Adventismi aiheuttaa uupumusta

on SE niin rankkaa

Seitsemännen päivän adventismi voi sairastuttaa ihmisen uupumukseen ja jopa masennukseen sillä näin kertoo entinen adventtikirkon aktiivijäsen.
Paras lääke tähän on Adventtikirkosta eroaminen ja uuden mielenkiintoisen harrastuksen aloittaminen vaikkapa kärrynpyörän uudelleen keksimisen.
Eräs nimeltä mainitsematon copypaste-raamatunopettaja kertoo hotellistaan käsin: "Väsyin evankeliumin työhön rehkin sitä liikaa monissa muodoissa".

Kerrostalokyttääjän adventistin rooli on aika rankka kohtalo miehelle joka on parhaassa iässä: "Asumisen luottamustehtävät toivat huolia ihmisistä joilla oli ongelmia asumisessa. Yritin neuvoa hyvät vuokratavat aina."

Miksi adventismi voi olla niin rankkaa?

21

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Minä en ole puhunut sanaakaan naapurustoni yksityis- perhe- intiimi- asioita koskaan. Tästä voi vetää johtopäätöksiä. Vieläkin olemassa oleva aktiivisuus
      asukasdemokrtian metodilla luottamustehtävät siinä- yksi on ollut ainakin koko ajan vielä. Tuo on normaalia lakisääteistä- lain edellyttämää legitiimiä toimintaa asuntoyhtiöissä yhtiökokoukset ja asukasdemokratia. Liittyy normaaliin tavalliseen asumiseen- ja asumisen asioiden hoitoon jokaisessa taloyhtiössä.
      "Kerrostalokyttääjät" toimivat erilaisella metodilla- heitä ei ole valtuutettu- ja toiminta ei ole legitiimiä siis puhua ihmisten intergriteettiä loukkaavasti- Minä en ole puhunut ihmisten yksityis- intiimi- enkä perheasioita ja luottamustehtävissä- niin kuin virkatoimissakin ihmiset joille kertyy tietoa ihmisten yksityiselämästä on vaitiolovelvollisia. Olen tuota noudattanut. Lisäksi isä opetti pikkupoikana mikä naapurin asia ja mikä on oma asia- ja mikä oma lompsa ja mikä toisen lompsa.
      Asukasdemokratian yhtiöjärjestykseen on suomessa lainsäädäntö joka velvoittaa ja asettaa rajat.

Mikä tahansa rasitus josta ei palaudu, eli ei lepää aiheuttaa pitkällä juoksulla stressiä joka jos muuttuu pirtkä kestoiseksi laukaisee uupumuksen ja uupumusta seuraa aina masennus.
      Kyllä- jos Sinulla on esim-. kamala puoliso niin pitkäkestoinen stressi laukaisee arvaamattomia seurauksia, em. kaltaisia siis esim. Ihmisillä erilaisten rajoitetun rationaalisuuden tilojen summa pitkittyessään muuttuvat stressiksi jota ei ole levätty -palauduttu.

Minä en voi sille mitään että suvussani oli elämäntyökseen hevosajokalujen rakentamiseen pyhittyneitä ihmisiä noin 20, ja heidän lisäkseen vielä viidennen sukupolven isiään aikuistumiseen saakka avustaneet pojat 1920 luvulla syntyneet- ja tekivät noin yli 10 000 hevosajokalua yksi suku siis- Suomen sen aikaisille teille ja hankien kinoksille rekiä. En voi sille mitään ja tietenkin historia on mielenkiintoinen selvittää.

Aina kun iskee uupumus- on pakko olla erossa sieltä missä uupumus iski, jos aikoo toipua. Minulla meni 20 vuotta ennen kuin ajattelin että voisin tehdä samaa työtä missä joskus oli liikaa työtä. Osaan tämän asian kahdenkin kokemuksen perusteella.

Minä en ole copy-pastannut ainokaistakaan riviä koskaan- olen kaiken itse kirjoittanut !
      Sen mitä lainaan suoraan jonkun tekstiä ilmoitan aina lähdeviitteenä tekstin yhteydessä, jos siis suoraan lainaan tekstiä.

Minä vietän eläkepäiviä toistaiseksi. Harrastusten parissa. En ole palkan-nauttija missään toistaiseksi. Ehkö joskus vielä ?
      Euroopan koheesio- toivoo aktiivisuutta kaiken ikäisiltä.

Jumalan siunausta
      Jari Laurila

• ihmettelijä

Puolet näistä palstoista on tuota Jarin kohtaloa... Ovatko nämä palstat, Jari, sinulle jonkinlainen oma areenasi, kun yötä päivää kirjoitat, yleensä samaa sata ja tuhat kertaa. Onko tämä foorumi koko elämäsi sisältö?

• ei niitä jaksa lukea
        ihmettelijä kirjoitti:

Puolet näistä palstoista on tuota Jarin kohtaloa... Ovatko nämä palstat, Jari, sinulle jonkinlainen oma areenasi, kun yötä päivää kirjoitat, yleensä samaa sata ja tuhat kertaa. Onko tämä foorumi koko elämäsi sisältö?

samaa mieltä kuin ihmettelijä

• ihmettelijä kirjoitti:

Hei,

Onko Sinulla jotakin kivaa tarjota vai onko elämäsi sisältö seurata minua ?

Jeesus on ainoa jota seurataan ja joka on ainoa esimerkiksi kelpaava.
        '
        Kukaan ihminen ei koskaan kelpaa esimerkiksi eikä seurattavaksi täälläkään.
        Muuta puuhaa suosittelen.

Elämässä on paljon sisältöä paljon enemmän kuin uskotkaan, mutta onko Sinulla jotakin kivaa säpinää tarjota kun olet tietenkin vilpittömästi huolissani minun elämäni sisällöstä ?
        Jotakin vaihtoehtoista kivaa kehittävää säpinää tarjolla ? Eller hur ?

yst. t. Jari

• ihmettelijä
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei,

Onko Sinulla jotakin kivaa tarjota vai onko elämäsi sisältö seurata minua ?

Jeesus on ainoa jota seurataan ja joka on ainoa esimerkiksi kelpaava.
        '
        Kukaan ihminen ei koskaan kelpaa esimerkiksi eikä seurattavaksi täälläkään.
        Muuta puuhaa suosittelen.

Elämässä on paljon sisältöä paljon enemmän kuin uskotkaan, mutta onko Sinulla jotakin kivaa säpinää tarjota kun olet tietenkin vilpittömästi huolissani minun elämäni sisällöstä ?
        Jotakin vaihtoehtoista kivaa kehittävää säpinää tarjolla ? Eller hur ?

yst. t. Jari

Järkevä lausahdus,Jari: "Muuta puuhaa suosittelen..."

• Paetkaa kun voitte

Jari tekee aloituksen ja itse sitten vastaa.
      Pienet on hänelläkin kuviot.
      Mutta vastaisin aloitukseen:
      Adventismi ei ainoastaan aiheuta uupumusta ja masennusta vaan myös mielen muita sairauksia.
      Olihan E.W.kin narsisti,psykopaatti,harhainen skitso y.m.
      Ei kai oppilaat ole opettajaansa kummempia.

• Idemmältä

Paetkaa kun voitte-nimimerkille: Narsismi on myös joidenkin pastorien tauti - paraatiesimerkki löytyy Mikkelistä!

• Hei,

Mistä helvetistä Sinä olet saanut päähäsi tuollaista ?

jari

• Höpönlöpön
        Idemmältä kirjoitti:

Paetkaa kun voitte-nimimerkille: Narsismi on myös joidenkin pastorien tauti - paraatiesimerkki löytyy Mikkelistä!

Höpönlöpön

• copy/paste

Yhden lyhyemmän taisin Jarin viestiketjuista lukea ihan kokonaan ja sen jälkeen en yhtäkään, koska tiedän, että hän vain kopio oman "hotellinsa" /bordellin saastaisia asioita ja purkaa oman elämänsä tyhjyyttä, jonka tyhjyyden hän on saanut adventisteilta joskus lahjaksi.

• Voi voi kun on saastaista hotellissa.

jari

• ongelmia riittämiin

---------Adventismi ei ainoastaan aiheuta uupumusta ja masennusta vaan myös mielen muita sairauksia.-----------

Eipä tarvitse kuin katsoa yhden adventistisukuhaaran jälkeläisiä.
      Siellä paistaa sukurutsasta ja adventismista johtuneet mielenterveys- ja muut ongelmat.

• Jalostusta?

No kun ne saa naida vaan keskenään. Kaikki on jotenkin kaikkien serkkuja. Suomen Adventtikirkon populaatio on täysin sisäsiittoinen porukka sukupolvesta toiseen. "Geenijalostuksen" tuotokset sinänsä ovat jo kamalia, mutta lopun mielenterveydestä "hoitelee" sitten yhteisö sillä omalla pyhyydellään... niille voi sitten opettaa ihan mitä vaan,kaikki uppoaa.

• Voi voi kun on pössöä.

jari

• Adventismissa kiellot ja käskyt vain lisäävät jännitystä advarin yksitoikkoiseen elämään. Adventistien keskuudessa kun suurin jännitys on siinä, että jääkö "jäsen" rysän päältä kiinni ja kuinka kauan kestää ennen kuin ensimmäinen käry käy.
      Sitten kun kaikeksi harmiksi kuitenkin käry on käynyt, kun joku kateellinen ja puutteessa oleva seurakuntalainen on antanut ilmi epäilyksensä seurakunnan pastorille, niin ainahan silloin voi vedota siihen, että ei ollut kuitenkaan sisällä?
      Vain reittä hierottiin ja saatiin siten jäykkyys laukeamaan "jäsenestä" ilman muita pidemmälle menneitä toimenpiteitä?

• seuraillut

-ilmi-antajalle- Ketjun paras kirjoitus ja niin "paljastava"... Vaikka paljasteltu oli kai jo vähän aikaisemmin, kun se "jäsenkin" jo oli leikissä mukana. Ei kai niillä nyt kovin usein "jäsen" jäykisty, pitää se käyttää tilaisuus hyväksi, kun harvinaista herkkua on tarjolla. Kyttääjiä kuitenkin riittää ja sitten se käryn katku saa aikaan erilaisia hengitystiehyeiden reaktioita: osa alkaa nolona rykiä, jotkut haukkoa henkeä, seuraavat vetää syvään ilmaa röyhistyneisiin pyhiin keuhkoihinsa aloittaakseen shitstormin kärahtäneiden nokisille naamoille, osa on tikahtua nauruun, osa huokailee puutteessansa kaihoisasti ja loput vain kuolaavat.. No näinhän kuitenkin kaikki pääsevät tavalla tai toisella nautinnosta osalliseksi ja kaikki on hyvin - kelpaa odotella seuraavaa käryä...

• Voi voi kun mielikuvistusta piisaa koko ketjussa.

jari

• eikös vain?
        jarinhotelli kirjoitti:

Voi voi kun mielikuvistusta piisaa koko ketjussa.

jari

Totuus on joskus taruakin ihmeellisempää.
        Kyllähän sinun Jari se pitäisi luopiona tietää?

Monet adventtikirkon toimet Suomessa tosiaan tuntuvat siltä, että niissä on kyllä mielikuvitus laukannut ja kovaa.

• seuraillut
        eikös vain? kirjoitti:

Totuus on joskus taruakin ihmeellisempää.
        Kyllähän sinun Jari se pitäisi luopiona tietää?

Monet adventtikirkon toimet Suomessa tosiaan tuntuvat siltä, että niissä on kyllä mielikuvitus laukannut ja kovaa.

Eiköhän siellä ole laukattu ja ratsastettu muutoinkin kuin vain mielikuvituksen voimalla?

• Toto-miehet
        seuraillut kirjoitti:

Eiköhän siellä ole laukattu ja ratsastettu muutoinkin kuin vain mielikuvituksen voimalla?

Pastorikunta ratsastaa aaseilla ja muilla nelijalkaisilla ääliöillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4446
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      85
      4137
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3598
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3520
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      110
      2557
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2388
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2272
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2269
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2249
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2134
    Aihe