1.)saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen. vai 2.) saa synnit anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen, kun joku julistaa sen Jeesuksen Kristuksen nimessä?

Väkisin tulee mieleen etsivä-xx:n kirjoituksesta, että tarvitaan uskon Jeesukseen Kristukseen lisäksi joku. joka julistaa synnit anteeksi, eikä usko Jeesukseen Kristukseen syntein anteeksisaamiseen yksin riitä.

• koitähti 36

Nyt puhuu tyttö ihan raamatullista asiaa!

• "Voi sinua"

Miksi, miksi?

Miksi parannus pitäisi tehdä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?
        Mihin Jumalan valtakuntaa tarvitsee tai miksi sitä pitäisi etsiä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?

Miksi vettä tulee ammentaa elämän lähteestä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?

Miksi Jeesus pesi opetuslasten jalat, jos pelkkä usko jeesukseen pelastaa?

Tää (Devoitin) parivaljakko menee niin, että toinen laulaa ja toinen viheltää perässä.
        Ja maailma kiittäää! Tai siis perävaunu kiittää veturia. Molemmilla sama raide ja päämäärä.

Tässä vielä teille viesti:
        Miika 7:17
        He nuolevat tomua kuin käärmeet, kuin maan matelijat. Vavisten he tulevat varustuksistaan, lähestyvät kauhusta kalpeina Herraa, meidän Jumalaamme. Sinua, Herra, he pelkäävät! .

• "Voi sinua" kirjoitti:

Miksi, miksi?

Miksi parannus pitäisi tehdä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?
        Mihin Jumalan valtakuntaa tarvitsee tai miksi sitä pitäisi etsiä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?

Miksi vettä tulee ammentaa elämän lähteestä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?

Miksi Jeesus pesi opetuslasten jalat, jos pelkkä usko jeesukseen pelastaa?

Tää (Devoitin) parivaljakko menee niin, että toinen laulaa ja toinen viheltää perässä.
        Ja maailma kiittäää! Tai siis perävaunu kiittää veturia. Molemmilla sama raide ja päämäärä.

Tässä vielä teille viesti:
        Miika 7:17
        He nuolevat tomua kuin käärmeet, kuin maan matelijat. Vavisten he tulevat varustuksistaan, lähestyvät kauhusta kalpeina Herraa, meidän Jumalaamme. Sinua, Herra, he pelkäävät! .

Ap.t. 8:22
        Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

Ei pelkkä usko Jeesukseen riitä, pitää uskoa että Jumala on hänet kuolleista herättänyt ja se pitää suullansa tunnustaa. Se on PARANNUS

#Mihin Jumalan valtakuntaa tarvitsee tai miksi sitä pitäisi etsiä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?#

Etkö ole lukenut Jeesuksen sanaa että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan?

#Miksi vettä tulee ammentaa elämän lähteestä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?#

Käsityksesi lähentelee jo julkeutta, koska kukapa muu on Elävän veden lähde kuin Jeesus. Sinusta paistaa todella se vl-asenne että Jeesus ei oo mittään, vaan seurakunta.

#Miksi Jeesus pesi opetuslasten jalat, jos pelkkä usko jeesukseen pelastaa?#

Hän osoitti nöyryyttään sillä teolla, sinä tuskin pesisit kenenkään jalkoja.

Etkö sinä pelkää Jumalaa? Ainakin siltä näyttää.

• Devoit kirjoitti:

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

Ei pelkkä usko Jeesukseen riitä, pitää uskoa että Jumala on hänet kuolleista herättänyt ja se pitää suullansa tunnustaa. Se on PARANNUS

#Mihin Jumalan valtakuntaa tarvitsee tai miksi sitä pitäisi etsiä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?#

Etkö ole lukenut Jeesuksen sanaa että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan?

#Miksi vettä tulee ammentaa elämän lähteestä, jos pelkkä usko Jeesukseen pelastaa?#

Käsityksesi lähentelee jo julkeutta, koska kukapa muu on Elävän veden lähde kuin Jeesus. Sinusta paistaa todella se vl-asenne että Jeesus ei oo mittään, vaan seurakunta.

#Miksi Jeesus pesi opetuslasten jalat, jos pelkkä usko jeesukseen pelastaa?#

Hän osoitti nöyryyttään sillä teolla, sinä tuskin pesisit kenenkään jalkoja.

Etkö sinä pelkää Jumalaa? Ainakin siltä näyttää.

"Voi sinua" Huomaapa että tuossa kehoitetaan rukoilemaan syntejä anteeksi, Raamattu ei tunne kädenheilautusparannusta.

• "Voi sinua"
        Devoit kirjoitti:

"Voi sinua" Huomaapa että tuossa kehoitetaan rukoilemaan syntejä anteeksi, Raamattu ei tunne kädenheilautusparannusta.

>> Huomaapa että tuossa kehoitetaan rukoilemaan syntejä anteeksi

• 78+26
        "Voi sinua" kirjoitti:

>> Huomaapa että tuossa kehoitetaan rukoilemaan syntejä anteeksi

### Mutta:
        " jos ehkä vielä "
        Kirjoittaja siis toteaa, " jos ehkä vielä "
        Siinä ei siis kukaan lupaa anteeksi mitään kenellekään! ####

Ei ole kysymys Jumalan puolelta "jos ehkä", vaan Jumala pitää aina lupauksensa, mutta vl:ät voivat pidättää mielestään synnit, mutta sillähän ei ihmisen pelastuksen kannalta ole mitään merkitystä.

1. Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

• "Voi sinua"
        78+26 kirjoitti:

### Mutta:
        " jos ehkä vielä "
        Kirjoittaja siis toteaa, " jos ehkä vielä "
        Siinä ei siis kukaan lupaa anteeksi mitään kenellekään! ####

Ei ole kysymys Jumalan puolelta "jos ehkä", vaan Jumala pitää aina lupauksensa, mutta vl:ät voivat pidättää mielestään synnit, mutta sillähän ei ihmisen pelastuksen kannalta ole mitään merkitystä.

1. Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

>>Ei ole kysymys Jumalan puolelta "jos ehkä", vaan Jumala pitää aina

• 78+26
        "Voi sinua" kirjoitti:

>>Ei ole kysymys Jumalan puolelta "jos ehkä", vaan Jumala pitää aina

Näin on! Jumala saattaa vielä antaa vanhoillisille tuntoa katua väärää oppiaan ja saada syntinsä anteeksi. Oikeassa olet!

• Nea Katajala

Nim. "voi sinua" sekoittaa nyt asioita. On eri asia, mitä uskomassa jo oleva tekee ja mitä taas ei vielä uskomassa oleva tekee. Etsitään Jumalan valtakuntaa, siis koko ajan Jumalan valtakuntaa, jonka vanhurskaus on Jeesuksessa Kristuksessa (ei missään määrätyssä seurakunnassa). Parannusta tehdään joka päivä synneistä ja koko sydämestä haluttaisiin olla totisia Jeesuksen Kristuksen seuraajia, totella Häntä ja noudattaa Hänen käskyjään. Halutaan myöskin käyttäytyä lähimmäisiä kohtaan niinkuin Sanassa sanotaan: rakastaa lähimmäistä niinkuin itseämme. Usko saa meissä kaiken tämän aikaan ja uskossa Jeesukseen Kristukseen saamme myös synnit anteeksi.

Se, että ihminen löytää Jeesuksen Kristuksen ja pelastuksen Hänessä on tärkeää, että on ympärillä KRISTUKSEN SANAA, julistettuna ja kirjoitettuna, että PYYHÄ HENKI pääsee Kristuksen sanan kautta vaikuttaamaan ihmiseen. Tässä tulee tärkeäksi seurakunnan merkitys, mutta seurakuntakaan ei pelasta, vaan USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN PELASTAA ja ANTAA SYNNIT ANTEEKSI!

• "Voi sinua"

>Ei pelkkä usko Jeesukseen riitä<

No, niin, myönnettävä se oli sinullakin! Kauan pitikin puristaa. Ehkä perävaunus vielä hyökkää?

"ja se pitää suullansa tunnustaa. Se on PARANNUS"
      Ei se muuten noin mene! Parannus on kyllä aivan muuta!

"Käsityksesi lähentelee jo julkeutta, koska kukapa muu on Elävän veden lähde kuin Jeesus."

