Voitto: Ei ole pakko voittaa...

Viktiimin Isäntä.

Moloch/Illuminatus mustilla, Valkoisillakin monta hyypiötä varmaan....

8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOOOOO
3OOOOKOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH

Mustan vuoro, valkoinen siis shakkaa De5 :sta....
Tein edellisellä kerralla huonon siirro Dc5, se oli tasapeli...

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vikstori

      Eli edellisellä daamini shakkasi Dh5 ja musta pisti Kg7:aan

      Dc5 olisi ollut hyvä, jos olisin ehtinyt pistää daamini c7:kaan, mutta en siis ehtinyt, koska musta pääsi shakkailemaan, ja monta noista jatkosekvensseistä, Illumantus saisi ikuiseksi shakiksi, eli aseman kolmanneksi toistumiseksi, mutta siis tuota vatausta Dh5 , Kg7, De5 ei olekaan enää niin helppoa pelata tasapeliksi.
      Eli kohta lähestyisi kuninkaalla tuonne, ehkä esim. Ke4...

      Öö, tilanne taisikin olla näin:
      8OOOOOOOO
      7OOOdOOkO
      6OOOSOOOO
      5OOOODOOO
      4OOOOOOOO
      3OOOKOOOO
      2OOOOOOOO
      1OOOOOOOO
      =ABCDEFGH

      Sori taisin siis muistaa valkean kuninkaan aseman väärin, mutta siis Kd3:ssa se siis taisi olla, jossain vaiheessa. Ja kohta seuraisi siis Ke4:een tai Ke3:een, pitäisi hiukan miettiä kumman tekisin? Musta varmaan shakkaisi, ja valkean kuningas päätyisi kohta d5:een? tai g5:een?

      Illuminatus ei taida olla enää kuulolla, mutta voi joku muukin nyt uhota tuosta silti sitä tasapeliä, jos haluaa... Luultavasti mulla olisi aikaa pelata toi loppuun?

      Edellinen pelini meni minulla todella rasittavaksi viestisoopaksi, jossa komentoin melkein tusinalla säikeellä, jokaista siirtoa, olen nyt tehnyt "parannuksen", ja lupaan tehdä vähemmän "turhia puheita".

      Eli miten musta vastaa De5 :aan?

      Koko pelinkin voisi yrittää saada kiinni, kaikine siirtoineen, mutta en nyt sitä tee.... Moloch_Horridus siis silti sai juuri ton pelin tasapeliksi, mulla oli muutamia huonoja siirtoja, ja hän sai kolmen sotilaan edun siis puristettua vain yhdeksi, ja sitten tein huonon aseman omalle daamilleni monessa jatkopelissä, mutta perumalla muutamaa huonoa siirtoani, siis pääsin tuohon tilanteeseen......Ja Illuminatuskin(jatkoi Molokin peliä) hyvin monta, noista jatkopeleistä, sai tasapeliksi, mutta koska olen shakissa vasta aloittelija, hän antoi mun perua muutamia huonoja siirtoja...
      Tosin tuota viimeisintä ei tainnut antaa perua? Mutta se ymmärrettävää, koska tuosta ei enää välttämättä saa tasapeliä, jos valkea pelaa "optimaalisesti"....

      .

      • Aki V.

        Pelasin pari päivää sitten "Pasi Ilosta vastaan", ja sain revanssin Sopimusvuoren shakkiturnauksessa kokemalleni tappiolle, sain nyt kolmen sotilaan edun, ja Pasi luovutti... Juuri tappio Pasille, esti minua viimeksi päästä toiseksi tai ekaksi, tuossa turnauksessa, ja itte asiassa Pasi olisi ollut tasapisteissä minua parempi, mutta ne "tuomarit" katsoi yhden pelin kakkoseksi tullutta Raimoa vastaan mulle plussana, koska sain siinä tornin eron, ja olisin helposti Raimon voittanut, jos aika vain olisi riittänyt...Ekan "Antin" kanssa pelasin tasurin, kun molemmilla oli yhtä paljon aikaa, ja materiatilanne oli koko laiilla tasan.
        Lotta, jonkunvuoden Suomen Mestari naisten shakissa, ei oikein meille vielä pärjää, (edellisellä kerralla tosin voitti Pasin), sillä on strategiana päästää muutamia sotilaita vastustaja voitolle, ja sillä saisi omat upseerinsa hyvään asemaan, mutta se ei ole oikein purrut vielä meihin miehiin, koska ei se sitä vastapeliä vielä niin hyväksi saanut, että olisi saanut upseereitaan niin hyvin sijoitettua, että niistä vaaraa.... Mutta se on periaatteessa hyvä strategia, mutta vaikea nähdä aina upseereilleen, kun menettää muuttamia sotilaita "ilmatteex"; kovin vahvoja paikkoja...

        Luultavasti rupean pelaamaan shakkia lisää, seuraavina päivinä, ja mieluummin pelaan ihmisiä vastaan, koska tietokone, jos sen antaa vaikkapa minuutin miettiä, on rasittavan varma materiapelissä, eikä muutakuin juuri loppupelissä, voi sitä sitten voittaa, ja se ei ole helppoa....

        Pingistä olen tosin pelannut taloni asukkaita vastaan, enemmän viime päivinä kuin shakkia, ja melko hyvällä menestyksellä, turnauksia on ollut jopa neljä, kaksi olen voittanut, yhden kerran hopealla ja yhden turnauksen jätin väliin, kun lääkkeet väsytti vähän liikaa... Shakissa niillä ei ole taloni muilla kamraateilla ollut oikein mitään zäänssiä, muutamaa vastaan olen pelannut, ja ovat vielä tosin tumpeloita, pitämään materiatilannetta tarpeeksi kauan tasoissa...


      • taloni asukkaat
        Aki V. kirjoitti:

        Pelasin pari päivää sitten "Pasi Ilosta vastaan", ja sain revanssin Sopimusvuoren shakkiturnauksessa kokemalleni tappiolle, sain nyt kolmen sotilaan edun, ja Pasi luovutti... Juuri tappio Pasille, esti minua viimeksi päästä toiseksi tai ekaksi, tuossa turnauksessa, ja itte asiassa Pasi olisi ollut tasapisteissä minua parempi, mutta ne "tuomarit" katsoi yhden pelin kakkoseksi tullutta Raimoa vastaan mulle plussana, koska sain siinä tornin eron, ja olisin helposti Raimon voittanut, jos aika vain olisi riittänyt...Ekan "Antin" kanssa pelasin tasurin, kun molemmilla oli yhtä paljon aikaa, ja materiatilanne oli koko laiilla tasan.
        Lotta, jonkunvuoden Suomen Mestari naisten shakissa, ei oikein meille vielä pärjää, (edellisellä kerralla tosin voitti Pasin), sillä on strategiana päästää muutamia sotilaita vastustaja voitolle, ja sillä saisi omat upseerinsa hyvään asemaan, mutta se ei ole oikein purrut vielä meihin miehiin, koska ei se sitä vastapeliä vielä niin hyväksi saanut, että olisi saanut upseereitaan niin hyvin sijoitettua, että niistä vaaraa.... Mutta se on periaatteessa hyvä strategia, mutta vaikea nähdä aina upseereilleen, kun menettää muuttamia sotilaita "ilmatteex"; kovin vahvoja paikkoja...

        Luultavasti rupean pelaamaan shakkia lisää, seuraavina päivinä, ja mieluummin pelaan ihmisiä vastaan, koska tietokone, jos sen antaa vaikkapa minuutin miettiä, on rasittavan varma materiapelissä, eikä muutakuin juuri loppupelissä, voi sitä sitten voittaa, ja se ei ole helppoa....

        Pingistä olen tosin pelannut taloni asukkaita vastaan, enemmän viime päivinä kuin shakkia, ja melko hyvällä menestyksellä, turnauksia on ollut jopa neljä, kaksi olen voittanut, yhden kerran hopealla ja yhden turnauksen jätin väliin, kun lääkkeet väsytti vähän liikaa... Shakissa niillä ei ole taloni muilla kamraateilla ollut oikein mitään zäänssiä, muutamaa vastaan olen pelannut, ja ovat vielä tosin tumpeloita, pitämään materiatilannetta tarpeeksi kauan tasoissa...

        Uskot varmaan Jumalaan


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe