Mitä tehdä, kun seksihalut ei kohtaa?

innokasnainen

Olen kolmikymppinen nainen ja olen seurustellut joitain kuukausia itseäni pari vuotta nuoremman miehen kanssa. Olin sinkkuna nelisen vuotta ennen tätä, sitä ennen pitkässä suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa suurin ongelma oli seksi, tai siis sen puute. Olin itse silloin vakavasti sairas, psyykkisesti, enkä ollut kiinnostunut edes elämisestä, enkä "yllättäen" ollut kiinnostunut seksistäkään. Itselläni on myös hyväksikäyttötaustaa, joka vielä silloin vaivasi. Kumppanini ei ymmärtänyt asiaa mun kannalta yhtään, vaan koin, että jos halusin jatkaa hänen kanssaan tai ylipäätään olla suhteessa, piti minun myös antaa, jotta en häntä menettäisi. Koin painostusta ja itseni huonoksi kumppaniksi ja kaikki tämä sai minut suorastaan inhoamaan seksiä.

Suhde sitten päättyi siihen, että eksäni löysi uuden naisen. Ajattelin pitkään, etten edes halua olla kenenkään kanssa suhteessa, koska en todennäköisesti kykene tyydyttämään kenenkään toisen seksuaalisia haluja. Sitten itse sinkkuna ollessani seksihalut palasivat oikein urakalla ja innostuin kaikesta seksiin liittyvästi tosi paljon. Koska viihdyin yksin, enkä tavannut ketään uutta, olin sitten tyytyväisesti sinkkuna ja opettelin tyydyttämään itse itseni. Se oli hauskaa ja omasta kivasta tykkään todella paljon. :D Yleensä ei ole päiviä, jolloin en runkkaisi, joskus teen sitä muutaman kerran päivässä jos on aikaa. Edelleenkin, vaikka löysinkin ihanan miehen, jota haluan todella paljon ja jonka kanssa seksi on ihanaa ja tyydyttävää. Orgasmia en ole ikinä yhdynnässä saanut, tai toisen ihmisen hipelöinnillä muutenkaan, sen puolen hoida aina itse. Seksi on silti nautinnollista ja tyydyttää tarpeita, paljon muitakin kuin seksuaalisia.

Alkuun tässä uudessa suhteessa oli seksiä paljon, koska mä halusin, eikä mies pistänyt hanttiin. ;) Nyt tässä suhteessa olen erittäin halukas, alkaa monesti panettamaan jo ihan se, jos vähän halaillaan poikaystävän kanssa. Oletin, että "kyllähän nyt kaikki miehet haluaa aina seksiä", kuten höhlä eksäni tuntui pitävän normaalia. Yllätyin ja petyin, kun alun jälkeen tuntui, ettei poikakaveri olekaan niin kiinnostunut. Alkuun mietin, että voiko suhteesta tulla mitään, jos jo alkuun toista ei huvita ja itseä huvittaa hermoilemiseen asti. Pari kertaa käyttäydyinkin loukkaantuneesti ja jos hän oli luonani ja mun teki mieli, niin kävin hänen nukkuessaan runkkaamassa toisessa huoneessa. Tämmöistä ei montaa päivää kestänyt, koska mun mielestä mun käytös oli lapsellista, tyhmää ja tiedän, että minulla on tommoista paremmat ihmissuhdetaidot. Päätin myös että en toimi, kuten eksäni toimi. En halua toiselle samaa paskaa oloa, mikä itselläni oli.

Päätin ottaa toisen lähestymistavan asiaan. Päätin toimia, kuten olisin toivonut eksäni toimivan. Kysyin kumppanilta, että johtuuko haluttomuus minusta, siksi että olen fyysisesti tai psyykkisesti sellainen, ettei hän halua olla kanssani. Hän kertoi, että hän ei vain ole niin kiinnostunut seksistä, kuin nuorempana ja ongelmia sekä suorituksessa että haluissa aiheuttaa mm joku aikaisemmin ollut lääkitys. Hyvin ymmärrettävät syyt mun mielestä. Häntäkin oli ehtinyt ahdistaa se, että ei ole halunnut tai pystynyt, kun mä olen halunnut. Tuntui ihan helvetin pahalta kuulla tommoinen ja nähdä, kuinka paljon tilanne söi myös häntä. Itse sitten tein, kuten haluaisin, että mulle tehtäisiin tossa tilanteessa. Halasin ja pitelin ja silittelin, kuten yleensäkin teen ja sanoin, että vaikka hän ei haluaisi, niin tykkään hänestä todella paljon, en halua tehdä seksistä ikävää ja ahdistavaa velvollisuutta ja suoritusta. En halua, jos hän ei ole täysillä mukana. haluan, että seksiä on silloin kun kumpikin haluaa ja että seksi on sellaista, mikä tuntuu molemmista hyvältä. Tuntui tosi hyvältä ja palkitsevalta nähdä helpotus ja ilo toisen olemuksessa. Haluan olla kumppani, joka sivuuttaa omat halunsa, kumppanini hyvin vointi menee niiden edelle kirkkaasti. Haluan olla kumppani, jonka kanssa on hyvä ja rento olla, sellainen joka ymmärtää ja hyväksyy. Tiedän myös hänen tilanteessaan olleeni, että painostus, turhautumisen näyttäminen, asiasta ongelman tekeminen etc ei paranna tilanne millään lailla, päinvastoin. (jatkuu)

11

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • innokasnainen

(jatkuu) Olen muutenkin avoin, rohkea ja keksin ratkaisun, jos on ongelmia. Tiedän myös olevani ihan itse vastuussa omasta onnestani, myös suhteessa. Halunikin ovat minun vastuullani. Nämä asiat eivät mun ajatusmaailmassani ole kumppanin vastuulla. Tämän kumppani myös tietää. Pärjäsin hyvin runkkaamisella 4 vuotta. Ajattelen, että itse hoidan omat tarpeeni, eli runkkaan, jos hän ei halua. Kun itse haluan, niin sanon sen ääneen ja kysyn, että saa osallistua jos haluaa. ;) Yksinkin menettelee, mutta hänen kanssaan se on ehdottomasti kivointa. Osallistuminen on meidän tapauksessa laaja käsite. Osallistumista on mun mielestä jo se, että hän on paikalla, kun hoitelen itseäni. On ihanaa olla toisen kainalossa ja lähellä. Yleensä oletan, että homma menee näin, sitten jos onkin enemmän, niin se on vaan ehdotonta plussaa. Vaikka joskus yhdyntä ei olekaan onnistunut silloin kun siihen on päästy, en siltikään pidä sitä kertaa pettymyksenä tai epäonnistumisena. Sen verran olen elämää nähnyt, että en elä missään fantasiamaailmassa parisuhteenkaan suhteen. Musta on ihan mahtavaa, että toinen uskaltaa edes yrittää, vaikka pettyy itse, jos ei onnistu. Olen tehnyt selväksi, että mä en pety. Tähän mennessä on mennyt oikein hyvin näin. Olen todella iloinen, että en ole ääliö, joka ei osaa keskustella, on ymmärtämätön ja muutenkin ihmissuhdetaidoton. Olen myös iloinen, että mulle parisuhde on parisuhde, ilman seksiäkin. Mulla ainakin parisuhteeseen kuuluu myös ihan muutkin asiat, kuin vain seksi. Seksin lisäksi meillä on parisuhteessa paljon muitakin asioita, mitä en tee muiden kuin seurustelukumppaneiden kanssa. Tosi sääli, jos jollain seksitön suhde muuttuukin kaverisuhteeksi, jos seksi loppuu.

Kirjoitin tämän, koska täälläkin monet ruikuttaa siitä, kun kumppani ei halua ja keinot asian ratkaisemiseen ovat monesti todella lapselliset. Jos kumppanisi ei halua, niin se on ihan itsestä kiinni haluaako olla ahdistava ja painostava ilkimys, joka tuhoaa viimeisetkin halut, vai ihana ja ymmärtäväinen kumppani, jonka kanssa on hyvä olla ja joka kannustaa ja innostaa. Valinta on ihan sinun itsesi.

• mies77x

Löytäisinpä samanlaisen naisen kuin sinä! Toisaalta kirjoituksesi oli melkeinpä liian hyvin kirjoitettu. Tulee mieleen että siellä on joku empaattinen psykologi viettänyt vapaa-aikaa ja päättänyt tarinoida auttaakseen ihmisiä. Ei vaan, en epäile...

Seksi aiheuttaa turhan paljon paineita nykyään pariskunnille. Monet ottavat itseensä sen että kumppani ei haluakaan niin paljon seksiä. Joidenkin libido ei ole niin voimakas kuin toisten. Ja elämäntilannekin siihen vaikuttaa. Itse olen todella seksuaalinen ja joskus kun harrastin yhden yön juttuja, niin naiset eivät kyllä saaneet minun luonani nukkua rauhassa. Yhden session jälkeen meni viisi minuuttia ja jälleen piti saada lisää. Mutta pitkässä suhteessa minäkin kyllästyn. Pelkäänkin että mahdollisessa seuraavassa suhteessani lopetan sekstailut sen alun jälkeen. Toivottavasti törmään ymmärtäväiseen ihmiseen.

• innokasnainen
        mies77x kirjoitti:

Löytäisinpä samanlaisen naisen kuin sinä! Toisaalta kirjoituksesi oli melkeinpä liian hyvin kirjoitettu. Tulee mieleen että siellä on joku empaattinen psykologi viettänyt vapaa-aikaa ja päättänyt tarinoida auttaakseen ihmisiä. Ei vaan, en epäile...

Seksi aiheuttaa turhan paljon paineita nykyään pariskunnille. Monet ottavat itseensä sen että kumppani ei haluakaan niin paljon seksiä. Joidenkin libido ei ole niin voimakas kuin toisten. Ja elämäntilannekin siihen vaikuttaa. Itse olen todella seksuaalinen ja joskus kun harrastin yhden yön juttuja, niin naiset eivät kyllä saaneet minun luonani nukkua rauhassa. Yhden session jälkeen meni viisi minuuttia ja jälleen piti saada lisää. Mutta pitkässä suhteessa minäkin kyllästyn. Pelkäänkin että mahdollisessa seuraavassa suhteessani lopetan sekstailut sen alun jälkeen. Toivottavasti törmään ymmärtäväiseen ihmiseen.

Kiitos vastauksesta. En tosiaan ole psykologi, mutta itse todella paljon raskaita asioita läpikäynyt ja on ollut pakko keksiä ratkaisuja ja vaihtoehtoja, jotta elämä on ihanaa eikä kurjaa. Kyllähän sitä aina voi mennä siitä mistä aita on matalin, mutta mä en ainakaan itse sitä enää tee, koska vaihtoehtojakin on. Se vaan vaatii itseltä enemmän. Helppoa se olisi ollut minunkin vaan jatkaa kiukuttelua asian suhteen ja tehdä asiasta ongelma. Asia olisi ongelma, jos poikaystäväni ei haluaisi seksiä mun kanssa, koska itse tekisin jotain väärin. Ja itse olen hänen tilanteessaan ollut, joten on jokin aavistus siitä miltä toisesta tuntuu. Ja vaikka itsestä on joskus tuntunut oikeasti jo sietämättömältä se, että haluaisi, mutta toista ei kiinnosta, niin en silti halua kohdella toista huonosti. Olen erittäin myötätuntoinen ja ollut aiemmin erittäin huonostikohdeltu lähes kaikissa ihmissuhteissa ja itsetunto ja -varmuus on ollut todella alhaiset. Sinkkuna tajusin oman osuuteni omaan olooni, sekä myös sen, että tulen olemaan onneton suhteissa jatkossakin, jos en tee jotain itsetunnolleni.

Tämän hetkinen suhde ei ole kestänyt kauaa, vajaa 4 kk. En tiedä, miten asiat jatkossa menee, mutta tällä hetkellä olen tyytyväisempi kuin koskaan. Olen sinut oman seksuaalisuuteni kanssa ja tiedän mitä haluan. Traumojen ja terapioiden ja itsetutkiskelun jälkeen myös tiedän, miten toimin, sekä fyysisesti, että psyykkisesti. Myös seksiin liittyvissä asioissa. Voi olla, että tulevaisuudessa asiat muuttuvat meidänkin välillä. Katsotaan sitä sitten aikanaan. :) Mua ei haittaa vähäinen seksi, jossa myös poikakaveri on osallisena, mua ei haittaa se, että runkkaan, tekisin sitä, vaikka harrastaisin useammin seksiä poikaystävän kanssa, koska se on sellainen luontainen ja mun mielestä terve juttu, mistä tykkään. Se ei tarkoita, että en haluaisi olla ihanan kumppanini kanssa, se on vaan nimenomaan mun omaa kivaa. Mua ei myöskään haittaa, jos mies runkkaa. Mun todellisuudessa jokainen on tosiaan vastuussa itsestään ihan kaikissa asioissa ja mun mielestä on ihan kohtuutonta vaatia, että joku toinen ihminen on vastuussa yhtään kenenkään seksuaalisesta tyytyväisyydestä. Mulle runkkaaminen on ihan vaan luonnollinen osa mun seksuaalista käyttäytymistä, se ei ole pakkomielle, eikä häiritse arkea tai suhteessani. Jos poikakaveria häiritsisi asia, niin sitten se olisi ongelma, koska kuitenkin haluja on ja paljon. Hän myös joskus luuli, että puuhaan mieluummin yksin kuin hänen kanssaan, koska "veivaan" niin usein. Se on ihan puppua ja sen olen selväksi tehnyt. Hänen kanssaan se on ihaninta, siitä ei ole epäilystäkään. Eikä häntä onneksi haittaa mun puuhastelut. Monesti tykkää olla jollain lailla mukana.

Yleensä en tämmöisille palstoille kirjoittele, mutta nyt olen oman uuden parisuhteen myötä ollut kiinnostunut suhteistakin yleisemmällä tasolla ja olen täällä joitain osioita lueskellut. Aiemmin lueskelin enemmänkin, en niinkään enää. Ja melkein joka kerta törmään näihin "en riitä kumppanilleni", "kumppani masturboi salaa", "kumppani ei halua seksiä" ja jotenkin halusin, että jos joku täällä ihmettelee näitä ongelmia, jotka ei esim mulle ole ongelmia, vaan asioita, joista voi luontevasti puhua, niin täällä on joku muukin, joka ihmettelee. Olen myös itse kokenut nämä asiat ongelmina, mutta vaihtoehtoja on. Voi olla että tästä tekstistä on apuakin jollekin tai ainakin tietää, että voi myös olla kumppaneita, jotka ovat ymmärtäväisiä, osaavat keskustella asioista, eivät hauku kumppania netissä ja puhuvat yleensäkin muista kunnioittavasti. Älkää luulko, että kaikki seksuaalisesti innokkaat kumppanit pitävät halutonta kumppania huonona kumppanina.

Kun tapasin nykyisen poikaystävän, olin innoissani, että nyt saa seksiä. Juu, jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmin ja vaihtoehtoisessa muodossa. :D Muuten sain sitten paljon enemmän, eli ihanan kumppanin, joka on huomaavainen, aito, hyvää seuraa, sellainen jonka kanssa on hyvä olla. Ja mulle merkitsee ihan mielettömästi se, että kumppani kestää ja on ymmärtäväinen, vaikka olenkin aika innokas, enkä sitä salaile. Että häntä ei haittaa, jos teen itselleni kivoja juttuja hänen seurassaan. Varmistan kyllä aina, että haittaako. Ei ole haitannut ja silloin tällöin hänkin innostuu, kun mulla on kivaa ja sitä on kiva katsellakin. :D Mä olen niin iloinen, että meillä on tämmöinen järjestely. Ja olen myös iloinen, että olen itse se kenen kanssa tämä ihana mies on. En ole lähelläkään täydellistä kumppania, mussa on paljon vikaa. Mutta ainakin nyt meillä molemmilla on mahdollisuus ymmärtäväiseen kumppaniin. Poikakaverin edellisistä melkein jokainen lähti jossain vaiheessa pettämään. Se ei ole mulla käynyt tässä suhteessa, eikä aiemmissakaan ikinä mielessä. Mä myös osaan pitää itseni tyytyväisenä ja olen kumppanini kanssa jostain ihan muista syistä kuin seksistä, vaikkei siinäkään mun mielestä mitään vikaa ole. :)

• Mies77x
        innokasnainen kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. En tosiaan ole psykologi, mutta itse todella paljon raskaita asioita läpikäynyt ja on ollut pakko keksiä ratkaisuja ja vaihtoehtoja, jotta elämä on ihanaa eikä kurjaa. Kyllähän sitä aina voi mennä siitä mistä aita on matalin, mutta mä en ainakaan itse sitä enää tee, koska vaihtoehtojakin on. Se vaan vaatii itseltä enemmän. Helppoa se olisi ollut minunkin vaan jatkaa kiukuttelua asian suhteen ja tehdä asiasta ongelma. Asia olisi ongelma, jos poikaystäväni ei haluaisi seksiä mun kanssa, koska itse tekisin jotain väärin. Ja itse olen hänen tilanteessaan ollut, joten on jokin aavistus siitä miltä toisesta tuntuu. Ja vaikka itsestä on joskus tuntunut oikeasti jo sietämättömältä se, että haluaisi, mutta toista ei kiinnosta, niin en silti halua kohdella toista huonosti. Olen erittäin myötätuntoinen ja ollut aiemmin erittäin huonostikohdeltu lähes kaikissa ihmissuhteissa ja itsetunto ja -varmuus on ollut todella alhaiset. Sinkkuna tajusin oman osuuteni omaan olooni, sekä myös sen, että tulen olemaan onneton suhteissa jatkossakin, jos en tee jotain itsetunnolleni.

Tämän hetkinen suhde ei ole kestänyt kauaa, vajaa 4 kk. En tiedä, miten asiat jatkossa menee, mutta tällä hetkellä olen tyytyväisempi kuin koskaan. Olen sinut oman seksuaalisuuteni kanssa ja tiedän mitä haluan. Traumojen ja terapioiden ja itsetutkiskelun jälkeen myös tiedän, miten toimin, sekä fyysisesti, että psyykkisesti. Myös seksiin liittyvissä asioissa. Voi olla, että tulevaisuudessa asiat muuttuvat meidänkin välillä. Katsotaan sitä sitten aikanaan. :) Mua ei haittaa vähäinen seksi, jossa myös poikakaveri on osallisena, mua ei haittaa se, että runkkaan, tekisin sitä, vaikka harrastaisin useammin seksiä poikaystävän kanssa, koska se on sellainen luontainen ja mun mielestä terve juttu, mistä tykkään. Se ei tarkoita, että en haluaisi olla ihanan kumppanini kanssa, se on vaan nimenomaan mun omaa kivaa. Mua ei myöskään haittaa, jos mies runkkaa. Mun todellisuudessa jokainen on tosiaan vastuussa itsestään ihan kaikissa asioissa ja mun mielestä on ihan kohtuutonta vaatia, että joku toinen ihminen on vastuussa yhtään kenenkään seksuaalisesta tyytyväisyydestä. Mulle runkkaaminen on ihan vaan luonnollinen osa mun seksuaalista käyttäytymistä, se ei ole pakkomielle, eikä häiritse arkea tai suhteessani. Jos poikakaveria häiritsisi asia, niin sitten se olisi ongelma, koska kuitenkin haluja on ja paljon. Hän myös joskus luuli, että puuhaan mieluummin yksin kuin hänen kanssaan, koska "veivaan" niin usein. Se on ihan puppua ja sen olen selväksi tehnyt. Hänen kanssaan se on ihaninta, siitä ei ole epäilystäkään. Eikä häntä onneksi haittaa mun puuhastelut. Monesti tykkää olla jollain lailla mukana.

Yleensä en tämmöisille palstoille kirjoittele, mutta nyt olen oman uuden parisuhteen myötä ollut kiinnostunut suhteistakin yleisemmällä tasolla ja olen täällä joitain osioita lueskellut. Aiemmin lueskelin enemmänkin, en niinkään enää. Ja melkein joka kerta törmään näihin "en riitä kumppanilleni", "kumppani masturboi salaa", "kumppani ei halua seksiä" ja jotenkin halusin, että jos joku täällä ihmettelee näitä ongelmia, jotka ei esim mulle ole ongelmia, vaan asioita, joista voi luontevasti puhua, niin täällä on joku muukin, joka ihmettelee. Olen myös itse kokenut nämä asiat ongelmina, mutta vaihtoehtoja on. Voi olla että tästä tekstistä on apuakin jollekin tai ainakin tietää, että voi myös olla kumppaneita, jotka ovat ymmärtäväisiä, osaavat keskustella asioista, eivät hauku kumppania netissä ja puhuvat yleensäkin muista kunnioittavasti. Älkää luulko, että kaikki seksuaalisesti innokkaat kumppanit pitävät halutonta kumppania huonona kumppanina.

Kun tapasin nykyisen poikaystävän, olin innoissani, että nyt saa seksiä. Juu, jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmin ja vaihtoehtoisessa muodossa. :D Muuten sain sitten paljon enemmän, eli ihanan kumppanin, joka on huomaavainen, aito, hyvää seuraa, sellainen jonka kanssa on hyvä olla. Ja mulle merkitsee ihan mielettömästi se, että kumppani kestää ja on ymmärtäväinen, vaikka olenkin aika innokas, enkä sitä salaile. Että häntä ei haittaa, jos teen itselleni kivoja juttuja hänen seurassaan. Varmistan kyllä aina, että haittaako. Ei ole haitannut ja silloin tällöin hänkin innostuu, kun mulla on kivaa ja sitä on kiva katsellakin. :D Mä olen niin iloinen, että meillä on tämmöinen järjestely. Ja olen myös iloinen, että olen itse se kenen kanssa tämä ihana mies on. En ole lähelläkään täydellistä kumppania, mussa on paljon vikaa. Mutta ainakin nyt meillä molemmilla on mahdollisuus ymmärtäväiseen kumppaniin. Poikakaverin edellisistä melkein jokainen lähti jossain vaiheessa pettämään. Se ei ole mulla käynyt tässä suhteessa, eikä aiemmissakaan ikinä mielessä. Mä myös osaan pitää itseni tyytyväisenä ja olen kumppanini kanssa jostain ihan muista syistä kuin seksistä, vaikkei siinäkään mun mielestä mitään vikaa ole. :)

Tuo tilanteesi ei ole lainkaan huono, päinvastoin. En tarkkaan tiedä mistä se johtuu, mutta on hyvin yleistä, että miehet eivät innostu seksistä samalla tavalla pitkään jatkuneen seurustelun aikana. Tai kaipa se pätee naisiinkin. Sinun tapauksessa tuo alkuvaihe hiipui aika nopeasti, mikä tarkoittanee että miehesi ei tosiaan tarvitse sitä seksiä ihan niin usein. Eipähän sinun tarvitse olla huolissasi että seksin vähyys johtuu siitä että, miehesi olisi kyllästynyt sinuun.

Minulla on yksi pitkä seurustelu takana ja ensimmäiset pari vuotta olin kyllä äärimmäisen aktiivinen tekemään aloitteita. Kun nukuimme yhdessä niin alapää heräsi eloon joka ikinen kerta. Sitten se pikkuhiljaa hiipui jostain syystä. Harrastin kyllä omaa kivaa aika usein, mutta en halunnut seksiä kumppanini kanssa. Tosin se seurustelu muutenkin meni huonompaan suuntaan. Eli sekin voi olla syy. Toisaalta rupesin näkemään kumppanini melkein kuin tämä olisi siskoni. Se luonnollisesti hillitsi himoja. Mutta kumma kyllä, vaikka sitä seksiä ei myöhemmin ollut seurustellessani, niin osasin silti arvostaa naiseni seksikkyyttä. Eli ei sekään ominaisuus naisessani aivan haaskuun mennyt.

Olen hyväksynyt, että sama homma tullee toistumaan jatkossakin, mutta nyt tiedän ettei siitä tarvitse stressata liikaa. Seurustelin tai en, niin masturbointi jatkuu varmasti. Ja koska minulle kumppanin löytäminen on äärimmäisen haasteellista, niin en todellakaan rupea ihan pienistä seksiongelmista vääntämään kriisiä. On melkein mahdotonta löytää kumppania, jolla on täysin identtinen libido. Eli seksin suhteen joutuu tekemään pieniä kompromisseja aina. Vaihtaisin tämän seksittömän sinkkuuden lähes seksittömään suhteeseen välittömästi. Sopivan himokas nainen olisi tietysti plussaa.

• innokasnainen
        Mies77x kirjoitti:

Tuo tilanteesi ei ole lainkaan huono, päinvastoin. En tarkkaan tiedä mistä se johtuu, mutta on hyvin yleistä, että miehet eivät innostu seksistä samalla tavalla pitkään jatkuneen seurustelun aikana. Tai kaipa se pätee naisiinkin. Sinun tapauksessa tuo alkuvaihe hiipui aika nopeasti, mikä tarkoittanee että miehesi ei tosiaan tarvitse sitä seksiä ihan niin usein. Eipähän sinun tarvitse olla huolissasi että seksin vähyys johtuu siitä että, miehesi olisi kyllästynyt sinuun.

Minulla on yksi pitkä seurustelu takana ja ensimmäiset pari vuotta olin kyllä äärimmäisen aktiivinen tekemään aloitteita. Kun nukuimme yhdessä niin alapää heräsi eloon joka ikinen kerta. Sitten se pikkuhiljaa hiipui jostain syystä. Harrastin kyllä omaa kivaa aika usein, mutta en halunnut seksiä kumppanini kanssa. Tosin se seurustelu muutenkin meni huonompaan suuntaan. Eli sekin voi olla syy. Toisaalta rupesin näkemään kumppanini melkein kuin tämä olisi siskoni. Se luonnollisesti hillitsi himoja. Mutta kumma kyllä, vaikka sitä seksiä ei myöhemmin ollut seurustellessani, niin osasin silti arvostaa naiseni seksikkyyttä. Eli ei sekään ominaisuus naisessani aivan haaskuun mennyt.

Olen hyväksynyt, että sama homma tullee toistumaan jatkossakin, mutta nyt tiedän ettei siitä tarvitse stressata liikaa. Seurustelin tai en, niin masturbointi jatkuu varmasti. Ja koska minulle kumppanin löytäminen on äärimmäisen haasteellista, niin en todellakaan rupea ihan pienistä seksiongelmista vääntämään kriisiä. On melkein mahdotonta löytää kumppania, jolla on täysin identtinen libido. Eli seksin suhteen joutuu tekemään pieniä kompromisseja aina. Vaihtaisin tämän seksittömän sinkkuuden lähes seksittömään suhteeseen välittömästi. Sopivan himokas nainen olisi tietysti plussaa.

Mä olen alkanut oppimaan, miten toi mies yleensä toimii. Ei juuri tee aloitteita. Asiaan varmasti vaikuttaa masennus yms. Eikä kyllä vaikuta mitenkään kamalan innokkaalta seksiä kohtaan ihan yleensäkään. Mutta meillä on paljon muita juttuja ja hän haluaa kuitenkin läheisyyttä yms. Ja on muutenkin ihan mahtava tyyppi. Ei ole täydellinen, mutta eipä ole kukaan muukaan. Tästä tilanteesta ei tee mieli lähteä etsimään sitä kumppania, jolla on identtinen libido. Löytäminen voisi olla mahdotonta ja toinen asia on myöskin se, että ihmisen seksuaalisuus elää koko elämän ajan. Joten vaikka löytäisi kumppanin, joka tahtoo seksiä yhtä paljon kuin sinä, niin se onkin sitten ihan oma juttunsa, että mikä on tilanne vaikka jo parin vuoden päästä.

Sulla on ehdoton vahvuus toi, että tunnet itsesi ja osaat varautua. Voin myös antaa sen neuvon, että omasta suhteestaan ja seksielämästään muokkaa sellaisen mikä toimii itsellä ja juuri sen kumppanin kanssa. Kannattaa miettiä, mitä itse haluaa, mitä kumppani haluaa, miten asiat toimivat juuri teillä. Eikä lukea jostain, että "parisuhde on hyvä, jos seksiä on x-määrä viikossa" ja sitten epäilee omaa suhdettaan, koska jossain joku sanoi noin. Ihan itse voi oman elämänsä muokata ja elää. :)

• ...nnn...nnn...

Hyvän seksielämän ei tarvitse olla "monimutkaista". Moni mies varmaan kyllästyy seksiin, kun pitää tehdä kaikenmoisia juttuja ennen ja jälkeen ja kokoajan huomioida sitä ja tätä. Mieskin haluaa ihan vaan nautiskella naimisesta ihan sellaisenaan tehdä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

• Raafu

Kiitos viestistä. Sain tästä jotain toivoa. Olen ollut mieheni kanssa 2 vuotta ja seksi alkoi hiipua vuosi sitten, kertoja on sinä aikana tainnut olla 4-5. Luulen että syynä on miehen työn menerys sekä stressi seksittömyydestä. Olen ollut varmasti painostava jossakin kohtaa, mutta tilanne on aivan uusi. Joskus kun homma ei ole vain rakkauden ja halun puutteesta kiinni, vaan jostain ettei vain pysty. Isot pettymykset elämässä, masennus yms. asiat vaikuttavat paljon. Nyt vain päivä kerrallaan yritän tukea ja toivoa että se lukko sieltä aukeaisi. Elämäniloa peliin ja paljon! :)

• kiltti mies.

Alkoi seisomaan kuin luin juttujasi. Mistä sut löytää?

• Narunen!

En tiedä teidän tapauksessanne mutta meillä, vaimoni ollessa sillä tuulella, ilmoittaa määrätietoisesti, että "tänään et sitten runkkaa"!

Tarvittaessa vaiimoni ottaa dominoivan roolin joka joskus saa pakottamisen piirteitä.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,
    • 8+4

Tuo on vähä niinkuin minulla ja miehelläni.
      Kun miestäni ei kiinnosta alkuun otin minäkin itseeni,
      mutta olen hänen antanu nykyään olla, jos ei haluta niin ei haluta.
      Miehenikään ota useinkaan alotetta seksin suhteen.
      Miehen sairauksien takia koitan ymmärtää häntä,
      vaikka ite haluaisinkin muutaman kerran viikossa.
      Hyvä, että on edes kerran pari viikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      181
      2356
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1305
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1177
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1068
    6. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1018
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      95
      1010
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      982
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    Aihe