Nuoruus ohi on - Milloin?

33v keski-ikäi

http://www.youtube.com/watch?v=T23Q5woIvbs

Jokainen järjissään oleva tietää että nuoruusvuodet eivät kestä ikuisesti ja että jossakin vaiheessa nuoruus on auttamattomasti jäänyt jo taakse ja edessä on keski-ikä sekä vanhuus.

Onpa niitäkin henkilöitä joilla todellisuus on hämärtynyt ja jotka hourivat vielä kolmekymppisenäkin olevansa nuoria tai että peräti nuoruus on vielä edessä ja sitten on myös niitä jotka kertovat 30 - 40 vuotiaana olevansa elämänsä kunnossa ja juoksevansa Cooperissa nyt enempi kun parikymppisenä tai että puntti nousee nyt paremmin kuin koskaan ... Mitä sitten ja miten se nuoruuteen liittyy, sillä itse tiedän kuusikymppisiäkin jotka juoksevat " vaikka kuinka lujaa" ja nostavat kovia tuloksia painoilla mutta kun ne liikuntasavutukset eivät liity mitenkään nuoruuteen eivätkä nuorenna henkilöä yhtään.
Tiedän myös henkilöitä joilla on vielä kuusikymppisenä paksut hiukset ilman mitään rohtoja eivätkä he nuorru yhtään sillä että tukka on paksu.

Keskustelua nuoruuden päättymisestä ja keski-ikään siirtymisetä kaivataan.

49

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näintotuuspeliin

      Tuohon minulla on hyvä sanonta, miten isä opetti: nuoruus loppuu 15-vuotiaana, jonka jälkeen on lapsellista viettää syntymäpäiviäkään.

      • Revi siitä

        Lapsuus siihen loppuu ja nuoruus vasta alkaa.


      • mies kaks ysi
        Revi siitä kirjoitti:

        Lapsuus siihen loppuu ja nuoruus vasta alkaa.

        Niin, kyse on vanhenemisessa mielestäni siitä että mitä elämässä oppii ja mitä se on antanut.Nuoruus, varsinkin alle 30v on monelle elämän hakemista mitä suuremmissa määrin.Joskus 30-40v alkaa ihminen olemaan enemmän sitä mitä se on oikeasti ja jos elämässä on siihen asti selvinnyt, miksi ei selvityisi myöhemmin.

        Ja tuo ikä, kyse on enemmänkin fyysisestä iästä, ei henkisestä.Oletko koskaan miettinyt jotain 90v mummoja ja pappoja jotka käyttää ipadia vaikka ovat syntyneet aikakaudella missä auto oli ihmeellinen keksintö.Kyse on juuri näiden ihmisten kohdalla hetkessä elämisessä, uusien asioiden omaksumisessa ja elämän ymmärtämisessä.


    • 27club

      Nuoruus loppuu 27-vuotiaana.
      Koska kovimmat YTM:t vetää överit herskalla tai tukehtuu kännissä omaan oksennukseensa.

    • Transhumanistisella

      aikakaudella jokainen voi elää haluamaansa ikäjaksoa eletyn elämän pituuden muuttuessa triviaaliksi tekijäksi. Jos ihmisissä on jo ensimmäiset tuhat elinvuotta saavuttavat, ovatko he kolmikymppisinä keski-ikäisiä?

      Vastasin tällaista höpöhöpöä, koska en jaksa ymmärtää, miksi aloittajaa kaivelee, miten muut ikänsä määrittelee.

      • Ikä on mielentila

        Yes, hyvä. Ikä on no. henkinen juttu, eikä numero / lukumäärä kerro aiheesta yhtään mitään. Ts. vanha mieli ja henki ovat vanhat jo varhain, nuori mieli ja henki eivät koskaan.


      • Kiskisu
        Ikä on mielentila kirjoitti:

        Yes, hyvä. Ikä on no. henkinen juttu, eikä numero / lukumäärä kerro aiheesta yhtään mitään. Ts. vanha mieli ja henki ovat vanhat jo varhain, nuori mieli ja henki eivät koskaan.

        Ikä on henkinen juttu joo, mutta miksi ihmeessä useimmat sanoo aina olevansa henkisesti nuoria eikä henkisesti vanhoja? Paitsi minä, sain järkyt pisteet testaa henkinen ikäsi -testissä.


      • Numeroista viis
        Kiskisu kirjoitti:

        Ikä on henkinen juttu joo, mutta miksi ihmeessä useimmat sanoo aina olevansa henkisesti nuoria eikä henkisesti vanhoja? Paitsi minä, sain järkyt pisteet testaa henkinen ikäsi -testissä.

        No kuka sitä nyt haluaa ääneen tunnustaa, että sisältö on vanhempi kuin lukumääräinen ikä. Tosin mitäpä pahaa siinäkään on. Mutta se on kummallista, miksi ihminen ei saa olla juuri sen ikäinen kuin kokee olevansa.


      • Anonyymi
        Kiskisu kirjoitti:

        Ikä on henkinen juttu joo, mutta miksi ihmeessä useimmat sanoo aina olevansa henkisesti nuoria eikä henkisesti vanhoja? Paitsi minä, sain järkyt pisteet testaa henkinen ikäsi -testissä.

        Minä ainakin usein käytän termiä vanha sielu.


    • no tuota

      En nyt oikein ymmärrä tätä. Että pitäisikö tässä nyt sitten ihmisen tietyn iän ylitettyään muuttua joksikin ihan toisenlaiseksi.

      Että tyyliin konemusadiggarista pitää tulla jonkin salaperäisen ikärajan jälkeen jari sillanpään vannoutunut fani tai jotain muuta sellaista, mitä keski-ikäisen oletetaan olevan

      • dfhjkhgfj

        Kyllä pitää muuttua! Liikunnallisen ihmisen etenkin pitää tehdä kaikkensa saavuttaakseen rapakunnon ja sohvaperunamaisen olomuodon heti, kun on 30 mittarissa.


      • Ajat muuttuu

        Sinun nuoruuden konemusa on nuorison mielestä vanhusten musiikkia sitten kun olet tarpeeksi vanha.


      • Jaa-a
        Ajat muuttuu kirjoitti:

        Sinun nuoruuden konemusa on nuorison mielestä vanhusten musiikkia sitten kun olet tarpeeksi vanha.

        Saa nähdä tuleeko se vielä paljoakaan muuttumaan kun nytkin alkaa jo olemaan uudet sukupolvet rockissa, räpissä, metallissa, punkissa, konemusiikissa ja missä muissakin genreissä.

        Jo viimeistään ysärillä tuli jo kaikki mahdolliset musatyylit! No en usko että ainakaan nyt vuosiin tule mitään uusia musiikkityylejä.


    • Nuoruus ei odota!

      Työkkärissä nuoreksi lasketaan alle 25-vuotiaat.

      Vuoden nuori taiteilija palkinto jaetaan alle 35-vuotiaille.

      Nuorkauppakamarin vuoden nuori menestyjä ja nuori johtaja palkinto jaetaan alle 40-vuotiaille.

      Tästä voinemme päätellä, että nuoruus loppuu tulkinnasta riippuen jossain 25-40 välillä.

      Kun puhutaan nuorisosta, niin en käyttäisi nimitystä kuin alle 25-vuotiaasta. 25-35 -vuotias voi vielä olla nuori aikuinen. 35-40 -vuotiasta voi ehkä joku vielä pitää jollain tapaa nuorena, vaikka oikeastaan kyse on varhaiskeski-ikäisestä.

    • ...

      silloin.55v

    • No jos eletään keskimäärin noin 80-vuotiaaksi, niin silloinhan ollaan fyysisessä keski-iässä nelikymppisenä. Minä tunsin olevani nuori parikymppiseksi ja nuori aikuinen noin 35-vuotiaaksi. Sen jälkeen nimitin itseäni varhaiskeski-ikäiseksi, kunnes täytin 40.

      Minusta tällä asialla ei juurikaan ole tekemistä elämäntilanteen kanssa. Vaikka asuisi äitinsä nurkissa 50:nä, ei ole teini vaan peris. Eikä ole vanhus, vaikka olisi eläkkeellä parikymppisenä. Puhumattakaan erilaisista ikäkriiseistä, kun haaveet ovat jääneet toteutumatta ja tuntuu kuin elämä vain olisi valunut hukkaan.

      Tuli vielä mieleen nuo elämäntavat. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi joku vanhetessaan alkaisi kuuntelemaan edellisen sukupolven musiikkia tai vaihtaisi yökerhot humppahelvetteihin. En tosin ymmärrä niitäkään, jotka käyvät keski-ikäisinä teinidiscoissakaan. Tosin ei se mikään synti ole vaikka se huvittaakin.

    • Ei ole mitään tiettyä ikää, jossa vaiheessa se nuoruus olisi virallisesti ohi, sillä jokainen tietää sen itse kaikista parhaiten. Toiset kokevat olevansa nuoria vielä neljäkymppisenäkin ja jotkut taas kokevat olevansa keski-ikäisiä jopa alle kolmekymppisenä, joten tällaiseen ei ole olemassa mitään yhtä ja ainoaa ikärajaa, jolloin se nuoruus olisi ohitse.

      • .....

        Saahan sitä itse kuvitella mitä hyvänsä, mutta ei se tosiasioita muuta toisiksi. Ei se elämä lopu vaikka nuoruus loppuukin.


      • ..... kirjoitti:

        Saahan sitä itse kuvitella mitä hyvänsä, mutta ei se tosiasioita muuta toisiksi. Ei se elämä lopu vaikka nuoruus loppuukin.

        Joo mutta ei siinä nuoruuden loppumisessa ole mitään samanlaista rajapyykkiä, kun vaikka ajokortin saamisessa tai alkoholin osto-oikeudessa, jossa se ikäraja on määritelty just siihen kahdeksaantoista vuoteen.


      • ei lopu ikinä
        ..... kirjoitti:

        Saahan sitä itse kuvitella mitä hyvänsä, mutta ei se tosiasioita muuta toisiksi. Ei se elämä lopu vaikka nuoruus loppuukin.

        Kun minä olin noin 35-vuotias, ihmiset luulivat että olin silloin 22-25-vuotias. Joskus alkosta ei myyty viiniä, piti näyttää passia. Kassamyyjä oli silloin ihmeessä. Tarkoitan fyysinen ikä ja biologinen ikä ei aina vastaa toisiaan. :)


      • ........
        DarkFear kirjoitti:

        Joo mutta ei siinä nuoruuden loppumisessa ole mitään samanlaista rajapyykkiä, kun vaikka ajokortin saamisessa tai alkoholin osto-oikeudessa, jossa se ikäraja on määritelty just siihen kahdeksaantoista vuoteen.

        Niin, ei sitä ole lakiin kirjattu, mutta sama ajatus siinä on, että ihminen on tietyn ikäisenä yleensä tietynlaisen kypsyyden saavuttanut. Joku saattaa olla vanhanakin lapsellinen, mutta ei se hänestä nuorta tee, vaan vain lapsellisen vanhuksen.

        Sulla on outo pakkomielle tuohon nuoruuteen, ihan kuin et voisi enää elämästä nauttia, jos saat tietää, ettet ole enää nuori.


      • ........ kirjoitti:

        Niin, ei sitä ole lakiin kirjattu, mutta sama ajatus siinä on, että ihminen on tietyn ikäisenä yleensä tietynlaisen kypsyyden saavuttanut. Joku saattaa olla vanhanakin lapsellinen, mutta ei se hänestä nuorta tee, vaan vain lapsellisen vanhuksen.

        Sulla on outo pakkomielle tuohon nuoruuteen, ihan kuin et voisi enää elämästä nauttia, jos saat tietää, ettet ole enää nuori.

        Samalla tavalla sulla näyttää olevan pakkomielle siitä, että sen nuoruuden olisi muka joku välttämätön pakko olla ohitse viimeistään kolmekymppisenä.


      • .......
        DarkFear kirjoitti:

        Samalla tavalla sulla näyttää olevan pakkomielle siitä, että sen nuoruuden olisi muka joku välttämätön pakko olla ohitse viimeistään kolmekymppisenä.

        Se on biologinen ja yhteiskunnallinen fakta, johon ei sinun toiveajattelusi vaikuta. Elämästähän voi nauttia vaikkei enää nuori olisikaan, joten mitä sitä turhaa tarrautua tuollaisiin kuvitelmiin.


      • ....... kirjoitti:

        Se on biologinen ja yhteiskunnallinen fakta, johon ei sinun toiveajattelusi vaikuta. Elämästähän voi nauttia vaikkei enää nuori olisikaan, joten mitä sitä turhaa tarrautua tuollaisiin kuvitelmiin.

        Missä noin on muka määritelty? Eipä ole missään mitään tollaista määritelty, koska siinä nuoruudessa tai keski-ikäisyydessä ei ole mitään virallista ikärajaa, kuten vaikka ajokortissa. Näin ollen kyseinen asia onkin jokaisen itsensä pääteltävissä ja säädeltävissä.

        Jos joku kokee olevansa nuori vielä kolmekymppisenä, niin silloin hän on sitä, kun ei siinä ole mitään virallista ikärajaa.


      • SippiMissi
        DarkFear kirjoitti:

        Missä noin on muka määritelty? Eipä ole missään mitään tollaista määritelty, koska siinä nuoruudessa tai keski-ikäisyydessä ei ole mitään virallista ikärajaa, kuten vaikka ajokortissa. Näin ollen kyseinen asia onkin jokaisen itsensä pääteltävissä ja säädeltävissä.

        Jos joku kokee olevansa nuori vielä kolmekymppisenä, niin silloin hän on sitä, kun ei siinä ole mitään virallista ikärajaa.

        En minäkään voi ymärtää miten joku voi sanoa minulle että milloin minun pitää olla nuori ja milloin ei tarvitse.. Uskon että kahdenkymmenen vuoden kuluttua nuoruusvuodet siirtyvät yhä kauemmeksi ja virallisesti nuoret ovat 33 v. saakka tai jopa 37 v. saakka.


      • SippiMissi kirjoitti:

        En minäkään voi ymärtää miten joku voi sanoa minulle että milloin minun pitää olla nuori ja milloin ei tarvitse.. Uskon että kahdenkymmenen vuoden kuluttua nuoruusvuodet siirtyvät yhä kauemmeksi ja virallisesti nuoret ovat 33 v. saakka tai jopa 37 v. saakka.

        Näinhän se just on. Sitä kun ei ole olemassa mitään yhtä ja oikeaa ikää, jolloin se nuoruus olisi ohitse ja milloin se keski-ikä virallisesti alkaisi.


      • ......
        SippiMissi kirjoitti:

        En minäkään voi ymärtää miten joku voi sanoa minulle että milloin minun pitää olla nuori ja milloin ei tarvitse.. Uskon että kahdenkymmenen vuoden kuluttua nuoruusvuodet siirtyvät yhä kauemmeksi ja virallisesti nuoret ovat 33 v. saakka tai jopa 37 v. saakka.

        Eli sinunkin mielestä nuoruus loppuu siinä 33-37v.


      • ...... kirjoitti:

        Eli sinunkin mielestä nuoruus loppuu siinä 33-37v.

        Ei lopu, sillä enhän mä missään sellaista sanonut. Nuoruus alkaa kunnolla vasta yli kolmekymppisenä ja kestää sinne yli neljäkymppiseksi asti, kun joskus silloin alkaa varhaiskeski-ikä ja sitten yli viiskymppisenä alkaa keski-ikä.


      • .....
        DarkFear kirjoitti:

        Ei lopu, sillä enhän mä missään sellaista sanonut. Nuoruus alkaa kunnolla vasta yli kolmekymppisenä ja kestää sinne yli neljäkymppiseksi asti, kun joskus silloin alkaa varhaiskeski-ikä ja sitten yli viiskymppisenä alkaa keski-ikä.

        Sippimissi sanoi, että nuoruus kestää 33-37 saakka (joskus tulevaisuudessa).


      • ..... kirjoitti:

        Sippimissi sanoi, että nuoruus kestää 33-37 saakka (joskus tulevaisuudessa).

        No kyllähän se nuoruus kestää jo tälläkin hetkellä helposti sinne asti ja vielä vanhemmaksikin.


    • Naisasialooseri.

      Nuoruus on ohi viimeistään 25-vuotiaana ja 33v on jo keski-ikää lähestyvä.

      • Ei ole mitään nuoruus noin aikaisin ohi, paitsi sulla ehkä itselläsi korkeintaan!!!! Yli kolmekymppisellä kun on vielä ne kaikkein parhaat nuoruusvuodet edessä päin ja tähän ei sulla ole yhtään mitään sanomista, koska mä kyllä tiedän tämän asian itse kaikista parhaiten, että tiedä sä se!!!!!!

        Ole sä itse vaan joku keski-ikäinen papparainen jo kolmekymppisenä, niin mä vietän sua vanhempana vielä niitä kaikkein parhaita nuoruusvuosiani!!!!!


      • ohnoes
        DarkFear kirjoitti:

        Ei ole mitään nuoruus noin aikaisin ohi, paitsi sulla ehkä itselläsi korkeintaan!!!! Yli kolmekymppisellä kun on vielä ne kaikkein parhaat nuoruusvuodet edessä päin ja tähän ei sulla ole yhtään mitään sanomista, koska mä kyllä tiedän tämän asian itse kaikista parhaiten, että tiedä sä se!!!!!!

        Ole sä itse vaan joku keski-ikäinen papparainen jo kolmekymppisenä, niin mä vietän sua vanhempana vielä niitä kaikkein parhaita nuoruusvuosiani!!!!!

        Miksi hyökkäät aggressiivisesti toisten kimppuun, jotka sanovat mielipiteensä, jota ei ole edes osoitettu vastaukseksi sinun kommenttiisi?


      • .....
        ohnoes kirjoitti:

        Miksi hyökkäät aggressiivisesti toisten kimppuun, jotka sanovat mielipiteensä, jota ei ole edes osoitettu vastaukseksi sinun kommenttiisi?

        DarkFear on suvaitsemattomimpia tyyppejä tällä palstalla.


      • nuoruus tallella
        DarkFear kirjoitti:

        Ei ole mitään nuoruus noin aikaisin ohi, paitsi sulla ehkä itselläsi korkeintaan!!!! Yli kolmekymppisellä kun on vielä ne kaikkein parhaat nuoruusvuodet edessä päin ja tähän ei sulla ole yhtään mitään sanomista, koska mä kyllä tiedän tämän asian itse kaikista parhaiten, että tiedä sä se!!!!!!

        Ole sä itse vaan joku keski-ikäinen papparainen jo kolmekymppisenä, niin mä vietän sua vanhempana vielä niitä kaikkein parhaita nuoruusvuosiani!!!!!

        Kyllä, näin on.


      • ohnoes kirjoitti:

        Miksi hyökkäät aggressiivisesti toisten kimppuun, jotka sanovat mielipiteensä, jota ei ole edes osoitettu vastaukseksi sinun kommenttiisi?

        Kyllä ne naisasialuuserin kommentit ovat aina ihan selvästi just mulle suunnattu.

        Miten mun sitten pitäisi niihin kommentoida?


      • ..... kirjoitti:

        DarkFear on suvaitsemattomimpia tyyppejä tällä palstalla.

        Sä tässä olet suvaitsematon juntti, kun et antaisi toisten nauttia parhaista nuoruusvuosista enää yli kolmekymppisenä, vaikka just siinä iässä ne nuoruusvuodet ovat kaikkein parhaimmillaan.

        Ole sä mun puolesta vaan joku vanhoillinen eläkeläisukko jo kolmekymppisenä, kun et kerran näytä niistä elämän parhaista nuoruusvuosista yhtään mitään ymmärtävän!!!!!


      • .....
        DarkFear kirjoitti:

        Sä tässä olet suvaitsematon juntti, kun et antaisi toisten nauttia parhaista nuoruusvuosista enää yli kolmekymppisenä, vaikka just siinä iässä ne nuoruusvuodet ovat kaikkein parhaimmillaan.

        Ole sä mun puolesta vaan joku vanhoillinen eläkeläisukko jo kolmekymppisenä, kun et kerran näytä niistä elämän parhaista nuoruusvuosista yhtään mitään ymmärtävän!!!!!

        Sinulle näköjään nuoruus on yhtä kuin elämä ja sitten kun ei ole enää nuoruutta, niin ei ole elämääkään. Kerropa mulle miten olet viime aikoina nauttinut tästä nuoruudestasi?

        P.S. Tuo eläkeläisukoksi haukkuminen vain vahvistaa suvaitsemattomuuttasi.


      • ..... kirjoitti:

        Sinulle näköjään nuoruus on yhtä kuin elämä ja sitten kun ei ole enää nuoruutta, niin ei ole elämääkään. Kerropa mulle miten olet viime aikoina nauttinut tästä nuoruudestasi?

        P.S. Tuo eläkeläisukoksi haukkuminen vain vahvistaa suvaitsemattomuuttasi.

        Ei se nuoruus ole yhtä kuin elämä, sillä kyllä sitä onnellista ja hyvää elämää voi ja täytyy olla myös sitten varhaiskeski-iässä, keski-iässä ja vielä vanhempanakin.

        Kyllä mä nautin siitä nuoruudesta joka päivä, sillä oon oikein tyytyväinen ikääni. Ja jos nyt jotain erikoisempaa nautintoa pitäisi hakea, niin kyllä se viime vuoden Tukholman risteily oli mulle normaali arkea suurempaa nautintoa.

        Ei mulla ole mitään eläkeläisiä vastaan, jos nyt tolla tavoin tämän asian käsitit.

        Jos kerran toiset eivät halua olla nuoria enää kolmekymppisenä, niin en kai mä voi heitä siihen pakottaa. Olkoot mun puolesta vaikka sitten eläkeläisiä, kun eivät kerran niistä parhaista nuoruusvuosista yhtään mitään ymmärrä.

        Tässä sen sun suvaitsemattomuuden just parhaiten huomaa, kun silloin et kyllä ikinä hauku ketään suvaitsemattomaksi, jos joku haukkuu mua keski-ikäiseksi. Mutta heti jos mä sanon vähänkin jotain takaisin, niin kyllä silloin ollaan heti mun sanomisiin puuttumassa.

        Se kun on just tämän palstan ilmapiiriä, että mun pitäisi aina täällä kaikki paska vaan suosiolla vastaan ottaa ja siihen ei ikinä kukaan puutu millään tavalla. Mutta sitten jos mä sanon vähänkin jotain takaisin, niin heti ollaan mua haukkumassa suvaitsemattomaksi.

        Sitähän se just on tällä palstalla, että mun pitäisi aina vaan mielistellä kaikkia niitä, jotka ovat mua haukkumassa ja mun iästä vittuilemassa.


      • jooo................
        DarkFear kirjoitti:

        Ei se nuoruus ole yhtä kuin elämä, sillä kyllä sitä onnellista ja hyvää elämää voi ja täytyy olla myös sitten varhaiskeski-iässä, keski-iässä ja vielä vanhempanakin.

        Kyllä mä nautin siitä nuoruudesta joka päivä, sillä oon oikein tyytyväinen ikääni. Ja jos nyt jotain erikoisempaa nautintoa pitäisi hakea, niin kyllä se viime vuoden Tukholman risteily oli mulle normaali arkea suurempaa nautintoa.

        Ei mulla ole mitään eläkeläisiä vastaan, jos nyt tolla tavoin tämän asian käsitit.

        Jos kerran toiset eivät halua olla nuoria enää kolmekymppisenä, niin en kai mä voi heitä siihen pakottaa. Olkoot mun puolesta vaikka sitten eläkeläisiä, kun eivät kerran niistä parhaista nuoruusvuosista yhtään mitään ymmärrä.

        Tässä sen sun suvaitsemattomuuden just parhaiten huomaa, kun silloin et kyllä ikinä hauku ketään suvaitsemattomaksi, jos joku haukkuu mua keski-ikäiseksi. Mutta heti jos mä sanon vähänkin jotain takaisin, niin kyllä silloin ollaan heti mun sanomisiin puuttumassa.

        Se kun on just tämän palstan ilmapiiriä, että mun pitäisi aina täällä kaikki paska vaan suosiolla vastaan ottaa ja siihen ei ikinä kukaan puutu millään tavalla. Mutta sitten jos mä sanon vähänkin jotain takaisin, niin heti ollaan mua haukkumassa suvaitsemattomaksi.

        Sitähän se just on tällä palstalla, että mun pitäisi aina vaan mielistellä kaikkia niitä, jotka ovat mua haukkumassa ja mun iästä vittuilemassa.

        SIVARI PERKELE!


    • Pillua tai en ala!

      Nuoruus loppuu sitten kun saan pillua. Ikipoika on ikinuori. Aikuiset ovat nussineita. En suostu leikkimään mitään vitun aikuista ennen kuin minut on päästetty pillun päälle ähkimään, ihan sama vaikka ikä alkaa nelosella. Pillua pöytään kuin olisi jo ja mielellään vielä neitsytteinisellaista!

    • tuollaisesta 35 ikäsestä vois alkaa jo käyttää termiä "aikuinen",tai onhan se tietysti ihmisestä itsestään kiinni, ei kaikkia senkään ikäsiä voi sanoa aikuisiksi, yksilöllistä. Mutta tällaista en todellakaan allekirjoita kun monet tuttuni alkavat sotkea ihmisen aikuiseksi heti kun 18v paukahtaa mittariin. Siis... yhtä teinihän 18v on vielä kun joku 16 kesänenkin

    • Tässä 36v poju..

      ... jolla ne parhaat nuoruusvuodet vielä edessäpäin. Ihminen on juuri niin vanha kuin tuntee olevansa.

    • 20v on eri kuin 35v

      kai se nuoruus ja nuorekkuus loppuu 30v ja sen jälkeen vanheneminen alkaa se tosiaan alkaa

    • ....................

      Voi kai sitä elämästä nauttia muulloinkin kuin vain nuorena? Vaikka en kyllä tiedä sitten että kiinnostaako enää jos ei koko nuoruutensa aikana ole saanut pildee.

    • FinaFear

      33 vuotias esiteini DarkFear matkustaa vielä lastenlipulla ja peliautomaatilla ja energiajuomaa ostaessa siltä kysytään aina papereita. Hienoa, että darkkiksella on paras nuoruus vielä kaukana edessä Mutta valitettavasti darkkiksella ei ole kusemisen lisäksi muuta käyttöä omalle sukupuolielimelleen, joka onkin fina-tabujen syönnin ansiosta muuttunut tasapainoelimeksi. Pääasia kuitenkin on, että on tuuhea tukka. Että tietäkää te vain se!!!!!!

    • Anonyymi

      Nainen on 17vuotiaana kauneimmillaan, paras luova ikä on Kait 30 35vuotiaana,65vuotiaana alkaa vanhuus.

      • Anonyymi

        Petofiilit täällä taas haaveilee.


    • Anonyymi

      Lapsi: 0-12
      Varhaisnuori-nuori:13-17
      Nuoriaikuinen: 18-29
      Aikuinen: 30-v. ja siitä eteenpäin
      Keski-ikäinen: 40-64
      Seniori:65-v. ja siitä eteenpäin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe