Millä konstein ja mitä säätämällä noihin voisi vaikuttaa? Autona melko uusi kian dieseli. Arvot katsastuksessa karvaa alle sallitun ylärajan, joten läpi meni, mutta miten kahden vuoden päästä?
Päästöt koholla
7
544
Vastaukset
- a(2)
Periaatteessa voi säätää vain rajoittamalla ruiskutusmäärää eli rajoittamalla tehoa.
Käytännössä tuskin on päästöt oikeasti korkealla tommosessa, vaan kysymyksessä on vaan pakoputkesta irtoava noki, joka saa mittauksen näyttämään huonolta. Eli kun konetta kierrättää riittävästi ennen mittausta lähtee se noki irti jo silloin, ja mittauksessa saat hyvät tulokset.- Nokivvasara
Kiitos! Tätä arvelin jo itsekin kun katsastuksessa ei vitsinyt kierrättää kuten edellistä dieselautoani katsastaessa tekivät ja tulokset tasaantuivat normaaleiksi.
Liekö tuontakia hylätty kenenkään muuten viatonta kiesiä sitten..... - Polttoaine?
Nokivvasara kirjoitti:
Kiitos! Tätä arvelin jo itsekin kun katsastuksessa ei vitsinyt kierrättää kuten edellistä dieselautoani katsastaessa tekivät ja tulokset tasaantuivat normaaleiksi.
Liekö tuontakia hylätty kenenkään muuten viatonta kiesiä sitten.....Tankkaa Neste Pro Diesel ainakin muutama tankillinen ennen katsastusta.
- Nokivvasara
Polttoaine? kirjoitti:
Tankkaa Neste Pro Diesel ainakin muutama tankillinen ennen katsastusta.
Todella, voi olla siinäkin osasyy. Täytyy kokeilla ensikatsastuskerralla 2v. päästä sitten. Ja kiitos kun viitsitte vastata. Jokaisella keskustelualueella se ei aina ole niin selviö. Niin paljon kuolleita palstoja suoli 24:ssä nykyisin.
Itsellä vuoden 1992 Audi 80TD 1.9. Käytin katsastuksessa maaliskuussa. Talven ajellut normaalisti talvirajoituksien mukaan. Ennen katsastusta ajelin edellisenä päivänä pienillä vaihteilla 1 -3 kakkosella 70 km/h ja kolmosella n. 100km/h isoilla kierroksilla :-) Päästömittauksen tulos 0.66 ja sallittu on 3.00! Katsastusmies ihmetteli tulosta :-D
- erkki merkki
ilmanputsari tukos vai oliskohan egr imusarja tukossa .
https://www.google.fi/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&hl=fi&rlz=1T4NDKB_fiFI570FI571&q=egr imusarja&tbm=isch - montikka
Riippuu myös katsatuspaikan laitteiden kunnosta. Jos käyt otattamassa analyysin esim merkkikorjaamolla, missä on huolletut oikein toimivat laitteet, tiedät mikä on todellinen arvo. Katsastuspaikan välineet pitää olla myös kunnossa, ei pelkästään asiakkaan auto. Lueppa tuosta.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/katsastustoiminta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483