Järkevää ottaa Härmän asema pysähdyspaikaksi. Kauhava ei enää sotilaidenkaan tähden tarvitse pysähdyspaikkaa. Härmä-Lapua väli on sopiva junan väli ajaa, seuraava Seinäjoki, samoin Härmä-Pännäinen ja sitten Kokkola. Toivottavasti toteutuu.
Härmän asema käyttöön
145
2382
Vastaukset
- Kortesjärveläinen2
Ripeästi asiaa viemään eteenpäin.Kerrassaan hieno homma.
- dflkjaeoitrhj
mun miälestä kortesjärven asema olis kyllä parempi
- Härmä on hieno
Joo tosi asiallinen juttu kerrankin vireillä. Ei mitään teennäistä "kauhavasta elokuvakaupunki" hömpää jolla yritetään tyhjästä nyhjätä jotain millä ei ole minkäänlaista järkevää perustetta.
Kun vaan nyt ottais junahomma tuulta allensa ja onnistuis. Kyllä piristäisi härmää kivasti ja matkailijat kiittävät. Omalla autolla saapuminen on Power Park kävijöille ollut tähän asti ainoa vaihtoehto huonojen julkisten kulkuyhteyksien vuoksi.- Asukas47
Myös Asemanmäen asukkaat kiittäisi, jos junat saataisiin pysähtymään Härmän asemalla ja matkailijat pääsisi julkisilla Power Parkiin. Mahtuisi sitten kaikki vaunuilijat Lillbackan leirintäalueelle eikä tarttis suunnitella toista leirintäaluetta keskelle rauhallista asuntoaluetta....
- Hualestunu
Asukas47 kirjoitti:
Myös Asemanmäen asukkaat kiittäisi, jos junat saataisiin pysähtymään Härmän asemalla ja matkailijat pääsisi julkisilla Power Parkiin. Mahtuisi sitten kaikki vaunuilijat Lillbackan leirintäalueelle eikä tarttis suunnitella toista leirintäaluetta keskelle rauhallista asuntoaluetta....
Puiren lastaus juniihin häirittöö ja isoot autot riski piänille kulukijoolle
- asukas47
Hualestunu kirjoitti:
Puiren lastaus juniihin häirittöö ja isoot autot riski piänille kulukijoolle
Onneksi matkustajajunat ei aiheuta lisää meteliä, pysähtyyhän osa junista jo nyt Härmän asemalla, ei vaan päästä matkustajia junasta ulos.
Lisää häiriötä asukkaille ja riskiä piänille kulukijoolle aikoo järjestää kaupunki, kun suunnittelee kaavamuutosta ja lupia leirintäalueelle aseman puunlastausalueen viereen. Sitten vasta saakin olla pienistä ja isommista kulkijoista huolestunu, kun kapealla Pesonlantiellä kulkee tukkirekkaliikenteen lisäksi vielä asuntovaunuja ja -autoja.
- huoaoth
Powerparkki olis tosiaan härmän aseman lähellä. Siitä vois jonkunlaasen ilmaasen bussikuljetuksen järjestää powerparkkiin, reilu kilometrin matka siis. Varmasti olis käyttäjiä. Mutta vaatiis tosiaan sen bussin. Härmän liikenne tms.
- Monia mahdollisuuksi
Tai minijuna tai hevosvankkurit tai,..
- gsrpohh
joo tai resiina
- Ohi ja lujaa
Alahärmän tuppukylässä ei monta ihmistä junasta astu ulos, eikä sisään päivässä. Pitkänmatkanjunista ei monina päivinä yht' ainutta. Kauhavalla on käyttäjiä ilman Lentosotakouluakin huomattavasti enemmän.
Heinäkuun liikkujistakaan ei moni junalla power parkkiin tuu.
'
Alahärmä on ja pysyy tuppukylänä ja ilmapiiriltään yhtenä junttimaisimpana paikkana, mitä suomessa on.- 121212
Toivottavasti tällä hetkellä näin, sillä eihän juna edes pysähdy Härmän asemalla!
- vihainen nuorukainen
onse kummanku kaikki valittaa ettei asemaa ala-härmään,mitä helvettiä sielä kauhavalla on..? eimitään. härmässä on pullinki kisat,powertruck show ja powerpark. Muutenkin härmä on kehittymässä kovaa vauhtia,kävijämäärät vain nousevat ja nousevat. mitenkäs taas jepualaiset ynnämuut suomenruotsalaiset,niille olisi lyht tulla alahärmään asemalle toisinkuin kauhavalle,eikä pitäis teille suurille ja jumalaisille sielä kauhavalla olevan liikaa mennä lapualle parikytä kilsaa. perkele mitä ennakkoluuloja,härmässä on saa sanoa kaikki valmiina että asema saataisiin takaisin toimintaan. pääsisi täältä härmästäkin helppomin katselemaan muita paikkakuntia
- höpönpöpön
Saahan sitä yrittää,härmälääset ny yrittää runnata joka asias.Panisivat ny ne tiäasiat ja silta-asiat este kuntohon.Lentosotakoulu ei oo tarvinnu pysähryspaikkana juna-asemaa enää moneenvuateen.Kyllä matkustajia on piisannu ilaman sotilahia.Power parkkiin menijöötä vain kesäaikaan.Ei ihimiset junalla parkkihin tuu.Kyllä lapsiperheet liikkuu omiilla peliillä.
- Härmäläänen
Niin me yritetäänkin ei sun tartte siitä muresta ittelles ottaa. Se vaan on niin, että Härmän asemalla on mahdollista ottaa kolmessa kuukaudessa sama asiakasvirta kun Kauhavalla koko vuoden aikana. Tälläänen kitinä vaan osoottaa sen, että peljätään omansa puolesta. Mikä voi olla toki aiheellista. Härmis menöö hienosti yritykset investoi ja rakenne on terveellä pohjalla. Toisin kun kanta Kauhavalla jossa investoidaan sosiaalisin perustein. Ota vaan säkin lakki kourahan ja kumarra kun näet Härmälääsen ne on maksanu ja tuloo tulevaasureski maksamahan sunkin taajaman remontit.
- höpönpöpö
Härmäläänen kirjoitti:
Niin me yritetäänkin ei sun tartte siitä muresta ittelles ottaa. Se vaan on niin, että Härmän asemalla on mahdollista ottaa kolmessa kuukaudessa sama asiakasvirta kun Kauhavalla koko vuoden aikana. Tälläänen kitinä vaan osoottaa sen, että peljätään omansa puolesta. Mikä voi olla toki aiheellista. Härmis menöö hienosti yritykset investoi ja rakenne on terveellä pohjalla. Toisin kun kanta Kauhavalla jossa investoidaan sosiaalisin perustein. Ota vaan säkin lakki kourahan ja kumarra kun näet Härmälääsen ne on maksanu ja tuloo tulevaasureski maksamahan sunkin taajaman remontit.
Kauhian kärkkähiä nua härmälääset kimpaantumahan.Pilikka osuu omahan kinttuhun,kun nuan herkkänä.Sähän siälä ny kitiset.:)
- Pendolino
Kauhavan asema nopeitten junien pysähdyspaikkana on perustunut varuskuntaan. Nopeilla tarkoitetaan tässä Seinäjoella Kauhavalla ja Pännäisissä pysähtyviä, mutta Lapuan ohi ajavia. Siis sillä varuskunnalla on merkitystä!
- yes!!!
Katoavalla Kauhavalla astuu nykyään junaan ympäristökuntalaisia.
Alahärmä on hyvä idea,toivotaan että se toteutuu.
Seuraavaksi vois nimen Kauhava vaihtaa Härmänmaaksi!- Powermark
Eiku Powermark.
- sotamies rannalla
Hyvä ajatus. Luulin kyllä että rata menis lähempänä Powerparkkia. Ja jos ajatus menee läpi, ei yhteysliikenne oo mikään tavallinen ruuhkabussi, kyllä isolla Jiillä on varmaan jotain komeampaa mielessä
- On on on
Junat pysähtymään Härmäs. . Ok. Mut miks tehdä heti vastakkainasettelu Kauhavan aseman kans. Pysähtyköön molemmis. Tuolla vastakkain asettelulla ei pitkälle pötkitä. Tosiasiahan on, että Kauhavan väestöpohja nyt vaan on huomattavasti suurempi kuin entisen Alahärmän.
- samaa mieltä joo
Seinäjoki-Kokkola juna pysähtyy joka paikas paitsi Härmäs. Siinä teille juna. Parempi ku se, joka pysähtyy Tuurissa.
- samaa mieltä joo
samaa mieltä joo kirjoitti:
Seinäjoki-Kokkola juna pysähtyy joka paikas paitsi Härmäs. Siinä teille juna. Parempi ku se, joka pysähtyy Tuurissa.
Ja jos mä johtaisin Powerparkkia, rakentaisin oman vaunun sinne junan perähän, jotta kaikki osaas sinne tulla.
- Järki kehiin!
Ei ole kysymys vastakkainasettelusta, vaan siitä, että nopea juna ei voi pysähdellä lähekkäin olevilla pienehköillä asemilla. Ja Kortesjärven ja Härmien väestöpohja yhteensä piisaa kantaKauhavan väestöpohjalle.
- tyjiu2
Järki kehiin! kirjoitti:
Ei ole kysymys vastakkainasettelusta, vaan siitä, että nopea juna ei voi pysähdellä lähekkäin olevilla pienehköillä asemilla. Ja Kortesjärven ja Härmien väestöpohja yhteensä piisaa kantaKauhavan väestöpohjalle.
Höpö öpö junas on jarrut ja kyllä kyllä kiihtyy vaikka paikaltaan lähtee.
- En edes pysähdy
Järki kehiin! kirjoitti:
Ei ole kysymys vastakkainasettelusta, vaan siitä, että nopea juna ei voi pysähdellä lähekkäin olevilla pienehköillä asemilla. Ja Kortesjärven ja Härmien väestöpohja yhteensä piisaa kantaKauhavan väestöpohjalle.
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän? - junttilako?
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Lakkaa pysähtymästä koko kauhavalla kun on tälläästä asiantuntija porukkaa.
- Häpeä oikeen
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Niin mitäs ihanuutta sieltä Kauhavan keskustaajamasta sitten löytyy? Samat mopot ja trakorit ne on sielläkin eikä yhtään mitään muuta. Hyppää säkin nyt junaan ku se vielä siinä kohoras pysähtyy ja muuta nopiaa pois ennen ku o liian myöhäästä.
- Kummaa
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Jos oot keskellä päivää kulkenu Alahärmän keskustas, niin kaikki työikääset ovat töissä, nuoret koulus, lapset hoidossa ja eläkelääset kattoo telkkarista kisoja tai suamalaasta vanhaa kunnon elokuvaa. Kuinka sulla on ollu aikaa siälä kuleksia?
- KantaKauhavalaasille
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?KantaKauhavankin nuoret ovat Power Parkissa kesätöissä sen aukioloajan neljä kuukautta. Ole onnellinen, että on tällainen työllistäjä myös KantaKauhanvan nuorille! Tulevaisuudessa Power Parkissa toimintaa ympäri vuoden!
- 212121
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Kannattaas sunkin kerran eläässäs käydä Alahärmässä.
- 212121
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Kannattaas sunkin kerran eläässäs käydä Alahärmässä, niin tietääsit mistä puhut!
- OnneksiOnTiePOis
KantaKauhavalaasille kirjoitti:
KantaKauhavankin nuoret ovat Power Parkissa kesätöissä sen aukioloajan neljä kuukautta. Ole onnellinen, että on tällainen työllistäjä myös KantaKauhanvan nuorille! Tulevaisuudessa Power Parkissa toimintaa ympäri vuoden!
Kyllä sitä nyt ali-härmän tuppukyläästen on hyvä pullistella, kun pääsivät jopa Kaupunkilaisiksi Kauhavan siivellä. Siinä samalla saivat muut maksamaan miljoonavelkojaan, mitä olivat yksinään aikaansaaneet.
Ali-härmä on junteista tuppukylistä kaikista pahin. - Kuriko puuttuu
OnneksiOnTiePOis kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ali-härmän tuppukyläästen on hyvä pullistella, kun pääsivät jopa Kaupunkilaisiksi Kauhavan siivellä. Siinä samalla saivat muut maksamaan miljoonavelkojaan, mitä olivat yksinään aikaansaaneet.
Ali-härmä on junteista tuppukylistä kaikista pahin.Ja sä pässein!
- on kyllä käyty härmässä
OnneksiOnTiePOis kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ali-härmän tuppukyläästen on hyvä pullistella, kun pääsivät jopa Kaupunkilaisiksi Kauhavan siivellä. Siinä samalla saivat muut maksamaan miljoonavelkojaan, mitä olivat yksinään aikaansaaneet.
Ali-härmä on junteista tuppukylistä kaikista pahin.Sano vaan reilusti Härmä, niin se on nimetty. Mutta se on taivaan tosi, että paikkakunnalla on suuri määrä pienten ympyröitten nuoria, jotka eivät ole koskaan nähneet erilaisia ihmisiä. Mitä silloin tehdään: erilaisuutta pelätään ja yritetään paeta tilanteesta ivailemalla. On siis hyvä, jos härmäläiset saavat pysäkin ja pääsevät katsomaan mitä kaikkea outoa maailmalla onkaan.
- Rohtori
OnneksiOnTiePOis kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ali-härmän tuppukyläästen on hyvä pullistella, kun pääsivät jopa Kaupunkilaisiksi Kauhavan siivellä. Siinä samalla saivat muut maksamaan miljoonavelkojaan, mitä olivat yksinään aikaansaaneet.
Ali-härmä on junteista tuppukylistä kaikista pahin.Montakos miljoonaa velkaa sitä tuppukylä ali-härmällä olikaan kunnes sai muut maksamaan ne- Kauhava ja paree härmä kun suostu ottamaan ali-härmän taakakseen?
- On se niin...
Rohtori kirjoitti:
Montakos miljoonaa velkaa sitä tuppukylä ali-härmällä olikaan kunnes sai muut maksamaan ne- Kauhava ja paree härmä kun suostu ottamaan ali-härmän taakakseen?
Se vaan nyt oli niin, että Alahärmän ja KAUHAVAN velat Ylihärmä ja Kortesjärvi maksoivat. On se kummmallista, että noiden velkaisten kuntien henkilöitä on nyt sitten päättämässä päänä koko uuden kompuksen asioista. Eikö niiden, jotka olivat osanneet raha-asiansa hoitaa, olisi pitänyt olla päänä uudessa yhteisössä? Ei tuo asia taida olla ainut epäkohta ja suorastaan vääryys tänäkin päivänä.
- Härmäläänen
OnneksiOnTiePOis kirjoitti:
Kyllä sitä nyt ali-härmän tuppukyläästen on hyvä pullistella, kun pääsivät jopa Kaupunkilaisiksi Kauhavan siivellä. Siinä samalla saivat muut maksamaan miljoonavelkojaan, mitä olivat yksinään aikaansaaneet.
Ali-härmä on junteista tuppukylistä kaikista pahin.Voi voi minkälaasta puhetta. Kyllä pitääs olla sen verran viisautta, että jos ei asioista tiedä niin on sitten hiljaa. Sitä on kato sellaanen sanonta, että " joskus on parempi olla hiljaa ja näyttää tyhmältä kun avata suunsa ja poistaa epäilykset".
- kaffittelija
En edes pysähdy kirjoitti:
Kortesjärvisille on helpompi mennä kauhavan asemalle ja sama pätee myös Ylihärmäläisiä. Ei ali-härmän tuppukylään kukaan muualta lähde junalle, niinkuin ei muillekkaan asioolle.
Yksi kuukausi minkä ihmiset powerparkissa käy ei riitä tuppukylästä tekemään sen kummempaa. Ali-härmä on junttien miehittämä tuppukylä, jossa ei ns. keskustassa näy kuin muutama puolipöyröö keskenkasvuunen mopopoika ja traktorihäirikkö.
Mistä jumala on rankaassut niitä ressukkoja, jotka joutuu tuollaasessa paikassa elämähän?Myös lappajärveläiset käyttää Kauhavan asemaa.
- Kauhavalainen
junttilako? kirjoitti:
Lakkaa pysähtymästä koko kauhavalla kun on tälläästä asiantuntija porukkaa.
Passaa sen Lillbackan rellestää, kun se kaupungin kukkarolla joka kääntees. Tiet ja muuta verkostot pitää kaupugin rakentaa. Kuinka paljon se Alahärmän kuntaa aikansa jo kuppas. Mikä se Alahärmä on eohän siitä kukaan tiedä mitään. Vallesmannikin oli Kauhavalta, joka piti härmälääsiä kuris. Härmälääsillä on noussut kusi päähän kun ne päässy suurehen mailmaan , Kauhavalle. Onhan se toki Lillbacka Kauhavaan Kettulasta kotooasin jota Kauhavalaan, Mitäs ne härmäläisen on aikaan saanu muutakin miljoona velaat muiden maksettavaksi. Eihän ne junat mettäs pysähdy, mitää olla kehyskuntiakin. Lättähattu voisi aja Kauhavalta härmähän.
- 8787899u
Kauhavalainen kirjoitti:
Passaa sen Lillbackan rellestää, kun se kaupungin kukkarolla joka kääntees. Tiet ja muuta verkostot pitää kaupugin rakentaa. Kuinka paljon se Alahärmän kuntaa aikansa jo kuppas. Mikä se Alahärmä on eohän siitä kukaan tiedä mitään. Vallesmannikin oli Kauhavalta, joka piti härmälääsiä kuris. Härmälääsillä on noussut kusi päähän kun ne päässy suurehen mailmaan , Kauhavalle. Onhan se toki Lillbacka Kauhavaan Kettulasta kotooasin jota Kauhavalaan, Mitäs ne härmäläisen on aikaan saanu muutakin miljoona velaat muiden maksettavaksi. Eihän ne junat mettäs pysähdy, mitää olla kehyskuntiakin. Lättähattu voisi aja Kauhavalta härmähän.
Kehityskuntia, joiden tk ja koulut on homees.
- 5675775
Viitaten tietenkin kanta-kauhavaan.
- hommia piisaa
Kyll on Pikkumäellä tekemistä:
Rautatieasema, ravirata , kylpylä. - Juna pysähtyy.
Suur Kauhavan keskusta on kyllä nykyään Alahärmäs,siellä käy 600000 turistia vuodessa.Juna pysähtyy Ähtärin asemalla,jossa käy 10000 turistia.Kyllä Alahärmä ja Ylihärmä on nykyään pop.Vanha Kauhava näivettyy ,kun Lentosotakoulu lähtee,eihän siellä oo sen jälkeen yhtikäs mitään,vai onko.?
- On on on
Kova on uho härmäs näköjään;)) hyvä niin! On näköjään pari vuotta Kauhavan kyljes mannermaisia tuulia haistelles saanu ihmeitä aikaan.
Muistetaan nyt kumminkin et kanta Kauhava on sentään sellainen taajama ettei pankin seinää käytetä lehemihaan aitana. . ;)) - pashka
On on on kirjoitti:
Kova on uho härmäs näköjään;)) hyvä niin! On näköjään pari vuotta Kauhavan kyljes mannermaisia tuulia haistelles saanu ihmeitä aikaan.
Muistetaan nyt kumminkin et kanta Kauhava on sentään sellainen taajama ettei pankin seinää käytetä lehemihaan aitana. . ;))Taajama...kyllä.... Kauhava on nimenomaan taajama ! ! !
- pashka
pashka kirjoitti:
Taajama...kyllä.... Kauhava on nimenomaan taajama ! ! !
3:n minuutin taajama. Taajama ajettu läpi 3:ssa minuutissa. Lapua on sentään 5:n minuutin taajama.
- konnali
pashka kirjoitti:
3:n minuutin taajama. Taajama ajettu läpi 3:ssa minuutissa. Lapua on sentään 5:n minuutin taajama.
Lapualla ei junat pysähry kun kaatamalla
- Raquel Wech
pashka kirjoitti:
3:n minuutin taajama. Taajama ajettu läpi 3:ssa minuutissa. Lapua on sentään 5:n minuutin taajama.
ali-härmä ei ole minkäänlainen taajama, vaan kirjaimellisesti Hautuumaa.
- juohsutus hyvä alkuu
Jepua olisi mielestäni järkevä paikka junalla pysähtyä, kauhavan komeeta olisi hyvä vähän edemmäs hyppyyttää onhan ne ennekin rilluulla ajellut ja seisten.
- pajuilla osaa matkas
Ainavaan tuo asemanpaikka vahvistui jepuaksi, siinähän raiteissa on kova kurvi ja juna joutuu muutenkin hiljentämään, jottei mene suoraksi,,,,, vähän kuorittuja pajujakin ottaa kainaloonsa,,, saa niillä kuitata osaa kuluista.
- mhvmx
pajuilla osaa matkas kirjoitti:
Ainavaan tuo asemanpaikka vahvistui jepuaksi, siinähän raiteissa on kova kurvi ja juna joutuu muutenkin hiljentämään, jottei mene suoraksi,,,,, vähän kuorittuja pajujakin ottaa kainaloonsa,,, saa niillä kuitata osaa kuluista.
Ei se niin kova kurvi ole, että junien tarttis hiljentää. Kyllä ne kovaa siitä kurvista menöö...
- konnari
Ottakaa ny huamiohon junat on kohta kun lentokonee paikasta A paikkahan B eikä väli pysähryksiä niin kun ei lentokoneellakaan
- Lättähattuko nyt
Tarvittaisiin kyllä se kaksoisraide välille Seinäjoki-Kokkola, siihen sitten paikallisjuna edestakaisin kulkemaan. Jos nuo öljymaat nostavat rajusti hintoja, ei enää ajella kuten tänäpäivänä lähes tyhjillä autoilla = vain kuljettaja..
- öööööööööööööt
öppöpppööö. ei tää mikään helsinki oo.
- Lapualta pohjoiseen
On se raide nyt jo Lapualle saakka;)
- Kosken korvaaaaaaaaa
Eikös sillä Salollaole jo ajokortti.Eijunien tarvitse pysähtyä kuin Kauhavalla.
- kshdims4
Onse komiaa lukia tätä pohojalaasta verpaliikkaa! "Sevverta isoo taajama,nottei pankinseinää lehemihaan aitana käytetä!" Soon komiasti sanottu! Kyllähä ne junat vois Härmäs pirättää! Jorma vois teherä pistoraitehen Pover Parkkihi! Siälon käyjiä palijo enemmän, ku Kauhavalla! Eihän Kauhavalla mitää oo!!
- talpotti nopea auto
Ei millään ei komeesta kunnista enää ensi voona pääse maailmalle rahojaan tuhlaamaan ja nähtävyyksi ihastelemään, junakin ujeltaa ohi, voi sanoa niinkuin aikoinaan italialainen tulkki, kun kysyin häneltä - jotta menetekös viikonvaihteeksi helsinkiin, meinasi jotta -juna meni jo-, ei mitään, kun joukolla hypättiin talpottin niin junalle kerettiin, hänellä oli kello vähäsen edellä.
- Viksut päriää aina
Junat on pysähtyny Härmäs aina ku on tarvinnu. Nykyysistä vaan ei taharo päästä pihalle ku ovet on lukus. Soli -88 ku päästihi Hiukkavaarasta ensimmääsille lomille eikä ollu mitää tiatoa millä päästähän kauhavalta kotia. Juna kumminki toppas pari sataa metriä ennen Härmää ja kaveri tuumas, että tuu jo ny mennähän. Ja niin mentihin ratapenkkaa pitkin asemalle ja kotia ;D
- Paikallisliikennettä
Kuinkahan niille junille päästäisiin kun ei alueella ole minkäänmoista julkista liikennettä.Se silloin on justiin sama missä ne junat pysähtyy,vaikka Seinäjoella.
- Ylihärmäläinen
Eihän Parkhin oo kun kävelymatka asemalta.Niin ja onhan Parkis se tiäjunakin.
- Junaltakin pääsee
Hyvä Ylihärmäläänen, just nuan!
- Hoh
Voi yhden kerran.Mitähän ne vielä keksiikään,varmaan kohta vaaditaan kaikkien maanteitten johtamista Alahärmän kautta.
- Kiitos voivoottelijalle
Joo niin me tehdään. Ylivieska tien oikaisuhan on jo yli kymmenen vuotta sitten suunniteltu Alahärmästä Haaruksen ja Syväjärven kautta Kortesjärvelle. Pitääkin alkaa kyselemään asian perään. Joskphan saataisiin asia kuntoon. Kiitos kun muistutit. On tuosta teidän kateudesta jotain hyötyäkin.
- Tosi on
Kiitos voivoottelijalle kirjoitti:
Joo niin me tehdään. Ylivieska tien oikaisuhan on jo yli kymmenen vuotta sitten suunniteltu Alahärmästä Haaruksen ja Syväjärven kautta Kortesjärvelle. Pitääkin alkaa kyselemään asian perään. Joskphan saataisiin asia kuntoon. Kiitos kun muistutit. On tuosta teidän kateudesta jotain hyötyäkin.
Saattehan te härmäläiset (kasvitautiset) yrittää.Me oikiat Kauhavan erustajat piretähä huali siitä, että hegemoonia pysyy jatkoski meillä.
- Tosi on
Kiitos voivoottelijalle kirjoitti:
Joo niin me tehdään. Ylivieska tien oikaisuhan on jo yli kymmenen vuotta sitten suunniteltu Alahärmästä Haaruksen ja Syväjärven kautta Kortesjärvelle. Pitääkin alkaa kyselemään asian perään. Joskphan saataisiin asia kuntoon. Kiitos kun muistutit. On tuosta teidän kateudesta jotain hyötyäkin.
Saattehan te härmäläiset (kasvitautiset) yrittää.Me oikiat Kauhavan erustajat piretähä huali siitä, että hegemoonia pysyy jatkoski meillä.
- Homeesia latoja
Tosi on kirjoitti:
Saattehan te härmäläiset (kasvitautiset) yrittää.Me oikiat Kauhavan erustajat piretähä huali siitä, että hegemoonia pysyy jatkoski meillä.
Tarkootakko sä hegemonialla toisten rahoolla homeesten koulujen ja muiden julkisrakennusten korjaamista.
- Rinkä pukkaa
Kiitos voivoottelijalle kirjoitti:
Joo niin me tehdään. Ylivieska tien oikaisuhan on jo yli kymmenen vuotta sitten suunniteltu Alahärmästä Haaruksen ja Syväjärven kautta Kortesjärvelle. Pitääkin alkaa kyselemään asian perään. Joskphan saataisiin asia kuntoon. Kiitos kun muistutit. On tuosta teidän kateudesta jotain hyötyäkin.
Mielenkiintoinen oikaisu,kunkapaljon tämän oikaisun ansiosta matka Ylivieskaan pitenisi.Tulisiko sinne haarusjärven rantaan kiertoliittymä.
- Taitaa pukata kylymää ri
Rinkä pukkaa kirjoitti:
Mielenkiintoinen oikaisu,kunkapaljon tämän oikaisun ansiosta matka Ylivieskaan pitenisi.Tulisiko sinne haarusjärven rantaan kiertoliittymä.
Niinpä siis Ylivieska-Vaasa oikaisu. Ja varmaan muutkin ajaas mielummin tätä uutta tietä niin ei tarttisi ajaessaan kattella kurjuutta ja puutetta kanta Kauhavalla. Tierättäkö mikä on kanta Kauhavan komein rakennus. Mä en tierä olisko se tämä pelliseinäänen uus turha paloasema vai mikä? Täällä Härmäskään ei tiedä onko se toi hotelli, uus kauppakeskus vai mikä. On se rentoa kun on tälläistä kansainvälisentason rakentamista alueella.
- Toista rinkiä
Taitaa pukata kylymää ri kirjoitti:
Niinpä siis Ylivieska-Vaasa oikaisu. Ja varmaan muutkin ajaas mielummin tätä uutta tietä niin ei tarttisi ajaessaan kattella kurjuutta ja puutetta kanta Kauhavalla. Tierättäkö mikä on kanta Kauhavan komein rakennus. Mä en tierä olisko se tämä pelliseinäänen uus turha paloasema vai mikä? Täällä Härmäskään ei tiedä onko se toi hotelli, uus kauppakeskus vai mikä. On se rentoa kun on tälläistä kansainvälisentason rakentamista alueella.
Nythän mä sen hokasin,luulin puhuttavan Yliviaska tiästä,asianomaaset puhuu Vaasan-Yliviaska välistä.Tuli tälläänen pikku tarkennus,ika uus tiänpätkä.
Ei vaan taida tulla tähänhätään,kyllä tie pohjoiseen Vaasasta menee rantaa pitkin isojen kaupungien kautta,näin se valitettavasti on.Eipä taida Jormakaan pystyä teetämähän valtiolla tai kunnalla tuollasta tienpätkää,siihen tarvitahan vähintään Härmän kehttämisyhdistys. - kehitystä
Toista rinkiä kirjoitti:
Nythän mä sen hokasin,luulin puhuttavan Yliviaska tiästä,asianomaaset puhuu Vaasan-Yliviaska välistä.Tuli tälläänen pikku tarkennus,ika uus tiänpätkä.
Ei vaan taida tulla tähänhätään,kyllä tie pohjoiseen Vaasasta menee rantaa pitkin isojen kaupungien kautta,näin se valitettavasti on.Eipä taida Jormakaan pystyä teetämähän valtiolla tai kunnalla tuollasta tienpätkää,siihen tarvitahan vähintään Härmän kehttämisyhdistys.Onko sellainenkin yhdistys olemassa? Olen kuullut vain Kauhavan kehittämisyhdistyksestä. Jos tälläinen yhdistys on olemassa niin sehän on Härmän kannalta hieno juttu. Toivottavasti laittavat asioihin vauhtia.
- Lillbacan työohjelma
RAUTATIEASEMA.
KYLPYLÄ
RAVIRATA
KAUPPAKESKUS - Enerkiaa
Paree junalla ku kurjenluhuran mittaases jonos autolla
- hajattelija
Eikö Härmässä ymmärretä kuinka yhteistyö toimii? Junat eivät tule koskaan pysähtymään Härmässä, Powerparkin kausi liian lyhyt. Kauhavan asemalta lähtee päivittäin useita kymmeniä/satoja ihmisiä junalla. Miksi Härmäläiset eivät huomaa, että heillä on hieno bussiyhtiö paikkakunnalla, maankuulu? Laitetaan nonstoppina linja-autoja Kauhavan ja Härmän välille, kesällä useammin ja talvella pääjunille. Tästä hyötyvät kaikki, myös Ylihärmäläiset ja teiden varsilla asuvat, vanhukset opiskelijat jne. Ähtärin junat ovat tuulesta temmattu veruke. Seinäjoki-Jyväskylän välillä kulkee ainoastaan taajamajuna, joka muutenkin pysähtyy joka tolpalla. Sellaisenko Härmäläisetkin haluavat?
- fffffffffffffff
hieno bussiyhtiö... ja sonnat, vuorot älyttömän huonoja.
- Ftjvvkkugv
Älä nyt Petri aseman vastustaja Ähtäristä hermostu
- Keäaikana
Härmässä stoppi junalla
- härmää pääkopassa
Jaa'a, mitäs siitä härmästä sanotaankaan. Se alkaa vaivata ilmojen viilentyessä ja huonon ilmanvaihdon seurauksena. Hengittäkää härmälääset ja käykää Volttia ja Kurjenluhtaa kauempana, nottetta aivan pystyhyn märänny.
- ref4tg
Kauhavalta on lyhyempi matka lapuan asemalle mitä härmästä saati jepualta olemattomaan kauhavaan, ja jos muka kauhavalta nousee junaan satoja niin kesääsin härmästä nousee tuhansia!!!
- frrgrg
Tai paras ois lakkauttaa Lapuan asema, joka on kanta-kauhavan ja seinäjoen välis, ja ottaa härmän asema käyttöön!!!
- eetwardt
Kauhavalle on rakennettu uusi ja nykyaikainen laituri, ei oo eres kovin montaa vuotta aikaa. Härmästä on purettu koko laituri, paikalla kasvaa koiranputkia ja heinää. Minkä tähären tämäkin pitääs nyt heittää häränpyllyä, ja pistääkin toisinpäin. Ei ymmärrä. Kauhavan aseman vieres kuitenkin heti keskusta. Härmän aseman vieressä ei oikein montaa taloa, peltoa sitäkin enemmän. Ei ymmärrä edelleenkään. Turha ketju tämäkin. Ja turhaa ajanhukkaamista näin yksinkertaasen asian puiminen. Antakaa jo olla!!!
- Järjenääni
Ei tuolla järienjuoksulla voikkaan ymmärtää. Härmäs kato käy kesällä 2 kuukaures enempi väkee kun kauhavalla 2 vuores. vr:kin aattelee nykyään bisinestä eikä politiikkaa, niin niille tämä on helppoa matikkaa. Kyllä jorma yhren asemalaiturin sitten rakentelee ja voit olla varma että on tyylille uskollisena vähän eri luokkaa ku kauhavan nykyynen. taitaa tulla pistoraire kylillekkin samalla nottä tällee. alakaasko eetulla ny ymmärrys kasvaa vai ookko ns. toivoton tapaus.
- t7y98u0i9ko0l
Kyllä junien pitää pysähtyä siellä mistä ihimiset kulukoo. Ei Seinäjoenkaan asema oo Ruhas. Kanta-Kauhavan tulevaisuun on takanapäin.
- kauhavalainen
Järjenääni kirjoitti:
Ei tuolla järienjuoksulla voikkaan ymmärtää. Härmäs kato käy kesällä 2 kuukaures enempi väkee kun kauhavalla 2 vuores. vr:kin aattelee nykyään bisinestä eikä politiikkaa, niin niille tämä on helppoa matikkaa. Kyllä jorma yhren asemalaiturin sitten rakentelee ja voit olla varma että on tyylille uskollisena vähän eri luokkaa ku kauhavan nykyynen. taitaa tulla pistoraire kylillekkin samalla nottä tällee. alakaasko eetulla ny ymmärrys kasvaa vai ookko ns. toivoton tapaus.
Kuinka se Jorma mitään laituri, kun kaupungin pitää sille tiekin rakentaa.
- rggr
kauhavalle kunnon matkahuolto ja porukka bussiin, härmään asema, matkustajia kulkee härmän suunnalta jo kummiski enemmän mitä kauhavalta junalla!!!
- Orsami
Powerparkis kyllä käy kunnioitettava määrä väkeä. Powerpark kerää ihmisiä ympäri Suomen, sinne halutaan tulla, sen takia koska se on huvipuistona uudenaikainen ja valtavan hienosti tehty. Kuitenkin juna sopii tuohon kuvioon melko huonosti. Pitkämatkalaiset tulevat usein pidemmäksi ajaksi, käyttäen Seinäjoen hotelleja, koska yhdenpäivän reissut ovat aika raskaita. Lisäksi lapsiperheitähän nuo suurimmaksi osaksi ovat. Lapsiperheiden matkustus on melko hankalaa junissa, ihan jo sen tavaramäärän takia. Katsokaa miten paljon tila-autoja tai farmareita parkkipaikalla on, sinne saa sullottua lapsiperheiden tarpeet paljon kätevämmin. Lisäksi juna tietää paljon odottelua, kävelyä, kantamista, jne. Se ei sovi lapsiperheille.
Ainoa potentiaalinen käyttäjäryhmä junalle tulisi Seinäjoki-Kokkola -akselilta. Sieltä pystytään tekemään päiväreissu ilman suurempia kantamuksia. Mutta näissäkin asioissa monesti mukavuus ratkaisee. Lisäksi lapsiperhe haluaa usein matkustaa lyhyetkin matkat mieluummin autolla, ihan jo mukavuussyistä. Miettikää nyt vaikka siten, että paljonko lapsiperheitä matkustaa nykyisillä junayhteyksillä Lapualta tai Kauhavalta Seinäjoelle ostoksille. Ei, ei kukaan. Autolla ne lapsiperheet Seinäjoelle ostoksille ajavat.
Olisi eri asia, mikäli Härmän aseman ympärillä olisi vaikkapa Lapuan tai Kauhavan kokoinen taajama. Mutta kun ei ole.
Juna palvelee parhaiten yksin tai kaksin liikkuvia. Niitähän suurin osa junamatkustajista onkin. Harvoin junissa kokonaisia perheitä näkee. Tai näkee, mutta marginaaliryhmästä puhutaan. Kyllä suurin käyttäjäryhmä ovat työmatkalaiset ja opiskelijat. Lapsiperheet ovat autoihmisiä, eivätkä muuksi muutu vaikka junia kulkisi kuinka, niin se vain menee.
Tärkeintä on että Powerparkiin on hyvät tieyhteydet ja parkkitilaa runsaasti. Se on kaiken elinehto. Junakeskustelu on täyttä hömpötystä, tältä osalta.- Härmästä
Ja tämä tieto tulee mistä? Kivasti osataan asettua kaupunkilaisen asemaan. Suurimmissa kaupungeissa asuu 1,6 miljoonaa suomalaista. Näissä kaupungeissa paikallisliikenteen käyttöaste on 60-70 %. Joten helposti potentiaalia 100 000 lisä kävijään. Puhumattakaan jos nuoret 15-18 vuotiaat alkavat käymään ilman vanhempiaan. Autoilijoista tutkimusten mukaan 5% siirtyy juniin mikä tarkoittaa 20 000 matkustajaa. Että näin.
- kollotpulisee
Orsami vastasit tyhjentävästi härmälääsille haihattelijoille.
- Orsami
Härmästä kirjoitti:
Ja tämä tieto tulee mistä? Kivasti osataan asettua kaupunkilaisen asemaan. Suurimmissa kaupungeissa asuu 1,6 miljoonaa suomalaista. Näissä kaupungeissa paikallisliikenteen käyttöaste on 60-70 %. Joten helposti potentiaalia 100 000 lisä kävijään. Puhumattakaan jos nuoret 15-18 vuotiaat alkavat käymään ilman vanhempiaan. Autoilijoista tutkimusten mukaan 5% siirtyy juniin mikä tarkoittaa 20 000 matkustajaa. Että näin.
Miksei se hurja matkustajamäärä näy sitten nykyisis junis? Esim Lapualta ja Kauhavalta käytetään todella vähän junaa mentäessä Seinäjoelle. Kourallinen ihmisiä siis. Missä se hurja määrä tutkimusten mukaista väkeä on? Veikkaan että auton kyydissä.
- Veturipoika
Härmiis runnathan, Kortesjärvellä ihimetelhän ja Kauhavalla elethän toisten siivellä.
- hohhohhooo
Ootkho laphalahnen? Pisthätkhö hoohta jokha paikhahhan?
- Karvakären.liikenne
Kokkola-Seinäjoki-välillä pitäis olla monta junaa päiväs ja joka asemalla pysährys. Jos ei VR saa sitä kannattamahan niin turkkilaaset ja kurdit kyllä sais, ei tarttisi olla ihan viimmeestä huutoa junakaan. Sais samalla pitsaakin syäräksensä.
- Näin_kuulin
Kuulemma ens kesänä jo saattaa junia alkaa pysähtymään Härmän asemalla.
- Kuulin
saman,kaks tavarajunaa!
- louhassa
Eikö niihin tavarajuniin voisi pistää pari irtovaunua, vaikka jotain museovaunuja. Jos kerran Härmäs pysähtyy. Eikä niihin tarttisi mitään lipunmyyjiä tai jarrumiehiä. Joku vipu vain josta sais vaunun irti, siihen joku ohje matkustajia varten. Sais jokainen jäärä siinä mihnä huvittaa pois. Vaikka ylihärmän vanhan pistoraiteen kohoras, onkohan siellä viellä kiskot, sinne vois vaikka jonkin resiinan järjestää niin pääsis lihasvoimalla ylihärmään.
- ketuttaa
VR ollut mittaamassa asemapaikkaa kuulemma.
- Pikkuhäjy
Taas kateus täälä kukkii. Minkä tähären ei teherä yhyres koko Etelä-Pohojanmaasta elinvoimaasta paikkaa? Pannahan kaikki asemarakennukset kuntohon ja alootetahan lipunmyynti uurestansa joka paikas ja painostetahan veeärrä pirättämähän kaikilla asemilla, notta etelän ja pohojoosen ihimiset pääsöö kattomahan meirän hianoja pitäjiä ja kyliä.
Ja sitten pannahan matalaksi kaikki koriauskelevottomat pytingit, ja koriatahan ne mitä koriattavis on. Nyt kun katteloo raranvarsia junasta niin ei oikeen hyvältä näytä. Pualiksi lahonnehia latoja taikka pellonlairalla ruastuvia maatalouskoneeta taikka muuta rojua kukaan ei halua tulla tänne kattomahan.
Ei meirän trenkää ruveta kilapaalemahan toistemma kans. Yritetähän yhyres niin saarahan palio enemmän aikaaseksi. - kirrii
Pikkuhäjy kirjoitti:
Taas kateus täälä kukkii. Minkä tähären ei teherä yhyres koko Etelä-Pohojanmaasta elinvoimaasta paikkaa? Pannahan kaikki asemarakennukset kuntohon ja alootetahan lipunmyynti uurestansa joka paikas ja painostetahan veeärrä pirättämähän kaikilla asemilla, notta etelän ja pohojoosen ihimiset pääsöö kattomahan meirän hianoja pitäjiä ja kyliä.
Ja sitten pannahan matalaksi kaikki koriauskelevottomat pytingit, ja koriatahan ne mitä koriattavis on. Nyt kun katteloo raranvarsia junasta niin ei oikeen hyvältä näytä. Pualiksi lahonnehia latoja taikka pellonlairalla ruastuvia maatalouskoneeta taikka muuta rojua kukaan ei halua tulla tänne kattomahan.
Ei meirän trenkää ruveta kilapaalemahan toistemma kans. Yritetähän yhyres niin saarahan palio enemmän aikaaseksi.Noh, ensi kesänä Härmään rakennetaan laituri, ja seuraavana kesänä 4 junaa päivässä, alkaa siinä pysähtymään. Sitten nähdään, minkälainen potentiaali etelästä turistia tuloo. Etelän ihmisten junathan siinä varmaan pysähtymään suunnitellaan, koska pohjoisessa ei asu juuri ketään ja ovat vielä nuukiakin.
Veikkaasin, notta aamupäivän etelästä tulevat pari junaa pysähtyy, ja vastaavasti ehtoolla pari etelään menevää junaa pysähtyy. Näin eteläsuomesta voi tehdä päiväreissun härmään.
Potentiaalina on kaiketi myös ulkomaan turistit, mutta se potentiaali voi olla kyllä melko utopistinen, koska Helsingin ympäristössä on jo niin paljon kaikkea, että ulkomaanturistien viikko menee äkkiä siellä, eikä aikaa jää Härmän koukkaukseen. Mutta toisaalta, asuu Helsinki-Turku-Tampere akselilla ainakin 2 miljoonaa ihmistä, joilla voi tulla into käydä Härmässä, jos sinne pääsee kätevästi junalla päiväreissun.
- Typerät
Aina vaan se Meirän kantakauhavan riippakivi ruikuttaa kun siellä ei oo mitään ruvetkaa töihin äläkää marisko kun muut tekee
- Puukka
Käännetään raiteet Härmä Kortesjärvi Ylihärmä tarttis vähän lisää kiskoja kun kantakauhavan kiskot puretaan kaikkihan on samaa mieltä ettei sitä mettäs kannata ajella?
- HärmäänHäjyErkki
Moon sitä mieltä notta ennen vanhaa hiihrettiin mutta nykyysellää nuoriso varsinki mielellään Junaalla menee isoolle kylälle ja muutenki ruukataan liikkua. On kännyykät ja muut jutut. Pitää meirän pianokaasten päästä Härmäästä isoolle kirkolle nähkääs kun ei se veljet enää oo Kauhavalla vaa isoos eteläs.
- Tabuja
Jää sinnekkö missä on suomen komein kirkko tuu hyvä mies ihailemaan
- Sellaastavaan
Nottatuata kuinka palijon tua lysti maksaa kaupungille.
- Karehtikaa
Murusia verrattuna kanta Kauhavan saattohoitoon.
- AAABBBCCCJust
Äly hoi, älä jätä!
Kyllä on löysää rahaa Kauhavan kaupungilla. Rakentaa nyt jotakin asemalaituria Alihärmän luonnonsuojelualueelle. Hoh, hoijaa! Kaupunginjohdattelija ilmoitti jo heti kättelyssä, että asiaan varatut 250 000 euroa eivät siihen riitä. Samanverran varmaan lisää? Mitähän se huvipuistomies, jota asia eniten hyödyttää, itse tähän typeryyteen uhraa, samoin VR?
Typeryys on huipussaan. Kuka sitä Lumiotakin oikein "vie"? Vahvat epäilyt on kyllä olemassa. Jäljet vievät sylttytehtaalle.
Hyvähän se on kaupungin rahoilla pullistella. Saatiinhan Alihärmän konkurssikypsästä pesästä maksettavaksi mm. suurella, miljoonien, velkamäärällä juuri tehty jätevesipuhdistamo. Tämän seurauksena jätevesimaksukin on sen jälkeen noussut Kauhavalla suorastaan "pilviin", kiitos Alihärmän ja mukana kiitokset Ylihärmällekin. Kauhavalla oli entuudestaan hyvin toimiva puhdistamo.
Ent.Härmistä on osteltu suurella rahalla jos jonkinlaisia maa-alueita milloin mihinkin tarkoitukseen, ei aina ehkä niin hyväpohjaisiakaan. Lienee edes myyjät olleet hyviä. Näitä sitten kaavoitellaan ja rahaa palaa!
Investoitu on runsaasti näihin muutenkin, myös Markkiin, jossa ei ollutkaan investoitu pitkään aikaan juuri mihinkään. Niinpä sielläkin yksi jos toinenkin paikka "huutaa" rahaa ja kaupunki sitä sinnekin ammentaa oikein suokuokalla.
Kanta-Kauhava on jäänyt täysin "Esan osille" tässä menossa. Eikä ihmekään, kun kaikki luottamustoimien johtopaikat on annettu näille ent. pikku kunnille. Kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus Alihärmään, kaupunginhallituksen puheenjohtajuus Kortesjärvelle, terveyskeskuskuntayhtymän hallituksen puheenjohtajuus jonnekin Härmään, koululautakunnan puheenjohtajuus samoin kuin myös seurakunnan ja jopa suurimman rahoituslaitoksenkin päällepäsmärit jne. jne., muutamia nyt malliksi mainitakseni. Ja jälki on kaikessa karuudessaan Kanta-Kauhavan osalta todella surkuhupaisaa! Milloin saadaan loppu tähän Kanta-Kauhavan tietoiseen kurjistamiseen? Terveyskeskuskin haluttaisiin väen vängällä ties millä kestämättömällä tekosyyllä "tappaa pois", ja siirtää toiminnat sivukyliin.
Kauhavan ei olisi missään tapauksessa pitänyt ottaa "ristikseen" näitä liitoskuntia. Alihärmä ja Kortesjärvi olisivat ihan itsekseen olosuhteiden pakosta "kadonneet kartalta" itsenäisinä kuntina. Kauhava olisi ihan yksin pärjännyt paljon nykyistä paremmin. Veroeuroista olisi ollut maksajilleen parempi vaste.
Siis on aivan turhaa rakentaa 500 000 euron asemalaituria jonnekin peräkylään siinä toiveessa, että sinne vaeltaisi suuret kansanjoukot kuin sopulilaumat muutamana kesäkuukautena. Ne, jotka esim. huvipuistoon menevät, menevät sinne omilla autoillaan. Ovat useimmiten kesälomamatkoilla, jolloin tämä on vain yksi kohde matkan varrella. Ei heillä ole lähtöpäässäkään useimmilla minkäänlaista junapysäkkiä, ei "eres verenottopaikkaa". Jollakin on mentävä kuitenkin lähimmälle junan toppuutuspaikalle, lähes jokaisessa tapauksessa se on pikkuauto, joko oma tai toisen. Näinhän se on. Turha on naivisti muuta uskoa. - Kanta_kauhava
AAABBBCCCJust kirjoitti:
Äly hoi, älä jätä!
Kyllä on löysää rahaa Kauhavan kaupungilla. Rakentaa nyt jotakin asemalaituria Alihärmän luonnonsuojelualueelle. Hoh, hoijaa! Kaupunginjohdattelija ilmoitti jo heti kättelyssä, että asiaan varatut 250 000 euroa eivät siihen riitä. Samanverran varmaan lisää? Mitähän se huvipuistomies, jota asia eniten hyödyttää, itse tähän typeryyteen uhraa, samoin VR?
Typeryys on huipussaan. Kuka sitä Lumiotakin oikein "vie"? Vahvat epäilyt on kyllä olemassa. Jäljet vievät sylttytehtaalle.
Hyvähän se on kaupungin rahoilla pullistella. Saatiinhan Alihärmän konkurssikypsästä pesästä maksettavaksi mm. suurella, miljoonien, velkamäärällä juuri tehty jätevesipuhdistamo. Tämän seurauksena jätevesimaksukin on sen jälkeen noussut Kauhavalla suorastaan "pilviin", kiitos Alihärmän ja mukana kiitokset Ylihärmällekin. Kauhavalla oli entuudestaan hyvin toimiva puhdistamo.
Ent.Härmistä on osteltu suurella rahalla jos jonkinlaisia maa-alueita milloin mihinkin tarkoitukseen, ei aina ehkä niin hyväpohjaisiakaan. Lienee edes myyjät olleet hyviä. Näitä sitten kaavoitellaan ja rahaa palaa!
Investoitu on runsaasti näihin muutenkin, myös Markkiin, jossa ei ollutkaan investoitu pitkään aikaan juuri mihinkään. Niinpä sielläkin yksi jos toinenkin paikka "huutaa" rahaa ja kaupunki sitä sinnekin ammentaa oikein suokuokalla.
Kanta-Kauhava on jäänyt täysin "Esan osille" tässä menossa. Eikä ihmekään, kun kaikki luottamustoimien johtopaikat on annettu näille ent. pikku kunnille. Kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus Alihärmään, kaupunginhallituksen puheenjohtajuus Kortesjärvelle, terveyskeskuskuntayhtymän hallituksen puheenjohtajuus jonnekin Härmään, koululautakunnan puheenjohtajuus samoin kuin myös seurakunnan ja jopa suurimman rahoituslaitoksenkin päällepäsmärit jne. jne., muutamia nyt malliksi mainitakseni. Ja jälki on kaikessa karuudessaan Kanta-Kauhavan osalta todella surkuhupaisaa! Milloin saadaan loppu tähän Kanta-Kauhavan tietoiseen kurjistamiseen? Terveyskeskuskin haluttaisiin väen vängällä ties millä kestämättömällä tekosyyllä "tappaa pois", ja siirtää toiminnat sivukyliin.
Kauhavan ei olisi missään tapauksessa pitänyt ottaa "ristikseen" näitä liitoskuntia. Alihärmä ja Kortesjärvi olisivat ihan itsekseen olosuhteiden pakosta "kadonneet kartalta" itsenäisinä kuntina. Kauhava olisi ihan yksin pärjännyt paljon nykyistä paremmin. Veroeuroista olisi ollut maksajilleen parempi vaste.
Siis on aivan turhaa rakentaa 500 000 euron asemalaituria jonnekin peräkylään siinä toiveessa, että sinne vaeltaisi suuret kansanjoukot kuin sopulilaumat muutamana kesäkuukautena. Ne, jotka esim. huvipuistoon menevät, menevät sinne omilla autoillaan. Ovat useimmiten kesälomamatkoilla, jolloin tämä on vain yksi kohde matkan varrella. Ei heillä ole lähtöpäässäkään useimmilla minkäänlaista junapysäkkiä, ei "eres verenottopaikkaa". Jollakin on mentävä kuitenkin lähimmälle junan toppuutuspaikalle, lähes jokaisessa tapauksessa se on pikkuauto, joko oma tai toisen. Näinhän se on. Turha on naivisti muuta uskoa.Allekirjotus tais unohtua.
Terv. Kateellinen yrittäjä kauhavalta - hetkuttaa
AAABBBCCCJust kirjoitti:
Äly hoi, älä jätä!
Kyllä on löysää rahaa Kauhavan kaupungilla. Rakentaa nyt jotakin asemalaituria Alihärmän luonnonsuojelualueelle. Hoh, hoijaa! Kaupunginjohdattelija ilmoitti jo heti kättelyssä, että asiaan varatut 250 000 euroa eivät siihen riitä. Samanverran varmaan lisää? Mitähän se huvipuistomies, jota asia eniten hyödyttää, itse tähän typeryyteen uhraa, samoin VR?
Typeryys on huipussaan. Kuka sitä Lumiotakin oikein "vie"? Vahvat epäilyt on kyllä olemassa. Jäljet vievät sylttytehtaalle.
Hyvähän se on kaupungin rahoilla pullistella. Saatiinhan Alihärmän konkurssikypsästä pesästä maksettavaksi mm. suurella, miljoonien, velkamäärällä juuri tehty jätevesipuhdistamo. Tämän seurauksena jätevesimaksukin on sen jälkeen noussut Kauhavalla suorastaan "pilviin", kiitos Alihärmän ja mukana kiitokset Ylihärmällekin. Kauhavalla oli entuudestaan hyvin toimiva puhdistamo.
Ent.Härmistä on osteltu suurella rahalla jos jonkinlaisia maa-alueita milloin mihinkin tarkoitukseen, ei aina ehkä niin hyväpohjaisiakaan. Lienee edes myyjät olleet hyviä. Näitä sitten kaavoitellaan ja rahaa palaa!
Investoitu on runsaasti näihin muutenkin, myös Markkiin, jossa ei ollutkaan investoitu pitkään aikaan juuri mihinkään. Niinpä sielläkin yksi jos toinenkin paikka "huutaa" rahaa ja kaupunki sitä sinnekin ammentaa oikein suokuokalla.
Kanta-Kauhava on jäänyt täysin "Esan osille" tässä menossa. Eikä ihmekään, kun kaikki luottamustoimien johtopaikat on annettu näille ent. pikku kunnille. Kaupunginvaltuuston puheenjohtajuus Alihärmään, kaupunginhallituksen puheenjohtajuus Kortesjärvelle, terveyskeskuskuntayhtymän hallituksen puheenjohtajuus jonnekin Härmään, koululautakunnan puheenjohtajuus samoin kuin myös seurakunnan ja jopa suurimman rahoituslaitoksenkin päällepäsmärit jne. jne., muutamia nyt malliksi mainitakseni. Ja jälki on kaikessa karuudessaan Kanta-Kauhavan osalta todella surkuhupaisaa! Milloin saadaan loppu tähän Kanta-Kauhavan tietoiseen kurjistamiseen? Terveyskeskuskin haluttaisiin väen vängällä ties millä kestämättömällä tekosyyllä "tappaa pois", ja siirtää toiminnat sivukyliin.
Kauhavan ei olisi missään tapauksessa pitänyt ottaa "ristikseen" näitä liitoskuntia. Alihärmä ja Kortesjärvi olisivat ihan itsekseen olosuhteiden pakosta "kadonneet kartalta" itsenäisinä kuntina. Kauhava olisi ihan yksin pärjännyt paljon nykyistä paremmin. Veroeuroista olisi ollut maksajilleen parempi vaste.
Siis on aivan turhaa rakentaa 500 000 euron asemalaituria jonnekin peräkylään siinä toiveessa, että sinne vaeltaisi suuret kansanjoukot kuin sopulilaumat muutamana kesäkuukautena. Ne, jotka esim. huvipuistoon menevät, menevät sinne omilla autoillaan. Ovat useimmiten kesälomamatkoilla, jolloin tämä on vain yksi kohde matkan varrella. Ei heillä ole lähtöpäässäkään useimmilla minkäänlaista junapysäkkiä, ei "eres verenottopaikkaa". Jollakin on mentävä kuitenkin lähimmälle junan toppuutuspaikalle, lähes jokaisessa tapauksessa se on pikkuauto, joko oma tai toisen. Näinhän se on. Turha on naivisti muuta uskoa.Moon ihan samaa mieltä. Kauhava teki virheen, tässä kuntaliitoksessa. Härmäs on liian paljon rahakkaita kotiinpäinvetäjiä, joilla on vaikutusvaltaa. Olis ollu paree liittyä heti kerralla Lapuaan. Lapualla on paljon eripuraa jo ittesnänsä. Kauhavan olis ollu helppoo säilyttää palvelunsa Lapuan kainalos. Lapualaaset olis vastustanu kaikkea uuristusta, ja perusasiat olis säilyny sen takia Kauhavalla. Härmälääset vie nyt tällä hetkellä kaiken ittellensä, vaikka väkiä ei asu sielä kylillä paljoakaan. Tää on niin väärin.
- Money_tolks
Jepulis, mutta ku ollaan niin palio teitä parempia. Ei auta vaikka kaupunki kuinka yrittää keskittää. Sen resurssit on vaan liika heppooset ku raha laitetaan kunnolla puhumaan. Näin se juna vaan menöö eikä meinaa.
- Pajumaa
Pitääkö paikkansa et Kauhavalle ollaan tekemässä monitoimihalli naapurien rahoilla toivottavasti tuo ajatus oli sloppi ?
- Hduejzjskw
Asema tuloo. Itkekää Kauhavalaaset niin paljon kun on tarpeen.
- perheellinen
Kauhava on lähellä Lapuaa eikä Kauhavalta juuri ole kulkijoita kun ilmasotakoulu lähti. Powerparkissa käy moninkertainen määrä kävijöitä ilmasotakoulun määriin verrattuna, joten erittäin perusteltu pysäkki Kauhavaan verrattuna
- ceeveli
Onhan Ähtärissäkin Eläinpuisto-Zoo niminen junapysäkki. Kävijöitä eläinpuistossa kyllä riittää, mutta kukaan ei junapysäkkiä käytä. Veikkaan että sama kohtalo on Härmän pysäkillä. Kallis kokeilu tulossa, joku tämänkin maksaa.
- kassamagneetti
ceeveli kirjoitti:
Onhan Ähtärissäkin Eläinpuisto-Zoo niminen junapysäkki. Kävijöitä eläinpuistossa kyllä riittää, mutta kukaan ei junapysäkkiä käytä. Veikkaan että sama kohtalo on Härmän pysäkillä. Kallis kokeilu tulossa, joku tämänkin maksaa.
Eläinpuiston kävijämäärät ovat vain murto-osa Powerparkin kävijämäärästä joka huitelee jo miljoonaa.
Kauhavalla asemalta nousee junaan ehkä yksi ihminen päivässä, eikä hänkään palaa enää takaisin kun on pois päässyt.
Härmää varten pitäisi vähintäänkin lisätä kymmenen vaunua junaan tai lisätä kokonaan omat junavuorot Powerparkin asiakkaille. - bgdusi
kassamagneetti kirjoitti:
Eläinpuiston kävijämäärät ovat vain murto-osa Powerparkin kävijämäärästä joka huitelee jo miljoonaa.
Kauhavalla asemalta nousee junaan ehkä yksi ihminen päivässä, eikä hänkään palaa enää takaisin kun on pois päässyt.
Härmää varten pitäisi vähintäänkin lisätä kymmenen vaunua junaan tai lisätä kokonaan omat junavuorot Powerparkin asiakkaille.Ähtärin eläinpuistossa kävi vuonna 2015 noin 160 000 kävijää.
Powerparkissa vastaavasti vuonna 2015 noin 400 000 kävijää.
Niin, murto-osissa mitattuna Ähtärin eläinpuistossa käy kuitenkin noin 40% siitä väkimäärästä, mitä Powerparkissa käy. Ei se ihan murto-osalta kuulosta.
Eläinpuisto-Zoo pysäkkiä käyttää 3 matkustajaa per päivä. Näin ollen Härmään on ennustettavissa korkeintaan kolminkertainen määrä. Eli 9 matkustajaa per päivä. Kannattaa rakentaa laituri juu. - huvitteIija
Powerparkki kasvaa huimaa kyytiä ja tunnettuus tuo jo väkeä ulkomailtakin Lego-landian tapaan.
Eläintarhan kävijämäärät kasvavat vain jos se saa OIKEAN pandan, eikä mitään puussa piileskelevää oravan ja pesukarhun risteytystä.
Nyt kun ihmiset tietävät, että ei siellä mitään pandaa ole, vaan heitä on huijattu, niin kävijämäärä laskee entisestäänkin.
Pendolino tuo turisteja nyt avatun lähijunayhteyden kautta suoraan lentoasemalta ja tuo lehdessä mainittu 60 000 junamatkustajan määrä lienee pahasti alakantissa.
Tulisiko yhdeksän kymmenestä omalla autolla, jos junalla pääsisi portille?
Kyllä Kauhavan kannattaa pitää hyvää huolta ainoasta aidosti kasvavasta yrityksestä, koska se tuo sille puhdasta kultaa kun valtaosa euroista tulee kaupungin ulkopuolelta ja on siten erittäin kannattavaa. - bgdusi
huvitteIija kirjoitti:
Powerparkki kasvaa huimaa kyytiä ja tunnettuus tuo jo väkeä ulkomailtakin Lego-landian tapaan.
Eläintarhan kävijämäärät kasvavat vain jos se saa OIKEAN pandan, eikä mitään puussa piileskelevää oravan ja pesukarhun risteytystä.
Nyt kun ihmiset tietävät, että ei siellä mitään pandaa ole, vaan heitä on huijattu, niin kävijämäärä laskee entisestäänkin.
Pendolino tuo turisteja nyt avatun lähijunayhteyden kautta suoraan lentoasemalta ja tuo lehdessä mainittu 60 000 junamatkustajan määrä lienee pahasti alakantissa.
Tulisiko yhdeksän kymmenestä omalla autolla, jos junalla pääsisi portille?
Kyllä Kauhavan kannattaa pitää hyvää huolta ainoasta aidosti kasvavasta yrityksestä, koska se tuo sille puhdasta kultaa kun valtaosa euroista tulee kaupungin ulkopuolelta ja on siten erittäin kannattavaa.No Legolandiin nyt ei kannata sentään verrata, koska se on aivan omanlainen ja ainutlaatuinen paikka. Powerpark on aivan tavanomainen huvipuisto siinä missä muutkin. Powerparkissa ei ole mitään sellaista, mitä tultaisiin ulkomailta katsomaan. Powerparkkiin tullaan kesälomareissun yhteydessä, ja se on vain yksi rasti muiden joukossa. Harva tekee kesälomareissua junaillen, joten kyllä Powerparkin kävijät ovat autokansaa. Lisäksi ryhmät tekevät reissujaan tilausajo linja-autoilla, jolloin matkatavarat seuraa koko reissun mukana. Juna ei palvele kuin Helsingin sekä Tampereen autottomia, jotka ovat pääasiassa lapsettomia. Powerparkissa kuitenkin käy pääasiassa lapsiperheet.
- mdshtrgi
Veikkaan että Lapuan Novaparkki valmistuu ennemmin... Sen verran uutisankalta kuulostaa koko utopia.
- helppovirhe
Ja lehdes puhuttiin, notta 60 000 kävijää jää ilman junaa tällä hetkellä käymättä powerparkis. Se on kyllä paskapuhetta. Jos sesonki on kesä-heinä-elo, niin kyllä ihmismäärä junalla alle 3000 jää väkisinkin.
Sesonki on 92 päivää, jolloonka junat pysähtyy. Ei joka päivä junalla tuu välttämättä ketään. Jonakin aurinkoosena päivänä voi tulla paljonkin. Sanoosin notta keskimäärin vois kuvitella yläkanttiin junilla tulevan noin 30 per päivä. Sadepäivänä nolla, oikein infernaalisen hyvänä päivänä lähelle 100, keskinkertaasena päivänä kuitenkin noin 30.
Notta kyllä suuret matkustajamäärät on haihattelua. Mutta aina toki kokeilla sopii. Autoilla se väki siellä kulkee. Lestadiolaiset asuntoautolla ja pikkubusseilla. Suurin osa kävijöistä tulee lähialueilta, ja lestadiolaiset tuolta pohjoisen suunnalta asuntoautoineen ovat toinen suuri kävijäryhmä. Etelästä ei niin ole tulijoita, kun siellä on jo särkänniemiet ja linnanmäet, sekä muuta hulinaa.- Hassusakki
Näinhän se valitettavasti on,maksumies tässäkin kohelluksessa on kuntalainen.
- Hatullinen
Tänne alkaa tulla oikeen valtiomies tason arvioita?
- eikä-joka-juna-pysähdy
Huom---juna pyshtyy Härmässä vain kesäaikana.
- Pää_rata
Äläkää ny ees leikillä verakko jotain zoo landian junaliikennettä powerparkkiin. Ähtäri on poikittais rataliikenteen varrella kun taas Härmä on pääradan varrella. kun powerpark ja vr aloittaa yhteismarkkinoinnin niin väkiä lappaa Härmään enemmän kun kauhavalla on käyny 10 vuares. vr onkin laskenut koko 10% kasvutavotteen härmän varaan ja kyllä se näkyykin markkinoonti panostuksis. ei teirän kauhavalaasten auta nyt vikistä. se teirän juna meni jo eikä takas tuu.
- PeeeSaaaja
Kaupunginhallitukses oli illalla käsiteltävänä lisäraha-anomus 500 000 euroa entisen jo päätetyn 250 000 euron lisäksi eli yhteensä 750 000 euroa alvittomana. Siihen alv päälle, niin onkin summa jo 930 000 euroa ja tämä on vasta arvailu. VR hoitaisi rakennuttamisen ja kaiken siihen liittyvän hömpän. Kaikki yksin Kauhavan kaupungin "piikkiin", joka olisi täysin avoin. 350 metrin laituri, piha-alueet, tiet ja kaikki päällystettynä. Lisäksi mm.valaistukset, infot eli kuulutuslaitteet jne.
Ja kaikki tämä tulisi Liikenneviraston omistukseen. Kaupungilla ei rakentamisen jälkeen olisi ko.aseman suhteen minkäänlaista sananvaltaa eikä muuta valtaa sitäkään vähää. Näin on. Ainoastaan maksumiehen osa jää kaupungille ja kaikki veronmaksajien rahoja. Onpa melkoista ponssausta suunnitteilla taas kerran ja saman yrittäjän hyväksi.
Tällainen miljoonaluokan lahjoitus veronmaksajilta yksityisen bisneksen harjoittajan hyväksi ei varmasti kuulu kunnan toimialaa.
Mikäli tällainen pöljä päätös luottamushenkilöitten toimesta virkamiesten "vedätyksenä" tehdään, on asiassa ilman vaihtoehtoja valituksen paikka.
Sellainen päätös ei voi pitää, mikäli joku kaupunkilainen asiasta valittaa normaalia virkatietä käyttäen. Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä, että päätös menee nurin kunnan toimialaan kuulumattomana.- deefor
Eipä Kauhavalla oikein muitakaan ole jotka samassa mittakaavassa luovat työpaikkoja ja tuovat verotuloja, joten miksikä ei sitten saisi tehdä yhteistyötä?
VR:n tehtävä on palvella matkustajia ja Powerparkiin suuntaa vuosi vuodelta yhä enemmän ihmisiä kun puisto kasvaa.
Jokainen matkustaja jättää kaupungille veroeuroja ja sijoitus tuottaa itsensä takaisin hyvin pian ja jatkossa tulee puhdasta voittoa kun Powerpark työllistää ja maksaa veroja.
Tuossa joku mainitsi, että huvipuistoon mennään perheinä autolla, mutta kun joka toinen perhe hajoaa, niin on paljon yksinhuoltajia joilla ei ole autoa. Muutenkin suuntaus on, että kaupunkilaiset luopuvat autoista.
Ravirata oli hieno veto ja kun juhannusjuhlat siirtyvät nyt Härmään, niin etenkin silloin on junalle tarvetta, vaikka kyse onkin yhdestä päivästä, mutta silloin ei autolla liikuta.
Kauhavan liikennejärjestelyt juhannuksena olivat surkeat ja ruuhkat käsittämättömät.
Kaikki mihin Jorma kätensä pistää, muuttuu kullaksi ja hän on uudelle Kauhavalle kultaakin kalliimpi.
Ties mitä suurta ja mahtavaa hän vielä keksii Härmään rakentaa? - onturhasellainen
deefor kirjoitti:
Eipä Kauhavalla oikein muitakaan ole jotka samassa mittakaavassa luovat työpaikkoja ja tuovat verotuloja, joten miksikä ei sitten saisi tehdä yhteistyötä?
VR:n tehtävä on palvella matkustajia ja Powerparkiin suuntaa vuosi vuodelta yhä enemmän ihmisiä kun puisto kasvaa.
Jokainen matkustaja jättää kaupungille veroeuroja ja sijoitus tuottaa itsensä takaisin hyvin pian ja jatkossa tulee puhdasta voittoa kun Powerpark työllistää ja maksaa veroja.
Tuossa joku mainitsi, että huvipuistoon mennään perheinä autolla, mutta kun joka toinen perhe hajoaa, niin on paljon yksinhuoltajia joilla ei ole autoa. Muutenkin suuntaus on, että kaupunkilaiset luopuvat autoista.
Ravirata oli hieno veto ja kun juhannusjuhlat siirtyvät nyt Härmään, niin etenkin silloin on junalle tarvetta, vaikka kyse onkin yhdestä päivästä, mutta silloin ei autolla liikuta.
Kauhavan liikennejärjestelyt juhannuksena olivat surkeat ja ruuhkat käsittämättömät.
Kaikki mihin Jorma kätensä pistää, muuttuu kullaksi ja hän on uudelle Kauhavalle kultaakin kalliimpi.
Ties mitä suurta ja mahtavaa hän vielä keksii Härmään rakentaa?(Yleisesti tätä heittoa ei kannata noteerata)
>>>Kauhavan liikennejärjestelyt juhannuksena olivat surkeat ja ruuhkat käsittämättömät.<<<
Eipä se yksi pääsky oo ennenkää kesää tehnyt, mutta heitäydytkös nyt näin vaatimattomaksi omalta kohdaltas. - deefor
On se siinä mielessä tärkeä juttu, että jos lähtee johonkin tapahtumaan, niin olisi kiva päästä paikalle ennen tapahtuman loppua.
En ole käynyt siellä kuin kerran, koska kun tulin etelän suunnalta, niin autojono ylsi melkein valtatielle asti.
Kiitti mulle riitti, juhannustani en haaskaa ruuhkissa. Ei Helsingissä noin pitkiä ja hitaasti eteneviä jonoja ole vastaan tullut, Pariisissa kylläkin, mutta on kaupunkikin vähän isompi kuin Kauhava. - vaxtuu
deefor kirjoitti:
On se siinä mielessä tärkeä juttu, että jos lähtee johonkin tapahtumaan, niin olisi kiva päästä paikalle ennen tapahtuman loppua.
En ole käynyt siellä kuin kerran, koska kun tulin etelän suunnalta, niin autojono ylsi melkein valtatielle asti.
Kiitti mulle riitti, juhannustani en haaskaa ruuhkissa. Ei Helsingissä noin pitkiä ja hitaasti eteneviä jonoja ole vastaan tullut, Pariisissa kylläkin, mutta on kaupunkikin vähän isompi kuin Kauhava.Älä ny puhu paskaa. Käy ruokkimas kissi, ja pökkää rännien päältä lumet alaha nottei nokota koko aikaa.
- Komisaario
Hieno teksti konstaapelilta. Kyllä sulle löytyy joku toinen bussivuoro
- HTJYD
Komisaario kirjoitti:
Hieno teksti konstaapelilta. Kyllä sulle löytyy joku toinen bussivuoro
JA VITUT---
- eisooruuhka
"Kauhavan liikennejärjestelyt juhannuksena olivat surkeat ja ruuhkat käsittämättömät."
Ette oo ruuhkia koskaan nähneetkään. Käykää joskus Helsingissä niin tiedätte mitä tarkoittaa ruuhka.- turhaväittäävastaan
En nähnyt Helsingissä juhannuksena montaakaan autoa. Härmään tulee tulvimalla turisteja ulkomailta, joten pysäkki on tarpeen ja se tehdään vaikka kuin kantakauhavalaisia kismittäisi.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/matkailuala-investoi-suomessa-ennatystahtia/228RVwBP - hfdgj
turhaväittäävastaan kirjoitti:
En nähnyt Helsingissä juhannuksena montaakaan autoa. Härmään tulee tulvimalla turisteja ulkomailta, joten pysäkki on tarpeen ja se tehdään vaikka kuin kantakauhavalaisia kismittäisi.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/matkailuala-investoi-suomessa-ennatystahtia/228RVwBPHaatanan toloffi. Ookko pöhönäs kun tuallaasia puhut. Nyt korkki kii ja huamenna rohkiasti töihin vaan.
- turhaväittäävastaan
hfdgj kirjoitti:
Haatanan toloffi. Ookko pöhönäs kun tuallaasia puhut. Nyt korkki kii ja huamenna rohkiasti töihin vaan.
Itse sinä juovuksissa olet, kun kirjoitatkin kuinka sattuu. Tuo kauppalehden juttu on täyttä totta ja sen uskon, että kantakauhavalaisia kirpaisee lujaa kun juhannusjuhlatkin lähtivät Härmään.
Ihan kuin ilmasotakoulun lähdössä ei olisi ollut tarpeeksi.
Nyt saitte vielä matuja, jotka vielä menevät, mutta kun VOK muuttuu palautuskeskukseksi, niin saatte satamäärin oikeasti katkeria ja kostonhaluisia matuja joilla ei ole enää mitään menetettävää.
Osa piiloutuu jonnekin ja osa saa jäädä luvan perästä. Valtio ei kauaa näitä elätä, joten teille tulee siellä hauskat paikat.
Se on voi voi. - muuallatoisin
Ei tänne Kauhavalle kukaan vapaaehtoisest jää.Kyllä palautuskeskus tyhjenee pikavauhtia,on tunkua koneeseen jo annetaan ymmärtää viimeisten jäävän Kauhavalle pysyvästi.
- lrnaih
turhaväittäävastaan kirjoitti:
Itse sinä juovuksissa olet, kun kirjoitatkin kuinka sattuu. Tuo kauppalehden juttu on täyttä totta ja sen uskon, että kantakauhavalaisia kirpaisee lujaa kun juhannusjuhlatkin lähtivät Härmään.
Ihan kuin ilmasotakoulun lähdössä ei olisi ollut tarpeeksi.
Nyt saitte vielä matuja, jotka vielä menevät, mutta kun VOK muuttuu palautuskeskukseksi, niin saatte satamäärin oikeasti katkeria ja kostonhaluisia matuja joilla ei ole enää mitään menetettävää.
Osa piiloutuu jonnekin ja osa saa jäädä luvan perästä. Valtio ei kauaa näitä elätä, joten teille tulee siellä hauskat paikat.
Se on voi voi.Ne tulloo härämän kylpylähähän. Vaaatteehet päällällä, ja paaskat hoosuhissa.
- Kukkahattutäti2015
On tämä hauska ketju, saa jatkaa. :)
Härmän tivolia verrataan jo Legolandiaan...
Ilman peltolakeaa sitä ei edes huomaisi ohiajaessaan.
Kas kun sitä ei verrata jo Disneylandiin (mieluusti ämeriikan mantereella sijaitseviin) melkolailla samansuuruisilla kävijämäärilläkin. Samalla voisi mainostaa louhoksen ylijäämäkivistä kyhättyä kirkontornia kylän ainoan ravintolan vieressä Notre Dameksi tai että se on suunniteltu sentäs samaa piruntorjuntaa varten.
Koko yltiöpäisen kehumisen kruunaisi tivolin sisääntulossa seisovalle ränkylle uusi nimi eli matonkuivatustelinettä muistuttavan kyhäelmän kutsuminen ja kehuminen Eiffeliksi.
Riemukaari puuttuu (tosin onahn siinä Lapuanjoen ylittävässä sillassa sellaista vuosituhansista historiallista tuntua) kuten se viitisen miljoonaa asukkiakin vai laskeeko härmäläiset suuruksissaan koko maan kuuluvan Härmän rajojen sisäpuolelle...- isoo_antti
Kyllä sitä nyt vingutaan katkerana kun Alahärmän kirkko Suomen komein ihan virallisestikin, eikä mikään navettatiilistä tehty.
https://www.youtube.com/watch?v=-hL3cNo_Lps
Minkäslainen huvipuisto Kauhavalla on? Powerpark valittiin sentään vuoden matkailuyritykseksi ja ohittaa suhteessa kirkkaasti disneylandit väestöpohjaan suhteutettuna.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/lillbackan-powerpark-on-vuoden-matkailuyritys/P5fYZCkn
Härmä kasvaa ja kasvaa, Lillbacka huolehtii Alahärmästä ja lukemattomat teollisuuslaitokset Ylihärmästä.
https://www.facebook.com/566086640071719/videos/1026833160663729/?pnref=story
Kantakauhava on kohta yhtä auto kuin Töysän keskusta Tuuriin verrattuna.
Matut kävelevät koko jalkakäytävän leveydeltä ja kantikset luimistelevat nurkan takaa, että koska uskaltaa livahtaa halpahalliin ostamaan tarjousmakkaraa ja täysmaitoa. - Köykkäri
Voisiko Hartsa ja Kuulapäät vaikuttaa siihen että kaupunki satsaisi Lapuanjoen ruoppaukseen sekä ylä-että alajuoksulta siten jotta olisi mahdollista tulla Powerparkkiin omilla veneillä tai sitten mahdollisella jokilaivalla?
Luulisin että tähän jokilaiva ideaankin saataisiin saataisiin kiinnostunut yrittäjä,tämä toisi entistäkin enemmän myönteistä imago näkyvyttä Alahärmälle eikä olisi kaupungillekaan hukkainvestointi! - trallallaaa
Legoland on pikkulapsille, eikä mikään iso paikka muuten kuin jonoiltaan. Päivän aikana ehtii käydä vain muutamassa laitteessa ja nekin suurin osa lyhyitä pettymyksiä piiiiitkän jonotuksen jälkeen.
Powerpark on monin verroin parempi paikka kuin Legoland.
- Eunikki
Ei tartte Kauhavan asemaa tulimme ulkomaan kauppareissulta kauhavavan asemalle kolme jäi junasta pois ketään ei junaan kaksi oli Ylihärmässä yksi alahärmässä että sillai missä olisi aseman paikka?
- rstrdyuf
Mulla tuloo tästä mieleen enemmänkin, että Härmä on vähän niin kuin Tuuri, ja Kauhava sitten se Alavus. Tuuriin keskittyy kauppa, tapahtumat sekä muut huvitukset, siellä on kyläkoulu, ja kourallinen asukkaita, eikä kukaan oo vaatimas että lukiot ja terveyskeskukset pitääs siirtää Tuuriin. Alavuden kantakeskustasta löytyy lukio, terveyskeskus sekä muut kunnan palvelut, ja se on kaikille OK.
Toista se on Härmäs. Kuvitellaan että kun toimintaa ja ihmisiä on turistien muodos Powerparkis kesäkautena, niin pitääs lukiot ja terveyskeskukset raahata myös Härmään, vaikkei siellä varsinaasesti ihmisiä asu sen kummemmin kuin Tuuriskaan.
Pitääs ymmärtää, että kauppa ja liike-elämä voi olla mihnä lystää, mutta palvelut pitää olla sielä missä on asukkaatkin. Alavus on tästä hyvä esimerkki, miten asiat on kunnossa, eikä kukaan vaadi palveluja sivukyliin, vaikka siellä sattuukin olla Suomen suurin kauppakeskus, jossa käy jumalattoman paljon ihmisiä ympäri vuoden. Härmälääset molopäät ei vaan ymmärrä, ei sitten millään. - Lummukankukka
Sivistymätööntä tua Härmäläästen rikkaurellansa rehentely,kyllä elämäs on muutakin.Kauhava on vaan pääpaikka vaikka meitä slummikyläksi haukuttakin.Henkinen rikkaus on arvokkainta.
- Jomppe2
Heh, Heh. Porukka jonka identiteetti mureni täysin lentokoneiden lähtöön. Nyt niitä raakkuja nostetaan joka kepin nokkaan muistomerkeiksi. Kasvattakaa nyt selkäranka.
- siyall
Jomppe2 kirjoitti:
Heh, Heh. Porukka jonka identiteetti mureni täysin lentokoneiden lähtöön. Nyt niitä raakkuja nostetaan joka kepin nokkaan muistomerkeiksi. Kasvattakaa nyt selkäranka.
Sanos muuta.Nuata lentokoneen romuja pistetähän pystyhyn kaupungin varoolla että perinneyhdistys sais muistella mennyttä suuruutta.Kunka se on kauhavan kannalta "takana loistava menneisyys" sopii tuallaanen vanha sanonta kun nenä päähän.
- junavie
Turve ja hake, sitä vantaanenergialle turkkuseen raisiolle ntliin ja treelle.
Tää seutu on tuotantoa varten. Viljaa perunaa ei kannata tuottaa ja kuskata.
Onko lastauslaituria Härämäs. Pölisee. Kun proomusatamaa ei ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006