että mille tuntui ja ,mitä tuli.
Minkälainenoli Pyhän Hengen kaste sinulle?
18
94
Vastaukset
- 23213213213
Jotain täysin kuvittelematonta jne.....
- ei tallattavaksi
Älkää heittäkö helmiä sikojen eteen.
- ml213.
Onko ihmisen uteliaisuus väärin?Vai liittyykö vastaukseen jokin ongelma?
- jeejeeejee
Pyhän Hengen kaste on se pelastava kaste. Ev.lut ja hellarit muissa vesikasteissa samalla viivalla.
- soffiina
Pyhän Hengen kaste ei ole mikään "pelastava kaste".
Kaikkea täällä saakin lukea.
Mikään muu ei meitä pelasta kuin uskon kautta vastaanotettava Jeesuksen täysi sovitustyö. Johan Paavali itsekin tästä sanoo: "vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta..." - Hän Pelasti Meidät
soffiina kirjoitti:
Mikään muu ei meitä pelasta kuin uskon kautta vastaanotettava Jeesuksen täysi sovitustyö. Johan Paavali itsekin tästä sanoo: "vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta..."Niinpä! Kaikki vesikasteet ovat ihmisten omaa läträystä. Jeesuksen sovitustyö ei ole rituaaleista riippuvainen.
- ml213.
soffiina kirjoitti:
Mikään muu ei meitä pelasta kuin uskon kautta vastaanotettava Jeesuksen täysi sovitustyö. Johan Paavali itsekin tästä sanoo: "vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta..."Niimpä. Jos / kun ihminen uskoo JUMALAN aivoittamaan pelastukseen eli on uskossa Jeesukseen, niin tämä ihminen on jo Hengellä kastettu.
1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Eli usko on juuri merkkinä tästä Henki kasteesta. Samalla ihminen on liitetty todelliseen seurakuntaan /Kristuksen rumiiseen.
- Täyteyttä ja tuskaa
Sekä kysymykseen, että vastaukseen liittyy ongelma. Kysymyksen takana saattaa olla olettamus, että jokainen Jeesuksen oma on kokenut, yleensä uskoontulon jälkeen jossain vaiheessa, erillisen ns. Pyhän Hengen kasteen.
Mielestäni, jos erillinen kaste kielletään, mennään harhaan ja toisaalta, jos erillistä kastetta pidetään kaikille kuuluvana itsestäänselvyytenä, mennään harhaan. Apostolien teoissa kerrotaan, että Pyhä Henki täyttää uskovia aina uudelleen vahvistaen uskovien todistusta. Myös herätyksen aikoina koetaan laajalti Pyhän Hengen voimakasta vaikutusta ja kosketusta. Jeesus on Herra, joten Hän pättää mitä Hän tekee ja miten Hänen Henkensä toimii. Mitään kaavaa emme niistä voi kuitenkaan tehdä.
Uskovissa on hyvin paljon niitä, jotka eivät ole koskaan kokeneet erillistä Pyhän Hengen kastetta. Kuitenkin he luottavat Jeesuksen, voivat todistaa uskostaan, ovat kokeneet Jumalan johdatusta ja saaneet rukousvastauksia. He ovat tulleet uskoon, joten heidätkin on Sanan mukaan "kastettu samassa Hengessä", heillä on kokonainen Pyhän Hengen läsnäolo. Kaikki uskovat ovat keskenään samanvertaisia riippumatta heidän kokemuksistaan. Joku on voinut saada Pyhän Hengen kasteen kokemuksen menneisyydessä, mutta eilisen eväillä emme voi elää - uskoamme koetellaan monin tavoin. Mistään emme voi kerskua.
Joskus helluntailaisuudessa opetetaan, että kielillä puhuminen olisi merkki Pyhän Hengen saamisesta. Opetus on kirjoitusten vastainen. Paavali kirjoittaa selvästi, etteivät kaikki puhu kielillä. Väärä opetus on johtanut siihen, että helluntailaisten keskuudessa esiintynee myös sielullista kielillä puhumista, jossa mongerretaan ja usein toistetaan jotain sanayhdistelmää - eräs kielillä puhumisen armolahjan omaava ystäväni sanoi, että hänen arvionsa mukaan jopa 70% kielillä puhumisesta on sielullista. Jos seurakunta vaatii ihmisiltä erillistä Pyhän Hengen kastetta, se saa aikaan sielullisuutta - Jumala ei vaadi, vaan Hän antaa Pyhän Henkensä ja vaikutukset kuten Hän tahtoo.
Vastaamiseen liittyvä ongelma on siinä, että kokemuksen kertoneen saatetaan kuvitella päässeen uudelle hengen tasolle ja elämään ihmeellistä elämää jokahetkisessä Pyhän Hengen voimassa. Ymmärrän kyllä, että Pyhän Hengen kasteen kokeminen on ihana asia, jollaisen toivoisin jokaisen saavan. Sellaisen kokenut ei kuitenkaan ole mikään ihanneuskova, eikä elä jokahetkisessä ihmeellisessä Pyhän Hengen voitelussa. Meidän on kokemusten jälkeenkin annettava Pyhälle Hengelle tilaa meissä - Raamatun mukaan on mahdollista myös murehduttaa Pyhä Henki.
Olen itse kokenut Pyhän Hengen kasteen. Paranin hetkessä kuumesairaudesta, aloin puhua uusilla kielillä ja täytyin valtavalla ilolla - halusin vain ylistää ja kiittää Jumalaa. Pian tuon hetken jälkeen huomasin, että olin saanut samalla tiedon sanojen ja profetoimisen armolahjan. Kokemukseni jälkeen iloa ei ole aina ollut. Sain helluntaiseurakunnasa profetian, että minä tulen kärsimään paljon, jotta minä auttaisin kärsiviä. Tuo profetia on toteutunut ja olen kokenut monia suuria menetyksiä ja ahdistusten aikoja.- profetta
Kun itse sain syntyä uudestiylhäältä niin sain kiitellä siitä Herrani Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa. Ps. Sinä kiitteli Jumalaa, vaikka Jumala on antanut kaiken vallan maanpäällisen Pojalleen Jeesukselle. Sinä kirjoitit lihassa omia valheita.
* " Täyteyttä ja tuskaa", kirjoittaa, " Joskus helluntailaisuudessa opetetaan, että kielillä puhuminen olisi merkki Pyhän Hengen saamisesta. Opetus on kirjoitusten vastainen. Paavali kirjoittaa selvästi, etteivät kaikki puhu kielillä. " ?
* Ei vaan joskus, vaan se on opillinen totuus Pyhän Hengen saamisesta. Paavali ei opeta, etteikö kaikki he, jotka täyttyvät PH:llä, eivät puhuisi kielillä. Paavali opettaa, ettei kaikki koskaan täyty Pyhällä Hengellä, eivätkä näin ollen myöskään puhu kielillä. Kukaan ei voi puhua kielillä, ellei ensin täyty Pyhällä Hengellä. Eikä voi saada myöskään mitään armolahjoja.
* Jumala on viisaudessaan tehnyt asiat suoriksi ja käytännölliseksi. Kun ihminen uudesti syntyy, hän saa kasteen Jumalan Hengessä, ja siinä yhteydessä saa kaikkein tärkeimmän, ja sen saa jokainen uudestisyntyt, ihan kaikki. Me saamme Pyhän Hengen sinetin sismpäämme, Henki annetaan vakuudeksi Jumalan lapseudesta, ja siinä saadaan myös kaikkein suurin ja tärkein armolahja, I A N K A I K K I N E N E L Ä M Ä ! Jumala ei siis jätä ketään mitään vaille.
* Pyhän Hengen kasteen saa Jumalan lupauksen mukaan jokainen joka anoo ja kolkuttaa, heille avataan, mutta kaikki ei saa kuitenkaan, vaikka anotaan koko uskossa olo aika, ja vain Jumala tietää, miksi ei saa ? Mutta ei se myöskään ole mikään huonouden leima vaikka ei koskaan saisikaan ! Pyhän Hengen lahja on niin kuin vanhurskauskin, se saadaan armosta ilman ansioita, kun se saadaan. Kukaan ei sitä saa paremmuuttaan, eikä ansioista.
* Tärkein on kuitenkin PH:n sinetti joka annetaan uudestisyntymisen yhteydessä, siinä taataan jokaiselle iankaikkinen elämä Jeesuksessa Kristuksessa.
* Pyhän Hengen kastetta ei anneta nautinnoksi, vaan sen saa ehkä heikoimmat uskovista, ja se annetaan, että olisimme Kristuksen todistajia, ja jos ei saada, meitä ei kaiketi ole tarkoitettu saarnaajiksi tai yleensä puhujiksi, vaan aivan muihin tehtäviin, jossa tarvitaan enemmänkin Jumalalta saatua viisautta, joka sekin tulee Pyhän Hengen kautta, vaikkei kastetta saisikaan, eikä se ole armolahjoja, vaikka lahjaa onkin myös ajallinen viisaus hoitaa asioita erikoisella tavalla. Raamattu kyllä selkeästi opettaa että PH:n kaste , eli voitelu annetaan lähinnä juuri Sanassa ja rukouksessa palveleville, joskin jokaisella on mahdollisuus saada Jumalan lahja, joka on luvattu meille ja kaukanan oleville ja lasten lapsillekin aina Jeesuksen ilmestymisen päivään saakka.
* Anokaa Pyhän Hengen täyteyttä, ja armolahjoista niitä parhaimpia ! Vaikutukset ovat moninaiset, mutta HENKI on sama Jumalan Pyhä Henki !- ml213.
Voi kun sinullekkin poloinen Mohikaani kirkastuisi asia eli miten ihmisessä näkyy Pyhän Hengen täyteys.
Siis oikeesti.Voisit Hengellä kuolettaa lihan teot. ml213. kirjoitti:
Voi kun sinullekkin poloinen Mohikaani kirkastuisi asia eli miten ihmisessä näkyy Pyhän Hengen täyteys.
Siis oikeesti.Voisit Hengellä kuolettaa lihan teot.Mohikaanin puolesta sanon sen verran, että hän ainakin sanoo asiat suoraan, kuten ne helluntaiseurakunnissa ymmärretään. Jos helluntailaisuudesta kiinnostuneet lukevat Mohikaanin kirjoituksia, he eivät tule niin paljon pettymään mahdollisesti seurakunnan jäsenenä ollessaan, koska Mohikaani antaa aika suoran ja rehellisen kuvan opista.
Tällä palstalla kirjoittelee paljon henkilöitä, jotka eivät edes myönnä moniakaan Helluntaiherätyksen opetuksia, joista Mohikaani kirjoittaa. Minuakin on sanottu valehtelijaksi ja parjaajaksi sen vuoksi, että olen saanut ja kuullut juuri samaa opetusta Pyhästä Hengestä, josta Mohikaani yllä kirjoittaa / opettaa.
Valitettavasti useimmille helluntaiseurakuntiin liittyville monet asiat tulevat yllättäen seurakunnissa esille, ilman että niistä olisi kerrottu etukäteen, kuten tämän Pyhän Hengen kasteenkin kohdalla. Toki ongelma on siinä, että Helluntaiherätys ei ole tehnyt yksityiskohtaisia ohjeita mistään, vaan on jättänyt asiat hyvin pitkälti jokaisen henkilökohtaiseen harkintaan.
En ole Mohikaanin kanssa ollenkaan samaa mieltä monestakaan asiasta. Kunnioitan häntä kuitenkin siitä, että hän sanoo asiat suoraan ja rehellisesti. On paljon helluntailaisia, jotka eivät todellakaan kerro kaikkea totuutta edes helluntaiherätyksen opetuksesta ja jotka pyrkivät monen opetuksen jopa kieltämään, kuten tuonkin Pyhän Hengen kasteopetuksen.
- ml213.
Pyhän Hengen täyteydestä selkeimpiä merkkejä on, ettei tämä ihminen elä luulemisessa. Keksi juttuja ja valheellisia asioista toisista ihmisistä. Todellisuus on, miten Mohikaani lie täällä kirjoittajista suurin valehtelija ja siten asioiden vääristelijä. Siis tietoisesti.
Niin, ei asioiden puhuminen suoraan kerro yhtikäs mitään. Jumalattomat ihmisetkin mahdollistuvat puhumaanb asioista suoraan mitä sylki suuhun tuo. Liittyy estottomuuteen,- ei JUMALALTA tulevaan viisauteen /Hengellä täyttymiseen.- ml213.
Höh. Edellinen viestini oli kohdennettu nim. mazdels
- Eenokki 12
Olen samaa mieltä Mohikaanista.
Hän valehtelee tahallisesti,saadakseen valhein keinoin vastustajansa hiljaiseksi, kun ei enää voi poistaa avauksia.
Mutta kun valheet ja niiden hyväksyminen kaltaistensa suusta kuultuna, saa Mohikaanin lisäämään omiaan oppinsa hyväksi ei vakuuta ketään.
Kuka nyt haluaa Mohikaanin kaltaiseksi?
Tomis ja ehkä joku muu elämän huutolaispoika.
ml213 kirjoitti oikein. Kiitos "ml213" vastauksestasi.
En pitäisi Mohikaania valehtelijanakaan, koska olen itsekin kuullut tuota samanlaista opetusta helluntaiseurakunnassa sekä helluntailaisten kanssa keskustellessa. Oikeastaan olen kuullut poikkeavia käsityksiä ainoastaan täällä helluntailaisuus -palstalla. Netmissionissakin hyvin monet olivat ainakin taannoin Mohikaanin kanssa samalla linjalla Pyhän Hengen asiasta. Netmissionin muutosten jälkeen olen lukenut sieltä vain mielenkiintoisimmat osiot silloin tällöin ja aika hiljaiseksi tuo keskustelupalsta on muuttunutkin.
Joka tapauksessa tästä asiasta ollaan helluntaiherätyksenkin piirissä montaa mieltä, puhumattakaan pienemmistä helluntaiyhteisöistä.- ml213.
mazdels kirjoitti:
Kiitos "ml213" vastauksestasi.
En pitäisi Mohikaania valehtelijanakaan, koska olen itsekin kuullut tuota samanlaista opetusta helluntaiseurakunnassa sekä helluntailaisten kanssa keskustellessa. Oikeastaan olen kuullut poikkeavia käsityksiä ainoastaan täällä helluntailaisuus -palstalla. Netmissionissakin hyvin monet olivat ainakin taannoin Mohikaanin kanssa samalla linjalla Pyhän Hengen asiasta. Netmissionin muutosten jälkeen olen lukenut sieltä vain mielenkiintoisimmat osiot silloin tällöin ja aika hiljaiseksi tuo keskustelupalsta on muuttunutkin.
Joka tapauksessa tästä asiasta ollaan helluntaiherätyksenkin piirissä montaa mieltä, puhumattakaan pienemmistä helluntaiyhteisöistä.Pohdin yleisesti, en tästä asiasta /opista.Siis käyttäytymisestä.
- Voi soimaajia!
Avaaja halusi, että ketjussa jaetaan kokemuksia Pyhän Hengen kasteesta. Täyteyttä ja tuskaa -nimimerkki kertoo kokemastaan ja Mohikaani sekä Profetta kyseenalaistavat hänen kertomuksensa. Profetta pitää "Täyteyttä ja tuskaa" valehtelijana vain siksi, että henkilö on kiittänyt Jumalaa! Tänne ei yksinkertaisesti kannata kirjoittaa henkilökohtaista - anna minun kaikki kestää: Jumalaa kiittävää moititaan!
Mitä tulee kielillä puhumisen armolahjaan, niin Jumala antaa sen tahtonsa mukaan kenelle Hän haluaa sen antaa. Paavali ei opeta, että kaikki Pyhän Hengen kasteen saaneet saisivat myös kielillä puhumisen armolahjan. Tässä asiassa monet helluntailaiset opettavat väärin, aivan kuen "Täyteyttä ja tuskaa" totesi. Pyhän Hengen kastetta ja jotain tiettyä armolahjaa ei ole lupa linkittää yhteen. Kaikki Pyhän Hengen kasteen kokeneet eivät puhu kielillä, kaikilla heillä ei ole parantamisen armolahjaa, tiedon sanoja, profetoimisen lahjaa jne. Jumala antaa armolahjojaan kaikille armahdetuille syntiselle oman päätöksensä mukaan - uskovan osuus on kuitenkin anoa armolahjoja sekä pitää sydämensä puhtaana niitä vastaanottamaan. Se tapahtuu elämällä syntien anteeksiantamisessa Jeesuksen veren puhdistamana.
Nimimerkki "Ei tallattavaksi" totesi, ettei helmiä tule heittää sioille. Aivan vakavasti sanottuna: helluntailaisuus -keskustelupalstalle kirjoittaminen on jatkuvasti kuin helmien heittämistä sioille - totuudenmukaiset kokemukset tallataan ja Raamattuun perustuvat mielipiteet kokevat saman kohtalon. Ja nämä "siat" ovat uskoviksi itseään kutsuvia vakiokirjoittajia, jotka loukkaavat, soimaavat ja halveksivat veljiämme ja sisariamme Kristuksessa. Jos te olette Jeesuksen omia, miksi mielipiteenne ovat kuin vihollisen mielipiteitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212328Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2071964Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j581490Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1741306- 551228
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63952Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52884
- 56851