Bensavalo palaen ajaminen?

lotisee tyu

Onko haittaa jos ajelee melkein jatkuvasti bensavalo palaen. Tankkailee siis aina 10 eurolla.

26

1401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tankillinen viikossa

Ainakin olisi parempi niin päin, että kerran saisit tankattua tankin täyteen ja sitten tankkailisit aina sen 10 euron edestä kun sen verran on bensaa kulunut.

• on ja

Paljon. Poltat suuttimia tankin pohjavedellä. Ja kaikki paskat pyörii pumpussa!

• piispa

Ryssät pois eestä , kaikki verollepantaviksi. Putskulle 99% verot ja laitumille. t piispa

• laita vähän enemmän

Tulee kondenssivettä tankkiin kun on paljon kylmää pintaa mihin ilmassa oleva kosteus voi tiivistyä.

Ja joskus sitten käy niin että bensa loppuu jolloin säästö voi päätyä kustannukseksi, eli sijoita kolmekymppiä bensaan ja ylläpidä sitten sitä tasoa jos pystyt. Ja onhan se kivempi ettei se valo pala tai tarvitse laskea kilometrejä.

Dieselautossa polttoaineen loppuminen voi vaatia konepellin avaamista, eli niissä ei pidä päästää loppumaan.

• passat.

Minä olen ajanut samalla tyylillä (rahanpuute) jo 15- vuotta samalla autolla. Ainut ongelma on tullut siitä kun bensa on loppunut. Joutuu kävelemään bensan hakuun. Neljän litran tyhjä astia on autossa mukana sitä varten. Työttömällä on kyllä aikaa hakea sitä bensaa. Pitkille matkoille ei ole varaa lähteä muutenkaan.

• Teoraamaa

Juuri näin, se on aika teoreettinen pulma tuo kondenssivesi. Isompi murhe tulee siitä kun läträtään likaisilla astioilla polttoainetta.

Ns. hyötykilometrit pienenee kun tankilla on jatkuvasti käytävä, se kai on se suurin menetys.

• tyhjällä tankilla

Ei se haittaa, jo kymmeniä vuosia ajettu tyhjällä tankilla, aina vaan riittää.
      Milloin viimeksi tankannut, enpä muista.

• F150

Kannattaisi tankata tankki täyteen edes välillä. Täysin tyhjäksi ei kannata tankkia ajaa koska polttoaine toimii polttoainepumpun voitelu ja jäähdytysaineena. Mikäli polttoainepumppu pääsee imemään pelkkää ilmaa niin polttoainepumppu menee rikki ennen aikojaan. Polttoainepumpun vaihtaminen uuteen maksaa helposti muutaman satasen jos et itse osaa vaihtaa polttoainepumppua.

Koskee molempia bensa ja diesel autoja.

• mkmkkksdm

Tuleehan siinä turhia tankilla käyntejä paljon. Menee aikaa ja tulee enemmän mutkaa käännettäväksi ratilla.

• Hyvä provo

Kaikkiin provoihin te vastaattekin. 10 eurolla saa 6 litraa bensaa, vanhalla autolla kaupungissa sillä ajaa 30 kilometriä. Ei kovin kauas Lukoilista pääse.

• ei provo

Kauppaan on matkaa viisi kilometriä. Siellä käyn kerran viikossa. Samalla reissulla hoidan mahdolliset muut asiat kuntakeskuksessa. Bensa riittää siis kolmen viikon ajoihin. Työttömällä ei ole työmatka-ajoa.

• Pewpew

Ei haittaa mitenkään, pienemmän painon takia pääsee jopa paremmille kulutuslukemille.

Tuolla tankkausvälillä suosittelen kuintenkin käytettyä sähköautoa, ei tarvitse tankata ollenkaan ja pääset puolet pidemmän matkan kaupungissa.

• no electricitet

Saattaa työttömän rahapula olla hankinnan este ?

• Miksiköhän autoissa ylipäänsä pitää olla niin suuria tankkeja, jotain 50-60-litraisia? Nehän keräävät vain kosteutta.

Joku 20-30 litran tankki riittäisi useimmiten jos maantiekulutus on esim. 7 litraa.

Kuka ajaa pysähtymättä satoja kilometrejä? Ajoväsymyksenkin takia taukoja on pidettävä.

• tuki- juhani

Ajatele, kun joudut käymään huoltiskalla usein niin ohjaus-ym. muut nivelet, mitä niitä nyt on ala-palloja raidetankkoja ja muita kuluvat kohtuuttomasti. Ota huomioon myös hedelmä peleihin työntämäsi rahat.... jos olet niitä miehiä..Tankki täyteen vaan rohkeasti kylmä-asemalta, Vippaa vaikka kavereita rahat. Olet sitten vaikka iltama reissulla kuskina.

• Aina purkki vajaana

Ei kannata ostaa tankkia täyteen jos menovesi sattuu vaikka halpenemaan 0,001 sentillä ja olet juuri tankannut piripintaan.

Jos noin ikävästi kävisi niin olisihan se hirvittävä katastrofi ja yöunet menisivät takuulla pitkäksi aikaa !

• kätevää

Itse näpräsin omaan autooni pikkutankin joka vetää max. 10 litraa. Riittää mainiosti ja korvauspäivänä voi ostaa sen täyteen!

• masda

Hyviä neuvoja satelee, me autoiliat olemme innovatiivisiä ja luovia, kun lähimmäinen on pulassa,,,hyvä me..

• Koivukylän meininkiä

Mitä vähemmän tankissa bensaa, sen vähemmän rosvolla iloa. Ei ole paljoa bensaa rosvottavaksi eikä pääse kauas jos vie koko auton. Rosvojen ehdoilla tässä vanhan auton omistajien pitää elää, ainakin täällä Vantaan peränurkilla. Sellainen maa tästä on valitettavasti tullut.

• Omaisuuden vartija

Kyllä ne Koivukylän rentut saa ojennukseen kun pidät silmällä kun jätkä ilmestyy roplaamaan autoasi niin ei muuta kuin joku atrain käteen ja ...No tiedät itse miten siitä eteenpäin !

• yksinkertaista

Jos ihan oikeasti ajatellaan asiaa niin kyllähän jonoja olisi huoltiksella paljon vähemmän jos kaikki tankkaisi aina tankin täyteen, lähes samassa ajassa tankkaa koko tankin kuin jonkun kuusi litraa. Käynti kertojen määrä tekee jonot, tosin itse aina tankkaan silloin kun ei ole ruuhkaa.

• Junukka

Eipä kannata tankata kovin paljoo kerralla jos vähän ajelee kun nykybensa vanhenee parissa kuukaudessa.

• Tuubantööttääjä

Toi on ihan tuubaa. Jos tankissa on vettä tai muuta sinne kuulumatonta, ajan saatossa siitä voi ongelma tullakin, mutta bensa, ei edes tämä E10, itsessään ei mene miksikään kausisäilytyksesssä. Tai sitten moottoripyöräni sekä lumilinkoni tekee jotain väärin. Säilytys kummallakin lämmittämättömässä kellaritallissa, tankit täynnä toki.

• 0lli

Jos asuu pääkaupunkiseudulla missä on julkista liikennettä,niin kannattaa myydä auto pois jos ei ole varaa tankata kuin 10 litraa kerralla.

• nissan . . .

tankaamisesta puheen ollen ja tankinkoosta niin minulla meni bensapumppu rikki niin laitoin pissapojan säiliöön bensaa ja siitä letkun kaasarille valuu omalla paineella ja ei kerää kosteutta, ja kun käy tankilla niin saa tankin täyteen 3,30e. Kätevää eikö totta.

• 16+4

Voi vitsi toi on hyvä ohje, koetanpa heti aamulla omaan Ladaaniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5614
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4204
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2890
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      311
      1447
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1239
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1148
    Aihe