Kuka uskoo?

Vallasta syöstyt diktaattorit ovat monesti tekonsa tehneet mutta luulen, että paljon heidän päälleen kasataan myös täysin keksittyjä juttuja.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014020518011618_ul.shtml

Näin uskon käyneen niin Hitlerille kuin Stalinille tai vaikka Gaddafille, joka tässä lehtijutussa on ryöpyteltävänä. Oikeastaan jokainen hirmuhallitsijaa syytetään ainakin seksuaalisita perversioista, mutta koska vihamiehen inhottavuutta halutaan usein korostaa uskon monien pervousväitteiden olevan pelkkää tyhjää panettelua.

Tässäkin Gaddafista esitetään niin sairaita väitteitä, että uskon niiden olevan kokonaan hänen hallintonsa vastustajien propagandaa.

Oletteko koskaan itse miettineent näitä näkökohtia tai sitä miten suhtautuisette, jos jostain tuntemattomasta ihmisestä alkaisi kuulua kasapäin inhottavia juttuja.

Kuinka pitkälle olisitte valmiita uskomaan niitä?

16

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komitea!

      Suomen tulisi ehdottomasti rahoittaa komitea tutkimaan nuo kaikki väitteet ja todeta niiden paikkansapitävyys!
      Loppulausumaksi voisi sopia seuraava poliittisesti syvällinen ja korrekti lause: "Who fucking cares!

    • Suhtaudun tietynlaisella varauksella eli myönnän, että on olemassa se mahdollisuus, että jutut ovat keksittyjä. Kylmästi ajateltunahan ainoa varma tapa todistaa teot tapahtuneiksi, on esittää teoista vedenpitävät todisteet. Valitettavasti noissa olosuhteissa harvoin mitään todisteita kuitenkaan saadaan silminnäkijöiden lausuntoja lukuunottamatta, eli enemmänkin uskon siihen, että liian moni uhri jää vaille oikeutta kuin siihen, että diktaattorit kokevat vääryyttä heitä kohtaan esitettyjen tekaistujen syytösten takia.

      Nämä jutut koskevat usein niin oksettavia ihmisiä, että heistä on helppoa uskoa mitä vain. TIetyt ominaisuudet kun kulkevat käsi kädessä... Jos pystyy murhauttamaan tuhansia ihmisiä julmasti, tuskin tekee tiukkaa raiskatakaan. Tuolta ihmistyypiltä puuttuu täydellisesti se piirre, mikä estää normaalia ihmistä toimimasta noin eli empatia.

      • Entä, jos alkaisit kuulla kasapäin inhottavia juttuja vaikka alakerran naapuristasi, jota et kovin hyvin tuntisi.

        Alkaisit kuulla paljon erilaisia tarinoita kuinka helppoa sinun olisi uskoa niitä vai ajattelisitko ettei yhteen ihmiseen voi mahtua noin paljon sontaa.


      • aIbatrossi
        hullu_ukko kirjoitti:

        Entä, jos alkaisit kuulla kasapäin inhottavia juttuja vaikka alakerran naapuristasi, jota et kovin hyvin tuntisi.

        Alkaisit kuulla paljon erilaisia tarinoita kuinka helppoa sinun olisi uskoa niitä vai ajattelisitko ettei yhteen ihmiseen voi mahtua noin paljon sontaa.

        Juarut ain paranee matkal mouth to mouth

        Yx pikkupaatin kippari syytteli munt savukinkun pöllimisest

        semmost ei paatis ollu ollutkaan-------kipparin muija oli alkuna

        ja lievensi, ett solikin leikkelemakkarapötkö vaan

        ko borukat oli messis syämäs lätkäsin sen ämmän eteen kaik eri plaatuu makkarat

        ja vaatisin kertomaan minkä soli nähny?

        ämmä osoitti semmost kullanfärisel kuarel balkanin makkaraa.......

        hehhee--sanosin kipparille, et katoppas tullin listat

        semmone makkara oli tunti shit tullut, eikä aikaisemmin ollutkaan

        totuus oliki: ämmä oliki nähny siiffin 300mm kauko-objektiivin vain


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Entä, jos alkaisit kuulla kasapäin inhottavia juttuja vaikka alakerran naapuristasi, jota et kovin hyvin tuntisi.

        Alkaisit kuulla paljon erilaisia tarinoita kuinka helppoa sinun olisi uskoa niitä vai ajattelisitko ettei yhteen ihmiseen voi mahtua noin paljon sontaa.

        Suhtaudun juoruihin aina varauksella, niillä kun on tapana muuttaa muotoaan sitä enemmän mitä useamman ihmisen kautta ne kulkevat ja todellisuus saattaa olla jotain aivan toista kuin mitä omiin korviin kantautuu. Minulle on tyypillistä uskoa ihmisistä mieluummin hyvää kuin pahaa, joten senkään takia en ihmisiä pelkkien juorujen perusteella tuomitse. Enhän voi tietää, mitä kaikkea juorujen taustalla todellisuudessa on.

        Toki riippuu paljon myös tilanteesta ja asiasta, miten juoruihin suhtautuu. Jos kyseessä on jokin vakava, esim turvallisuutta uhkaava asia, suhtaudun siihen vakavammin kuin pelkkiin pahantahtoisiin juoruiluihin, joiden ainoana tarkoituksena on vain tyydyttää elämäänsä kyllästyneiden haaskalintujen uteliaisuuden ja riepostelun tarve.


      • Juot viikonloppuisin
        oasis79 kirjoitti:

        Suhtaudun juoruihin aina varauksella, niillä kun on tapana muuttaa muotoaan sitä enemmän mitä useamman ihmisen kautta ne kulkevat ja todellisuus saattaa olla jotain aivan toista kuin mitä omiin korviin kantautuu. Minulle on tyypillistä uskoa ihmisistä mieluummin hyvää kuin pahaa, joten senkään takia en ihmisiä pelkkien juorujen perusteella tuomitse. Enhän voi tietää, mitä kaikkea juorujen taustalla todellisuudessa on.

        Toki riippuu paljon myös tilanteesta ja asiasta, miten juoruihin suhtautuu. Jos kyseessä on jokin vakava, esim turvallisuutta uhkaava asia, suhtaudun siihen vakavammin kuin pelkkiin pahantahtoisiin juoruiluihin, joiden ainoana tarkoituksena on vain tyydyttää elämäänsä kyllästyneiden haaskalintujen uteliaisuuden ja riepostelun tarve.

        aina muutaman lasin viiniä. Jos jostain syystä poliisit tulis käymään, varottamaan esim. jostain asiasta, laittaisitko viinipullon piiloon, kun sulla on lapsi kotona?


      • aibatrossi
        Juot viikonloppuisin kirjoitti:

        aina muutaman lasin viiniä. Jos jostain syystä poliisit tulis käymään, varottamaan esim. jostain asiasta, laittaisitko viinipullon piiloon, kun sulla on lapsi kotona?

        Viini on elintarvike

        udmurttikansalle juapotteluaine , jossei Nasse kossuu ol-------yääääääk


      • Juot viikonloppuisin kirjoitti:

        aina muutaman lasin viiniä. Jos jostain syystä poliisit tulis käymään, varottamaan esim. jostain asiasta, laittaisitko viinipullon piiloon, kun sulla on lapsi kotona?

        En juo aina viikonloppuisin edes sitä paria lasia viiniä :)

        Kun juon, juon aina vasta laitettuani lapsen nukkumaan enkä koskaan humalaan asti. Jos jotain sattuu, minun on pystyttävä huolehtimaan lapsesta.

        Jos poliisit siis tulisivat juuri silloin kun viinipullo sattuu olemaan pöydällä, niin en kokisi tarvetta piilotella sitä.


      • Eiks ookkin
        oasis79 kirjoitti:

        En juo aina viikonloppuisin edes sitä paria lasia viiniä :)

        Kun juon, juon aina vasta laitettuani lapsen nukkumaan enkä koskaan humalaan asti. Jos jotain sattuu, minun on pystyttävä huolehtimaan lapsesta.

        Jos poliisit siis tulisivat juuri silloin kun viinipullo sattuu olemaan pöydällä, niin en kokisi tarvetta piilotella sitä.

        mukavaa kun aina kyselen sulta tämmöisiä käytännön asioita ;) Itse juon parhaillaan ja varmasti humalaan asti, joten pysyhän linjoilla, saata kysyä lisää.


      • Eiks ookkin kirjoitti:

        mukavaa kun aina kyselen sulta tämmöisiä käytännön asioita ;) Itse juon parhaillaan ja varmasti humalaan asti, joten pysyhän linjoilla, saata kysyä lisää.

        On joo valtavan mukavaa ;)

        Ei kannata kunnon kännejä vetää, huomenna kaduttaa.


      • Päinvastoin,
        oasis79 kirjoitti:

        On joo valtavan mukavaa ;)

        Ei kannata kunnon kännejä vetää, huomenna kaduttaa.

        pienessä krapulassa fiilis elämiseen vasta löytyy. Oikeastaan krapulan takia juonkin. Nyt on kolme kaljaa jäljellä, se harmittaa. Pitäis olla vähintään kuusi :(


    • Muistan lukeneeni

      Hitleristä jonkun kirjan kauan sitten, jossa seliteltiin sen perversioita, pissa ja kakkaleikkejä. Mistään muusta lähteestä en sellaisia ole lukenut. Eli kyllä tuo liioittelu vissiin on totta.

      • Minä luin muistaakseni Seurasta Saddam Husseinista, että hän olisi myös saalistanut nuoria tyttöjä. Jutussa haastateltiin naista, joka väitti 16-vuotiaana joutuneensa Saddamin uhriksi.

        Suhtaudun tuohonkin varauksella. Saddam oli naisen kertoman mukaan tapahtumahetkellä vain tavallinen armeijan kapteeni, jos hän olisi noin avoimesti touhunnut tuollaista hän tuskin olisi tuosta asemasta onnistunut nousemaan maan johtoon.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Minä luin muistaakseni Seurasta Saddam Husseinista, että hän olisi myös saalistanut nuoria tyttöjä. Jutussa haastateltiin naista, joka väitti 16-vuotiaana joutuneensa Saddamin uhriksi.

        Suhtaudun tuohonkin varauksella. Saddam oli naisen kertoman mukaan tapahtumahetkellä vain tavallinen armeijan kapteeni, jos hän olisi noin avoimesti touhunnut tuollaista hän tuskin olisi tuosta asemasta onnistunut nousemaan maan johtoon.

        16 vuotias monissa kehitysmaassa on jo täysi-ikäinen


      • Seculo
        monte24 kirjoitti:

        16 vuotias monissa kehitysmaassa on jo täysi-ikäinen

        monte oli syntyessään kaxvuotiaan tasolla
        ja siinä pysynytkin


      • Seculo kirjoitti:

        monte oli syntyessään kaxvuotiaan tasolla
        ja siinä pysynytkin

        eli siun ei kannata sekaantua minuun, taikka sekaannut lapseen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe