Tanhio + Kamuttaja

pikkanen pyyntö

Liittyy 1934 Lieksan historiaan .
Aili Kolkki, Antti Ryynänen ja Veli Lumiala. Osannetteko kertoa heistä.
Ja onko Antti Karimo oleskellut Lieksa / Pielisjärvi alueella kyseisenä vuonna tai vuosina.

41

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin aluksi

      Aili Kolkki ja Veli Lumiala olivat Lieksan yhteiskoulun opettajia, Lumiala toimi myöhemmin rehtorinakin 1930-luvulla. Hänen valtakudellaan punaiset paidat olivat kiellettyjä. Lumialan kirjailijantyöstä löytyy paljonkin aineistoa.

    • pikkanen pyyntö

      Tarkennetaan vielä, että liittyy Nurmijärven koulun historiaan 1934. Ovatko olleet siellä opettajina.

    • Veli Lumiala oli kova painimies seurasi painia ja katkaisi kynänsä kun eläyty muistaakseni poikiensa painiin ja toimi Aikanaan Alavuden yhteiskoulun rehtorina joskus kävellessä luki lehteä.
      Hän oli sota aikana toiminut tykistön tulenjohtajana oli ollut hyvä laskemaan ja osumaan siten kohteeseen tunsin henkilön urheilun kautta toinen pojista oli lääkäri Ähtärissä muistaakseni

    • Alavuden veteraanien perinnehuoneesta löytyy hänen muistelmat sotavuosista hän oli syntynyt käskisalmessa 1909 ?ja sieltä löytyy myös maininta Lieksasta joten sama henkilö kyseessä MK

    • pikkanen pyyntö

      Kysymys oli osoitettu kylläkin niille, jotka osaavat lukea kysymyksen ja vastata kysyttyyn.
      . Joten jatkossa pysy poissa asioista, jotka ei sinulle kuulu.

    • Jaha vai niin jälleen kuitenkin osaan kyllä asiani.lue tuo perinnehuoneen tarina niin siinä on historiaa Velki Lumialan kertomana. MK

      • Veli Lumialan kertomana.


    • pikkanen pyyntö

      Ja tämänkin aloituksen tulit sitten sotkemaan. KYSYMYS OLI OSOITETTU TANHIOLLE JA TAI KAMUTTAJALLE, ONKO LUKUTAITO NOIN VAIKEAA.
      Kiitti vi tusti.
      Tanhio ja Kamuttaja unohtakaa kysytty, sillä ei tällä saitilla pysty enää asiakeskustelua pitämään, on noita häiriköitä liikaa.

      • Tämä palsta keskustelualue ei liene ihan sinun yksityisomaisuutta ja kaiken lisäksi minulla oli tietoa mitä kysyit.MK


      • näköjään on
        markkukorpinen kirjoitti:

        Tämä palsta keskustelualue ei liene ihan sinun yksityisomaisuutta ja kaiken lisäksi minulla oli tietoa mitä kysyit.MK

        KYSYMYS OLI OSOITETTU TANHIOLLE JA TAI KAMUTTAJALLE, ONKO LUKUTAITO NOIN VAIKEAA


      • näköjään on kirjoitti:

        KYSYMYS OLI OSOITETTU TANHIOLLE JA TAI KAMUTTAJALLE, ONKO LUKUTAITO NOIN VAIKEAA

        Mitä ärhentelet?


    • lumi veliala

      Tälle aloittajalle ei kannata vastata. Ettiköön itte tietonsa, jos osaa.

    • p p

      Tila: Online

    • lottuuttelija

      Tämä on niitä. Ei kannata kommentoida enempää. Säästöjen takia jäänyt ilman hoitopaikkaa. Elä Markku välitä.

    • Lottuutttelija hyvä ilmaus, saattaisi tekarit pudota niinkuin ennen joltakin suomalaiselta hiihtäjältä kisoissa ja silloin norjalainen menei ohi kun haki tekareita hangesta mutta laitto taskuun ja alkoi tosissaan hiihtää ja voitti kisan. Oli muuten muisteloissa.
      Mutta oli sekin tapaus kun koira tokaisi mahaansa osaproteesin ja ukko piti koiraa sisällä kolmepäivää jotta tulisi tekarit suolesta ulos ja tulihan ne ihan ehjänä, hieman pesi vaan laitto suuhunsa. sitten kertoi toisille ruokatunnin aikana jotta nämä tekarit oli koiran mahassa, herkemmät lähti okselle sen siliän tien.

      Mutta hau hau ja kärryt kahta puolen keikui kun aasin korvat heilui.

    • lottuuttelija

      Markulle kannatusta, antaa niihen votista.

    • Kamuttaja-Setä

      Laitan nyt aluksi Antti Ryynäsestä.
      Anttihan kuoli 1934 ja Inkeri oli hänen yhdeksäs lapsensa.
      Inkerin äiti oli Johanna Kristiina Nevalainen.

      Antti oli hyvin tiukka ja tarkka isäntä.
      Työväki piti hänestä ja pidettiin kunniana päästä Hoviin töihin.
      Maata oli vielä Antin aikaan enimmillään yli 1700 ha.

      Antin ensimmäisen vaimon kuoltua hän meni uudestaan naimisiin 1915 Margaretan kanssa.

      • Kamuttaja-Setä

        En ymmärrä mitä tapahtui.
        Kirjoitin aivan varmasti nimimerkkini Kamuttaja-Setä, mutta ylhäällä lukee Käyttäjätunnus.
        Miten se sen muutti tuollaiseksi.

        Aili Kolkista oli joku jo kertonut.
        Hänhän on ollut voimistelun opettaja ja hän oli myös lottana.
        Aili oli ollut hyvin vaativa, mutta erittäin ammattitaitoinen ja pidetty opettaja.

        Veli Lumialasta oli tuolla jo paljon.


      • Kamuttaja-Setä kirjoitti:

        En ymmärrä mitä tapahtui.
        Kirjoitin aivan varmasti nimimerkkini Kamuttaja-Setä, mutta ylhäällä lukee Käyttäjätunnus.
        Miten se sen muutti tuollaiseksi.

        Aili Kolkista oli joku jo kertonut.
        Hänhän on ollut voimistelun opettaja ja hän oli myös lottana.
        Aili oli ollut hyvin vaativa, mutta erittäin ammattitaitoinen ja pidetty opettaja.

        Veli Lumialasta oli tuolla jo paljon.

        Kävikö kamuttaja setä wikibediassa ja onko lukenut Veli Lumialan kirjoja ja kävittekö Perinehuoneen sivustolla lukemassa hänen muistelmat jopa kolmesta sodasta.
        Miten hissanmaikka voi siten olla noin kateellinen hänelläkö on vain tieto ja valta?


      • Kamuttaja-Setä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kävikö kamuttaja setä wikibediassa ja onko lukenut Veli Lumialan kirjoja ja kävittekö Perinehuoneen sivustolla lukemassa hänen muistelmat jopa kolmesta sodasta.
        Miten hissanmaikka voi siten olla noin kateellinen hänelläkö on vain tieto ja valta?

        Otahan rauhallisesti.
        Olenko hyökännyt ikinä sinua vastaan, en tietääkseni.
        Miksi hyökkäät minua vastaan.

        Minulla on tietoa Lieksasta monesta asiasta paljon enemmän kuin Wikistä löytyy.
        Asuin kauan Lieksassa ja jouduin monenlaisten asioiden kanssa tekemisiin.
        Minulla on myös paljon tekstiä Lieksasta jota ei tarvitse etsiä Wikistä eikä sieltä löydy.
        Lisäksi muistini on erittäin hyvä.

        Riitele oma riitasi, mutta älä sekoita minua.


      • pelmen pehkonen
        Kamuttaja-Setä kirjoitti:

        Otahan rauhallisesti.
        Olenko hyökännyt ikinä sinua vastaan, en tietääkseni.
        Miksi hyökkäät minua vastaan.

        Minulla on tietoa Lieksasta monesta asiasta paljon enemmän kuin Wikistä löytyy.
        Asuin kauan Lieksassa ja jouduin monenlaisten asioiden kanssa tekemisiin.
        Minulla on myös paljon tekstiä Lieksasta jota ei tarvitse etsiä Wikistä eikä sieltä löydy.
        Lisäksi muistini on erittäin hyvä.

        Riitele oma riitasi, mutta älä sekoita minua.

        älä kamuttaja välitä tuosta, sinua on kiva lukea ja saada tietoa vanhasta ajasta, kuka lienetkin ja missä asunetkin nykyään.


      • Kamuttaja-Setä kirjoitti:

        Otahan rauhallisesti.
        Olenko hyökännyt ikinä sinua vastaan, en tietääkseni.
        Miksi hyökkäät minua vastaan.

        Minulla on tietoa Lieksasta monesta asiasta paljon enemmän kuin Wikistä löytyy.
        Asuin kauan Lieksassa ja jouduin monenlaisten asioiden kanssa tekemisiin.
        Minulla on myös paljon tekstiä Lieksasta jota ei tarvitse etsiä Wikistä eikä sieltä löydy.
        Lisäksi muistini on erittäin hyvä.

        Riitele oma riitasi, mutta älä sekoita minua.

        En sinua syytäkkään olet ymmärtänyt väärin, kuitenkin kun osallistuin keskusteluun koska tunsin henkilön niin se oli hissan maikalle liikaa.
        Tavanomainen hyökkäys siten kohtaani eli onko siten hän opettanut historiaa omasta näkökulmasta? MK


      • Kamuttaja-Setä
        markkukorpinen kirjoitti:

        En sinua syytäkkään olet ymmärtänyt väärin, kuitenkin kun osallistuin keskusteluun koska tunsin henkilön niin se oli hissan maikalle liikaa.
        Tavanomainen hyökkäys siten kohtaani eli onko siten hän opettanut historiaa omasta näkökulmasta? MK

        Noo ei mitään.
        Käsitin näköjään väärin.


    • pikkanen pyyntö

      Just joo. Täytyy muuten sanoa jo ........................................................................on lukutaidottomuus ja ymmärrys vähissä.
      T. Aloituksen tehnyt.

    • Aloituksen tehnyt. kuitenkin täällä voinee osallistua asiallisesti keskusteluun ja toin esiin sen koska tunsin henkilön elämänvaiheita myöskin ja myöskin linkin siitä todella mistä saa parenpaa tietoa suoraan,
      On kuitenkin käsittämätöntä se seikka, että alat kohtaani heittämään lokaa joka siten ,ettei minulla ole ymmärrystä ja lukutaitoa.Jos minulla ei olisi sitä ollut niin tokko olisin pärjännyt mitenkään elämässä yleensä ja pystynyt myös työssä ja toimessa toisia opastamaan joten nyt on kyseessä hyvin monta solvausta kohtaani, jos henkilö on todella joku ope niin munaat siten koko ammattikunnan tuolla tavalla eriarvoistaen ihmisiä MK

    • pikkanen pyyntö

      Voi toki osallistua, mikäli ei erikseen ole mainittuna aloituksessa, keltä vastausta toivotaan. Nyt tuppaannut ketjuun, vaikka ei pyydetty.
      Luehan keneltä vastausta pyydettiin.

    • Edelleen kirjoittele sitten muussa kuin Lieksan asioista koska tämä palsta on siten avoin joten koita nyt rauhoittua ja edelleen olin maininnut asioita, jotka liittyvät hyvinkin Lieksan historiaan ja en siten puhunut omiani ,viittasin selkeästi mistä saa tiedon.MK

      • lopeta lätinä jo

        Voi toki osallistua, mikäli ei erikseen ole mainittuna aloituksessa, keltä vastausta toivotaan. Nyt tuppaannut ketjuun, vaikka ei pyydetty.
        Luehan keneltä vastausta pyydettiin.


    • Edeleen Teidän tulee sitten perustaa kokonaan oma suomi ketjunne joka on Teidän samanhenkisten kokonaan jonnen ei mahdu rahvas
      Tämä on kuitenkin Lieksan sivusto mutta Te arvoisa henkilö haluatte vaan tuoda sitä aivopesua edelleen ja muuta ette salli MK

    • kihveli kalle

      Kylmiä pieruja aloittajalle. Ei täällä voi valita kuka vastaa.

    • sadan niken ukko

      Ei varmaan tarvii valita, kun yksi tunkee jokaiseen ketjuun sotkemaan. Korpisellekin on varmasti joku satakertaa kehotettu avamaan facebookkiin oma sivusa, missä voisi noita tapahtumiaan kerrata.

      • Tungit nimeni tähänkin ketjuun "sadan niken ukko" minulla on vain omani jos ketkä häiriköi niin Teillä ei ole sanottavaa.
        Olen setään tässä osiossa tienyt kertoa juuri aloituksen kysymykseen koska tämä palsta ei ole juuri siten vain ja ainoataan Teidän hallinnassa ja todella tarkoitukseni oli vilpitön asian suhteen ja en todella tarkoittanut mitenkään saada kenelttäkään päreitä palamaan.MK


    • Kamuttaja-Setä

      Unohdin vastata tuosta Antti Karimosta.
      En todellakaan tiedä hänestä mitään joka liittyisi mitenkään Lieksaan, enkä myöskään sitä milloin on ollut Lieksassa.

    • pikkanen pyyntö

      Korjataas kuitenkin., Piti olla Aarno Karimo.

      • Kamuttaja-Setä

        No niin olikin. Sekoitin hieman nimiä.
        Sama tulos hänestäkin, ei minulla ole tietoa.


      • olisko apua
        Kamuttaja-Setä kirjoitti:

        No niin olikin. Sekoitin hieman nimiä.
        Sama tulos hänestäkin, ei minulla ole tietoa.

        Aarno Karimo on ollut Lieksassa 33-34 vuosien välissä. Olivat suht hyvää pataa tämän Lumialan kanssa. Tietojen mukaan on joitakin maalauksia ja ehken kunniakirjoja maalannut.


      • Kamuttaja-Setä
        olisko apua kirjoitti:

        Aarno Karimo on ollut Lieksassa 33-34 vuosien välissä. Olivat suht hyvää pataa tämän Lumialan kanssa. Tietojen mukaan on joitakin maalauksia ja ehken kunniakirjoja maalannut.

        En millään saa mieleeni miestä.
        Hieman kukkuu mielessä, että olisi ollut pitkähkö tummanpuoleinen mies jolla oli siihen aikaan harvinaisempi parta.


    • kameleonttiOn

      Siinä on hyvä malli esimerkki, kun tanhiolta tai kamuttajalta jotain kysytään.
      Kukas sinne oikein tulikaan vastailemaan.
      Onko tahio vai kamuttaja. Jokainen lukija näkee sen.

    • Kamuttaja.Tanhio

      Nain ja nussin molempa sita-aikana anaaliin

    • sama.kyylä

      Sama korpisen akan poika esiintyy monela nimellä.

      • Tuossa Tähti- talo aloituksessa paljastan, kuinka läheistä sukua olemme, joten katso sieltä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe