Hammashoiti.

topi9

Olen PKSEH(Mannerheimitie172)yli 3 vuotta potilaana. Päivystävän hammaslääkärin lähettämänä käynyt yli 10 kertaa erikoishammaslääkärin vastaanotolla, enkä ole saanut kunnon hoitoa. Kärsin edelleen hyvin kivuliaasta ientulehduksesta ja märkävuodosta. Kävin viimeksi PKSEH vastaanotolla 11.02.2014 en saanut minkäänlaista hoitoa. Kysyin nähdä PAD lausuntoa.

Lausunta 01.06.2012:
Näytteessä nähdään pieni ulseraatio sekä paksuuntunut paikoin sarveistumaton paikoin hyperparakeratoottinen kerrostunut levyepiteeli. Itse epiteeli on paikoin paksuuntunutta. Sille on myös eräillä alueilla tyypillistä ohuiden ja paksujen alueiden vuorottelu. Epiteelin verhoamilla alueilla todetaan lamina propriassa lievä krooninen tulehdus. Alueella missä todetaan ulseraatio nähdään sen sijaan vahva sekatulehdus. Vaikuttaisi siltä, että leikkeissä nähdään vain osa haavaumasta, jonka takia teemme vielä syvemmältä lisäleikkeitä. Niissä ei saada enää haavaumaa esiin vaan lähinnä nuoria fibroblasteja ja tulehdusta. PAS-värjäys ei tuo esiin hiivasieni-infektiota.

Kysyin, että miksi ei hoideta ientulehdusta. Kehotti mennä korvalääkärille ja hoito lopetettiin.
04.10.2012 ylihammaslääkärin lausunto:
Potilaskertomuksen mukaan vaikuttaa siltä potilaan kokemalle vaivalle ei löydä hammaslääketieteellistä syytä.
Miksi ei ole otettu yhtään verikokeita? Miks ei lähetetty sairaalaan jatkotutkimuksiin.

Hoitotapaus.
PKSEH kipuhoidon erikoishammaslääkäri poisti ilman puudutusta kunnon hampaan(sanoi myöhemmin, että piikki oli rikki) hampaassa oli vain karies. Ja toisen hampaan ilman puudutusta, hammas vähän heilui niin siksi se poistettiin. Olen pyytänyt sähköpostilla lähettämään puuttuvia hammaslääkärin lausuntoja. Ei ole tullut minkäänlaisia vastauksia. Miksi salataan päivystävän hammaslääkärin lausuntoja.

5

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+13

Entä potilasasiamieheen yhteydenotto?

http://www.hus.fi/potilaalle/potilaan_oikeudet/potilasasiamies/Sivut/default.aspx

"Potilasasiamiestoiminta on asiakaslähtöistä ja potilaiden näkökantoja kunnioittavaa. Potilasasiamies auttaa potilasta selvittämään ongelmaansa hoitopaikassa. Hän neuvoo ja tarvittaessa avustaa potilasta muistutuksen, kantelun tai Potilasvakuutuskeskukselle tehtävän vahinkoilmoituksen teossa. Potilasasiamies tiedottaa potilaan oikeuksista ja toimii muutenkin potilaan oikeuksien edistämiseksi ja toteuttamiseksi. Potilasasiamiehen tehtävien luonne on neuvoa-antava. "

• topi9

Johtajahammaslääkärin lausunto:PAD-lausunto kerrtoo,että näytteenottoalueella on havaittavissa lievää tulehdusta eikä sanakaan,että ikennssa on vahva sekatulehdus(Alueella missä todetaan ulseraatio nähdään sen sijaan vahva sekatulehdus).Kertomiinne oireisiin ei ole edelleenkään löytynyt hammslääkäetieteellistä syytä.Pyydän siksi hakeutumaan oman terveyskeskusläälärinne hoitoon saadaksenne lähtteen jatkotutkimuksia varten

• Vastuuta on itsellä

Ainahan sitä on helppo syyttää hammaslääkäriä, kun ei saa toivomaansa hoitoa. Jos et ole tyytyväinen yhteen palveluntarjoajaan, niin miksi et hae hoitoa toiselta?

Kuten jo ehdotettu on, niin ota yhteyttä potilasasiamieheen. Ainakin hän voi koettaa suomentaa ja selvittää sinulle, mistä on kyse.

Tuo on vähän sama tilanne, kuin että naiselta otetaan papakoe, ja tulos on normaali, tai osoittaa korkeintaan lieviä hormoninpuutoksesta johtuvia surkastumisoireita. Nainen vaatii silti kohdunpoistoa syöpään vedoten.

Mitkä ovat omat elämäntapasi ja oletko terve? Oletko normaalipainoinen, ovako verensokerisi kunnossa? Tupakoitko, käytätkö alkoholia, lääkkeitä? Jos sinulla on selittämättömiä solumuutoksia suussa, niin oletettavasti teet itse parhaasi, että suuterveytesi pysyisi optimaalisena, eli vältät kaikkia yleisesti terveyttä haittaavia asioita. Sokerikin viime aikoina tunnustettu myrkyksi. Oletettavasti puhdistat hampaasi kahdesti päivässä, syöt säännöllisesti, ei naposteluja tai makeita juomia. Ja varmasti et nuuskaa?

Itsehallinnan tunnetta kasvattaa se, että on tehnyt parhaansa oman terveytensä eteen. Vastuuta omasta terveydestä ei voi ulkoistaa. Minun on vaikea uskoa, että suu olisi ainoa sairas paikka sinulla. Jos olet verikokeiden tarpeessa, niin kannattaa kääntyä yleislääkärin puoleen. Joku tekijä sinulla ylläpitää tulehdusta, ja uskon, että syy löytyy joko elämäntavoistasi tai yleisestä terveydestä. Ja ilmeisesti olet kohtuullisen kyvytön kuuntelemaan, mitä sinulle on hammaslääkärissä kerrottu.

• topi9

Matkustin viime viikolla Viron,Tarton yliopiston stomotologian klinikalle suukirurgin vastanotolle.Suukirurgi totesi,että ikennessa dd13-15 on tulehdus.Hän kutsui radiologin katsotin PKS-SEHYK-in KKTT-tutkimuksen kuvia ja radiologin lausuntoa.23.04.2011 KKTT-tutkimus.regio dd 13-15 on mahdotonta laitta lausuntoa,koska osa leikekuvista on hävitetty ja radiologin lausunto no puutteellinen.23.04.2012 KKTT-tutkimus regio d 14 on mahdotonta laitta lasuntoa ,koska osa leikekuvista on hävitetty ja radiologin lausunto on puutteellinen.26.11.2013 KKTT-tutkimus,yläleuka leikekuvat puuttuvat.Toivon löytää radiologin joka antaa lausunton onko KKTT-tutkimukset rehelliset.

• ratioloogi

Laitta linkki kuvin ni laasua seen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe