Minulle on nyt tullut valkoista ns. plakkia tai rihmastoa kielen alle/suun pohjaan ja se lähtee pois kun sormella hinkkaat. Mistä voisi olla kyse? Ahdistun kun luen ties mistä suun syövistä. Myös kielen molemmilla sivuilla ihan alhaalla kielen pohjassa tuntuisi kuin nämä olisivat hieman turvonneet tai sitten olen vain harhaluuloinen. Kielen sivu oli kyllä viikon kipeä mutta ei ole enää ja kielen sieltä pohjasta alhaalta oikealta puolelta näkyi pieni piste niinkuin haava mutta se oli vain yhden päivän ja meni pois. Eniten huolettaa tuo plakki tms mikä on siel kielen alla/suun pohjassa. Muilla kokemuksia? Olen 24v....
Valkoista "plakkia" kielen alla/suun pohjassa?!!!
11
2051
Vastaukset
- asdffsd
Voiko olla ns. joku sukupuolitautikin jos on ottanut suihin?
- guchxgchh
Senhän voi testata
- juo vettä
Maitotuotteet keräävät valkoista töhnää kielen pinnalle.
Toinen voi olla sammas tai hiiva.
Kaikkiin auttaa normaali ruokavalio.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm - tosiasia
Kyllä voi olla syövän esiaste.
- näytteenottoon
Ei siinä paikassa sellaista kuulu olla.
Jos minulla olisi sellaista, olisin jo kiireellä käynyt otattamassa näytteen.
Oletko käyttänyt nuuskaa, tupakoit, mitä muuta ...
Suusyövän paraneminen on niin ja näin - älä ainakaan nuuskaa
näytteenottoon kirjoitti:
Ei siinä paikassa sellaista kuulu olla.
Jos minulla olisi sellaista, olisin jo kiireellä käynyt otattamassa näytteen.
Oletko käyttänyt nuuskaa, tupakoit, mitä muuta ...
Suusyövän paraneminen on niin ja näinNuuska aiheuttaa leukoplakiaa, joka voi muuttua syöväksi.
Nuuska aiheuttaa monenlaista muutakin haittaa suulle, hampaille ja ikenille. Nuuskassa on monia (siis monia ........) ainesosia, jotka joko tiedetään myrkyllisiksi tai joiden vaikutuksista ei vielä tiedetä.
- oleppahuoleti
Jos tämä "valkoinen juttu" lähtee pyyhkimällä pois niin oleppa huoleti.
Käytätkö uutta Oral-b tahnaa? Tai oletko muuten vasta vaihtanu hammastahnaa? Tahnoissa voi olla ainesosia, jotka nimenomaan muodostavat eräänlaisen kalvon limakalvojen päälle ja lähtevät kuvailemallasi tavalla pois.
Myös stressi ja yönaikainen sylki saattaa jäädä poskille ja ienrajoihin vaaleaksi rihmaksi. Kun sitäkin pyykäsee niin lähtee pois.
Kielikipu ja haavat suussa johtuvat yleensä tietystä ruoka-aineesta, joka on ärsyttänyt limakalvoa.
Sanoisin, että syöpään tarvitaan muutakin kuin "valkoista juttua suun pohjassa". Eikä suusyöpään kuulu se, että oireet tulee ja menee. Kyllä se haava on ja pysyy(enintään pahenee mutta ei parannu missään vaiheessa), jos kyseessä ois syöpä. - jdnihvvn
oletko käynyt näyttämässä
- mkonjibhg
onko syy löytynyt
- rerwrew
minulle tuli kauheita rakkuloita suuhun enkä voinut edes syödä. minulla todettiin herpestulehdus suussa. ehkä tuo plakki oli jtn esiastetta sitten tms? stressiä on ollut todella paljon. Enää jäljellä kuurin jälkeen kielen pään lievä kihelmöinti joka pv pv vähenee...
- MiraMMira
Tuli kanssa oral b hammastahnasta. Samoin ikeniä alkoi särkeä. Auttoi tahnan vaihto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171