Triptyl

uuslääke.

Miksi se pitää ohjeen mukaan ottaa 12 tuntia ennen suunniteltua heräämistä? Mulla se on määrätty pitkään jatkuneeseen polvikipuun.

Tuleeko siitä heti väsynyt olo, vaikka sehän on siinä sivuoireena, ettei kaikille välttis tuu..

Toivottavasti nyt auttais polveen. Turhauttaa syödä kun vaikutus alkaa vasta 2-viikon käytön jälkeen..

Onko muille määrätty Triptyliä pitkään jatkuneen kiputilan hoitoon.

Hiukkasen pelottaa se sivuoireet, joita oli mm. itsemurha-ajatukset.. Niitä on välil ollukii, mut entä jos ne pahenee????!

4

392

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trips

Tuo Triptyl on masennuslääke, jota käytetään myös ns. kipukynnyslääkkeenä. Tuossa on aika pahat sivuvaikutukset. Minä itse söin 2000 luvun alussa noin viikon ajan, mutta tuli vähän tokkura olo ja suu kuvui rutikuivaksi ja oli vaikea hengittää. Lopetin sen siihen paikkaan. Kannattaa yleensäkin tutustua kaikkiin masennuslääkkeeksi luokiteltaviin lääkkeiden sivuvaikutuksiin. Niissä on aina pitkä lista. Ärsyttää kun aina lääkärit vaan pitää potilasta mielenhäiriöisenä ja määräilee noita ties mihin vaivoihin.

• Kyllä se siitä

Trityliä määrätään kivun hoitoon huomattavasti pienempi annos, kuin masennukseen. On todella hyä lääke moneen kipuun. Itse olen sitä syönyt Fibromyalgiaan ja nyt minulla on klotriptyl iltaisin, joka poistaa kipuja ja relaksoi lihaksia. Selässä pahat hermokivut ja krooniset vauriot ja selkä nyt talvella leikattu.

Älä lannistu heti ja ne alun sivuoireet kyllä aika äkkiä myös loppuu ja lääke alkaa toimimaan. Ei todellakaan pienillä annoksilla niitä sivuoireita tule noin paljon ja hulluksi siinä ei ketään leimata, vaan kipulääkkeenä käytetään 10 x pienemällä annostuksella kuin masennukseen. Vanha lääke ja hyväksi todettu ja jos ei ala sulla 2 viikon sisällä toimimaan tai on vaikeita sivuoireita edelleen, niin sitten lääkäriin hakemaan jotain muuta kipulääkettä. Minulla on vesilasi öisin yöpöydällä ja juon siitä muutaman kulauksen , jos herään ja suu tuntuu kuivalta. Myös hammashygienia pitää olla hyvässä hoidossa näiden lääkkeiden kanssa, kun kuivattaa suuta hieman. Mutta sekin heikkenee ajan myötä se suun kuivuminen. Buranassa, jota koko Suomi popsii on myös liuta sivuvaikutuksia ja ne ovatkin aika pahoja, että siinä mielessä turha pelotella niillä. Kaikilla lääkkeillä on omat sivuvaikutuksensa ja suurin osa niistä ei saa mitään! Tsemppiä lääkekokeiluun!

• kokeiltu on
        Kyllä se siitä kirjoitti:

Trityliä määrätään kivun hoitoon huomattavasti pienempi annos, kuin masennukseen. On todella hyä lääke moneen kipuun. Itse olen sitä syönyt Fibromyalgiaan ja nyt minulla on klotriptyl iltaisin, joka poistaa kipuja ja relaksoi lihaksia. Selässä pahat hermokivut ja krooniset vauriot ja selkä nyt talvella leikattu.

Älä lannistu heti ja ne alun sivuoireet kyllä aika äkkiä myös loppuu ja lääke alkaa toimimaan. Ei todellakaan pienillä annoksilla niitä sivuoireita tule noin paljon ja hulluksi siinä ei ketään leimata, vaan kipulääkkeenä käytetään 10 x pienemällä annostuksella kuin masennukseen. Vanha lääke ja hyväksi todettu ja jos ei ala sulla 2 viikon sisällä toimimaan tai on vaikeita sivuoireita edelleen, niin sitten lääkäriin hakemaan jotain muuta kipulääkettä. Minulla on vesilasi öisin yöpöydällä ja juon siitä muutaman kulauksen , jos herään ja suu tuntuu kuivalta. Myös hammashygienia pitää olla hyvässä hoidossa näiden lääkkeiden kanssa, kun kuivattaa suuta hieman. Mutta sekin heikkenee ajan myötä se suun kuivuminen. Buranassa, jota koko Suomi popsii on myös liuta sivuvaikutuksia ja ne ovatkin aika pahoja, että siinä mielessä turha pelotella niillä. Kaikilla lääkkeillä on omat sivuvaikutuksensa ja suurin osa niistä ei saa mitään! Tsemppiä lääkekokeiluun!

Minä sain 10 mg ostetomia-polvileikkauksen jälkeen varalta jos ei saa nukuttua.
        Kyllä se auttoi, mutta suu oli kuiva aamulla. No, pääasia että unta sai.
        Otan vielä joskus pillerin jos ei nukuta, mutta tosi harvoin, minulla ei ole mikään aine aiheuttanut riippuvuutta. Nuorena olin juhlapolttaja, mutta kun juhlat oli ohi, en todellakaan kaivannut tupakkaa, enkä viinaa tai olutta. Enkä polta enää edes juhlissa joita on jo tosi harvoin.
        Sain Tramalia silloin särkylääkkeeksi leikkauksen jälkeen, ja se ei todellakaan käynyt minulle, tuli ihan kamala olo ja luulin että koko leikkaus meni pilalle.
        Soitin polille ja lääkäri vaihtoi särkylääkkeen tavalliseksi buranaksi ja yöksi sain Tripyliä.

• lakdpwRU

Minulle määrättiin selkäkipuun just tuo 10mg ja en saanut nukuttua koko yönä. Olo oli kuin olisin vetänyt jotain pössyä, silmissä vilisi ja sänky keikkui. Uni tuli vasta viiden aikaan aamulla... ja kahden illan kokeiluun. Mulle ei ole muutenkaan auttanut kipuihin keskushermoston kautta vaikuttavat lääkkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe