Matkalle lähtiessä olettehan tarkistaneet että teidän oma vakuutus korvaa kolaritilanteessa matkan jatkumisen tai kotiin pääsyn? Jos joudut liikenneonnettomuuteen syyttömänä osapuolena, voit joutua itse maksamaan kaikki kulut. Liikennevakuutuksesta korvataan vain auton korjaus tai lunastus. Itse joudut järjestämään auton matkan jatkamiseen. Samoin jos autosi jää korjattavaksi useiden satojen kilometrien päähän, se on sinun maksettava auton kuljetus itsellesi.
Suosittelen varmistamaan omasta vakuutusyhtiöstä mitä se korvaa tälläisessä tapauksessa!
Kuka korvaa? - ei kukaan!
4
277
Vastaukset
- AutonKeskeytysTurva
Monissa autoissa on oma merkkikohtainen autopalvelu. Mersussa on ollut iät ja ajat sellainen. Nykyään näyttää olevan miltei kaikissa merkeissä mukana.
Korvaako tuo oikeasti tilanteessa esim. olet matkalla Lappiin, loma alkamassa ja olet peltikolarissa, korvaako auton että pystyt jatkamaan lomalle ja olemaan suunnitellun loman? Vai korvaako vain että pääset kolaripaikalta kotiin? Entä jos kolari tapahtuu Rovaniemellä ja asut Helsingissä. Autohan hinataan lähimmälle merkkikorjaamolle, mitä tapahtuu kun autosi on korjattu? Maksaako itse esim sen että auto laitetaan junaan? Monella automerkillä on sijausauto mahdollinen myös teknisessä viassa.
- Fear Factor
Ei niin, elämä on...
Tosin sijaisautoon voi saada osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä (itsellä keskeytysvakuutus) ja jos sellaisella voi jatkaa sinne lappiin lomaa pitämään, niin sen jälkeen tulee lähinnä se oman auton pois hakemisen vaiva ja kulut.- Nykyään auton
Juuri näin, lisäksi voit joutua olemaan ilman autoa viikkoja, tai kuten itse jouduin olemaan kaksi kuukautta. Eli kannattaa todellakin tarkistaa mitä omavakuutus korvaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581101Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11820Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83573Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36504Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43483Sinun kanssasi
Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver36476