Syttyykö Googin sota?

ilkka.

22

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinköhän

      Jos ei koogi nii rajakahakka?

      • katellaas...

        hmm... Goog-le: google? goog... L = 12. kirjain, E = 5. kirjain.
        Tapahtuuko tarkalleen ottaen 12.5. vai 5.12. jotain?
        Vai onko kaikki sama mieltä? No ei totisesti. Mutta onko kukaan ajatellut tällaista asiaa?


    • Whiger Rottaker

      Mutta vislaakö pönttö?

    • qyupi'jaB

      Et ole ainakaan penaalin terävin kynä, joten sinulla vislaa.

    • tupolevin veli

      Suomen itsenäisyys ei ole todellakaan itsestäänselvyys.

      hirveä määrä syntiä ja pakanuutta, mitä tämä kansa harjoittaa ei jää Jumalalta huomaamatta.
      Jos Suomi tietäisi mihin ollaan joutumassa, moni tahtoisi kuolla ja pian.
      Nälkä tulee suomen kansalle kun venäjän miehet ei anna ruokaa
      kaupasta.

      Uskon, että minua ei haudata itsenäisessä Suomessa.

    • -jarmo-

      Googin sota varmaan onkin, samoin kuin oli Aleksanteri suuren sota aikanaan, esikuvana. Googin sota nimittäin saattaa jonkin raamatunpaikan tukemana olla vasta tuhatvuotiskauden jälkeen. Mutta nous hätä... en minä ainakaan sano tuota vastaan, varmaan näin on, sillä Hesekiel sanoo että asetan Goog sinun leukoihisi koukut ja vedän sinut sotaan vaikket halua.

      • Elisa R

        Sama tullut juuri mieleen.


      • KTS (Ei kirj.)

        Ja paskan marjat. Googin sota käytiin 2000 vuotta sitten. Raamatun mukaan Goog on osa Israelia. Kyse oli seurakunnan sodasta muita juutalaisia vastaan:

        1.Aikakirja:
        5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog,

        LUETAAN sitä Raamattua!


    • Korjaus kts

      Kts. Voi hyvä pöllöpää. Ei voi olla totta, eihän. Että raamatussako on vain yksi sana Goog., joka on jonkun poika.
      Kuulehan tollo. Luehan koko raamattu läpi ja tule sitten sivustolle.
      Ei ensimmäistäkään raamatun jaetta, joka tollon kirjoituksissa olisi paikallaan.

      Hesekiel:
      38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan
      38:3 ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
      38:14 Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
      38:16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
      38:18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
      39:1 "Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Googia vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tulen sinun tykösi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
      39:11 Sinä päivänä minä annan Googille siellä, Israelissa, hautasijan, 'Kulkijain laakson', itää kohden merestä; se sulkee tien noilta kulkijoilta. Sinne haudataan Goog ja koko hänen meluisa joukkonsa, ja sille pannaan nimeksi: 'Googin meluisan joukon laakso.'
      39:15 Kun nämä kulkijat kulkevat maata ja joku heistä näkee ihmisen luut, laittaa hän niitten ääreen kivimerkin, siihen asti että haudankaivajat saavat ne haudatuiksi 'Googin meluisan joukon laaksoon.

    • Tulee kyllä

      Kyllä Googin sotakin tulee aikanaan. Juuri oikealla ajalla.

      • mummeli

        Kyllä jotain on tapahtumassa. Tulin eilen mieheni kans Kanarialta. Hävittäjä lensi Gran Kanarian päältä aika matalalla, tuli kauhun tunne se äänimelu ja sitten tullessa koneesta näin yhden hävittäjän.En koskaan aiemmin moisia ole matkoillani nähnyt. Rupee pelottaa....


      • Munahaukka.
        mummeli kirjoitti:

        Kyllä jotain on tapahtumassa. Tulin eilen mieheni kans Kanarialta. Hävittäjä lensi Gran Kanarian päältä aika matalalla, tuli kauhun tunne se äänimelu ja sitten tullessa koneesta näin yhden hävittäjän.En koskaan aiemmin moisia ole matkoillani nähnyt. Rupee pelottaa....

        Sama täällä olin pellon reunassa niin kaksi varista lensi matalalla yli ja pitivät kovaa meteliä. En ole moista ennen nähnyt.


      • Totta kirjoitat!
        Munahaukka. kirjoitti:

        Sama täällä olin pellon reunassa niin kaksi varista lensi matalalla yli ja pitivät kovaa meteliä. En ole moista ennen nähnyt.

        Varikset on varma erityisen merkki ahistusten aikojen alkamisesta, ja niistä ajoista onkin jo oma viestiketju tällä palstalla kuten myös variksista jo kauan sitten.
        Luotettavien todistajien mukaan mainitut linnut ovat lentäneet REPPU SELÄSSÄ Laihian yli YLÖSALAISIN eli selällään etteivät näkisi sitä hirvittävää nälkää mikä siellä vallitsee. Jos tuollainen ei todista profeettojen povaamien ahdistusten aikojen alkamisesta, niin mikä sitten?


      • Tutta torisen!
        Totta kirjoitat! kirjoitti:

        Varikset on varma erityisen merkki ahistusten aikojen alkamisesta, ja niistä ajoista onkin jo oma viestiketju tällä palstalla kuten myös variksista jo kauan sitten.
        Luotettavien todistajien mukaan mainitut linnut ovat lentäneet REPPU SELÄSSÄ Laihian yli YLÖSALAISIN eli selällään etteivät näkisi sitä hirvittävää nälkää mikä siellä vallitsee. Jos tuollainen ei todista profeettojen povaamien ahdistusten aikojen alkamisesta, niin mikä sitten?

        Varisten lisäksi on huomioitava se,että Korkeasaaren karhut ovat ennätyksellisen aikaisin heränneet talvihorroksestaan! Ja samantien ne ryhtyivät popsimaan niille jätettyjä herkkuja!

        Tämä tarkoittaa varmasti sitä,että tuo Idän Hades kiehuu kohta yli äyräidensä ja Venäjän karhu alkaa popsimaan pikkuvaltioita,ja vähän isompiakin,suihinsa!


    • KTS (Ei kirj.)

      Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.

      HESEKIEL 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan

      Googin esikuva Hesekielin aikoina oli tietenkin Lyydian kuningas Gyges (muinaiskreikaksi Γύγης) joka hallitsi Vähässä-Aasiassa noin 680–644 eaa.

      Gyges ei kuitenkaan koskaan liikuskellut Palestiinassa, joten jos emme lähde siitä, että Hesekiel erehtyi, niin ennustukselle on löydyttävä muu selitys. Koska Uuden testamentin mukaan vanhan Testamentin ennustukset eivät ulotu Messiaan tulon jälkeiseen aikaan, on Goog löydyttävä viimeistään ajanlaskumme alusta tai ei ollenkaan:

      Matteuksen evankeliumi:
      11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

      Luukkaan evankeliumi:
      16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin

      Annettakoon Raamatun selittää kuka on Goog. Goog on Ruubenin sukukuntaa, osa Israelia:

      1.Aikakirja:
      5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei

      Entä kuka on tuo Roos, jonka ruhtinas Goog on:

      1.Mooseksen kirja:
      46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos, Muppim ja Huppim ja Ard.

      Eli siis Roos on myös osa Israelia, Benjaminin sukukuntaa.

      Mesek ja Tuubal ovat Jaafetin poikia, silloisia heimoja Vähässä aasiassa:

      1.Mooseksen kirja:
      10:2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.

      HESEKIEL 38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.

      Goomer oli siis myös Jaafetin poika ja Toogarma edelleen hänen poikansa:

      1.Mooseksen kirja:
      10:3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

      HESEKIEL 38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.

      Puut viittaa Pohjois-Afrikkaan.

      HESEKIEL 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

      SELITYS: Tässä on siis kysymys aseettomasta, pasifistisesta yhteisöstä, joka tuo mieleen alkuseurakunnan, hengellisen Israelin.

      HESEKIEL 38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

      SELITYS: Rooman valtakunta lukuisine kansoineen, ulottuen Pohjois-Afrikkaan, Egyptiin ja Persian rajoille, tuli "Pohjan periltä" ja miehitti myös Israelin alueita. Sen kanssa liittoutuivat "googilaiset" ja "roosilaiset" eli kristillisestä näkökulmasta katsottuna Messiaan hylänneet luopiojuutalaiset, Israelin oksasta irronneet heimot, temppelipapit ja fariseukset.

      HESEKIEL 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
      HESEKIEL 38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.

      SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
      27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat

      HESEKIEL 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
      HESEKIEL 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
      HESEKIEL 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

      SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
      27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."

      Täten siis voimme lopuksi todeta, että ainoastaan alkuseurakunnan tapahtumat ja se hengellinen voitto, jonka se saavutti sekä luopiojuutalaisista että pakanoista, on selitys Hesekielin ennustukselle Googin sodasta, joka oli puhtaasti hengellistä sotaa:

      Efesolaiskirje:
      6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      HYVÄ!

    • OFFI1000

      Aina yhteyttä katkotaan, lienee operaattoreillekkin häpeäksi kun asiakkaat eivät pääse keskusteluihin mukaan.

      olet aivan oikeassa goog oli ja meni jo 605 eaa. ASSURIAN ja EGYPTIN mentyä KARKEMISSA.

    • Jihad- pyhä sota

      Että ateistit sitten tulivat jihadia opettamaan. Raamattu kun ei heille avaudu.

    • Goog Maagogin maasta sotaan kaikkea vastaan, Jumalaakin.

      Olemme nähneet Youtuben kautta mihin kaikkeen venäläiset (Maagogin maa) pystyvät. http://www.youtube.com/watch?v=KlUt2WrMEEQ

      Miksi venäläisten pitää toimia ilmestyskirjan hevostallina. Miksei amerikkalaisten?

      Voisimme löytää Atlannin tuolta puolen enemmän syntiä kuin itänaapurimme lakeuksilta.

      Mitä pahaa venäläiset ovat keksineet?

      Orjuuden?
      ei
      riiston?
      ei
      prostituution?
      ei
      Antisemitismin?
      ei
      Kommunismin?
      ei
      Diktatuurin?
      ei

      Halun elää?
      ehkä ei, mutta soveltavat sitä käytännössä yhtä hyvin kuin listassa edellä mainittujakin

      Miksi mitään tapahtuisi Venäjän vuoksi tai sen johdosta?

      Meidän tulee toki olla varuillamme.

    • vääräprofeetta

      Voiku ihanaa jos syttyis! Niin kauan ovat hellarit sitä USA:n johdolla lietsoneet ja pedanneet.

      Ei, kyllä me luulemme, että se on Krimin sota II joka on syttymässä!
      Halleluuja, mut ihan varmasti Krim on gematriassa Goog!
      USA:n hallitus käski sanoa niin!

    • -jarmo-

      Jeesuksen sanoja toistelet: Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!

      ...näin siksi koska lopulta se olisi jo ohi. Olemme löyhässä hirressä siihen asti kunnes se on ohi.

      Lue Luukas 12 luku, koska siellä kerrotaan Jeesuksen tulemuksen odottamisesta.

    • hehhhee

      No, tuolla lukee mitä lukee. Eiköhän Venäjä tyydy Krimin valtaamiseen. :))
      Taas yks turha "profetia" lisää

    • AALEERT

      http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/googin-sota-venaja-goog/

      "Kyseessä on pikemminkin universaali kuin mikään etninen ryhmä. Ilmestyskirjan tekijällä Hesekielin profetia muovautuu ”tuplalopuksi”: ensin Harmageddonin suuri taistelu (luvut 16 ja 19), sitten Jeesuksen tuleminen kuninkaana, tuhatvuotinen valtakunta ja jälleen saatana päästetään vapaaksi masinoimaan vielä kerran suuren taistelun Jerusalemia ja ”pyhiä” vastaan, kunnes taivaasta iskevä tuli tuhoaa nämäkin sotajoukot."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe