Kuka korvaa? - ei kukaan!

Matkalle lähtiessä olettehan tarkistaneet että teidän oma vakuutus korvaa kolaritilanteessa matkan jatkumisen tai kotiin pääsyn? Jos joudut liikenneonnettomuuteen syyttömänä osapuolena, voit joutua itse maksamaan kaikki kulut. Liikennevakuutuksesta korvataan vain auton korjaus tai lunastus. Itse joudut järjestämään auton matkan jatkamiseen. Samoin jos autosi jää korjattavaksi useiden satojen kilometrien päähän, se on sinun maksettava auton kuljetus itsellesi.
Suosittelen varmistamaan omasta vakuutusyhtiöstä mitä se korvaa tälläisessä tapauksessa!

4

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutonKeskeytysTurva

Monissa autoissa on oma merkkikohtainen autopalvelu. Mersussa on ollut iät ja ajat sellainen. Nykyään näyttää olevan miltei kaikissa merkeissä mukana.

• Korvaako tuo oikeasti tilanteessa esim. olet matkalla Lappiin, loma alkamassa ja olet peltikolarissa, korvaako auton että pystyt jatkamaan lomalle ja olemaan suunnitellun loman? Vai korvaako vain että pääset kolaripaikalta kotiin? Entä jos kolari tapahtuu Rovaniemellä ja asut Helsingissä. Autohan hinataan lähimmälle merkkikorjaamolle, mitä tapahtuu kun autosi on korjattu? Maksaako itse esim sen että auto laitetaan junaan? Monella automerkillä on sijausauto mahdollinen myös teknisessä viassa.

• Fear Factor

Ei niin, elämä on...
      Tosin sijaisautoon voi saada osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä (itsellä keskeytysvakuutus) ja jos sellaisella voi jatkaa sinne lappiin lomaa pitämään, niin sen jälkeen tulee lähinnä se oman auton pois hakemisen vaiva ja kulut.

• Nykyään auton

Juuri näin, lisäksi voit joutua olemaan ilman autoa viikkoja, tai kuten itse jouduin olemaan kaksi kuukautta. Eli kannattaa todellakin tarkistaa mitä omavakuutus korvaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7293
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4906
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4599
    4. 69
      4370
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3188
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2458
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2397
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      209