Monivamma

214

Psykiatrille meno, ja aattelin kysäistä onko täällä tietoa. Ahdstuslääke hakusessa, joka olisi samalla kipukynnystä nostava. Väsyttävä vaikutus plussaa... Eli univaikeuksia, ahdistushäirö, ja hermokipuja.. Lyricasta olen kuullut mut en tiedä haluanko sitä. Psykiatrini kyllä kuuntelee jos on omiakin ideoita.

6

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Triptyl
    • 214

Kiitos. Lueskelin lääkeinfon. Ei taida sopia käyttööni, koska käytössä Tramalit. Cympaltan olen testannut, ja ei sopinut sitten milään minulle.

• 1+1+1+1+1+1

Älä ota mitään hermomyrkkyjä, ellet sitten nimen omaan tavoittele aivovaurioita. Duloksetiini on erittäin myrkyllinen, kuten kaikki SNRI:t ja SSRI:t. Pregabalin taas olisi niin typerä veto, että en vaivaudu edes kommentoimaan, lyö itseäsi lekalla päähän niin saat paremman lopputuloksen. Jos haluat oikeaa apua jätä huumeet narkkareille ja mene terapiaan.

• 214

Lähinnä kipukynnyksen nostoon olen hakemassa lääkettä. Ahdistusoireet eivät ole päällimmäisenä. Mut välillä tämä kiireinen (nykyaikainen) työelämä vaatii veronsa. Unohdetaan tuosta alkuperäisestä kysymyksestä tuo ahdistus pois.

Tosin alan olemaan samaa mieltä. En joudu joka päivä tramaliakaan syömään, ja terapia tuskin auttaa hermokipuun. Näyttää siltä mitä olen googletellut, et paras vaihtoehto taitaa minulle olla tramal pahimpiin vaivoihin, ja koitettava muuten olla ilman pitkäaikaista lääkitystä. Perus panadoolit,buranat, yms ovat joka päiväisiä, ja olen ajatellut että josko ne saisi korvattua jollain "vähempi" haittaisella? "masennuslääkityksellä".

Kiitän kannan otostasi.

• 1+1+1+1+1+1

Jos kuvittelet, että niin sanotut "masennuslääkkeet", joita muuten myös joskus kivunhoitoon kuulee käytettävän, ovat vähemmän haitallisia kuin panadolit ja buranat et ole perehtynyt aineisiin riittävällä tarkkuudella. Kivunhoito on tietenkin asia johon en osaa ottaa kovinkaan hyvin kantaa, mutta ahdistuksen poistamiseen tarvitaan aina terapiaa, ei lääkkeitä. Lääkkeet ovat vain ihan akuuttiin hätätilanteeseen, ei jatkuvaan käyttöön tarkoitettuja.

• 214
        1+1+1+1+1+1 kirjoitti:

Jos kuvittelet, että niin sanotut "masennuslääkkeet", joita muuten myös joskus kivunhoitoon kuulee käytettävän, ovat vähemmän haitallisia kuin panadolit ja buranat et ole perehtynyt aineisiin riittävällä tarkkuudella. Kivunhoito on tietenkin asia johon en osaa ottaa kovinkaan hyvin kantaa, mutta ahdistuksen poistamiseen tarvitaan aina terapiaa, ei lääkkeitä. Lääkkeet ovat vain ihan akuuttiin hätätilanteeseen, ei jatkuvaan käyttöön tarkoitettuja.

Näin minä juuri kuvittelin. Tosin tiedän että lääkkeet ovat vain akuuttin hätätilanteeseen, mutta selässäni sen verran vikoja, ettei ilman leikkausta kipuun ole apua, ja leikkaus on ortopedin mukaan sen verran iso, että suositteli itse pärjäämään, niin kauan särkylääkkeillä kuin mahdollista, ja sit leikataan jos vielä kivut pahenevat. Leikkaus ei edes välttämättä auta..

Olen sen verran perehtynyt, et tiedän kumpienkin lääkkeiden riskit/haitat, ja "hyödyt" mieluiten tietenkin olisin ilman. Mut juurikin lyricasta olen kieltäytynyt kun toivo kuitenkin elää että pärjäisi ns miedommilla tropeilla. Mut kivun kasvaessa tulee välillä mieleen, että pitäisikö silti testata jotakin.

Terapiasta olen osapuilleen samaa mieltä kanssasi. Tosin itseäni ahdistaa ajatuskin hypätä psykologilla kerran/kaks viikossa, kun muutenkin on väsynyt, johtuen kivuista, yms. Tiedän että puhuminen auttaa, ja on minulla ystäviä kenen kanssa aroistakin asioista voidaan vapaasti keskustella.

Ei minua myöskään huvita syödä masennuslääkkeitä, ja en tällä hetkellä syökään. Tiedän kyllä mikä minulle on parasta terapiaa kun kesä tulee, joten meinaan harrastuksieni parissa aikaa viettää.

Unohdetaan nyt tuo masennus/ahdistus minun tapauksessa, ja mietitään mikä voisi auttaa selkäkipuun. (Krooniseen)
        Minulla on Tramali, buranaa, panadoolia, sirdaludia, ja jotain muuta tulehduskipulääkettä jonka nimeä en muista. Tramal on ainut mikä auttaa, ja Panadooli 3g päivässä leikkaa kipua sen verran että pystyn liikkumaan. Tramalia en syö kuitenkaan joka päivä. Tiedän riskit, ja en meinaa koukuttua mihinkään mömmöihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe