Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taksiyrittäjän todellinen palkka?

suut auki!!

Sanokaapas rehdisti mikä on taksiyrittäjän vuosipalkka keskisuuressa kaupungissa? Ei mitään liikevaihtoja vaan ihan palkka ennen veroja.

20

7254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus tuli

      20-40 000 eur.

    • dazzun perkele

      Ei tuohon voi antaa mitään tietoa, riippuu niin monesta tekijästä.

      (suomi24-mode on)
      eteenkään jos kuljettaja homo, jämsäläinen, tai ihan muuten vaan yksinkertainen... mikä on oletus kun on kyse jostakin vitun taksikuskista.
      (suomi24-mode off)

      Ei tässä foorumissa mitään täysjärkistä kannata kysyä, saat mitä ikinä vastauksia.

    • Mävaan

      Vuonna 2013 tämän yrittäjän palkka oli n. 32 500,- Ja yli 100 000 as. kaupungissa.

    • ei ministeri

      varsinaisestihan ei puhuta palkasta kun on yrittäjä kyseessä, mutta liikevoitto kai ajaa sen saman asian. mun tapauksessa 2013 27000 euroa, kun itse ajaa n. 160t kuukaudessa

      • Kolmekaks

        Mulla 32 000. Itse ajan suurimman osan.


      • 12+2

        Liikevoitto ja palkka on yrittäjälle kaksi eri asiaa. Yrityksen ja omia rahoja ei voi noin vain sekoittaa, riippuen tietysti yhtiomuodosta. Palkka on se mikä yrityksestä nostetaan vuoden aikana käteen, liikevoitto edustaa sitä rahaa mikä jää yrityksen tilille nostettavaksi tulevaisuutta varten. Tämä siis yhden miehen yksityisyrityksessä, jos omistuspohja on laajempi, toki liikevoitollekin on useampi jakaja.


      • 15+15
        12+2 kirjoitti:

        Liikevoitto ja palkka on yrittäjälle kaksi eri asiaa. Yrityksen ja omia rahoja ei voi noin vain sekoittaa, riippuen tietysti yhtiomuodosta. Palkka on se mikä yrityksestä nostetaan vuoden aikana käteen, liikevoitto edustaa sitä rahaa mikä jää yrityksen tilille nostettavaksi tulevaisuutta varten. Tämä siis yhden miehen yksityisyrityksessä, jos omistuspohja on laajempi, toki liikevoitollekin on useampi jakaja.

        "Tämä siis yhden miehen yksityisyrityksessä"
        eikös juuri yhden miehen yrityksessä toiminimellä ole niin että kaikki mitä jää kulujen jälkeen on omaa palkkaa?


      • 12+2
        15+15 kirjoitti:

        "Tämä siis yhden miehen yksityisyrityksessä"
        eikös juuri yhden miehen yrityksessä toiminimellä ole niin että kaikki mitä jää kulujen jälkeen on omaa palkkaa?

        Jos taas kyseessä on esimerkiksi osakeyhtiö, yhtiön ja omat rahat on todellakin viisasta pitää erillään "yhden miehen firmassakin" :)


    • Vaieitienaamitään

      Juu-uh itsellä kolmasosa tuosta näin kuskina ja ajan noin 20 vuoroa kuussa

      • Taksarihurmuri

        78te/v. Kouvolassa. Ajossa kaksi autoa. Ajan itse pari arkivuoroa viikossa.


      • näkisin mää
        Taksarihurmuri kirjoitti:

        78te/v. Kouvolassa. Ajossa kaksi autoa. Ajan itse pari arkivuoroa viikossa.

        1. Onko auto maksettu?
        2. Ajaako itse ja kuinka ahkerasti?
        3. Onko renkiä/renkejä ja kuinka ahkeria pitämässä auton tekemässä tuottoa.

        Jos kaikkiin vastaa kyllä, niin osakeyhtiö on järkevin muoto, josta nostaa oman kuskin palkan päälle osinkotuloja.


    • ..............

      En tiedä palkkaa mutta tuttu taksi-isäntä (Hki) omistaa kaksi taksia joita ajavat rengit . Itse ei puikkoihin istu kuin poikkeustapauksessa. Kain ne kaksi E-sarjalaista silloin jotakin tuottavatkin.

      • gbj

        Mutta lisää on saatava saatana. Elättää pitäis vielä serkku ja sen lapset, kanariallekkin pitäis perhe lähettää ja ite olis kiva käydä Thaimaassa. Olis kiva tietää millä muulla kuljetusalalla kahdella autolla saa moisen tuoton että ite ei tee töitä?


      • 7+13
        gbj kirjoitti:

        Mutta lisää on saatava saatana. Elättää pitäis vielä serkku ja sen lapset, kanariallekkin pitäis perhe lähettää ja ite olis kiva käydä Thaimaassa. Olis kiva tietää millä muulla kuljetusalalla kahdella autolla saa moisen tuoton että ite ei tee töitä?

        Ei noista kahdesta taksista mitään itse ajamatta huipputuloja revitä, toki varmaan enemmän tienaa kuin kehno renki.

