huomio ilmajokiset

marski2016

Vastarinta on turhaa, sillä me nappaamme teidät seinäjokeen!!!

16

386

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa seurannut

On syytä tuoda pettymys Ilmajokea Seinäjokeen haikaileville. Tämä johtuu siitä, että ns. pakkoliitospykälä ei koske Seinäjoen seutua. Esim. Vaasan seutua se koskee. Sensijaan Seinäjoki näyttää saavan Jalasjärven 35 miljoonan euron JAKK:n velkoineen. Siinä sitä onkin vaikeassa taloustilanteessa olevalle Seinäjoelle sulattelemista. Tosin Kurikka himoitsee kovasti Jalasjärveä. Aika näyttää kuinka tässä käy. Kun Jalasjärvi on kriisikunta, niin se voidaan pakkoliittää Seinäjokeen nykyisen lain perusteella.

• Seinäjoen puolesta

Seinäjokisille riittää kun käytte täällä työssä ja sitten kannatte palkkanne Sjoen kauppoihin. Voitte kaikessa rauhassa maksaa omat vanhainkotinne , terveyskeskuksenne jne. Kantatie 67 kannattaisi leventää välillä Ahonkylä -S:joki jotta kaikki mahtuu tulemaan. Vielä vinkki: laittakaa ny jonkinlainen kansalaiskeräys, jotta saatte siltanne korjattua ettei tarvi jään yli luistella toiselle puolelle

• Sillat ei ongelma

Kun nyt edellistä kommentoijaa kovasti pakottaa ja viittaa silta-asioihin, niin Ilmajoella on juuri perusparannettu valtion kustannuksella uusi Palon silta. Edelleen Röyskölän riippusilta eli ns. "kohmelokiikku" on yksityisten voimin korjattu, kun täältä löytyy päteviä ihmisiä. Koskahan Seinäjoen kaupungilta löytyisi varaa ikuisuuskysymyksen Björkenheimin sillan, joka on peräisin hevosvetoiselta kaudelta, uusimiseen.

• sillat1

Björkenheimin sillan saa vielä ylittää sutolla. Ei tarvitse Ilmajoen tapaan jättää autoa toiselle rannalle ja sitten kävellä hengen lähtöä peläten sillan yli

• siltainsinööri

Milläs kulkuvälineillä sitä Röyskölän siltaa on kätevin käyttää joen ylittämiseen? Palon sillan maksoi kaikki muut paitti Ilmajokiset. Siinäpä sitä onkin jo Ilmajokisilla siltainsinööreillä elvistelyn aiheita.

• kosolan tie

Vastarinta on turhaa sillä seinäjokeen te kuulutte ja olette aina olleet meistä riippuvaisia! Valmistautukaa kuntaliitokseen ja uudelleen järjestäytymiseen....

• sjk

Teillä I:jokisilla on kummallinen käsitys,jotta S:joki haluaa pakkoliitokseen Teidän kanssa. Viikonlopun aikana keskusteltiin kaveripiirin kanssa: yksikään ei ollut innostunut kuntaliitoksesta teidän kanssanne. Luulen, että näin ajattelee suurin osa seinäjokisista. Kommentteja: "liikaa peltoa ja metsää", "liian vähän ihmisiä" "nyt investoi ja tekee velkaa, jotka sitten kaatuu S:joen niskaan", "vaikeita persoonia päättämässä: liitos ei voi onnistua" Johtopäätöksenä se, että jos joskus tulevaisuudessa kuntaliitokseen joudutaan, niin sitten suurella vapaaehtoisuudella

• Kaupunkilainen

Miksi Seinäjoen pitäisi ottaa takapajuinen ja kuoleva Ilmajoki. Niin junttila kuin junttila on. Seinäjoki menee alaspäin tuollaisen ottamisesta vaivoikseen.

• Muilu-Jussi
        Kaupunkilainen kirjoitti:

Miksi Seinäjoen pitäisi ottaa takapajuinen ja kuoleva Ilmajoki. Niin junttila kuin junttila on. Seinäjoki menee alaspäin tuollaisen ottamisesta vaivoikseen.

Kerrankin tulee parannusta Äsjokeen.Nimittäin ohikulkutie! Ei tartte enää kattella Suomen rumimmaksi äänestettyä kaupunkia. Ilmajoen ja Äsjoen rajalla on muuten ihan levikkeet sitä varten ettei tartte teherä U-käännöstä kantatiellä kun tulee SEINÄJOKI 10-merkki.

• Hohhoijaa!

Niinpä! Ilimajokiset ei ymmärrä, että kannattaisi vaihtaa korkeampaan veroprosenttiin, pistää kouluja kiinni, huonontaa päivähoito- ja terveyspalveluja ja majoittaa ikäihmisiä vuosikaupalla tk- sairaalassa. Tosi juntteja, kun eivät nykyisistä hyvistä palveluistaan ymmärrä luopua.

• ex. Ilimajokinen

Kuinkahan moni Seinäjokinen tietää S.joen olevan osaa Ilmajokea? Vaikka asun s.joella en ymmärrä s.jokisten mahtailua ja ivaa ilmajokisia kohtaan. Itse olen Ilmajoella syntynyt, siellä yli 40v asunut. Nyt s.joella asuessani empä kehuisi s.jokea . Miten seinäjoki huolehtii esim. p-s.jokisista kun kuntaliitos tehtiin ja entäs Ylistarosta. PALVELUT, virastojakin VIETIIN S.JOELLE, siinäkö se oli. Samoin tehdään monessa muussa kaupungissa.

• qmfcoijr498gjv42oph8

Enpä usko, että SUN kaveripiirisi päättää liitosten puolesta tai vastaan :D :D :D Ei MEILLÄ ilmajokisilla (kirjoitetaan muuten PIENELLÄ, nmimerkki "sjk") ole minkäänlaista käsitystä, että S:joki meidät kaappaa, tuo menee ihan naftisti suuruudenhulluuden puolelle, idiootti-hyvä :)

• qmfcoijr498gjv42oph
        qmfcoijr498gjv42oph8 kirjoitti:

Enpä usko, että SUN kaveripiirisi päättää liitosten puolesta tai vastaan :D :D :D Ei MEILLÄ ilmajokisilla (kirjoitetaan muuten PIENELLÄ, nmimerkki "sjk") ole minkäänlaista käsitystä, että S:joki meidät kaappaa, tuo menee ihan naftisti suuruudenhulluuden puolelle, idiootti-hyvä :)

Siis: nimimerkki, korjataan heti kirjoitusvirhe ...

• ZibbaDibba

Wiki:
        "Seinäjoki oli alun perin pieni Pohjanmaan radan asemakylä, joka syntyi ratojen risteyskohtaan Ilmajoen kunnan syrjäkylällä"
        "Seinäjoen alue kuului 1700-luvun loppupuolelle saakka Suur-Ilmajoen hallintopitäjään"
        "Ilmajoen kappeliseurakunta, josta Ilmajoen kunta on saanut alkunsa, perustettiin vuonna 1516. Ilmajoen emäpitäjästä ovat ajan kuluessa irtautuneet Alavus, Jalasjärvi, Kauhajoki, Kurikka, Peräseinäjoki ja Seinäjoki"
        Wiki puhuu täyttä asiaa, eihän sille mitään voi, että S:joen KAUPUNKILAISILLA on niin huono itsetunto

• Rauhotutaan vähän.

Onpas tämä keskustelu mennyt varsin kovaksi. Eiköhän nyt ole syytä rauhassa odotella, kun Jalasjärvi 35 miljoonan euron JAKK velkoineen pakkoliitetään Seinäjokeen. Sittenhän saadaan seurata, kun Jalasjärven palveluita aletaan ajaa alas samalla tavoin, kuin on tehty Peräseinäjoen, Nurmon ja Ylistaron osalta. Ei mikään ihme, että sosiaaalisessa mediassa on sekä Jalasjärvellä että Kurikassa kova hinku Jalasjärvi-Kurikka kuntaliitokseen, mitä ajaa pelko Seinäjokeen liittymisestä.

• JÄBÄ

Täytyy muistaa että JJ on saanut 35milj.e,Täytyyhän sen silloin olla rikas kunta.MUTTA , mISSÄ RAHAT ON?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe