Miten menetellä tilanteessa, missä helluntaikirkko on ominut itselleen vuosikymmeniä toimineen helluntaiseurakunnan, perustamalla helluntaikirkkoseurakunnan ja siirtämällä (kepulikonstein) kaiken rukouksella ja uhraamisella kerätyn omaisuuden helluntaikirkolle? Kaikki vastuussa olevat henkilöt ovat armottomia helluntaikirkkoihmisiä, vanhan seurakunnan puolella ei ole ainuttakaan vanhimistossa olevaa. Kuinka voi erota lakanneesta helluntaiseurakunnasta, kun kukaan ei ole enää ottamassa vastaan eroilmoitusta?
Kuinka erota lakanneesta helluntaiseurakunnasta?
21
112
Vastaukset
- Auttaja parhain
Tietääkseni Suomesta ei ole kadonnut yhtäkään helluntaiseurakuntaa.
Menet omaan seurakuntaasi ja kerrot haluavasi erota seurakunnastasi. Puhelimellakin asian voi hoitaa. Numero on tässä: 02 633 1213- lukumäärä
Mulla on sitten parempi tieto, että on. Lukumääräisesti on tullut muita kyllä
- Asanti sana
Tampereen helluntaiseurakuntaa ei enää ole. Siellä touhuavat vieraat ihmiset.
- Pääkonttorin mies
Oletko jo tutustunut Pirkanmaan Perinteiseen Helluntaiseurakuntaan? Olen kuullut seurakunnasta paljon hyvää, se ylläpitää helluntailaisia traditioita kuten jo isämme ovat liki sadan vuoden ajan toimineet. Jos olet eläkkeellä, löydät helposti ikäisiäsi uskonystäviä.
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Oletko jo tutustunut Pirkanmaan Perinteiseen Helluntaiseurakuntaan? Olen kuullut seurakunnasta paljon hyvää, se ylläpitää helluntailaisia traditioita kuten jo isämme ovat liki sadan vuoden ajan toimineet. Jos olet eläkkeellä, löydät helposti ikäisiäsi uskonystäviä.
Täytyisi kai erota ensin lakanneesta helluntaiseurakunnasta pois. Yai toinen vaihtoehto, siirtopaperit, mutta kuka kirjoittaa siirtopaperit lakanneesta helluntaiseurakunnasta??
- Turha riita
Että on itsekeskeistä tekstiä. Kun Asanti ei pidä Helluntaikirkosta, seurakunta on hänen mielestään lakannut olemasta. Ja hui kauhistus, jos siellä on joku vieras ihminen. Mikä niihin estää tutustumasta?
Miten helluntailaiset jaksavat tätä toistakymmentä vuotta jatkunutta kirkkofobiaa? Jos liikun jossain Suomessa ja huomaan, että jossain on menossa Helluntaiseurakunnan kokous, en kysy kuuluuko tämä seurakunta Helluntaikirkkoon, koska sillä ei ole minulle mitään merkitystä. - aloittajalla asiaa
Turha riita kirjoitti:
Että on itsekeskeistä tekstiä. Kun Asanti ei pidä Helluntaikirkosta, seurakunta on hänen mielestään lakannut olemasta. Ja hui kauhistus, jos siellä on joku vieras ihminen. Mikä niihin estää tutustumasta?
Miten helluntailaiset jaksavat tätä toistakymmentä vuotta jatkunutta kirkkofobiaa? Jos liikun jossain Suomessa ja huomaan, että jossain on menossa Helluntaiseurakunnan kokous, en kysy kuuluuko tämä seurakunta Helluntaikirkkoon, koska sillä ei ole minulle mitään merkitystä.Puhut itsesi puolesta, niin kuin teetkin.
- Pääkonttorin mies
mazdels kirjoitti:
Täytyisi kai erota ensin lakanneesta helluntaiseurakunnasta pois. Yai toinen vaihtoehto, siirtopaperit, mutta kuka kirjoittaa siirtopaperit lakanneesta helluntaiseurakunnasta??
Pyysitkö sinä siirtokirjan kun erosi helluntaiseurakunnasta
- tode*
Turha riita kirjoitti:
Miten helluntailaiset jaksavat tätä toistakymmentä vuotta jatkunutta kirkkofobiaa? Jos liikun jossain Suomessa ja huomaan, että jossain on menossa Helluntaiseurakunnan kokous, en kysy kuuluuko tämä seurakunta Helluntaikirkkoon, koska sillä ei ole minulle mitään merkitystä.näihän se on! On olemassa vain pieni ryhmä helluntailiikkeessä, joka jaksaa edelleen pitää pari vuosikymmentä jatkunutta meteliä srk rekisteröitymisestä.
Porilaisten töttöily on taas nostanut asian pinnalle ja ns. perinteistä helluntaiuskoa kannattavat ovat saaneet tällä palstalla tuekseen helluntailaisuutta syystä tai toisesta vastustavat kirkoittajat. Heillä on tietenkin kaikilla omat motiivinsa liittyä Helluntaikirkkoa moittivaan kuoroon.
Vaikka kaikki seurakunnat eivät helluntaikirkkoon kuulukaan, niiden elämä kulkee entisiä uomiaan, vaikka muutama aitoa, oikeaa raamatullista helluntailaisuutta kuuluttava onkin niistä poistunut.
Ilmaisusi "kirkkofobia" osuu mielestäni ytimeen!
- ei hellari
Mene lähimpään helluntaiseurakuntaan, joka ei ole kirkko! Kerro asiasi siellä ja jos haluat jatjkaa helluntaiseurakunnassa liity asinne, mutta jollet niin silloinhan sinä olet vapaa, etkä enää kuulu mihinkään seurakuntaan näillä nimityksillä kulkeviin. Jos kuitenkin olet edelleen uskossa, niin kuulut Jumalan asettamaan paikallisseurakuntaan, joka on Raamatun mukaan ainut oikea seurakunta paikkakunnallaan!
- Jeesuksen nimessä...
Kyllähän se riittää kun alkaa etsimään ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanurskautta, sitä Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi riittävää, sitä Jumalan valtakunta yhteyden / yhtenäisyyden Kristuksessa Jeesuksessa mahdollistavaa, sitä oikeasti Raamatun UT mukaista Kristillisyyttä. Hänessä, jokaista jäsentään myöden yhteiseksi hyväksi, keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpitoyhtydessä yhteistyön ja toimimisen / vaikuttamisen mahdollistavaa yhteyttä.
Tälle vasta Oikeasti Krist. sin osoittavasti / todistavasti, oikein, sen kullekin turvallisen ja turvatun kaikinpuolisen hyvinvointi elämän ja tulevaisuuden mahdollistavalle ja takaavalle, elämän tielle lähtemään / nmiillä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisilla ehdoilla yhtymään haluavia etsivä, vähäinen, valkeudeksi / herätykseksi sanoman tuojaksi, ja tämän kaikille hyväksi vaihtoehdon puolesta toimivaksi kutsuttu / armoitettu palvelijansa - seurakuntalainen9
Tuossa 'ei Hellari' vastasi jo niin hyvin, ettei tarkoitus ole laittaa paremmaksi. Keskustella kuitenkin.
Olen joskus ajatellut samaa kuin aloittaja, joka ei ole rannikkoseuduilta ja joka on eri paikkakunnalta kuin minä.
Helluntaikirkon edustaja ei koskaan kirjoita minulle siirtotodistusta enkä hyväksy että kukaan muukaan sitä kautta todistusta hankkii. Jos ei oma todistukseni kelpaa niin olkoon kelpaamatta. Sittenhän olen vapaa, kuten aikaisemmin viestissä jo oli.
Syy on se että Helluntaikirkko on pörkkäleestä.- maze, ei kirjuttautu
Olen samaa mieltä. Minä en kanssa ole rannikkoseudulta ja olen eri paikkakunnalta kuin sinä. Helluntaikirkko on kuitenkin erittäin harhaoppinen ja erittäin menestysteologinen. Tämä on tosiasia, joka pitää kriittisyyden nimissä tuoda esille, vaikkakin helluntailaiset eivät halua, että tuon esille. Lisäksi Helluntaikirkko on helluntailais-karismaattinen, vaikka ulkomailla helluntaikirkot ovatkin erilaisia ja niiden herätykset ovat todellakin erilaisia. Helluntaikirkko on lisäksi tehnyt entisen seurakuntansa sisään toisen seurakunnan, joka on myös tärkeä tärkeä asia tuoda esille, vaikka helluntailaiset koettavat pimittää tämän tiedon.
- Soffiina
Jossain kai täytyy olla edes jollain tavoin laillinen helluntailainen taho, jolta voi kysyä asiasta. Jos ei, kysy poliisilta. Ja vaadi selvä paperi allekirjoituksineen, päivämäärineen ja seurakunnan leimoineen, josta ilmenee, että sinut on poistettu Huijaripuljun kirjoista.
- seurakuntalainen9
"Helluntaikirkon edustaja ei koskaan kirjoita minulle siirtotodistusta enkä hyväksy että kukaan muukaan sitä kautta todistusta hankkii".
Kyllähän Helluntaikirkkolaiset todistukset kirjoittavat.
Tuossa oli ajatuksena että minulle eivät kirjoita, koska en heiltä sellaista pyydä enkä heitä todistuksen kirjoittajiksi hyväksy.
- pakkopulla
Kun on niin paljon hajalla olevia,vieläkään ei ole ketään,ei edes lähikunnissa,joka perustaisi Ristinkansa seurakunnan Poriin.Jos tuo kirkkokunta noudattaa lakia ja lähtee veke,niin käykää hyvänen aika poistamassa kyltti,jossa lukee sana kirkko ja laittakaa häpeäkyltin tilalle,jo toinen nimi.
- maze, ei kirjuttautu
Minä, Peku, Rea, DoctorT, Koditon, Kotia vailla ja vielä nimimerkki Helluntaikirkko ryöstäjänä olisimme valmiit perustamaan Poriin uuden seurakunnan entisen sisälle. Yhdistysseurakuntahan on raamatullinen, ei ollenkaan helluntailais-karismaattinen, eikä niinollen harhaoppinen, eikä vähääkään menestysteologinen. Kyltit pois, se on selvä. Kyltit on bhyvöä vaihtaa ihan vain kriittisyyden takia. On tärkeää olla kriittiinen, jotta asiat voidaan tuoda julki, vaikka helluntailaiset ovat jo minun nuoruudessani vastustaneet asioiden julkituomista, paitsi seurakunnan kokouksessa.
- Pääkonttorin mies
maze, ei kirjuttautu kirjoitti:
Minä, Peku, Rea, DoctorT, Koditon, Kotia vailla ja vielä nimimerkki Helluntaikirkko ryöstäjänä olisimme valmiit perustamaan Poriin uuden seurakunnan entisen sisälle. Yhdistysseurakuntahan on raamatullinen, ei ollenkaan helluntailais-karismaattinen, eikä niinollen harhaoppinen, eikä vähääkään menestysteologinen. Kyltit pois, se on selvä. Kyltit on bhyvöä vaihtaa ihan vain kriittisyyden takia. On tärkeää olla kriittiinen, jotta asiat voidaan tuoda julki, vaikka helluntailaiset ovat jo minun nuoruudessani vastustaneet asioiden julkituomista, paitsi seurakunnan kokouksessa.
Onnea vaan uudelle seurakunnalle.
- maze, ei kirjuttautu
Pääkonttorin mies kirjoitti:
Onnea vaan uudelle seurakunnalle.
Kiitos kiitos! Täällä me jo olemme kokeneet voimakasta yhteisöllisyyttä ja tästä on hyvä jatkaa. Meillä toimii keskenämme ilmiselvästi Paavalin toivoma "sama mieli ja sama ajatus".
Muistutan vielä, että Helluntaikirkko on helluntailais-karismaattisena harhaoppinen ja kaikenkukkuraksi menestysteologinen ja pisteenä ii:n päälle rystänyt miljoonaomaisuuden itselleen. Kaikki tämä ihan vain kritiikkinä, ja helluntailaisten parhaaksi, kuten veli Peku tapaa sanoa. - :=)
maze, ei kirjuttautu kirjoitti:
Kiitos kiitos! Täällä me jo olemme kokeneet voimakasta yhteisöllisyyttä ja tästä on hyvä jatkaa. Meillä toimii keskenämme ilmiselvästi Paavalin toivoma "sama mieli ja sama ajatus".
Muistutan vielä, että Helluntaikirkko on helluntailais-karismaattisena harhaoppinen ja kaikenkukkuraksi menestysteologinen ja pisteenä ii:n päälle rystänyt miljoonaomaisuuden itselleen. Kaikki tämä ihan vain kritiikkinä, ja helluntailaisten parhaaksi, kuten veli Peku tapaa sanoa.:)
- seurakuntalainen9
Suomessa asui 1940-50 -luvuilta asti aina 1980-luvulle asti henkilöitä, jotka eivät olleet hakeneet Suomen kansalaisuutta.
Asuivat tosin aikaisemmin myös varmuuden vuoksi Ruotsissa.
He olivat Viron eli Eestin kansalaisia.
Saadakseen Suomen kansalaisuuden, olisi heidän pitänyt anoa vaha kansalaisuutensa pois. He katsoivat vakaumuksellisesti, että jos he vanhan kansalaisuutensa jostakin vapaaksi hakevat, on se Eestin valtio.
Neuvostoliitolta he eivät aikoneetkaan kansalaisuutensa vapauttamista hakea.
Tämän voi joku kertoa yksityiskohtaisemmin tai tarkemmin.
Tämä on ketjun aiheeseen verrattava asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1996110Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442307
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2301425- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256