Mitäs jos kaikki raivostuttavat asiat purettaisiin tänne ketjuun ja voitaisiin sitten muissa ketjuissa jutella ihan asiallisesti?
Aloitan. Mua raivostuttaa, etten voi pitää ikkunoita auki, kun joka puolelta kuuluu koirien haukkumista ja olen siihen niin väsynyt. Haluaisin rentoutua päivällä, kun olen ollut töissä yöllä.
Kun ei asunnossa ole koneellista tuloilmaa, niin ikkunoista ja säädettävistä ikkunaräppänöistä tulee se tarvittava korvausilma, mutta myös ulkoa metelit kuuluu sisälle hyvin. Olisipa rahaa ostaa parempi asunto. Väsyttää, rasittaa, phuuh.....
Raivonpurkuketju
148
650
Vastaukset
- Raivopois
Ja pettymykset ja muutkin murheet ja pahanolon tunteet.
Harmittaa kun minun on niin vaikea hyväksyä sitä, etteivät kaikki koiranomistajat ajattele asioista vain järjellä ja toiset huomioiden, vaan täällä kirjoitetaan tosi inhottavasti toisille, eikä auteta, vaikka osattais.
Miksi ei voitaisi yhdessä miettiä kaikki koiralliset ja koirattomat, mitä voisi tehdä esim. möykkääville, hyökkääville, pureville tai muuten huonosti käyttäytyville koirille ja niiden vähän samanlaisille omistajille.
Ärsyttää niin suunnattomasti tämä järjetön VASTAKKAINASETTELU koirien puolustajat vs koirien vastustajat, ja ärsyttää myös joidenkin selvästikin aika alhainen äö, vaikka eihän se heidän oma vikansa ole, joten nolottaakin lisäksi. Arrgh. - Raivopois
Voi ei! Tätä se on kun väsyttää ja ärsyttää. Ei löydä oikeita kirjaimiakaan löytää.
Siis ÄO eikä äö.
Vähän jo helpotti, kun sai purkaa raivoaan ja ärsyyntymistään. Lähimmän naapurin koirakin on nyt hiljaa, ihanaa.- isoisoäiti
Kyllä voikin kiukuttaa vallan mahdottomasti , ei tule kunnon talvea, kuraa ja loskaa vaan.
Koiria saa olla aina pesemässä ja silti jalkapohjia hiekka pistelee lattialla.
Jatkuvasti niille saisi olla ruokaa antamassa, rahat ei kuitenkaan riitä kuin kerran viikossa ruokkimiseen.
Mikä on sitten piste iin päälle, naapurin kissat, väännän hännät niiltä solmuun heti kun saan kiinni, lakkaa koiratkin haukkumasta pelkästä pelosta että teen niillekkin saman tempun.
Kyllä on elämässä kuulkaa kestäminen !
- 1+1
Oi oi oi, Ihana tuo isoisoäiti - sai minut nauramaan, kun niin hauskasti kirjoitti, vaikkakin ymmärrettäviä harmin aiheita hänelläkin toki! Kiitos! :)
Minua ärsyttää se häirikkökirjoittaja. Jos teitäkin ärsyttää, niin älkää vastatko hänen provoihin mitään, vaan tulkaa tänne purkamaan raivonne, ehkei hän kauaa itse jaksa ketjujaan nostella, vaikka alussa varmaan kovasti yrittääkin - sisukas kun on.
Ehkä hänkin tulee sitten tänne purkamaan raivonsa, niin saadaan sitten iloita, kun hän kirjoittaa asiallisesti muihin ketjuihin, tulee rauha tällekin palstalle.- isoisoäiti
Nyt tuli sitten ihan akuutti raivostus, niin pienestä kuin sipulusämpylästä se alkoi. Intoa puhkuen ostin niitä tänään harhassa että ne on oikeinkin hyviä,mutta uskallan vannoa ettei kenenkään siatkaan söisi niitä, kun ei minullekkaan kelvannut.
Sitten se virhe tuli tehtyä ja laitoin sen kuuteen osaan ja annoin koirille, ne kerran vaan hotkas ja sinne meni.Siinä katsovat silmät napillaan lisää tahtoen ja justiinsa muistin että koirille ei saakkaan sipulia antaa.
Ensi yö menikin sitten valvomiseksi sen hiivatin sämpylän takia, kun kyttään niitä alkaako kukaan voimaan pahoi.
Kaikkea ihminen joutuu koirien takia kärsimään.
Jos jotenkin siististi koittaisi sanoa tuosta mitä te pidätte häirikkönä, minä tykkään siitä. Toista se onkin sitten se lääkkeet, hullu, järjetön kirjoittaja, joka noita sanoja käyttää jatkuvasti ja päälle kiroilee, siinä voisi jo jos ilkeä haluaisi olla miettiä pääsisikö se Mensan jäseneksi
- hmm...
Toivottavasti ei sun ja koirien tartte koko yötä valvoo. Kaikkea joutuu myös koirat ihmisten vuoksi kärsimään, ja ihmiset ihmisten vuoksi kans.
Ärsyttää ne jotkut itsekkäät koiranomistajat, jotka uhoo, et pitävät koiriaan irti missä haluavat ja sanovat ivallisesti että juoskoot pelkurit karkuun. Ärsyttää, et poliisi ei välitä eikä sakota. - mandariina
Raivostuttaa DH, joka yrittää millä keinolla hyvänsä syyttää koiria, ja tekee aiheita jossa niitä inhottaisiin.
Toisekseen vtuttaa kun yläkertaan tuli kersa kylään lomaksi ja se hyppii ja kävelee kuin norsu, kohta putoaa kattolamput ja taulut. Ei jaksa tätä töminää ja pauketta! Kumma kun ei voi mennä ulos riehumaan.- isoisoäiti
Joku hyvä puoli on ärripurri ketjustakin löydettävä. Saat olla hyvilläsi ettei ole kesäloma-aika, silloin se jytke kuuluisi pitkän aikaa, alkaisi heittelemään vaikka pesäpalloa lattiaan.
Tuo paljon parjattu HD ei häiritse minua yhtään, mutta se keskenkasvuinen kakara jolla ei arvatakseni ole yhtään koiraa, tyhmyydessään ylittää kaikki hyvän tavan rajat - Pepi
isoisoäiti kirjoitti:
Joku hyvä puoli on ärripurri ketjustakin löydettävä. Saat olla hyvilläsi ettei ole kesäloma-aika, silloin se jytke kuuluisi pitkän aikaa, alkaisi heittelemään vaikka pesäpalloa lattiaan.
Tuo paljon parjattu HD ei häiritse minua yhtään, mutta se keskenkasvuinen kakara jolla ei arvatakseni ole yhtään koiraa, tyhmyydessään ylittää kaikki hyvän tavan rajatHeipsan isoisoäiti. Kyllä sinuakin häiritsisi, jos hän kirjoittaisi sinun nimissäsi jonkun tosi inhoittavan kirjoituksen, tai vaikka suoltaisi niitä jatkuvasti ja moittisi sinun kirjoituksiasi.
Ehkä hän ei sitä sinulle tee, kun ehdit häntä vähän kehaista.
Hän on ihan lahjakas tyyppi, mutta kanavoi lahjansa väärin. - 1+20
isoisoäiti kirjoitti:
Tuo paljon parjattu HD ei häiritse minua yhtään, mutta se keskenkasvuinen kakara jolla ei arvatakseni ole yhtään koiraa, tyhmyydessään ylittää kaikki hyvän tavan rajatIhan niinkuin tuo Pepi sanoi, lue sekin. Minä en ole täällä palstalla kirjoitellut enää koska DH valehteli puolestani asioita ja jotkut (harvat) uskoivat. Todella paskamaista touhua. Myöskään en aio vähään aikaan kirjoitella, tai jos kirjoittelen, varmasti käytän rekisteröityä nikkiäni kahdenkoiranomistaja, ihan ilman niitä Dog Haterin alaviivoja tai muita lisäkkeitä.
Kiroiluni: minä olen sellainen ihminen joka suuttuessaan kiroilee, sori vaan jos se ei arvon rouvalle sovi. Muuten olen mukavaksikin haukuttu ihminen, aivan normaali työssäkäyvä aikuinen. Ja kyllä, kahden koiran omistaja, koiria ollut enemmänkin ja yli 10v ajan. Minua ei VARMASTI tule kukaan haukkumaan ilman seurauksia, tai esiintymään puolestani idioottina. Sitä EN tule suvaitsemaan sinulta enkä DH:lta.
Muuten osaan asiallisesti keskustella mutta jos joku äärettömän vajaajärkinen henkilö käy minun päälleni, minä käyn hänen päälleen. Puhun nyt dh:sta. Muuten saatte puhua täällä mitä haluatte mutta minun asiani jätätte ulkopuolelle! Varsinkin koska DH puhuu ihan järjettömiä. Minun mielestäni myös ne jotka dh:ta puolustelevat, ovat itsekin vähän onnettomia tapauksia koska kukaan täysjärkinen ei voi nähdä dh:n touhuja mitenkään hyväksyttävänä.
Tässä minun panokseni tähän keskusteluun.
T. kahdenkoiranomistaja, joka ei nyt halua kirjoittaa jostain kumman syystä omaa nikkiään nimimerkki-kohtaan. Haluaa ehkä pysyä poissa näkyvistä jonkun aikaa.
- Nimimerkki09
Kuten monia muitakin, minuakin raivostuttaa se DH joka itsekkyydellään pilaa koko palstan. Palstan joka on aikanaan ollut fiksuja kirjoituksia täynnä, nyt pelkkää rakki sitä ja rakki tätä, koiranmyrkytysvihjailuja plus muuta laitonta. Keskenkasvuisia tarinoita kuinka naapurissa on raivohullu rakki ja kaikki koirat saisi siksi laittaa piikille. Pelkkää provosointia. Onneksi jokainen voi valita missä aikansa kuluttaa, täälläkin olisi kiva vaan käydä kun olisi oikeaa keskustelua.
- Etsijäinen
Ottaa päähän kun etsimme taloa ja yksi hyvä löytyi, mutta vastapäisellä naapurilla on pihallaan koira-aitaus, (jossa suomenpystykorva räksytti taloesittelyn aikanakin) ihan liian lähellä tuota kiinnostavaa taloa, joten pakko unohtaa tuokin talo.
Miksi ihmisten pitää pitää koiria pihalla muiden rauhaa häiritsemässä??? Kyllä itseä hävettäisi, jos meidän koira räkyttäisi pihallamme kaikkia mahdollisia ääniä ja kulkijoita.- ärsyttävä ihminen
Ärsyttää tämä DH, koko ajan pitää olla vihaamassa koiria joka asiassa ja viestissä. Keksii viesteihin tarinoita, joiden yhteydessä saa "hyvän syyn" koiravihaan. Naurettava ihminen.
- Minä
mistä päin etsitte taloa? Mulla olis tiedossa todella upea ja ISO talo kolemlla isolla aidatulla pihalla. Upeasti rempattu. Monta huonetta. Siellä voi pyörittää vaikka minkälaista kenneliä..=D..Talo sijaitsee Satakunnassa ja on upeasti rempattu..
- Etsijäinen
Ehkä epäilit minua - Etsijäistä - DH:ksi?
Tämä on se ikävä seuraus siitä, että häirikkö meitä kirjoittajia kiusaa.
Me kuitenkin etsimme taloa ja yksi kriteeri talolle on se, että naapurissa ei saa olla pihalla asuvaa haukkuvaa koiraa. Haukkumaton pihakoira tai koiria yleensä saa tietenkin naapureilla olla, sillä koira on meilläkin ja koiravieraitakin usein, mutta en haluaisi asua jatkuvasti haukkuvan koiran naapurissa, enkä sellaisen koiraperheen naapurissa, jossa koirat on irti pihalla, eikä kunnon aitaa.
Ainahan on se vaara olemassa, että naapuriin vaihtuu omistaja, jolla on se räksyttävä pihakoira tai irrallaan koiria, mutta sitten viimeistään rakentaisimme korkean aidan pihamme ympäri, jos sitä ei ennestään olisi. Meillä nääs on pieniä lapsia usein pihalla leikkimässä. - Puuuh.
Voi ei kun ärsyttää.
Miksi ihmeessä jotkut ns. vaarallisen koiransa hyvin ja onnistuneesti kouluttaneet ja nyt siis tasapainoisen koiran omistavat, ovat niin vihaisia ja ymmärtämättömiä, jos joku vaatii ns. vaarallisten koirien kieltoa siksi, että he taas ovat nähneet paljon sellaisia "hulluja ja agressiivisia tyyppejä", jotka ovat ottaneet aivan muusta syystä ns. vaarallisen koiran ja pelottelevat sillä ihmisiä.
Nämä hyvät koirankouluttajatkaan eivät mahtaisi mitään näiden hullujen hulluille koirille. Ne on opetettu hyökkäämään ja taistelemaan.
Siis rasittaa, etteivät he tajua sitä, että monien muiden hallussa ne hidän mussukat, pikkulasten kaverit, olisivat voineet kasvaa tosi vaaralliseksi. Ihminen kun on ne sellaisiksi aikoinaan jalostanut ja jotkut niitä vielä pahemmaksi opettanut.
Saa kai seurakoirastakin hakkaamalla vaarallisen, mutta ns. vaarallisesta koirasta vaarallisen saa paljon helpommin. Seurakoirilla ei ole myöskään samanlaista puruvoimaa ja taistelutahtoa kuin näillä vaarallisilla.
Hyvissä käsissä jokainen koira on hyvä koira. Ei sitä pitäisi suuttua, jos on tiedossa, että vaarallisia koiria on nykyään jo aika paljon vaarallisilla tyypeillä ja asialle pitäisi tehdä jotain!- Bullterrieri---
Niin, juuri se että heidän haukkunsa on "turvallinen" ja oikeissa käsissä, sitten tarkoittaa että kaikki rodun yksilöt ovat turvallisia... Ei, metsään menee ja pahasti. Kyllä ne vaan on vaarallisempia kuin perusnoutajat ja spanielit.
Puruvoima on paljon kovempi ja päähän on iskostettu ajatus että "tuohan ei minua rökitä".
Juuri eilen kuulin taas ihan normaalin jutun: tutullani on bullterrierinarttu. On oikein mukava ja ihana, välttelee tappeluja joka tilanteessa. Hänellä oli myös bt-uros ex-miehensä kanssa, uros jäi ukolle. Nyt ukolla on uusi nainen jolla 2 pienempää koiraa, tämä bt-uros on purrut molempia jo, kerrankin oli veret seinillä kun oli ollut tappelut. Bullterrieriä pidetään nyt erossa toisista koirista työpäivien ajan, kun ei tule toimeen.
Näillä tietyillä roduilla on tällaisia taipumuksia, ja jäljet kahta kauheammat sitten. Tätä ei nuo omistajat vaan myönnä, paitsi tuo uroksen omistaja on joka on nyt koirasta luopumassa tuon raatelutaipumuksen takia. - isoisoäiti
Bullterrieri--- kirjoitti:
Niin, juuri se että heidän haukkunsa on "turvallinen" ja oikeissa käsissä, sitten tarkoittaa että kaikki rodun yksilöt ovat turvallisia... Ei, metsään menee ja pahasti. Kyllä ne vaan on vaarallisempia kuin perusnoutajat ja spanielit.
Puruvoima on paljon kovempi ja päähän on iskostettu ajatus että "tuohan ei minua rökitä".
Juuri eilen kuulin taas ihan normaalin jutun: tutullani on bullterrierinarttu. On oikein mukava ja ihana, välttelee tappeluja joka tilanteessa. Hänellä oli myös bt-uros ex-miehensä kanssa, uros jäi ukolle. Nyt ukolla on uusi nainen jolla 2 pienempää koiraa, tämä bt-uros on purrut molempia jo, kerrankin oli veret seinillä kun oli ollut tappelut. Bullterrieriä pidetään nyt erossa toisista koirista työpäivien ajan, kun ei tule toimeen.
Näillä tietyillä roduilla on tällaisia taipumuksia, ja jäljet kahta kauheammat sitten. Tätä ei nuo omistajat vaan myönnä, paitsi tuo uroksen omistaja on joka on nyt koirasta luopumassa tuon raatelutaipumuksen takia.Tottumus on toinen luonto sanotaan, kerran kun koira käy toisen kimppuun niin kynnys uusia sama on seuraavalla kerralla matalampi. Mainitsemasi uroksen omistaja on ihan oikealla tiellä luopuessaan koirasta, enkä ollenkaan kannata hankaluuksien siirtoa toiseen paikkaan vaan ikiuneen.
Ihminen on tyhmyyksissään samanlainen, jos joutuu arvostelun ja pienen pilan kohteeksi, sekin käy kimppuun kuulemma omien sanojensa mukaan, ei ole onneksi tuttavapiirissä sellaista.
Kyllä raivostuttaa kun täällä yritetään määräillä mitä toiset saa kirjoittaa ja mitkä on tabuja. Niin kauan kuin ei täällä omistajan persoonassa pyöri on suu pidettävä sellaisilta kielloilta supussa.
Lisää raivostusta: miksi nuo 10v koiran omistaneet on tulleet asiantuntioiksi kaikkeen koiraan liittyvään? Siihen aikaan pidin itseäni vielä täys noviisina. Nyt 40v kennelnimen omistaneena ja samaa rotua koko ajan kasvattaneena luulen tietäväni jo rodusta jotain, silti opittavaa taitaa löytyä joka päivälle. Puhumattakaan muista roduista.
Ei lopu raivostus näköjään millään, joten jatketaan. Mitä merkitystä koirajutuissa on sillä käykö ihminen töissä vai ei? Mutta jos se tänne koirapalstalle jotenkin liittyy, olen työssä käyvä vanhuuseläkkeellä oleva ihminen ja sekin vain siksi että saa maksaa riittävästi veroja.
Enkä ole niin hermoheikko ettenkö kestäisi palstalaisten pilkkakirjoituksia itsestäni, elämäni, ystäväni ja tuttavani on jossain aivan muualla, minulle se on aivan sama kuka kirjoittelee ja mitä nimimerkillä isoisoäiti, koska sekään ei ole minun.
Jään kuulolle helpottiko ärriä tämä vuodatus, ellei niin jatkan toisella kertaa. - 12+13
Näillä tietyillä roduilla on tällaisia taipumuksia, ja jäljet kahta kauheammat sitten. Tätä ei nuo omistajat vaan myönnä, paitsi tuo uroksen omistaja on joka on nyt koirasta luopumassa tuon raatelutaipumuksen takia."Niin, juuri se että heidän haukkunsa on "turvallinen" ja oikeissa käsissä, sitten tarkoittaa että kaikki rodun yksilöt ovat turvallisia... Ei, metsään menee ja pahasti. "
Niin, aivan samoin kaikki sanovat, että joka ikinen koira rodusta X on vaarallinen, jos jossain sattuu jotakin, ja kaikki sen rotuiset pitäisi lopettaa. Ei, metsään menee niin että rytisee. - isoisoäiti
12+13 kirjoitti:
"Niin, juuri se että heidän haukkunsa on "turvallinen" ja oikeissa käsissä, sitten tarkoittaa että kaikki rodun yksilöt ovat turvallisia... Ei, metsään menee ja pahasti. "
Niin, aivan samoin kaikki sanovat, että joka ikinen koira rodusta X on vaarallinen, jos jossain sattuu jotakin, ja kaikki sen rotuiset pitäisi lopettaa. Ei, metsään menee niin että rytisee.Rotu mikä tahansa, otetaan vain tapaus kerrallaan. Ei yhteiskuntakelpoinen viedään eläinlääkärille ja taas tasapainoinen koira elää hyvän elämän muiden joukossa.
Ei mene metsään eikä rytise. - Bullterrieri---
12+13 kirjoitti:
"Niin, juuri se että heidän haukkunsa on "turvallinen" ja oikeissa käsissä, sitten tarkoittaa että kaikki rodun yksilöt ovat turvallisia... Ei, metsään menee ja pahasti. "
Niin, aivan samoin kaikki sanovat, että joka ikinen koira rodusta X on vaarallinen, jos jossain sattuu jotakin, ja kaikki sen rotuiset pitäisi lopettaa. Ei, metsään menee niin että rytisee.Erittäin, erittäin harvoin kuulee juttuja tai näkee aggressiivisia tai oikeasti vaarallisia kultaisia noutajia tai mopseja. Useasti näkee niitä bullterrierejä, staffeja tms, jotka pidetään kaukana muista koirista, kuljetetaan hihna tiukalla ja sanotaan että se ei pidä muista koirista. Ei kukaan väitä että kaikki noiden rotujen edustajat ovat vaarallisia, vaan että silloin kun ovat, ne tekevät paljon pahempaa jälkeä kuin moni muu. Eikä niihinkään voi luottaa täysin, niin kuin ei mihinkään koiraan.
Ja vaikka rottweiler kun kiukustuu, on siinä aikuisellakin aikamoinen piteleminen, voimaa löytyy kuin pienestä kylästä ja leuat ovat paljon vahvemmat kuin sillä noutajalla. - isoisoäiti
isoisoäiti kirjoitti:
Rotu mikä tahansa, otetaan vain tapaus kerrallaan. Ei yhteiskuntakelpoinen viedään eläinlääkärille ja taas tasapainoinen koira elää hyvän elämän muiden joukossa.
Ei mene metsään eikä rytise.jk. Ketjun aloittajan tarkoitus meinas unohtua.
Älä koita ollenkaan ärsyttää minua, osaan meinaten kiroillakkin se kun ei vaadi järkeä. - 1+20
isoisoäiti kirjoitti:
Tottumus on toinen luonto sanotaan, kerran kun koira käy toisen kimppuun niin kynnys uusia sama on seuraavalla kerralla matalampi. Mainitsemasi uroksen omistaja on ihan oikealla tiellä luopuessaan koirasta, enkä ollenkaan kannata hankaluuksien siirtoa toiseen paikkaan vaan ikiuneen.
Ihminen on tyhmyyksissään samanlainen, jos joutuu arvostelun ja pienen pilan kohteeksi, sekin käy kimppuun kuulemma omien sanojensa mukaan, ei ole onneksi tuttavapiirissä sellaista.
Kyllä raivostuttaa kun täällä yritetään määräillä mitä toiset saa kirjoittaa ja mitkä on tabuja. Niin kauan kuin ei täällä omistajan persoonassa pyöri on suu pidettävä sellaisilta kielloilta supussa.
Lisää raivostusta: miksi nuo 10v koiran omistaneet on tulleet asiantuntioiksi kaikkeen koiraan liittyvään? Siihen aikaan pidin itseäni vielä täys noviisina. Nyt 40v kennelnimen omistaneena ja samaa rotua koko ajan kasvattaneena luulen tietäväni jo rodusta jotain, silti opittavaa taitaa löytyä joka päivälle. Puhumattakaan muista roduista.
Ei lopu raivostus näköjään millään, joten jatketaan. Mitä merkitystä koirajutuissa on sillä käykö ihminen töissä vai ei? Mutta jos se tänne koirapalstalle jotenkin liittyy, olen työssä käyvä vanhuuseläkkeellä oleva ihminen ja sekin vain siksi että saa maksaa riittävästi veroja.
Enkä ole niin hermoheikko ettenkö kestäisi palstalaisten pilkkakirjoituksia itsestäni, elämäni, ystäväni ja tuttavani on jossain aivan muualla, minulle se on aivan sama kuka kirjoittelee ja mitä nimimerkillä isoisoäiti, koska sekään ei ole minun.
Jään kuulolle helpottiko ärriä tämä vuodatus, ellei niin jatkan toisella kertaa.Kuulehan mummokulta, aika lapsellinen olet ikääsi nähden itsekin, olet moneen kertaan arvostellut minun älykkyyttäni, vaikket minua tunne. Olet päätellyt sen kirosanojen käytöstä, on aika heppoinen pohja tuolle päätelmälle, varsinkin kun kiroilen vain suuttuessani. Ja todellakin suutun minuna esiintymisestä, kuten varmasti suurin osa suuttuisi täällä meistä vakiolukijoista.
Tuosta kun kommentoit jollekin tuosta 10vuotta koiranomistamisesta, sitähän sinä et voi tietää kuinka intensiivistä koiranomistajuutta se 10vuotta on ollut. Jos sinä et ole oppinut 40vuodessa koirista tarpeeksi, en voi asialle mitään. 10 vuodessa voi oppia paljon enemmän elämästä tai koirista kuin vaikka 50 vuodessa, riippuu ihan ihmisestä ja elämäntyylistä.
Sinulla ei ole sen enempää oikeutta arvostella minua kuin minullakaan sinua, mitä en ole kyllä tehnyt, ja sinä olet tehnyt sitä moneen kertaan. Toki olen aikanaan työssäni asiakaspalvelualalla oppinut että vanhat ihmiset, joita en mitenkään muuten väheksy, ovat hiukan hitaampiälyisiä kuin nuoremmat ihmiset, sekä kiireisempiä ja itsekkäämpiä, sekä vastahakoisempia pyytämään anteeksi jos esimerkiksi tönäisevät. Siltikin olen jaksanut heille/teille hymyillä vaikka sylkisitte päin naamaa.
Enkä tässä nyt edelleenkään hauku juuri sinua, mummorakas. Pyydän vaan miettimään omaa käytöstäsi kun minua haukut tyhmäksi ja kakaraksi, kun kummastakin olen aika kaukana.
T. kahdenkoiranomistaja - 1+20
isoisoäiti kirjoitti:
Tottumus on toinen luonto sanotaan, kerran kun koira käy toisen kimppuun niin kynnys uusia sama on seuraavalla kerralla matalampi. Mainitsemasi uroksen omistaja on ihan oikealla tiellä luopuessaan koirasta, enkä ollenkaan kannata hankaluuksien siirtoa toiseen paikkaan vaan ikiuneen.
Jään kuulolle helpottiko ärriä tämä vuodatus, ellei niin jatkan toisella kertaa.Vielä muutama juttu.
Miten liittyy työssäkäyntini koirapalstaan? Se oli sivuhuomautus siitä että olen normaali ihminen kun käyn töissä, en mikään sossun luukulla norkoilija, kuten täällä eräs.
Käyn kimppuun -kommenttisi. Niin, tajusit varmaan että verbaalisesti. Niinkuin DH:kin on käynyt minun kimppuuni. En ole mikään nössö joka ottaa kaiken kuran vastaan.
Koiran omistaminen. Joo senkin sanoin jo, että kuvittelit ettei minulla ole yhtäkään koiraa, sekin tuli jo selville että on:) Kaiken tämän päättelit kiroilusta, ilmeisesti.
Nimimerkin varastaminen. Sen verran sinäkin täällä vakiokalustoon kuulut että jos dog hater alkaisi sinun nimissäsi kirjoittelemaan epätosia asioita, luulenpa että sinäkin kokisit tarvetta pistää siihen vastalauseen. Satunnaiset ohikulkijat on eri asia, vakioasukit haluavat varmasti pitää puolensa ettei jutut mene nikkivarkaan takia ristiriitaisiksi. Moni ihminen on kyvytön astumaan toisen kenkiin, sitten vasta ymmärtää kun omalle kohdalle käy.
T. kahdenkoiranomistaja - isoisoäiti
1+20 kirjoitti:
Vielä muutama juttu.
Miten liittyy työssäkäyntini koirapalstaan? Se oli sivuhuomautus siitä että olen normaali ihminen kun käyn töissä, en mikään sossun luukulla norkoilija, kuten täällä eräs.
Käyn kimppuun -kommenttisi. Niin, tajusit varmaan että verbaalisesti. Niinkuin DH:kin on käynyt minun kimppuuni. En ole mikään nössö joka ottaa kaiken kuran vastaan.
Koiran omistaminen. Joo senkin sanoin jo, että kuvittelit ettei minulla ole yhtäkään koiraa, sekin tuli jo selville että on:) Kaiken tämän päättelit kiroilusta, ilmeisesti.
Nimimerkin varastaminen. Sen verran sinäkin täällä vakiokalustoon kuulut että jos dog hater alkaisi sinun nimissäsi kirjoittelemaan epätosia asioita, luulenpa että sinäkin kokisit tarvetta pistää siihen vastalauseen. Satunnaiset ohikulkijat on eri asia, vakioasukit haluavat varmasti pitää puolensa ettei jutut mene nikkivarkaan takia ristiriitaisiksi. Moni ihminen on kyvytön astumaan toisen kenkiin, sitten vasta ymmärtää kun omalle kohdalle käy.
T. kahdenkoiranomistajaLuin, mutta en kommentoi, koska sanojesi mukaan et käy täällä enää
Erittäin, erittäin harvoin kuulee juttuja tai näkee aggressiivisia tai oikeasti vaarallisia kultaisia noutajia tai mopseja. Useasti näkee niitä bullterrierejä, staffeja tms, jotka pidetään kaukana muista koirista, kuljetetaan hihna tiukalla ja sanotaan että se ei pidä muista koirista. Ei kukaan väitä että kaikki noiden rotujen edustajat ovat vaarallisia, vaan että silloin kun ovat, ne tekevät paljon pahempaa jälkeä kuin moni muu. Eikä niihinkään voi luottaa täysin, niin kuin ei mihinkään koiraan.
Ja vaikka rottweiler kun kiukustuu, on siinä aikuisellakin aikamoinen piteleminen, voimaa löytyy kuin pienestä kylästä ja leuat ovat paljon vahvemmat kuin sillä noutajalla.joo, oon kans aika täynnä näitä, kun joku isoa koiraa(terve reaktio) pelkäävä ihminen kirjoittaa olevansa huolestunut tilanteesta, niin joku alkaa vaahdota siitä miten agressiivisia kääpiökoirat on, -ihan sama käykö reiteen kiinni chihu vai amerikanbuldoggi?!, (wtf, ei ihan realiteetit hallussa) ja nämä pätijät, joilla on ollut koira tai pari, ovat omasta mielestään ihan pro, juuri heidän koirat murisee, vahtii, vetää hihnassa, riehuu niin ettei leikkiä meinaa erottaa agressiivisuudesta; tiedän tapauksia, että lemmikeitä on ollut useampia, tai lähes 20v, eikä vieläkään ymmärretä edes alkeita... Ainiin kun "kultapikkumussukat ne vaan leikkii", teki ne koirat ihan mitä vaan..
Joskus koiratonkin ihminen ymmärtää enemmän koiran pidosta kuin omasta mielestään aktiivinen, "ihan ylipätevä" koiraharrastaja.- Puuuh.
Erittäin, erittäin harvoin kuulee juttuja tai näkee aggressiivisia tai oikeasti vaarallisia kultaisia noutajia tai mopseja. Useasti näkee niitä bullterrierejä, staffeja tms, jotka pidetään kaukana muista koirista, kuljetetaan hihna tiukalla ja sanotaan että se ei pidä muista koirista. Ei kukaan väitä että kaikki noiden rotujen edustajat ovat vaarallisia, vaan että silloin kun ovat, ne tekevät paljon pahempaa jälkeä kuin moni muu. Eikä niihinkään voi luottaa täysin, niin kuin ei mihinkään koiraan.
Ja vaikka rottweiler kun kiukustuu, on siinä aikuisellakin aikamoinen piteleminen, voimaa löytyy kuin pienestä kylästä ja leuat ovat paljon vahvemmat kuin sillä noutajalla.Siis mahtavaa, että sinä Bullterrieri--- ilmaisit asian noin hyvin. Jospa muutkin oppisivat piakkoin suhtautumaan asiaan realistisesti, niin ei tulisi niitä rasittavia puolesta ja vastaan -taisteluja.
"Ei kukaan väitä että kaikki noiden rotujen edustajat ovat vaarallisia, vaan että silloin kun ovat, ne tekevät paljon pahempaa jälkeä kuin moni muu. Eikä niihinkään voi luottaa täysin, niin kuin ei mihinkään koiraan".
Tämän paremmin en osaa itsekään sanoa, mitä ajattelen ns. vaarallisista koirista.Se on just noin, että jos ja kun nämä "vaaralliset" koirat ovat vaarallisia, niin ne saavat pahempaa aikaan kuin jotkut muiden rotujen edustajat perimänsä, vahvuutensa ja sinnikkyytensä vuoksi, mutta myös siksi, että moni heitä kasvattaa toisin kuin vain seurakoiraksi.
Varmaan käy kipeää se chihunkin puraisu nilkkaan ja ehkäpä se yltää polven yläpuolellekin, mutta ei se kurkkuun asti pääse. Joku "vaarallinen" suhteellisen pienikokoinenkin koira voi olla niin vahvapurentainen, että saa ihmisen pian kenttään ja sitten se voi käydä kiinni jopa kurkuunkin.
Kiitti myös Vitikonpaarustajalle, että ymmärrät.
On tosiaan olemassa agressiivisia kääpiökoiria ja muitakin pikkupurijoita ja ärripurreja, mutta on niitä myös aivan suloisia ja kilttejä pieniä koiria.
Ja ei todellakaan ole sama tulos tiedossa, jos reiteen käy kiinni chihu tai amerikanbuldoggi tms. hurjimus. Chihusta pääsee irti aika helposti vaarallisempaan koiraan verrattuna.
Oi tulisipa pian se päivä, että aikuisten ihmisten enemmistö tajuaisi näitä koira-asioita ihan realistisesti, eikä tunteella raivoten. Tosin tähän ketjuun saa onneksi raivotakin.
Terkkuja kahdenkoiranomistajalle - olet ihan hyvä tyyppi! - molossi ei rek
"ovat niin vihaisia...Jaa onko?Yhtä hyvin sitten pitäisi kysyä,miksi sitten jotkut,jolla ei ole vaativia koiria on vihaisia ja varsinkin ymmärtämättömiä,eivätkä halua edes ymmärtää kirjoituksia,jotka ovat eri mieltä kun omansa,vaikka kuinka yritetään perustellakkin...
"ovat nähneet..."Täytyy sanoa,että minulla on koiria ollut jo jokunen vuosikymmen,enkä tunne yhtään,joilla on kuvatunlainen koiranotto.Ja voin sanoa, että tunnen jokusenkin vaativan koirarodun kasvattajan ja harrastajan...Toki olen kuullut,että niitäkin on,mutta eiköhän täällä Suomessa ole ainakin aika vähän...Todela siis mielenkiintoista kuulla,että joku tietää niitä paljonkin o-O
Suurinosa taistelukoirataustaisista koirista ON seurakoiria. Palveluskoirissa löytyy useampikin rotu, josta taatusti saa vaarallisen, ja aika helpostikkin.Ja joilla löytyy myös puruvoimaa reippaasti...Että melkoista dilemmaa kyllä nyt on...
Niin,ja taistelutahto on koiralle sisäänrakennettu rodusta riippumatta.Jollain kääpiökoiralla voi mm.olla sitä paljon enemmän kuin taas jollain taistelukoirataustaisella rodulla... - molossi ei rek
Näillä tietyillä roduilla on tällaisia taipumuksia, ja jäljet kahta kauheammat sitten. Tätä ei nuo omistajat vaan myönnä, paitsi tuo uroksen omistaja on joka on nyt koirasta luopumassa tuon raatelutaipumuksen takia.Tähänkin kohtaan,meillä on naapurissa pikkukoiria.Ihan seurakoiria.Yksi niistä on niin aggre,että niittaisi jokaisen vastaantulevan,sekä talouden muut koirat,jos vaan voisi(pidetään erillään koko ajan kotona muista).Eikä ole kyseessä edes vähemmän sosiaalinen rotu...
Kun on kyseessä vähemmän sosiaalinen rotu,niin se pitää tiedostaa ja toimia sen mukaan.Jos ei tiedä omasta rodustaan,eikä osaa toimia sen kanssa,niin rotuvalinta on mennyt pieleen eli narunpäähän katse...
Mutta kuten esimerkki naapurista,kyllä niitä löytyy hyvin monessa rodussa,etei sitten tulekkaan samat sukupuolet toimeen.Syystä tai toisesta.Minulla myös yksi tuttu,joka otti ison vinntikoiran,joutui luopumaan kaneistaan,koska paistia olisi tullut,jos vinttari olisi päässyt käsiksi.Niin,ja yhden kääpiökoira söi iltapaloksi undulaatin,kun pääsi käpelöimään kaapin päältä häkin alas ja ovi aukesi...
Minun omat isot koirani on löytäneet pihaltamme pupun poikasia,siilejä,ja mitään niille ei ole tehty.
Eli muistettakoon,että roduilla on piirteensä,ja ne pitää huomioida.Se,jos joku ei sitä tee,tai on valinnut rotunsa väärin/kaikille ei sovi mikään koira),niin on sen narun yläpään vika,ja sinne pitäisi kohdistaa siis toiminta. - 1+20
Puuuh. kirjoitti:
Siis mahtavaa, että sinä Bullterrieri--- ilmaisit asian noin hyvin. Jospa muutkin oppisivat piakkoin suhtautumaan asiaan realistisesti, niin ei tulisi niitä rasittavia puolesta ja vastaan -taisteluja.
"Ei kukaan väitä että kaikki noiden rotujen edustajat ovat vaarallisia, vaan että silloin kun ovat, ne tekevät paljon pahempaa jälkeä kuin moni muu. Eikä niihinkään voi luottaa täysin, niin kuin ei mihinkään koiraan".
Tämän paremmin en osaa itsekään sanoa, mitä ajattelen ns. vaarallisista koirista.Se on just noin, että jos ja kun nämä "vaaralliset" koirat ovat vaarallisia, niin ne saavat pahempaa aikaan kuin jotkut muiden rotujen edustajat perimänsä, vahvuutensa ja sinnikkyytensä vuoksi, mutta myös siksi, että moni heitä kasvattaa toisin kuin vain seurakoiraksi.
Varmaan käy kipeää se chihunkin puraisu nilkkaan ja ehkäpä se yltää polven yläpuolellekin, mutta ei se kurkkuun asti pääse. Joku "vaarallinen" suhteellisen pienikokoinenkin koira voi olla niin vahvapurentainen, että saa ihmisen pian kenttään ja sitten se voi käydä kiinni jopa kurkuunkin.
Kiitti myös Vitikonpaarustajalle, että ymmärrät.
On tosiaan olemassa agressiivisia kääpiökoiria ja muitakin pikkupurijoita ja ärripurreja, mutta on niitä myös aivan suloisia ja kilttejä pieniä koiria.
Ja ei todellakaan ole sama tulos tiedossa, jos reiteen käy kiinni chihu tai amerikanbuldoggi tms. hurjimus. Chihusta pääsee irti aika helposti vaarallisempaan koiraan verrattuna.
Oi tulisipa pian se päivä, että aikuisten ihmisten enemmistö tajuaisi näitä koira-asioita ihan realistisesti, eikä tunteella raivoten. Tosin tähän ketjuun saa onneksi raivotakin.
Terkkuja kahdenkoiranomistajalle - olet ihan hyvä tyyppi!Voi kiitos kaunis noista terkuista, lämmitti mieltä :D
T. kahdenkoiranomistaja - Puuuh.
1+20 kirjoitti:
Voi kiitos kaunis noista terkuista, lämmitti mieltä :D
T. kahdenkoiranomistajaKiitos sinulle palautteestasi kko. Sekin lämmitti mieltä. :D
- Puuuh.
Vaikka sillä kääpiökoiralla olisi taistelutahtoa kymmenen koiran edestä, niiin silti se ei kykene ihmistä tappamaan, mutta se isompi taistelutahtoinen koira pystyy ihmisen tappamaan.
- molossi ei rek
En sanonutkaan noin,vaan yritin selvittää edes hieman,taistelutahtoa.Ja yhä edelleen,se ei ole sama kuin aggressio,saati joku ihmeen tappamisen halu...
Suositan tutustumaan koirien luonteenosa-alueisin...
- kasvatusta?!
ÄRSYTTÄÄ suunnattomasti ihmiset jotka "opettavat" jälkikasvulleen olemaan pelkäämättä koiria. Esim eilen: nainen huusi kurkku suorana, ÄLÄ älä pelkää, älä pelkää älä pelkää... No ihan varmasti kakara pelkää aina vaan entistä enemmän, jopa tätä kääpiötä joka moisesta ollut moksiskaan.
Aivan, tietenkin koiria pitää hiukan pelätä, osa on varsin arvaamattomia (niiden omistajista puhumattakaan), kaikki koiria ei kenen tahansa sovikaan mennä taputtelemaan päähän. Ihan silkkaa tervettä itsesuojelua pitää vähän väliä niihin.
- 160 euron kengät
Minua raivostuttaa, kun nuo jälkakäytävät ovat taas täynnä sitä itteään. Eikö voitaisi sopia, että opetetaan koirat tekemään ne läjät noin kahden metrin päähän jalkakäytävän reunasta?
Ei siis kakita jalkakäytävälle, eikä heti siihen asfaltin reunaankaan. Sama sääntö koskee kaikkia kevyenliikenteen väyliä. Jos kakki tipahtaa asfaltille tai liian lähelle asfaltin reunaa se korjataan pois, jooko?
Oletteko huomanneet, että sauvakävelijät kävelisivät mielellään siinä asfaltin reunalla, koska se on mukavampi alusta kuin kova asfaltti? Se reunus ei ole tarkoittettu koirien vessaksi. Reuna ja ojat ovat hoidettua aluetta. Ojat niitetään noin 2 kertaa kesässä. Sinnekään ei siis saisi jättää koirankakkaa. Capish?- silmät auki
Ei sinne kakkaan ole pakko mennä kävelemään.
- kulkijatko
ne sauvakävelijät kulkevat rinnakkain , kun tulevat vastaan ja vievät kaiken tilan ei meinaa vastaantulija sopia ohittamaan
- 160 euron kengät
kulkijatko kirjoitti:
ne sauvakävelijät kulkevat rinnakkain , kun tulevat vastaan ja vievät kaiken tilan ei meinaa vastaantulija sopia ohittamaan
Minä ainakin sauvakävelen aina yksin.
Tänään tuli pimeällä kaksi teinityttöä kadun väärää puolta vastaan koirien kanssa. Molemmat jähmettyivät paikalleen, kun näkivät minun tulevan vastaan. Ihmettelin, miksi he jäävät seisomaan siihen, eivätkä siirry sille puolelle katua, jolla heidän kuuluisi kävellä. Kun oli kohdalla, toisen tytön koira ärähti haukkumaan ja yritti purra minua! Mitä helvettiä, miksi koiria annetaan lasten käsiin? Ei jäännyt kivat fiilikset. - 160 euron kengät
silmät auki kirjoitti:
Ei sinne kakkaan ole pakko mennä kävelemään.
Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Ei ollut mikään yllätys.
Tänään vain nopea väistöliike esti kenkien sontaantumisen. Helvetillisen iso, tuore läjä oli keskellä suojatietä. Katsokaapa ulos, on melko pimeää. Onneksi kävi säkä ja ehdin huomata tuon liukumiinan ja suurin piirtein ilmassa vaihtaa jalalleni uuden alastulokohdan. - Kakarako näppiksellä
160 euron kengät kirjoitti:
Tänään vain nopea väistöliike esti kenkien sontaantumisen. Helvetillisen iso, tuore läjä oli keskellä suojatietä. Katsokaapa ulos, on melko pimeää. Onneksi kävi säkä ja ehdin huomata tuon liukumiinan ja suurin piirtein ilmassa vaihtaa jalalleni uuden alastulokohdan.Sonnanlevittäjistä lukutaitoisia on vain 1%.
Eikä nämä läskipeffat myöskään ymmärrä, että ulkona ei ole aina niin valoisaa, että jalkakäytäville levitetyt ulosteet erottuisivat selvästi.
Kas kun eivät itse osaa pitää silmiä auki, että näkisivät koiransa ulosteet ja kakkapussia mukana? - 8+18+3+15
160 euron kengät kirjoitti:
Tänään vain nopea väistöliike esti kenkien sontaantumisen. Helvetillisen iso, tuore läjä oli keskellä suojatietä. Katsokaapa ulos, on melko pimeää. Onneksi kävi säkä ja ehdin huomata tuon liukumiinan ja suurin piirtein ilmassa vaihtaa jalalleni uuden alastulokohdan.Voi ei....! Ihanko kakkaa..... Ai kamala, siinähän tulee syöpä ja henkikin lähtee vähintään. Ja sitten kaatuu seinätkin päälle ja ne sun 160 000 000 euron kengätkin likaantuu ja hajoaa. Voi ei sulla on asiat nyt huonosti.
Get a grip, man. Jos ei oo elämässä muita murheita kun se kun saapastelee koiranpaskaan niin nauraisit vaan ja toteaisit että onneks ei ole mitään oikeita ongelmia kun tämmönen harmittaa.
Kukaan ei sitäpaitsi käske niihin sontiin astumaan, harva koira sitäpaitsi paskoo keskelle tietä. Jos sun täytyy astua niihin ni vika on jossain ihan muualla kun siinä paskakokkareessa.
Minäkin tänään lenkillä näin keskellä tietä hirveen yrjökasan, oli koko jalkakäytävän leveydeltä siinä mahalaukun sisällöt. Ja hyppäsin siitä yli eikä jäänyt mitään traumoja.
- bullipoju
Minua raivostuttaa että ihmiset valittavat siitä että en ymmärrä että oma koirani on vaarallisempi kuin muut koirat ja kun yritän selittää heille miksi tämä ei ole totta, he eivät ota sitä kuuleviin korviinsa ja väittävät että minulla on vaaleanpunaiset lasit päässä enkä tiedosta koirani vaarallisuutta.
Väitetään kivenkovaa että minulla ja muilla "tappajakoirien" omistajilla on vaaleanpunaiset lasit päässä ja kuvittelemme että kaikki rotumme edustajat ovat lössyköitä, aina kun yritämme selittää ihmisille miksi emme pidä koiriamme vaarallisempina kuin muita isoja koiria.
Minä tiedostan varsin hyvin koirani vahvuuden vaikka se on säkäkorkeudeltaan pieni ja pidän koiraani sen mukaan. Minulla ei mitään vaaleanpunaisia laseja ole silmillä ja tiedän että jos tappelu tulisi, koirani todennäköisesti olisi vahvoilla, jos siis lähtisi tappeluun mukaan. Ellei toinen koira olisi sitä reilusti isompi. Bulli painaa keskimäärin 30 kiloa, joten sitä suurempia koiria on oikeastaan aika paljon..
Mutta kaikkein eniten minua ärsyttää ne ihmiset jotka täällä kuvittelevat että nämä "tappajakoirat" (mitä rotuja niihin nyt kukanenkin haluaa lukea) ovat jotenkin epätavallisen vahvoja ja vaarallisempia kuin muut KOKOISENSA tai jopa niitä suuremmat koirat.
Kun asiasta keskustellaan, näiden puruvoimaa ja vaarallisuutta verrataan AINA chihuihin tai mäyräkoiriin mikä on typerintä mitä tiedän! Totta kai bulli saa purressaan enemmän tuhoa aikaan kuin chihu mutta verrataampa bullia ja sakemannia (joka ei kuulu yleisestikään kovin monen tappajakoiralistaan) ja katsotaan sitten uudestaan! Sakemannilla on väitetty olevan kovin puruvoima koirista joten ei se hyökätessään kyllä mikään chihu ole!! Akitat ovat myös samaa luonneluokkaa kuin eteläamerikkalaiset molossit mutta ei niitä täällä olla lynkkaamassa koska nehän on söpöjä ja pörröisiä ja muistuttavat ulkomuodoltaan perus laikaa ja varsinkin jos akita sattuu olemaan fluffy niin siihen loppuu sen vähäinenkin vaarallisuus! Mutta odotappa kun koiraparka sattuu syntymään lyhytkarvaisena ja leveärintaisena niin johan on ihmiset talikot tanassa ja soihdut kädessä juoksemassa perässä ja julistamassa koiraa tappajaksi!
Näillä ihmisillä on vaaleanpunaiset lasit päässään ja heidän mielestään söpöt ja pörröiset koirat eivät ole yhtä vaarallisia kuin bullit, staffit tai pitit vaikka esim. joku pörröinen 60 kiloinen (tuplasti bullin kokoinen) laumanvartija (joka suojelee laumaansa eli ihmistä ja voi olla agressiivinenkin vieraita kohtaan) on jo luonteensa puolesta huomattavasti todennäköisempi käymään ihmiseen kiinni kuin bulli (joka ei ole vahtikoira eikä se ikinä saa osoittaa agressiivisuutta ihmistä kohtaan) ja varmasti tällainen laumis saa ihmisen tapettua ongelmitta. Mutta ei, ei täällä puhuta laumisten vaarallisuudesta eikä niitä luokitella tappajakoiriksi koska niillä on p*rkele turkki päällä niin eihän ne voi olla vaarallisia! Voi jessus että tämä paikka on täynnä talikoita!!
Eikö teidän pieniin päihin mene se, että nämä teidän silmätikuiksi ottamanne rodut eivät ole ainoita koiria jotka saavat tuhoa aikaan hyökätessään vaan näitä rotuja on paljon! Miksi bulli, joka hyvin koirille tyypillisesti ei aina tule samaa sukupuolta olevien kanssa toimeen, pitää nostaa esiin ja oikein kuvailla kuinka veri on lentänyt seinille kun urokset on päässeet ottamaan yhteen, kun tässä tilanteessa olisi voinut olla mitä tahansa koirarotuja? Veri lentää varmasti seinälle siinäkin kun pistetään pari sukukypsää reviiritietoista uros laikaa samaan huoneeseen mutta jostakin syystä siinä ei ole mitään pahaa??!! TÄH? Mitä ikinä nämä lyhytkarvaiset isorintakehäiset koirat on ikinä teille tehneet että niitä pitää vainota niin fanaattisesti??
En yritä väittää että koirani ei omaa voimakkaita leukoja, enkä väitä etteikö siltä varmasti jostakin syvältä löydy voimakas taistelutahto, enkä väitä sitä että jotkut saman rodun edustajat eivät voisi olla vihaisia toisia koiria kohtaan mutta väitän että bulli ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan samankokoluokan koira siinä tilanteessa jos se on kasvatettu hakkaamalla ja ehdollistettu pelkäämään muita koiria ja/tai ihmisiä siihen pisteeseen että pitää hyökätä kimppuun. Joten minkä ihmeen takia bulli huonossa kodissa on tappajakoira mutta laika huonossa kodissa on vain olosuhteiden uhri?- Akitass
Täyttä asiaa! Hyvää alkavaa kevättä sinulle, toivottavasti jaksat vielä pitkään takoa noiden tonttujen päähän järkeä täällä!
- Pupuli
Laumanvartijat ovat kaikkein ihmisaggressiivisimpia koiria.
Kaverillani on laumis ja sen jäljiltä: Viisi vakavaa puremavammaa ihmisillä, yksi kuollut kissa, yksi kuollut kani ja N tappelua toisten koirien kanssa. Yksi rikosjuttu ja kait toinen tulossa.
Koira on ollut perheessä alle vuoden... - Älä yleistä typerys
Pupuli kirjoitti:
Laumanvartijat ovat kaikkein ihmisaggressiivisimpia koiria.
Kaverillani on laumis ja sen jäljiltä: Viisi vakavaa puremavammaa ihmisillä, yksi kuollut kissa, yksi kuollut kani ja N tappelua toisten koirien kanssa. Yksi rikosjuttu ja kait toinen tulossa.
Koira on ollut perheessä alle vuoden...No ainakin on ihan väärässä perheessä ja käsissä. Ei tuo ole lainkaan normaalia laumanvartijan elämää. Koiraparka.
Ja heti yleistät kaikki laumikset vaarallisiksi, kun itse tiedät yhden?
Tämä on juuri tätä, ei täällä voi keskustella ollenkaan kun idiootit yleistää jatkuvasti. - Rakkihullujen logiikkaa
Älä yleistä typerys kirjoitti:
No ainakin on ihan väärässä perheessä ja käsissä. Ei tuo ole lainkaan normaalia laumanvartijan elämää. Koiraparka.
Tämä on juuri tätä, ei täällä voi keskustella ollenkaan kun idiootit yleistää jatkuvasti.Yleistäähän rakkihullutkin koko tappajarodun vaarattomaksi jos oma pusuhalikone ei ole vielä tappanut ketään.
- Ei rodun huono maine
Rakkihullujen logiikkaa kirjoitti:
Yleistäähän rakkihullutkin koko tappajarodun vaarattomaksi jos oma pusuhalikone ei ole vielä tappanut ketään.
Tule tyhjästä. Kun koirapuistoon mennään niin jäämme kyllä tilannetta tarkkailemaan jos puistossa on sakemanni, rotikka, dobermanni, husky, akita tai näiden sekotuksia. Täälläpäin kun ei paljoo bulleja jne ole.
Kyllä se vain niin on että koiran alkuperäinen käyttötarkotus on aina koiralla takaraivossa oli se sitten kuinka kiltti tahansa. Jos ei koiran tarpeita oteta huomioon siitä tulee vaarallinen. Siksi seurakoira monesti on helpompi käsitellä vaikka olisikin aggressiivinen, koska sillä ei esim vihollisen kurkusta tarttuminen tule luonnostaan.
Kyllä todellinen koiraihminen osaa katsoa ennen puistoon menoa että onko siellä koiria jotka eivät ole ihan tasapainoisia tai omistajan hallinnassa.
Esim vanhan rouvan sakemannia katsotaan kyllä kahteen kertaan ennenkun tutustutaan koska rouvalla ei varmasti riitä voima koiran hallintaan.
Väitelkää niin paljo kun haluatte mutta vaikeiden rotujen kasvattajat eivät myy koiriaan ensimmäisiksi koiriksi, ja syystä. - kuvaz
Älä yleistä typerys kirjoitti:
No ainakin on ihan väärässä perheessä ja käsissä. Ei tuo ole lainkaan normaalia laumanvartijan elämää. Koiraparka.
Tämä on juuri tätä, ei täällä voi keskustella ollenkaan kun idiootit yleistää jatkuvasti.Vaikuttaa ihan normaalilta laumanvartijan elämältä. Harva niistä on lammastilalla.
- bullipoju
Ei rodun huono maine kirjoitti:
Tule tyhjästä. Kun koirapuistoon mennään niin jäämme kyllä tilannetta tarkkailemaan jos puistossa on sakemanni, rotikka, dobermanni, husky, akita tai näiden sekotuksia. Täälläpäin kun ei paljoo bulleja jne ole.
Kyllä se vain niin on että koiran alkuperäinen käyttötarkotus on aina koiralla takaraivossa oli se sitten kuinka kiltti tahansa. Jos ei koiran tarpeita oteta huomioon siitä tulee vaarallinen. Siksi seurakoira monesti on helpompi käsitellä vaikka olisikin aggressiivinen, koska sillä ei esim vihollisen kurkusta tarttuminen tule luonnostaan.
Kyllä todellinen koiraihminen osaa katsoa ennen puistoon menoa että onko siellä koiria jotka eivät ole ihan tasapainoisia tai omistajan hallinnassa.
Esim vanhan rouvan sakemannia katsotaan kyllä kahteen kertaan ennenkun tutustutaan koska rouvalla ei varmasti riitä voima koiran hallintaan.
Väitelkää niin paljo kun haluatte mutta vaikeiden rotujen kasvattajat eivät myy koiriaan ensimmäisiksi koiriksi, ja syystä.No bullin alkuperäinen käyttötarkoitus on seurakoira. Ennen kuin nykyistä bullterrieriä alettiin jalostamaan, sitä käytettiin koira ja muissa eläintaisteluissa mutta kun 1800 luvulla alettiin bullinjalostus omaksi rodukseen, sitä alettiin jo siitä lähtien jalostamaan seurakoiraksi, ei edes työkoiraksi vaan ihan pelkästään seurakoiraksi, taistelukehään bullista ei ole. Taistelukoirahistoriasta on jäljellä ainoastaan ulkomuoto, ei muuta, mahdollinen vihaisuus samaa sukupuolta olevien kanssa tulee siitä terrierin luonteesta, ei siitä taistelukoirahistoriasta. Fysiikka bullilla totta kai riittää kunnon painiin mutta bullin alttius hakeutua paineihin on oikeasti hyvin alhainen. Bulli kärsii valitettavasti yleistämisestä ja niputtamisesta, se niputetaan samaan kastiin pitbullien ja amstaffien ja staffien kanssa joilla taistelukoiruus ei ole edes kaukana menneisyydessä, joillakin valitettavasti ne ovat vielä nykypäivää..
Mutta siis isot koirat ovat vahvoja ja itse ainakin olen varautunut jos vastaan kävelee minkä tahansa rotuinen iso koira joka ei ole omistajansa hallussa, en tuomitse koiraa ulkonäkönsä perusteella mutta ymmärrän sen että iso koira lähtee helpommin lapasesta kuin pieni. En silti ymmärrä sitä miksei koulutuksen osaavat ihmiset saisi pitää mieleisiään rotuja.. - Puuuh.
"Minä tiedostan varsin hyvin koirani vahvuuden vaikka se on säkäkorkeudeltaan pieni ja pidän koiraani sen mukaan. Minulla ei mitään vaaleanpunaisia laseja ole silmillä ja tiedän että jos tappelu tulisi, koirani todennäköisesti olisi vahvoilla, jos siis lähtisi tappeluun mukaan".
Tuo on tärkeä pointti että tiedostat koirasi vahvuuden ja siten myös sen vaarallisuudenkin joissain tilanteissa. Siksi varmaan kuulut niihin vastuuntuntoisiin vahvan koiran omistajiin.
Joillekin (en tarkoita nyt sinua) tuollainen vahva koira on pippelin jatke. Kun heiltä itseltään puuttuu joko henkistä tai fyysistä vahvuutta ja ainakin sitä henkistä, niin silloin pitää uhota vahvan koiransa kautta. Joillekin se jatke on "ylivertainen auto" tms. ja joillekin "ylivertainen koira".
Se on oikeasti kumma juttu, mutta enemmän näitä "taistelukoiriin" luettavia koiria näyttää olevan niillä ihmisillä, jotka ovat vähän välinpitämättömiä muiden ihmisten tunteista, kun niillä, jotka välittävät myös toisten hyvinvoinnista. Ehkä tunteilu ja välittäminen ovat pehmojen ominaisuus ja pehmot eivät ota vahvaa koiraa.
"Kun asiasta keskustellaan, näiden puruvoimaa ja vaarallisuutta verrataan AINA chihuihin tai mäyräkoiriin mikä on typerintä mitä tiedän!"
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Toki monet tuonkin virheen tekevät, mutta monet myös miettivät sitä, mihin koira on alunperin jalostettu, tai mihin koira on koulutettu ja onko koira nyt niissä oloissa, että se voi turvallisesti toteuttaa luontaisia "lahjojaan", vai onko se oloissa, joissa siitä tuleekin vaarallinen muille ihmisille ja koirille.
"Eikö teidän pieniin päihin mene se, että nämä teidän silmätikuiksi ottamanne rodut eivät ole ainoita koiria jotka saavat tuhoa aikaan hyökätessään vaan näitä rotuja on paljon!"
Kyllä todellakin tajuamme, että mikä tahansa muukin vahvempi koira voi väärissä käsissä kasvatettuna tai esim. aivokasvaimen vuoksi olla vaarallinen.
Minusta pääpointti onkin koiranomistajien vaarallisuus. Koiranomistajien välinpitämättömyys muiden ihmisten oikeuksista. Jos kadulla tulee vastaan retee äijä, jolla on vieressä IRTI vaikkapa kaksi dogo argentinoa, niin kyllä huolettaa.
"Joten minkä ihmeen takia bulli huonossa kodissa on tappajakoira mutta laika huonossa kodissa on vain olosuhteiden uhri?"
Ei se näin mene. Jos tuo laika raatelee jonkun lapsen, niin ihan samalla tavalla se on tappajakoira, joka pitäisi viedä pian piikille.
Minua taas ottaa niiiiiin päähän se, että jotkut kuvittelevat heidän oikeutensa pitää koiriaan irti olevan suurempi oikeus kuin muiden ihmisten ja koirien oikeus kulkea turvallisesti ja pelotta ulkona.
Olisipa kiva saada joskus perustelu sille, mksi he niin kuvittelevat???
Ehkä siksikin, ettei kai poliisikaan heitä sakota, vaikka näkisikin koirat irti. Ei ainakaan eräässä Suomen poliisi-tv -ohjelmassa. Poliisi kai vain kehoittaisi laittamaan koirat kiinni. Hui, mikä seuraus pikku rikoksesta!
Vielä tuli mieleen, että tiedätkö sinä bullipoju kuinka paljon suurempi tai pienempi on pitbullin puremisvoima verrattuna laika-koiraan? - molossi ei rek
Puuuh. kirjoitti:
"Minä tiedostan varsin hyvin koirani vahvuuden vaikka se on säkäkorkeudeltaan pieni ja pidän koiraani sen mukaan. Minulla ei mitään vaaleanpunaisia laseja ole silmillä ja tiedän että jos tappelu tulisi, koirani todennäköisesti olisi vahvoilla, jos siis lähtisi tappeluun mukaan".
Tuo on tärkeä pointti että tiedostat koirasi vahvuuden ja siten myös sen vaarallisuudenkin joissain tilanteissa. Siksi varmaan kuulut niihin vastuuntuntoisiin vahvan koiran omistajiin.
Joillekin (en tarkoita nyt sinua) tuollainen vahva koira on pippelin jatke. Kun heiltä itseltään puuttuu joko henkistä tai fyysistä vahvuutta ja ainakin sitä henkistä, niin silloin pitää uhota vahvan koiransa kautta. Joillekin se jatke on "ylivertainen auto" tms. ja joillekin "ylivertainen koira".
Se on oikeasti kumma juttu, mutta enemmän näitä "taistelukoiriin" luettavia koiria näyttää olevan niillä ihmisillä, jotka ovat vähän välinpitämättömiä muiden ihmisten tunteista, kun niillä, jotka välittävät myös toisten hyvinvoinnista. Ehkä tunteilu ja välittäminen ovat pehmojen ominaisuus ja pehmot eivät ota vahvaa koiraa.
"Kun asiasta keskustellaan, näiden puruvoimaa ja vaarallisuutta verrataan AINA chihuihin tai mäyräkoiriin mikä on typerintä mitä tiedän!"
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Toki monet tuonkin virheen tekevät, mutta monet myös miettivät sitä, mihin koira on alunperin jalostettu, tai mihin koira on koulutettu ja onko koira nyt niissä oloissa, että se voi turvallisesti toteuttaa luontaisia "lahjojaan", vai onko se oloissa, joissa siitä tuleekin vaarallinen muille ihmisille ja koirille.
"Eikö teidän pieniin päihin mene se, että nämä teidän silmätikuiksi ottamanne rodut eivät ole ainoita koiria jotka saavat tuhoa aikaan hyökätessään vaan näitä rotuja on paljon!"
Kyllä todellakin tajuamme, että mikä tahansa muukin vahvempi koira voi väärissä käsissä kasvatettuna tai esim. aivokasvaimen vuoksi olla vaarallinen.
Minusta pääpointti onkin koiranomistajien vaarallisuus. Koiranomistajien välinpitämättömyys muiden ihmisten oikeuksista. Jos kadulla tulee vastaan retee äijä, jolla on vieressä IRTI vaikkapa kaksi dogo argentinoa, niin kyllä huolettaa.
"Joten minkä ihmeen takia bulli huonossa kodissa on tappajakoira mutta laika huonossa kodissa on vain olosuhteiden uhri?"
Ei se näin mene. Jos tuo laika raatelee jonkun lapsen, niin ihan samalla tavalla se on tappajakoira, joka pitäisi viedä pian piikille.
Minua taas ottaa niiiiiin päähän se, että jotkut kuvittelevat heidän oikeutensa pitää koiriaan irti olevan suurempi oikeus kuin muiden ihmisten ja koirien oikeus kulkea turvallisesti ja pelotta ulkona.
Olisipa kiva saada joskus perustelu sille, mksi he niin kuvittelevat???
Ehkä siksikin, ettei kai poliisikaan heitä sakota, vaikka näkisikin koirat irti. Ei ainakaan eräässä Suomen poliisi-tv -ohjelmassa. Poliisi kai vain kehoittaisi laittamaan koirat kiinni. Hui, mikä seuraus pikku rikoksesta!
Vielä tuli mieleen, että tiedätkö sinä bullipoju kuinka paljon suurempi tai pienempi on pitbullin puremisvoima verrattuna laika-koiraan?"Se on oikeasti kumma juttu..."Tuota,pakko kysyä,tai ensin pitäisi märittää,mikä on "taistelukoira"?Itse en tunne,en tiedä yhtään "taistelukoiraa".ja Suomessa onneksi niitä on aika vähän.Ilmeisesti jotain hämärätoimintaa valitettavasti on ainakin ollut,median kautta olen lukenut.
Mutta jos puhutaan taistelukoirataustaisista,niin tunnetko paljonkin omistajia,harrastajia ja kasvattajia?Vai mihin perustuu tuo päätelmä?Itse tunnen paljonkin.Muutamaltakin vuosikymmeneltä...Ja olen kyllä ihan sitä mieltä,että tuskin pitää päätelmä paikkansa.Kyllä tunteettomia ym.ihmisiä löytyy ihan "joka lajista",oli kyse eläinten omistajista,ei omistajista,eri lajien,koirien,eri tyyppisten rotujen.Eikö suurin osa eläinsuojelurikoksistakin ole tapahtunut pienten koirien "kasvattajilla"...Juurihan oli tapetilla joku mäyrisjuttukin.Kyllä noissa jutuissa ihmismielen kylmyys on huipussaan.
Samoin suhteessa ja muitten ihmisten huomioimisessa,löytyy ihan laidasta laitaan ihmisiä,puolin ja toisin.
Se on vaan niin,että se huono kello kauas kuuluu,harvemmin hyvä.Ja helpommin tunnutaan huomioivan kaikki negatiivinen.
Puremisvoimasta sen verran,vaikka en bullipoika olekkaan,niin onko sillä mitään merkitystä edes.Pikkukoiratkin saa pahaa jälkeä,jos niikseen tulee,ja siitä ylöspäin,tuskin paljon eroa on,jos koira tosissaan käy kiinni.Toki voidaan hifistellä,mutta käytännössä se minusta on turhaa,kun lähtökohta on tuo.
Itse katson joka näykkäisyn,ja pureman sellaiseksi,että ei pitäisi tapahtua.Ja lähtökohta olla siis se,etä kaikki koirat kasvatetaan niin,että noita ei tapahtuisi.
puruvoimien vahvuus ei ole se olellisin,vaan tuo. - toim.huom.
Ei rodun huono maine kirjoitti:
Väitelkää niin paljo kun haluatte mutta vaikeiden rotujen kasvattajat eivät myy koiriaan ensimmäisiksi koiriksi, ja syystä.Todelliset koiraihmiset eivät käy koirapuistoissa.
- Puuuh.
Molossille moro.
Kirjoitin siis:
"Se on oikeasti kumma juttu, mutta enemmän näitä "taistelukoiriin" luettavia koiria näyttää olevan niillä ihmisillä, jotka ovat vähän välinpitämättömiä muiden ihmisten tunteista..."
Päätelmäni perustuu omiin ja muiden kokemuksiin, joista olen siis lukenut tai jutellut. Se on vain siis päätelmä, ei mikään väite. Jos olisin väittänyt jotain, olisin laittanut tuohon linkin johonkin tutkimustulokseen, mutta sellaista ei varmaan ole edes tehty, sillä ihmisiä, jotka tuntuvat olevan vähän välinpitämättömiä muiden ihmisten tunteista todellakin riittää.
Kun isoja koiria pidetään irti, jopa 3 isoa koiraa irti ja omistaja kävelee ties kuinka kaukana perässä, niin onhan siinä kyse ihmisestä, joka ei paljon välitä toisista ulkoilijoista: Ihan sama! Pelätköön! Minä pidän koirani irti!
Noita "taistelukoiriin" luettavia koiria usein ajatellaan olevan mm. alla olevat koirarodut:
Akita ja amerikanakita, shar pei, pitbull, englanninbulldoggi, tosa, staffi, bokseri, bully kutta, vanhaenglanninbulldoggi, cane corso, dogo argentino, fila brasileiro, mastiffi, espanjan doggi, kangal, kanariandoggi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_taistelukoiraroduista Nykyään monet näistä ihan seura- tai harrastuskoiria.
Asuin opiskeluaikanani lyhyen aikaa isossa lähiössä, joka oli ns. huonossa maineessa, koska alueella asui aika paljon syrjäytyneitä, alkoholisteja ja sosiaalihuollon vakiasiakkaita. Esim. kaupan edustalla istui humalaisia örveltäjiä ja koiria. Poliisiautoja näki lähiössä ajelemassa myös usein. Välillä pillit päällä.
Lähiössä oli myös hämmästyttävän paljon ns. "taistelukoiria", joita siis nykyisiin otetaan muuhun tarkoitukseen kuin taistelemiseen. Pikkukoiria ei näkynyt juuri ollenkaan. Sekarotuisia ja saksanpaimenkoiria oli myös paljon ja yleensäkin alueella oli siis tosi paljon koiria. Hyvä tosin, että koirat saivat ulkoilla.
Pikkukoirat. Kuinka pieniä sitten tarkoitatkaan, eivät mielestäni saa niin isoa vahinkoa aikaiseksi kuin isot ja vahvat koirat. Eihän ne pienet edes yllä kurkkuun asti, ja nehän saa heitettyä huitsin nevadaan kimpusta. Eikä pikkukoirat välttämättä saa ihmistä kaatumaan, ellei kompastu. Vahvempi koira saa ihmisen tosi nopeasti kenttään ja sitten onkin ihmisen pää tai kurkku koiran suussa tms. Siis pahimmillaan.- molossi ei rek
No moro :)
"sillä ihmisiä,juuri noin.Nyt olen ihan samaa mieltä :D
Tuota taistelukoirasanaa viljelään kyllä niin,että puurot ja vellit on jo ihan sekaisin.Pitäisi puhua niinkuin on,että taustaiset,jos niistä puhutaan.Taistelukoirat on sitten ihan,kuin sana kertoo,ja niitä valitettavasti,"kiitos" tiettyjen maitten sallivan kulttuurin ja heikon eläinsuojelulain,on.
Kun noita sotketaan,niin helposti aiheuttaa tiettyjä mielikuvia ihmisissä,vaikkei mitään tekemistä olisikaan enää keskenään.
Ja juuri kuten mainitsit,seura ja harrastuskoiria nykyisin,siis taistelukoirataustaiset.
"Lähiössä oli myös..."Itse asiassa,voisi olla ihan mielenkiintoinen tutkimuksen paikka.Onko esim.asuinpaikalla jotain yhteyttä,millaisia,minkäkokoisia on.Löytyykö yhtäläisyyksiä eri paikkakunnilla ym.
Itse käyn silloin tällöin "kaupunkikierroksella" koirien kanssa,tai jossain palvelussa,myös eräällä suurella asuinalueella.Joka ei taida myöskään olla paikkakuntamme ihan parhainpia maineeltaan.Siellä myös näkyy nimenomaan paljon sekarotuisia,ja isoja sellaisia.Saksanpaimenkoiria on myös selkeästi havaittavasti.Pikkukoiria on kyllä myös aika paljon.Taistelukoirataustaisia rotuja/yksilöitä on taasen tosi vähän.Jos oikein muistan,niin yhden cc:n olen nähnyt,ranskiksia jokusen ja erään,jolla dogo ja bulli.ihan fiksusti käyttäytyviä kaikki.
Tuo siis vaan oma kokemukseni,suppea sellainenkin,kun en kovin usein siellä liiku.
"Pikkukoirat"Joo,onhan se näin.ihan samaa mieltä tietenkin.Mutta oma mielipiteeni on siis se,että kaikki pitäisi kasvattaa kunnolla ja muut aina huomioida.Ja huonolla tuurilla pienestäkin puremasta voi tulla paha juttu.Kuten jossain mainitsin,itsekin tiedän tapauksen,jossa kääpiövillakoira sai cihun hengiltä :/
Jos taas oikeasti vaaralliseksi halutaan luokitella,siis kapasiteetiltään,niin siihen voidaan jo luokitella jokunenkin keskikokoinenkin rotu. - bullipoju
molossi ei rek kirjoitti:
No moro :)
"sillä ihmisiä,juuri noin.Nyt olen ihan samaa mieltä :D
Tuota taistelukoirasanaa viljelään kyllä niin,että puurot ja vellit on jo ihan sekaisin.Pitäisi puhua niinkuin on,että taustaiset,jos niistä puhutaan.Taistelukoirat on sitten ihan,kuin sana kertoo,ja niitä valitettavasti,"kiitos" tiettyjen maitten sallivan kulttuurin ja heikon eläinsuojelulain,on.
Kun noita sotketaan,niin helposti aiheuttaa tiettyjä mielikuvia ihmisissä,vaikkei mitään tekemistä olisikaan enää keskenään.
Ja juuri kuten mainitsit,seura ja harrastuskoiria nykyisin,siis taistelukoirataustaiset.
"Lähiössä oli myös..."Itse asiassa,voisi olla ihan mielenkiintoinen tutkimuksen paikka.Onko esim.asuinpaikalla jotain yhteyttä,millaisia,minkäkokoisia on.Löytyykö yhtäläisyyksiä eri paikkakunnilla ym.
Itse käyn silloin tällöin "kaupunkikierroksella" koirien kanssa,tai jossain palvelussa,myös eräällä suurella asuinalueella.Joka ei taida myöskään olla paikkakuntamme ihan parhainpia maineeltaan.Siellä myös näkyy nimenomaan paljon sekarotuisia,ja isoja sellaisia.Saksanpaimenkoiria on myös selkeästi havaittavasti.Pikkukoiria on kyllä myös aika paljon.Taistelukoirataustaisia rotuja/yksilöitä on taasen tosi vähän.Jos oikein muistan,niin yhden cc:n olen nähnyt,ranskiksia jokusen ja erään,jolla dogo ja bulli.ihan fiksusti käyttäytyviä kaikki.
Tuo siis vaan oma kokemukseni,suppea sellainenkin,kun en kovin usein siellä liiku.
"Pikkukoirat"Joo,onhan se näin.ihan samaa mieltä tietenkin.Mutta oma mielipiteeni on siis se,että kaikki pitäisi kasvattaa kunnolla ja muut aina huomioida.Ja huonolla tuurilla pienestäkin puremasta voi tulla paha juttu.Kuten jossain mainitsin,itsekin tiedän tapauksen,jossa kääpiövillakoira sai cihun hengiltä :/
Jos taas oikeasti vaaralliseksi halutaan luokitella,siis kapasiteetiltään,niin siihen voidaan jo luokitella jokunenkin keskikokoinenkin rotu.On olemassa tutkimus!! En jaksa enää etsiä sitä alkuperäistä mutta ei siitä kauaakaan ole kun sen luin netistä ja aika hyvin muistan sen sisällön.
Jenkeissä on tutkittu tätä pitbullien "ihmisvihaa", sitä miksi suurin osa kuolemista on pittien aiheuttamaa, mitkä tekijät siihen vaikuttaa ja kuinka paljon ihmisellä on vaikutusta koiran agressiivisuuteen. Tutkimuksissa selvisi että todella suuri osa (saattoi olla jopa 90%) koirista jotka ovat olleet osallisia ihmisen kuolemaan tai vakavaan vammautumiseen, ovat ns. laitapuolen kulkijoiden omistuksessa! Koirat ovat olleet huonoissa oloissa (mm. ketjussa pihalla, käytetty koirataisteluissa, jopa täysin ilman ihmiskontaktia puhumattakaan tutustumisesta muihin koiriin) ja omistaja on jopa voinut kouluttaa koiransa suojelemaan häntä muilta ihmisiltä.
On totta että nämä vaarallisen maineen omaavat koirat ovat lainsuojattomien yms. laitapuolenkulkijoiden suosiossa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ihan "normaalit" ihmisetkin voi näistä koirista pitää ja he varmasti pitävät näistä koirista ihan eri syistä kuin kaiken maailman rikolliset ja piripäät.
Todennäköisesti suurin osa ellei jopa kaikki vaarallisina pidettävät koirat (tarkoitan siis rotuun katsomatta agressiivisesti käyttäytyviä) ovat näiden laitapuolenkulkijoiden omistuksessa. Onko se koiran vika tai rodun vika että rikolliset tms. ovat viehättyneet niihin?
Heidän toimintansa takia on tullut puheeksi tiettyjen rotujen kieltäminen. Kuitenkin tällaiset laitapuolenkulkijat todennäköisesti vähät välittävät siitä että joku rotu on kielletty, he ehkä vain innostuvat rodusta vielä enemmän koska se on niin vaarallinen että se pitää kieltää, joten he hankkivat rodun pimeästi (niin kun on käynyt esim. Saksassa). Eli koira viedään niiltä ihmisiltä jotka pitävät niitä oikein eivätkä aiheuta häiriötä, tahtovat vain elää elämäänsä rakastamansa rodun kanssa kun samaan aikaan nämä laitapuolen kulkijat pitävät edelleen vaarallisia koiriaan. Kukaan ei voita mitään, mutta moni häviää paljon..
Tässä rotukiellossa on niin monta eri kantaa joiden takia en pidä sitä järkevänä enkä tehokkaana. Jos joku keksisi keinon miten saadaan koirat pois näiltä "laitapuolenkulkijoilta" niin sehän ihan parasta. - tuhotaan amerikka
bullipoju kirjoitti:
On olemassa tutkimus!! En jaksa enää etsiä sitä alkuperäistä mutta ei siitä kauaakaan ole kun sen luin netistä ja aika hyvin muistan sen sisällön.
Jenkeissä on tutkittu tätä pitbullien "ihmisvihaa", sitä miksi suurin osa kuolemista on pittien aiheuttamaa, mitkä tekijät siihen vaikuttaa ja kuinka paljon ihmisellä on vaikutusta koiran agressiivisuuteen. Tutkimuksissa selvisi että todella suuri osa (saattoi olla jopa 90%) koirista jotka ovat olleet osallisia ihmisen kuolemaan tai vakavaan vammautumiseen, ovat ns. laitapuolen kulkijoiden omistuksessa! Koirat ovat olleet huonoissa oloissa (mm. ketjussa pihalla, käytetty koirataisteluissa, jopa täysin ilman ihmiskontaktia puhumattakaan tutustumisesta muihin koiriin) ja omistaja on jopa voinut kouluttaa koiransa suojelemaan häntä muilta ihmisiltä.
On totta että nämä vaarallisen maineen omaavat koirat ovat lainsuojattomien yms. laitapuolenkulkijoiden suosiossa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ihan "normaalit" ihmisetkin voi näistä koirista pitää ja he varmasti pitävät näistä koirista ihan eri syistä kuin kaiken maailman rikolliset ja piripäät.
Todennäköisesti suurin osa ellei jopa kaikki vaarallisina pidettävät koirat (tarkoitan siis rotuun katsomatta agressiivisesti käyttäytyviä) ovat näiden laitapuolenkulkijoiden omistuksessa. Onko se koiran vika tai rodun vika että rikolliset tms. ovat viehättyneet niihin?
Heidän toimintansa takia on tullut puheeksi tiettyjen rotujen kieltäminen. Kuitenkin tällaiset laitapuolenkulkijat todennäköisesti vähät välittävät siitä että joku rotu on kielletty, he ehkä vain innostuvat rodusta vielä enemmän koska se on niin vaarallinen että se pitää kieltää, joten he hankkivat rodun pimeästi (niin kun on käynyt esim. Saksassa). Eli koira viedään niiltä ihmisiltä jotka pitävät niitä oikein eivätkä aiheuta häiriötä, tahtovat vain elää elämäänsä rakastamansa rodun kanssa kun samaan aikaan nämä laitapuolen kulkijat pitävät edelleen vaarallisia koiriaan. Kukaan ei voita mitään, mutta moni häviää paljon..
Tässä rotukiellossa on niin monta eri kantaa joiden takia en pidä sitä järkevänä enkä tehokkaana. Jos joku keksisi keinon miten saadaan koirat pois näiltä "laitapuolenkulkijoilta" niin sehän ihan parasta.Tuohan on ihan selvää kauraa. Jenkkien koirakulttuuri on niin kovempaa luokkaa kuin Suomessa. Jengit käyttävät noita rajuja koiria välienselvittelyyn ja aseenaan, ja sellaisten ihmisten koirienkohtelu ja kasvatus nyt on mitä on. Typerät jenkit.
- Puuuh.
Olen Molossi samaa mieltä, että pitäisi puhua taistelukoirataustaisista koiraroduista eikä taistelukoirista.
Olisi tosiaan mielenkiintoinen tutkimuskohde se, että millaisilla asuinalueilla on millaisia ihmisiä/millaisia koiria.
Olen myös täysin samaa mieltä siitä, ettei pienetkään koirat saisi purra, eli kaikille koirille sellaista kasvatusta, että puremisia ei tapahtuisi.
Have a nice day! :) - Puuuh.
Olisiko hyvä ottaa käyttöön joku lyhenne?
esim. TKT-koirarotu = taistelukoirataustainen koirarotu.
Kun on niin pitkä tuo nimi, tulee monilla lyhennettyä se vain taistelukoiraroduksi tai taistelukoiriksi. - Puuuh.
bullipoju: "On totta että nämä vaarallisen maineen omaavat koirat ovat lainsuojattomien yms. laitapuolenkulkijoiden suosiossa, se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ihan "normaalit" ihmisetkin voi näistä koirista pitää ja he varmasti pitävät näistä koirista ihan eri syistä kuin kaiken maailman rikolliset ja piripäät."
Tuo on ihan totta. Syy, miksi vaarallisen maineen omaavat koirat ovat välillä vaarallisia on se, että niillä on monilla todella huonoja omistajia.
Sitten yleistetään, että kaikki tiettyjen koirarotujen koirat ovat vaarallisia tai että kaikkien sellaisten koirien omistajat ovat ihmeporukkaa, eivätkä varmasti kunnollisia.
Jotain pitäisi tehdä, että koirat saataisiin pois kärsimästä tietyiltä koirien omistajilta ja niiden toimien seurauksena vähenisi myös ihmisten ja toisten koirien turvattomuus ja loukkaantuminen/kuolemat....sisältyykö siihen ihmeporukkaan myös kukkahattuilijat, pintaliitopellet, ja muut ns paremman tuloluokan kansalaiset, joilla nyt vaan sattui olemaan varaa shoppailla joku taistelukoirataustainen otus, muttei lainkaan ymmärrystä koiran pidosta?! Aika ihme porukkaa ne on nekin, tuommoiset todellisuuspakoiset, "me nyt leikitään että tää meidän hauveli on halinallesohvanvaltaaja, hän ei tarvitse mitään erityistä koulutusta, eikä me me varsinkaan katsottu tarpeelliseksi sosiaalistaa häntä"...?
Kuuluisat viimeiset sanat "emme katsoneet tarpeelliseksi sosiaalistaa".- Puuuh.
Vitikonpaarustaja kirjoitti:
...sisältyykö siihen ihmeporukkaan myös kukkahattuilijat, pintaliitopellet, ja muut ns paremman tuloluokan kansalaiset, joilla nyt vaan sattui olemaan varaa shoppailla joku taistelukoirataustainen otus, muttei lainkaan ymmärrystä koiran pidosta?! Aika ihme porukkaa ne on nekin, tuommoiset todellisuuspakoiset, "me nyt leikitään että tää meidän hauveli on halinallesohvanvaltaaja, hän ei tarvitse mitään erityistä koulutusta, eikä me me varsinkaan katsottu tarpeelliseksi sosiaalistaa häntä"...?
Kuuluisat viimeiset sanat "emme katsoneet tarpeelliseksi sosiaalistaa".Hankkiipa TKT-koirarodun koiran kuka tahansa vastuuton ihmemies tai -nainen tai vaikka kokonainen ihmejengi, niin jotain pitäisi tehdä viranomaispäätöksillä ja -valvonnalla.
Tähän sitten yksi raivostuttava purkaus:
Kuinka peevelin itsekäs, vaiko vain tyhmä on se ihminen, joka menee hiihtoladuille kahden irtiolevan ison koiran kanssa???
On nimittäin upea hiihtokeli, mutta odottelin autoni vieressä aika kauan ennen kuin hiihtämään lähdin - en vain halunnut samaan suuntaan korien ja niiden isännän kanssa? Ja silti pelotti hiukan. Ei voinut nauttia hiihtoretkestä ja upeasta kelistä, kun jonkun piti saada nauttia kävelystä ilman hihnojen pitoa. Tekisi niin mieli kaataa iso kattilallinen hernekeittoa (jäähtynyttä) tyypin päähän!
Eikö tälle itsekkyyden lajille ole mitään tehtävissä? Kyllä rassaa!!!
Miettikää kuinka pian sitä on suksien kanssa nurin kun koira vähän tuuppaa. Sitten kun siitä yrität sauvat heiluen nousta ylös, niin miten ne koirat sen kokee? Kun pitäisi olla flegmaattinen ja kaikinpuolin rauhallinen liikkeissään eikä mielenliikkeitäkään saisi kai paljastaa. Voi raivo!
Vitalis, järkiintykää itsekkäät kakkiaiset! - molossi ei rek
Puuuh. kirjoitti:
Hankkiipa TKT-koirarodun koiran kuka tahansa vastuuton ihmemies tai -nainen tai vaikka kokonainen ihmejengi, niin jotain pitäisi tehdä viranomaispäätöksillä ja -valvonnalla.
Kuinka peevelin itsekäs, vaiko vain tyhmä on se ihminen, joka menee hiihtoladuille kahden irtiolevan ison koiran kanssa???
On nimittäin upea hiihtokeli, mutta odottelin autoni vieressä aika kauan ennen kuin hiihtämään lähdin - en vain halunnut samaan suuntaan korien ja niiden isännän kanssa? Ja silti pelotti hiukan. Ei voinut nauttia hiihtoretkestä ja upeasta kelistä, kun jonkun piti saada nauttia kävelystä ilman hihnojen pitoa. Tekisi niin mieli kaataa iso kattilallinen hernekeittoa (jäähtynyttä) tyypin päähän!
Miettikää kuinka pian sitä on suksien kanssa nurin kun koira vähän tuuppaa. Sitten kun siitä yrität sauvat heiluen nousta ylös, niin miten ne koirat sen kokee? Kun pitäisi olla flegmaattinen ja kaikinpuolin rauhallinen liikkeissään eikä mielenliikkeitäkään saisi kai paljastaa. Voi raivo!
Vitalis, järkiintykää itsekkäät kakkiaiset!Ylipäätään en ymmärrä ihmisiä,joiden latuaikana pitää purtseille mennä.On se kuitenkin latuaika niin lyhyt,että sen verran voi sieltä pois pysyä.Ja jos järjestyssääntöjä noudattaa,niin eikö ne ole kaikki myös kiellettyjä(siis latuaikana).
Pääseehän sitä lenkkeilemään purtsin vieressäkin ja enemmän kuntoakin tulee,kun mettämaastoa käyttää,niin koirille,kuin omistajallekkin ;)
Tuo myöskin on vaarallista koirallekkin,jos joku posauttaa vaikkka kovalla vauhdilla suksineen päisin.
ps.Yhä edelleen kannatan jotain koira-ajokorttia,kaikille.Vaativille vaikka sitten jotain tiukempaa testiä.Mutta ylipäätään kaikille.Olisi se kaikille mukavampaa,jos koirat olisi hanskassa ja yhteiskuntakelpoisia.Ihan nyt taasen huomattua vielä enemmän,kun itsellä on rääpäle,jota tavoille pitää kouluttaa.Olisi se(ja ylipäätään kakarakoirat) paljon helpompi saada opetettua ohittamaan sievästi,jos vastaantulevissa ei niitä remmiriekkujia ja turhan paljon,olisi... - gjjgy
Ylipäätään en ymmärrä ihmisiä,joiden latuaikana pitää purtseille mennä.On se kuitenkin latuaika niin lyhyt,että sen verran voi sieltä pois pysyä.Ja jos järjestyssääntöjä noudattaa,niin eikö ne ole kaikki myös kiellettyjä(siis latuaikana).
Pääseehän sitä lenkkeilemään purtsin vieressäkin ja enemmän kuntoakin tulee,kun mettämaastoa käyttää,niin koirille,kuin omistajallekkin ;)
Tuo myöskin on vaarallista koirallekkin,jos joku posauttaa vaikkka kovalla vauhdilla suksineen päisin.
ps.Yhä edelleen kannatan jotain koira-ajokorttia,kaikille.Vaativille vaikka sitten jotain tiukempaa testiä.Mutta ylipäätään kaikille.Olisi se kaikille mukavampaa,jos koirat olisi hanskassa ja yhteiskuntakelpoisia.Ihan nyt taasen huomattua vielä enemmän,kun itsellä on rääpäle,jota tavoille pitää kouluttaa.Olisi se(ja ylipäätään kakarakoirat) paljon helpompi saada opetettua ohittamaan sievästi,jos vastaantulevissa ei niitä remmiriekkujia ja turhan paljon,olisi...Koiria on niin paljon ja vaihtavat omistajia niin usein ettei millään voisi pitää silmällä vanhoja ja uusia koiranomistajia eikä varmaan mitkään koiranomistustestit onnistuisi.
Miksei taistelukoirista voi puhua? Onhan jotkut rodut siihen jalostettu. Ja vaikka olisi muutettu jalostussuntaa ja tähdätty seurakoiraan niin ei se alkuperäinen koira noin vain katoa vaikka ihminen niin luulee. Jos alkuperäistä koiraa haluaa muuttaa niin mielestäni ainoa tapa on sekottaa toisen rodun kanssa. Voi koirista varmaan tulla seurakoiramaisempia mutta ei millään lähelle koiria kuten esim chihu. - molossi ei rek
gjjgy kirjoitti:
Koiria on niin paljon ja vaihtavat omistajia niin usein ettei millään voisi pitää silmällä vanhoja ja uusia koiranomistajia eikä varmaan mitkään koiranomistustestit onnistuisi.
Miksei taistelukoirista voi puhua? Onhan jotkut rodut siihen jalostettu. Ja vaikka olisi muutettu jalostussuntaa ja tähdätty seurakoiraan niin ei se alkuperäinen koira noin vain katoa vaikka ihminen niin luulee. Jos alkuperäistä koiraa haluaa muuttaa niin mielestäni ainoa tapa on sekottaa toisen rodun kanssa. Voi koirista varmaan tulla seurakoiramaisempia mutta ei millään lähelle koiria kuten esim chihu."Koiria on..."Niin,nämä on asioita,mitkä on mielipideasioita.Auttaako valvonta,eikö auta vai auttaako kiellot vai eikö auta.
"Miksei taistelukoirista..." Jos viesti on minulle,niin en minä ole ainakaan sanonut,ettei saa puhua.En ylipäätään ole sanonut,mitä saa puhua/kirjoittaa tai ei.Tämähän on yleinen keskustelupalsta.
Et nyt tainnut ymmärtää,mitä Puuh nimimerkin kanssa viestittelimme.Ei kyse ollut mistään puhumisen kieltämisestä,vaan siitä,että sotketaan "termejä" keskenään,josta taas helposti seuraa se,että tarkoitetaan ihan eri asioita samoilla sanoilla.Ja tulee myös vääriä mielikuvia.
Taistelukoirataustaiset on siis eri asia,kun taistelukoirat.Ensimmäisiin lukeutuu mm.bostonin terrieri,kääpiökoirakin,jolla mitään tekemistä ei ole enää koirataisteluiden kanssa.Jälkimmäiset sitten on niitä,jotka tappelutetaan koiratappeluissa ym.Rodusta riippumatta,tiettyjä riippuen maan kulttuurista ym.,enemmän.Valitettavasti niitä löytyy.Suomessahan se on eläinsuojelurikos. - hiihtäjä myös
Puuuh. kirjoitti:
Hankkiipa TKT-koirarodun koiran kuka tahansa vastuuton ihmemies tai -nainen tai vaikka kokonainen ihmejengi, niin jotain pitäisi tehdä viranomaispäätöksillä ja -valvonnalla.
Vitalis, järkiintykää itsekkäät kakkiaiset!Minua myös harmittaa ladulle koirineen tulevat ihmiset. Meidän ladullakin käy nainen parin pienen terrierin kanssa. Eikä ole mukava, että saa pelätä niiden tulevan jonkun mutkan takaa eteen. Eikä tunnu uskovan, vaikka siitä on hänelle sanottu.
Taitaa olla nimimerkki Molossin miinustelijat ladulla koiriaan ulkoiluttavia, jos ovat sitä mieltä, että ladulle on sopiva mennä. Kyllä pururadoilla on kieltomerkkikin, että latuaikana ei saa mennä koirien kanssa. - Puuuh.
"Koiria on..."Niin,nämä on asioita,mitkä on mielipideasioita.Auttaako valvonta,eikö auta vai auttaako kiellot vai eikö auta.
"Miksei taistelukoirista..." Jos viesti on minulle,niin en minä ole ainakaan sanonut,ettei saa puhua.En ylipäätään ole sanonut,mitä saa puhua/kirjoittaa tai ei.Tämähän on yleinen keskustelupalsta.
Et nyt tainnut ymmärtää,mitä Puuh nimimerkin kanssa viestittelimme.Ei kyse ollut mistään puhumisen kieltämisestä,vaan siitä,että sotketaan "termejä" keskenään,josta taas helposti seuraa se,että tarkoitetaan ihan eri asioita samoilla sanoilla.Ja tulee myös vääriä mielikuvia.
Taistelukoirataustaiset on siis eri asia,kun taistelukoirat.Ensimmäisiin lukeutuu mm.bostonin terrieri,kääpiökoirakin,jolla mitään tekemistä ei ole enää koirataisteluiden kanssa.Jälkimmäiset sitten on niitä,jotka tappelutetaan koiratappeluissa ym.Rodusta riippumatta,tiettyjä riippuen maan kulttuurista ym.,enemmän.Valitettavasti niitä löytyy.Suomessahan se on eläinsuojelurikos.Just näin: "Ei kyse ollut mistään puhumisen kieltämisestä,vaan siitä,että sotketaan "termejä" keskenään,josta taas helposti seuraa se,että tarkoitetaan ihan eri asioita samoilla sanoilla.Ja tulee myös vääriä mielikuvia.
Taistelukoirataustaiset on siis eri asia,kun taistelukoirat". - Puuuh.
hiihtäjä myös kirjoitti:
Minua myös harmittaa ladulle koirineen tulevat ihmiset. Meidän ladullakin käy nainen parin pienen terrierin kanssa. Eikä ole mukava, että saa pelätä niiden tulevan jonkun mutkan takaa eteen. Eikä tunnu uskovan, vaikka siitä on hänelle sanottu.
Taitaa olla nimimerkki Molossin miinustelijat ladulla koiriaan ulkoiluttavia, jos ovat sitä mieltä, että ladulle on sopiva mennä. Kyllä pururadoilla on kieltomerkkikin, että latuaikana ei saa mennä koirien kanssa.Jossain päin Suomea on myös ladun pätkiä koirille ja koiranomistajille, mutta ne on tarkkaan merkitty. Oman kunnan nettisivuilta luulisi löytyvän tietoa, ja jos ei löydy, niin kandee soittaa kunnan infoon.
Muilla latuosuuksilla ei todellakaan pitäisi koiria näkyä yhtään.
Niin lyhyt on tämä latuaika, niin jo se nyt on peeveliä, ettei siellä saa rauhassa hiihtää? Oikeesti, haloo? Miten jotkut voivat olla niin itsekkäitä? Onhan se jo noloa? Eivätkö he ymmärrä hävetä ja häippästä? - ???
Puuuh. kirjoitti:
Jossain päin Suomea on myös ladun pätkiä koirille ja koiranomistajille, mutta ne on tarkkaan merkitty. Oman kunnan nettisivuilta luulisi löytyvän tietoa, ja jos ei löydy, niin kandee soittaa kunnan infoon.
Muilla latuosuuksilla ei todellakaan pitäisi koiria näkyä yhtään.
Niin lyhyt on tämä latuaika, niin jo se nyt on peeveliä, ettei siellä saa rauhassa hiihtää? Oikeesti, haloo? Miten jotkut voivat olla niin itsekkäitä? Onhan se jo noloa? Eivätkö he ymmärrä hävetä ja häippästä?Tyhmiltä ainakin vaikuttavat nämä latujen ja pururatojen häiriköt irtonaisine koirineen. Jännä kun haluavat kaikille näyttää ällin puutteensa ja itsekeskeisyytensä.
Fiksu ihminen pitää koiransa kiinni ja antaa ihmisten hiihtää ja juosta rauhassa. Niin minäkin teen.
Koiria hankitaan jatkuvasti ja enenevässä määrin, joten latu- ja pururataongelmatkin saattavat valitettavasti pahentua. Kennelliitto saisi panostaa ihmisten käytöstapoihin koiriensa suhteen.
"Liikennesäännöt" käyttöön koirille ja niiden omistajille!
Koirien rekisteröinnit vuonna 2013
Suosituimmuusjärjestyksessä
(Suluissa vuoden 2012 tiedot)
1. (1) labradorinnoutaja 1851 (1973)
2. (4) suomenajokoira 1664 (1475)
3. (2) saksanpaimenkoira 1404 (1745)
4. (5) jämtlanninpystykorva 1378 (1302)
5. (3) kultainennoutaja 1219 (1535)
6. (6) suomenlapinkoira 1096 (1155)
7. (8) shetlanninlammaskoira 1040 (1067)
8. (10) jackrussellinterrieri 914 (954)
9. (9) kääpiösnautseri 859 (989)
10. (17) chihuahua, pitkäkarvainen 752 (686)
Katso kaikki rekisteröinnit 2003–2013 http://www.kennelliitto.fi/uutiset/labradorinnoutaja-oli-viime-vuoden-suosituin-rotu-suomessa
- ???
""Miksei taistelukoirista voi puhua? Onhan jotkut rodut siihen jalostettu.""
Onkohan se vähän niin, että "taistelukoirien" omistajat ei tykkää nimityksestä taistelukoirat, kun ihmisillä on niin paljon ennakkoluuloja niistä, mutta on myös ihan oikeaakin tietoa ja kokemusta niin hyvässä kuin pahassa.
Eli kun mustaihoisia ei saa kutsua n-nimellä, eikä romaaneja m-nimellä, niin ei myöskään taistelukoirataustaisia, eli alunperin taistelukoiriksi jalostettuja koiria saa kutsua tk-nimellä, vai?- isoisoäiti
Siten se täällä menee, kuten ??? merkki ihmettelee. Varokkin sanomasta mitään koirista negatiivistä, tulet leimatuksi ainakin varttihulluksi.
Ihmettelen miksi koulutuspalstat kuitenkin on täynnä valittavia koiranomistajia, kenen koira puree kenen näykkii kenen karkaa kenen ei usko mitään ym. ym.
Sellaisiakaan ei saa puhua, täytyy vain sanoa kuinka vaivattomia ja mukavia elukoita on kaikki koirat, vaikka asiassa ei olisi mitään perää.
Raivostuttaa teeskentelijät - molossi ei rek
isoisoäiti kirjoitti:
Siten se täällä menee, kuten ??? merkki ihmettelee. Varokkin sanomasta mitään koirista negatiivistä, tulet leimatuksi ainakin varttihulluksi.
Ihmettelen miksi koulutuspalstat kuitenkin on täynnä valittavia koiranomistajia, kenen koira puree kenen näykkii kenen karkaa kenen ei usko mitään ym. ym.
Sellaisiakaan ei saa puhua, täytyy vain sanoa kuinka vaivattomia ja mukavia elukoita on kaikki koirat, vaikka asiassa ei olisi mitään perää.
Raivostuttaa teeskentelijätEtkö sinäkään isoisoäiti nyt ymmärtänyt...
Yhä edelleen ei ollut puhetta,ettei saisi puhua.Puhua saa kukin mistä lystää.Ellei sitten puhua jotan palstan sääntöjen vastaista.Tosin heikosti niihin tunnutaan puuttuvan,kun todella aihetta olisi...
Kyse siis oli,että jos käytetään termejä miten sattuu,puhutaan eri asioista samoilla termein,niin keskustelu vääristyy heti.Ja myöskin asioista saattaa heti tulla vääränlaista.Sitten on puurot ja vellit sekaisin...
Noista koulutuspalstoista.Tuskin sielläkään voi sanoa,ettei saa puhua.Jos noin olisi,ei niihin kukaan kirjoittaisi.Kyllä niissä kuitenkin aika vilkasta keskustelua on.Vastauksiakin siis ;)
Harvemmin niillä näkyy,että joku vaan kirjoittaa,että vaivatonta on :DPikemmin jotain ihan muuta. molossi ei rek kirjoitti:
Etkö sinäkään isoisoäiti nyt ymmärtänyt...
Yhä edelleen ei ollut puhetta,ettei saisi puhua.Puhua saa kukin mistä lystää.Ellei sitten puhua jotan palstan sääntöjen vastaista.Tosin heikosti niihin tunnutaan puuttuvan,kun todella aihetta olisi...
Kyse siis oli,että jos käytetään termejä miten sattuu,puhutaan eri asioista samoilla termein,niin keskustelu vääristyy heti.Ja myöskin asioista saattaa heti tulla vääränlaista.Sitten on puurot ja vellit sekaisin...
Noista koulutuspalstoista.Tuskin sielläkään voi sanoa,ettei saa puhua.Jos noin olisi,ei niihin kukaan kirjoittaisi.Kyllä niissä kuitenkin aika vilkasta keskustelua on.Vastauksiakin siis ;)
Harvemmin niillä näkyy,että joku vaan kirjoittaa,että vaivatonta on :DPikemmin jotain ihan muuta.....mummu kyllä taitaa olla enemmän kartalla kuin monet muut, vaikka välillä epäilisikin dementiaa ym. Joiltain jaarittelijoilta taisi vaan mennä pointti ohi jaarittelun lomassa...
- Puuuh.
isoisoäiti kirjoitti:
Raivostuttaa teeskentelijätNoista asioista on vähän pakko olla samaa mieltä kanssasi isoisoäiti.
Miksipä ei vain puhuttaisi ihan rehellisesti kuin asiat oikeasti ovat ja että rasittaa se oma koira välillä.
Jos se Bella-koira on rasittava tapaus ja puree huonekalut ja kengät ja nakkelee ruokakuppia seinille, eikä edes kallis kouluttaja ole sitä saanut muuttamaan tapojaan, niin onko asiaa pakko vain pehmitellä?:
"Meillä nyt on vähän haastetta tuon Bellan kanssa, kun se tykkää niin kovasti noista kengistä ja sohvakin sitä miellyttää aikas paljon. :) Mutta aivan ihana koira se on". - isoisoäiti
Etkö sinäkään isoisoäiti nyt ymmärtänyt...
Harvemmin niillä näkyy,että joku vaan kirjoittaa,että vaivatonta on :DPikemmin jotain ihan muuta.Sori, olen kyllä ymmärtänyt jollain lailla. Olen vaan "herätelläkseni" tietoisesti ajellut väärää raidetta.
Mites teidän pikkuinen, alkaako olla jo kuosissaan?
Ehkä viikko lomaa oli liikaa ja ehdin tutustua paremmin tähänkin palstaan, lukiessani niitä ihmeellisyyksiä mitä täällä oli, vilkaisin aina välillä että onko tämä koirakeskustelua. Asiaa en löytänyt pätkääkään, niin kirjoittelin sitten muiden tyyliin kuuluakseni joukkoon.
Ehkäpä suomuttaa olikin ainoa kun ei näkyy syöttiin käynyt.
- Puuuh.
Olisihan se hyvä, jos keskustelijat käyttäisivät tietyistä asioista samoja sanoja ja nimiä, niin ei tulisi heti niitä provosoitumisia ja ikäviä toisten kirjoittajien moittimisia ihan turhien väärinkäsitysten vuoksi.
Koiran kasvatukseen, - rotuihin yms. olisi hyvä saada sanakirja tänne keskustelupalstallekin. :DIhan sama, taistelukoira vai taistelutaustainen, kaikki tietää mistä on kyse; oman rotunsa fanaattiset ja agressiiviset edustajat kuitenkin jokatapauksessa provosoituvat ja menettävät itsehillintänsä jokaisesta eriävästä mielipiteestä.
Tähän vielä pitäisi kai mainita muutama tappelurotu, joista en ole vielä tavannut kertaakaan yhtään älykkäältä vaikuttavaa omistajaa.- voi idiootit..
suomutaa kirjoitti:
Ihan sama, taistelukoira vai taistelutaustainen, kaikki tietää mistä on kyse; oman rotunsa fanaattiset ja agressiiviset edustajat kuitenkin jokatapauksessa provosoituvat ja menettävät itsehillintänsä jokaisesta eriävästä mielipiteestä.
Tähän vielä pitäisi kai mainita muutama tappelurotu, joista en ole vielä tavannut kertaakaan yhtään älykkäältä vaikuttavaa omistajaa."ihan sama".. No ei ehkä ole ihan sama onko koiraa käytetty koirataistelussa eilen vai sen esi-isää 200 vuotta sitten. Vai onko sinusta oikeasti?
"pitäisi kai mainita muutama tappelurotu, joista en ole vielä tavannut kertaakaan yhtään älykkäältä vaikuttavaa omistajaa."
Ja se on koiran vika koska? Syytätkö ihan tosissasi rotua siitä että ihmiset joita niitä hankkivat eivät ole niitä kirkkaimpia lamppuja kristallikruunussa? - isoisoäiti
voi idiootit.. kirjoitti:
"ihan sama".. No ei ehkä ole ihan sama onko koiraa käytetty koirataistelussa eilen vai sen esi-isää 200 vuotta sitten. Vai onko sinusta oikeasti?
"pitäisi kai mainita muutama tappelurotu, joista en ole vielä tavannut kertaakaan yhtään älykkäältä vaikuttavaa omistajaa."
Ja se on koiran vika koska? Syytätkö ihan tosissasi rotua siitä että ihmiset joita niitä hankkivat eivät ole niitä kirkkaimpia lamppuja kristallikruunussa?Siitäpä keskusteluun uusi aihe.
Meillä kristallikruunussa on kaikki lamput samaa vattia. Siellä ei säkenöitsijät erotu.Yritä sinäkin vaihtaa himmeä pois, näyttää varmasti ihan tyhjälle kohdalle. Ketä tahansa raivostuttaisi sellainen valo isoisoäiti kirjoitti:
Siitäpä keskusteluun uusi aihe.
Meillä kristallikruunussa on kaikki lamput samaa vattia. Siellä ei säkenöitsijät erotu.Yritä sinäkin vaihtaa himmeä pois, näyttää varmasti ihan tyhjälle kohdalle. Ketä tahansa raivostuttaisi sellainen valoMummu rules!
- isoisompi
Luultavasti vain esittää isoisoäitiä taas se eräs.
Hyvä ketju, jatkan siis tätä:
Monesti peräänkuulutetaan kasvattajien vastuuta, mutta turhaahan niitten perään on huudella, koska se itse itselle ostettu titteli ei ole tae mistään, se "70% koirista on vääränlaisilla ihmisillä", koskee myös näitä pennuttajia. Tämä minun näkemykseni perustuu mm. näihin kokemuksiin mitä ihmiset ovat saaneet ohjeeksi ns. kasvattajilta:
-eläinkaupassa nuorehko tyyppi ei lainkaan hallinnut boxsereitaan, hyppivät jokaisen päälle ja mihin sattuu, ja kuulemma joku "kasvattaja" oli suositellut tilalle (kasvattamiaan) dogo argentiinoja...
-kasvattajan mukaan näitä ei tarvitse paljoa kouluttaa koska nämähän ovat vain seurakoiria...
-kasvattajan mukaan näitä ei kannata kouluttaa koska ovat niin itsepäisiä...
jne
Sitten ihmetellään miten koirilla on niin paljon ongelmakäytöstä.- chewwy
hyvä ketju.
minua vituttaa naapurin koira joka syöksyy pensasaidan läpi aina irti ollessaan kun kuulee meidän pihalta ääniä. sekin vituttaa että rotikkapalstalla ei vissiin käy kukaan kuin kerran vuodessa. yritin kysyä neuvoa siellä vain havaitakseni että tuskin vastausta irtoaa foorumin vähäisen osanottajamäärän vuoksi.- isoisoäiti
Ota kiinni se koira ja laita vähäksi aikaa omistajilta piiloon, oppivat pitämään koiristaan huolta kun vähän aikaa hätäännyksissään etsiskelevät sitä. (sit salaa lasket irti), vaikka seuraavana päivänä. Ruokkia ei tartte mutta anna kuitenkin vettä.
- chewwyy
isoisoäiti kirjoitti:
Ota kiinni se koira ja laita vähäksi aikaa omistajilta piiloon, oppivat pitämään koiristaan huolta kun vähän aikaa hätäännyksissään etsiskelevät sitä. (sit salaa lasket irti), vaikka seuraavana päivänä. Ruokkia ei tartte mutta anna kuitenkin vettä.
no olipa ketku vinkki :D! melkein voisi kokeilla...
- e2hco2ico223
chewwyy kirjoitti:
no olipa ketku vinkki :D! melkein voisi kokeilla...
Voisit kuskat sen löytöläänkin :)
- klndklslnksd
Kuuntelen tässä nyt toista tuntia koiran haukuntaa. Se alkoi aika etäältä, ilmeisesti kahden rapun päästä. Puoli tuntia sitten naapurin koira liittyi konserttiin ulvomalla. Aika ajoin myös kolmas koira ottaa osaa. Pitkästä aikaa vapaapäivä osuu arkeen ja niinpä se meneekin pilalle kun omistajat ovat jättäneet pikku paskasäkkinsä, jotka eivät tietenkään hauku (siis eihän MEIDÄN koira!) ja käyttäytyvät muutenkin mallikkaasti, kotiin työpäivänsä ajaksi. On se nyt jumalauta vittu saatana kumma kun tähän asiaan ei saada lakia ja järjestystä. Eläimet sen kun kasvavat ja niiden määrä lisääntyy vuodesta toiseen niin absoluuttisesti kuin per talouskin.
Koira ei kuulu kerrostaloon. Ei koskaan, ei ikinä. Naapureilla pitää olla oikeus esim. nukkua yövuoron jälkeen ja elää muutenkin rauhassa oman aikataulunsa mukaan. Ei sen mukaan mikä on koiran omistajan aikataulu. Kun nämä hurtat eivät pysy hiljaa. Siis eivät pysy, vaikka omistaja sanoisi mitä. Sellaista kerrostaloa ei ole keksitty, jonka seinät eristäisivät koiran haukun. Se kuuluu monen asunnon läpi.- 200
Itsellä ei ollut kerrostalossa mitään ongelmaa aikanaan ensimmäisen koiran kanssa, koska ei ollut haukkuherkkä eikä stressannut mistään. Sen sijaan että haluat kieltää kaikki koirat kerrostaloista, miettisit mielummin haukkuherkkien rotujen kieltämistä niissä. Ja normaalielämään kuuluu äänet, ei tietenkään jatkuva haukkuminen, mutta ovikellon ja tiettyjen epäilyttävien äänien murahtelu/haukku on mielestäni suotava. Kyllähän maailmassa on mäkättäviä ihmisiäkin, valittavat ties mistä ihan aiheetta, enemmän ne minua kuuppaan ottavat.
Itse olen mahdollisesti kokemassa tässä lähiaikoina avioeron ja siitä johtuen joutuisin muuttamaan koiran, terrieri, kyllä haukkuu, kanssa ok-talosta kerrostaloon. Ehkäpä joudun naapuriisi ihan sinun kiusaksesi;)
Mutta vakavasti puhuen, jatkuva räksytys haittaisi minuakin jos useita tunteja kuuluisi putkeen. Mutta pystythän sinäkin silti hyväksymään sen että koirat kommunikoivat haukkumalla? Koiralla on syy haukkua, on ihmisen vika jos ei puutu niiden syiden selvittämiseen. Eikä sinun urputuksesi täällä auta, mene sanomaan naapurillesi että kouluttaa sitä koiraansa. - lömdfölndf
200 kirjoitti:
Itsellä ei ollut kerrostalossa mitään ongelmaa aikanaan ensimmäisen koiran kanssa, koska ei ollut haukkuherkkä eikä stressannut mistään. Sen sijaan että haluat kieltää kaikki koirat kerrostaloista, miettisit mielummin haukkuherkkien rotujen kieltämistä niissä. Ja normaalielämään kuuluu äänet, ei tietenkään jatkuva haukkuminen, mutta ovikellon ja tiettyjen epäilyttävien äänien murahtelu/haukku on mielestäni suotava. Kyllähän maailmassa on mäkättäviä ihmisiäkin, valittavat ties mistä ihan aiheetta, enemmän ne minua kuuppaan ottavat.
Itse olen mahdollisesti kokemassa tässä lähiaikoina avioeron ja siitä johtuen joutuisin muuttamaan koiran, terrieri, kyllä haukkuu, kanssa ok-talosta kerrostaloon. Ehkäpä joudun naapuriisi ihan sinun kiusaksesi;)
Mutta vakavasti puhuen, jatkuva räksytys haittaisi minuakin jos useita tunteja kuuluisi putkeen. Mutta pystythän sinäkin silti hyväksymään sen että koirat kommunikoivat haukkumalla? Koiralla on syy haukkua, on ihmisen vika jos ei puutu niiden syiden selvittämiseen. Eikä sinun urputuksesi täällä auta, mene sanomaan naapurillesi että kouluttaa sitä koiraansa."Mutta pystythän sinäkin silti hyväksymään sen että koirat kommunikoivat haukkumalla?"
Ja skitsofreniaa sairastavat ihmiset kommunikoivat joskus karjumalla. Ei se silti tee karjumisesta hyväksyttävää. Koira ei ole ihminen. Koiralla ei ole ihmisoikeuksia. Tarkoittaa mm. sitä, että ihmisen oikeus rauhaan voittaa aina koiran oikeuden kommunikointiin.
Täyskielto olisi perusteltua juuri siksi, että sitten ei tarvitsisi käydä rajanvetoja ja tuhlata aikaa ja energiaa jonninjoutavaan taisteluun. Vähän kuin laki koiran pitämisestä kytkettynä: joka toinen koira juoksee vapaana täällä meillä päin, mutta eipä tarvitse konfliktitilanteessa arvailla kuka on väärässä.
- 15+2
Niin raivostuttaa joidenkin koiranomistajien vastuuton ja ajattelematon käytös ja käsittämättömät ajatukset.
Eräässä ketjussa on Asikkalan koulun oppilasta kasvoihin purreesta koirasta yms. kirjoittelua, niin jonkun mielestä on ihan aiheetonta puhua, mitä kärsimyksiä ja haittoja tulee uhrille koiren puremisista. Raivostuttaa!
Esim. tämä vaiva koiran raatelemisissa kasvoissa tai muuallakaan kehossa ei ole pikku juttu uhrille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00575
Ja joidenkin mielestä tuollaisista on ihan turha puhua. Juu, kaikella sitä jotkut vastuuttomat koiranomistajat yrittävät suoda itselleen koiriensa irti tai huonosti kiinni pitämisen tai muun vastuuttoman käytöksen, kun ei saisi edes kirjoittaa, mitä harmia ja kärsimystä koiran puremisesta ja raatelusta uhreille saattaa jäädä.
Esim. arpikudoksen liikakasvu kasvoissa on uhrille hyvin ikävä asia. Sen lisäksi, että kiristää ja kutittaa vuosikaudet, niin uhri näkee arven joka kerta loppuelämänsä ajan kun katsoo peiliin, ja hän muistaa rumat arvet myös joka kerta kun joku katsoo hänen kasvojaan ihmettelevin ilmein, mitä rumia punaisia möykkyjä kasvoissa on - selitä siinä sitten, että koira puri ja keloidiarvet on noin pahat.
Ja sekin kärsimys vain muutamien itsekeskeisten ja itsekkäiden koiranomistajien vuoksi. Luojan kiitos useimmat koiranomistajat ovat kuitenkin ok-porukkaa! Miten saatais järkeä noille muutamille itsekkäille Idi.....:lle?- raivooja
ai että kun ärsyttää nämä jotka kirjoittelevat koko ajan että "miksi jotkut sallivat koirien puremat" jne. eihän tässä kukaan niitä hyökkäyksiä ole puoltanut, väärin se on ihan varmasti kaikkien mielestä!! minua ällöttää kuitenki tämä saman asian jauhaminen, kyllä puremat ei ole ok, ovat tosi valitettavia epäonnen kantamoisia, ja ihmisten pitäisi kouluttaa koiransa paremmin ja valita rotunsa paremmin, mutta haloo! eikö tämä asia ole jo loppuun käsitelty? tehkää aloite eduskuntaan jostain tavasta millä nämä hyökkäykset saadaan vähenemään (ei ikinä tule loppumaan, koira on eläin ja tekee loppujenlopuksi mitä huvittaa), ei se asia muutu täällä vauhkoamalla!
arpikudoksen liikakasvu on sitäpaitsi aika harvinainen asia, niinkuin yleensä koirien raatelutkin. ei tästä pallosta saada turvallista ei sitten millään, hyvä on yrittää mutta ette tule onnistumaan. vaikka koirien hyökkäykset loppuisivatkin, sama määrä tulisi ihmisiä kuolemaan onnettomuuksissa, ja pahoinpitelyissä, tapoissa. niin elämä vaan menee, elämä on niin vaarallista kokonaisuudessaan, että koirat eivät tätä elämää uhkaa.
lainaan vielä jutustasi:
__Eräässä ketjussa on Asikkalan koulun oppilasta kasvoihin purreesta koirasta yms. kirjoittelua, niin jonkun mielestä on ihan aiheetonta puhua, mitä kärsimyksiä ja haittoja tulee uhrille koiren puremisista. Raivostuttaa!__
ei ole aiheetonta puhua niistä, vaan on aiheetonta jauhaa samaa mistä täällä on jo monta keskustelunavausta. mielipiteissänne ei ole pitkään aikaan tullut esille enää mitään uutta, samat mielipiteet pyöritetään moneen kertaan.
kyllä, ei missään nimessä ole oikein kun koira hyökkää ihmisen kimppuun, mutta elämässä on muitaki paljon isompia ongelmia kuin nämä, vaikken näitä vähättele yhtään. - 15+2
raivooja kirjoitti:
ai että kun ärsyttää nämä jotka kirjoittelevat koko ajan että "miksi jotkut sallivat koirien puremat" jne. eihän tässä kukaan niitä hyökkäyksiä ole puoltanut, väärin se on ihan varmasti kaikkien mielestä!! minua ällöttää kuitenki tämä saman asian jauhaminen, kyllä puremat ei ole ok, ovat tosi valitettavia epäonnen kantamoisia, ja ihmisten pitäisi kouluttaa koiransa paremmin ja valita rotunsa paremmin, mutta haloo! eikö tämä asia ole jo loppuun käsitelty? tehkää aloite eduskuntaan jostain tavasta millä nämä hyökkäykset saadaan vähenemään (ei ikinä tule loppumaan, koira on eläin ja tekee loppujenlopuksi mitä huvittaa), ei se asia muutu täällä vauhkoamalla!
arpikudoksen liikakasvu on sitäpaitsi aika harvinainen asia, niinkuin yleensä koirien raatelutkin. ei tästä pallosta saada turvallista ei sitten millään, hyvä on yrittää mutta ette tule onnistumaan. vaikka koirien hyökkäykset loppuisivatkin, sama määrä tulisi ihmisiä kuolemaan onnettomuuksissa, ja pahoinpitelyissä, tapoissa. niin elämä vaan menee, elämä on niin vaarallista kokonaisuudessaan, että koirat eivät tätä elämää uhkaa.
lainaan vielä jutustasi:
__Eräässä ketjussa on Asikkalan koulun oppilasta kasvoihin purreesta koirasta yms. kirjoittelua, niin jonkun mielestä on ihan aiheetonta puhua, mitä kärsimyksiä ja haittoja tulee uhrille koiren puremisista. Raivostuttaa!__
ei ole aiheetonta puhua niistä, vaan on aiheetonta jauhaa samaa mistä täällä on jo monta keskustelunavausta. mielipiteissänne ei ole pitkään aikaan tullut esille enää mitään uutta, samat mielipiteet pyöritetään moneen kertaan.
kyllä, ei missään nimessä ole oikein kun koira hyökkää ihmisen kimppuun, mutta elämässä on muitaki paljon isompia ongelmia kuin nämä, vaikken näitä vähättele yhtään.Niin, onhan tuolla "Ongelman ydin"-ketjussa hyvijä vinkkejä ja yhteistyöpyyntöjä, mitä ihmiset voisivat tehdä konkreettisesti eikä vain kiistellä asioista.
Toivotaan, että tahtoa tekemiseen ja asioiden, ja joidenkin ihmisten tapojen muuttamiseen löytyy, jotta tulisi rauhallisemmat ajat näissä asioissa.
Harvinaisen hyvä ketju, tämä näin. Lisäänpä oman raivonaiheeni.
Tulin autolla mökiltä kotiinpäin ja päätin matkalla poiketa kauppaan. Koirani oli mukana ja nukkui kaikessa rauhassa kuten se aina tekee matkustaessaan. Viivyin kaupassa ehkä kymmenisen minuuttia, ja kun tulin takaisin, joku mies seisoi autoni vieressä ja yritti härnätä koiraani metelöimään. Hän päästeli haukkuvia ja murisevia ääniä ja heilutti käsiään ikkunan edessä hyvin agressiivisin elein ja teki suunnilleen kaikkensa saadakseen koirani riehaantumaan. Onneksi koirani ei siihen vastannut, vaan katseli lähinnä halveksivan näköisesti, että mitä tuo on tekevinään.
Sen kysymyksen minäkin karjaisin kun ehdin tarpeeksi lähelle. Mies katsoi minua kuin tyhmää, ja sanoi, että "koiranhan kuuluu puolustaa autoa jos vieras tulee liian lähelle".
Siis mitä #€$%@!!! Mistä asti on ollut vieraan ihmisen asia alkaa "opettaa" vierasta koiraa joka on asiallisesti omalla alueellaan?!
"Mä vaan aattelin kun se ei sanonu mitään vaikka mä kuljin ihan tästä vierestä."
Että mun teki mieli läimäyttää sitä tyyppiä!
Onko muille koskaan sattunut mitään tällaista?- 13+3
Lasien tummennus tuo rauhaa, kukaan ei kurki eikä jää pällistelemään koiraa. Myös kesäkuumalla miellyttävämpää, kun kalvo vie lämpösäteitä pois.
- 202020
No olipa tosi tampiomeiningillä se mies liikkeellä, joka halusi koiraasi testata. Onneksi rauhallinen koira sulla. :)
- isoisoäiti
202020 kirjoitti:
No olipa tosi tampiomeiningillä se mies liikkeellä, joka halusi koiraasi testata. Onneksi rauhallinen koira sulla. :)
Olenkohan vielä kertaakaan sanonut että koira joka puree ihmistä, pitää lopettaa. Kyllä ne purevat elukat niin paljon
suututtaa. Kaiken muun lisäksi se kun koira puree tekee kipeetä
On tässä tätä harmia ilmankin ihan tarpeeksi, meidän vanhus on niin muistamattomaksi tullut että luulee nälän olevan jatkuvaa, söis päivät päästään jos kuppiin vaan laittais. Lihonnutkin mokoma vaikka kuinka paljon.
Selvyyden vuoksi lisäys, se vanhus on just 16v täyttävä koira, en minä - SPKL
isoisoäiti kirjoitti:
Olenkohan vielä kertaakaan sanonut että koira joka puree ihmistä, pitää lopettaa. Kyllä ne purevat elukat niin paljon
suututtaa. Kaiken muun lisäksi se kun koira puree tekee kipeetä
On tässä tätä harmia ilmankin ihan tarpeeksi, meidän vanhus on niin muistamattomaksi tullut että luulee nälän olevan jatkuvaa, söis päivät päästään jos kuppiin vaan laittais. Lihonnutkin mokoma vaikka kuinka paljon.
Selvyyden vuoksi lisäys, se vanhus on just 16v täyttävä koira, en minäKoirasi lihavuus joutuu ihan sinusta itsestäsi, etkö osaa koiraasi ruokkia oikein? Eläinrääkkääjä!!
13 3, mun autossani on tummennetut takalasit, mutta jos koira nostaa päätään, sen näkee kuitenkin etuikkunoista. Kesäisin en koiraa autoon helpolla jätäkään. Kun on musta auto, niin kuumenee tosi paljon vaikka ikkunat olis raollaankin. Vien sen mieluummin kotiin ja lähden erikseen muille asioille.
202020, niinpä niin. Onneksi tuollaisia hiippareita ei (kai) ole paljon! Joku tulisempi koiran omistaja antaa vielä nokkaan tuollaiselle. Jos sama toistuu täällä vielä kerrankin, teen sen itse!- isoisoäiti
Pahoinpitelijä sinä olet, löisit ihmistä !
Pian tulis poliisisetä ja veisi sut mennessään. Sille kun lyömisen syyksi kerrot että kun se heilutteli käsiään niin löin sitä.
Sitten pääset lääkärisedän juttusille niin valita vaikka nuhaa - Mummo elää!
isoisoäiti kirjoitti:
Pahoinpitelijä sinä olet, löisit ihmistä !
Pian tulis poliisisetä ja veisi sut mennessään. Sille kun lyömisen syyksi kerrot että kun se heilutteli käsiään niin löin sitä.
Sitten pääset lääkärisedän juttusille niin valita vaikka nuhaaVoi mummo taas täällä vouhkaa. Nuoria taas opettaa, muka. Ihmettelinkin jo mihin olet kadonnut, oletko kuollut. Mutta et näköjään. Itsekin litsarin voisin antaa jollekin todella apina-aivolle, enkä usko minäkään että linnaan joutuisin:)
No joo, en minä ihan kirjaimellisesti "antaisi nokkaan" vaikka tuossa aiemmin suutuspäissäni niin sanoinkin. Korvapuustin kyllä saattaisinkin antaa omiani suojellakseni, mutta sen pidemmälle en kyllä menisi "pelkän" härnäämisen takia. Jos pitää korvatillikkaa pahoinpitelynä, niin kaipa minua sitten voisi kutsua väkivaltaiseksi jos niin joskus todella tapahtuisi, mutta poliisi ei kyllä vie ketään putkaan pelkän litsarin takia.
Veriset nenät ja mustat silmät yms ovat sitten eri asia, mutta niistä saa pitää huolen joku muu kuin minä.- isoisoäiti
Niin-enkä minä tosissani kirjoittanutkaan pahoinpitelijäksi, leikin vaan raivostuvani kirjoituksestasi, kun tää ketjun aloittaja on sen tarkoituksen tälle keksinyt.
Ja hyvä tarkoitus onkin. Kyllä niitä aina jotain harmin aiheita löytyy... Joten miksi suotta leikkiä harmistunutta? Ei sillä että se olisi mitenkään kiellettyä, mutta uteliaisuuttani kyselen. :)
Tänäänkin on harmittanut vietävästi, kun talvi alkoi uudestaan. Talvikenkäni jäivät äitini luokse parin sadan kilometrin päähän omalta asuinpaikkakunnaltani, joten lenkkarit ovat nyt ainoat töppöseni. Ja niistä menee lumi sisään nilkoista, kun sitä on tullut niin turkasen paljon eikä auroja näy missään!
Piti käydä ostamassa uudet talvikengät, mutta myttyyn meni sekin, kun paikkakunta on niin pieni, että täällä on yksi ainoa kauppa jossa ylipäänsä myydään kenkiä - ja sekin oli siirtynyt jo kesämallistoon eikä yksiäkään talvikenkiä ollut enää jäljellä muuten kuin lasten koossa. Grrrrr!
Ja koira pysähtyy kymmenen askeleen välein kaivamaan lumipalloja varpaidensa välistä. Ei tule lenkkeilystä mitään. Inhoan pukea vaatteita eläimille, mutta tämän kanssa olen alkanut harkita jonkinlaisia sukkia tai tossuja, että pääsisi edes kävelemään niin ettei tarvitsisi pysähtyä viidentoista sekunnin välein tonkimaan lumipalloja tassunpohjista.
Mites muilla?- isoisoäiti
Onks se ihme että ketä tahansa kiukuttais paljaat varpaat lumihankessa, onneks noi Kuomat oli tuolla verannalla pysyneet.
Mutta entäs ne narsissit! siellä ne on hanken alla melkein 10cm alut, luulin kohta kukkivankin mutta liekkö koko kesänä.
Aurat onkin kai venäjälle viety, ei näy yhtään täälläkään suunnalla, lunta tulee kyllä niin sakeasti nytkin ettei ihan kaikkea näekkään, mutta luukis nyt äänen edes kuuluvan.
Hätäkös sulla jos vaan tassuissa paakkuja, mutta meidän piskien turkit roikkuu nyrkin kokosia lumipalloja, jos siinä jotain hyvää on nähtävä niin eivätpä ainakaan karkuun ehdi, saan minäkin kiinni sellaisen lumikasan
Täällä taukosi lumituisku ensimmäistä kertaa koko päivänä, tuossa muutama minuutti sitten. Aurat taitavat tosiaan olla venäjällä, kun ei ole vieläkään näkynyt.
Minäkin ehdin jo toivoa, että saisin alkaa vielä lihansyöjäkasvejani ulos päivisin kun alkaa mennä tarpeeksi plussan puolelle, mutta hyvästit sai heittää sillekin toiveelle. Palataan asiaan kun lumet sulaa uudeestaan ja lämpötila nousee taas lähelle kymmentä... Narsissit ei meillä ole vielä alkanut edes nostaa päätään, jotain krookuksia tai lumikelloja pilkisti jo maasta, samoin freesiat olivat alkaneet kasvaa, mutta saa nähdä miten jälkimmäiselle nyt sitten käy kun lumi satoi päälle.
Niin, onneksi on tuossa colliessa sen verran maavaraa ettei ihan korviaan myöten lumeen hautaudu. Etujalkojen pitkiin karvoihin jonkun verran tarttuu lunta, mutta karvan laatu on sellanen ettei yleensä mitään kovin isoja palloja pääse kerääntymään.- 20+11
Raivostuttaa Putin ja kaikki maailman huonokäytöksiset ja ahneet ihmiset.
Ärsyttää kun Nelonen vaihtoi Sarasvuo-ohjelman tilalle moneen kertaan esitetyn väkivaltaisen toimintaleffan.
Ottaa päähän kun ei ole tarpeeksi rahaa, jotta saisin niitä asioita, joita tarvitsin.
Onneksi on tämä ketju - jo vähän helpottaa!- isoisoäiti
Kiukuttaa ihan tolkuttomasti että se Sarasvuo yleensä päästettiin televisioon, vaikka en katsokkaan koskaan telkkaa niin sen kirjoituksia joskus lukeneena inhottaa koko teeskentelijä.
Putinista taas tykkäisin jos se olisi hiljaa eikä naamaansa näyttäisi missään.
Äläkä sinäkään luo itsellesi tarpeita mihin ei resurssit riitä, monesti ne on ihan turhuuksia. En minäkään saa lentokonetta ikiomaksi, mutta mitäs siitä en osaisi edes lentää sillä. Jäänkin nyt miettimään mitenkä sen sais käymään.
Kirjoitinkin tämän ihan pikkutyttöjen iloksi, ne kun on niin mielissään kun mummo ei olekkaan kuollut. Nyt lähdenkin vahtimaan että muutkin jäis henkiin. - rukkasentekijä
Miten tämä viesti liittyy koiriin?
- rukkasentekijä
isoisoäiti kirjoitti:
Kiukuttaa ihan tolkuttomasti että se Sarasvuo yleensä päästettiin televisioon, vaikka en katsokkaan koskaan telkkaa niin sen kirjoituksia joskus lukeneena inhottaa koko teeskentelijä.
Putinista taas tykkäisin jos se olisi hiljaa eikä naamaansa näyttäisi missään.
Äläkä sinäkään luo itsellesi tarpeita mihin ei resurssit riitä, monesti ne on ihan turhuuksia. En minäkään saa lentokonetta ikiomaksi, mutta mitäs siitä en osaisi edes lentää sillä. Jäänkin nyt miettimään mitenkä sen sais käymään.
Kirjoitinkin tämän ihan pikkutyttöjen iloksi, ne kun on niin mielissään kun mummo ei olekkaan kuollut. Nyt lähdenkin vahtimaan että muutkin jäis henkiin.Miten tämä viesti liittyy koiriin?
- mie vaan
Eihän aloituksessa sanottukaan, että kaikkien harmien pitäisi koskea koiria. Saa täällä purkaa suuttumustaan muissakin asioissa. Vaikka ollaankin "yleistä KOIRISTA" -otsikon alla. Ideana on, että ihmiset saavat raivota täällä, niin sitten pysyisivät muut palstat vapaina tunteenpurkauksista ja keskustelut asiallisina.
Ja sarasvuo muuten on tosiaan yksi tv-maailman turhakkeista. Jos telkasta ei tule mitään muuta ohjelmaa, mieluummin suljen sen kuin jään töllistelemään mainittua tyyppiä. Ei Voisi Vähempää Kiinnostaa.- rukkasentekijä
Valitettavasti tällä palstalla ei saa keskustella mistään muusta kuin koiriin liittyvistä asioista. Tällaiset höpöhöpömussunmussun-ketjut eivät kuulu tälle palstalle.
Koiramaiset pulinat -palsta on tällaisia turhia ketjuja varten. - isoisoäiti
rukkasentekijä kirjoitti:
Valitettavasti tällä palstalla ei saa keskustella mistään muusta kuin koiriin liittyvistä asioista. Tällaiset höpöhöpömussunmussun-ketjut eivät kuulu tälle palstalle.
Koiramaiset pulinat -palsta on tällaisia turhia ketjuja varten.No mutta rupeskohan ihan tosissaan raivostuttamaan rukkasenvalmistajaa?
Tää on hyvä ketju, tässä saa päästellä tuollaiset paineet pois, helpottiko sua yhtään.
En olekkaan sinne pulinapalstalle koskaan kirjoittanut mitään, mutta nyt menen katsomaan josko siellä saa sitten puhua mistä tykkää, vai joutuuko heti rukkasiksi.
Toivomuksestasi mennäkseni vielä koiriin, meillä on vanhan koiran oikea etutassu pipi - rukkasentekijä
isoisoäiti kirjoitti:
No mutta rupeskohan ihan tosissaan raivostuttamaan rukkasenvalmistajaa?
Tää on hyvä ketju, tässä saa päästellä tuollaiset paineet pois, helpottiko sua yhtään.
En olekkaan sinne pulinapalstalle koskaan kirjoittanut mitään, mutta nyt menen katsomaan josko siellä saa sitten puhua mistä tykkää, vai joutuuko heti rukkasiksi.
Toivomuksestasi mennäkseni vielä koiriin, meillä on vanhan koiran oikea etutassu pipiJoo, kyllä se nyt vaan kannattaa häipyä muille palstoille höpöttämään joutavia. Täällä keskustellaan vain koiriin liittyvistä asioista.
Joo, kyllä se nyt vaan kannattaa häipyä muille palstoille höpöttämään joutavia. Täällä keskustellaan vain koiriin liittyvistä asioista.
niin pitäisi! keskustella, mutta jotkut ovat heti häätämässä muille palstoille toisia, jos eivät saa oman mieleisiä vastauksia, siitä on keskustelut kaukana, saati jotkut koira-aiheet... Joku on huolissaan puudelistaan, niin johan on joku omasta mielestään pätevä heti haukkumassa eläinrääkkääjäksi ja vaikka mitä syyttelemässä; kauheasti edistää tuota tiedonjakoa ja koiraosaamista.
- mie vaan
Joku varmaan sai nyt elinikäiset traumat kun yksi ketju on eksynyt väärään paikkaan. Valkotakit hoi! Yksi asiakas lisää terapeutille!
Mutta asia asiana. Jokuhan vois alottaa koiramaisissa pulinoissa samanlaisen ketjun? Raivonpurkuketju2! Oltaisiin oikeassa osoitteessa ja paineita saisi silti purkaa sille tarkoitetussa ketjussa. Idea (siis mainittu ketju) on minunkin mielestäni todella hyvä!
Isoisoäiti, mikäs teidän koiran jalassa?
Meillä jouduttiin viemään kissa eläinlääkäriin tikattavaksi, neljä tikkiä selkään. Liittyy koiriin sikäli, että kun kissa nukkuessaan putosi sängyn reunalta, se tipahti alapuolella nukkuvan koirani niskaan. Koira pelästyi ja nappasi kissaa (mikä ei aiheuttanut haavaa), joka puolestaan pelästyi sitä pahan päiväisesti, ja ryntäsi karkuun täyttä vauhtia. Mutkassa matto luisti sen alta, ja se törmäsi vanhan kaapin kulmaan. Kulmasta lohkesi pieni pala, joka repäisi haavan kissan selkään. Nyt pitää sitten vahtia, ettei kumpikaan revi sidettä irti haavan päältä. Huoh!- isoisoäiti
Voihan juku mikä ketjukolari teillä sattui, kaappi sai nyt ikuisen arven.
(älä kerro kellekkään, en käynyt siellä pulinoissa)
Meidän vanhukselta aukeaa määrävälein yksi varpaanväli, jonka se sitten kalvaa verelle asti, sain siihen salvaa lekurilta aikaa sitten ja nyt taas laittelen sitä siihen. Käsidesillä putsaan ensin, sillä on sellainen vaikutus että ei nuoleskele salvaa pois, haisee kai liian pahalle.
- mie vaan
Auts! Mikä sen varpaanvälin aukeamisen sitten aiheuttaa? Kuulostaa kurjalta vaivalta.
Meillä kaappi vaihtoi paikkaa ja matto vaihtui isompaan ja kumi- tai mikäliepohjaiseen joka ei luista. En halua että näin käy toista kertaa.
Pikaista paranemista koirallesi!- isoisoäiti
Ei siitä mitään ihosairautta löytynyt, on kai vaan niin "kulunut"
nahka kun niillä tassuilla on jo 16v kohta menty, se riesa ilmaantuu silloin kun on pitkään kurakelejä. Mahtanee olla parempaan jo menossa, kun ei enää itse hoida sitä.
Sanoin laittavani siihen käsidesiä, mutta käytän Neo-Amiseptia, vähän se kirpaisee muttei koira mitään sano
- mie vaan
Sama kai se on mitä siihen laittaa kunhan tökötti hoitaa hommansa eikä koiraan satu. Toivottavasti paranee pian!
Meillä meni yö valvomiseksi sen siteen takia. Jatkuvasti oli joko koira taikka kissa sitä nuolemassa tai kiskomassa. Hetkellisesti harkitsin jopa laittaa ne eri huoneisiin että olisi edes yksi suu vähemmän sidettä kiskomassa, mutta sama se on valvooko sitä yhden takia vai kahden, kun ei nukkua voi kuitenkaan.
Väsyttääääh...
Onneksi saan illalla erään ystäväni avuksi siihen asti että haava paranee. Voehan tota teiän elämätä.
Mummu, katopa vaikka mustin ja mirrin sivuilta paws-kuratossuja koiralle; suojaa kuralta ja märältä. Jos koirasi vaan käyttää tossuja...?
Ja katille sukkapuku päälle.
Ja tuon jälkeen teiän lemmikit ne vast noloilt näyttäävätkin; on sitte taas asiaa raivonpurkuketjuun....- mokomakiko
Tulipa mieleeni eläinkaupassa olleet koirien kynsilakat! Mitä idioottimaista turhuutta! Ja sukkia ja tulppia kynsiin jottei lattia naarmuunnu... Ärh!
- mie vaan
Suojasukkaa kokeiltiin jo, mutta katti kellahti kumoon kuin halvaantuneena eikä hievahtanutkaan vaikka odotimme melkoisen kauan. Ja koira oli repimässä sitäkin irti auttaakseen kamuaan. Tikit vaarassa siinäkin. Ei onnistu suojasukan kanssa, tai minkään muunkaan kanssa, mikä pitäisi kietoa kissan ympärille. Kauluriakin yritimme, tuloksena paniikki.
Muita ideoita? mie vaan kirjoitti:
Suojasukkaa kokeiltiin jo, mutta katti kellahti kumoon kuin halvaantuneena eikä hievahtanutkaan vaikka odotimme melkoisen kauan. Ja koira oli repimässä sitäkin irti auttaakseen kamuaan. Tikit vaarassa siinäkin. Ei onnistu suojasukan kanssa, tai minkään muunkaan kanssa, mikä pitäisi kietoa kissan ympärille. Kauluriakin yritimme, tuloksena paniikki.
Muita ideoita?juu, kattien kanssa voi käydä noin kun eivät ole tottuneet...
Ite onnistuin totuttamaan kissan pukuun tekemällä vanhoista pitkistä kalsareista suojapuvun, se oli niin käytettyä ja pehmeätä kangasta jo: leikatusta lahkeesta sai melko löysän putkipuvun (jaloille leikataan reilut rei'ät, lahkeen resorista tuli kaulus), ei kiristänyt kyljistä paljoa. Mikä päällä katti sitten paineli ympäriinsä, ulkonakin hihnassa. Ja märällä kelillä tuplapaksussa puvussa.
--naapuruston kauhuksi ja riemuksi.
Pikkuisen hulluhan tuo katti oli.- isoisoäiti
Kyllä totta on tuo tossuhomma, olen katsellut kun jotkut koirat niillä kävelee oikein hienosti, olempa kerran ihan vieraalta ihmiseltä kysynytkin miten tuo teidän koira suostuu pitämään noita tossuja jalassaan, ei kuulemma suostu lähtemään uloskaan jos ei niitä laiteta.
Se oli sellainen kenkäjalka, mutta laitappa meidän köpökintulle sellaiset, ei varmasti askeltakaan ota.Täytyy vissiin kiusallaan koittaa.
- mie vaan
Tämä on niin vainoharhainen että halvaantuu melkein jo siitä jos sen selkään laskee nenäliinan. Kesti melkein vuoden saada se hyväksymään edes valjaat vaikka harjoiteltiin päivittäin.
Onneksi on ystäviä! - Dhdhdhdhdh
Ai saasta että ottaa päähän tuo yksi hullu joka luulee omistavansa tämän palstan! Ei sitten pääse niin millään eroon noista ongelmistaan ja jaksaa täällä purkaa raivoaan koiranomistajille (eikä edes tässä ketjussa!!). Miten voi jollain olla noin paljon ongelmia..... Kiehuuu !!!!!
- mie vaan
Jos hänellä on patologinen pakkomielle?
- isoisoäiti
Ei minua ole hulluksi todettu, ei kyllä liioin tutkittukkaan. Aikanaan töihin mennessä oli kyllä niitä psygolokisia testejä, silloin ne ei huomanneet mitään vikaa, mutta siitä on jo niin kauan että onhan sitä ehtinyt tulemaan vaikka mitä remppaa, päähänkin.
Hyvä puoli asiassa on ettei se vaivaa kuin teitä. - Dhdhdhdhdh
isoisoäiti kirjoitti:
Ei minua ole hulluksi todettu, ei kyllä liioin tutkittukkaan. Aikanaan töihin mennessä oli kyllä niitä psygolokisia testejä, silloin ne ei huomanneet mitään vikaa, mutta siitä on jo niin kauan että onhan sitä ehtinyt tulemaan vaikka mitä remppaa, päähänkin.
Hyvä puoli asiassa on ettei se vaivaa kuin teitä.Tässä ei mummu nyt ollut susta kyse, kuten ehkä nimimerkkinikin saattaa paljastaa.
- mie vaan
Isoisoäiti, kyseessä on muuan koiravihaaja joka julistaa vihaansa aina ja joka paikassa ja provosoi koko palstaa.
Luotsi tekee tehtävänsä ja on puuttunut asiaan kovalla kädellä, ja nyt em häirikkö elämöi siitäkin, että hänen viestejään poistetaan jatkuvasti. Siitäkin huolimatta, että lähes kaikkien muiden mielestä ne ovat olleet täysin asiattomia.- rukkasentekijä
Minuako tarkoitat. Olen kyllä vaarallisten koirien vihaaja, mutta en ole kertaakaan protestoinut viestieni poistoa. Mitäs sinä tuolla tavalla rupeat valehtelemaan?
- mie vaan
Minuako tarkoitat. Olen kyllä vaarallisten koirien vihaaja, mutta en ole kertaakaan protestoinut viestieni poistoa. Mitäs sinä tuolla tavalla rupeat valehtelemaan?
Ei, rukkasentekijä, puhe ei ole sinustakaan. Tiedät varmasti kenestä puhutaan. En aina pidä sinunkaan kirjoituksistasi, mutta osaat silti käyttäytyä asiallisestikin ja puhua asioista kiihkoilematta, toisin kuin tämä toinen, fanaattinen kaikkien koirien vihaaja.
- naurettavin ikinä
mie vaan kirjoitti:
Ei, rukkasentekijä, puhe ei ole sinustakaan. Tiedät varmasti kenestä puhutaan. En aina pidä sinunkaan kirjoituksistasi, mutta osaat silti käyttäytyä asiallisestikin ja puhua asioista kiihkoilematta, toisin kuin tämä toinen, fanaattinen kaikkien koirien vihaaja.
nyt se dh vikisee jo palstan säännöistä, uskomatonta!
- mie vaan
naurettavin ikinä kirjoitti:
nyt se dh vikisee jo palstan säännöistä, uskomatonta!
Niinpä niin. Minulla alkaa olla suorastaan hauskaa seuratessani sitä avutonta raivoamista.
Vaikka on pakko sanoa, että nyt hän on ensimmäistä kertaa kirjoittanut asiallisen viestin ilman provosoivaa, fanaattista riehumista. Siinä tosin on joku linkki josta kommenteista päätellen pääsee taas jonnekin missä on kuvia raadelluista ihmisistä, ja odotankin nyt suurella mielenkiinnolla, antaako Harpyija sen olla vai onko tuo se linkki minkä hän uhkasi jatkossa poistaa automaattisesti sen nähdessään.
Mutta ainakan siinä ei tällä kertaa ollut sitä "tappakaa kaikki koirat tai ne tappavat meidät"-tyylistä vaahtoamista. Toistaiseksi ketju on pysynyt asiallisena keskusteluna vaikka siinä raatelusta puhutaankin.
Isoäiti: ne muovitossut mitä suosittelin, ne on kuin koirien tiskihanskat. Pehmeät, ja hyvin pysyy jalassa; tossun suuaukko on niin tiukka.
Joltain toiselta (kotimaiselta?) merkiltä on kyllä tullut semmoiset koiran tossut, joita voisi verrata puutarhahanskoihin; alla puuvillaa, neulosresori ja tassuosan pinnoitteena jotain muovia. Eivät varmaan yhtä vesitiiviit, mutta kevyehköt, ja riittävät varmasti tassun suojaksi jos iho on ehjä, eikä sillai tartte suojata tassua kuravedeltä.- isoisoäiti
Ai jaa - siitä välistä sitten puuttui jotain mitä nähnytkään.
Luulin että porukalla alatte järjen juoksuani puimaan. Meinasin haukkua teidät kaikki pystyyn koirinenne, vaikken tunnekkaan teitä olisin vaan ilkeyksiä keksinyt.
Kyllä nyt helpotti kun ei tarvinnutkaan alkaa niitä miettimään. - isoisoäiti
isoisoäiti kirjoitti:
Ai jaa - siitä välistä sitten puuttui jotain mitä nähnytkään.
Luulin että porukalla alatte järjen juoksuani puimaan. Meinasin haukkua teidät kaikki pystyyn koirinenne, vaikken tunnekkaan teitä olisin vaan ilkeyksiä keksinyt.
Kyllä nyt helpotti kun ei tarvinnutkaan alkaa niitä miettimään.Oikein tosissaan raivostuttaa tuollainen ketju, missä luotsi taitamattomasti kinaa ja yrittää perustella mielipiteitään, jotka ei käy sääntöjen kanssa yksiin kansiin.
Vastaväittelijä onkin sitten aivan eri maata hän kykenee perustelemaan kirjoituksensa aivan asiallisesti, luotsi epätoivoisesti välillä jopa uhkaillen kirjoituskiellolla yrittää selitellä tekemisiään.
Onko kellään tietoa minkä alan tohtoriksi siinä ketjussa väitelään? Onko kaikissa muissakin osioissa tämä luotsin selitysketju käynnissä? - 20+12
isoisoäiti kirjoitti:
Oikein tosissaan raivostuttaa tuollainen ketju, missä luotsi taitamattomasti kinaa ja yrittää perustella mielipiteitään, jotka ei käy sääntöjen kanssa yksiin kansiin.
Vastaväittelijä onkin sitten aivan eri maata hän kykenee perustelemaan kirjoituksensa aivan asiallisesti, luotsi epätoivoisesti välillä jopa uhkaillen kirjoituskiellolla yrittää selitellä tekemisiään.
Onko kellään tietoa minkä alan tohtoriksi siinä ketjussa väitelään? Onko kaikissa muissakin osioissa tämä luotsin selitysketju käynnissä?Luotsi tekee tehtävänsä aivan oikein, turhaan sinä yrität mitään mussuttaa. Jos sinäkään et ymmärrä sääntöjä niin voit mennä muualle. Miksi olet mielenhäiriöisen puolella?
- mistä teitä oikein s
isoisoäiti kirjoitti:
Oikein tosissaan raivostuttaa tuollainen ketju, missä luotsi taitamattomasti kinaa ja yrittää perustella mielipiteitään, jotka ei käy sääntöjen kanssa yksiin kansiin.
Onko kellään tietoa minkä alan tohtoriksi siinä ketjussa väitelään? Onko kaikissa muissakin osioissa tämä luotsin selitysketju käynnissä?Hahah, isoisoäiti on varmaan seuraava palstahäirikkö. Ensin vaikutti suht asialliselta ja osaavalta ihmiseltä, mutta nyt menettänyt jo täysin uskottavuutensa. Alat vaikuttamaan joltain DH:n "rikos"kumppanilta.
- 7+11
mistä teitä oikein s kirjoitti:
Hahah, isoisoäiti on varmaan seuraava palstahäirikkö. Ensin vaikutti suht asialliselta ja osaavalta ihmiseltä, mutta nyt menettänyt jo täysin uskottavuutensa. Alat vaikuttamaan joltain DH:n "rikos"kumppanilta.
isoisoäiti on mennyt jo liiallisuuksiin monissa kommenteissaan, koko ajan vahvistuu mielikuva juuri joko DH:n kätyristä tai sitten ärsyttävästä vanhasta mummosta joka luulee tietävänsä ja osaavansa kaiken, puolustaa sadistia ja haukkuu kaikki itseään nuoremmat (tai luulee nuoremmiksi). ei ole järkeä ei tädin toimissa.
- Jopo 99
mistä teitä oikein s kirjoitti:
Hahah, isoisoäiti on varmaan seuraava palstahäirikkö. Ensin vaikutti suht asialliselta ja osaavalta ihmiseltä, mutta nyt menettänyt jo täysin uskottavuutensa. Alat vaikuttamaan joltain DH:n "rikos"kumppanilta.
Isoäitihän on myöntänyt täällä provoavansa useilla nimimerkeillä, en tiedä olivatko vakioituneita, vai ihan satunnaisia, mutta ihan sama.
Luulen että pelkää omasta puolestaan tässä. En näe miksi yhdelläkään ASIALLISELLA kirjoittajalla olisi aihetta huoleen moderoinnista?!
Luotsin perusteet ovat olleet vedenpitävät. Isoäiti voisi kertoa *oikeaan ketjuun*, EI tänne, missä luotsilla ei linja mene s24 säännöstön kanssa yksiin, eikä luotsi pysty asioita perustelemaan säännöstöllä, saati että itkee asiaa täällä ja esittää noinkin ympäripyöreitä syytteitä. Eli isoäiti voisi koittaa olla RAKENTAVA keskustelija. Pelkäänpä pahoin ettei vain moiseen, ainakaan tässä aiheessa, pysty. - h0h0h0
Jopo 99 kirjoitti:
Isoäitihän on myöntänyt täällä provoavansa useilla nimimerkeillä, en tiedä olivatko vakioituneita, vai ihan satunnaisia, mutta ihan sama.
Luulen että pelkää omasta puolestaan tässä. En näe miksi yhdelläkään ASIALLISELLA kirjoittajalla olisi aihetta huoleen moderoinnista?!
Luotsin perusteet ovat olleet vedenpitävät. Isoäiti voisi kertoa *oikeaan ketjuun*, EI tänne, missä luotsilla ei linja mene s24 säännöstön kanssa yksiin, eikä luotsi pysty asioita perustelemaan säännöstöllä, saati että itkee asiaa täällä ja esittää noinkin ympäripyöreitä syytteitä. Eli isoäiti voisi koittaa olla RAKENTAVA keskustelija. Pelkäänpä pahoin ettei vain moiseen, ainakaan tässä aiheessa, pysty.Hahah, enpä tiedä ketään isoisoäitiä, taikka edes isoa isoäitiä, joka kuluttaisi aikaansa (aamuviideltä) netissä provoamiseen. Luulisi, että vanhemmalla väellä olisi jonkinlainen itsekunnioitus, mutta ei näemmä. Eipä sitä edes tiedä onko kyse mitenkään vanhemmastakaan ihmisestä, voihan sitä kukin kutsua itseään vaikka tsaariksi.
Minustakin Harpyija on tehnyt hyvää työtä. Hänhän on alusta asti sanonut, ettei ole kiellettyä puhua koirista negatiivisesti, vaan siitä, että se on tehtävä asiallisesti, provosoimatta ja vihaa lietsomatta. Siitähän se koko sota sai alkunsa. Ei niinkään asiasta, vaan kielenkäytöstä.
- isoisoäiti
Jäinpähän vaan miettimään tuota uhkailua luotsin taholta jossa hän kysyy :haluatko todella kirjoituskiellon tänne.
Ei asiallista kirjoitusta joko syy löytyy niin kieltoon, ellei sääntöjen vastaista, ei myöskään tuollaisia puolihuolimattomia heittoja.
Minulle se ei keväästä talvea tee mitä kukin kirjoittaa, kunhan hiemankin pysyy asiassa.
Omalta osaltani tämän palstan avaaminen loppuikin tähän ja samoimpa on päättänyt moni muukin keskustelijoista . - 17+7
isoisoäiti kirjoitti:
Jäinpähän vaan miettimään tuota uhkailua luotsin taholta jossa hän kysyy :haluatko todella kirjoituskiellon tänne.
Ei asiallista kirjoitusta joko syy löytyy niin kieltoon, ellei sääntöjen vastaista, ei myöskään tuollaisia puolihuolimattomia heittoja.
Minulle se ei keväästä talvea tee mitä kukin kirjoittaa, kunhan hiemankin pysyy asiassa.
Omalta osaltani tämän palstan avaaminen loppuikin tähän ja samoimpa on päättänyt moni muukin keskustelijoista .Kaksi asiaa:
"Kunhan hiemankin pysyy asiassa"
Oletko muka itse pysynyt aina asiassa? Et....
Pysykin poissa sitten kun lupasit. 17+7 kirjoitti:
Kaksi asiaa:
"Kunhan hiemankin pysyy asiassa"
Oletko muka itse pysynyt aina asiassa? Et....
Pysykin poissa sitten kun lupasit.Kannattaisko ottaa opiksensa omista neuvoistaan, kun niin pätevänä huudellaan..
Raivonpurkuketju otti vielä lisää aivoon, hitsiläinen.
Ensin kimitetään koira pitää ottaa pentuna ja juuri tietyn ikäisenä jotta se kiintyy muka ja päläpälä; joko sen suhteen osaa rakentaa siihen koiraan, oli se sitten minkäikäinen tahansa, -tai sitten ei, ja sitä selitetellään kaikenmaailman ihme sosiaalisuus-kiintymysteorioilla.
Seuraavan koiran otan jonkun aikuisen pitovaikeuspinkoilijan taas, koska nuoriin aikuisiin koiriin saa aika nopeasti kontaktin ja ne ovat hedelmällistä koulutusmateriaalia -ilman pentusekoilua ja pissa-kakka-rumpaa...
Jos ei ole muuta sanottavaa kuin tuo mene pois, pysy pois, mitä tänne tulit, ym, niin eihän se ole koira-aiheesta?!
- pieni chihuahua
Täällä puolipsykoottiset isojen koirien omistajat purkavat raivoaan ihmisiin, joita koirien jatkuvat päällekäynnit ovat alkaneet ottaa pattiin.
- aina kaikki
ja samaan aikaan puolipsykoottiset pikkuchihut rähjäävät kaikelle mikä liikkuu, eikä puolipsykoosissa oleva omistaja tee mitään piskinsä hillitsemiseksi, eihän niitä pikkusii tarvi kouluttaa?
Ihanaa yleistystä, eikö vaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474724Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1163698Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391875- 1061813
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131787Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1321613HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81434- 811296
- 1091166
- 521081