Kahta pillerimerkkiä sekaisin?

Jos kaveriltani on pillerit väliaikaisesti loppu, eikä pääse heti hakemaan lisää - voikos kyseinen kaveri noin vaan 'lainata' toiselta pari pilleriä, jotka on eri merkkiä kuin omansa?

Luulisi että ei kannata napata väliin parina päivänä jotain toista merkkiä...vai kuinka? Vai onko tuolla mitään väliä, mitään vaikutuksia?
6639
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Kannattaa ottaa huomioon että e-pillerit on hormooni lääkkeitä.Sehän riippuu pillereiden hormoni voimakkuudesta.Itse syön hormonipitoisuudeltaan aika vahvoja ja en kyllä menisi tuossa tilanteessa syömään vielävahvempia tai alhaisempi hormonitasoisempia.Ja onko ne yhdestelmä pillerit jne.Mä en alkais syömään sekaisin.Parasta ois varmaan soittaa lääkärille,että mitä se on mieltä tai kysyä terveyden hoitajalta asiasta tai että jos terveydenhoitaja voisi antaa yhden liuskan samaa merkkiä tai jotain. En menis itse kokeilemaan.

Äänestä

Mutta eikös esim. melianet ja harmonetit oo täsmälleen sama pilleri. Eri tehtaan markkinoimia vaan ja siks eri nimiset. Korjatkaa, jos ihan väärin!

Äänestä
  • Ite söin harmonettia muutaman kuukauden ja kärsin aivan järkyttävistä sivuoireista!!! kokeilin eri merkkiä josta tuli myös kamalat oireet. Nyt mulla on meliane eikä oireita! Ja menkkakivut häippäs melkeen yhen kuukauden syönnin jälkeen.
    Mullakin kyllä oli käsitys että ne kaks ois samaa ainetta mutta miks mulla sitten tuli harmonetista niin pahoja oireita...? :O

    Äänestä

  • hööh.. kirjoitti:

    Ite söin harmonettia muutaman kuukauden ja kärsin aivan järkyttävistä sivuoireista!!! kokeilin eri merkkiä josta tuli myös kamalat oireet. Nyt mulla on meliane eikä oireita! Ja menkkakivut häippäs melkeen yhen kuukauden syönnin jälkeen.
    Mullakin kyllä oli käsitys että ne kaks ois samaa ainetta mutta miks mulla sitten tuli harmonetista niin pahoja oireita...? :O

    Melianessa ja Femodenissa on täsmälleen samat hormonit samassa suhteessa. Harmonet on matalahormonisempi...

    Äänestä

  • jaa kirjoitti:

    Melianessa ja Femodenissa on täsmälleen samat hormonit samassa suhteessa. Harmonet on matalahormonisempi...

    Oliks se sittenkin Minulet ja Femoden? En muista, tarkistan asian netistä jos jaksan ;)

    Äänestä

  • jaa... kirjoitti:

    Oliks se sittenkin Minulet ja Femoden? En muista, tarkistan asian netistä jos jaksan ;)

    Minulet ja Femoden on periaatteessa sama pilleri eri nimellä. Niitä vois sekaisin syödä hormonien menemättä sekaisin.

    Muita en suosittelisi sekoittelemaan. Pillerit ovat kuitenkin reseptivalmiste, jonka lääkäri on yksilöllisesti määränyt. Toiselle määrättyä resepivalmistetta ei koskaan pitäisi mennä käyttämään!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Hoit kirjoitti:

Jos kaveriltani on pillerit väliaikaisesti loppu, eikä pääse heti hakemaan lisää - voikos kyseinen kaveri noin vaan 'lainata' toiselta pari pilleriä, jotka on eri merkkiä kuin omansa?

Luulisi että ei kannata napata väliin parina päivänä jotain toista merkkiä...vai kuinka? Vai onko tuolla mitään väliä, mitään vaikutuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu