Minne uskallan mennä korjauttamaan vatsani?

epätoivoinen76

Olen saanut 3 lasta, keskimmäinen tuli leikkauksella ja viimeisestä synnytyksestä 12 vuotta. Vatsassa raskausarpia melkein rintaan saakka, alavatsa täysin löllöä ja osin tunnotonta. Vatsalihakset saan näkymään hieman alle navan.
Mulle ei sovi mitkään farkut, joko vatsa pursuaa tai sitten housut valuvat. Lähinnä kaikki ihonmyötäiset vaatteet näyttävät rumilta päälläni. Jopa löysät mekot laskeutuvat rumasti vatsani päälle.
En tiedä onko mulla erikoinen ystäväpiiri, mutta kenelläkään en ole nähnyt näin rumaa vatsaa. Kaikilla, jopa useamman lapsen synnyttäneillä kavereillani on tiukat vatsat. Ne voivat olla isoja, mutta kenelläkään ei ole löysää "helttaa" roikkumassa.
Mä siis kärsin tuosta vatsasta aivan valtavasti. Olen vuosien aikana painanut 48-75 ja aina tuo vatsa on ollut kamala. Tuntuu, että laihduttaminen ja normaalipainossa pysyminen on aivan turhaa, koska vaatteet eivät näytä hyvältä päälläni vatsan takia.
Tulipa pitkä tilitys. Toivottavasti joku jaksoi lukea ja osaa suositella hyvää ja tietenkin mahdollisimman edullista ihmistä korjaamaan vatsani ja saamaan mut tuntemaan itseni ihmiseksi.

5

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muikkunen 81

Moi,

mulla AIVAN täsmälleen sama tilanne! Olen miettinyt Tilkan LAseria mutta muutkaan vaihtoehdot eivät ole poissuljettuja. Onko sulla sektioita vai synnytyksä vai molempia takana?

Mutta ei vaivuta epätoivoon vaan tehdään jotain asialle!!! :) Leikkaus taitaa vaan olla ainoa vahtoehto! Tsemppiä!

• nöd,c,c

Tukholmassa on Akademiklinikken.Siellä on varmasti hyvät plastiikkakirurgit.
      Televisiossa näytettiin leikkauksista vaikuttivat päteviltä kirurgeilta.Hinnatkaan ei ollut sen kalliipia kuin Suomessa.

• epätoivoinen76

Mulla on keskimmäinen lapsi syntynyt sektiolla, toiset kaksi alakautta.
      Pakkohan tälle vatsalle on tehdä jotain. Olen oikeasti yrittänyt sopeutua tähän, mutta jos se ei ole onnistunut 12 vuoden aikana, niin tuskin se onnistuu koskaan. Nyt pitäisi vain raapia rahat kasaan ja löytää se oikeasti hyvä lääkäri.
      Kiitos vastauksista, googlailen noita klinikoita ja tsemppiä tosiaan sullekin Muikkunen 81!

ap

• Korjausleikkauksenko

Hei.

Minullakin roikkuva vatsa oli ongelma raskauksien jälkeen. Selvitin eri kirurgeja Suomesta. Varmasti on monia hyviä. Valitsin Plastiikkakirurgisen sairaalan. Perusteena oli se, että vastaanottohenkilökunnasta lähtien sain asiantuntevat vastaukset kaikkiin kysymyksiini. Lisäksi tietoja löytyi sairaalan nettisivuilta, jossa on myös sairaalan kirurgien tekemiä tutkimuksia aiheesta. Sairaalan toimipaikat sijaitsevat Helsingissä ja Jyväskylässä.

Toimenpide tehtiin nukutuksessa. Ensimmäinen yö leikkauksen jälkeen oli kamala, mahtavan empaattinen yöhoitaja oli kuitenkin koko ajan huolehtimassa. Esim. kipulääkkeitä sai riittävästi. Vajaan viikon leikkauksen jälkeen oli tarpeen, että joku aikuinen oli auttamassa kotona. Kysymyksessä on iso leikkaus. Toipumista auttaa hyvä kunto ja ennakkovalmistautuminen. Minun kuntoni ei ollut mitenkään luksustasolla, se ehkä vaikutti toipumisaikaan. Asenne tulee olla kohdillaan , sänkyyn ei saa jäädä makaamaan, vaikka on hankala olo eli hoito-ohjeita tulee noudattaa. Sairauslomaa saa kuukauden, tietenkin palkatonta. Lopullinen tulos näkyy noin puolen vuoden kuluttua. Minut leikkasi Asko Salmi. Tulokseen olen erittäin tyytyväinen. Hinta oli pikkusen vajaa 5000 euroa.

Kannattaa käydä kirurgin konsultaatiossa. Sitten voi miettiä tarkemmin, onko leikkaus tarpeen. Jos perusteet täyttyvät, voi päästä julkisen puolen jonoon. Itse olen miettinyt sitä, miksi meidän naisten pitää kärsiä roikkuvatsasta ja ertyisesti heikoista vatsalihaksista raskauksien jälkeen. Pitäisi päinvastoin kannustaa toimenpiteeseen, silloin, kun siihen on selvästi tarvetta. Ulkonäkö on kuitenkin vain pieni osa tätä ongelmaa, kuten jokainen roikkuvatsainen tietää, nyt pystyy esim. juoksemaan, kun vatsa ei ole tiellä.

• epätoivoinen76

Kiitos vastauksesta ja siitä kun kerroit kokemuksestasi!

Kuinka iso remontti sulla tehtiin vatsaan? Laitettiinko vatsalihakset paikoilleen vai tehtiinkö vain rasvaimu? Tuo hinta kuulostaa siltä, että siihen olisi mullakin varaa pienen säästämisen jälkeen.

Sun viesi kannustaa nyt liikkumaan oikein kunnolla. Haaveilen saavani itseni seuraavaksi kesäksi kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1669
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1549
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      123
      1098
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe