Miksi vivus ei myönnä toista vippiä?

hämmentynyt

Minulle ja ystävälleni molemmille on käynyt tässä ihan lyhyen ajan aikana, että vivus ei ole suostunut myöntämään toista vippiä kun on entisen maksanut takaisin. Ystävästäni en tiedä kuin, että maksoi lainan takaisin eräpäivään mennessä, on töissä, luottotiedot kunnossa ja palkka siinä reilun tonnin kuussa.

Itse otin 100 e vipin 15.1 kuukauden maksuajalla. Maksoin tästä vipistä seuraavana päivänä 50 e takaisin kun tuttava maksoi minulle velkojaan. Lopun vipin maksoin takaisin 27.1 eli reilusti ennen eräpäivää. Nyt kun yritin hakea 100 e vippiä niin sitä ei myönnetty. Tiedän, että vivuksen sivuilla lukee, että heidän ei ole pakko syytä ilmoittaa, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä miksi olisin epäluotettava kun maksoin noinkin reilusti ennen eräpäivää eikä minulla ole minkäänlaisia maksuhäiriömerkintöjä, laskut pyrin maksamaan yleensä niin pian kuin vain saan rahat jostain (eli yleensä reilusti eräpäivää ennen). Ahdistaa, olen kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja ja tuntuu, että rahatilanne on ihan hajoamassa käsiin, kai sitten on pakko etsiä eri vippifirma mutta heillä kun näyttää olevan paljon rankemmat korot ym :/

38

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kallisvivus

Vivus tekee palveluksen, jos ei myönnä sulle enää luottoja. Kannattaa hieman vertailla lainoja ja niiden kustannuksia, vivus ei todellakaan ole halpa pikavippipaikka.

• 13+5

Vivus on yksi halvimmista, ellei halvin.

• "Ahdistaa, olen kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja ja tuntuu, että rahatilanne on ihan hajoamassa käsiin, kai sitten on pakko etsiä eri vippifirma mutta heillä kun näyttää olevan paljon rankemmat korot ym :/ "

Mitenkäs luulet vippailun auttavan jo huonoa rahatilannettasi? Olet kohta niin pahassa suossa jos aiot sekaantua tässä tilanteessa vippeihin. Itse tein aikoinani saman virheen eli korjailin taloutta vipeillä. Ja se että maksaa ennen eräpäivää ei hyödytä mitään, itse maksan laskut aina eräpäivänä. Kai olet hakenut kaikki mahdolliset avustukset mitä voisit saada?

• EXVIPPERSECOND

Itsellä sama probleema oli nyt pääsin onneksi töihin ja mitö nyt laskelin saisin varmaan alle puolessa vuodessa maksettua kaikki velat pois ja kuussa jäisi se 1500e elämiseen :) ps minäkin maksan aina laskut eräpäivinä vaikka osa ystävistä koittanut sanoa että ei niitä heti tarvi maksaa mutta periaattesta maksan eräpäivänä viimeistään keinolla millä hyvänsä toivottavasti helopittaa nyt kun duunia sain

• 15+10

"tuntuu, että rahatilanne on ihan hajoamassa käsiin"

Vasta maksoit vipin pois ja nyt olet hakemassa jo uutta. Tämä ei voi jatkua. Sinun pitää joko vähentää menoja tai lisätä tuloja. Vipit ovat pitemmän päälle huono ratkaisu ja moni on joutunut niiden kanssa kierteeseen.

• lissu86

On varmasti vaikeaa pitää kaikkia lankoja käsissään yh-äitinä/isänä, jos rahasta tekee tiukkaa. Tiedän sen, koska olen itsekin yh. Luin, että olet ottanut useita pieniä n. 100 euron suuruisia vippejä. Oletko tullut ajatelleeksi, että voisit ottaa kerralla vähän isomman lainan, esim. 1000 - 2000 euroa ja sillä sitten järjestää asiasi? Tutustu johonkin lainapaikkojen vertailusivuun. Niitä on olemassa useita, joista ehdottomasti paras on http://tarjoussivu.net/Lainat-ja-luotot.php

• Olle Liekki

Aika mielenkiintoista, että visu ei myönnä uutta vippiä!

Jos sopimuksen lukee, niin kyseessä on tililuotto eli
      - luoton pitäisi olla jatkuva
      - asiakkaan käytössä pitäisi olla koko 2000€ luottovara
      - nostoja pitäisi voida tehdä luottovaran mukaan mielin määrin, jos maksut on ajallaan.

Vivus on huijjaripaikka!

• Bisnes pyörii

Jos syynä vipin maksu osittain etuajassa.Ei kerry korkoja.

• Korkoja, korkoja

Ajattelin ihan samaa, ihanneasiakkaat ovat myöhässä maksavia, koska suurimmat korot kertyy perinnän kautta. Liikesalaisuuksia.

• Myös vippaillut

Todennäköisesti eivät pidä sinua hyvänä asiakkaana, kun vippisi ovat vähäisiä ja maksat nekin etuajassa, jolloi heille ei jää odotettua bisnetuottoa. Ota suurempia vippejä ja maksa ne aikaisintaan eräpäivänä, niin sitten kyllä antavat kiljuen rahaa.

• vähemmän hämmentynyt

(Ap tässä)

Ok, no eipä kai noista voi tietää. En koskaan voinut kuvitella, että vipin nopea maksaminen saattaisi olla ongelma kun niin paljon lukenut lehdistä ym kuinka noita menee perintään että firmat olisivat innokkaita saamaan saatavansa, vivuksellehan olisi tullut ne 15 e korotkin jokatapauksessa siitä minun toisesta vipistäni.

Laskut maksan siksi etuajassa, että usein tilillä saattaa olla esimerkiksi 20 e ja vaikka puhelinlasku 12 e niin sen jälkeen osaan jotenkin paremmin hahmottaa mitä pystyy kaupasta ostamaan. Tottakai tiedän, että nämäkin voisi jotenkin laskea ja budjetoida, mutta minulle on selkeintä hoitaa kaikki asiat mahdollisimman pian, ahdistaa kaikki roikkuvat jutut ja pelkään luottotietojen puolesta kun pyrin hakemaan tällä hetkellä halvempaa asuntoa.

Saan lapsilisät ja hoitotuet ym kyllä ja kunhan nuorin lapsi hieman kasvaa (tällä hetkellä 8 kk) niin suunnittelen kyllä hakevani töitä. Ongelmani vain on että mieheni kuoli yllättäen ja hänen kaverinsa ovat nyt alkaneet periä hänen heille jäämiään velkoja, olen kaikki säästöni jo näihin kuluttanut, useita tuhansia on edelleen jäljellä ja keskellä yötäkin saattaa joku soittaa, että nyt pitää huomenna 100 e maksaa niin en ole oikein nähnyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin nuo pikavipit, sukulaisilta olen välillä lainaillut, mutta kun hekään eivät ole mitään kovin rikkaita.

• 9+3

Et ole millään tavalla vastuussa epämääräisen ex-miehesi tekemistä veloista.

• turha huijata

En usko koko juttua tai sitten olet vähän yksinkertainen ihminen. Ei kukaan täysjärkinen vastaile yöllä puhelimeen ja maksa epämääräisiä velkoja.

• Ei hyvää päivää... et vastaa puolisosi veloista ellet ole nimeäsi antanut niihin. Jos ahdistaa tuollainen velkominen marssi heti polliisin juttusille.

• sua lypsätään kuivii

Miehesi kuoltua tehtiin peunkijoitus ja siinä olisi pitänyt olla kijattuna hänen omaisuutensa ja lainansa. Onko nuo rahanruinaajat sitten huomioitu peunkijoituksessa? Oliko niistä velkakirjat. Et voi mitenkään olla vatuussa hänen antamista vipeistä kavereille (ellei velkakijaa). Jos pesässä oli rahaa eikä velkojille annettu heille kuuluvaa niin sitten niille pitäis maksaa. Mutta kyllä haiskahtaa poliisiasialta, sun kannattais hankkia uusi salainen puhnumeo ja yrittää saada uutta asuntoa

• perukirja

Perukirja sisältö:
        Vainajan pankkitilien saldot kuolinhetkellä
        Muu omaisuus, auto, asunto jne.
        Vainajan velat
        lainat, vakuutusmaksut, netit jne
        Puolison varat merkataan myös
        Vainaja maksaa itse omat hautajaisensa.
        Perukirjaan merkataan
        Hautaustoimiston lasku.
        Muu hautajaisiin liittyvä.
        Jos vainajan rahat ei riitä, sossu maksaa hautausapua perukirjaa vastaan.
        Vainajan velat EI PERIYDY puolisolle,lapsille,
        Ei kenellekään, kun perukirja on oikein tehty,ja siihen kaikki ilmoitettu.
        Perukirjasta kopio velkojille.
        Velkojat ei saa mitään, jos vainajalle ei jäänyt mitään.
        Rahanpyytäjiltä pitää löytyä lainapaperi,jossa velka todetaan.

• Kerran otin vipin ja siitä taitaa olla jo vuosi aikaan vivukselta, ja nyt kun yritin ottaa uudelleen pienen pienen vipin, ei myönnetä. Minulla on eläke tulot, ja luottotiedot täysin kunnossa. En tiedä mikä on, mutta toisaalta hyvä. En muutenkaan kannata velaksi elämistä! Enkä sitä oikeastaan teekään, kerran pari elämäni aikana joutunut lainaamaan.

Mutta hei, ei kannata ottaa lainaa miltään pikavippi firmoilta tuollasia rahoja, joudut vaan enemmän kuseen ja maksat oikeasti sitten summan joka on paljon suurempi kuin lainasi niin pois. Lainaa joltakin tutulta, tai pankista.

• kysyn. ja tarj. laki

yh äiti istuu pankin päällä

• se ap

Ei miehelläni ole mitään velkakirjoja tms vaan kavereiltaan lainaillut rahaa pelaamiseen ja päihteisiin. En ole yksinkertainen vaan pelkään että joku tulee vielä ovesta läpi jos en maksa kun sellaisellakin on uhkailtu. Poliisille puhumista olen miettinyt, mutta pelkään, että jos he sitten tekevät lastensuojeluilmoituksen tai muuta kun mieheni on touhunnut tuollaisia epämääräisyyksiä, itse en ole mihinkään sekaantunut mutta pelkään silti että niin tulkittaisiin ja minulta vietäisiin lapset. Mutta kaipa tämä menee aikalailla alkuperäisestä aiheesta ohi, kiitoksia vastauksistanne, ehkä tästä jossain vaiheessa vielä noustaan.

• kalervoK
    • Voi eikä!

Onpa törkeää toimintaa Vivukselta kun ei heitä rahaa kaivoon (anna sitä ihmiselle, joka ei kykene huolehtimaan raha-asioistaan)....

• 3+1

"ihmiselle, joka ei kykene huolehtimaan raha-asioistaan"

Mistähän noin päättelet? Aloittajahan kirjoitti: "minulla ole minkäänlaisia maksuhäiriömerkintöjä, laskut pyrin maksamaan yleensä niin pian kuin vain saan rahat jostain (eli yleensä reilusti eräpäivää ennen)"

• eläenemmän
    • Joak

Kyllähän Vivuksellakin on asiakaspalvelu johon ottaa yhteyttä! Kysy ihmeessä sieltä mikä tuossa lainan saamisessa nyt mättää!
      http://rahalainaa.vuodatus.net/lue/2014/03/vivus-tarjoaa-kohtuuhintaista-pikalainaa

Voihan tuossa tietty olla perää, että kun asiakas näytti niin hyvin hoitavan lainan takaisin ettei korkokuluja ehdi juuri tulla, seuraavaa lainaa ei annetakaan. Aiemminhan nää pikavippifirmat laskutti erikseen siitä, jos laina maksettiin takaisin etukäteen, eli aiemmin kuin lainanhakutilanteessa sovittiin. Nykyään kyseinen toiminta on laitonta, eli aina saa maksaa koko lainan takaisin milloin haluaa.

• 1234567

Ihme kusetusta vivukselta. ensimmäisen vipin ilman kuluja olen ottanut ja ajallaan maksanut pois. nytten kun uutta lainaa olisi ottanut niin luottopolitiikkaamme vedoten emme voi myöntää. puhtaat on luottotiedot sekä säännölliset tulot yms. outoa sanon minä!

• 4+8

"puhtaat on luottotiedot sekä säännölliset tulot yms."

Jos olet peruspäivärahalla ja saat toimeentulotukea, niin siitä ei isoja summia takaisin maksella. Sitä paitsi tuloissasi ei olisi silloin yhtään ulosottovaraa, joten Vivus jäisi nuolemaan näppejään, jos et maksaisikaan takaisin.

• mitäihmettä

Joo, en ymmärrä enää minäkään! Mikä on luottotili,kun lainaa ei tipu? Vuosia ollut asiakas ja saanut aina vivus lainan. Nyt maksoin ekan kerran koko laina summan ja kas,kas, ei tipu enää lainaa. Ärsyttää vaan se, että jos on ollut olemassa luotettava lainapaikka ja lasket sen varaan, niin nyt tulee ei oota. Tiedän erään toisenkin hlön, joka maksoi maksusuunnitelman kaksi viimeistä erää reilu kuukauden ennen eräpäivää ja lainan saanti loppui siihen! Sähköpostin kautta kysellyt syytä, aina sama jorina, eli emme näe tarkkaa syytä lainan hylkäämiselle, mutta myöhässä maksettu laina tai maksusuunnitelma voivat vaikuttaa päätökseen... eli en ole keksinyt muuta, kuin liian aikainen takaisin maksu. Miten se voi olla syynä? Täytyykin miettiä, jos tuolta kuluttaja asiamieheltä kysyisinkin ihan periaatteen vuoksi asiaa. Eikö niiden sitten pitäisi irtisanoa sopimus, jos eivät kerran lainaa ilmoittamallaan tavalla?!

• 14+8
        mitäihmettä kirjoitti:

Joo, en ymmärrä enää minäkään! Mikä on luottotili,kun lainaa ei tipu? Vuosia ollut asiakas ja saanut aina vivus lainan. Nyt maksoin ekan kerran koko laina summan ja kas,kas, ei tipu enää lainaa. Ärsyttää vaan se, että jos on ollut olemassa luotettava lainapaikka ja lasket sen varaan, niin nyt tulee ei oota. Tiedän erään toisenkin hlön, joka maksoi maksusuunnitelman kaksi viimeistä erää reilu kuukauden ennen eräpäivää ja lainan saanti loppui siihen! Sähköpostin kautta kysellyt syytä, aina sama jorina, eli emme näe tarkkaa syytä lainan hylkäämiselle, mutta myöhässä maksettu laina tai maksusuunnitelma voivat vaikuttaa päätökseen... eli en ole keksinyt muuta, kuin liian aikainen takaisin maksu. Miten se voi olla syynä? Täytyykin miettiä, jos tuolta kuluttaja asiamieheltä kysyisinkin ihan periaatteen vuoksi asiaa. Eikö niiden sitten pitäisi irtisanoa sopimus, jos eivät kerran lainaa ilmoittamallaan tavalla?!

Minun Vivus-profiilissani lukee luottorajana 600 euroa, eli sitä suurempia summia en voi edes hakea. Silti joudun maksaman korkoja, jotka reilusti ylittävät korkokattolain maksimikoron. Se on heidän mielestään laillista, koska asiakassuhteeni on aloitettu ennen korkokattolain voimaantuloa.

• 12345676

No ei ole tulot kyllä mitään peruspäivärahoja tai toimeentulotukea että silleen!

• Syy voi olla että

Vivus käyttää Instantor-palvelua ja jos sinulla on vippejä ja lainaa sinne tänne niin lainaa ei sieltä tule. Tuon palvelun kautta kun saavat nuuskittua tilisi ja paljonko makselet muita velkoja.

• muitakin on
        Syy voi olla että kirjoitti:

Vivus käyttää Instantor-palvelua ja jos sinulla on vippejä ja lainaa sinne tänne niin lainaa ei sieltä tule. Tuon palvelun kautta kun saavat nuuskittua tilisi ja paljonko makselet muita velkoja.

Ai heilläkin on se käytössä, no eipä tarvii sitten enää sieltä hakea. Minä en anna kenenkään tiliäni nuuskia!

• 11+16
        Syy voi olla että kirjoitti:

Instantor-palvelua viis välittävät kun katsovat et on hyvä lypsylehmä sano kun huumeita Toinen tie elokuvassa tytölle myi

• 14+9
        muitakin on kirjoitti:

Ai heilläkin on se käytössä, no eipä tarvii sitten enää sieltä hakea. Minä en anna kenenkään tiliäni nuuskia!

Kuluttajansuojalaki vaatii nykyisin luotonmyöntäjää tutkimaan luotonhakijan luotonmaksukyvyn myös ihan pienissä lainoissa. Jos he eivät tee sitä, se katsotaan velkajärjestelyoikeudenkäynnissä raskauttavaksi asianhaaraksi, koska velkoja ei ole toiminut vastuullisesti. Hölmö laki, mutta laki kuitenkin.

• hadsse
        14+9 kirjoitti:

Kuluttajansuojalaki vaatii nykyisin luotonmyöntäjää tutkimaan luotonhakijan luotonmaksukyvyn myös ihan pienissä lainoissa. Jos he eivät tee sitä, se katsotaan velkajärjestelyoikeudenkäynnissä raskauttavaksi asianhaaraksi, koska velkoja ei ole toiminut vastuullisesti. Hölmö laki, mutta laki kuitenkin.

No kyllä on vielä lainapaikkoja, jotka eivät tuota Instantoria käytä. Suosin niitä. Minun tiliäni ei kukaan mene kaivelemaan, se on varma!

• padsse

Näin on, muutenhan sieltä paljastuisi, että olet vippi-addikti luuseri!

• uni87

Itse unohtaisin kokonaan nuo kalliit vipit, joissa todellinen vuosikorko on monta sataa prosenttia.
      Halvempiakin löytyy vaikka kuinka paljon, katso vaikka http://luottokeskus.com/ sivustolla olevaa listaa, äkkiseltään löytyisi yli kymmenen edullisempaakin vaihtoehtoa.

• Jncggjj

Instantor says NO!

• TyytyväinenAsiakas

Eivät kaikki pikavippaajat ole holtittomia käveleviä talouskatastrofeja. Minä esimerkiksi tulen toimeen, rahaa on säästössäkin, mutta otan Vivukselta saman suuruisen vipin joka kk lasten harrastus- ja virkistysmenoihin. Luottotietoni olleet aina kunnossa, omistusasuntokin on, velaton. Vivuksen palvelu on ollut aina ensiluokkaista, ja maksan mielelläni sen 15 euroa, jonka kuukausittainen lainani maksaa. Ei mitään pahaa sanottavaa Vivuksesta. Heiltä soitellaankin, asiakaspalvelu rehtoä ja ystävällistä. Tarjotaan maksuvapaita kuukausia tai kulutonta mahdollisuutta pidentää lainan takaisinmaksuaikaa. En ole ko. tarjouksia hyödyntänyt, mutta on kiva että asiakkaista pidetään huolta ja heihin ollaan hlökohtaisesti yhteydessä. Aina puhuessamme on tiedusteltu myös mahd. "risuja" - että olisiko jotain negatiivista mainittavaa firman kehityspaneeleissa huomioitavaksi. Ei ole ollut. Vaivatonta, vastuullista, helppoa. Mutta vain ihmusille, joilla on varaa. Pikavippejä ei pidä ottaa kenenkään, joka ei talouttaan hallitse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      7317
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5246
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2961
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      6
      2414
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1468
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      191
      1348
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1083
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      310
      1018
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      225
      958
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      896
    Aihe