Minkälainen ihminen ei lue lehtiä...

Sisäisesti sivistyny

eikä pysty keskustelmaan uutisaiheista?

41

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman muuta

      Tietysti Håkan

    • 60+++++

      Useimmat eivät esimerkiksi tilaa Hesaria. Törmään usein Helsingissä siihen, että työkaverit, jotka asuvat Helsingissä, tietävät vähemmän arkisista asioista, joita kaupungissa tapahtuu. Muusta puhumattakaan, siis ihan yleisesti keskustelussa olevista aiheista.

      Kuninkaallisten synnytykset kyllä tiedetään.

      Mielestäni sanomalehtien lukeminen on itsestäänselvyys jopa minulle, joka olen vain keskinkertainen tuulipukuvanhus. Sanomalehtiä ja uutistoimistoja, kotimaisia ja ulkomaisia, voi tietenkin seurata myös verkosta, mutta se eiselitä sitä, että ihmiset eivät lue lehtiä, koska he eivät myöskään seuraa uutisia verkosta.

      • Lehden luin

        Verkossa olevat "lehdet" eivät vastaa normaalia printtiversiota.Juttuja on vähemmän ja lyhennettyjä.Tuo aloitus vaan on taas jonkun uunon tekemä, koska kaikki perustelut viestille puuttuu.


      • ex-hiihtäjä
        Lehden luin kirjoitti:

        Verkossa olevat "lehdet" eivät vastaa normaalia printtiversiota.Juttuja on vähemmän ja lyhennettyjä.Tuo aloitus vaan on taas jonkun uunon tekemä, koska kaikki perustelut viestille puuttuu.

        Lehtien "näköisversioita" on saatavilla ja ne käsittääkseni vastaavat lähes 1:1 printtiä. Ja tietysti ovat maksullisia. Kun en ole Suomessa, selaan listan nettilehtiä muutaman kerran viikossa. Ilokseni huomasin Aamupostin sivujenkin uudistuneen.


      • Hhhhhh
        Lehden luin kirjoitti:

        Verkossa olevat "lehdet" eivät vastaa normaalia printtiversiota.Juttuja on vähemmän ja lyhennettyjä.Tuo aloitus vaan on taas jonkun uunon tekemä, koska kaikki perustelut viestille puuttuu.

        Mie luen Hesarin näköislehden iPadilla ja samat on jutut kuin painetussa.


    • dksjfklsdjfklsd

      Ei kukaan normaali ihminen jätä päivän uutisia väliiin.

      • mikä on normaali

        No siinä tapauksessa ns. fiksuissakin ihmisissä on paljon epänormaaleja.

        Luetaan päivän Metro-lehti ja se on siinä.


      • ootko sää vähän
        mikä on normaali kirjoitti:

        No siinä tapauksessa ns. fiksuissakin ihmisissä on paljon epänormaaleja.

        Luetaan päivän Metro-lehti ja se on siinä.

        NO eikö Metro ole sanomalehti?


      • mikä on normali
        ootko sää vähän kirjoitti:

        NO eikö Metro ole sanomalehti?

        Paperi se on vessapaperikin, mutta palvelee aika huonosti, jos sitä yrittää käyttää tulostepaperina.

        Pysyykö pelkästään Metro-lehteä lukemalla ajan tasalla siitä, mitä maailmassa tapahtuu?


      • Elias11
        mikä on normali kirjoitti:

        Paperi se on vessapaperikin, mutta palvelee aika huonosti, jos sitä yrittää käyttää tulostepaperina.

        Pysyykö pelkästään Metro-lehteä lukemalla ajan tasalla siitä, mitä maailmassa tapahtuu?

        Mä pissaan kohta housuihin kun naurattaa nää p*sk* paperille ... Aivan loistava!


      • Ihmettelen.
        Elias11 kirjoitti:

        Mä pissaan kohta housuihin kun naurattaa nää p*sk* paperille ... Aivan loistava!

        Minkälaisia juttja te vessapaperista luette?


      • näytekontrolli
        Ihmettelen. kirjoitti:

        Minkälaisia juttja te vessapaperista luette?

        Sellasia mitä voi kontrolloia.


    • Kyllä sitä ehtii

      "Pahoitteluni" kaikille joiden normeja tällä rikon, mutta en lue sanomalehtiä, enkä seuraa uutisia muutenkaan millään tavalla. Tämä on vaikuttanut elämääni korkeintaan sillä tavalla, että olen keskimäärin huomattavasti kanssaihmisiäni positiivisempi tapaus.

      • Aivan totta

        "Vain dorka t eivät lue", oli tietoisku muutaman vuoden takaa ja pätee vieläkin.


      • Leelian lepotuoli

        Mikäli on aikaa lukea lehti arkena vaikka työ ei sitä vaadi, se kertoo siitä että elämä on tyhjää. Kyllähän ihmisen elämä muuten on niin tupaten täyttä ja vaativaa jo ennen täysi-ikäisyyttä, että on täysin mahdotonta lukea jotain lehtiä. Lomalla on eri asia, ja eläkkeellä.

        Mikäli työnkuvaan kuuluu välttämättömänä maailman tilanteen seuraaminen, se tulee tietenkin tehdä ja tapahtuu työn yhteydessä. Mutta jos maailman tapahtumiin mitenkään liittymätön työ jättää niin paljon henkistä tilaa että voi todella lukea lehtiä, elämä on kyllä suunnattoman helppoa. Ehtii todennäköisesti suunnilleen katsoa jotain urheilupelejä televisiosta!!

        Mitään niin outoa kuin se, että pohtii muiden lehtienlukemisia, en ole eläissäni kuullut. Saattaahan sekin kertoa tyhjästä elämästä. Lisäksi todennäköisesti pakonomaisesta kaavoihin kangistumisesta - kaikessa.


      • Pisa muka hyvä
        Leelian lepotuoli kirjoitti:

        Mikäli on aikaa lukea lehti arkena vaikka työ ei sitä vaadi, se kertoo siitä että elämä on tyhjää. Kyllähän ihmisen elämä muuten on niin tupaten täyttä ja vaativaa jo ennen täysi-ikäisyyttä, että on täysin mahdotonta lukea jotain lehtiä. Lomalla on eri asia, ja eläkkeellä.

        Mikäli työnkuvaan kuuluu välttämättömänä maailman tilanteen seuraaminen, se tulee tietenkin tehdä ja tapahtuu työn yhteydessä. Mutta jos maailman tapahtumiin mitenkään liittymätön työ jättää niin paljon henkistä tilaa että voi todella lukea lehtiä, elämä on kyllä suunnattoman helppoa. Ehtii todennäköisesti suunnilleen katsoa jotain urheilupelejä televisiosta!!

        Mitään niin outoa kuin se, että pohtii muiden lehtienlukemisia, en ole eläissäni kuullut. Saattaahan sekin kertoa tyhjästä elämästä. Lisäksi todennäköisesti pakonomaisesta kaavoihin kangistumisesta - kaikessa.

        Osalla on kysymys lukutaidottomuudesta ja jotkut eivät nykyään osaa kirjoittaa käsi lainkaan tai siitä mongerruksesta ei saa selvää.


      • mitä on ns. elämä
        Leelian lepotuoli kirjoitti:

        Mikäli on aikaa lukea lehti arkena vaikka työ ei sitä vaadi, se kertoo siitä että elämä on tyhjää. Kyllähän ihmisen elämä muuten on niin tupaten täyttä ja vaativaa jo ennen täysi-ikäisyyttä, että on täysin mahdotonta lukea jotain lehtiä. Lomalla on eri asia, ja eläkkeellä.

        Mikäli työnkuvaan kuuluu välttämättömänä maailman tilanteen seuraaminen, se tulee tietenkin tehdä ja tapahtuu työn yhteydessä. Mutta jos maailman tapahtumiin mitenkään liittymätön työ jättää niin paljon henkistä tilaa että voi todella lukea lehtiä, elämä on kyllä suunnattoman helppoa. Ehtii todennäköisesti suunnilleen katsoa jotain urheilupelejä televisiosta!!

        Mitään niin outoa kuin se, että pohtii muiden lehtienlukemisia, en ole eläissäni kuullut. Saattaahan sekin kertoa tyhjästä elämästä. Lisäksi todennäköisesti pakonomaisesta kaavoihin kangistumisesta - kaikessa.

        No mitä se ns. elämä sitten on, jos ympäröivät todellisuuden seuraaminen sanomalehtien kautta ei sitä ole?

        Veikkaan, että se ns. elämä sisältää kaljanvuontia, turhaa pölötystä tuttavien kanssa, roikkumista fb:ssa, teeveentöllötystä, musiikinkuuntelua ja muuta sellaista, jotka kaikki toiminnot ovat minun mielestäni hyvin tyhjänpäiväisiä. Ja kyllä perhe-elämän arkivelvoitteistakin voi karsia ison osan ja käyttää ajan vaikka sanomalehtien lukuun. Arkivelvoitteet ne vasta tarpeettomia ovatkin.


    • Bertta@

      Aloittajan kysymys on hyvä ja ajankohtainen. Nuorison lukutottumuksistahan tehtiin äskettäin tutkimus. Lukeminen on hyvä harrastus ja sen on todettu vaikuttavan positiivisesti kielenkehitykseen,sosiaalisiintaitoihin ja koulumenestykseen. Kyse on jostain muusta kuin elämän tyhjyydestä jos ei ehdi lukemaan. Lukihäiriö,dysleksia tai ADHD saattavat hidastaa lukemista niin, ettei lukija yksinkertaisesti ehdi lukea tekstiä normaaliajassa. Sitten on myös valitettavasti ihmisiä joita ei vain yksinkertaisesti kiinnosta mitä ympärillä tapahtuu ja elämän sisältö jää tämän takia yksipuoliseksi.

    • ++ 1368

      Sääli, että nimimerkille mitä on ns. elämä tulee elämästä mieleen (lainaus)

      "Veikkaan, että se ns. elämä sisältää kaljanvuontia, turhaa pölötystä tuttavien kanssa, roikkumista fb:ssa, teeveentöllötystä, musiikinkuuntelua"

      Kun vasta oli päästy toteamasta, että muiden lehtienlukemisen seuraaminen voi itsessään viitata tyhjään elämään ja kaavoihin kangistumiseen.

      Ehkä uskaltautuminen lehden takaa pois voisi todella tehdäkin hyvää. Käsitys elämästä voisi laajentua.

      • He'rman

        Mitä sinulle itsellesi 1368 tulee mieleen sanasta elämä?


      • mitä on ns. elämä

        No ei kai ihminen kokopäiväisesti lehtiä lue, ei ainakaan se, joka on aktiivisesti työ- ja harrastuselämässä. Kyllä ihmiselle jää aikaa lukea lehtiä, kun jättää turhat taloustyöt ja television passiivitöllötyksen väliin. Itse herään aamulla ennen viittä ja luen tunnin tai puolitoista sanomalehtiä ennen töihinlähtöä ja illalla vielä katson lehtiä uudestaan, jos on aikaa.

        Mihinkähän minun pitäisi "uskaltautua", jäi hieman epäselväksi? Lähipubiin kaljalle? Tunnustan, että aion olla raukkis ja jätän vastakin väliin.


      • 12 9v8
        He'rman kirjoitti:

        Mitä sinulle itsellesi 1368 tulee mieleen sanasta elämä?

        Ei ainakaan lähipubi.


      • ex-hiihtäjä
        mitä on ns. elämä kirjoitti:

        No ei kai ihminen kokopäiväisesti lehtiä lue, ei ainakaan se, joka on aktiivisesti työ- ja harrastuselämässä. Kyllä ihmiselle jää aikaa lukea lehtiä, kun jättää turhat taloustyöt ja television passiivitöllötyksen väliin. Itse herään aamulla ennen viittä ja luen tunnin tai puolitoista sanomalehtiä ennen töihinlähtöä ja illalla vielä katson lehtiä uudestaan, jos on aikaa.

        Mihinkähän minun pitäisi "uskaltautua", jäi hieman epäselväksi? Lähipubiin kaljalle? Tunnustan, että aion olla raukkis ja jätän vastakin väliin.

        Kun on pois Suomesta on pakko tyytyä siihen Suomen uutistarjontaan joka on netissä. Katson olevani aika hyvin kartalla Suomen asioista, vaikka Enson tms.paperi ei rapise aamiaispöydässä. Kysymyshän on vaan käyttöliittymästä. Jollekin se paperi on ainoa oikea, minä olen oppinut siitä pois aikoja sitten ja näkemykseni mukaan kaltaisiani on koko ajan enemmän.


      • kunnon lukija
        ex-hiihtäjä kirjoitti:

        Kun on pois Suomesta on pakko tyytyä siihen Suomen uutistarjontaan joka on netissä. Katson olevani aika hyvin kartalla Suomen asioista, vaikka Enson tms.paperi ei rapise aamiaispöydässä. Kysymyshän on vaan käyttöliittymästä. Jollekin se paperi on ainoa oikea, minä olen oppinut siitä pois aikoja sitten ja näkemykseni mukaan kaltaisiani on koko ajan enemmän.

        Siinä onkin Suomen paperiteollisuuden yksi alas ajajista, tuollaisten takia meillä menee heikosti. Isänmaallinen kansalainen tilaa paperilehtiä ja näin tukee suomen teollisuutta. Minulle tulee paperinen Helsingin Sanomat, Aamuposti, Kauppalehti ja Suomen Kuvalehti. tosin se Aamuposti on kyllä aikamoinen turhake ja aika ajoin lopetan sen tilauksen.


      • mitä on ns. elämä
        mitä on ns. elämä kirjoitti:

        No ei kai ihminen kokopäiväisesti lehtiä lue, ei ainakaan se, joka on aktiivisesti työ- ja harrastuselämässä. Kyllä ihmiselle jää aikaa lukea lehtiä, kun jättää turhat taloustyöt ja television passiivitöllötyksen väliin. Itse herään aamulla ennen viittä ja luen tunnin tai puolitoista sanomalehtiä ennen töihinlähtöä ja illalla vielä katson lehtiä uudestaan, jos on aikaa.

        Mihinkähän minun pitäisi "uskaltautua", jäi hieman epäselväksi? Lähipubiin kaljalle? Tunnustan, että aion olla raukkis ja jätän vastakin väliin.

        Paperilehden lukeminen ei sulje pois verkkoviestinnän seuraamista, verkkoviestintää useat seuraavat myös ulkomaisista uutistoimistoista. Itse aion lukea myös paperilehtiä niin kauan, kun Suomessa on paperiteollisuutta.

        Myös kirjat luen perinteisinä printattuina versioina. Tämä ei sulje pois sitä, etten voisi ottaa eKirjaa matkalle.

        Ihmettelen tuollaista ehdottomuutta, että kaikki vanha on hylättävä.

        Vissiin pyyhit peppusikin ePaperilla?


      • F!F
        12 9v8 kirjoitti:

        Ei ainakaan lähipubi.

        Jollain taitaa olla pinna kireällä? Juoma ja lukutottumuksiasi on ihmetelty joskus ennenkin.


      • Näin se on
        mitä on ns. elämä kirjoitti:

        Paperilehden lukeminen ei sulje pois verkkoviestinnän seuraamista, verkkoviestintää useat seuraavat myös ulkomaisista uutistoimistoista. Itse aion lukea myös paperilehtiä niin kauan, kun Suomessa on paperiteollisuutta.

        Myös kirjat luen perinteisinä printattuina versioina. Tämä ei sulje pois sitä, etten voisi ottaa eKirjaa matkalle.

        Ihmettelen tuollaista ehdottomuutta, että kaikki vanha on hylättävä.

        Vissiin pyyhit peppusikin ePaperilla?

        Jotkut vain haluavat esittää niin per**leen trendikästä etteivät muka lue paperiversiota lainkaan.Määrätyt asiat hoituu paperiversiona ja toiset taas sähköisessä muodossa.Esim. näitä kirjoituksia tehdään sähköisesti, mutta aamun lehti aamupalalla vain paperiversiona, jotta hyvä mieliala säilyy koko päivän.


      • elä, älä kysele
        F!F kirjoitti:

        Jollain taitaa olla pinna kireällä? Juoma ja lukutottumuksiasi on ihmetelty joskus ennenkin.

        Heh, siinäpä sitä onkin lahjakas kun löytää niistä kummastelemista.

        Tuo ei ainakaan lähipubi -vastaus oli suoraan allaolevan kirjoittajan "mitä on ns. elämä" viestistä, jossa hän osoittaa, että elämästä tulee hänelle mieleen lähipubi.

        Miksi kukaan muilta kysyisi millaista elämän pitäisi olla, tai miksi kukaan edes haluaisi millään tavalla samanlaista elämää kuin kenelläkään muulla.


      • ex-hiihtäjä
        kunnon lukija kirjoitti:

        Siinä onkin Suomen paperiteollisuuden yksi alas ajajista, tuollaisten takia meillä menee heikosti. Isänmaallinen kansalainen tilaa paperilehtiä ja näin tukee suomen teollisuutta. Minulle tulee paperinen Helsingin Sanomat, Aamuposti, Kauppalehti ja Suomen Kuvalehti. tosin se Aamuposti on kyllä aikamoinen turhake ja aika ajoin lopetan sen tilauksen.

        Voi kuule, perehdy vähän asioihin. Suomen lehtien levikit ovat laskeneet tasaiseen tahtiin toistakymmentä vuotta. Sama kehitys on muuallakin, kyse on kansainvälisestä ilmiöstä, mistä syystä painopapereiden tilauskanta on romahtanut. Minä luen lehteni ihan miten huvittaa, että äläpä siellä nyt jäkätä...


    • tylsyyttä kummempaa

      Voisiko aiheesta tosiaan vielä keskustella vaikkapa 875 viestin verran? Kuka lukee ja millaista lehteä tai kuka ei lue?

      Lukee tai ei, mitä siitä? Jos lukee 5 lehteä päivässä ja on täysin kaitakatseinen ja näkee vain sen mitä lehdessä lukee eikä sen enempää, niin tuskin sekään mikään saavutus on. Mutta ei sekään muita kovin olennaisesti haitanne.

      • Näin se vaan on

        Ei onnistu.Kun 500 viestiä täyttyy niin se on siinä.Toisekseen lehtiä lukemalla sivistyy, mutta monessa muussa asiassa ei.


      • Kestotilaaja

        Hesari riittää, ei tarvita viittä lehteä.


      • ex-hiihtäjä

        Olen ihan samoilla linjoilla, monelle lehteen präntätty tai nettiin siirretty uutinen/näkemys on jotenkin absoluuttinen totuus, mitä se oikeasti ei koskaan ole. Tietoa pitäisi aina jäsentää, kyseenalaistaa, käyttää omaa järkeä eikä sulattaa kaikkea annettuna tietona.


    • Anonyymi

      Varsinkin tämä Ukrainan sota. Joka lehti Ukrainaa täynnä, en todellakaan viitsi lukea tai käydä niiden kotisivuilla. KORONA! UKRAINA, PUTIN sitä tätä ja tota. Ennen tilasin aina Hesarin, mutta peruin senkin.

      • Anonyymi

        Ja jollei Ukrainaa, mikä kaikkine kauheuksineen ja monine ulottuvuuksineen onkin tärkeä aihe, niin sitten toimittajat vauhkoavat ilmastonmuutoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jollei Ukrainaa, mikä kaikkine kauheuksineen ja monine ulottuvuuksineen onkin tärkeä aihe, niin sitten toimittajat vauhkoavat ilmastonmuutoksesta.

        Aivan. Nyt onneksi on huomattu että ilmastomuutos asiana on vähentynyt asioiden tärkeydessä vaaliteemana. Esim. terveyspalvelujen saatavuus, kansalaisten turvallisuus, maanpuolustus, toimeentulo, työllistyminen ym. ovat tulleet tärkeämmiksi asioiksi kansalaisten taholta. Parannetaan suomalaisten olija ja jätetään maailman parantaminen kaikkien valtioiden yhteiseksi.


      • Anonyymi

        Lukeminen ja varsinkin tapahtumien virrassa pysyminen kannattaa. Eri asia on paljonko lehden tilaamisesta on valmis maksamaan ja miten samat sataset voi käyttää muuten. Jos ei Shittarin parhaat kokosivun tarjoukset kiinnosta, niin on parempi katsoa uutiset vaikka tekstitv:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukeminen ja varsinkin tapahtumien virrassa pysyminen kannattaa. Eri asia on paljonko lehden tilaamisesta on valmis maksamaan ja miten samat sataset voi käyttää muuten. Jos ei Shittarin parhaat kokosivun tarjoukset kiinnosta, niin on parempi katsoa uutiset vaikka tekstitv:stä.

        Lasten ja nuorison lukutaidot ovat uutisten mukaan heikentyneet muutaman vuoden aikana. Tietotasopudonut heikolle tasolle Turkin ja Serbian väliin. Tämä ei ihmetytä kun kännykän tuijottelu on lisääntynyt ja lehdessä tärkeimmät asiat on jonkun sittarin mainokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten ja nuorison lukutaidot ovat uutisten mukaan heikentyneet muutaman vuoden aikana. Tietotasopudonut heikolle tasolle Turkin ja Serbian väliin. Tämä ei ihmetytä kun kännykän tuijottelu on lisääntynyt ja lehdessä tärkeimmät asiat on jonkun sittarin mainokset.

        Olen niin vanha, että luen aamuisin niitä lehtiä joista olen oppinut siivilöimään tarvittavan tiedon muodostaakseni mielikuvia maailmantilanteesta. Toki lukemastaan "tiedosta" pitää olla kriittinen.
        "Lukeminen kannatta aina" mainosti edesmennyt Jorn Donner. Hän oli oikeassa. Kun lukee riittävästi, niin oppii siivilöimään ja lajittelemaan lukemansa jutut. Asia selkenee ajan myötä: Lehitjutut ovat sitä mitä ovat, myöhemmin huomaa mikä piti paikkansa, ja se opettaa ymmärtämään lukemastaan ytimen.
        50- ja 60-luvulla kotiini tuli yksi sanomaleti ja radiosta kuului yksi kanava, Suomen Yleisradio. Silloin tiedotusvälineiden valta oli valtava.
        Se, miksi luen näitä kansanpalstoja, on harrastus, josta saan monesti hyvät naurut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin vanha, että luen aamuisin niitä lehtiä joista olen oppinut siivilöimään tarvittavan tiedon muodostaakseni mielikuvia maailmantilanteesta. Toki lukemastaan "tiedosta" pitää olla kriittinen.
        "Lukeminen kannatta aina" mainosti edesmennyt Jorn Donner. Hän oli oikeassa. Kun lukee riittävästi, niin oppii siivilöimään ja lajittelemaan lukemansa jutut. Asia selkenee ajan myötä: Lehitjutut ovat sitä mitä ovat, myöhemmin huomaa mikä piti paikkansa, ja se opettaa ymmärtämään lukemastaan ytimen.
        50- ja 60-luvulla kotiini tuli yksi sanomaleti ja radiosta kuului yksi kanava, Suomen Yleisradio. Silloin tiedotusvälineiden valta oli valtava.
        Se, miksi luen näitä kansanpalstoja, on harrastus, josta saan monesti hyvät naurut.

        Lehdillä on vastaava päätoimittaja, joka vastaa siitä että kerrotaan totta. Nettipalstoilla niitä ei ole, paitsi lehtien nettiversiot. Jos haluaa lukea totta niin lehdet, jos halua skeidaa niin osa nettiversioista. Se on helppoa kun tietää


    • Anonyymi

      Ei lehtiä tarvitse lukea saadakseen tietoa uutisaiheista. Netistä löytyy tietoa monipuolisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe