Mitä tarkoittaa SDA kirkko ?!

9

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justt

      Se on yksi kristinopin uskonlahko, helluntalaisuus, luterismi, lestatiolaisuus,ym pilvin pimein lisäksi. Adventismi on kuitenkin nykyisellään kaikista raamattullisin kristinuskon lahkoista, he eivät ainakaan ratsasta näyllä ja helvetillä, jossa jostain ihmesyystä eletään iankaikkisesti ilman Jumalan antamaa henkeä.

      • otakops

        "Adventismi on kuitenkin nykyisellään kaikista raamattullisin kristinuskon lahkoista,"

        _________________

        Ja kuinka voit sanoa noin sillä hehän sapatinvietollaan tuomitsevat kaikki muut ns. Sunnuntaina Herran päivää viettävät Jeesukseen uskovat kadotukseen, koska heille sunnuntain vietto on pedon merkki ! Ja he ovat itse se ainoa ja oikea " Pyhä jäännös"...

        HALOO !


      • otakops kirjoitti:

        "Adventismi on kuitenkin nykyisellään kaikista raamattullisin kristinuskon lahkoista,"

        _________________

        Ja kuinka voit sanoa noin sillä hehän sapatinvietollaan tuomitsevat kaikki muut ns. Sunnuntaina Herran päivää viettävät Jeesukseen uskovat kadotukseen, koska heille sunnuntain vietto on pedon merkki ! Ja he ovat itse se ainoa ja oikea " Pyhä jäännös"...

        HALOO !

        Ihmisen Poika on sapatin herra."Sitten hän taas kysyi: "Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?" Luuk 14:5
        Sunnutain vietto pedon merkki,eivätpä tunnen pyhää raamattua.
        Seuraanva
        otakops


    • otakops
      • otakops

        .....JA TÄMÄ TÄHÄN JATKOKSI:

        HUOMIOITAVAA ENKELEISTÄ !

        Enkeli = Kreikaksi " Angelos"= Lähettiläs, sanansaattaja

        Latinan kielisessä raamatussa Vulgatassa
        Angelus = Enkeli
        Nuntius = Ihmissanasaattaja

        Enkeli mainitaan raamatussa n.300x ja UT 200x ja mainitaan
        miltein kaikissa 66 raamatun kirjassa...

        Raamatussa myös sanansaattajina esiintyvät:
        - Henki
        - Valo
        - Tuli
        - Valkopukuinen mies
        - Jumalan pojat

        Vrt. Augustinus sanoi näin:
        " Enkeli on heidän tehtävänsä nimi, eikä heidän luonteensa nimi.
        Mikäli etsit heidän luonteensa nimeä, se on henki; mikäli etsit
        heidän tehtävänsä nimeä, se on enkeli.
        Luonteeltaan henki, tehtävältään Enkeli."

        Uskova ihminenkin voi olla "tehtävältään enkeli":
        - Augustinus puhui enkelielämästä
        ns. valittu joukko maan päällä vrt ( Hebr 13:2)
        " Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan."

        Ja vertaa nämä:

        " Herran Enkeli " = " Mal`ak Jehova " !!!

        esim:
        - 1 Moos 16:7,9-11
        - 2 Kun 19:35
        - Ps 34:8
        - Joh 5:4
        - Ap 5:19
        - Luuk 1:11,19

        Enkeleiden nimiä ovat
        1) Kerubi = Vartijaenkeli
        2) Serafi = Palava liekki, tuli, sytyttäjä
        Näitä on pidetty rakkauden, valon ja tulen enkeleinä


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        .....JA TÄMÄ TÄHÄN JATKOKSI:

        HUOMIOITAVAA ENKELEISTÄ !

        Enkeli = Kreikaksi " Angelos"= Lähettiläs, sanansaattaja

        Latinan kielisessä raamatussa Vulgatassa
        Angelus = Enkeli
        Nuntius = Ihmissanasaattaja

        Enkeli mainitaan raamatussa n.300x ja UT 200x ja mainitaan
        miltein kaikissa 66 raamatun kirjassa...

        Raamatussa myös sanansaattajina esiintyvät:
        - Henki
        - Valo
        - Tuli
        - Valkopukuinen mies
        - Jumalan pojat

        Vrt. Augustinus sanoi näin:
        " Enkeli on heidän tehtävänsä nimi, eikä heidän luonteensa nimi.
        Mikäli etsit heidän luonteensa nimeä, se on henki; mikäli etsit
        heidän tehtävänsä nimeä, se on enkeli.
        Luonteeltaan henki, tehtävältään Enkeli."

        Uskova ihminenkin voi olla "tehtävältään enkeli":
        - Augustinus puhui enkelielämästä
        ns. valittu joukko maan päällä vrt ( Hebr 13:2)
        " Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan."

        Ja vertaa nämä:

        " Herran Enkeli " = " Mal`ak Jehova " !!!

        esim:
        - 1 Moos 16:7,9-11
        - 2 Kun 19:35
        - Ps 34:8
        - Joh 5:4
        - Ap 5:19
        - Luuk 1:11,19

        Enkeleiden nimiä ovat
        1) Kerubi = Vartijaenkeli
        2) Serafi = Palava liekki, tuli, sytyttäjä
        Näitä on pidetty rakkauden, valon ja tulen enkeleinä

        Niin tässä Ylienkeli Mikael on Jeesus opissaan adventistit seuraavat tätä
        ei kristillistä serkkuaan eli Jehovan todistajia !

        Lainaus wikipedia:

        "Jehovan todistajat

        Jehovan todistajat, vetoaa Raamatun kirjoituksiin opettaessaan Mikaelin olevan Jeesus. Ilmestyskirjan mukaan Mikael ja hänen enkelinsä kävisivät sotaa Saatanaa vastaan ja heittäisivät hänet ja hänen pahat enkelinsä taivaasta samassa yhteydessä, kun Kristukselle annetaan kuninkaallinen valta[8]. Jeesuksen kuvaillaan myöhemmin johtavan taivaan armeijoita sodassa maailman kansakuntia vastaan . Näistä ja muista Raamatussa esiintyvistä yhtäläisyyksistä johtuen Jehovan todistajat perustelevat Mikaelin olevan Jeesus taivaallisena henkiolentona."

        _______________________

        Mikael (hepreaksi מיכאל "Kuka on kuin Jumala?", latinaksi Michael, kreik. Μιχαήλ, Mikhaḗl,


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mikael_(arkkienkeli)


    • otakops

      Lisään tähän vielä pätkän toisesta kohtaa, koska sopii tähän tekstiini adventisteista
      ja heidän ns." juutalaisesta lakihenkisyydestään"

      Adventisteille ei nimittäin riitä yksin usko,
      vaan siihen liitetään myös tekoja "lihaa tyydyttämään" ja näin Kristuksen
      armo halventuu ja adventisti jatkaa näin puolittain "tekojensa kautta pyhittymistä" ja
      tämä estää heiltä todellisen Jumalan lapseuden, vapauden ja ilon !
      Tämä lakihenkisyys/erityisopit 28kohtaa eristää myös adventistit täysin muista kristityistä ja ylentää heidät itsensä
      muiden kristittyjen yläpuolelle ns. "Farisealaiseksi" (=erottautujien) lahkoksi !

      Eli Adventistit luulevat olevansa se ainoa oikea "pyhä jäännös" mikä on aivan täyttä harhaa !

      Ei ole olemassa kuin SYNTISIÄ ja sitten ARMAHDETTUJA SYNTISIÄ !

      Minä henkilökohtaisesti kuulun tuohon jälkimmäiseen joukkoon, vaikka en pidä sapattia, syön sikaa, pukeudun joskus muodikkaasti, liikun tavallisten ihmisten joukossa maailmassa, luen raamattua silloin kun huvittaa ja käyn kirkossa silloin kun huvittaa (myös adventtikirkossa), en luo itselleni säädöksiä, en milloin rukoilen tai olen rukoilematta, sieluni kyllä huokaa usein sanomattomin sanoin myös adventistien kohdalla, en ole "legalistinen" eli armoton itseäni kohtaan, en rääkkää/kurita itsestäni yrittäen pahaa tai pahoja ajatuksia pois vaan annan kaiken, sieluni ja kaiken Jeesukselle ja hänen hyvälle Hengelleen, joka kasvattaa minua täyttämään Jeesuksen oikean tahdon ja Jumalan rakkauden salaisuuden !

      • otakops

        " Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." (2 Kor 3:18)

        Näin tekee USKO ja Jumalan Henki ! ja tähän ei tarvita mitään tekoja
        tai muita lakihenkisiä "pyhitysmenoja" !

        Eli näin tekee USKO joka uskaltaa huutaa ABBA = " Iskä ", " Faija " ! :)


    • otakops

      Seitsemännen päivän adventisteista on versonut jenkeissä myös tällainen
      ei niin mairitteleva asia kuin
      esimerkiksi DAVID KORESH JA DAAVIDIN OKSA

      "19-vuotiaana Koreshilla oli suhde 16-vuotiaaseen tyttöön joka tuli raskaaksi. Hän sanoi tulleensa uskoon baptistikirkossa ja liittyi pian äitinsä tavoin Seitsemännen päivän adventisteihin. Siellä ollessaan hän rakastui pastorin tyttäreen."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Daavidin_oksa
      http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Koresh


      http://www.youtube.com/watch?v=vEQr8YuUE8k

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe