miksi nettiautossa kaupataan autoja huoltokirjalla ja että jakopäänremmin vaihto on tehty, kun todellisuus on että kun katsot sitä huoltokirjaa niin on mustekynän jälkeä
remminvaihdosta mutta ei leimaa kuka vaihtanut tai kuittia osista.
ja tätä tekee yksityiset ja yritykset, ei merkkiliikkeet.
on auto kunnossa ja sitten kun menet sitä katsomaan niin on tuulilasi rikki ja muita vikoja joita ei ole mainittu.
tulla sitten 200-300 kilometriä autoa katsomaan joka ei vastaa sitä käsitystä minkä ilmoituksesta saa.
miten on jos liike myy ja mainostaa että remmi on vaihdettu niin onko sillä sen mukainen takuu myös liikkeenpuolesta esim tämä auto ID 6110685
ei huoltokirjassa leimaa vaan mustekynä merkintä.
nettiauto
21
592
Vastaukset
- kin
"huoltokirjalla ja että jakopäänremmin vaihto on tehty... niin on mustekynän jälkeä
remminvaihdosta mutta ei leimaa..."
Niin?
Eli kun tuo jakopäänhuolto ei rakettitiedettä kuitenkaan ole, niin silloinen omistaja on sen itse tehnyt ja asianmukaisesti huoltokirjaankin kirjannut.
Mikä tässä on ongelmana?
"miten on jos liike myy ja mainostaa että remmi on vaihdettu..."
Ja jos se sinne huoltokirjaan on merkitty (kuten tuossa ilmoitetaan "jakopää laitettu 2012/167tkm", silloin se on niin tehty.
Mikä tässä on ongelmana?
Ja hei. Tuonkin tötterön hinta on pari tonnia ja vaikka en kyseisestä yksilöstä tai kyseisestä liikkeestä tiedä mitään, niin takuuvarmasti; toistan TAKUUVARMASTI on joitain (jopa lukemattoman monia) uudesta autosta poikkeavia ominaisuuksia.
Ja kun avautumisesi lukee, suosittelen, ettet 200-300km todellakaan ajele parin tonnin tötteröitä tiirailemaan, pettymys on 100% varma.- heh, mikä jobbari
hehee, itsekirjoitetut jakpåpään remontit onkin tosi uskottavia juttuja. Taidat itse syyllistyä kusetukseen.
- kin
heh, mikä jobbari kirjoitti:
hehee, itsekirjoitetut jakpåpään remontit onkin tosi uskottavia juttuja. Taidat itse syyllistyä kusetukseen.
Hehee itseleesi.
Autoliike on vastuussa siitä kynälläkin merkatusta huollosta (ottaa vastuun myös edellisten omistajien itse tekemistä huolloista virhevastuiden muodossa) ei tuossakin tapauksessa (vaihdettu 2012/167tkm) sen pitää siitä laskien kestää normaalikäytössä valmistajan ilmoittaman ajan. Olikohan noissa 5-vuotta/90tkm.
Jobbari (ei siis autoliike) ei tokikaan vastaa yhtään mitään ja tälläkin palstalla ollut muutamia todistetusti väärennöstapauksia heidän tehtaileminaan. Älä sekoita heitä tähän, he kun rikostelevat muissakin asioissa. - NÄin se vaan on
heh, mikä jobbari kirjoitti:
Kyllä se on ihan luotettava. Toiset vaan eivät viitsi maksaa työstä, jonka osaa tehdä itsekin (paremmin).
- helppoakuinheinän...
NÄin se vaan on kirjoitti:
Kyllä se on ihan luotettava. Toiset vaan eivät viitsi maksaa työstä, jonka osaa tehdä itsekin (paremmin).
Näinhän se menee, toiset osaa, kateelliset perseaukiset itkee siitäkin.
Köyhät ja tyhmät huomio: Ei kannata ostaa jos pelottaa!!!!
- sokota
osaa ken osaa
kyse ei ole siitä vaan, korjaamon tai varaosan valmistajan/myyjän takuulla on se merkitys.
osta nyt auto ja remmi hajoaa, oli sen nyt sitten kuka tahansa vaihtanut niin on osalla on olemassa takuu.
miten auton uusi omistaja voi tietää keneltä alkaa perään takuuta ja oliko vaihdettu kaikki osat eikä vain pelkkä remmi.
itse aloittajana olen ollut varaosaliikkeessä töissä ja nähnyt kun ostetaan pelkkä remmi, ei muita osia esim ohjain tai kiristin eikä vesipumppua.
hyvin yleensä se vesipumppu jätetään ostamatta vaikka ei juuri lisää työtä eikä kustannuksia, mutta vaihtamatta jättäminen lisää kyllä riskiä rikkoa jakopää ( jos jakopää pyörittää pumppua)- kin
"miten auton uusi omistaja voi tietää keneltä alkaa perään takuuta ja oliko vaihdettu kaikki osat eikä vain pelkkä remmi."
Autoliikkeestä ostaessa (kuten esimerkissäsi) autoliike kantaa virhevastuun tuosta kynälläkin merkatusta jakopäänhuollosta. Sen pitää kestää normaalikäytössä sille määritellyn ajan ja kilometrit.
Tottakai kuitti vaihdetuista osista olisi mukava, samoin leima huoltoliikkeeltä, mutta kun autoliike tuota myy "jakopää laitettu 2012/167tkm" siihen on uskominen ja myyjäliike ottaa vastuun, että näin on. - kin
"olen ollut varaosaliikkeessä töissä ja nähnyt kun ostetaan pelkkä remmi, ei muita osia esim ohjain tai kiristin eikä vesipumppua."
Tuosta olen samaa mieltä aloittajan kanssa; aivan järjetöntä "muka säästämistä".
Useinhan se onkin ihan joku muu osa kuin itse hihna, mikä pettää. Se on kiristin tai vesipumppu.
On noita vuotavia vesipumppuja kunnosteltu, kun joku joskus jossain on "jakopäänhuollon" tehnyt ja vesipumppu jäänyt vaihtamatta... pari vuotta niin sehän pirulainen vuotaa ja vaihtoon menee ja liikkeen piikkiin.
Edelleenkin siis autoliikkeestä ostettaessa tuo kuuluu virhevastuiden piiriin.
Jos ilmoitetaan jakopäänhuoto tehdyksi, se ja siihen liittyvät rullat ja pumput kuuluu autoliikkeen virhevastuista korvattaviin, jos jokin vaikkapa 90tkm kestämään tehdyistä osista hajoaakin ennenaikaisesti 60tkm kohdalla.
Yksityiseltä tuon vastuun saaminen onkin sitten kovemman takana ja "yksityiseksi" laskettakoon tässä yhteydessä myös "jobbarit", joilla siis ei autoliikkeen vastuita ole.
Ps.
Onpa noita toisinkinpäin sattunut. Liikkeeseen tullut myyntiin auto, ei tietoakaan mistään jakopäänhuolloista (ei edes sitä kynällä merkattua) ja auto huoltoon ennen myyntiä. Sieltäpä asentajarasvanäppi sitten soitteleekin, että vaihdetaanko ihan oikeesti tää hihna kun näyttää kaikki osat olevat juuri vaihdettua ja uutta?
Vaihdetaan.
Eli jos nyt joku jotain itsekin vaihtaa (jakopää hyvänä esimerkkinä, sitä kun ei näe eikä kuule vialliseksi avaamatta), niin piruparka voisi sen huoltokirjaankin merkitä, ettei seuraava vaihtele samaa osaa toiseen kertaan ja ihan turhaan. - Minulla Volvo
kin kirjoitti:
"olen ollut varaosaliikkeessä töissä ja nähnyt kun ostetaan pelkkä remmi, ei muita osia esim ohjain tai kiristin eikä vesipumppua."
Tuosta olen samaa mieltä aloittajan kanssa; aivan järjetöntä "muka säästämistä".
Useinhan se onkin ihan joku muu osa kuin itse hihna, mikä pettää. Se on kiristin tai vesipumppu.
On noita vuotavia vesipumppuja kunnosteltu, kun joku joskus jossain on "jakopäänhuollon" tehnyt ja vesipumppu jäänyt vaihtamatta... pari vuotta niin sehän pirulainen vuotaa ja vaihtoon menee ja liikkeen piikkiin.
Jos ilmoitetaan jakopäänhuoto tehdyksi, se ja siihen liittyvät rullat ja pumput kuuluu autoliikkeen virhevastuista korvattaviin, jos jokin vaikkapa 90tkm kestämään tehdyistä osista hajoaakin ennenaikaisesti 60tkm kohdalla.
Yksityiseltä tuon vastuun saaminen onkin sitten kovemman takana ja "yksityiseksi" laskettakoon tässä yhteydessä myös "jobbarit", joilla siis ei autoliikkeen vastuita ole.
Ps.
Onpa noita toisinkinpäin sattunut. Liikkeeseen tullut myyntiin auto, ei tietoakaan mistään jakopäänhuolloista (ei edes sitä kynällä merkattua) ja auto huoltoon ennen myyntiä. Sieltäpä asentajarasvanäppi sitten soitteleekin, että vaihdetaanko ihan oikeesti tää hihna kun näyttää kaikki osat olevat juuri vaihdettua ja uutta?
Vaihdetaan.
Eli jos nyt joku jotain itsekin vaihtaa (jakopää hyvänä esimerkkinä, sitä kun ei näe eikä kuule vialliseksi avaamatta), niin piruparka voisi sen huoltokirjaankin merkitä, ettei seuraava vaihtele samaa osaa toiseen kertaan ja ihan turhaan.jossa hihna pitäisi vaihtaa 40 tkm välein. Auto on ollut meillä nyt 10 vuotta eikä hihnan lisäksi ole koskaan tarvinnut vaihtaa edes vesipumppua koska se on tuntunut aina aivan hyvältä. Kiristimen rulla on kertaalleen vaihdettu mutta esimerkiksi hihna ei ole 40 tkm aikana koskaan mennyt miksikään, johtuu varmaan siitä että autoa säilytetään lämpimässä tallissa. Hihna tuohon autoon on niin helppo vaihtaa että se on varmempi tehdä itse niin ainakin tietää mitä tekee.
- rissapete
kin kirjoitti:
Ps.
Vaihdetaan.
Eli jos nyt joku jotain itsekin vaihtaa (jakopää hyvänä esimerkkinä, sitä kun ei näe eikä kuule vialliseksi avaamatta), niin piruparka voisi sen huoltokirjaankin merkitä, ettei seuraava vaihtele samaa osaa toiseen kertaan ja ihan turhaan.Vesipumppu kestää 300 000 helposti, miksi vaihtaa sitä 40 000 välein?
- tilastotiede
Minulla Volvo kirjoitti:
jossa hihna pitäisi vaihtaa 40 tkm välein. Auto on ollut meillä nyt 10 vuotta eikä hihnan lisäksi ole koskaan tarvinnut vaihtaa edes vesipumppua koska se on tuntunut aina aivan hyvältä. Kiristimen rulla on kertaalleen vaihdettu mutta esimerkiksi hihna ei ole 40 tkm aikana koskaan mennyt miksikään, johtuu varmaan siitä että autoa säilytetään lämpimässä tallissa. Hihna tuohon autoon on niin helppo vaihtaa että se on varmempi tehdä itse niin ainakin tietää mitä tekee.
Semmoista volvoa ei olekkaan, jossa jakohihnan vaihtoväli olisi 40tkm. Kaveri osti aikoinaan volvon xc 90 bensiinimoottorilla, auto oli tuotu kanadasta, kanadassa jakohihnan vaihtoväli ohjekirjan mukaan oli 160tkm (100 tml) tai 10 vuotta, suomessa täysin samassa moottorissa 120tkm/4v ja maiden ilmastot ovat suht samanlaiset (kesä/talvi).
- turha kitistä
Älä osta sellaista autoa, mikä ei miellytä. Etsi vaan yksilö, jossa on luotettavat marmotiskin leimat.
- kirjoitus virhe erhe
siis marmoritiskin leimat
- kin
kirjoitus virhe erhe kirjoitti:
siis marmoritiskin leimat
Juuri näin. Jos siis noin jännittää, kuin aloittajaa tuntuu jännittävän.
Tuon esimerkin hinta 2200euroa, samanlainen (EHKÄ merkki-marmoritiskin leimoilla) maksaakin 4900euroa lasipalatsissa.
Leimalle hintaa auton markkina-arvo.
Toistankin alkuperäisen ihmettelyni: Mikä tässä ongelmana? - gin gin
kin kirjoitti:
Juuri näin. Jos siis noin jännittää, kuin aloittajaa tuntuu jännittävän.
Tuon esimerkin hinta 2200euroa, samanlainen (EHKÄ merkki-marmoritiskin leimoilla) maksaakin 4900euroa lasipalatsissa.
Leimalle hintaa auton markkina-arvo.
Toistankin alkuperäisen ihmettelyni: Mikä tässä ongelmana?Taidat" kin " olla itse näitä rehellisiä "kynämiehiä"
Ainakin siltä vaikuttaa nuo jutut ???
- punkkinne
eihän tota nettiauton sivua voi katsoa sairastumatta 3 ulotteistautiin, saatana myytävät romut keskellä pienessä tihru.rivissä-------- alussa ,lopussa, molemmissa sivuissa vilkkuu ja välkkyy kuvaa ja mainosta, välillä ponnahtaa video pyörimään minne milloinkin...….täytyy aika loppu äijien olla joka menee tähän flipperiin kuulaksi, pitäkää sivunne.
- jallitukset
keskinäinen jusetus sallitaan yhteiskunnan puolesta että vain firmojen kautta kaikki kaupat että saadaan välikäsiä kauppoihin mahdollisimman paljon , joista sitten verokarhu imee kaikki nesteet ja roudaa rahat veroparatiiseihin, jossa ne jaetaan jahtien kannella sulle, mulle tyyliin välimeren rannoilla.
- 858463638
Mitä itket, ei liikkeiden arvoisat myyjät näitä kirjoittele vaan yksityiset jotka tuovat "ehjän ja huolletun auton" vaihdossa , josta eivät "tiedä" mitään.
Mistä nämä autot tulevat , ei autoliike niitä rakenna Ikean osista takapihalla, ne tulee aina ja iankaikkisesti yksityisiltä rehellisiltä Suomalaisilta.
Mutta kuka joutuu vastuuseen näistä sotkuista joihin on täysin viaton, autoliike tietenkin.
Sori ja koita kestää faktoja.- jobbarithengiltä
Autoliike jättää vioista kertomatta vaikka tietäisivätkin.
Sori ja koita kestää faktoja.
- 84844
Yksityiset mämmikourat, lopeta se päivämäärien väärennys ja päällekirjoitus, eri kynällä ja eri käsialalla.
Yhdeksän kymmenestä huoltokirjasta on jostain kohtaa yritetty omaksi edukseen väärennetty alakoululaisen taidoilla ja suttaamalla. - Anonyymi
Tämä uusi ns netti auto foorumi
Niin paljon PERSEESTÄ. EI EDES NS ASIAKAS PALVELIAT OSAA NEUVOA JOS KYSYT JOTAIN. SANOVAT VAAN OLLAAN TÖISSÄ
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999