Onko kirkko paniikissa?

ikiateisti

Kun porvoon piispa Björn Vikström sanoo, että kirkon tulisi harkita vihkioikeudesta luopumista ja antaa ymmärtää, "piispamaiseen" tyyliin, että syynä olisi kirkon sisäisten ristiriitojen estäminen niin piispa Vikström puhuu roskaa.

"Vikström ehdottaa, että kirkko harkitsisi vihkioikeudesta luopumista, että kirkkoa repivät syvenevät ristiriidat avioliittokysymyksessä voitaisiin välttää."


Vikström tietää, että kirkko on kohta samassa tilanteessa kuin jo nyt ovat kirkon viisi homofoobista lähetysjärjestöä, joilta kirkko on jo ITSE leikannut tukeaan.

Kun tasa-arvoinen avioliittolaki sitten tulee ja kirkko konservatiivien määräenemmistöllä kieltäytyy vihkimästä muita kuin heteropareja, niin silloin kirkko on samassa marginaalissa yhteiskunnan suhteen kuin kirkon homofoobiset lähetysjärjestöt ovat kirkon sisällä jo nyt.

Lyhyesti, kirkko ON paniikissa!

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/piispa-vikstrom-kirkon-tulisi-harkita-vihkioikeudesta-luopumista/

14

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Vikström ehdottaa, että kirkko harkitsisi vihkioikeudesta luopumista, että kirkkoa repivät syvenevät ristiriidat avioliittokysymyksessä voitaisiin välttää."



      Siinäpä sitten menisi yksi kirkon toimituksen maksaminen harakoille. Ja yksi syy kirkkoon kuulumiselta. Eli ainut maksuton palvelu olisi hautajaiset. Eikä se taida juuri paljoa sydämmiä lämmittää.

      • Kirkko ei todellakaan luovu vihkimisoikeudesta. Siitä pitää viisläiset ja lestat huolen.
        Koko ehdotus vihkimisoikeudesta luopumiseksi on paniikki-kommentti.


      • zyrt
        ikiateisti kirjoitti:

        Kirkko ei todellakaan luovu vihkimisoikeudesta. Siitä pitää viisläiset ja lestat huolen.
        Koko ehdotus vihkimisoikeudesta luopumiseksi on paniikki-kommentti.

        Ei ehkä luovukaan, mutta on muistettava että vihkioikeus on kaikilla rekisteröidyillä uskontokunnilla. Miksi niillä sellainen on, sitä en tajua. Eivät ne muihinkaan perheoikeudellisiin asioihin voi päätöstä antaa. Esimerkiksi avioeroihin tai lasten huoltajuuskysymyksiin.


      • zyrt kirjoitti:

        Ei ehkä luovukaan, mutta on muistettava että vihkioikeus on kaikilla rekisteröidyillä uskontokunnilla. Miksi niillä sellainen on, sitä en tajua. Eivät ne muihinkaan perheoikeudellisiin asioihin voi päätöstä antaa. Esimerkiksi avioeroihin tai lasten huoltajuuskysymyksiin.

        Tuntuuhan se hieman erikoiselta, että niille on se annettu.
        Mutta jutun isea on se, että eduskunta sanoo jossain vaiheessa kyllä ja kirkko sanoo ei. Siitä se soppa sitten syntyy ja lopputulos on kirkon katastrofi.
        Kyse on enää siitä, kuinka totaalinen tuo katastrofi on.


      • zyrt
        ikiateisti kirjoitti:

        Tuntuuhan se hieman erikoiselta, että niille on se annettu.
        Mutta jutun isea on se, että eduskunta sanoo jossain vaiheessa kyllä ja kirkko sanoo ei. Siitä se soppa sitten syntyy ja lopputulos on kirkon katastrofi.
        Kyse on enää siitä, kuinka totaalinen tuo katastrofi on.

        Siitä se soppa syntyy ja kiehuukin sitten täysillä.


    • Tietysti kirkko on paniikissa.

      Siellä odotetaan hengitystä pidellen, milloin joku ministeri, kansanedustaja tai muu julkisuudessa vaikuttava julistaja päästää taas suustaan megamediasammakon.

      Onhan siinä haastetta kerrakseen; puhua lähimmäisenrakkaudesta ja sallia vähemmistön sortaminen keskuudessaan.

    • .....

      Vikström siis ehdottaa vihkioikeudesta luopumisesta. Miksi hän ei samassa jutussa kertonut syytä siihen. Todellinen syyhän on se, että kirkko vastustaa tasa-arvoa.

    • SamiA

      Velvoitetaan papilta homoseksuaalien vihkimistä, niin saadaan kirkosta ulos viimeinenkin uskovainen pappi. Noinhan se tulee menemään joka tapauksessa: uskovaiset joutuvat lähtemään kirkosta ulos. Kun väärinajattelevat vanhanmaailman papit lähtevät virkoja vapautuu liberaaliteologeille: naisille ja homoille.

      Niin kirkko puhdistuu homojen avulla. Kaikkialla missä homot ovat touhuamassa, tulee puhdasta jälkeä. Niin koulussa, päiväkodissa kuin kirkossa, Seta hoitaa homman, ja maailma puhdistuu.

      • joopa joo...

        Kaikki se mikä Neiti SaniA:ta riepoo on varmasti hyvää ja tervetullutta kehitystä.


      • Näin on
        joopa joo... kirjoitti:

        Kaikki se mikä Neiti SaniA:ta riepoo on varmasti hyvää ja tervetullutta kehitystä.

        Tähän asti on ollut varma merkki lakiehdotuksen läpimenosta se kun äärikristityt ja sen myötä KD vastustaa sitä.
        -Orjuuden lopettaminen.
        -Yhtäläinen äänioikeus kaikille, myös naisille.
        -Kieltolain lopettaminen.
        -Keskioluen vapauttaminen kauppoihin.
        -Naispappeus.

        Tasa- arvo on uskoville kauhistus.


      • Näin on kirjoitti:

        Tähän asti on ollut varma merkki lakiehdotuksen läpimenosta se kun äärikristityt ja sen myötä KD vastustaa sitä.
        -Orjuuden lopettaminen.
        -Yhtäläinen äänioikeus kaikille, myös naisille.
        -Kieltolain lopettaminen.
        -Keskioluen vapauttaminen kauppoihin.
        -Naispappeus.

        Tasa- arvo on uskoville kauhistus.

        Kun laki rekisteröidystä parisuhteesta oli eduskunnassa v 2001 niin aivan samoin väitettiin avioliiton ja koko perinteisen perhekäsityksen murentuvan.

        Mutta kuinka kävi. Laki tuli, mutta avioliittojen ja syntyneiden lasten määrä on päinvastoin hieman noussut eikä romahtanut, kuten lakia vastustaneet väittivät.

        Uskovat ovat olleet jo kertaalleen kunnolla väärässä eivätkä he näytä siitä mitään oppineen.

        http://hannuoskala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/161306-homoliitot-2001-2014


      • ateistix
        ikiateisti kirjoitti:

        Kun laki rekisteröidystä parisuhteesta oli eduskunnassa v 2001 niin aivan samoin väitettiin avioliiton ja koko perinteisen perhekäsityksen murentuvan.

        Mutta kuinka kävi. Laki tuli, mutta avioliittojen ja syntyneiden lasten määrä on päinvastoin hieman noussut eikä romahtanut, kuten lakia vastustaneet väittivät.

        Uskovat ovat olleet jo kertaalleen kunnolla väärässä eivätkä he näytä siitä mitään oppineen.

        http://hannuoskala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/161306-homoliitot-2001-2014

        Aikamoista meteliä silloin ja yhä edelleen. Toinen juttu jota uskikset vastustivat oli perheen sisäinen adoptio. He siis halusivat estää lapsilta turvan, jos biologinen vanhempi olisi kuollut.


      • joopa joo... kirjoitti:

        Kaikki se mikä Neiti SaniA:ta riepoo on varmasti hyvää ja tervetullutta kehitystä.

        Jopa Oinosen jutut alkaa vaikuttaa asiallisilta verrattunan tuon samin sammakoihin.
        Pitäisikö samia julistaa palstan Sammakkomieheksi?


    • giofyu

      Eikö kirkko muka sen jälkeen järkkäis minkäänlaisia seremonioita vihkipareille? Vaikea uskoa. Jos ja kun kuitenkin jonkinlainen kirkollinen seremonia, todennäköisesti samanlainen kuin nyt, vain ilman laillista merkitystä, säilyisi niin samat ristiriidat säilyisivät kuin nytkin vallitsevat. Millaiset pari tuohon kirkolliseen seremoniaan hyväksytään.

      Sinänä ihan hyvä ja kannatettava ehdotus Börkalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe