Minkä laisia kokemuksia muilla on lyrican lopettamisesta? Itsellä vieroitus oireet ovat ihan hirveät!!! Ollut nyt noin pari viikkoa koko ajan pikku lämpöä, palelee, kuuma, kärttyisyys, uni vaikeudet, järjetön huimaus ja ripuli. Pisteenä iin pääle kolme päivää on ollut tosi vaikea puhua, ajatus ei luista ja ollo on niinkuin kovassa kuumeessa.
Olen nyt kolme viikkoa yrittänyt siittä vierottautua, mutta se on tosi vaikeaa!!! Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia oireita ja olen myös kuullut että kouristelukaan ei olisi harvinaista?
Ihmettelen että jos lyricasta tulee näin kauheita vieroitus oireita miksi siittä ei varoiteta ihmisiä? Ja miksi se ei ole kolmio lääke kun sivuvaikutuksetkin ovat niin kauheita?
Lyrican lopettaminen
16
11010
Vastaukset
- 1+11
"Ei ole raportoitu aiheuttavan vieroitusoireita" ;)
Sinulla on kaikki klassiset vieroitusoireet mitä noista psykoaktiivisista aivomyrkyistä saa aina puhevaikeuksista, kognitiivisiin häiriöihin ja fyysisiin oireisiin. Ei "masennus-" tai "psykoosilääkkeidenkään" kohdalla varoiteta yhtään mitään, eikä "mielentasaajien". Se on markkinointia. Lääke ei myy, jos kertoo totuuden. Aika simppeliä eikö? Politiikkaa poliittiikkaa. Politiikassa ja busineksessä ei ihmisen terveys tai arvo merkitse mitään. Yritä kestää ja jaksaa odottaa. Olosi luulisi parantuvan tulevien kuukausien aikana. Jos et meinaa pärjää niin käy juttelemassa lekurille. Ne yleensä kyllä tahtoo em. syistä kumota kaikki lääkehaitat kuviteltuina psyykkisinä ongelmina, joten varaudu siihen, että törmäät tiili seinään apua hakiessasi. - miina21
No just ahdistuneisuuteen olen sitä syönyt... Ja kaikki masennuslääkkeet mitä olen syönyt ja lopettanut, niin tämä on jotain aivan uutta!!!
Olen lääkärin kanssa jo asiasta puhunut. Hän oli sitä mieltä et hidastetaan tahtia,mut eihän siittä silloin pääse ikinä eroon ja sitten saa kärsiä pitempään niistä lievemmistä (jotka nekin kyllä lamauttaa toiminta kykyä...).
Ja olen kyllä huomannut että bisneksessä ei välitetä miten ihmisen käy. Kuhan vaan saadaan muka toimiva ja hyvä lääke myymään -.-. - leposärkyinen
Miksi olet lopettamassa Lyricaa, onko sairaus, johon se on määrätty parantunut?
Itse olen saanut Lyrican neuropaattiseen kipuun, hermosärkyyn.
Tämä kestokipu on iskiaksen "jälkitauti". Kipu on "majoittunut" oikeaan jalkaterään ja pikkuvarpaisiin. Kipu tulee pääasiassa öisin ja iltaisin otan Lyrican, joka auttaa. Olen nimennyt tämän leposäryn sänkyallergiaksi.
Kaikki mahdolliset tulehduskipulääkkeet on kokeiltu, vain Lyrica on auttanut ja Panadol 1g.
Kerran olin unohtanut uusia reseptin, viikko meni hyvin ilman lääkettä, mutta sitten tuli kamala leposärky. Kesti pari viikkoa ennenkuin Lyrica alkoi purra,
En edes ole tiennyt, että sitä käytetään mieliala lääkkeenä!- tyyt.hoitoon
Lyricalla, kuten niiin monella muullakin lääkkeellä on useita eri indikaatioita.
- varokaa !!
Minulla moninivelrikot ja tekonivel toisessa polvessa, pitäisi laittaa toiseenkin ja särkyjä jatkuvasti. Lääkärit määräsivät ns uuden ajan säekylääkkeitä leikkauksen jälkeen ja nilkutin noin puoli vuotta sauvojen kanssa. Tuska ja kivut ei loppuneet leikatusta polvesta . Otin vanhan ibumax reseptin ja kävin sen uusimassa ja aloin käyttää ibumaxia 600mg x2-3/vrk. Ei mennyt kuin pari päivää kun kävelin normaalisti.
Nivelrikkovaivoihin ( niitä on todettu muuallakin jaloissa käsissä jne) lääkäri kirjoitti lyricaa jossain vaiheessa jotta saisin nukkua säryiltä. Käytin muutaman viikon ja huomasin sitten peiliin katsoessa että miksi mun pupillit on kuin pisteet?? Kuin opiaattien käyttäjillä. Ei käy, en ala käyttämään moisia huumelääkkeitä. Muutenkin oli outo olo, ei sopinut mulle. Nykyään pärjään Ibumaxilla ja ig panadol. Otan päivittäin kerran tai kahdesti.
Lyricaa käytetään mielialalääkkenä ja tehoaa ainakin henkiseen ahdistukseen mikä on erittäin yleinen. Esim ko ahdistus on suurin syy ihmisten ylensyöntiin, ahmimiseen ja sitä kautta lihomiseen. Ihminen mättää ruokaa ja lihottavaa ruokaa kun yrittää lievittää ahdistustaan. Luulen, että lyrican käyttö ja määräminen tulee muuttumaan. Monissa maissa on kolmiolääke ja sille kuuluu kolmiomerkintä. Huumelääke kuin tramadol ja sekin ei ollut alkuun huumelääke. - vast."varokaa"
varokaa !! kirjoitti:
Minulla moninivelrikot ja tekonivel toisessa polvessa, pitäisi laittaa toiseenkin ja särkyjä jatkuvasti. Lääkärit määräsivät ns uuden ajan säekylääkkeitä leikkauksen jälkeen ja nilkutin noin puoli vuotta sauvojen kanssa. Tuska ja kivut ei loppuneet leikatusta polvesta . Otin vanhan ibumax reseptin ja kävin sen uusimassa ja aloin käyttää ibumaxia 600mg x2-3/vrk. Ei mennyt kuin pari päivää kun kävelin normaalisti.
Nivelrikkovaivoihin ( niitä on todettu muuallakin jaloissa käsissä jne) lääkäri kirjoitti lyricaa jossain vaiheessa jotta saisin nukkua säryiltä. Käytin muutaman viikon ja huomasin sitten peiliin katsoessa että miksi mun pupillit on kuin pisteet?? Kuin opiaattien käyttäjillä. Ei käy, en ala käyttämään moisia huumelääkkeitä. Muutenkin oli outo olo, ei sopinut mulle. Nykyään pärjään Ibumaxilla ja ig panadol. Otan päivittäin kerran tai kahdesti.
Lyricaa käytetään mielialalääkkenä ja tehoaa ainakin henkiseen ahdistukseen mikä on erittäin yleinen. Esim ko ahdistus on suurin syy ihmisten ylensyöntiin, ahmimiseen ja sitä kautta lihomiseen. Ihminen mättää ruokaa ja lihottavaa ruokaa kun yrittää lievittää ahdistustaan. Luulen, että lyrican käyttö ja määräminen tulee muuttumaan. Monissa maissa on kolmiolääke ja sille kuuluu kolmiomerkintä. Huumelääke kuin tramadol ja sekin ei ollut alkuun huumelääke.Minulla on niverikko mm. peukaloissa tosi paha, särkee ja ovat muuten kipeät.
Reumakokeet on tehty ja kädet kuvattu.
Lääkkeenä Cartexan 400 mg x 2./pv. Nyt on 2 kk. tauko. Särkylääkkeenä Panadol 1 g. tarvittaessa.
Neuropaattiseen kipuun lääkäri määräsi Lyrica 25 mg. Ei huumaa, eikä huimaa, käytössä vuosien kokemus.
Aluksi jo sairaalassa sain Orudis-kipulääkettä ja vuodesta 1997 olen käyttänyt ko.kipuun Abalginista -Tradolaniin ja kaikki siltä väliltä olen "nautiskellut", ei apua.
Lyrica on ainut joka on purrut särkyyni, joka alkoi iskiaksesta ja vaivaa vain öisin.
En ole koskaan ollut masentunut tms. - varokaa !!
vast."varokaa" kirjoitti:
Minulla on niverikko mm. peukaloissa tosi paha, särkee ja ovat muuten kipeät.
Lääkkeenä Cartexan 400 mg x 2./pv. Nyt on 2 kk. tauko. Särkylääkkeenä Panadol 1 g. tarvittaessa.
Neuropaattiseen kipuun lääkäri määräsi Lyrica 25 mg. Ei huumaa, eikä huimaa, käytössä vuosien kokemus.
Aluksi jo sairaalassa sain Orudis-kipulääkettä ja vuodesta 1997 olen käyttänyt ko.kipuun Abalginista -Tradolaniin ja kaikki siltä väliltä olen "nautiskellut", ei apua.
Lyrica on ainut joka on purrut särkyyni, joka alkoi iskiaksesta ja vaivaa vain öisin.
En ole koskaan ollut masentunut tms.Uskon ja olen itse sh. alan ammattilainen ja jouduin ennenaikaiselle eläkkeelle monien leikkausten jälkeen. Lyrica vaikuttaa keskushermostoon se on selvä, siksi auttaa hermosärkyyn ja kaikkiin neuropaattisiin särkyihin ja siksi vaikutuskirjo on laaja, vaikuttaa uneen ja unen saantiin jne... muistan itsekin kun otin ensimmäisen tbln et upposin kuin syvään kaivoon... ja uskalsin ottaa lääkkeen vain iltaisin.
Minulla on pahat nivelrikot mm jalkaterissä ( toisessa polvessa tekonivel, toinen odottaa asennusta) ja kipu tulee kuin raketti ja usein yöllä ja milloin vaan. Lyrica auttoi mutta säikähdin huumepupilleja. Muistaakseni vahvuus oli 75mg mitä määrättiin minulle. Edessä on leikkaus ja ortopedi sanoi laittavansa jalkaterään tueksi metallilevyä. Nivelrikkoja on joka puolella ja kipuja mutta olen pärjännyt tavallisilla kipulääkeillä muutaman vuoden. Jotenkin vierastan omalla kohdalla keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä, kun en halua lääkeriippuvaiseksi, kun niitä näki aivan riittävästi aktiivityöelämässä. - twiikeri1
vast."varokaa" kirjoitti:
Minulla on niverikko mm. peukaloissa tosi paha, särkee ja ovat muuten kipeät.
En ole koskaan ollut masentunut tms.tuolla lyrica 25mg ei pitäis kyllä tulla haittoja, mutta tehokin on kyllä heikompi kuin isommissa vahvuuksissa. mulla oli lyricaa aamulla 225mg, illalla 300mg. teho kipuun tosi hyvä, mutta menihän niistä kyllä aika pöhnään.
- pienin tehoaa
twiikeri1 kirjoitti:
tuolla lyrica 25mg ei pitäis kyllä tulla haittoja, mutta tehokin on kyllä heikompi kuin isommissa vahvuuksissa. mulla oli lyricaa aamulla 225mg, illalla 300mg. teho kipuun tosi hyvä, mutta menihän niistä kyllä aika pöhnään.
Lääketieteessä tunnetaan, että joskus saa parhaan tuloksen pienemmällä lääkeannoksella kuin suurella. Mm useimmissa unilääkkeissä ja nukahtamislääkkeissä todettu käytännössä.
Itselleni oli yllätys, että lyrica 25mg tehosi neuropaattiseen kipuun. Silmiä kirveltää jonkin verran mutta ei muita isompia sivuoireita. Lääkäri totesikin, että hän aloittaa aina pienimmästä annoksesta ja pienin annos on tehokkain - usein.
- miina21
Siittä oli vain haittaa. Alussa auttoi jotenkin siihen ahdistuneisuuteen,mutta vaste hävisi aika nopeasti. Yritettiin nostaakkin annosta, mutta kroppani kertoi kyllä selvästi että ei onnistu! Sivuvaikutuksia minulla oli koko sen vuoden ajan mitä käytin. Käsien vapinaa, huimausta yms.
Lueppa pakkaus seloste siittä lääkkeestä saatat yllättyä, huonolla tavalla... Siellä myös kerrotaan mihin muuhun sitä lääkettä käytetään kuin hermo kipuun.
Millä annoksella syöt sitä?- vast. nim. miina 21
En ole huomannut sivuvaikutusta, olen käyttänyt Lyricaa vuodesta 2004, aluksi 1x25mg illalla muutaman vuoden ja jossain vaiheessa annostusta lisättiin 2 x 25 mg illalla.
Aina matalapaineen, siis sään, vaihtuessa sateiseksi yösärky alkoaa hankalaksi ja sain lisäksi 1x 75 mg tarvittaessa. Nyt tuntemuksen mukaan otan joko 1x25, 2x25 tai 1x75 ,aina illalla, koska päivällä ei ole särkyä. Olen 68 v. astmaatikko, särkylääke tarvittaessa panadol 1 mg.
Kun aloitettiin lyrica, lääkäri kertoi heitehuimauksesta, mutta en ole huomannut mitään.
Kun saan jonkun uuden lääkkeen, lääkäri, joka on onneksi aina sama, pohtii tarkkaan miten se sopii muuhun lääkitykseeni.
Totta kai luen uudesta lääkkeestä pakkausselosteen, mutta luotan kyllä lääkäriini.
Itse vähentelen Gabrionia (gabapentiini) joka on sukua Lyricalle. On ollut hermosärkyä jaloissa ja päässä, eli otsassa ja nenän alueella on tunne kuin pää poksahtaisi. Burana auttaa isoilla annoksilla Paramaxin kanssa kipuihin. Tsemppiä kaikille jotka taistelevat lääkkeiden lopettamisen kanssa.
- miina21
Itsellähän on ollut se vuorokausi annos 300mg... Että olen kuullut jos annos on pieni niin haitta vaikutuksia ei tule niin helposti. Mut sehän siinä on kun monelle ei pieni annos riitä, kun elimistö tottuu.
Minulla myös vaikeita kipu tiloja endometrioosin johdosta ja sairaalassa monesti ovat katsoneet oudosti kun olen kertonut ettei se mulla ainakaan siihen kipuun auta. Ja kynsin hampain antaneet tramalia, se auttaa edes sen verran että pystyy edes vähän kävelemään. - pahat oireet
Mulla menee Lyricaa 4 x 150mg, olen kerran yrittänyt puolittaa annostuksen ja jo siitä tuli niin hirveät oireet, että en olisi pystynyt keskittymään töihin, joten palasin nopeasti alkuperäiseen annostukseen.
Xanor vähän helpottaa oireita, mutta ei riittävästi.
Xanorista vierottautuminen sen sijaan ei ole aiheuttanut lainkaan mulle niin pahoja oireita kuin Lyrica.
Pitäisi varmaan olla puoli vuotta pois töistä, että voisi edes yrittää päästä eroon tuosta myrkystä. - 10+9
Eikö Lyrican käytössä kannattaisi pitää aina välipäivä niin tällä tavalla ei ehkä kehittyisi vastetta lääkkeeseen eikä tulisi riippuvuusongelmaa? Eikö tällöin pienemmätkin annokset auttaisi?
- Anonyymi
Mä syön aika monta kertaa ton 300mg päivässä enkä lähe kokeilemaan lopettamista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593