Valkoista "plakkia" kielen alla/suun pohjassa?!!!

Ahdistunutnuori89

Minulle on nyt tullut valkoista ns. plakkia tai rihmastoa kielen alle/suun pohjaan ja se lähtee pois kun sormella hinkkaat. Mistä voisi olla kyse? Ahdistun kun luen ties mistä suun syövistä. Myös kielen molemmilla sivuilla ihan alhaalla kielen pohjassa tuntuisi kuin nämä olisivat hieman turvonneet tai sitten olen vain harhaluuloinen. Kielen sivu oli kyllä viikon kipeä mutta ei ole enää ja kielen sieltä pohjasta alhaalta oikealta puolelta näkyi pieni piste niinkuin haava mutta se oli vain yhden päivän ja meni pois. Eniten huolettaa tuo plakki tms mikä on siel kielen alla/suun pohjassa. Muilla kokemuksia? Olen 24v....

11

2051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdffsd

Voiko olla ns. joku sukupuolitautikin jos on ottanut suihin?

• guchxgchh

Senhän voi testata

• juo vettä
    • tosiasia

Kyllä voi olla syövän esiaste.

• näytteenottoon

Ei siinä paikassa sellaista kuulu olla.
        Jos minulla olisi sellaista, olisin jo kiireellä käynyt otattamassa näytteen.
        Oletko käyttänyt nuuskaa, tupakoit, mitä muuta ...
        Suusyövän paraneminen on niin ja näin

• älä ainakaan nuuskaa
        näytteenottoon kirjoitti:

Ei siinä paikassa sellaista kuulu olla.
        Jos minulla olisi sellaista, olisin jo kiireellä käynyt otattamassa näytteen.
        Oletko käyttänyt nuuskaa, tupakoit, mitä muuta ...
        Suusyövän paraneminen on niin ja näin

Nuuska aiheuttaa leukoplakiaa, joka voi muuttua syöväksi.

Nuuska aiheuttaa monenlaista muutakin haittaa suulle, hampaille ja ikenille. Nuuskassa on monia (siis monia ........) ainesosia, jotka joko tiedetään myrkyllisiksi tai joiden vaikutuksista ei vielä tiedetä.

• oleppahuoleti

Jos tämä "valkoinen juttu" lähtee pyyhkimällä pois niin oleppa huoleti.

Käytätkö uutta Oral-b tahnaa? Tai oletko muuten vasta vaihtanu hammastahnaa? Tahnoissa voi olla ainesosia, jotka nimenomaan muodostavat eräänlaisen kalvon limakalvojen päälle ja lähtevät kuvailemallasi tavalla pois.
      Myös stressi ja yönaikainen sylki saattaa jäädä poskille ja ienrajoihin vaaleaksi rihmaksi. Kun sitäkin pyykäsee niin lähtee pois.

Kielikipu ja haavat suussa johtuvat yleensä tietystä ruoka-aineesta, joka on ärsyttänyt limakalvoa.

Sanoisin, että syöpään tarvitaan muutakin kuin "valkoista juttua suun pohjassa". Eikä suusyöpään kuulu se, että oireet tulee ja menee. Kyllä se haava on ja pysyy(enintään pahenee mutta ei parannu missään vaiheessa), jos kyseessä ois syöpä.

• jdnihvvn

oletko käynyt näyttämässä

• mkonjibhg

onko syy löytynyt

• rerwrew

minulle tuli kauheita rakkuloita suuhun enkä voinut edes syödä. minulla todettiin herpestulehdus suussa. ehkä tuo plakki oli jtn esiastetta sitten tms? stressiä on ollut todella paljon. Enää jäljellä kuurin jälkeen kielen pään lievä kihelmöinti joka pv pv vähenee...

• MiraMMira

Tuli kanssa oral b hammastahnasta. Samoin ikeniä alkoi särkeä. Auttoi tahnan vaihto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe