Moloch/Illuminatus mustilla, Valkoisillakin monta hyypiötä varmaan....
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOOOOO
3OOOOKOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Mustan vuoro, valkoinen siis shakkaa De5 :sta....
Tein edellisellä kerralla huonon siirro Dc5, se oli tasapeli...
Voitto: Ei ole pakko voittaa...
3
105
Vastaukset
- Vikstori
Eli edellisellä daamini shakkasi Dh5 ja musta pisti Kg7:aan
Dc5 olisi ollut hyvä, jos olisin ehtinyt pistää daamini c7:kaan, mutta en siis ehtinyt, koska musta pääsi shakkailemaan, ja monta noista jatkosekvensseistä, Illumantus saisi ikuiseksi shakiksi, eli aseman kolmanneksi toistumiseksi, mutta siis tuota vatausta Dh5 , Kg7, De5 ei olekaan enää niin helppoa pelata tasapeliksi.
Eli kohta lähestyisi kuninkaalla tuonne, ehkä esim. Ke4...
Öö, tilanne taisikin olla näin:
8OOOOOOOO
7OOOdOOkO
6OOOSOOOO
5OOOODOOO
4OOOOOOOO
3OOOKOOOO
2OOOOOOOO
1OOOOOOOO
=ABCDEFGH
Sori taisin siis muistaa valkean kuninkaan aseman väärin, mutta siis Kd3:ssa se siis taisi olla, jossain vaiheessa. Ja kohta seuraisi siis Ke4:een tai Ke3:een, pitäisi hiukan miettiä kumman tekisin? Musta varmaan shakkaisi, ja valkean kuningas päätyisi kohta d5:een? tai g5:een?
Illuminatus ei taida olla enää kuulolla, mutta voi joku muukin nyt uhota tuosta silti sitä tasapeliä, jos haluaa... Luultavasti mulla olisi aikaa pelata toi loppuun?
Edellinen pelini meni minulla todella rasittavaksi viestisoopaksi, jossa komentoin melkein tusinalla säikeellä, jokaista siirtoa, olen nyt tehnyt "parannuksen", ja lupaan tehdä vähemmän "turhia puheita".
Eli miten musta vastaa De5 :aan?
Koko pelinkin voisi yrittää saada kiinni, kaikine siirtoineen, mutta en nyt sitä tee.... Moloch_Horridus siis silti sai juuri ton pelin tasapeliksi, mulla oli muutamia huonoja siirtoja, ja hän sai kolmen sotilaan edun siis puristettua vain yhdeksi, ja sitten tein huonon aseman omalle daamilleni monessa jatkopelissä, mutta perumalla muutamaa huonoa siirtoani, siis pääsin tuohon tilanteeseen......Ja Illuminatuskin(jatkoi Molokin peliä) hyvin monta, noista jatkopeleistä, sai tasapeliksi, mutta koska olen shakissa vasta aloittelija, hän antoi mun perua muutamia huonoja siirtoja...
Tosin tuota viimeisintä ei tainnut antaa perua? Mutta se ymmärrettävää, koska tuosta ei enää välttämättä saa tasapeliä, jos valkea pelaa "optimaalisesti"....
.- Aki V.
Pelasin pari päivää sitten "Pasi Ilosta vastaan", ja sain revanssin Sopimusvuoren shakkiturnauksessa kokemalleni tappiolle, sain nyt kolmen sotilaan edun, ja Pasi luovutti... Juuri tappio Pasille, esti minua viimeksi päästä toiseksi tai ekaksi, tuossa turnauksessa, ja itte asiassa Pasi olisi ollut tasapisteissä minua parempi, mutta ne "tuomarit" katsoi yhden pelin kakkoseksi tullutta Raimoa vastaan mulle plussana, koska sain siinä tornin eron, ja olisin helposti Raimon voittanut, jos aika vain olisi riittänyt...Ekan "Antin" kanssa pelasin tasurin, kun molemmilla oli yhtä paljon aikaa, ja materiatilanne oli koko laiilla tasan.
Lotta, jonkunvuoden Suomen Mestari naisten shakissa, ei oikein meille vielä pärjää, (edellisellä kerralla tosin voitti Pasin), sillä on strategiana päästää muutamia sotilaita vastustaja voitolle, ja sillä saisi omat upseerinsa hyvään asemaan, mutta se ei ole oikein purrut vielä meihin miehiin, koska ei se sitä vastapeliä vielä niin hyväksi saanut, että olisi saanut upseereitaan niin hyvin sijoitettua, että niistä vaaraa.... Mutta se on periaatteessa hyvä strategia, mutta vaikea nähdä aina upseereilleen, kun menettää muuttamia sotilaita "ilmatteex"; kovin vahvoja paikkoja...
Luultavasti rupean pelaamaan shakkia lisää, seuraavina päivinä, ja mieluummin pelaan ihmisiä vastaan, koska tietokone, jos sen antaa vaikkapa minuutin miettiä, on rasittavan varma materiapelissä, eikä muutakuin juuri loppupelissä, voi sitä sitten voittaa, ja se ei ole helppoa....
Pingistä olen tosin pelannut taloni asukkaita vastaan, enemmän viime päivinä kuin shakkia, ja melko hyvällä menestyksellä, turnauksia on ollut jopa neljä, kaksi olen voittanut, yhden kerran hopealla ja yhden turnauksen jätin väliin, kun lääkkeet väsytti vähän liikaa... Shakissa niillä ei ole taloni muilla kamraateilla ollut oikein mitään zäänssiä, muutamaa vastaan olen pelannut, ja ovat vielä tosin tumpeloita, pitämään materiatilannetta tarpeeksi kauan tasoissa... - taloni asukkaat
Aki V. kirjoitti:
Pelasin pari päivää sitten "Pasi Ilosta vastaan", ja sain revanssin Sopimusvuoren shakkiturnauksessa kokemalleni tappiolle, sain nyt kolmen sotilaan edun, ja Pasi luovutti... Juuri tappio Pasille, esti minua viimeksi päästä toiseksi tai ekaksi, tuossa turnauksessa, ja itte asiassa Pasi olisi ollut tasapisteissä minua parempi, mutta ne "tuomarit" katsoi yhden pelin kakkoseksi tullutta Raimoa vastaan mulle plussana, koska sain siinä tornin eron, ja olisin helposti Raimon voittanut, jos aika vain olisi riittänyt...Ekan "Antin" kanssa pelasin tasurin, kun molemmilla oli yhtä paljon aikaa, ja materiatilanne oli koko laiilla tasan.
Lotta, jonkunvuoden Suomen Mestari naisten shakissa, ei oikein meille vielä pärjää, (edellisellä kerralla tosin voitti Pasin), sillä on strategiana päästää muutamia sotilaita vastustaja voitolle, ja sillä saisi omat upseerinsa hyvään asemaan, mutta se ei ole oikein purrut vielä meihin miehiin, koska ei se sitä vastapeliä vielä niin hyväksi saanut, että olisi saanut upseereitaan niin hyvin sijoitettua, että niistä vaaraa.... Mutta se on periaatteessa hyvä strategia, mutta vaikea nähdä aina upseereilleen, kun menettää muuttamia sotilaita "ilmatteex"; kovin vahvoja paikkoja...
Luultavasti rupean pelaamaan shakkia lisää, seuraavina päivinä, ja mieluummin pelaan ihmisiä vastaan, koska tietokone, jos sen antaa vaikkapa minuutin miettiä, on rasittavan varma materiapelissä, eikä muutakuin juuri loppupelissä, voi sitä sitten voittaa, ja se ei ole helppoa....
Pingistä olen tosin pelannut taloni asukkaita vastaan, enemmän viime päivinä kuin shakkia, ja melko hyvällä menestyksellä, turnauksia on ollut jopa neljä, kaksi olen voittanut, yhden kerran hopealla ja yhden turnauksen jätin väliin, kun lääkkeet väsytti vähän liikaa... Shakissa niillä ei ole taloni muilla kamraateilla ollut oikein mitään zäänssiä, muutamaa vastaan olen pelannut, ja ovat vielä tosin tumpeloita, pitämään materiatilannetta tarpeeksi kauan tasoissa...Uskot varmaan Jumalaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3673987Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091443- 941297
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651104Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass14927Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58917- 38880
Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise12877- 65861
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60859