Kuka korvaa? - ei kukaan!

Matkalle lähtiessä olettehan tarkistaneet että teidän oma vakuutus korvaa kolaritilanteessa matkan jatkumisen tai kotiin pääsyn? Jos joudut liikenneonnettomuuteen syyttömänä osapuolena, voit joutua itse maksamaan kaikki kulut. Liikennevakuutuksesta korvataan vain auton korjaus tai lunastus. Itse joudut järjestämään auton matkan jatkamiseen. Samoin jos autosi jää korjattavaksi useiden satojen kilometrien päähän, se on sinun maksettava auton kuljetus itsellesi.
Suosittelen varmistamaan omasta vakuutusyhtiöstä mitä se korvaa tälläisessä tapauksessa!

4

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutonKeskeytysTurva

      Monissa autoissa on oma merkkikohtainen autopalvelu. Mersussa on ollut iät ja ajat sellainen. Nykyään näyttää olevan miltei kaikissa merkeissä mukana.

    • Korvaako tuo oikeasti tilanteessa esim. olet matkalla Lappiin, loma alkamassa ja olet peltikolarissa, korvaako auton että pystyt jatkamaan lomalle ja olemaan suunnitellun loman? Vai korvaako vain että pääset kolaripaikalta kotiin? Entä jos kolari tapahtuu Rovaniemellä ja asut Helsingissä. Autohan hinataan lähimmälle merkkikorjaamolle, mitä tapahtuu kun autosi on korjattu? Maksaako itse esim sen että auto laitetaan junaan? Monella automerkillä on sijausauto mahdollinen myös teknisessä viassa.

    • Fear Factor

      Ei niin, elämä on...
      Tosin sijaisautoon voi saada osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä (itsellä keskeytysvakuutus) ja jos sellaisella voi jatkaa sinne lappiin lomaa pitämään, niin sen jälkeen tulee lähinnä se oman auton pois hakemisen vaiva ja kulut.

      • Nykyään auton

        Juuri näin, lisäksi voit joutua olemaan ilman autoa viikkoja, tai kuten itse jouduin olemaan kaksi kuukautta. Eli kannattaa todellakin tarkistaa mitä omavakuutus korvaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe