Saanko iloita Baabelin ja jumalattomien tuhosta?

Jerusalem vs. Babel

Kuuntelin kuulokkeilla ääniraamattua, profeetta Jesajan kirjan 10-14 lukuja. Raamattu kuvaa noissa luvuissa todella rajuin sanoin, kuinka Jumala tulee tuhoamaan Babylonian ja maan jumalattomat. Jesajan kautta Jumala kuvaa kauhistuttavin runollisin kielikuvin jumalattomien kohtaloa, jae jakeen perään Jumala kertoo tuhoavansa maan tasalle Babylonian palatsit ja ylpeät vääryyden rakastajat.

Yhtäkkiä huomasin hymyileväni innostuneesti ja riemua sydämessäni tuntien. Tunsin että oikeudenjanoni tulee tyydytetyksi. Iloitsin siitä, että ihmiskunnan pahuus tuhotaan järkyttävällä tavalla.

Olen viime aikoina ollut ahdistunut ja vihainen ihmiskunnan pahuudesta ja kieroutuneisuudesta, kun olen katsellut uutisia Ukrainan tilanteesta ja esim. tuntemattomien ihmisten pahoinpitelyistä Suomessakin. Inhoan ylitsevuotavalla raivolla myös omia syntejäni, joita olen menneisyydessäni ennen uskoon tuloa tehnyt. En halua enää tehdä syntiä. Olen uskoon tultuani elänyt uskosta käsin ja vakavasti parannuksessa.

Onko teidän muitten uskovaisten mielestä ok iloita jumalattomien tuhosta, niiden, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan, vaikka heille on tarjottu evankeliumia?

7

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähimmäisenrakkautta

"Onko teidän muitten uskovaisten mielestä ok iloita jumalattomien tuhosta, niiden, jotka eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan, vaikka heille on tarjottu evankeliumia?"

Kukaan muu, kuin "uskovainen" ei kehtais tuommoista edes kysellä.
      Näkee millaisia piruja te olette muita ihmisiä kohtaan.

• Jerusalem vs. Babel

Etkö itse siis vihaa omaa ja muiden ihmisten pahuutta? Etkö iloitse siitä, että ihmiskunnan pahuus tuhotaan?

• Lähimmäisenrakkautta
        Jerusalem vs. Babel kirjoitti:

Etkö itse siis vihaa omaa ja muiden ihmisten pahuutta? Etkö iloitse siitä, että ihmiskunnan pahuus tuhotaan?

No kylläpä sulla eriomaisen hyvällä ihmisellä, sitten riemua riittää.

• sitä sun tätä
        Lähimmäisenrakkautta kirjoitti:

Ettei ihan sydän pakahtuisi!

• Jerusalem vs. Babel
        Lähimmäisenrakkautta kirjoitti:

"sulla eriomaisen hyvällä ihmisellä"

Johan sanoin, että olen itsekin tehnyt syntiä. Mitä siis tarkoitat kommentillasi?

• Rukous ja Rakkaus!

Elkää iloitko Paholaisten teosta,se ei kuulu Uskovalle,sen asian pitäsi kokea Hengessäkkin,mutta iloitkaa siitä mitä Jumala tekee se on ilomme,hän tekee aina oikeudenmukasesti,vaikka ei sitä moni tajua,mutta me tajuamme,jotka olemme Jeesuksen Kristuksen kautta pelastetut,niin minä ainakin toivon teidän tajuavan,vai olenko väärässä,mieti sitä omassa mielessäsi!
      Rukoilkaa että ei paha saisi valtaa,kenessäkään ! Ari

• Jerusalem vs. Babel

Aamen! Tämän allekirjoitan.

Jumala ei koskaan tee mitään väärää. En siis tehnyt väärin iloitessani Jumalan suunnitelmista Jesasjan kirjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      273
      2824
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      40
      2259
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1697
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      104
      1640
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1297
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1233
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1159
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1112
    Aihe