Mitä lehtiä tilaatte?

Mitä lehtiä tilaatte, ateisti ja teistit? Meille tulee Hesari, Suomen Kuvalehti, Tähdet ja Avaruus sekä Maaseudun Tulevaisuus (Asumme Helsingissä) ja jotain naistenlehtiä. Miestenlehtiä ei tule :(

59

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperiroskaa

Ei mitään. Kaikki luen netistä.

• Minulle esimerkiksi Hesarin lukeminen on traditio aamukahvipöydässä parvekkeella. Joka siihen puuttuu tai kyseenalaistaa tämän vanhan tradition palakoon Helvetin tulessa.

• En mitään lehtiä tilaa. Ei tule edes ilmaislehtiä kun on yhteinen postilaatikko vuokranantajan kanssa, ja se saa ne kaikki riesakseen.

• neiti...............

Minä tilaan Historia-lehteä (onkohan oikea nimi Tieteen Kuvalehden Historia tai jotain). Niin ja Anime-lehteä, hehe.

Sukulaisilta saan joskus Tieteen Kuvalehtiä ja Hesareita (jota luen myös netissä melkein päivittäin), mutta näitä en siis itse tilaa...

• Historia-lehden luen aina kirjastossa. Ja GEOn, suomeksi ja englanniksi. Ja tietenkin Tekniikan Maailman.

• a-teisti kirjoitti:

Historia-lehden luen aina kirjastossa. Ja GEOn, suomeksi ja englanniksi. Ja tietenkin Tekniikan Maailman.

Olisi pitänytkin kysyä mitä lehtiä luette...

• Jehukoovits

Minulle tulee Kainuun Homosanomat, Djursex Magazine, Rööri, Perhe on Paras, Antikrisu, Maine & Mammona ja viime viikolla tilasin myös Newsnatsi-lehden. Olen siis ateisti.

No, oikeasti minulle tulee vain Tieteen Kuvalehti, ja sekin vain puolen vuoden tilausjakson ajan. Sai kolmella kympillä 6 lehteä ja veitsisetin kaupan päälle, niin ajattelin että ei tuo niin paha hinta ole kuudesta ihan ok populaaritieteellisestä julkaisusta ja sahateräisestä leipäveitsestä, jollainen oli ostoslistalla muutenkin.

• Minä olen tilannut vain Suomen Luonto -lehden. Ja Tukilinjan, joka on osaltani tukitilaus hyvän asian puolesta. Hyvä lehti silti.

Olen aika vieraantunut paperilehtien lukemisesta, mutta netistä seuraan säännöllisesti muutamaa uutislehteä ja satunnaisesti aikakauslehtiä. Seuraan lähinnä Aamulehteä, Turun Sanomia, Hesaria, Kansan Uutisia, Vihreää lankaa, Ilta-Sanomia, Maaseudun Tulevaisuutta. Satunnaisesti luen toki monia muitakin lehtiä.

• Luonto lehteä luen itsekin kirjastossa. Sellainen asia vaan on käynyt, että kun lähti maailmalle kaupunkeihin on jäänyt tuo silloin aktiivinen harrastuskin, vesillä liikkuminen kajakilla ja keskimoottorin avuin pois kokonaan.

Se oli hienoa, varsinkin melominen aamuyöllä auringon noustessa. Ja joskus sen saimaan norpankin onnistui näkemään :)

• a-teisti kirjoitti:

Luonto lehteä luen itsekin kirjastossa. Sellainen asia vaan on käynyt, että kun lähti maailmalle kaupunkeihin on jäänyt tuo silloin aktiivinen harrastuskin, vesillä liikkuminen kajakilla ja keskimoottorin avuin pois kokonaan.

Se oli hienoa, varsinkin melominen aamuyöllä auringon noustessa. Ja joskus sen saimaan norpankin onnistui näkemään :)

Mulla tuo kaikki on vasta edessä nyt varttuneemmassa iässä. Kun nuoruuden ja pitkän pätkän aikuisuuttakin vietti kaupungissa, niin vasta nyt olen pääsemäsä noihin iloihin käsiksi :-)

• a-teisti kirjoitti:

Luonto lehteä luen itsekin kirjastossa. Sellainen asia vaan on käynyt, että kun lähti maailmalle kaupunkeihin on jäänyt tuo silloin aktiivinen harrastuskin, vesillä liikkuminen kajakilla ja keskimoottorin avuin pois kokonaan.

"Se oli hienoa, varsinkin melominen aamuyöllä auringon noustessa"

On hienoa, itsekin tulee kanootin kanssa melottua kun asutaan joen varrella.

• angelus_nigrum kirjoitti:

"Se oli hienoa, varsinkin melominen aamuyöllä auringon noustessa"

On hienoa, itsekin tulee kanootin kanssa melottua kun asutaan joen varrella.

Täytyisikö taas tämä monena vuonna mielessä ollut asia toteuttaa ensi kesänä ja lehteä meloskelemaan. Tuossa kävelymatkan päässä Hakaniemessä kaiketi on melontaseura.

Itse harrastin retki- ja koskimelontaa, parhaillaan kesässä tuli pitkästi toista tuhatta kilometriä melottua. Jossakin pitäisi olla melontapäiväkirjatkin tallessa, reitit, päivämatkat ja tapahtumat kirjattiin tarkkaan ylös.

Partakosken kuohuissa saimaalla tuli käytyä usein puljaamassa, se kun oli lähin suurempi koski ja oli siihen hommaan ihan omansa ämpärimuovinen koskikajakki.

Koskimelonta ja retkimelonta ovat oikeastaan toistensa vastakohtia, ensimmäinen on actionia ja toinen rauhallista kiireetöntä pällistelyä.

• a-teisti kirjoitti:

Täytyisikö taas tämä monena vuonna mielessä ollut asia toteuttaa ensi kesänä ja lehteä meloskelemaan. Tuossa kävelymatkan päässä Hakaniemessä kaiketi on melontaseura.

Itse harrastin retki- ja koskimelontaa, parhaillaan kesässä tuli pitkästi toista tuhatta kilometriä melottua. Jossakin pitäisi olla melontapäiväkirjatkin tallessa, reitit, päivämatkat ja tapahtumat kirjattiin tarkkaan ylös.

Partakosken kuohuissa saimaalla tuli käytyä usein puljaamassa, se kun oli lähin suurempi koski ja oli siihen hommaan ihan omansa ämpärimuovinen koskikajakki.

Koskimelonta ja retkimelonta ovat oikeastaan toistensa vastakohtia, ensimmäinen on actionia ja toinen rauhallista kiireetöntä pällistelyä.

Meidän kohdalla joessa on pari pientä koskea ja keväällä joskus voi saada niissäkin aika kyytiä mutta koskimelonta ei kyllä ole meikäläisen heiniä.

• Jeesus elää

Ristin Voitto tulee tietenkin ja Jeesus Tulee lappunen kerran viikossa joka naulataan puhelintolppaan.

• Mulle tuloo tiede, tähdet ja avaruus, skeptikko ja vapaa-ajattelija lehdet. Ei muuta.

• kfjbgdik

En mitään. Miehelleni tulee Hymy, enkä tajua miksi. Karmeaa paskaa koko lehti.

• Mulle tuli Hymy joskus 70-luvulla. Oli mun mielestä eri lehti mitä on nykyään. Itse tilasin silloin sen lähinnä Veikko Ennalan pakinoitten takia.

• Vino pino kaikenlaisia: Tiede, Tieteen kuvalehti, Historia, tk. historia, Suomen luonto, Vihreä lanka, Geo, Tuuma, Harrikka, Siivet, Ilmailu, Arkeologia nyt, Tieteessä tapahtuu, Tekniikan maailma, Mobilisti, V8 magazine, Spinneri, Kopteri, Moottori, Mallix, Pienoismalli, 5 kpl Engl. ja USA:laisia rc- lennokkilehtiä ( 2 digiversiona), Aku Ankka, Aku Ankka extra, Roope, Mustanaamio, Portti, Vani ja pikappiposti, Turun tienoo. En tiedä tuliko tuossa kaikki, ainakin lähes kaikki.

Mitään hesarin tai turkkarin tapaista sanomalehteä ei tule, vain paikallinen 2/vko lehti, uutiset katson netistä jos on tarvis ( eli tosi harvoin)

• .....

Minulle tuli pari vuotta Seura, mutta lopetin sen, koska sen jutut alkoivat olla jeesusjuttuja ja suojelusekeleitä täynnänsä. Välillä aina joku lehtimyyjä soittelee ja sitä tyrkyttää, mutta sanon aina, että ei kiitos, en halua tuollaisesta uskislehdestä maksaa.

En ole enää vuosiin tilannut yhtään lehteä, enkä tilaa tästedeskään.

• no huh hu

Sulla menee satoja euroja kuukaudessa pelkkiin lehtitilauksiin?

• a-teisti

Pienoismalli lehdestä kyttään aina olisiko juttuja pienoisrautateistä. Kesäpaikan vintiltä kaivoin kerran vanhan Märklinin: ympyrä rata, veturi ja muutama vaunu. Katselin kun se siinä suhasi päättymätöntä rinkiään :)

V8 on kirjaston lukulistalla ja onpa tallessa -82 Olds Delta -88 Chevyn pikkuisen piristetyllä 350 koneella. Pitäisi saada leimaan, tarvitsisi oikeastaan vain uuden laatikon. Hyvin säilynyt yksilö.

• no huh hu kirjoitti:

Sulla menee satoja euroja kuukaudessa pelkkiin lehtitilauksiin?

En ole uskaltanut edes laskea, mutta tiedonjano on senverran suurit että olen valmis maksamaan tarpeellisen summan ja aika hyvin pienestä eläkkeestä silti riittää.
        Osan lehdistä toki maksaa vaimo mutta kyllä niistä taloudelle aika iso lasku tulee.
        Ne rahat mitkä monet käyttävät ulkomaanmatkoihin, ravintoloihin, alkoholiin tupakkaan tms. menee meillä lehtiin.

• a-teisti kirjoitti:

Pienoismalli lehdestä kyttään aina olisiko juttuja pienoisrautateistä. Kesäpaikan vintiltä kaivoin kerran vanhan Märklinin: ympyrä rata, veturi ja muutama vaunu. Katselin kun se siinä suhasi päättymätöntä rinkiään :)

V8 on kirjaston lukulistalla ja onpa tallessa -82 Olds Delta -88 Chevyn pikkuisen piristetyllä 350 koneella. Pitäisi saada leimaan, tarvitsisi oikeastaan vain uuden laatikon. Hyvin säilynyt yksilö.

Itse olen nelivetomiehiä, pääasiassa Chevy Blazereita mutta nyt poikkeuksellisesti Jeep Grand Cherokee. Toivottavasti vielä joskus saisi samanlaisen korotetun Blazerin joka joskus oli alla (mahtui istumaan alla selkä suorana ja yli 400hp kone keulalla)

Itse olen nelivetomiehiä, pääasiassa Chevy Blazereita mutta nyt poikkeuksellisesti Jeep Grand Cherokee. Toivottavasti vielä joskus saisi samanlaisen korotetun Blazerin joka joskus oli alla (mahtui istumaan alla selkä suorana ja yli 400hp kone keulalla)

Kunhan on kasi. Chevy vaneja on ollut pari, uudempi puhdas paku ja vm. -76 9 h pikkubussi, "musta paholainen", liekit keulassa ja mattamusta väri pinnassa. Lauluauto. Ja ei ollut vakio. Oli kiva kuunnella hörpötystä kun putket tuli ulos kuskin oven takaa kyljestä :D

• a-teisti kirjoitti:

Kunhan on kasi. Chevy vaneja on ollut pari, uudempi puhdas paku ja vm. -76 9 h pikkubussi, "musta paholainen", liekit keulassa ja mattamusta väri pinnassa. Lauluauto. Ja ei ollut vakio. Oli kiva kuunnella hörpötystä kun putket tuli ulos kuskin oven takaa kyljestä :D

Oletko ollut VTCF:n touhuissa mukana? itse kuulun VTCF:n lisäksi Aura van clubiin

Juu, kasi se pitää olla, tosin en pitkään aikaan ollu lempinimeni V8Pasi veroinen kun pikkublazereissä oli vain kutvonen keulalla, Jeepissä on onneksi kasi, tosin alamittainen 4,7L mutta ihan kivasti potkua kutosten jälkeen.

Oletko ollut VTCF:n touhuissa mukana? itse kuulun VTCF:n lisäksi Aura van clubiin

Juu, kasi se pitää olla, tosin en pitkään aikaan ollu lempinimeni V8Pasi veroinen kun pikkublazereissä oli vain kutvonen keulalla, Jeepissä on onneksi kasi, tosin alamittainen 4,7L mutta ihan kivasti potkua kutosten jälkeen.

En ole järjestäytynyt mitenkään, talliporukoita tiedän jonkin verran varsinkin Pohjanmaalta. Tietänet ehkä Koskenkorvan jenkkiautotiheyden :) On naapuripitäjä kesäpaikan vieressä.

Vuoden -68 Cutlaskin meni aikoinaan sinne päin ihan vain sen vuoksi, että joku laittaa auton sen ansaitsemaan kuntoon, ei ollut resursseja itsellä.

Haave on veneperäinen Buick Riviera, ehkä joskus, ei tässä nyt sellaiseen ole rahaa. Ehkä eläkepäivinä. Kaunis kuin karamelli.

• a-teisti kirjoitti:

En ole järjestäytynyt mitenkään, talliporukoita tiedän jonkin verran varsinkin Pohjanmaalta. Tietänet ehkä Koskenkorvan jenkkiautotiheyden :) On naapuripitäjä kesäpaikan vieressä.

Vuoden -68 Cutlaskin meni aikoinaan sinne päin ihan vain sen vuoksi, että joku laittaa auton sen ansaitsemaan kuntoon, ei ollut resursseja itsellä.

Haave on veneperäinen Buick Riviera, ehkä joskus, ei tässä nyt sellaiseen ole rahaa. Ehkä eläkepäivinä. Kaunis kuin karamelli.

Härski ja häijy musta paholainen muuten vaikutti pari kesää Auran naapurikunnassa, Liedossa. Naimavankkuriksi sanoivat sitä :D Muistaakseni autossa ei kuitenkaan koskaan naitu,

• a-teisti kirjoitti:

Härski ja häijy musta paholainen muuten vaikutti pari kesää Auran naapurikunnassa, Liedossa. Naimavankkuriksi sanoivat sitä :D Muistaakseni autossa ei kuitenkaan koskaan naitu,

Liedossa? no jopas sattui, olen nimittäin asunut Liedossa viimeisen neljännesvuosisadan. Mahdollista että olen voinut nähdä sen.

Riviera on tosi nätti peli, niitä ei taida hirveästi suomessa näkyä, itse olen nähnyt muistaakseni vain yhden, Wizzard Mannermaan, tosin harvemmin liikun missään kauempana.

Liedossa? no jopas sattui, olen nimittäin asunut Liedossa viimeisen neljännesvuosisadan. Mahdollista että olen voinut nähdä sen.

Riviera on tosi nätti peli, niitä ei taida hirveästi suomessa näkyä, itse olen nähnyt muistaakseni vain yhden, Wizzard Mannermaan, tosin harvemmin liikun missään kauempana.

Jep, Liedon Yliskulmassa tuli asuttua pari vuotta mutta aikaa on kymmenkunta vuotta jo.

Tuo Olds 88 oli jo silloin, sellainen tummanvihreä metallinhohtoväri päällä ja kyllä sillä tuli ajeltuakin, kesällä oli ihan jokapäiväisenä käyttöautona.

Hain sen Lappeenrannasta talvella ja ensimmäisen 20 kilometrin matkalla hajosi lämppärin puhallin. Mutta eikös sitten melkein seuraavan mutkan takana ollutkin sitten korjaamo.

Oli vain kontakti vika, raapi liittimestä hapettumat ja taas pelasi. Kysyin paljonko olen velkaa. Vastasi, että maksa omatuntosi mukaan. Olin Lappeenrannassa käynyt Alkossa ja annoin pullon kossua. Kelpasi maksuksi oikein hyvin.

Oli muutenkin yksi elämäni pelottavampia ajoreissuja, täysin pääkallokeli ja jenkki "kitkat" alla, lukkoperä ja näkyvyys nolla, loska tukki muutoinkin heikot ajovalot.

Mustan paholaisen ostin itseasiassa sen tekniikan joka oli tarkoitus siirtää Oldsiin. Sellaiselta pitkän linjan harrastajalta joka oli rakentanut asiallisen n. 300 hevosvoiman koneen joka kyyditti korotettua 2200 kilon tyhjäpainon omaavaa vania matka-ajossa 11-12 litran pintaa. Aika hyvin. Mutta jotenkin ihastuin siihen vaniin eikä sitä tekniikkaa sitten koskaan siirretty. Sellainen asenneauto joka herätti huomiotakin, poliisienkin. Aika usein sai parkkeerata tienposkeen :)

Kyllä noita Rivieroita näkee täällä silloin tällöin, kesäisin Eläintarhan Nesteen cruisingissa bongaa melko varmasti, puolisen tusinaa yksilöä siinä kai pyörii. On vaan niitä autoja joiden hinta ei ainakaan laske, voi karata liian kauas se hinta.

• taidan tietää?
        a-teisti kirjoitti:

Olitko T.V:n tuttuja Aurasta? Ajoit myös 626 2.0i Mazdalla? 2000 luvun vaihde?

• taidan tietää? kirjoitti:

Olitko T.V:n tuttuja Aurasta? Ajoit myös 626 2.0i Mazdalla? 2000 luvun vaihde?

Minuako tarkoitit? En ole, enkä myöskään ole ajellut muilla kuin jenkeillä.

• vdfcvdfvbgf
    • Kalapagos (ei kirj.)

Tiede ja Urheilulehti ainoastaan tällä hetkellä. Aiemmin olen tilannut mm. GEO, Suomen Kuvalehti ja Hesari. Ihan päteviä kaikki, mutta ei vain ehdi lukea niin lopettelin sitten ison osan. Niin ja tilasin minä jossain kohtaa Luonto ja Kuluttaja lehtiä.

Ja kajakilla soutelu on tosiaan ihan hauskaa hommaa varsinkin öiseen aikaan. Itse muutamana kesänä harrastelin yömelontoja, kun olin leirintäalueella töissä. Ei siellä norppia ollut, mutta sen muistan, että vihaiset lokit kävivät kimppuun ja ruiskauttelivat jätöksiään päälleni, kun meloin vahingossa liian lähelle pesää.

• Joo, niihin pesimäluotoihin on syytä jättää etäisyyttä jos ei halua paskapommeja niskaansa. Onpa joskus vienyt lierihatunkin päästä lokki.

Olen ollut myös leirintäalueella töissä, faija piti kesäisin leirintäaluetta. Siellä yritin opetella purjehtimaankin. Siinä kävi niin, että myötätuulessa pääsin kyllä optimistijollalla vastarannalle sujuvasti tuurilla mutta faijan piti hakea jolla peräkärryllä pois :)

Sen jälkeen en ole purjehtinut, kerran oli työnantajan moottoripurjehtija lainassa, oikein Nauticat mutta purjeita ei nostettu kun ei oltaisi osattu ajaa luultavasti kuin kiville. Moottorilla vain ajeltiin.

• 12 + 6

Postiluukusta tilattuna tipahtaa vain Yhteiskuntapolitiikka.
      Olen uskovainen.

• qqqqqqqwerr
      • keljuttaa

"The Voice of Atheism since 1881"

Eikö ateistit nyt aina sano että ateismi on vain jumaluskon puutetta.
        Eli sillä ei ole ääntä, eikä mielipiteitä, paitsi tietysti se että Jumalaan ei ole syytä uskoa.

• qqqqqqqwerr
        keljuttaa kirjoitti:

"The Voice of Atheism since 1881"

Eikö ateistit nyt aina sano että ateismi on vain jumaluskon puutetta.
        Eli sillä ei ole ääntä, eikä mielipiteitä, paitsi tietysti se että Jumalaan ei ole syytä uskoa.

Lällätilää. The Freethinker on lehti, joka on aina hyökännyt uskonnollista taikauskoa vastaan tieteen, oppineisuuden, filosofian, etiikan ja arkijärjen keinoin. Ateismilla ei tietenkään ole kirjaimellisesti ääntä, vaan tuolla viitataan siihen, että siinä käsitellään asioita ateistisesta näkökulmasta käsin. Lehdessä esitetyt mielipiteet ovat kirjoittajiensa mielipiteitä, eikä mitään ateismin "pyhiä kirjoituksia", joiden kanssa pitäisi välttämättä olla samaa mieltä.

• At-eisti
        qqqqqqqwerr kirjoitti:

Lällätilää. The Freethinker on lehti, joka on aina hyökännyt uskonnollista taikauskoa vastaan tieteen, oppineisuuden, filosofian, etiikan ja arkijärjen keinoin. Ateismilla ei tietenkään ole kirjaimellisesti ääntä, vaan tuolla viitataan siihen, että siinä käsitellään asioita ateistisesta näkökulmasta käsin. Lehdessä esitetyt mielipiteet ovat kirjoittajiensa mielipiteitä, eikä mitään ateismin "pyhiä kirjoituksia", joiden kanssa pitäisi välttämättä olla samaa mieltä.

Mulle tulee Alibi, Seiska ja Mustanaamio. Hesarit luen netissä.

• kjfkdaj

Alibi, Jallu, Tex Willer.

• toi muuten on

vapari

• Sanomalehden suhteessa olen ns. sellumies.

Siis paperinen Turun Sanomat.

Suomen Kuvalehden päätomittajan toimi 18 vuotta konservatiivinen teologi Tapani Ruokanen joka ei ollut ns. "sanomalehtimies" mutta uusi PT Ville Pernaa on vielä kysymysmerkki.

No joo jäsenlehtenä minulle tulee Caravan-lehti.

• raamattu 1933

nyt se sitten selvis lopullisesti, miksi ateistit on tyhmiä, kuin talonpojan saapas.
      Jos haluatte viisastua, siirtykää raamatun pariin, sieltä löytyy elämän tarkoitus ja se viisaus mitä ihminen tarvitsee elämänsä aikana elääkseen rehtiä elämää

• Kirjoitit todellista totuutta, jota ei tietysti ole olemassakaan ja kaikkein vähiten trolleilla.

Katsos- kukaan ei koskaan epäile oman älyn korkealentoisuutta vaan aina toisten.

Kiitämme: E......

• Lukeminen = hah hah
        epikuros kirjoitti:

Kirjoitit todellista totuutta, jota ei tietysti ole olemassakaan ja kaikkein vähiten trolleilla.

Katsos- kukaan ei koskaan epäile oman älyn korkealentoisuutta vaan aina toisten.

Kiitämme: E......

Mä en totta puhuen lue yhtään mitään. Eikä edes hävetä tunnustaa tätä.

• anneli jokinen
        Lukeminen = hah hah kirjoitti:

Mä en totta puhuen lue yhtään mitään. Eikä edes hävetä tunnustaa tätä.

ainoa rehellinen vastaus tässä vietiketjussa, kiitos siitä.

• vie kalatkin järvest
        anneli jokinen kirjoitti:

ainoa rehellinen vastaus tässä vietiketjussa, kiitos siitä.

Kateusko iski kun huomasit, että muut sivistävät itseään lukemalla?

• "Jos haluatte viisastua, siirtykää raamatun pariin, sieltä löytyy elämän tarkoitus ja se viisaus mitä ihminen tarvitsee elämänsä aikana elääkseen rehtiä elämää"

Raamattu toki löytyy kirjahyllystä mutta mitään viisauksia ei sen sivuilta löydy, päinvastoin mitä useammin sitä lukee sitä typerämmäksi se käy.

• jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Jos haluatte viisastua, siirtykää raamatun pariin, sieltä löytyy elämän tarkoitus ja se viisaus mitä ihminen tarvitsee elämänsä aikana elääkseen rehtiä elämää"

Raamattu toki löytyy kirjahyllystä mutta mitään viisauksia ei sen sivuilta löydy, päinvastoin mitä useammin sitä lukee sitä typerämmäksi se käy.

raamatun lukeminen vaatii ensin kokonaisuuden ymmärtämistä, ennekuin voi siirtyä yksittäisiin aiheisiin.
        Ateistin järjenkäyttö tavalla se ei ole koskaan mahdollista.

• Smackman.
        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

raamatun lukeminen vaatii ensin kokonaisuuden ymmärtämistä, ennekuin voi siirtyä yksittäisiin aiheisiin.

Miksi sitten ateistit tuntevat raamatun paremmin kun hihhulit?

• jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

Luin raamatun ensimmäisen kerran kun teini-iässä pohdin papin uraa ja sen seurauksena minusta tulikin ateisti. Uskallan väittää että kokonaisuus on paremmin hallussa kuin useimmilla uskovilla. Ainakin tällä palstalla viihtyvillä uskovilla tuntuu olevan aika kehnonlaista raamatun ymmärtämistä.
        Viimeksi luin raamatun kannesta kanteen edelliskesänä ja tuntuu että joka lukukerta löytyy jotain uutta ja jokaikinen löytö vahvistaa ateismiani.

Useimmat uskovat eivät lue raamatusta paljoa muuta kuin evankeliumeja ja ehkä sananlaskuja, harva on koko teosta lukenut.

• Jukka Vantaalta

Tilasin ennen tieteenkuvalehteä,iltalehteä,mikrobittiä ja suomen kuvalehteä mutta 16vuoden työuran jälkeen jouduin työttömäksi YT-neuvotteluiden jälkeen niin peruin kaikki tilaukset,käyn kuitenkin lähikirjastossa lukemassa kyseiset lehdet ilmaiseksi.

• Viitti kitusti

Mä en lue kuin miestenlehtiä ja pornoa. Niistäkin mä katselen vaan kuvat. Lopetin lukemisen sen jälkeen kun vaihdoin raamatun pornolehtiin Vapareiden kampanjassa.

Elämä menee alas viemäristä mutta menköön.

• Viitti kitusti
        Viitti kitusti kirjoitti:

Mä en lue kuin miestenlehtiä ja pornoa. Niistäkin mä katselen vaan kuvat. Lopetin lukemisen sen jälkeen kun vaihdoin raamatun pornolehtiin Vapareiden kampanjassa.

Elämä menee alas viemäristä mutta menköön.

Nykyään luen vaan Israelin ystävät-lehteä missä messiaaniset juutalaiset antavat Jumalallisia käskyjä siitä miten minun pitää hakkaa päätäni seinään ja rankaista itseäni koska olen vääräuskoinen koira.

• Tällä hetkellä ei tule kuin Kaleva (paikallislehti). Mikrobitti, tiede,juoksija ja historia-lehdet ostan yleensä kirpputoreilta tai spr :n kontista, halvalla hyvää lukemista :)

• hihuatte

En osaa lukea.

• hihuatte

En osaa lukea.

• Speedy.

Etkä näköjään kirjoittaakaan.

• Rapanhapakko

En tilaa mitään. Ostelen iltapäivälehtiä ja ainakin viikottaisen teeveelehden. Irtonumeroina ostan joskus tiede- tekniikka- historia- avaruus- ilmailu- erä- ja aselehtiä.

Pornoa en nykyään, koska netti. Aiemmin suosin Clubia, Mayfairia, Barely Legalia ja Hawkia (hei on ne yli 18 vee !!!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe