Liittymiset kasvaneet

kirkkokansa

jo 10 vuotta putkeen

auta siinä aten parku...

19

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äly hoi älä jätä

      Aika erikoinen yhtälö. Samalla kun liittymiset kasvaneet 10 vuotta putkeen, niin kirkkoon kuuluvien osuus kansasta laskee prosentin vuosivauhdilla.

      Kysymys kuuluukin, että kuka siinä oikein parkuu.?

    • kirkkokansa

      >>>Liittymiset kasvaneet ... jo 10 vuotta putkeen

    • :))

      Kirkossa vihkimisten määrä on romahtanut lyhyessä ajassa

      http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/suosio-humpsahti-15-vuodessa/1352071

      evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluvien avioliitoista
      1970-luvulla lähes 90% vihittiin kirkossa
      2000 80%
      2012 60,9%

      Kaikista vihkimisistä luku olikin 2012 enää vain 51%. Jos viime vuonna ei päästy alle 50% niin sitten raja rikkoutuu tänä vuonna. Luku on tullut n prosentin alaspäin joka vuosi. http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/FFEDB75916EB394AC22576CC003D875E/$FILE/2012%20Avioliitot_%20ja_%20avioerot%20hiippakunnittain.xls

      Onneksi kirkko ei ole tästä kovinkaan huolissaan, sillä se vain tarkoittaa, että pariskunnat jättävät lasten kastamisetkin helpommin väliin.

      • :))

        Siis ikävintähän kirkon kannalta on että kirkoon kuuluvat eivät edes käytä kirkon palveluita, Mikä taas kertoo että kirkolla ja sen sakrameteillä ei ole merkitystä ihmisten tärkeissä elämänvaiheissa.

        Häät johtavat tilastoa kuten edellä laitoin. Kasteet seuraavat tässä hyvin perässä ja lopulta myös hautajaisetkin tosin pidemmällä viivellä mutta yhtä varmasti.


      • :)) kirjoitti:

        Siis ikävintähän kirkon kannalta on että kirkoon kuuluvat eivät edes käytä kirkon palveluita, Mikä taas kertoo että kirkolla ja sen sakrameteillä ei ole merkitystä ihmisten tärkeissä elämänvaiheissa.

        Häät johtavat tilastoa kuten edellä laitoin. Kasteet seuraavat tässä hyvin perässä ja lopulta myös hautajaisetkin tosin pidemmällä viivellä mutta yhtä varmasti.

        Kirkko mainostaa itseään kaikkien kaverina ja varsinaisena "tulkaa_kaikki"-liikkeenä.
        Kun kirkossa sitten on tehty muutama liberaalin enemmistön mukainen päätös, niin konservatiivit ovat tulleet rähisemään ja uhkailemaan kaikella mahdollisella.
        Jopa piispoja myöten on äristy siitä, kun rahapäätökset onkin tehty liian liberaalissa hengessä.

        Kirkko on änkyräkonservatiivien hallitsema hiekkalaatikko, joka on kaikkien kaveri juuri niin pitkään, kuin tuo ihminen pysyy omassa roolissaan eli hän maksaa kirkkoverot, antaa rahaa kolehtii ja ennenkaikkea, antaa noiden homofoobisten konservatiivien yksi päättää asiat.

        Jumalaton vaietkoon seurakunnassa!


    • 1 2 3 4
      • :))

        Hyvältä näyttää!


      • Frans II
        :)) kirjoitti:

        Hyvältä näyttää!

        Näyttää vähän liian hyvältä, y-akseli olisi pitänyt skaalata 0-100% niin kuvaisi todenmukaisemmin kehitystä. Suunta on kuitenkin oikea ja se on pääasia.


      • 5 + 3
        Frans II kirjoitti:

        Näyttää vähän liian hyvältä, y-akseli olisi pitänyt skaalata 0-100% niin kuvaisi todenmukaisemmin kehitystä. Suunta on kuitenkin oikea ja se on pääasia.

        Ja kun ottaa osaa kirkon vaikerruksista, tietää että juna etenee ihan mukavasti;-D


      • 2017
        5 + 3 kirjoitti:

        Ja kun ottaa osaa kirkon vaikerruksista, tietää että juna etenee ihan mukavasti;-D

        Kyllä Se juna kääntyy, kun tämä kirkosta eroamisen buumi loppuu.


      • vvvvvvvvdfcfvdf
        2017 kirjoitti:

        Kyllä Se juna kääntyy, kun tämä kirkosta eroamisen buumi loppuu.

        Kirkon jäsenten osuus koko väestöstä ei tule vakiintumaan vielä pitkään aikaan. Ainakin seuraavat parikymmentä vuotta tulee olemaan pelkkää alamäkeä.


      • karppa.
        2017 kirjoitti:

        Kyllä Se juna kääntyy, kun tämä kirkosta eroamisen buumi loppuu.

        Kun kirkosta eroamisen buumi loppuu, niin sitä ennen ovat loppuneet kirkon jäsenet.


      • hyvä suunta
        2017 kirjoitti:

        Kyllä Se juna kääntyy, kun tämä kirkosta eroamisen buumi loppuu.

        Nämä kirkosta eroajat ovat nuoria aikuisia. Ne eivät ainoastaan poista itseään kirkon listoilta vaan samalla heidän tulevat jälkeläisensäkkin lähtevät. Kirkon tärkein kerykanava on aina ollut uudet lapset.


    • FUCKIFUU

      Kirkko tuhoutuu ja sille ei kukaan mahda mitään. On oikein että vihapuheistaan tuttu kirkko menettää jäseniään kiihtyvään tahtiin. Ihmiset heräävät näkemään millaisen hirviön ovat luoneet.

      • 1917

        Höpö höpö. Kirkosta eroamisen buumi on sama asia, kuin muoti- ilmiö. Kestää aikansa ja sitten lopahtaa.


      • FUCKIFUU
        1917 kirjoitti:

        Höpö höpö. Kirkosta eroamisen buumi on sama asia, kuin muoti- ilmiö. Kestää aikansa ja sitten lopahtaa.

        Jotkut "muoti-ilmiöt" kestävät tuhansia vuosia kuten vaikkapa kirjoitustaito.


      • 1917 kirjoitti:

        Höpö höpö. Kirkosta eroamisen buumi on sama asia, kuin muoti- ilmiö. Kestää aikansa ja sitten lopahtaa.

        Onko kristinusko muoti-ilmiö? Kesti aikansa, nyt lopahtamassa?


      • 1917
        FUCKIFUU kirjoitti:

        Jotkut "muoti-ilmiöt" kestävät tuhansia vuosia kuten vaikkapa kirjoitustaito.

        Juu, sama asia... Aika kaukaa haettu tuo kirjoitustaito. Etkö keksinyt mitään mitään muuta, josta olisi voinut väitellä. Onkohan nyt kaikki fuckifuun realiteetit tuulesta temmattu??? Siis kaikissa keskusteluissa. Aika varmasti KYLLÄ


      • 1917
        rainbowshy kirjoitti:

        Onko kristinusko muoti-ilmiö? Kesti aikansa, nyt lopahtamassa?

        Opettele lukemaan ja ymmärtämään. Siinä olisi sulle hyvä itsensä kehittämiskohde.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe