Kirjoitan sen tähän kun tuntui siltä, että yleistä tietoa meille kaikille.
Katsokaa lapseni. Minä kokoan omiani, se on nyt alkanut. Älkää puhuko pahaa toisistanne, sillä minä korjaan rikkaruohot puutarhastani. Minä selvitän lusteen. Älkää katsoko toisiinne, ei oikealle, eikä vasemmalle. Katsokaa minuun, katsokaa minuun, minä vahvistan teitä. Minä olen antanut sinulle sen tehtävän, mikä sinulla nyt on. Se on tullut minulta.
Herra puhui rukouksessa
33
171
Vastaukset
- Halleluja!
Kiitos Jeesus!
* Kyllä, minäkin kiitän Jeesusta. Mutta tuo kokoaminen, en muista missään , että Raamattu puhuisi kokoamisesta ennen tuloaan? Ja mihin Hän kokoaisi ? Hän kyllä sitten kutsuu seurakuntansa maan päältä pois, niin silloin kokoonnutaan Hänen luokseen yläilmoihin kaikkialta maailman kolkista. Ja vie sitten morsiamensa kotiin Jumalan luo !
* Mutta pidetään se, mikä siinä on hyvää ja kiitetään Herraa sanomasta, joka kyllä muuten on ihan ajankohtainen, siunausta aloittajalle ! Ole uskollinen, varjele sydämesi ylpeydeltä ja Herra antaa sinulle uskollisuuden mukaan !
- hellari...
Kiitos sinulle ja ennen kaikkea Jumalalle: tällaista tarvitaan palstalla.
- varoitus aloittajall
Miten voimme olla varmoja että viesti on Jumalalta? ettei se ole oman mielikuvituksesi tuotetta!? Palsta on riitaisa ja siksi keksit tuollaisen omassa mielessäsi.
Jumalaa ei kenenkään pidä leikkiä.- Näin on
Kukaan ei voi olla varma mistään, ellei Pyhä Henki ole hänessä, jolloin ko. Henki vahvistaa luetun, tai ei vahvista. Ilman Raamatun tuntemusta ja Pyhää Henkeä emme tiedä totuutta.
- hellari...
Viestissä sanotaan että ei saa puhua pahaa ja sehän johtaa juuri riitelyyn. Vaikka sanoma olisi ihmisen mielessä syntynyt, niin sisältö on raamatun linjan mukainen. Pitää tutkia ja pitää mikä hyvää on.
Ei tuo sanoma ole Jumalasta, vaan ihan oman mielikuvituksen tuotetta. helluntailais-karismaattisen "profetian" tunnistaa termistä; "Katsohan lapseni...".
- Aloittaja täällä
Viesti on Jumalalta. Se tuli minulle ja jatkui henk.koht.asioilla. Sitä voi arvostella, että pitikö se laittaa sivustolle. Saa olla erimieltäkin siitä. Minusta vaan tuntui, että hyvä muidenkin tietää.
Anteeksi, jos se loukkasi jota kuta.- Aloitus
Mikä sanomassa on Raamatun vastaista?
- Tekoja, ei puhetta
"Viesti on Jumalalta."
Noin tärkeä viesti pitäisi varmasti ilmoittaa muillekin kuin suomi24:n lukijoille. Käännä se nyt alkajaisiksi ainakin englanniksi, ranskaksi ja saksaksi. Sitten se voi levitä pikku hiljaa muillekin kielialueille. Ota yhteyttä paikalliseen seurakuntaan ja kerro heillekin asiasta. He voivat auttaa tämän levittämisessä. Kyllä Jumala saa heidät uskomaan sinua, kun kerrot tapahtuneesta.
Eikö vain? - Pakkaspoika
Teit juuri oikein kun laitoit sen tälle palstalle. Kiitos Sinulle.
- Kuuliaisuutta
Tekoja, ei puhetta kirjoitti:
"Viesti on Jumalalta."
Noin tärkeä viesti pitäisi varmasti ilmoittaa muillekin kuin suomi24:n lukijoille. Käännä se nyt alkajaisiksi ainakin englanniksi, ranskaksi ja saksaksi. Sitten se voi levitä pikku hiljaa muillekin kielialueille. Ota yhteyttä paikalliseen seurakuntaan ja kerro heillekin asiasta. He voivat auttaa tämän levittämisessä. Kyllä Jumala saa heidät uskomaan sinua, kun kerrot tapahtuneesta.
Eikö vain?En ole aloittaja, mutta nähdäkseni sanoma koskettaa vain suomalaisia, olen itse saanut Hengessä samankaltiaisen Suomea koskevan sanoman ja sen ovat vahvistaneet useat Hengelliset uskovat omalla tavoillaan ja sanomillaan, mutta se on toinen kysymys, että onko juuri NYT se aika ???
Profetiat tulee koetella Herran edessä, eikä alkaa ylenkatsomaan sanoman tuojaa !
Ja turhaa sinun on olla ylimielinen, ja alentuva, se kertoo vain sinun omasta ylpeydestäsi ja väärästä asenteestasi ikävä kyllä paljonkin, eikä siis hyvää ! :(
Ja siinä tulee kunkin Herran oman olla kuuliainen, minkä Hengessä kokee tehtäväkseen ja se tehdä ja se tuoda tiedoksi, minkä Hengessä kokee !
Muiden tehtävä on sitten arvioida ja arvostella, MUTTA ei halveksua ja vähätellä toista, eli sanoman tuojaa !!!
Se ei ole oikeaa arvostelua ja arviointia todellakaan, se väheksyntä ja mitätöinti ja itsensä korottaminen, siinä samassa yhteydessä !
- Ikävissäni
Oletko sä uusi palstalla? Et ole huomannut, että mazdels vihaa hyvää ja oikeaa?
- Huh sentään!
Kas kun tuota suurta julistusta ei ole vielä uutisissa luettu! Levitä ihmeessä kaikkialle jos kerran IHAN jUMALALTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HUH!
"Katsokaa lapseni. Minä kokoan omiani, se on nyt alkanut. Älkää puhuko pahaa toisistanne, sillä minä korjaan rikkaruohot puutarhastani. Minä selvitän lusteen. Älkää katsoko toisiinne, ei oikealle, eikä vasemmalle. Katsokaa minuun, katsokaa minuun, minä vahvistan teitä. Minä olen antanut sinulle sen tehtävän, mikä sinulla nyt on. Se on tullut minulta.- voi hyvänen aika
tuollasien viestin nyt voi pistää ihan kuka tahansa ja näitä profetoijiahan riittää hamaan tappiin teissä hellureissa....
- Luke raamattu
Mite sine teke teme palsta? Ei tuntea Ramattu, ei lainka. Huhu sentäs.
- mitä?
eikö avauksen tekijä eikä hänessä vaikuttava henki tiedä että on profetia palsta jonne pitää laittaa sydämensä näyt ja hengen varjomaiset liikkeet.
Ei näköjään avauksen tekijän henki kiireessään muistanut että tällaiset avaukset saattavat johtaa äärihelluntailaiset mielialalääkärin vastaanotolle.
Profetia poistoon. Vaarallista tekstiä luettavana unettomuudesta ja vaihdevuosista kärsineille. - Mikä ensin ?
Jäi mietityttämään se asia, että mikä ensin ?
Siis nähdäkseni ensin kootaan yhteen ja sitten vasta asetetaan tehtävään.
Siis ensin kasataan nähdäkseni yteyteen, ja sitten vasta voidaan siinä yhteydessä vahvistaa ne henk koht tehtävät, sillä ne pitää vahvistaa koko seurakunnalle julkisesti, ihan kuten aikoinaan Leeviläiset papit valmistettiin ja sitten pestiin ja puettiin ja varustettiin siis ja myös voideltiin ja asetettiin tehtäviinsä.
Tämä tapahtui julkisesti, ihan kuten helluntaina Apostolien asettaminen ja siinä yhteydessä Jumalan vahvistamana voitelun ja ihmeiden ja merkkien kautta.
Siis minua jäi ihmetyttämään se ero mikä viestissäsi oli tähän Jumalan järjestykseen verrattuna.
Moni uskova, siis vilpitönkin uskova on jo aikoja sitten antanut saman kaltaisia ilmoituksia, mutta ne ovat jääneet toteutumatta, kun ovat nousseet uskovan omista sielun haluista ja toiveista, ja moni on lähtenyt "töihin", mutta käytännössä siis ennen aikojaan ja siis omiin töihin, eli rakentamaan ennen Jumalan aikaa ja sitten on petytty.
No, Jumala kyllä puhuu niille, jotka "kuulevat" ja kuuntelevat Hengessä, eli jos nyt olisikin siis se Herran aika, niin Hän kyllä vahvistaa asian silloin muillekin !
Omasta puolestani näen niin, että aika on jo lähellä, mutta onko se vielä ?
Se on se kysymys !
Siis moni lähti touhuamaan omiaan jo aiemmin, vuosia ja jopa kymmenen vuotta sitten, ja se ei vienyt mihinkään hyvään, joten kannattanee kuunnella yhä, ja hakea vahvistusta muilta Hengellisiltä, mutta huomaa, että nekin, jotka jo vuosia sitten lähtivät omiin touhuihinsa, heillekin riitti niitä "vahvistajia", joten ne samaa mieltä olevat uskovatkin ja heidän "varmat tietonsa?" tulee siten myös koetella !
Sielun vihollisella on kaksi perus tapaa toimia, eli joko pyrkiä estämään tai jarruttaa Jumalan tahdon toteutumista, tai sitten työntää uskovaa ennen aikojaan touhuamaan ihan muuta, kuin mitä Herra haluaisi, ja siten on oltava tarkkana tälläisten ilmoitusten kanssa ja tulee siis koetella ne Herran edessä.
Profetioissa yleensäkin tulisi kunkin saada omakohtainen vahvistus, tai sen profetian tai jonkinlaisen profetaalisen sanoman tulisi olla lähinnä vahvistus sille, mitä uskova ja sydämessään tietää oikeaksi, eli minkä Pyhä Henki on vavistanut/vahvistaa uskovalle henk koht.
Tämä tapa ja tyyli on se miten profetioita voidaan arvioida ja arvostella, eli kyllä Henki puhuu ja kertoo samat asiat meille laajemmin, siis useammallekin uskovalle, jos se asia on siis Herralta, eli nähdäkseni ei Hän jätä sitä vahvistamatta !
Mutta jäädään "kuulolle" siis ja koetellaan ja anotaan Herralta vahvistus tässä asiassa, sillä ei Hän sitä vahvistusta meiltä Seurakuntana evää, vaan pikemmin haluaa meidän etsivän Hänen Hyvää tahtoaan, ja varmistavan sen, että mikä on hyvää ja otollista ja Hänen tahtonsa juuri nyt !
Tämä ei siis ollut mikään arvostelu, vaan kehoitus kaikille koetella, että onko Herran aika juuri nyt, vai ei ?
Siis joskus liikkeelle lähtö ei ole oikein, vaan väärin, joskus taas paikalleen jääminen ei ole oikein vaan väärin, eli Herra yksin vahvistaa asian itse kullekin henk koht, siis niille jotka "kuulevat" ja kuuntelevat ja sitten ovat lisäksi kuuliaisia Herran äänelle ja Hengen johdatukselle. - profetta
Täysin hengetön profetia, kirjoita omalla nimellisiä kun saat profetian tai tiedon sanat. Älä lihassa kirjoittelen.
- Minä vaan
Mitä Raamattu sanoo lopunajoista? Paljonkin. Aloituksessa ei kehoteta lähtemään mihinkään. Ehkä huomionarvoista oli se, että Herra kokoaa omiaan, mutta mihin? Uskovien yhteyteenkö? Muistutetaan pahan puhumisesta, sillä Herra todellakin on se ylituomari, ei ihminen, veli veljelle. Hän myös korjaa lusteen ja rikkaviljan, ei ihminen. Meidän ei tulisi katsoa toisten tekemisiä, sillä Herra hoitaa heidät omalla tavallaan. Meidän tulisi katsoa Kristukseen ja hiljaisuudessa kuunnella hänen ääntään.
- Paljon pohdittavaa
Avauksen sanoman voi ottaa omalle kohdalle niin, että tekee parannusta, jos on puhunut tai kirjoittanut pahansuovasti ja loukkaavasti jostakin. Helluntailaisuus-palsta täyttyy tämän tästä sen kaltaisista "pahoista viesteistä".
Lusteen kokoamisesta ei kuitenkaan ole tällä kertaa kysymys. Jeesus selittää itse, että vertauksen pelto on maailma, ja vasta viimeisellä tuomiolla Hän kokoaa oikean viljan ja erottelee siitä lusteen. Kysymys on vertauksessa koko maailmasta ja meidän on kärsittävä maailman ihmisten pahuutta, kunnes Herra lusteen viimein korjaa.
Seurakunnassa toimitaan Jeesuksen ja Paavalin opetuksen mukaan kuitenkin eri tavalla. Harhaopettajat, valheveljeet ja synnissä avoimesti elävät on erotettava uskovien yhteydestä ja näin seurakuntakuria toteuttaen saada heidät ehkä vielä näkemään tilanteensa ja katumaan syntejään. Mistään kyttäämisestä ei ole kysymys, eikä halusta tarkata kunkin vaelluksen puhtautta. Seurakunta on armahdettujen syntisten yhteisö ja kaikki me monella tavalla hairahdumme ja lankeamme. Näkyvästi, paatuneella syntiä tekevä tai harhaopetusta jakava seurakuntalainen kuitenkin hämärtää koko elämän tien - sellaista tulee nuhdella.
Nuhteleminen ei ole samaa kuin pahan puhuminen, vaikka nuhtelun kohteesta se ei hyvältä tunnukaan. Nimimerkki "Ikävissäni" toteaa: "Oletko sä uusi palstalla? Et ole huomannut, että mazdels vihaa hyvää ja oikeaa?" Jokainen, joka Mazdelsin paremmin tuntee, tehköön johtopäätöksen: onko lausahdus nuhtelua vai pahan puhumista.
Sanoman kohta "älkää katsoko toisiinne" vaatisi kyllä lisäselvitystä. Ilman muuta meidän katseemme, päähuomiomme tulee kohdistua Jeesuksen Kristukseen ja Häneen ristiinnaulittuna. Me emme saa kuitenkaan sulkea silmiämme monilta vääriltä profeetoilta (mm. Benny Hinn), emmekä kärsiviltä lähimmäisiltämme, emmekä muiltakaan ihmisiltä, joille meidän tulee tarjota evankeliumi.
Jos taas kehotus "älkää puhuko pahaa toisistanne" tarkoittaa omantunnon kristittyjä, Herran omia, jotka elävät Pyhän Hengen johdatuksessa, sanon siihen aamenen. Sen sijaan en pidä, enkä saa mitään tukea sille, että esim. sellainen harhaopettaja kuin Benny Hinn oliis rakas veljeni Herrassa. Olen lukenut hänen tekstejään, katsonut filmejä hänen toiminnastaan, nähnyt hänen mielipuolisen käytöksensä lavalla ja kuullut hänen irvokkaan komentelunsa ja itsekeskeisen puheensa - minun mielipiteeni tuntuisi varmaan Hinnin kannattajista pahan puhumisena. Meidän on uskallettava puhua totuutta rakkaudessa, vaikka meidät torjuttaisiinkin.
Nimim. Mikä ensin pohtii asiaa mielenkiintoisesti. Sielun vihollinen iloitsee varmasti, jos me jäämme vain uskoviksi sohvaperunoiksi - onko niin, että ei juurikaan löydy sellaisia seurakuntia, joissa hengelisen papiston saamia armolahjoja kysellään ja etsitään ja siunataan ruumiin jäsenet armolahjojensa mukaisiin tehtäviin? Jumala varmaan vahvistaa meitä, mutta meidän on toimittava tavalla tai toisella Kristuksen todistajina - siihen ei tarvita erilistä lähtökäskyä Herralta. - Aloittaja täällä
Minkä asian ihmiset katsoo nro 1. ja minkä nro 2. raamatunsanasta.
Herra todellakin puhui aloituksen tekstin. Siis nro 1 ei ole toisten tekemiset, vaan oman itsensä valvominen yhteydessä Kristukseen. Herra todellakin lupasi hoitaa oman puutarhansa. Mikä on totuus ja kenen totuus. Raamatusta voi korostaa toista ja mitätöidä toista tekstiä, väärinkin. Uskon Jeesuksen tuntevan raamatun ja siksi uskon aloituksen tekstiin. Käskytkin olisi hyvä muistaa, että älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi. Herra tutkii sydämet, ihminen näkee vain päältä päin ja tekee vääriä arvioita. - Sinua siunata tahdon
Kiitos aloittaja HYVISTÄ ja rohkaisevista sanoista! Näitä tarvitaan. Älä välitä palstan herjaajista. Sellaiset ovat riivaajien johtamia uskosta pois eksyneitä.
- Kiitos-,
Sinua siunata tahdon - kiitos sinulle uskon (sisar) rohkaisusta. Herra siunatkoon runsaasti sinua ja perhettäsi, sinä Jumalan palvelija.
Helluntailaisilla, jos kenellä, on kokemuksia armolahjoista, Jumalan äänen kuulemisestä ja profetoimisesta, sekä tiedonsanoista. Ev. lut, harvinaisempaa tietoa. - ~~tähkäpää~~
Matt. 3
12. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."
Oli aloitus sitten profetia, rukouksessa tulleet tiedon sanat tai hengellisestä ymmärtämisestä syntynyt jokin muu kehoitus tuoda kyseistä asiaa esille, sillä ei ole mielestäni suurtakaan merkitystä, sillä sisältö on minun nähdäkseni Jumalan Sanan mukainen ja parannukseen kehoittava, joten tuskin tuota kenenkään Jumalan lapsen tarvitsee vastustaa.
Itselläni on jo pidemmän aikaa ollut mielessä sellainen ajatus, että ei riitä, vaikka sydämemme on puhdistettu,
vaan meidän tulee puhdistaa ja karsia kaikesta turhasta kasvustosta myöskin ns. "ulkopihammekin".
Sillä ellei tuota puhdistamista ja karsimista tapahdu, Jumalallinen valo ei pääse tunkeutumaan meidän sydämeemme, vaan kaikenlaiset rikkaruohot peittävät sydämemme ikkunat ja tuollaisessa hengellisessä hämäryydessä pääsevät kehittymään kaikenlaiset hämähäkin seitit, jotka viimein tuohoavat, sitovat ja
tappavat sen kaiken hyvän, mitä sydämessämme on.
Tästä kirjoitin jo jossain muussakin ketjussa.>>>meidän tulee puhdistaa ja karsia kaikesta turhasta kasvustosta myöskin ns. "ulkopihammekin".
- Lue mohikaani Raamat
Lopunaikoina vilja kootaan aittoihin ja luste niputetaan poltettavaksi.
- Kokoaminen
Totisesti, se aika on käsillä.
- Viljaa
Nyt kokoamista tapahtuu. Ensin ulos niputuspaikoista, joissa lustetta niputetaan poltettavaksi, ja sitten sisälle paikallisseurakuntaan, jossa toimitaan "YKSI seurakunta per kaupunki" -periaatteella.
- sanan kuuntelija
Jumalan Peten oikea sanoma taivaasta.
- Aloittaja*
Kumma kyllä, tänäänkin omia asioita käsitellessä tuli Herralta samat sanat: " Minä kokoan omiani, se on nyt alkanut."
Nyt kyllä uskon,että uskon Herra todellakin kokoaa omiaan. Jeesus puhui kyllä paljonkin omiensa kokoamisesta, eikä ne puheet minua murehduta vaan ilahduttavat:
Matteus 12
30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." [Luuk. 11:23]
Matteus 23
37 "Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet. [ Mark. 13:27; Luuk. 13:34; ]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212268Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2021893Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j571462Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1701263- 551208
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751026Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62932Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36897- 52884
- 56831