        No onhan se jonkun tieysti käytettävä autot huollossa, pestävä, siivottava ja hoidettava laskut, kirjanpito jne. eli ei se raha sentään pelkästään sohvalla istumalla syliin tipu.

        En sano että nuo työllistävät täyspäiväisesti, mutta kyllä noihin tunteja silti menee viikossa paljon.

        Eihän kukaan tietysti sano, että isännän elintason on tultava pelkästään takseista. Ainahan voi olla sijoitusomaisuutta tuottamassa lisää fyrkkaa tai riittävä perintö takana ettei tarvitse suuremmin rehkiä.


      • just joo
        7+13 kirjoitti:

        Ei noista kahdesta taksista mitään itse ajamatta huipputuloja revitä, toki varmaan enemmän tienaa kuin kehno renki.

        No onhan se jonkun tieysti käytettävä autot huollossa, pestävä, siivottava ja hoidettava laskut, kirjanpito jne. eli ei se raha sentään pelkästään sohvalla istumalla syliin tipu.

        En sano että nuo työllistävät täyspäiväisesti, mutta kyllä noihin tunteja silti menee viikossa paljon.

        Eihän kukaan tietysti sano, että isännän elintason on tultava pelkästään takseista. Ainahan voi olla sijoitusomaisuutta tuottamassa lisää fyrkkaa tai riittävä perintö takana ettei tarvitse suuremmin rehkiä.

        Ja kun mä saan perintöä tai sijoitus kapitaalia niin ostan takseja!!!!


      • hjj
        7+13 kirjoitti:

        Ei noista kahdesta taksista mitään itse ajamatta huipputuloja revitä, toki varmaan enemmän tienaa kuin kehno renki.

        No onhan se jonkun tieysti käytettävä autot huollossa, pestävä, siivottava ja hoidettava laskut, kirjanpito jne. eli ei se raha sentään pelkästään sohvalla istumalla syliin tipu.

        En sano että nuo työllistävät täyspäiväisesti, mutta kyllä noihin tunteja silti menee viikossa paljon.

        Eihän kukaan tietysti sano, että isännän elintason on tultava pelkästään takseista. Ainahan voi olla sijoitusomaisuutta tuottamassa lisää fyrkkaa tai riittävä perintö takana ettei tarvitse suuremmin rehkiä.

        Jos muka itse kaikki noi tekee siihen menee viikossa max. 5 tuntia. Autopesu pesee auton, korjaamo huoltaa ja kirjanpito tekee kirjanpidon. Mitä jää?


      • retro esa
        7+13 kirjoitti:

        Ei noista kahdesta taksista mitään itse ajamatta huipputuloja revitä, toki varmaan enemmän tienaa kuin kehno renki.

        No onhan se jonkun tieysti käytettävä autot huollossa, pestävä, siivottava ja hoidettava laskut, kirjanpito jne. eli ei se raha sentään pelkästään sohvalla istumalla syliin tipu.

        En sano että nuo työllistävät täyspäiväisesti, mutta kyllä noihin tunteja silti menee viikossa paljon.

        Eihän kukaan tietysti sano, että isännän elintason on tultava pelkästään takseista. Ainahan voi olla sijoitusomaisuutta tuottamassa lisää fyrkkaa tai riittävä perintö takana ettei tarvitse suuremmin rehkiä.

        Samanhan muut autoilijat joutuu tekemään paitsi ne on joka pvä töissä min. 8 h.


    • Krrku

      Ei puhuta palkasta eikä liikevoitosta, verotettava tulo lähinnä vastaa työsuhteessa olevan palkkaa. Kyllä tässä todella huvin tienaa, eikä tarvitse paljon töitä tehdä, joskus tulee alle sadan tunnin viikkojakin. Ainakin lomalla ollessa X:)

    • Anonyymi

      Kaikkien kulujen jälkeen kun kaikki lasketaan
      vuosipalkka 25000e
      tähänkin pitää tehdä töitä tosi paljon

    • Anonyymi

      Tskdiyrittäjän ja muunkin yrittäjän palkka on aikalailla se mitä on varaa maksa YEL
      itselle. Ja tämä mieluusti useamman kymmenen vuoden katsannolla.
      Silloin huomaat itsekin miten indeksit vaikuttavat siihen eläkkeesi ja missä ns. mennään

      Totta kai voit maksaa joku kuukausi vaikka mitä, mutta kusetatko itseäsi?

      Kaikki vossikat jotka elvistelee muka palkoillaan on pellejä.
      Uskoisin että lähes jokainen jolla on varaa taksia käyttää on paremmat tulot kuin sillä elvistelevällä vossikalla.

      Esim.Munkan tai Töölön eläkemummot nauraa (tai naurahtaisivat, kun ei pätkääkään kiinnosta köyhien jupinat)

      YEL on aika raadollinen ja kertoo totuuden jo heti ensikerralla kun joudut sairaalaan tai pitkälle saikulle.

      Puhumattakaan eläkehilloistasi

      Kusetatko sinä itseäsi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe