Hihhulit tietävät itsekin tunnustaessaan uskoaan, ettei heillä ole minkäänsortin yhteyttä minkäänsortin jumalaan. Tuo tyhjyyden tunne synnyttää heissä heidän tahtomattaan valtavan ahdistuksen ja tuskan. He tajuavat valehtelevansa, mutta onnistunut aivopesu on tehnyt heistä robotteja, joiden on mahdotonta myöntää totuus itselleen tai muille.
Käännytysyritykset ovat hihhuleille tärkeää ahdistuslääkettä. Heitä helpottaa, jos paljastaa uskomattomille uskonsa. Jumalan olemattomuus tuntuisi yksinään sietämättömän pahalta. Paras "varmuus" Jumalan olemassaolosta saadaan, kun joku vieläpä hurahtaa samaan uskoon. Jumalan olemattomuuden ahdistus lievittyy siitä kuitenkin vain tilapäisesti. Siksi useimmat hihhulit jatkavat aktiivista valehteluaan kuolemaansa asti, vaikka tuntevat ahdistuksellaan olevansa väärässä.
Uskovaisia ahdistaa
7
78
Vastaukset
- niinpä niin
Totta. Tosin uskovaiset nimittävät ahdistustaan koettelemukseksi. Sama tila silti.
- zyrt
ivät he edes ole yksimielisiä siitä millainen se heidän jumalansa on ja mitä se tahtoo.
- FFFFFFFFFFFFF
onko faktaa väitteellesi, kyllä kaikilla on sama jumala
- Puustisen Lasse
FFFFFFFFFFFFF kirjoitti:
onko faktaa väitteellesi, kyllä kaikilla on sama jumala
Ei tarvitse kun katsella palstan hihhuleiden touhuja, pelkää sotkemista ja häiriköintiä.
Johtuu varmaan siitä että hihut itse tietävät että jumalaa ei ole olemassakaan mutta ovat niin herkkiä siitä kun viisaampi tulee sanomaan itsessään selviä asioita. - jaana turusta
Puustisen Lasse kirjoitti:
Ei tarvitse kun katsella palstan hihhuleiden touhuja, pelkää sotkemista ja häiriköintiä.
Johtuu varmaan siitä että hihut itse tietävät että jumalaa ei ole olemassakaan mutta ovat niin herkkiä siitä kun viisaampi tulee sanomaan itsessään selviä asioita.Ateistimies on:
Pakonomainen tarve suorittamiseen tai harrastamiseen, tuo ateisti miehelle hallinnan tunteen ja turvallisuutta elämään. Suorittaessaan itse itselle määrättyjä tehtäviä ateisti mies kokee onnistuneensa "miehen" tehtävässään. - Speedy.
jaana turusta kirjoitti:
Ateistimies on:
Pakonomainen tarve suorittamiseen tai harrastamiseen, tuo ateisti miehelle hallinnan tunteen ja turvallisuutta elämään. Suorittaessaan itse itselle määrättyjä tehtäviä ateisti mies kokee onnistuneensa "miehen" tehtävässään.Ei kirjoituksillasi ole mitään painoarvoa, olet vain yksinkertaisesti mielisairas.
- hiiohoi hihu
jaana turusta kirjoitti:
Ateistimies on:
Pakonomainen tarve suorittamiseen tai harrastamiseen, tuo ateisti miehelle hallinnan tunteen ja turvallisuutta elämään. Suorittaessaan itse itselle määrättyjä tehtäviä ateisti mies kokee onnistuneensa "miehen" tehtävässään."Ateistimies on:"
Hihhulinainen on:
Pakonomainen tarve käännyttämiseen tai näännyttämiseen tuo hihunaiselle oikeassa olemisen tunteen ja turvallisuutta elämään. Ollessaan pedofiliaan taipuvaiselle miehelleen lapsentekokone hihunainen kokee onnistuneensa vaietessaan seurakunnassa todisteista kuvittelemansa "Jumalan" antamassa tehtävässään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012488Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä911250Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1795147Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353780Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963594Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543257Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092944Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132638Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie572207Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192015