"Kirsikka paljastaa olleensa uhmamielisyyttään jopa ateisti muutaman vuoden." (IL)
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014021818049854_vi.shtml
Kokeili ateismiakin
43
217
Vastaukset
Kaikenlaisia elämänpolkuja on ihmisillä. Enkä epäile, etteikö joku voisi "kokeilla ateismia" siinä kuin "kokeilla hindulaisuutta" tai "kokeilla kristinuskoa".
Itselleni tosin on arvoitus, miten uskomusmaailmaa ja maailmankuvaa vaihdetaan kokeiluluontoisesti.- neiti...............
"Itselleni tosin on arvoitus, miten uskomusmaailmaa ja maailmankuvaa vaihdetaan kokeiluluontoisesti."
Enpä itsekään osaisi vaihtaa maailmankuvaani vain tahdonvoimalla :D - Sir-kikka
Uhmamielisyyttäni ajattelin kokeilla Khattia, mitähän tuo vaikuttaisi?
- 234rtfg
"Minulla ei enää ole juurikaan hiustenpidennyksiä, enkä meikkaa kovinkaan usein, hän sanoo."
Ylistys! Kirsikka = Tuksu II.
- fsafsa
Kirsikka on kyllä Tuksua paljon miellyttävempi ja myös järkevämpi tapaus.
Tuksukin tosin kuulemma tuli uskoon, mutta ei ole näköjään hänen elämänmenoonsa asia vaikuttanut, vaikka olisi ollut enemmän hyötyä, kuin Kirsikan tapauksessa.
- tosi uus juttu
Strippari joka löysi jumalan. Taitaa tapahtua melkein kaikkien näiden hörhöjen parissa.
"Kirsikka paljastaa olleensa uhmamielisyyttään jopa ateisti muutaman vuoden." (IL)
Onpas idioottimainen syy. Kenelle hän on mahtanut uhmailla?Jospa Kirsikka kokeili sitä kuuluisaa, mutta kadoksissa ollutta Jumalankieltämistä? Voisiko tässä olla vihdoin ihka aito Jumalankieltäjä?
- hi hii..
kaarne kirjoitti:
Jospa Kirsikka kokeili sitä kuuluisaa, mutta kadoksissa ollutta Jumalankieltämistä? Voisiko tässä olla vihdoin ihka aito Jumalankieltäjä?
Vaikutti siltä että Tukiaisen uskoontulo romahdutti hänen elämänsä vielä pahemmin.
http://www.iltalehti.fi/viihde/200812318848791_vi.shtml
Marika Fingerrooskin sanoi tulleensa uskoon samassa hymy-lehden artikkelissa missä poseerasi täysin alasti.
http://www.hymy.fi/uutiset/marika-fingerroos-uudessa-nakukuvassa-minulla-on-ikaisekseni-hyva-kroppa - toisaalta
hi hii.. kirjoitti:
Vaikutti siltä että Tukiaisen uskoontulo romahdutti hänen elämänsä vielä pahemmin.
http://www.iltalehti.fi/viihde/200812318848791_vi.shtml
Marika Fingerrooskin sanoi tulleensa uskoon samassa hymy-lehden artikkelissa missä poseerasi täysin alasti.
http://www.hymy.fi/uutiset/marika-fingerroos-uudessa-nakukuvassa-minulla-on-ikaisekseni-hyva-kroppa"-Olen biseksuaali. Minulla oli suhde naisen kanssa, mutta se loppui, kun hän tuli uskoon."
Toisaalta linkittämässäsi artikkelissa hän sanoi näin. :)
Ehkä 'Kirsikalta' voisi kysyä mitä hän tuolla tarkoittaa. Todennäköisesti hän tarkoittaa, ettei elänyt kuten kirkko olisi tai seurakunta olisi halunnut hänen elävän.
Ja Nedda: Ateismi on vain ja ainoastaan jumaluskon puutetta.- Nedda
"Ehkä 'Kirsikalta' voisi kysyä mitä hän tuolla tarkoittaa."
Se olisi hyvä kysyä, kuinka hän koki asiat itse omana ateismissa oloaikanaan? Mitä hän ajatteli silloin ateismiin(sa) kuuluviksi asioiksi?
Ja millainen oli hänen yksilöateisminsa silloin (kuinka hän toimi asioissaan)? Oliko hän kenties mukana jonkin ateistisen yhteisön toiminnassa jne?
Itse ajattelen niin, että ehkä hän silloin jollain tavoin toteutti sisäistä tai ulkoista normatiikkaa, jonka hän ajatteli olevan normatiivisesti vallalla ateistisissa yhteisöissä tai yksilöateistien ajattelussa ja toiminnassa?
Ateismi on monimuotoinen ilmiö, jonka voidaan käsittää koostuvan mm. kaikkien yksilöateistien ja ateistiyhteisöjen ajatuksista (motivaatiot, käsitteet jne), sekä toimistaan.
Sun havainnot oli hyviä. Itse en osaa niin ajatella. - Nedda
Nedda kirjoitti:
Se olisi hyvä kysyä, kuinka hän koki asiat itse omana ateismissa oloaikanaan? Mitä hän ajatteli silloin ateismiin(sa) kuuluviksi asioiksi?
Ja millainen oli hänen yksilöateisminsa silloin (kuinka hän toimi asioissaan)? Oliko hän kenties mukana jonkin ateistisen yhteisön toiminnassa jne?
Itse ajattelen niin, että ehkä hän silloin jollain tavoin toteutti sisäistä tai ulkoista normatiikkaa, jonka hän ajatteli olevan normatiivisesti vallalla ateistisissa yhteisöissä tai yksilöateistien ajattelussa ja toiminnassa?
Ateismi on monimuotoinen ilmiö, jonka voidaan käsittää koostuvan mm. kaikkien yksilöateistien ja ateistiyhteisöjen ajatuksista (motivaatiot, käsitteet jne), sekä toimistaan.
Sun havainnot oli hyviä. Itse en osaa niin ajatella."Sun havainnot oli hyviä. Itse en osaa niin ajatella."
Siis ollaan kuitenkin erimieltä siitä, mitä ajatellaan "ateismin toimialaan" kuuluviksi.
Mutta tarkoitin sitä, mitä kirjoitit siitä mahdollisuudesta kuinka artikkelin henkilö ateismissa olemisensa aikana mahdollisesti ajatteli kirkkojen tai seurakuntien ajatelleen hänen toiminnastaan tai hänestä itsestään?
Mutta kuten aiemmin jo kirjoitin, niin itse ajattelin, että ehkä hän tarkoitti, että ajatteli tuolloin toimivansa ateismissa ja ateistina? Nedda kirjoitti:
Sun havainnot oli hyviä. Itse en osaa niin ajatella."Ateismi on monimuotoinen ilmiö..."
-- Et pysty arvaamaan miten monta kertaa ja miten monipuolisin kiro- ja voimasanoin kirjoitin tuohon vastauksia caps lock päällä. Nedda, ateismi on vain ja ainoastaan jumaluskon puutetta. Sinä olet väärässä. Totaalisen väärässä. Ja niin kauan kun sinulla on noin väärä käsitys ateismista, niin kaikki keskustelu ateismista on mahdotonta.
- : D
Jaaha, että ihan silkkaa uhmamielisyyttään voi olla uskomatta jumaliin. :D
"Tulin Jumalan kanssa tutuksi jo 12 vuotta sitten, mutta maailma vei mukanaan lähinnä siksi, että koin perinteisen kirkkouskovaisuuden ja Raamatun tulkinnan ahdasmieliseksi, nainen kertoo."
Kokeeko hän sen nykyään avarakatseisemmaksi? Millä perustein?
"Olen kristitty, _mutta hyväksyn kaikki muutkin uskonnot,_ hän sanoo."
Ei siis aito kristitty?
"En kadu esiintymisvuosiani, mutta strippaaminen ja henkistymiseni eivät sovi yhteen. Elämäni ei ole enää niin pinnallista.."
Jotkut kasvavat aikuisiksi siis vain ulkoa saneltujen normien voimalla? Piiloviestin mukaan uskovaisuuteen ei kuulu pinnallisuus? Uskaltaisin olla vähän eri mieltä...
"- Minulla ei enää ole juurikaan hiustenpidennyksiä, enkä meikkaa kovinkaan usein, hän sanoo."
Taas oletus, että nämä "hyveet" liittyvät vain uskovaisuuteen.
"Mutta mistään en ole luopunut, vaan kaiken saanut."
Luopunut vapaudestaan ajatella itsenäisesti ja vapauttanut itsensä vastuun kantamisesta.
Suokaa anteeksi. Joskus vain on kiva toteuttaa tätä "kapinoivan ateistin" normia :>- Huonouskova
Hei kerettityttö!Olet fiksuin ja varmaan viisain henkilö näillä sivuilla!
Se ilon ja onnen tunteen kokemus minkä ihminen saa kun hän antaa elämänsä
Jeesukselle,se kokemus Sinulta puuttuu.Sitä et löydä kirjoista etkä kansista etkä voi päätellä sitä järjellä vaikka sitä Sinulla on!
Tapasin entisen ateistin,miehen joka tuli uskoon yli viisikymppisenä.Ennen hänellä sydän paloi ateismille,nyt hän julistaa Jumalan sanaa.
Mitä Sinun mielestäsi on tapahtunut kun ihmisessä tapahtuu talläinen muutos?
Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano?
Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi! - hieno yritys
Huonouskova kirjoitti:
Jeesukselle,se kokemus Sinulta puuttuu.Sitä et löydä kirjoista etkä kansista etkä voi päätellä sitä järjellä vaikka sitä Sinulla on!
Tapasin entisen ateistin,miehen joka tuli uskoon yli viisikymppisenä.Ennen hänellä sydän paloi ateismille,nyt hän julistaa Jumalan sanaa.
Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano?
Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi!Käännytyshyökkäys näköjään käynnissä.
Huonouskova kirjoitti:
Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi!"Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano?"
Mistä johtuu että aina kun puhutaan uskoon tulleesta ateistista kuvassa on mukana alkoholi. Onko niin että kaikki alkoholisoituneet ateistit tulevat uskoon ja muut pysyvät ateisteina? Itse en ole koskaan juonut itseäni känniin saati juonut "kirkkaita"
Siis ateistikavertit maistissa pitävät uskoontuloa hienona asiana?
Tuo kyllä vei uskottavuuden tarinaltasi, Ovat tainneet olla uskosta välinpitämättömiä eikä varsinaisesti ateisteja.Huonouskova kirjoitti:
Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi!"Hei kerettityttö! Olet fiksuin ja varmaan viisain henkilö näillä sivuilla!"
Kiitokset kehuista, mutta uskallan epäillä. Toki tykkään filosofoinnista ja menen joskus aika syvälle asioiden pohdinnassa (en tosin tuossa edellisessä viestissä!), mutta aika paljon vaatisi olla minkään nettisivun viisain henkilö ;)
"Se ilon ja onnen tunteen kokemus minkä ihminen saa kun hän antaa elämänsä
Jeesukselle,se kokemus Sinulta puuttuu.Sitä et löydä kirjoista etkä kansista etkä voi päätellä sitä järjellä vaikka sitä Sinulla on!"
Voi olla, mutta en kaipaa enempää onnea ja iloa kuin mitä elämäni nykyisellään minulle tarjoaa. Ennemminkin olen huomannut, että jos yrittää "saavuttaa" onnellisuuden tilan aktiivisesti toimimalla, tulee vain entistä tyytymättömämmäksi. Jokin aika sitten aloittamassani ketjussa perustelin asenteeni uskoon tuloon aika syvällisestikin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881 ( tuossa ketjussa viestit http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881/#comment-65494718 ja http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881/#comment-65494898 ).
Juuri tuon takia koen olevani onnellinen, etten pidä itseäni vastuullisena siihen, löydänkö sen oikean jumalan/muun pyhyyden vai en. Myönnettävä kuitenkin on, että elämä ei minullakaan ole aina ruusuilla tanssimista. Negatiivisiakin asioita ja olotiloja on kuitenkin hyvä arvostaa, koska ilman niitä jäisivät ne hyvätkin päivät helposti huomaamatta...
"Mitä Sinun mielestäsi on tapahtunut kun ihmisessä tapahtuu talläinen muutos? (tulee uskoon ateismin jälkeen)"
Ehkä tällaiset ihmiset ovat kokeneet elämässään turvattomuutta, jota eivät ole muulla tavoin pystyneet poistamaan kuin uskontoon tukeutumalla. Tai sitten he ovat kokeneet sellaisia sattumuksia, jotka oikeassa mielentilassa tuntuvat ihmeiltä. Kuten tuossa aloittamassani ketjussakin sanoin, en näe vakaumusta minään kiveen kirjoitettuna juttuna, vaan ihmisten ajatukset ja kyky suhtautua elämään vaihtelee elämän aikana.
"Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut. Selvin päin he ei sellaista sano?"
Ehkä nämä ystävätkin kaipaavat pohjimmiltaan sitä turvaa, mitä uskonnollinen yhteisö näyttää tuovan tuolle henkilölle, mutta eivät kehtaa tunnustaa selvin päin. Alkoholihan tutkitusti alentaa ihmisen harkintakykyä. Minullekin on yksi tuttava vakuutellut hiprakassa, kuinka Aina ajattelee minua, mutta selvin päin ei ikinä kuulu mitään :P
"Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi!"
Toivottavasti tuossa nyt oli riittävästi viisautta ja kauneutta ;)- Huonouskova
angelus_nigrum kirjoitti:
"Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano?"
Mistä johtuu että aina kun puhutaan uskoon tulleesta ateistista kuvassa on mukana alkoholi. Onko niin että kaikki alkoholisoituneet ateistit tulevat uskoon ja muut pysyvät ateisteina? Itse en ole koskaan juonut itseäni känniin saati juonut "kirkkaita"
Siis ateistikavertit maistissa pitävät uskoontuloa hienona asiana?
Tuo kyllä vei uskottavuuden tarinaltasi, Ovat tainneet olla uskosta välinpitämättömiä eikä varsinaisesti ateisteja.Tarina on niinkuin hän kertoi,usko tai älä.Kyseisellä miehellä ei ole ollut alkoongelmaa.Miksi tarvitaan rohkaisua siihen,minä en tiedä sitä...En halua yleistää mitään enkä ketään.Itse tunnen erään korkeassa asemassa oleva
henkilön joka on ateisti,hän on raitis ja tasapuolinen kaikkia kohtaan ja noudattaa lakia työssään esimerkillisesti.Häntä käytetään mallina rehellisyydestä.Monessa työpaikassa olis asiat paljon paremmin jos olisi enemmän hänen kaltaisiaan rehellisiä ja suoraselkäisiä johtajia.
Tarkoitan tässä nykyisiä" varsinaisia"ateisteja!He sanovat että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut!Tähän laitan sanan jonka reaktiot tiedän.hengellinen kateus.Nämä varsinaiset kaverit,"nykyiset ateistit" tuntevat hengellistä kateutta häntä kohtaan. Huonouskova kirjoitti:
Tarina on niinkuin hän kertoi,usko tai älä.Kyseisellä miehellä ei ole ollut alkoongelmaa.Miksi tarvitaan rohkaisua siihen,minä en tiedä sitä...En halua yleistää mitään enkä ketään.Itse tunnen erään korkeassa asemassa oleva
henkilön joka on ateisti,hän on raitis ja tasapuolinen kaikkia kohtaan ja noudattaa lakia työssään esimerkillisesti.Häntä käytetään mallina rehellisyydestä.Monessa työpaikassa olis asiat paljon paremmin jos olisi enemmän hänen kaltaisiaan rehellisiä ja suoraselkäisiä johtajia.
Tarkoitan tässä nykyisiä" varsinaisia"ateisteja!He sanovat että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut!Tähän laitan sanan jonka reaktiot tiedän.hengellinen kateus.Nämä varsinaiset kaverit,"nykyiset ateistit" tuntevat hengellistä kateutta häntä kohtaan."Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano"
Varsinaisia ateisteja, mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa?
Ja miksi he ovat esimerkkihenkilösi entisiä ystäviä, koska tarinasi mukaan nämä entiset kaverit yrittävät kuitenkin pitää yhteyttä tähän "nykyiseen evankelistaan".
Onko tämä uskoontullut kylmästi lempannut entiset kaverinsa, ja jos niin niin miksi?
"Nämä varsinaiset kaverit,"nykyiset ateistit" tuntevat hengellistä kateutta häntä kohtaan."
Miksi nämä ateisti ovat evankelistalle kateellisia, meneekö näillä "varsinaisilla nykyisillä ateisteilla" jotenkin huonosti, vai mikä on se syy?- Huonouskova
kerettitytto kirjoitti:
"Hei kerettityttö! Olet fiksuin ja varmaan viisain henkilö näillä sivuilla!"
Kiitokset kehuista, mutta uskallan epäillä. Toki tykkään filosofoinnista ja menen joskus aika syvälle asioiden pohdinnassa (en tosin tuossa edellisessä viestissä!), mutta aika paljon vaatisi olla minkään nettisivun viisain henkilö ;)
"Se ilon ja onnen tunteen kokemus minkä ihminen saa kun hän antaa elämänsä
Jeesukselle,se kokemus Sinulta puuttuu.Sitä et löydä kirjoista etkä kansista etkä voi päätellä sitä järjellä vaikka sitä Sinulla on!"
Voi olla, mutta en kaipaa enempää onnea ja iloa kuin mitä elämäni nykyisellään minulle tarjoaa. Ennemminkin olen huomannut, että jos yrittää "saavuttaa" onnellisuuden tilan aktiivisesti toimimalla, tulee vain entistä tyytymättömämmäksi. Jokin aika sitten aloittamassani ketjussa perustelin asenteeni uskoon tuloon aika syvällisestikin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881 ( tuossa ketjussa viestit http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881/#comment-65494718 ja http://keskustelu.suomi24.fi/node/11972881/#comment-65494898 ).
Juuri tuon takia koen olevani onnellinen, etten pidä itseäni vastuullisena siihen, löydänkö sen oikean jumalan/muun pyhyyden vai en. Myönnettävä kuitenkin on, että elämä ei minullakaan ole aina ruusuilla tanssimista. Negatiivisiakin asioita ja olotiloja on kuitenkin hyvä arvostaa, koska ilman niitä jäisivät ne hyvätkin päivät helposti huomaamatta...
"Mitä Sinun mielestäsi on tapahtunut kun ihmisessä tapahtuu talläinen muutos? (tulee uskoon ateismin jälkeen)"
Ehkä tällaiset ihmiset ovat kokeneet elämässään turvattomuutta, jota eivät ole muulla tavoin pystyneet poistamaan kuin uskontoon tukeutumalla. Tai sitten he ovat kokeneet sellaisia sattumuksia, jotka oikeassa mielentilassa tuntuvat ihmeiltä. Kuten tuossa aloittamassani ketjussakin sanoin, en näe vakaumusta minään kiveen kirjoitettuna juttuna, vaan ihmisten ajatukset ja kyky suhtautua elämään vaihtelee elämän aikana.
"Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut. Selvin päin he ei sellaista sano?"
Ehkä nämä ystävätkin kaipaavat pohjimmiltaan sitä turvaa, mitä uskonnollinen yhteisö näyttää tuovan tuolle henkilölle, mutta eivät kehtaa tunnustaa selvin päin. Alkoholihan tutkitusti alentaa ihmisen harkintakykyä. Minullekin on yksi tuttava vakuutellut hiprakassa, kuinka Aina ajattelee minua, mutta selvin päin ei ikinä kuulu mitään :P
"Jään odottamaan viisasta ja kauniisti kirjoitettua vastaustasi!"
Toivottavasti tuossa nyt oli riittävästi viisautta ja kauneutta ;)Tässä vastauksessa on todellista viisautta ja ,olet perehtynyt asioihin monesta nä-
kökulmasta.Ymmärrät että maailmassa on muitakin ja arvostat myös heitä.En osaa
sanoa yhta kauniisti kuin Sinä..Luin kaikki kaikki keskustelut mihin viittasit.
Silloin kun sain armon tulla uskoon,minulla oli puoliso,kaksi tervettä pientä lasta,
hyvässä paikassa oma koti.Jotakin puuttui tyhjä olo oli kuitenkin .Tämä aukko täyttyi
eräänä ilolla ja onnella josta mainitsin.Monenlaista on tapahtunut vuosikymmenien
aikana,jos uudestaan saisin elämän elää,haluaisin alkaa uskonelämän lapsesta
asti.Tämä on toteamus minun kohdalta onnesta,yritinkö vai en saavuttaa sitä..
Monelta uskosta osattomalta kuulen samat sanat:tämä elämä on tyhjää,sinulla on hyvä osa kun saat olla uskossa.Uset kaipaa Jumalan tuntemista,uskoa kuitenkaan ei voi ottaa kuin karkkia hyllystä.Jumala antaa sen pelkästää armosta
ei meidän omien hyvin tai huonojen tekojen ansiosta.Tama on ansaitsematonta
armoa!
Varmaan Sinua ystävät ajattelee,olet tosi fiksu ihminen!Tunnen muutamia sa-
mankaltaisia nuoria.Olis mukava tietää mitä opiskelet,ei sitä tarvitse kertoa jos
halua..Oman työni mainitsin jossakin edellisessä viestissä.työni on vienyt koti-
maassa laajalti ja myös itä ja lansinaapurimaihin.
Tällästä,kiitos vastauksestasi! - Huonouskova
A.Mikkonen kirjoitti:
"Hän kertoi että entiset ateisti kaverit otta pikku hiprakassa yhteyttä ja sanoo että on hiehoa mitä Sinulle on tapahtunut.Selvin päin he ei sellaista sano"
Varsinaisia ateisteja, mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa?
Ja miksi he ovat esimerkkihenkilösi entisiä ystäviä, koska tarinasi mukaan nämä entiset kaverit yrittävät kuitenkin pitää yhteyttä tähän "nykyiseen evankelistaan".
Onko tämä uskoontullut kylmästi lempannut entiset kaverinsa, ja jos niin niin miksi?
"Nämä varsinaiset kaverit,"nykyiset ateistit" tuntevat hengellistä kateutta häntä kohtaan."
Miksi nämä ateisti ovat evankelistalle kateellisia, meneekö näillä "varsinaisilla nykyisillä ateisteilla" jotenkin huonosti, vai mikä on se syy?Seura vaihtuu kun ihminen tulee uskoon.Onko nyt varsinaisesta lemppaamisesta kysymys,taitaa olla minulla väärä sanamuoto..kirjoittaja edellä epäili ateistien aitouita,yritin kuvailla varsinainen sanalla,siinä onnistumatta.)))
Muistan itse aikoinaan kun tunsin hengellistä kateutta kun en ollut uskossa.Tämä on "Kaanaan"kieltä .Tiedän ja muistan tunteen.Meneekö heillä huonommin,en tiedä
molemmat puolet asiasta kokeneena katson asioita eri näkökulmasta. Huonouskova kirjoitti:
Seura vaihtuu kun ihminen tulee uskoon.Onko nyt varsinaisesta lemppaamisesta kysymys,taitaa olla minulla väärä sanamuoto..kirjoittaja edellä epäili ateistien aitouita,yritin kuvailla varsinainen sanalla,siinä onnistumatta.)))
Muistan itse aikoinaan kun tunsin hengellistä kateutta kun en ollut uskossa.Tämä on "Kaanaan"kieltä .Tiedän ja muistan tunteen.Meneekö heillä huonommin,en tiedä
molemmat puolet asiasta kokeneena katson asioita eri näkökulmasta.Molemmat puolet? Eli joku on huono puoli kaikissa tapauksissa, ja joku toinen ei. (ikävää jos ajattelet, että omat kokemuksesi olisivat samanlaiset kaikkien ihmisten kohdalla)
"Ennen hänellä sydän paloi ateismille." Kuinka tämä käytännössä näkyi, (kysymykseni liittyy tämän erään miehen väittämääsi ateismiin)- Huonouskova
A.Mikkonen kirjoitti:
Molemmat puolet? Eli joku on huono puoli kaikissa tapauksissa, ja joku toinen ei. (ikävää jos ajattelet, että omat kokemuksesi olisivat samanlaiset kaikkien ihmisten kohdalla)
"Ennen hänellä sydän paloi ateismille." Kuinka tämä käytännössä näkyi, (kysymykseni liittyy tämän erään miehen väittämääsi ateismiin)Kirjoitan omista kokemuksista.Sana tai lause voidaan ymmärtää monella eri tavalla.Minulle tämä on parempi puoli.Jokainen valitsee omalta kohdaltaan itse.
Käytännössä se näkyi puheissa,kaveripiirissä,mielipiteissä.Omien sanojeensa mukaan hän eli ateismille.Ja oli silloin omasta mielestään oikealla asialla.Nyt sydän palaa Jumalalle.Itse tunnen kolme entistä ateistia,
Jokainen tietää parhaiten oman tilansa.Tulevaisuus saapuu päivä kerrallaan,mitä se tuo tullessaan jää nähtäväksi. Huonouskova kirjoitti:
Kirjoitan omista kokemuksista.Sana tai lause voidaan ymmärtää monella eri tavalla.Minulle tämä on parempi puoli.Jokainen valitsee omalta kohdaltaan itse.
Käytännössä se näkyi puheissa,kaveripiirissä,mielipiteissä.Omien sanojeensa mukaan hän eli ateismille.Ja oli silloin omasta mielestään oikealla asialla.Nyt sydän palaa Jumalalle.Itse tunnen kolme entistä ateistia,
Jokainen tietää parhaiten oman tilansa.Tulevaisuus saapuu päivä kerrallaan,mitä se tuo tullessaan jää nähtäväksi."Käytännössä se näkyi puheissa,kaveripiirissä,mielipiteissä.Omien sanojeensa mukaan hän eli ateismille."
Tunnen kosolti ateisteja, jotka eivät vain usko jumaliin, mutta en kenenkää koskaan ole kuullut sanovan, että hän "elää ateismille", tottapuhuen en voi edes kuvitella mitä tuo tarkoittaa. Appi vainaa kyllä kiros jumalaa silloin tällöin, samoin kuin hänen isävainaansakin, mutta sellainenhan vaatii jo jonkinlaista uskoa kirottavaan kohteeseen, eli silloinhan henkilö ei ole ateisti, vaan jonkinlainen jumalankieltäjä.
Mutta anteeksi kun tällain jankutan, mutta näitä "entinen ateisti" juttuja on täällä niin paljon, ja lähempi tarkastelu on lähen aina ollutkin sitten jotain muuta.
Tuokin on ikävää että (ehkä) arvotat ateistit jotenkin huonommiksi.
Ja sekin on ikävää että kaverisi rupesi hylkimään entisiä ystäviään uskovaisuutensa takia, koska sehän kertoo jotain hänen asennoitumisestaan heitä kohtaan, vaikka nämä kirjoituksesi mukaan ovat yrittäneetkin pitää kaveriutensa rippeistä kiinni, mutta ei mulla muuta, hyvää kevättä sinnekin päin.- Huonouskova
A.Mikkonen kirjoitti:
"Käytännössä se näkyi puheissa,kaveripiirissä,mielipiteissä.Omien sanojeensa mukaan hän eli ateismille."
Tunnen kosolti ateisteja, jotka eivät vain usko jumaliin, mutta en kenenkää koskaan ole kuullut sanovan, että hän "elää ateismille", tottapuhuen en voi edes kuvitella mitä tuo tarkoittaa. Appi vainaa kyllä kiros jumalaa silloin tällöin, samoin kuin hänen isävainaansakin, mutta sellainenhan vaatii jo jonkinlaista uskoa kirottavaan kohteeseen, eli silloinhan henkilö ei ole ateisti, vaan jonkinlainen jumalankieltäjä.
Mutta anteeksi kun tällain jankutan, mutta näitä "entinen ateisti" juttuja on täällä niin paljon, ja lähempi tarkastelu on lähen aina ollutkin sitten jotain muuta.
Tuokin on ikävää että (ehkä) arvotat ateistit jotenkin huonommiksi.
Ja sekin on ikävää että kaverisi rupesi hylkimään entisiä ystäviään uskovaisuutensa takia, koska sehän kertoo jotain hänen asennoitumisestaan heitä kohtaan, vaikka nämä kirjoituksesi mukaan ovat yrittäneetkin pitää kaveriutensa rippeistä kiinni, mutta ei mulla muuta, hyvää kevättä sinnekin päin.Anteeksi väärät sanamuodot!Nämä elää ateismille on hänen sanoja.
Hyvä että otat selvää,yritän vastata.Entinen ateisti ei tarkoita pahaa,mitkä olis oikeat sanat?Vältän luokittelemasta ihmisiä syntyperän,ihonvärin tai muun ominaisuuden "väärä sana" mukaan.Pelkkä hyvää olen sanonut kerettitytöstä ja johtajasta joka on ateisti ja esimerkillisen rehellinen ihminen.En ainakaan halua arvottaa ateisteja yhtään huonommaksi tai paremmaksi.Kun ihminen tulee uskoon,niin silloin hän
alkaa viihtymään uskovien parissa.Se on ihan selvä asia.Ystäviä ei hyljeksitä siinä kasvaa "juopa"(kaanaan kieltä)väliin.Ateisti saa tulla kuuntelemaan uskovien tilaisuuksiin.Vien minäkin työporukan joskun laivalle kun he lähtevät rentoutumaan .Minua houkutellaan mukaan,sanon yleensä että mulla on tuhat kertaa paremmat pippalot,ei siihen vastausta kuulu.Kumpi tässä hylkii toista?Poishakiessa he kehuu että oot shä vaan viisas mies!Kerranki....
Kiitos samoin hyvää kevättä Sinulle! Huonouskova kirjoitti:
Anteeksi väärät sanamuodot!Nämä elää ateismille on hänen sanoja.
Hyvä että otat selvää,yritän vastata.Entinen ateisti ei tarkoita pahaa,mitkä olis oikeat sanat?Vältän luokittelemasta ihmisiä syntyperän,ihonvärin tai muun ominaisuuden "väärä sana" mukaan.Pelkkä hyvää olen sanonut kerettitytöstä ja johtajasta joka on ateisti ja esimerkillisen rehellinen ihminen.En ainakaan halua arvottaa ateisteja yhtään huonommaksi tai paremmaksi.Kun ihminen tulee uskoon,niin silloin hän
alkaa viihtymään uskovien parissa.Se on ihan selvä asia.Ystäviä ei hyljeksitä siinä kasvaa "juopa"(kaanaan kieltä)väliin.Ateisti saa tulla kuuntelemaan uskovien tilaisuuksiin.Vien minäkin työporukan joskun laivalle kun he lähtevät rentoutumaan .Minua houkutellaan mukaan,sanon yleensä että mulla on tuhat kertaa paremmat pippalot,ei siihen vastausta kuulu.Kumpi tässä hylkii toista?Poishakiessa he kehuu että oot shä vaan viisas mies!Kerranki....
Kiitos samoin hyvää kevättä Sinulle!"Vien minäkin työporukan joskun laivalle kun he lähtevät rentoutumaan .Minua houkutellaan mukaan,sanon yleensä että mulla on tuhat kertaa paremmat pippalot,ei siihen vastausta kuulu."
Anteeksi nyt vielä, jos ymmärsin oikein, että sä puhut työkavereilles noin,
että olisit tuhat kertaa ennemmin jossain muualla, kuin heidän kanssaan sosiaalisessa kanssakäynnissä?
Et viissiin taida olla työporukan sieltä ihan suosituimmasta ja pidetyimmästä päästä. Oli vaan ihan villi veikkaus.
Meidän työmaalla työskentelevä uskovainen maalari (todella mukava tyyppi)
joka vastaavissa tilanteissa on vain sanonu, ettei hän viitti lähtee, mutta pitäkää hauskaa, ja kaikki on ymmärtäny, ja se on ihan jees, ja onhan hän ollut joskus jollain matkalla kuskinakin.
eikä rupee ylpeileen,
Mutta meitä on moneen junaan. :)
Noniin ei muuta.- Huonouskova
A.Mikkonen kirjoitti:
"Vien minäkin työporukan joskun laivalle kun he lähtevät rentoutumaan .Minua houkutellaan mukaan,sanon yleensä että mulla on tuhat kertaa paremmat pippalot,ei siihen vastausta kuulu."
Anteeksi nyt vielä, jos ymmärsin oikein, että sä puhut työkavereilles noin,
että olisit tuhat kertaa ennemmin jossain muualla, kuin heidän kanssaan sosiaalisessa kanssakäynnissä?
Et viissiin taida olla työporukan sieltä ihan suosituimmasta ja pidetyimmästä päästä. Oli vaan ihan villi veikkaus.
Meidän työmaalla työskentelevä uskovainen maalari (todella mukava tyyppi)
joka vastaavissa tilanteissa on vain sanonu, ettei hän viitti lähtee, mutta pitäkää hauskaa, ja kaikki on ymmärtäny, ja se on ihan jees, ja onhan hän ollut joskus jollain matkalla kuskinakin.
eikä rupee ylpeileen,
Mutta meitä on moneen junaan. :)
Noniin ei muuta.On meitä moneen junaan!Sinä taidat matkustaa sillä junalla jossa ne joiden syty-
tyshetki on jatkuvasti puolikierrosta myöhässä.Tai sitten sinä tahallaa viännät ja
kiannat asioita ja siltikin ne jää ....Anteeeksi suorat sanat.
Vien heidät laivalle ja en lähde sinne kuuntelemaan heidän juttujaan.Minä meen
sinne missä minun on paras olla.Ja he sinne mikä on heidän elämäänsä.Tottakai minä meen sinne missä on minun paras olla.Ei mun tarvitse keneltäkään kysyä,
sinä varmaan jahkaat jokaista asia niinkuin tässä ja edellisissä viesteissä.
Minä elän omaa elämääni ja kaverit on raittiita kunnon ihmisiä,heidän kanssaan
minä viihdyn.Et tietenkään osaa ajatella sitä kun vien ja haen heidät viikonloppuna,vapaaajallani.He arvostavat sitä! Huonouskova kirjoitti:
Tässä vastauksessa on todellista viisautta ja ,olet perehtynyt asioihin monesta nä-
kökulmasta.Ymmärrät että maailmassa on muitakin ja arvostat myös heitä.En osaa
sanoa yhta kauniisti kuin Sinä..Luin kaikki kaikki keskustelut mihin viittasit.
Silloin kun sain armon tulla uskoon,minulla oli puoliso,kaksi tervettä pientä lasta,
hyvässä paikassa oma koti.Jotakin puuttui tyhjä olo oli kuitenkin .Tämä aukko täyttyi
eräänä ilolla ja onnella josta mainitsin.Monenlaista on tapahtunut vuosikymmenien
aikana,jos uudestaan saisin elämän elää,haluaisin alkaa uskonelämän lapsesta
asti.Tämä on toteamus minun kohdalta onnesta,yritinkö vai en saavuttaa sitä..
Monelta uskosta osattomalta kuulen samat sanat:tämä elämä on tyhjää,sinulla on hyvä osa kun saat olla uskossa.Uset kaipaa Jumalan tuntemista,uskoa kuitenkaan ei voi ottaa kuin karkkia hyllystä.Jumala antaa sen pelkästää armosta
ei meidän omien hyvin tai huonojen tekojen ansiosta.Tama on ansaitsematonta
armoa!
Varmaan Sinua ystävät ajattelee,olet tosi fiksu ihminen!Tunnen muutamia sa-
mankaltaisia nuoria.Olis mukava tietää mitä opiskelet,ei sitä tarvitse kertoa jos
halua..Oman työni mainitsin jossakin edellisessä viestissä.työni on vienyt koti-
maassa laajalti ja myös itä ja lansinaapurimaihin.
Tällästä,kiitos vastauksestasi!Kiitokset taas viestistäsi. Hyvä jos sinulla menee nykyään hyvin. Olen päättänyt, etten kerro itsestäni netissä henkilökohtaisia tietoja, joten opiskelualani jääköön salaisuudeksi.
Huonouskova kirjoitti:
On meitä moneen junaan!Sinä taidat matkustaa sillä junalla jossa ne joiden syty-
tyshetki on jatkuvasti puolikierrosta myöhässä.Tai sitten sinä tahallaa viännät ja
sinne missä minun on paras olla.Ja he sinne mikä on heidän elämäänsä.Tottakai minä meen sinne missä on minun paras olla.Ei mun tarvitse keneltäkään kysyä,
minä viihdyn.Et tietenkään osaa ajatella sitä kun vien ja haen heidät viikonloppuna,vapaaajallani.He arvostavat sitä!"Et tietenkään osaa ajatella sitä kun vien ja haen heidät viikonloppuna,vapaaajallani.He arvostavat sitä! "
Hyvä, toi on hienoa toimintaa, ja anteeksi kun ymmärsin kirjoituksesi niin kuin olit ne kirjoittanut, ja kiitos vielä henkilöön suoran kohdistuneesta vinoilusta. :)
Hyvää kevättä.- ...
Huonouskova kirjoitti:
On meitä moneen junaan!Sinä taidat matkustaa sillä junalla jossa ne joiden syty-
minä viihdyn.Et tietenkään osaa ajatella sitä kun vien ja haen heidät viikonloppuna,vapaaajallani.He arvostavat sitä!Kun kristitty suuttuu, niin suu käärmeeksi muuttuu.
- 5+16
Ikä ja ulkonäkökin vaikuttavat stripparin ammatissa. Kun ei strippaaminen enää lyö leiville, strippari siirtyy tosi-tv:n tähdeksi. Ja kun sekään ei hätkäytä ketään, niin hep, strippari kertoo uskostaan, ja taas saavutettiin julkisuutta.
Tietääköhän Kirsikka edes mitä ateismi on?
- ---
Taitaa olla että on asiasta samaa mieltä kuin Nedda. Eli ei tiedä.
- Sir-kikka
Sehän on vain uskon puutetta, ei sen kummallisempaa.
Varsin mielenkiintoinen ilmiö.
Kun ns. julkkujen mediasuosio lähtee alamäkeen niin silloin tullaan uskoon tai tehdään jotain muuta jotta sensaatiolehdet taas heräävät.
No luultavasti jopu lahko saa uuden kellokkaan. Pah, pah ja pah.- sdfsg
Eipä ihme jos stripparina ei elä tolla "lookilla". Ja silloin on monella tapana rahastaa uskolla, kun muuten hommat hyytyy..
- afgdf
Kätevää toi uskonnhurahtaminen. Sillä saa anteeksi kaikki pahat tekonsa varsinkin kun panee ne steismin tiliin, vaikka ei olis ateisti ollutkaan, muuten vaan tollo ja moraaliton.
Ihan niin ku se yks murhamies, mp-jengilainen, mikä johanssonni se oli.- tietäjä12
Taisi olla enemmänkin sitä että Geronima rupeaa olemaan liian vanha strippariksi niin rahantulo pitää keksiä toista kautta, seuraavaksi hän kirjoittaa jonkun kirjan tai liittyy kristillisdemokraatteihin ja raha rullaa taas pöksyihin.
- 234rtg
Johansson taitaa olla persona non grata hellaripiireissä nykyään. Mieshän meni sanomaan että se oli jumala joka hänen käski ne murhat tehdä. Siinä meni hyvin alulle lähtenyt hellarirocktähden ura kerralla pöpelikköön. Mutta eiköhän se siitä vielä lähde uuteen nousuun. Parit hallelujaat seuraavassa kaatuilukokoukusessa niin taas seurakunnalla ilopissa valuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun367184- 833666
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352999- 462413
- 562261
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311464Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221436