Katsotaan, mitä Jeesus opettaa! (Joh. 4:14)
      "Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

"Hän osoitti nöyryyttään sillä teolla, sinä tuskin pesisit kenenkään jalkoja."
      Jeesus pesi rakkaudesta! Ei Jeesuksen tarvinnut nöyristyä ihmisen edessä. Jeesus opetti myös opetuslapset pesemään rakkaudesta toistensa jalkoja.

• Nea Katajala

#####>Ei pelkkä usko Jeesukseen riitä<

No, niin, myönnettävä se oli sinullakin! Kauan pitikin puristaa. Ehkä perävaunus vielä hyökkää? ####

Toistan sen vielä, kun epäröit:

Tässä tulee tärkeäksi seurakunnan merkitys, mutta seurakuntakaan ei pelasta, vaan USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN PELASTAA ja ANTAA SYNNIT ANTEEKSI!

• Valokuvan voimaa
      • sisarukset

Epäuskoisesta suurperheestä juttu

• Kiitoksia linkistä, olisin mielelläni katsonut ohjelman mutta jostakin syystä areena ei toimi koneellani, kuin muutaman minuutin. Oliko ohjelmassa joku pointti jonka halusit ilmoittaa minulle?

• vl-
        Devoit kirjoitti:

Kiitoksia linkistä, olisin mielelläni katsonut ohjelman mutta jostakin syystä areena ei toimi koneellani, kuin muutaman minuutin. Oliko ohjelmassa joku pointti jonka halusit ilmoittaa minulle?

Vaikea tätä on selittää, sinun pitäisi nähdä ohjelma.
        Siinä on nainen, joka on kasvanut suurperheessä ja hän haluaa tutustua siskoonsa paremmin, niin tutustumiseen käytetään apuna valokuvausta.
        Hieno ohjelma, minulla nousi itsellänikin tunteet pintaan, kun minäkin olen suuresta perheestä ja äidilläni ei ole ollut tarpeeksi aikaan sylittää ja hoitaa minua. Siksi kerroin sinulle, kun halusin jakaa tämän kokemuksen jonkun kanssa. Harmi kun et pysty sitä katsomaan.

• vl- kirjoitti:

Vaikea tätä on selittää, sinun pitäisi nähdä ohjelma.
        Siinä on nainen, joka on kasvanut suurperheessä ja hän haluaa tutustua siskoonsa paremmin, niin tutustumiseen käytetään apuna valokuvausta.
        Hieno ohjelma, minulla nousi itsellänikin tunteet pintaan, kun minäkin olen suuresta perheestä ja äidilläni ei ole ollut tarpeeksi aikaan sylittää ja hoitaa minua. Siksi kerroin sinulle, kun halusin jakaa tämän kokemuksen jonkun kanssa. Harmi kun et pysty sitä katsomaan.

Harmi tosiaan kun en pystynyt katsomaan. Itsekin suurperheen lapsena...

• Muistele tarkemmin
        Devoit kirjoitti:

Harmi tosiaan kun en pystynyt katsomaan. Itsekin suurperheen lapsena...

Minkä suurperheen?
        Siihen aikaan meillä "epäuskoisillakin" oli sen verran "kakaroita"

• Itkin ja katsoin
        Muistele tarkemmin kirjoitti:

Minkä suurperheen?
        Siihen aikaan meillä "epäuskoisillakin" oli sen verran "kakaroita"

Valokuvan voimaa -ohjelman toinen osa on myös hyvä
        http://areena.yle.fi/tv/2127166

Devoit, laitoin tämän tähän sinun ketjuun, vaikka et pystykään sitä katsomaan.

• 46+35

"Tässä tulee tärkeäksi seurakunnan merkitys, mutta seurakuntakaan ei pelasta, vaan USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN PELASTAA ja ANTAA SYNNIT ANTEEKSI! ""

Nea Katajala on oikeassa!

• p.o.l.l.e

Vain yksi on ollut ilman syntiä, Hän on Jeesus. Kenestäkään muusta ei ole ristille toisten syntien soittajaksi. Jeesus kuoli, sovitti koko maailman synnit ~ tuo on vain ja ainoastaan uskonasia, muuten sitä ei ymmärrä.
      Ja Jeesuksen ristin kuoleman kautta kaikuu tänäkin päivänä oikea evankeliumi, Hänen verensä kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      84
      1388
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      131
      1371
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      75
      1227
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe